Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente, incidente, avarii ...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 03 Mai 2020 14:00:11    Titlul subiectului: 206897

Prbabil, dar nu a mai spus in articol.
Filmuletele de la Vacanta Mare sunt mai actuale ca niciodata: https://www.youtube.com/watch?v=kbjyTyjUWK0

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 15 Apr 2021 11:29:29    Titlul subiectului: 210192

Un camion a fost lovit de doua trenuri in judetul Vaslui. Shocked
Digi24: Camion lovit de două trenuri, în județul Vaslui. O femeie a fost rănită

O pasageră dintr-un tren a fost rănită în joi dimineață după ce garnitura a lovit un camion rămas blocat pe calea ferată. Accidentul a avut loc în apropierea localității Roșiești din Vaslui. Potrivit primelor informații, camionul a fost lovit inițial de un tren de marfă, apoi, la numai câteva minute distanță un tren de călători.


O femeie care se afla în trenul de pasageri a fost rănită, fiind în stare de conștiență, suferind un traumatism cranio-cerebral minor.

„Detașamentul de pompieri Vaslui intervine cu trei autospeciale echipate cu module pentru descarcerare, o autospecială pentru descarcerare grea și două ambulanțe SMURD tip B2, încadrate cu echipaje, la un accident produs la trecerea de nivel peste calea ferată din localitatea Roșiești. La fața locului a fost deplasată și o ambulanță tip C aparținând Serviciului de Ambulanță Județean Vaslui. Din primele informații, autovehiculul de mare tonaj a fost lovit de două garnituri de tren”, a declarat purtătorul de cuvânt al ISU Vaslui, Marius Stanciu, citat de Agerpres.

O femeie a fost rănită după ce un camion a fost lovit de două trenuri în județul Vaslui. Foto: ISU


Incidentul a avut loc la trecerea de nivel peste calea ferată din localitatea Roșiești, județul Vaslui.

Trenul de călători care a lovit camionul circula pe ruta Iași - Bârlad, însă și ruta Galați – Cluj-Napoca a fost afectată.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 03 Iun 2021 12:51:37    Titlul subiectului: 210560

Un automotor Desiro care mergea de la Bucuresti la Craiova a ramas fara frane in gara Golesti.
https://www.youtube.com/watch?v=kcvrzbjuMCA

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Noi/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 03 Iun 2021 15:15:12    Titlul subiectului: 210562

tcm a scris:
Un automotor Desiro care mergea de la Bucuresti la Craiova a ramas fara frane


Imi poate explica cineva cum poate ramane fara frane? Din cate stiu Desiro are 3 sisteme de franare individuale: electropneumatica, dinamica si electromagnetica. Nici unul din acestea nu a functionat?

Daca ramane fara presiune de aer, franele trebuiau sa actioneze, ce s-a intamplat?

Mecanicul de tren are un buton de frana de urgenta, cum se explica atunci ca seful de tren alerga prin tren cautand frana de urgenta, martorii spun ca pasagerii au tras frana, dar raportului oficial spune ca mecanicul de tren a alergat in spate in celalat post de conducere ca sa actioneze franele.

Sunt prea multe povesti SF in aceasta intamplare. Pot sa cred ca automotoarele Desiro nu sunt intretinute corespunzator, dar ca nici unul de frana sa nu functioneze, suna prea mult a film american. Mecanicul de tren nu este familiarizat cu postul de conducere de nu a gasit frana de urgenta, sau nici acela nu functiona? Seful de tren nu cunoaste deloc trenul de nu a gasut frana de urgenta?


Ultima modificare efectuată de către dm la Joi 03 Iun 2021 15:46:16, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 03 Iun 2021 15:20:03    Titlul subiectului: 210563

Mda , nici eu nu inteleg. Plus ca asa prezinta unele siteuri situatia , de parca mecanicul nu ar fi vrut sa opreasca , sau ca a fortat macazul intentionat. Probabil seful de tren este obisnuit cu Malaxa sau vagoane , altfel cred ca ar trebui sa cunoasca trenul.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 25/Iul/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Dum 22 Aug 2021 10:05:39    Titlul subiectului: 211265

Imagini extrem de rare din 21 August 1990 de la accidentul Reginei 001 a Depoului Brasov care, in timp ce remorca rapidul 24, s-a ciocnit cu un DHC in linie curenta.

Multe multumiri CFR Istorie si Cotidian pentru aceste poze.

Citat:
Se împlinesc 31 de ani de când prima locomotivă electrică produsă de firma A.S.E.A. din Suedia pentru România, 060-EA-001 a fost distrusă în urma unei catastrofe feroviare, produsă în dimineața zilei de 21 august 1990, între gara CFR Augustin și halta Ormeniș. 060-EA-001 este prima locomotivă electrică produsă de firma A.S.E.A. din Suedia pentru România și care a inaugurat primul tronson românesc feroviar electrificat între Brașov și Predeal la 9 decembrie 1965 rămânând din acest punct de vedere o bornă extrem de importantă în istoria CFR.

Totul s-a petrecut între trenul Rapid 24 și o locomotivă de manevră, DHC-601. Astfel Rapidul în frunte cu EA 001 s-a ciocnit în linie curentă cu locomotiva de manevră a stației Augustin, care efectua un drum fără respectarea prevederilor din instrucțiile de serviciu și a mersului de tren, pentru a duce acasă, după tura de noapte pe casiera stației Augustin, care locuia în localitatea Ormeniș.

La acel moment, zona dintre Brașov și Sighișoara nu era dotată cu semnalizare BLA, astfel încât circulația se făcea pe baza principiului de cale libera între cele două stații. Din stația Augustin, înainte de a fi tranzitată de Rapidul 24 se va expedia și mașina de manevra DHC 601 a stației Augustin pentru a o transporta pe casieră. Conform convorbirii telefonice dintre IDM celor două stații, DHC-ul trebuia să staționeze în Apața pe o altă linie până ce trecea Rapidul.

