Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Stiri / Articole de presa despre transportul local - Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2022 11:15:38    Titlul subiectului: 214043

Eu zic sa se concentreze pe zona Podu Ros. Tramvaiul trebuie să treacă prin fața palatului, e o tradiție a orașului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 02/Apr/2024
Mesaje: 192
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 29 Iul 2022 14:04:31    Titlul subiectului: 214045

Avioanele care le au in cap mai trec 20 ani pe putin
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2022 18:22:50    Titlul subiectului: 215231

https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/ctp-iasi-arunca-la-fier-vechi-29-de-tramvaie/ctp-iasi-arunca-la-fier-vechi-29-de-tramvaie--217537081.html

CTP Iași aruncă la fier vechi 29 de tramvaie!

Sunt vagoane de tip ST 10/11, GT 4 și BE 8/8 * cel mai vechi rulează din 1998 pe străzile din oraș, iar cel mai recent din 2010

Așa cum anunța anterior primarul Mihai Chirica, odată cu achiziția de mijloace de transport nou-nouțe, tramvaiele sau autobuzele vechi vor fi aruncate la fier vechi. Astfel, prin adresa nr. 146592/05.12.2022, Compania de Transport Public lași, solicită casarea unor bunuri de natura mijloacelor fixe și obiectelor de inventar, proprietate a municipiului Iași, aflate în exploatarea companiei. Este vorba de macaze, încrucișări simple și încucișări duble, rețelele fir contact, tramvaie și autobuze, cabluri electrice subterane, substații redresare, cabluri de alimentare, transformatoare, redresoare, copertine, echipamente monitorizare, sisteme de stocare date și supraveghere video, echipamente GPL și automate vânzare bilete. „Tramvaie cu un grad ridicat de uzură, cu durată de viață expirată și retrase din circulație, nu pot fi repuse în funcțiune. Sunt vagoane a căror structură de rezistență a fost afectată de coroziune și cu piese ce nu pot fi înlocuite date fiind tehnologiile depășite utilizate la construcția acestora. De asemenea, tramvaiele propuse la casare nu sunt dotate cu instalații de aer condiționat pentru timp de vara, majoritatea nu au sistem de încălzire al salonului pe timp de iarna, într-un cuvânt, condițiile de călătorie oferite sunt sub nivelul cerințelor în vigoare. De asemenea, mijloacele de transport propuse la casare nu sunt adaptate pentru a fi utilizate cu ușurință de persoanele cu dizabilități”, explică șefii companiei.

Și camerele video vor avea soarta tramvaielor

Vagoanele propuse spre casare sunt de diferite tipuri. Vorbim aici de tramvaie de tip ST 10/11, GT 4 și BE 8/8, care au operat începând cu anii 1998 și terminând cu 2010. În locul lor rulează deja 16 tramvaie de 30 dec metri cu podea joasă (PESA) achiziționate prin Programul Național de reînnoire a materialului rulant pentru transport urban, derulat de către MDLPA și o parte din cele 16 tramvaie Bozankaya, aduse la Iași prin finațare prin POR 2017 - 2020, asociate complementar proiectelor de reabilitare a liniilor de tramvai inițiate de UAT Iași. CTP va casa și camerele

video instalate prin proiectul Civitas Archimedes, care sunt depășite din punct de vedere tehnic, cu o vechime de 10 ani. Lucian STATE


Deci vor fi casate toate Be 8/8 si ST 10/11? Si care GT4 sunt pe lista?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2022 18:26:57    Titlul subiectului: 215233

catalind18 a scris:
Deci vor fi casate toate Be 8/8 si ST 10/11? Si care GT4 sunt pe lista?



11-modif-ctrc-transport-public_organized-1.pdf
 Descriere:

Descărcare
 Nume fișier:  11-modif-ctrc-transport-public_organized-1.pdf
 Mărime fișier:  1.3 MB
 Descărcat:  de 69 ori

Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2022 20:16:18    Titlul subiectului: 215240

Nu văd eu bine, sau se caseaază și tramvaie din seria 1xx, GT4 audse în 2009?

Ultima modificare efectuată de către tramfan la Joi 22 Dec 2022 23:08:58, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
nightglobe



Data înscrierii: 11/Sep/2013
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 643
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2022 22:42:27    Titlul subiectului: 215241

eu cred că da, din ce văd se casează cam așa:
GT4 ex Stuttgart: 404 (317), 447, 467 (316), 472 (320), 478 (303), 482 (311), 483 (326), 484 (333), 487 (315), 620 (307)
GT4 ex Augsburg: 102, 103 (381), 107, 112, 331 și 332
ST10: 276
Be 8/8: 712 (157), 713 (158), 714 (159), 715 (166), 716 (161), 717 (160), 718 (162), 720 (163), 722 (168), 723 (167), 724 (165), 726 (169/161)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 22 Dec 2022 23:10:13    Titlul subiectului: 215242

Deci e mai bun GT4 din seria 4xx, decat unul din seria 1xx?

