Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Autobuzele pentru transport local din Botoșani
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bogdan



Data înscrierii: 14/Mai/2006
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 681
Locație: Ploiesti

MesajTrimis: Dum 28 Aug 2022 20:17:21    Titlul subiectului: 214176

Ce spuneam eu acum ceva timp...

catalind18 a scris:
https://www.botosaninews.ro/537796/economic/autobuze-second-hand-cumparate-pentru-transportul-public-din-botosani-licitatie-lansata-de-eltrans/
Se dorește achiziția a 4 autobuze second-hand cu lungimea de 9-10 metri...

_________________
37 de ani de tramvai in Ploiesti! 1987-2024! La mai mare!
Avatar:vagon KT4DM 102.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Lun 26 Sep 2022 20:48:12    Titlul subiectului: 214370

https://www.monitorulbt.ro/local/2022/08/31/eltrans-cauta-autobuze-la-mana-a-doua/

Termenul a fost 15 septembrie. Nu cred ca au gasit, avand cerintele pretentioase...
Deocamdata vor circula tot doar cele 9 autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Sâm 19 Noi 2022 10:36:09    Titlul subiectului: 214859

https://www.monitorulbt.ro/local/2022/10/27/transport-public-cu-autobuze-la-mana-a-doua-pentru-botosaneni/

Transport public cu autobuze la mâna a doua pentru botoșăneni

Societatea Eltrans a primit în aceste zile patru autobuze second hand marca ISUZU. Acestea sunt similare cu cele pe care societatea le utilizează în prezent. Mijloacele de transport au fost achiziționate în urma unei licitații.

În urma procedurii care s-a desfășurat pe SICAP, câștigătoare a fost desemnată firma SC ANBO SRL. Firma este din București și are ca obiect principal de activitate transportul de călători. Aceasta, conform declarațiilor fiscale, a încheiat anul 2021 cu o pierdere de 55.686 de lei la o cifră de afaceri de 1.021.282 de lei.
„Autobuzele sunt, aș putea spune, impecabile din punct de vedere tehnic și estetic. Sunt conforme cu caietul de sarcini și aș putea să vă spun că unul dintre ele are 1.800 km, unul 7.000 km, unul are 30 000 km, unul are 36.000 km, practic sunt autobuze noi, ele nici nu au făcut rodajul la motor. Anul fabricației și anul primei înmatriculări este 2014”, a spus Andrei Turcoman, directorul Eltrans.

Realitatea îl contrazice, însă, pe oficial. Asta deoarece autobuzele nu arată chiar ca fiind „practic noi”, ele având urme vizibile de uzură, murdărie și chiar de rugină.
Un autobuz nou costă 150.000 de euro
Valoarea estimată de către specialiștii Eltrans pentru cele 4 autobuze a fost de 900.000 lei fără TVA. Contractul a fost atribuit pentru suma de 899.600 lei fără TVA, respectiv 224.900 lei fără TVA/autobuz. Cu alte cuvinte, un autobuz a costat aproape 46.000 de euro.

Valoarea unui autobuz nou, 0–100 km, cu aceleași specificații, în funcție de dotări, este de circa 150.000 de euro. Valoarea celor achiziționate de Eltrans nu poate fi comparată cu ce există pe piață. Asta deoarece, pentru anul de fabricație 2014, autobuzele second hand aflate la vânzare pe piață au între 350.000 și 850.000 de km.

Potrivit caietului de sarcini, cele patru autobuze trebuiau să aibă maxim 40.000 km, să fie în stare bună din punct de vedere tehnic și estetic, să aibă sistem de climatizare (minim AC), minim euro 5, rampă pentru persoane cu dizabilități, 3 uși pe partea dreapta, lungime cuprinsă între 9 și 10 m și capacitate de transport minim 60 de persoane.

Verificări pentru kilometrajul foarte mic
Referitor la faptul că autobuzele, chiar dacă au anul de fabricație 2014, înregistrează un număr foarte mic de km, directorul Eltrans spune că acest aspect a fost verificat.

„Au fost verificați kilometrii, au fost verificați atât la producător, cât și la ANADOLU, firma care le-a adus în România, cât și la noi aici la RAR (Registru Auto Român)”, a declarat Andrei Turcoman.

Probe pentru 30 de zile
Potrivit directorului de la Eltrans, cele patru autobuze vor fi în probe pentru 30 de zile. Ulterior, dacă corespund, vor fi facturate și într-o săptămână pot intra pe traseu.

Directorul spune că această achiziție este absolut necesară. Asta deoarece societatea nu poate asigura serviciul de transport cu doar nouă autobuze. „Chiar acum două săptămâni am avut patru autobuze stricate, cu mici defecțiuni, o conductă, un senzor. Nu poți face transport public pe o grilă care are 9 autobuze, 5 pe Calea Națională și 4 pe Primăverii, cu 5 autobuze în total”, a spus Andrei Turcoman.

„Până la implementarea proiectului cu autobuzele electrice prin PNRR, dacă se va dori crearea unui ADI (Asociație de Dezvoltare Intercomunitară) pe transport, nu vor fi îndeajuns și vor trebui să mai achiziționăm autobuze. Pentru noi este imperativ să avem o flotă completă, acum cu intrarea în iarnă, pentru că avem timpi mari de așteptare pe traseu și aceste autobuze ne vor rezolva mai multe probleme”, a mai spus directorul Eltrans, adăugând că este foarte posibil să mai fie achiziționate autobuze de acest gen.

Achiziția celor patru autobuze este motivată și de condițiile actualului contract de leasing operațional. Practic, cele nouă autobuze folosite în prezent de Eltrans ar trebui să parcurgă, în cei cinci ani cât durează contractul, câte 250.000 de kilometri fiecare. Pentru fiecare kilometru suplimentar parcurs se vor plăti, la încheierea contractului, câte 2,5 lei.

Primăria spune că va achiziționa autobuze electrice
Eltrans va folosi autobuzele până când municipalitatea va achizițona 11 autobuze electrice. Recent, reprezentanții primăriei au anunțat că au fost alocate fonduri prin PNRR pentru acest proiect.

Autobuzele electrice nu vor rezolva, însă, în totalitate problema transportului public. Asta deoarece acestea vor circula doar pe traseele 101 și 102, deservite de Eltrans. Pe celelalte trasee, municipalitatea are contract cu societatea Microbuzul, până în anul 2026.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2022 18:24:52    Titlul subiectului: 215232

Cele 4 autobuze Isuzu au fost puse in circulatie in luna noiembrie 2022 si nu au primit numere de parc.
Ele sunt: BT 05 ELT, BT 06 ELT, BT 07 ELT si BT 08 ELT.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 09 Feb 2023 23:22:53    Titlul subiectului: 215596

Din luna decembrie autobuzele sunt garate la sediul Eltrans, ele fiind garate pana atunci la gara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BOTOȘANI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community