În urma încălcării repetate a instrucțiilor și nu numai, într-o curbă, având o viteză de peste 100 Km/h, cei de pe trenul rapid observă apropierea pe acelasi fir cu ei, a locomotivei DHC 601. Mecanicii de pe EA 001 efectuează frânarea de urgență, deconectând locomotiva de la rețea și fug către postul din spate. Cei de pe DHC observă târziu totul, recurgând însă la frânarea de urgență. Efectul nu este unul prea mare..coliziunea are loc, la o viteza de ~100 Km/h a trenului rapid, și ~ 80 KM/h a locomotivei de manevră.

În urma accidentului toți din locomotiva DHC au murit in timp ce 13 călători din trenul Rapid au fost răniți grav. Pe lângă răniți și pierderile umane au fost avariate integral șina și terasamentul, s-au rupt 3 stâlpi de electrificare. La fața locului au sosit salvări, poliție, pompieri dar și 5 locomotive de ajutor și 3 trenuri macara. Locomotiva de manevră DHC 601 a fost tăiată pe loc și trimisă la fier vechi. EA-001 a fost repusă pe șine cu ajutorul a două boghiuri false cu intenția de a fi refăcută în depoul de domiciliu-Brașov. Din cauza deformării majore a cutiei sale, aceasta s-a răsturnat de două ori, în drum spre Brașov. A stat în depoul CFR Brașov până în 1991 când a fost și ea casată, devenind istorie.

Astfel, 060-EA-001 pleacă în dimineața zilei de 21 august în ultima sa cursă, pe „ultimul drum” ca să folosim un joc de cuvinte morbid, cu cele 18 vagoane ale trenului rapid. Aceasta se afla oricum în ultima lună de serviciu deoarece documentele au scos la iveală că în luna septembrie trebuia să efectueze reparatie generala (RG). Asta nu înseamnă că nu ar fi continuat să fie în slujba CFR după efectuarea RG. EA 001, conform spuselor feroviarilor mergea din punct de vedere tehnic ireproșabil neavând vreun incident major.

Avea 26 de ani în slujba CFR. Chiar dacă a dispărut, EA 001 rămâne unul din cele mai importante simboluri și embleme în istoria CFR, fiind în primul rând începutul unei noi ere care a schimbat destinul instituției CFR . Rămâne începutul unei epoci care își pune amprenta și astăzi la CFR și începutul unei serii de locomotive a cărei fiabilitate și calitate nu a fost depășită până acum și nici nu va fi curând, acest lucru fiind de necontestat!


https://cfristoriesicotidian.ro/accident-ea-001/



IMG_20210720_191753-2048x1360.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  144.81 kb
 Vizualizat:  de 7727 ori

IMG_20210720_191753-2048x1360.jpg



IMG_20210720_192351-757x1024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.98 kb
 Vizualizat:  de 7727 ori

IMG_20210720_192351-757x1024.jpg



IMG_20210720_192114-2048x1531.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  141.69 kb
 Vizualizat:  de 7727 ori

IMG_20210720_192114-2048x1531.jpg



IMG_20210720_191852-2048x1432.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  136.09 kb
 Vizualizat:  de 7727 ori

IMG_20210720_191852-2048x1432.jpg



_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Mai/2024
Mesaje: 1325
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 12 Ian 2022 21:56:19    Titlul subiectului: 212288

A mai fost unul acum vreo doua saptamani...

https://ziare.com/incendiu/locomotiva-foc-baia-mare-calatori-evacuati-1719838

O locomotivă a luat foc în mers, în drum spre Baia Mare. Călătorii au reușit să se autoevacueze...

Citat:
O locomotivă a luat foc în mers, în drum spre Baia Mare. Călătorii au reușit să se autoevacueze

Locomotiva unui tren Regio care urma să ajungă în gara din municipiul Baia Mare a luat foc la intrarea în comuna Mireșul Mare, iar călătorii s-au autoevacuat, fără a fi înregistrate victime, a informat, miercuri, purtătorul de cuvânt al ISU Maramureș, Cornel Băbuș.

"Din primele informații, arde sub podeaua locomotivei. Nu sunt victime. Intervin Detașamentul de pompieri Baia Mare, cu două autospeciale de stingere și Punctul de lucru din Șomcuta Mare, cu un echipaj de stingere și unul EPA SMURD", a precizat reprezentantul ISU Maramureș.

Potrivit acestuia, toți călătorii din trenul Regio s-au autoevacuat la scurt timp după oprirea acestuia.

Zona în care a avut loc incidentul este situată la o distanță de peste 20 de kilometri de municipiul Baia Mare.



O-locomotiv---a-luat-foc.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  9.12 kb
 Vizualizat:  de 6369 ori

O-locomotiv---a-luat-foc.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 25 Mar 2022 00:12:32    Titlul subiectului: 212761

Doua vagoane ale unui tren de marfa privat au deraiat si s-au rasturnat in aceasta seara la iesirea din gara Ciucea (linia M300) spre Oradea. Circulatia feroviara este blocata , fiind oferita transbordare intre statiile Piatra Craiului si Poieni. Imagine si clip video din articol: https://www.youtube.com/watch?v=TV2LNpq8Rg4 .
Bihoreanul: Tren care venea la Oradea, deraiat în zona Ciucea. Ce se întâmplă cu pasagerii garniturilor afectate de accident

Două vagoane ale unui tren marfar ce urma să ajungă la Oradea au deraiat, joi seară, în zona stației Ciucea, traficul feroviar fiind închis în zonă. Pasagerii care circulau cu alte trenuri, afectate de accident, vor fi transbordați cu ajutorul unor autovehicule.

Potrivit unui comunicat al CFR, circulația feroviară pe raza stației CF Ciucea (Regionala CF Cluj) a fost închisă joi seară, „ca urmare deraierii, la ieșire din stație, a 2 vagoane din compunerea unui tren privat de marfă, care aparține operatorului Cargo Trans Vagon”.

Conform sursei citate, trenul are 33 de vagoane, încărcate cu cereale și circula pe relația Iernut - Episcopia Bihor.

Precizând că personalul de specialitate al SRCF Cluj ia „toate măsurile care se impun în astfel de situații, pentru intervenția cu utilaje necesare repunerii pe șină a vagoanelor și eliberarea gabaritului”, CFR arată că, „pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători pe relația Cluj - Oradea, SRCF Cluj asigură transbordarea pasagerilor, din trenurile care tranzitau stația Ciucea, cu mijloace auto, între stațiile Poieni - Piatra Craiului”.