Daca ma ajuta matematica, raman doar doua BE 8/8.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2022 09:35:26    Titlul subiectului: 215247

Sunt unele considerente tehnice care le fac mai "digerabile".

Be 8/8 ramane unul singur, 164.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nenea33



Data înscrierii: 20/Aug/2020
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 44
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2022 15:43:26    Titlul subiectului: 215248

Dar vagoanele 725 si 711 nu se caseaza sau ele mai raman ceva timp in depou?

Ultima modificare efectuată de către nenea33 la Vin 23 Dec 2022 21:15:08, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul MSN Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 23 Dec 2022 18:03:50    Titlul subiectului: 215249

Da, Radu, ma gandesc ca cele 4xx sunt mai usor de reparat si de intretinut.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 05 Iul 2023 11:59:48    Titlul subiectului: 216525

https://www.ziaruldeiasi.ro/stiri/video-incident-ciudat-intr-un-tramvai-ctp-un-vatman-reclama-ca-a-fost-talharit-de-unul-dintre-directorii-ctp--356801.html

VIDEO Incident ciudat într-un tramvai CTP. Un vatman reclamă că a fost "tâlhărit" de unul dintre directorii CTP


Citat:
Vatmanul detine un cont de Tik Tok unde publica frecvent incidente de trafic de pe raza orasului, filmate cu o camera amplasata pe bordul vehiculului. Intr-o filmare postata recent, vatmanul sustine ca directorul de exploatare a CTP ar fi incercat sa-i sustraga camera de luat vederi.

Pe inregistrare se aude cum persoana care incearca sa smulga camera ii spune: "poti sa ma reclami la ITM sau unde vrei tu". "Te duci la depou", a mai spus persoana, in timp ce vatmanul ameninta cu o plangere la politie.

In cele din urma, vatmanul a informat calatorii ca merge la depou, astfel ca pasagerii au trebuit sa coboare din tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2023 17:58:46    Titlul subiectului: 216669

Ma intreb cat de adevarat este ce scrie in acest articol. Din ce inteleg aici, ar trebui sa avem rezultatele studiului de fezabilitate in maxim doua luni...
https://www.bzi.ro/liniile-de-tramvai-din-iasi-vor-fi-extinse-spre-rond-era-si-comuna-tomesti-o-firma-din-timisoara-va-intocmi-studiul-de-fezabilitate-4702146

Si mai am eu o nedumerire... Pe unde se poate instala linia de tramvai catre ERA? Incepand de la rond Canta sau construind un pod peste Bahlui la rond Dacia ca mai apoi linia sa treaca prin camp?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2023 18:05:26    Titlul subiectului: 216670

Mrnokia a scris:
construind un pod peste Bahlui la rond Dacia ca mai apoi linia sa treaca prin camp?


Da. Pe acolo. Legătura ar începe din zona Dacia. Dar cu siguranță se va lovi de diverse interese imobiliare în zonă.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2023 22:53:15    Titlul subiectului: 216675

Sa speram ca nu. Deja ne sufocam din cauza betoanelor in perimetrul orasului. Macar la margine sa avem aer respirabil.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Mie 02 Aug 2023 22:02:34    Titlul subiectului: 216680

Prin 2016 era un fel de masterplan pentru liniii precum P.Ros- Pod de Piatra pe Soseaua Nationala, pe B-dul Socola si Bucium.
Dar acum sunt alte planuri. Sincer, nu cred ca se va termina extinderea complexului de la Era, prin urmare nu are sens sa bagi atatia bani pentru asemenea linie chiar si simpla cum zicea mai demult primarul. Pentru Tomesti era un plan inainte de Revolutie pentru linie de tramvai.
In 2021 prin PNRR se dorea modernizarea tronsonului BCU-Triumf si nu mai au de gand sa o faca. Sunt si alte prioritati pentru reteaua din Iasi. Tronsoanele din Dacia si P.Ros -Palat sunt si ele degradate. Pentru ultimul era in plan sa se faca statie la Sala Sporturilor si s-a uitat, si la fostul Hotel Europa ar trebui statie, sau pe Nicolae Iorga statia Vama sens spre Pod de Piatra.
La cati bani s-au bagat in tramvai din 2008 pana in prezent s-ar fi putut face o retea de troleibuze si o achizitie de zeci de troleibuze. Clujul e mai rapid de traversat cu troleibuzul decat Iasi cu tramvaiul din cauza ce pe tronsonul Piata Uniri- Tg, Cucu sunt restrictii de viteza.
La Iasi poate ar merge un metrou pe linia 9. Dar ramane doar un vis. Si cele 18 tramvaie de maxim 22 metri nu vor rezolva problema transportului cu tramvaiul in totalitate din Iasi.
In prezent, municipiul ar trebui sa se axeze pe intretinerea actualei retele si a tramvaielor moderne, achizia unou tramvaie noi, reinfiintari de statii, reorganizarea traseelor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
yeeeeman