„Transbordarea cu mijloace auto se va realiza în cursul acestei seri pentru trenul R 3075, care aparține operatorului național CFR CĂLĂTORI, respectiv pentru trenurile R 10659/10658, care aparțin operatorului privat Interregional”, arată comunicatul.

CFR mai arată că transbordarea cu mijloace auto, între stațiile Poieni - Piatra Craiului, „va fi menținută până la finalizarea tuturor intervențiilor necesare în astfel de evenimente, de la ridicarea, repunerea vagoanelor pe șină, retragerea lor în stație, inclusiv verificarea liniei și, în funcție de constatările personalului de specialitate, lucrări de reparații la linie și la componentele infrastructurii feroviare, dacă situația o impune”.



tren-deraiat-alesdonline-24032022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  111.33 kb
 Vizualizat:  de 6078 ori

tren-deraiat-alesdonline-24032022.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 26 Mar 2022 01:33:25    Titlul subiectului: 212776

Conform CFR Calatori , circulatia feroviara s-a reluat ieri , inainte de miezul noptii. Cele doua vagoane nu au fost ridicate , doar a fost eliberat gabaritul pentru a putea fi deschise una sau doua linii ale statiei.
Doua clipuri cu dezastrul lasat de aceasta deraiere (si cu starea infrastructurii). https://www.youtube.com/shorts/4JElk-9zSkQ
https://www.youtube.com/watch?v=TFG21QhOnYw&t=117s

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 05 Apr 2022 12:16:50    Titlul subiectului: 212854

Vagoanele deraiate in Ciucea au fost ridicate.
Doua clipuri cu ridicarea lor. https://www.youtube.com/watch?v=6FRQD4RVsq4&t=242s
https://www.youtube.com/watch?v=Lp5uSfsrfrY

Azi a deraiat din nou un marfar in vestul tarii , de data asta in Diosig (linia 402 Oradea-Halmeu). Culmea , se pare ca unul dintre vagoanele deraiate a fost implicat si in deraiaerea din Ciucea , trenul fiind al aceluiasi opeerator. Circulatia feroviara este blocata si se ofera transbordare intre Oradea si Sacuieni.
Bihon:
Un vagon dintr-un tren privat de marfă s-a răsturnat, iar alte două au deraiat în timpul manevrei efectuate în halta Diosig, a anunțat marți compania CFR SA.

Potrivit unui comunicat al CFR SA, trenul privat de marfă, care aparține operatorului privat Cargo Trans Vagon, are în compunere 12 vagoane goale, iar în timpul manevrei trenului, de la linia 4 la linia 2 din halta Diosig, un vagon s-a răsturnat, iar alte două au deraiat.

Pentru menținerea continuității transportului feroviar de călători, Regionala Cluj asigură transbordarea pasagerilor din trenurile 10604, tren privat, și R 6812 CFR Călători, care tranzitau halta Diosig, cu mijloace auto, între stațiile Săcuieni Bihor – Oradea.

Transbordarea cu mijloace auto între cele două stații va fi menținută până la finalizarea tuturor intervențiilor necesare, de la ridicarea, repunerea vagoanelor pe șină, retragerea lor în stație, inclusiv verificarea liniei și, în funcție de constatările personalului de specialitate, lucrări de reparații la linie și la componentele infrastructurii feroviare, dacă situația o impune.

Potrivit CFR SA, personalul de specialitate al SRCF Cluj, prezent la fața locului, va lua toate măsurile care se impun în astfel de situații, pentru intervenția cu utilaje necesare repunerii pe șină a vagonului răsturnat, a celor două vagoane deraiate și eliberarea gabaritului, în vederea reluării traficului feroviar pe raza haltei Diosig.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 07 Iun 2022 12:43:39    Titlul subiectului: 213605

Trenul Regio 10605 Oradea-Valea lui Mihai operat de Interregional a lovit un camion intre statiile Episcopia Bihor si Biharia. Imagini preluate din articol.
Bihoreanul: Camion lovit de tren, în Oradea. Un pasager a ajuns la spital

O femeie a ajuns la spital, marți, după ce trenul InterRegio în care călătorea ca pasageră s-a izbit de o autoutilitară încărcată cu pământ în Oradea, în cartierul Episcopia Bihor.

Accidentul s-a produs, marți, în jurul orei 11.34, pe strada Santăului, la trecerea la nivel cu calea ferată simplă fără bariere, însă care este prevăzută cu indicatorul rutier cu semnificația „Oprire”.

"În accident au fost implicate un tren InterRegio care circula pe relația Oradea - Valea lui Mihai și o autoutilitară", a transmis purtătorul de cuvânt al Poliției Bihor, comisarul șef Alina Fărcuța.

Potrivit sursei citate, în urma accidentului, o persoană, pasageră în tren, a fost transportată la spital pentru investigații medicale, aparent rănită ușor.

Traficul rutier și feroviar din zonă a fost blocat, însă s-a reluat.

"Polițiștii rutieri urmează să efectueze cercetarea la fața locului pentru stabilirea cauzelor și împrejurărilor producerii accidentului"; a mai declarat Fărcuța.



accident_tren_bihor_07062022_3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  304.87 kb
 Vizualizat:  de 4909 ori

accident_tren_bihor_07062022_3.jpg



accident_tren_bihor_07062022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  214.84 kb
 Vizualizat:  de 4909 ori

accident_tren_bihor_07062022.jpg



accident_tren_bihor_07062022_2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  341.28 kb
 Vizualizat:  de 4909 ori

accident_tren_bihor_07062022_2.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Mai/2024
Mesaje: 1325
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2022 11:53:12    Titlul subiectului: 215269

Doua accidente feroviare petrecute in ultima saptamana...

Un taxi a fost lovit de tren la Ciurea. Șoferul era beat...

https://clubferoviar.ro/un-taxi-a-fost-lovit-de-tren-la-ciurea/

Citat:
Un taxi a fost lovit de tren la Ciurea, în apropiere de Iași, luni dimineață, iar șoferul, beat fiind, a scăpat ca prin minune.

taxi a fost lovit de trenUn taxi condus de un șofer beat a fost lovit de trenul IR 1830 Galați – Cluj-Napoca, accident rutier în urma căruia a rezultat o victimă conștientă, care a ieșit din mașină. Autoturismul este pe calea ferată, relatează Ziarul de Iași. La fața locului au fost trimise două autospeciale de intervenție și un echipaj TIM (terapie intensivă mobilă).

La ora publicării acestei știri, trenul IR 1830 avea o întârziere de 87 de minute.
Un taxi a fost lovit de tren. Mecanicul de locomotivă nu consumase alcool

”Astăzi, 19 decembrie a.c., în jurul orei 11.00, polițiștii rutieri au fost sesizați despre faptul că trenul IR 1830 Galați-Cluj Napoca a acroșat un autoturism. Din verificări, a rezultat faptul că șoferul autoturismului, care se afla singur în mașină, a fost rănit, fiind transportat la spital. Acesta a fost testat alcoolscopic, rezultatul fiind de 1,10 mg/l alcool pur în aerul expirat. Conducătorul locomotivei a fost și el testat alcoolscopic, rezultatul fiind negativ”, au transmis, printr-un comunicat de presă, responsabilii Inspectoratului de Poliție Județean Iași.

România este țara din Uniunea Europeană cu cele mai multe accidente rutiere raportate la numărul de locuitori, iar multe dintre acestea se produc din cauza neasigurării la trecerile la nivel cu calea ferată.



Accident-Ciurea-taxi-1-696x392.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.04 kb
 Vizualizat:  de 4118 ori

Accident-Ciurea-taxi-1-696x392.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 14/Mai/2024
Mesaje: 1325
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 27 Dec 2022 11:56:10    Titlul subiectului: 215270

Si, cel de-al doilea, petrecut in Serbia...

https://clubferoviar.ro/deraierea-unui-tren-cu-amoniac-cauzeaza-zeci-de-victime-in-serbia/

Citat:
Deraierea unui tren cu amoniac cauzează zeci de victime în Serbia

Zeci de persoane sunt spitalizate din cauza scurgerii de amoniac în Serbia.
Oficialii spun că un tren de marfă care transporta amoniac a deraiat în estul Serbiei, ceea ce a provocat îmbolnăvirea a zeci de persoane și închiderea unei autostrăzi internaționale principale, potrivit Associated Press.
Un tren de marfă care transporta amoniac a deraiat duminică în estul Serbiei, îmbolnăvind zeci de persoane și ducând la închiderea unei autostrăzi importante. A fost declarată stare de urgență în orașul Pirot, iar autoritățile au cerut locuitorilor să nu părăsească casele. Au fost înregistrate aproximativ 50 de persoane intoxicate.
Deraierea unui tren cu amoniac a dus la închiderea autostrăzii
Zeci de persoane au fost internate în spital, a informat presa de stat sârbă. Din cauza vizibilității limitate cauzate de scurgere, mai multe mașini s-au prăbușit pe autostrada principală care duce în Bulgaria, într-un moment de trafic aglomerat din cauza sărbătorilor de Crăciun. Poliția a închis autostrada și a redirecționat traficul către drumurile locale. Nu a fost imediat clar ce a cauzat deraiarea trenului. Scurgerile de gaz amoniac pot fi inflamabile și pot provoca vătămări grave sau chiar moartea.

Accidentul de duminică nu este însă unul nou. În ianuarie 2019 sute de persoane din Serbia au fost evacuate după deraierea unui tren ce transporta amoniac lichid. Aproximativ 400 de persoane din sudul Serbiei au fost evacuate dintr-un sat de la lângă Niș, în urma deraierii unui tren ce transporta amoniac lichid, autoritățile depunând eforturi să golească substanța periculoasă din vagoanele-cisternă deraiate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Feb 2023 08:49:04    Titlul subiectului: 215541

Aproape zilnic, locomotivele se defecteaza. Cauza ? Varsta inaintata a lor. In unele cazuri calatorii stau mai multe ore in camp, pana vine alta locomotive. Sunt cazuri cand locomotivele se defecteaza inca de la Gara de Nord (am patit-o de vreo doua ori, cand mergeam la munte), fapt pentru care trenurile pleaca cu o ora intarziere. As putea spune ca situatia cu locomotivele la CFR Calatori este una critica.

Ultimul caz este cel de acum cateva zile, pe M800, undeva pe langa Ciulnita, calatorii au stat 4 ore in camp, din cauza defectarii unei locomotive. Articolul se gaseste aici

Citat:
„A cedat locomotiva. A bubuit, mai exact!” Am rămas blocați în câmp, în tren, 4 ore fără explicații de la CFR Călători. Reacția ulterioară a operatorului feroviar: „În stația Fetești pasagerii au primit apă”

Întâmplarea despre care veți citi mai jos s-a petrecut pe 29 ianuarie 2023, undeva în câmp. Nu are menirea de a descuraja călătoriile cu trenul, sunt mare amator de soluții alternative de transport și tocmai ce mi-am achiziționat bilete pentru Constanța-București, dar poate fi mijlocul prin care CFR Călători poate conștientiza că lipsa informării pasagerilor, mai ales în astfel de situații, poate duce la instaurarea unui sentiment de panică în rândul călătorilor. Public acum relatarea, pentru că am așteptat și un punct de vedere oficial din partea CFR Călători.

„Unele becuri se sting. Cade curentul și bateriile de la telefon sunt aproape leșinate”

„Suntem în câmp, la o oră distanță de București. A cedat locomotiva. A bubuit, mai exact. În spatele meu, un copil de 9 ani îi îmbărbătează pe toți să privească partea plină a paharului, avem caldură încă. Unele becuri se sting. Cade curentul și bateriile de la telefon sunt aproape leșinate. În fața mea, niște adolescenți joacă ȚOMAPAND(T)? A trecut o eternitate, nici nu mai știu de la ce vine acronimul. Ni se spune că vine o locomotivă în 30 de minute. A trecut deja o oră și jumătate și tot în câmp suntem. Cei din celelalte vagoane mai vin la noi, că aici e cald, în continuare.

În stânga mea, un baiat cu niște gene interminabile și gesturi usor efeminate se activează. Îl știe deja tot vagonul, iar râsetele se aud până în celălalt capăt. O fugărea pe doamna impiegat.