Data înscrierii: 05/Oct/2012
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 391
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2023 09:01:02    Titlul subiectului: 216681

Inca o legatura intre Alexandru si Pacurari este foarte necesara, dpmdv.
Pasajul Octav Bancila este plin mereu si daca ne gandim ce traseu este necesar celor multi care vin dinspre Valea Lupului si dupa, spre Alexandru, Dacia, Galata, Mircea, etc, e clar ca nu e eficient deloc sa strabata tot Pacurariul, sa stea la cozile interminabile de acolo si de la pasaj, in loc sa aiba un pod cu 2 benzi pe sens, direct in capat Pacurari spre capat Dacia.

Astfel s-ar mai redistribui traficul, fiindca zona Pacurari si zona Zimbru este mult prea aglomerata si poluata din acest motiv.

Cat despre intretinerea retelei...tramvaiele PESA deja huruie mai ceva ca GT4-urile, dupa nu prea mult timp de la introducere.
Liniile la noi sunt facute de pseudo expertii de la Conest, care se pricep la tot si de fapt nu se pricep bine la nimic.

Cand vom contracta si noi niste constructori mai experimentati sau macar constructorii nostri vor apela la niste experti abia atunci vom avea niste linii durabile. Nici pe partea de mentenanta nu stam mult mai bine. Mai vad cum se repara liniile, insa calitatea reparatiilor lasa mult de dorit.

Problema la noi este ca lucrarile nu se fac cum trebuie, de calitate. Se fac, insa dupa scurt timp se degradeaza. La noi de pilda drumarii nu stiu sa puna capacele de canal la nivel cu strada. Nu stiu sa faca o fundatie suficient de rezistenta astfel incat canalul sa nu se afunde si sa se transforme intr-o groapa de proportii. Majoritatea reabilitarilor de drumuri la noi inseamna doar o modesta raschetare a stratului de uzura de asfalt si turnarea unuia nou, in loc sa se sape fundatie noua.

Asadar, in stilul asta vom fi intr-o perpetua stare de "reabilitare" pentru ca nimic din ce se repara, reabiliteaza, cumpara nu tine.

Peste inca vreo 30 de ani, se vor fi saturat si cei care acum isi umfla conturile din contractele cu statul, facand reparatii si reabilitari la preturi de vest cu calitate de est si cu termen de garantie de 24 de luni. Si atunci poate vom vedea si noi lucrari de calitate.

_________________
UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2023 13:53:32    Titlul subiectului: 216682

La Iasi e nevoie si de o centura ocolitoare.
Si la Bucuresti am vazut aceiasi problema Astrele au balans mare stanga-dreapta pe liniile modernizate in ultimii 15-20 de ani, pe langa asta la Bucuresti e nevoie de o gramada de bani pentru modernizarea liniilor cu dale si OR.
http://tramclub.org/viewtopic.php?t=17392&start=150
Am vazut ca si la Craiova pe unele zone Pesa e cam zgomotoasa din primele zile.
https://www.youtube.com/watch?v=02RDjA7AJFU
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2023 14:31:54    Titlul subiectului: 216683

Sina intretinuta din parti la Craiova, de acolo zgomotele...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2023 14:33:06    Titlul subiectului: 216684

La noi, este o lipsă crasă de viziune. Avem o rețea de tramvai foarte rigidă, în care 90% dintre traseele de tramvai din Iași trec prin centrul orașului.

Dacă s-ar face mici modificări la rețea, s-ar putea face trasee noi de tramvai, care chiar ar fi utile. De exemplu, ar merge bretele dinspre Țesătura spre Pd. Roș, ca să avem un traseu Copou - Pd. Roș - Piața Nicolina - Dacia. Ar fi legătură directă între Gara Internațională/Piața Nicolina și Centru/Copou.

O altă legătură utilă ar fi între Țuțora și Metalurgie, care i-ar ajuta pe cei care vin din Țuțora să se ducă înspre Tătărași. Ar merge un traseu Țuțora - Tătărași Nord - Tg. Cucu.

Ar fi bine și dacă avem avea din nou linie de tramvai pe Splai Bahlui. Ar fi bună pentru retragerile din zona C.U.G. - Pd. Roș spre depou și pentru trasee cum ar fi 5 sau 2, care azi ar avea mai mult public decât acum 10 ani, datorită dezvoltării Palas și a clădirilor de birouri de pe Splai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 1090
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 03 Aug 2023 14:34:23    Titlul subiectului: 216685

Legat de șină, din păcate, cam peste tot e așa. Și noi avem șină modernizată, care a ajuns într-o stare deplorabilă. Avem macazuri automate care nu funcționează de ani buni. Probabil sunt probleme mai importante de rezolvat și bugetele sunt mici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 32, 33, 34
Pagina 34 din 34

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community