Mami, vino acum, să ne zici de ce ni s-a tăiat lumina! Mami, nu ne știm unii cu alții, am bani în valiza de sus, cine știe ce fac oamenii ăștia pe aici.

- Unde suntem?

– În tren, tinere.

- Mami, văd că suntem în tren, unde e trenul, mami? Că vad doar alb.

– Am trecut de Dor Mărunt.

– Da, înteleg, la 5 minute de Constanța e, așa-i, mami?

Și-a terminat numărul și își scoate mâncarea. Au trecut deja 3 ore, cred, de stat în câmp. Și vede copilul din spate.

- Puiule, am un sandwich, vrei? Ți-e foame? Hai să îți dau să mănânci. Am și croissant. Apă vrei? Îi e cuiva foame? - urlă în tot vagonul. Am eu mâncare în plus. Împart cu drag, că aștia nu ne dau.

„Of, voi adulții ăștia, vă panicați așa repede. Uitați cum râdem aici. Și ce dacă suntem în câmp? Să fim recunoscători”
Sună de trei ori la CFR, că încă mai avea baterie. I se spune că trenul are întârziere: Da, doamnă, știm, suntem în el, fără apă și mâncare.

Închide telefonul și vede pe culoar un băiat pe la vreo 17 ani: Măi, vino aici, că îngheți acolo. Îți dau locul meu sau ia măcar geanta mea să stai pe ea. Mă, copile, vino încoace!

Ce vreau să spun este că, în nebunia lui frumoasă, omul ăla a reușit să ne mențină moralul sus și să ne calmeze. Prin toate dialogurile lui interioare și exterioare.

Cu asta am rămas și cu vorbele șoptite ale copilului din spate: „Of, voi adultii astia, vă panicați așa repede. Uitați cum râdem aici. Și ce dacă suntem în câmp? Să fim recunoscători.”

Cu asta am rămas la ora 3 dimineața, cănd am ajuns acasă, nu cu cele 4 ore în câmp, blocați, pe ruta București-Constanța, fără apă, mâncare și curent, într-un vagon Babilon.

- „Mami”, îți mulțumesc! Nu știu cine ești, dar să știi că vreo 100 de oameni au uitat că le e frig și foame, pentru că tu ai vorbit încontinuu.

„În stația Fetești pasagerii au primit apă”
Contactați de www.funkytravel.ro, reprezentanții CFR Călători susțin că „din cauza condițiilor meteo nefavorabile, între stațiile Dor Mărunt – Dragoș Vodă, a intervenit o disfuncționalitate tehnică la locomotiva trenului IR 1681 Brașov – Constanța.(n.r. disfuncționalitate neprecizată). Trenului i-a fost asigurată o locomotivă de ajutor în cel mai scurt timp posibil, ce a sosit de la Ciulnița. Reglementările specifice aferente unei astfel de situații precum și condițiile meteorologice nefavorabile au condus la impunerea restricțiilor de viteză pe anumite sectoare, ce a generat de la momentul punerii la dispoziție a locomotivei și până la finalizarea tuturor procedurilor aferente unei astfel de situații (acțiuni de manevră, atașare, proba frânei etc), o întârziere de aproximativ 200 de minute. Trenul IR 1681 și-a reluat circulația în condiții de siguranță. În stația Fetești pasagerii au primit apă.

CFR Călători le cere scuze pasagerilor pentru neplăcerile create de acest incident și le mulțumește pentru înțelegere.”

Remarca mea – poate cu această ocazie, CFR Călători înțelege să le comunice oamenilor blocați în tren ce se întâmplă, în realitate, în situația unui incident.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2023 17:55:30    Titlul subiectului: 215761

Cum da un pic zapada, cum bate un pic vantul, este deranj in traficul feroviar. Copacii aia de langa calea ferata pica ca un castel de carti de joc. Ce s-ar intampla daca am avea parte de un episod sever de iarna, cu vant de 100 km/ora urmate de geurri napraznice, asa cum a fost in jumatate din SUA, la sfarsitl anului trecut ?

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Trafic feroviar blocat în Valea Jiului

Traficul feroviar este oprit, luni dimineața, între localitățile Petroșani și Crivadia, din zona Văii Jiului, după ce mai mulți arbori au căzut peste linia electrică.

CFR a anunțat că se intervine cu drezina pantograf pe intervalul de stații Petroșani – Bănița – Merișor (firul II) pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată și remedierea deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică.

Pentru accesul echipelor de intervenție cu drezina pantograf, măsură necesară eliberării gabaritului și repunerii sub tensiune a liniei de contact, trei trenuri de călători au fost oprite temporar în stațiile adiacente: R 2706, în stația Merișor, IR 1821, în stația Petroșani și IR 1824 în stația Banu Mare.

Județul Hunedoara se află, luni, 27 februarie, până la ora 15,00, sub atenționare meteo Cod galben de ninsori însemnate cantitativ.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 08:47:43    Titlul subiectului: 215768

Din pacate, in Grecia, a avut loc un accident feroviar, soldat cu zeci de morti. La starea in care este CFR-ul, exista un risc mare ca acest gen de accidente feroviare sa fie si la noi. Oare ai nostri ar putea invata ceva din ce s-a intamplat in Grecia ?

Articolul se gaseste aici.

Citat:
Cel puțin 32 de morți și 85 de răniți după ce două trenuri s-au ciocnit. Tragedie fără margini în Grecia

Cel puțin 32 de persoane au murit și peste 85 au fost rănite când un tren de pasageri care transporta peste 350 de persoane s-a ciocnit cu un tren de marfă, marți seară, cu puțin înainte de miezul nopții, în Tempi, în centrul Greciei, în apropiere de orașul Larissa, a anunțat serviciul de pompieri grec, transmite CNN.

"Tocmai am auzit o bubuitură... vagonul (trenului) a început să se învârtă, înainte de a sfârși într-o parte când am reușit să ieșim", a declarat un pasager pentru postul public de televiziune grec ERT.

"Au fost 10 secunde de coșmar cu foc, nu puteai vedea mare lucru din cauza fumului", a declarat un alt pasager.

Eforturile de recuperare sunt în curs de desfășurare, iar bilanțul victimelor este așteptat să crească, a declarat serviciul de pompieri grec.

Trenurile călătoreau dinspre capitala Atena spre Salonic, un oraș grecesc renumit pentru festivalurile sale și viața culturală vibrantă. Coliziunea a avut loc după un carnaval național în weekend, care s-a încheiat luni cu o sărbătoare publică.

Imaginile difuzate de televiziunea publică de stat ERT din Grecia au arătat coloane de fum gros care se revărsau din vagoanele răsturnate și cozi lungi de vehicule de salvare lângă ele.

Salvatorii cu torțe căutau supraviețuitori în vagoane, în timp ce paramedicii conduceau pasagerii șocați de la locul accidentului.

Imaginile au arătat, de asemenea, unii pasageri supraviețuitori sosind în Salonic.

Într-un briefing televizat, purtătorul de cuvânt al pompierilor greci, Vassilis Varthakogiannis, a declarat că trenul de pasageri a transportat 350 de persoane.

Cel puțin 150 de pompieri cu 17 vehicule și 40 de ambulanțe sunt implicați în operațiunea de salvare, a adăugat Varthakogiannis.

Compania feroviară elenă, Hellenic Train, a precizat, într-un comunicat de presă, că a avut loc "o coliziune frontală între două trenuri: un tren de marfă și trenul IC 62 care plecase din Atena spre Salonic".

Autoritățile au precizat că încă nu este clar ce a dus la coliziune.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 21:04:12    Titlul subiectului: 215774

Accidentul din Grecia nu a fost intamplator. Se pare ca stau mai rau decat noi cu calea ferata. Articolul se gasese aici.

Citat:
CORUPȚIA, cauza tragediei din Grecia. Acuzații grave ale feroviarilor - Cum se putea evita accidentul devastator

Grecia este în doliu național timp de trei zile după tragedia feroviară în care au murit peste 30 de oameni și alți zeci au fost răniți. Momente teribile pentru poporul elen umbrite de acuzații grave de corupție în legătură cu starea sistemului de căi ferate ce a dus la teribilul accident, pe lângă prima concluzie: eroarea umană.

Potrivit unor ultime informații, eroarea umană ar fi cauza accidentului feroviar. Premierul elen, Kryakos Mitsotakis, a declarat, miercuri seară, că „totul arată că s-a datorat, din păcate, în principal unei erori umane tragice”, relatează BBC. Și sindicaliștii feroviari au anunțat anterior căe accidentul ar fi fost din cauza unei erori umane. Concluzia inițială a investigațiilor începute în urma accidentului este că s-ar fi întâmplat din cauza unei erori umane, spune șeful sindicatului de la Organizația Elenă a Căilor Ferate (OSE) din Grecia, Nikos Tsikalakis, care precizează însă că „este nevoie de mai mult de un factor pentru ca un astfel de incident să se întâmple”. El s-a referit și la deficitul de lucrători feroviari, în loc de peste 2.000 de angajați fiind în prezent doar 750, relatează BBC.

CORUPȚIA, lipsa sistemelor de securitate performante și vechimea trenurilor, reclamate înainte de tragedia din Grecia

Cauzele accidentului sunt necunoscute în acest stadiu, dar Societatea Elenă de Transport Călători, OSE acuză defecțiuni în sistemul feroviar, printre care și lipsa sistemelor electronice de control, care ar fi împiedicat coliziunea tragică din noaptea de marți, potrivit Radio România Actualități.

După stația făcută la gara din Larisa, cele două trenuri circulau pe aceeași linie timp de aproximativ 12 minute, potrivit unor declarații făcute de cadre ale OSE. Iar primele două vagoane zdrobite au deraiat și astfel a izbucnit un incendiu, relatează RRA.

Societatea de căi ferate din Grecia, Hellenic Train, privatizată în 2018, este controlată de grupul italian FS. Operatorul feroviar grec Trainose a fost privatizat în 2017, prin reformele impuse odată cu salvarea Greciei de către UE. Atunci a fost făcută o singură ofertă, din partea grupului de stat italian Ferrovie dello Stato Italiane, care, împreună cu First Group, conduce Avanti în Marea Britanie prin filiala sa Trenitalia, relatează publicația britanică The Independent.

"Este un accident inimaginabil", a declarat pentru AFP președintele sindicatului mecanicilor de tren OSE, Kostas Genidounias, care se afla la locul accidentului, citat de RRA.

"Două trenuri s-au aflat pe aceeași cale ferată și au intrat în coliziune frontală (...) Niciun sistem de securitate, telecomandă și semnale de circulație nu funcționează. Acest oribil accident ar fi fost evitat dacă sistemele de securitate funcționau", a mai spus el, potrivit RRA.

Ca o ironie tragică, premierul grec ar fi inaugurat chiar miercuri Centrul de Telemanagement și Semnalizare Electronică al rețelei feroviare din Grecia de Nord.

Liderul de sindicat feroviar OSE, Kostas Genidounias, acest centru nici măcar nu există, iar sistemele moderne de GPS cumpărate demult nu au fost niciodată instalate.

El a mai declarat pentru mass-media elenă că nimic nu funcționează, nici indicatoare, nici semnale luminoase, nici controlul circulației feroviare.

„Totul se face manual. Dacă ele ar fi funcționat, conducătorii noștri ar fi văzut semnalele roșii și trenurile s-ar fi oprit dinainte la distanță. Am semnalat în nenumărate rânduri această problemă.

Acesta nu a fost un moment nefericit, ci un asasinat”, a ținut să sublinieze Kosta Genidounias.

Grecia a reclamat starea infrastructurii la CJUE înainte de accidentul devastator

Grecia s-a adresat Curții de Justiție a UE cu două săptămâni înainte de accidentul devastator, tocmai din cauza defecțiunile infrastructurii sale feroviare, anunță The Independent. Atena a transmis acțiunea după ce Bruxelles a deschis procedură de infringement după ce autoritățile naționale încă nu au semnat și publicat acordul contractual cu administratorul elen al infrastructurii feroviare, OSE, se arată în comunicarea făcută de Comisia Europeană.

„Comisia a deschis o procedură de încălcare a dreptului comunitar împotriva Greciei în decembrie 2020 și a trimis un aviz motivat în decembrie 2021. Deoarece Grecia încălcă în continuare directiva, Comisia a decis acum să trimită cazul Curții Justiția Uniunii Europene”, a transmims Bruxelles la sesizarea făcută de Grecia.

Calea ferată a Greciei a fost mult timp considerată una din cele mai proaste din Europa, fiind în topul negru al deceselor pe kilometru în ultimul deceniu, conform datelor de la agenția feroviară a UE, mai scrie The Independent. Grecia a fost, de asemenea, pe locul doi după Estonia în ceea ce privește numărul de răniți în accidente feroviare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2023 08:05:39    Titlul subiectului: 215797

Sambata a fost ziua defectiunilor pe magistrala spre Valea Prahovei.
Dimineata s-a defectat o locomotiva la Sinaia, dupa masa s-a defectat alta locomotiva la Azuga (care tragea trenul R3030, motiv pentru care a adunat o intarziere de 140 minute) iar, "bomboana de pe coliva" a fost intreruperea traficului feroviar la Chitila, din cauza faptului ca locomotiva unui marfar a agatat cu pantograful reteaua de contact (nu stiu exact cum). "Ghinionistul" acestei zile a fost trenul R3030, care si asa avea 140 de minute intarziere datorita defetarii locomotivei la Sinaia, recuperase vreo 20 de minute de intarziere cand a ajuns la Chitila, ca sa mai stea si acolo, mai bine de o ora (chiar in apropiere de podul rutier s-a oprit traficul feroviar).
Varza CFR-ul, varza, varza (cu carne)........
Ca o palida consolare, macar la noi exista sistem de semnalizare, nu ca la greci.......

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2023 09:23:20    Titlul subiectului: 215799

Ziua si incidentele la calea ferata. Azi a fost randul garii Ploiesti Sud. Articolul se gaseste aici.

Citat:
Haos pe ruta CFR Ploiești - București, întârzieri de zeci de minute. Care a fost cauza?

Haos luni dimineață, la oră de vârf pentru traficul feroviar, pe ruta Ploiești Sud - București. Mai mult garnituri au acumulat zeci de minute întârziere, din cauza unui deranjament la linia de contact, provocat de un tren de călători, la ieșirea din depoul Ploiești.

Potrivit CFR SA, luni dimineața, la ora 7.37 s-au remediat deranjamentele iar trenurile și-au reluat circulația in condiții normale, informează Mediafax.

„Un tren de călători, la ieșire din depoul Ploiești Sud a rupt pantograful, a rupt firul de contact, pe zona diagonală, și a întrerupt alimentarea cu energie pe raza stației Ploiești Sud, fiind afectate toate trenurile care au tranzitat stația. A fost necesară intervenția cu personal specializat și drezine pantograf pentru înlocuirea firului de contact și a componentelor avariate”, a spus purtătorul de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan.

Trenurile de călători au circulat tractate cu locomotive Diesel, prin Ploiești Triaj, până la.ora 7.37, când s-au repus sub tensiune liniile 1-3 din stația Ploiești Sud și firul 2 aferent secțiunilor Ploiești Sud-Ramificație Ploiești și Ploiești Est-Ploiești Sud.

Chiar dacă defecțiunea a fost remediată, trenurile au acumulat întârzieri uriașe, recordurile fiind deținute de IRC Vatra Dornei - București Nord, cu 200 de minute și IRC Chișinău - București Nord.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2023 08:36:06    Titlul subiectului: 215833

Bariera de la Sos. Petricani (care duce la Pipera) s-a defectat pe 9 martie. Eram in trenul Transferoviar calatori R10181, acesta s-a oprit in zona barierei ca sa verifice, dar nu i-a dat de cap si a plecat din nou. A doua zil pe 10 martie, locomotiva care tragea un marfar s-a defectat chiar in zona trecerii la nivel, traficul fiind blocat o ora.

La ce trafic este in zona, ar trebui facut un pasaj. Eu nu inteleg de ce nu s-a prevazut construirea unui pasaj cand s-a modernizat M800 ?

Acelasi lucru este valabil si la intersectia cu Sos. Andronache.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2023 10:06:56    Titlul subiectului: 215839

Am fost la un pas sa patim la fel ca si grecii.........
Noroc ca in zona garii Rosiori (de fapt pe mare parte din M100) trenul merge incet, linia fiind varza (multe restrictii de viteza).

Ce s-a intamplat azi ma pune serios pe ganduri, daca sa mai circul cu trenul sau nu. Imaginati-va daca acest scenariu se intampla pe M800, care a fost modernizata si trenurile merg mai repede.

Incidentul ar trebui tratat cu maxima seriozitate de catre autoritati si erorile indreptate. Azi a fost un mare NOROC ca nu s-a intamplat o catastrofa feroviara

Articolul se gaseste aici

Citat:
Incident feroviar în județul Teleorman. Un tren cu călători a frânat brusc pentru a evita impactul cu un marfar. Trei persoane au fost transportate la spital

Trenul IR 1822, Arad - București Nord, în care se aflau 280 călători, a frânat brusc, luni, 13 martie, pentru a evita impactul cu un marfar aflat pe aceeași linie. După oprirea forțată a trenului, mai mulți pasageri au fost răniți, au transmis reprezentanții ISU Teleorman.

Alarma a fost dată după un apel la numărul de urgență 112. Inițial, s-a crezut că trenul a deraiat. Din acest motiv, autoritățile au activat Planul Roșu de intervenție. Ulterior, acesta a fost dezactivat.

UPDATE ora 8.00: CFR a transmis, într-un comunicat, că „din cauza deraierii la intrare în stația Roșiori Nord a unui vagon din compunerea unui tren de marfă, ciculația trenurilor se desfășoară cu dificultate”. Potrivit CFR, „din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri”.

Ceilalți pasageri din tren au fost preluați de trenul IR 79, Budapesta – București Nord. Până la restabilierea circulației în condiții normale, sunt posibile și alte întârzieri în circulația trenurilor de călători, a mai anunțat compania feroviară.

UPDATE ora 7.37: Potrivit primelor informații trenul care circula pe ruta Arad – București a frânat brusc pentru a evita o ciocnire cu un marfar. A fost imediat activat Planul Roșu de Intervenție. „În jurul orei 4.00, un apel la 112 anunța un accident feroviar, un tren de călători care a deraiat în județul Teleorman, între Roșiorii de Vede si Măldăeni.

Astfel, pentru gestionarea eficientă a evenimentului, a fost activat Planul Roșu de Intervenție, care presupune suplimentarea echipajelor operative, inclusiv a celor medicale la fața locului. Odată ajunse, forțele de intervenție au constatat că accidentul feroviar nu se confirmă. Trenul circula pe ruta Arad – București Nord și s-a oprit brusc”, au transmis reprezentanții DSU.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2023 14:06:33    Titlul subiectului: 215841

Precizari din partea CFR-ului.
Articolul se gaseste aici.

Citat:
CFR a făcut anunțul - Cum s-a petrecut accidentul dintre cele două trenuri, în Teleorman

Compania CFR confirmă, luni, că mecanicul trenului de călători implicat în accidentul din județul Teleorman a depășit indicatorul ”Oprire” și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare. Compania precizează că traficul în zonăp este în continuare perturbat și se așteaptă o macara de mare tonaj pentru ridicarea vagoanelor.

”Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că circulația pe raza stației CF Roșiori Nord se desfășoară în continuare doar pe liniile 1,2 și 3, iar pentru repunerea pe șină a celor două vagoane deraiate și a vagonului răsturnat, din compunerea trenului privat de marfă, personalul feroviar de specialitate al SRCF CRAIOVA va interveni cu o macara de mare tonaj (125 tone)”, a transmis, luni, CFR.

Potrivit companiei, din primele verificări și conform informațiilor preliminare transmise de personalul feroviar aflat la fața locului, ”mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția OPRIRE (culoarea ROȘIE) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare”.

”Aceste informații sunt deja verificate și analizate de membrii Comisiei de anchetă AGIFER, comisie care va stabili cu exactitate cauzele producerii deraierii trenului privat de marfă. Călătorii din trenul IR 1822 au fost preluați de trenul IRN 79, care a sosit în București Nord la ora 9.36”, a mai precizat compania.

Potrivit CFR, trenul IR 1822 a fost retras din zona semnalului de intrare al stației Roșiori Nord, la ora 11.17, garnitura urmând să circule, fără călători, până la București Nord.

”Pentru restabilirea traficului feroviar în condiții normale pe raza stației CF Roșiori Nord, vă informăm că personalul feroviar de specialitate al SRCF Craiova va asigura tot suportul tehnic necesar operatorului de marfă, astfel încât intervențiile de repunere pe șină a vagoanelor deraiate să se desfășoare în condiții de siguranță și să fie finalizate în cel mai scurt timp. Reamintim faptul că, deraierea vagoanelor din compunerea trenului privat de marfă a avut loc în cursul acestei dimineți, la ora 03.54, pe linia 5, din stația CF Roșiori Nord”, a mai transmis CFR.

Trenul privat de marfă avea în compunere 26 de vagoane încărcate cu autoturisme și circula în relația Craiova - Palas.

Incet, dar sigur, ne apropiem de caile ferate din Bangladesh.....

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 2062
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2023 14:32:52    Titlul subiectului: 215842

Cateva lucruri nu se leaga , de exemplu cum a putut trece trenul de calatori de semnal daca era rosu , avea indusii izolati? De asemena , in general se incearca evitarea manevrarii sau circulatiei trenurilor de marfa cand trebuie sa vina unul de calatori , ce cauta trenul de marfa in calea celui de calatori? Din primele articole era extrem de dubios cum au fost raniti atatia calatori in urma unei franari bruste , doar un tren nici cu frana de urgenta nu pune calatorii in cap cum ii pune un tramvai sau autobuz.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2023 09:18:37    Titlul subiectului: 215846

Se pare ca au fost erori in lant, atat din partea mecanicului, cat si din partea impiegatilor de miscare.

Cel care a functionat bine a fost sistemul automat de franare care s-a activat dupa ce trenul a trecut de semnalul rosu. Trenul nu avea decat 40 km/ora cand a inceput franarea, va dati seama ce sa intampla daca nu era aproape de gara si ar fi avut 120 km/ora.

Ce nu mi se pare deloc in regula sunt declaratiile directorului CFR care incearca sa arunce toata vina pe mecanic. Este o problema cu intreg sistemul.

Iarasi ce nu este deloc in regula a fost incercarea de musamalizare a ceea ce s-a intamplat. Noroc cu cei de la Clubul Feroviar, care au scos toate evenimentele la lumina.

Din pacate, un lucru este cert. In Romania calatoria cu trenul nu mai este deloc sigura. Oricand se poate intampla un accident feroviar cu zeci de morti si raniti, asa cum se intampla in Bangladesh sau RD Congo. De India nu zic, fiindca in ultimii 20 de ani, au facut mari progrese in domeniul feorviar (puteti cauta pe Google sau puteti gasi pe Youtube documentare referitoare la acest aspect).

In final, postez un articol care a aparut ieri pe HotNews referitor la acest subiect. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Cum s-a produs accidentul feroviar din Teleorman și incredibila tăcere a autorităților. „Noroc că au acționat sistemele automate de frânare și nu s-a produs o tragedie”

Luni dimineață, în jurul orei 4.00, un tren al CFR Călători a lovit în gara Roșiori Nord un tren de marfă ce transporta mașini, deși inițial aproape toate comunicatele publice spuneau că trenul de pasageri ar fi frânat puternic, pentru a evita o coliziune. Ce s-a întâmplat acolo? Cum a fost posibil ca mai multe instituții ale statului să mintă prin omisiune în comunicatele oficiale, care lăsau de înțeles că de vină sunt mecanicii trenului de marfă?

Trenul de pasageri nu avea ce căuta pe aceeași linie cu cel de marfă

Luni dimineață, la Roșiorii de Vede, în Teleorman, trenul de călători IR 1822 Arad - București a lovit un tren de marfă al DB Schenker care se afla la linia 5, se pregătea de garare și era compus din 26 de vagoane cu mașini Ford ce erau transportate spre portul Constanța.

Inițial, comunicatele CFR SA și CFR Călători vorbeau despre o frânare bruscă a trenului de călători, mecanicul făcând asta pentru a evita coliziunea cu trenul de marfă. Se părea că vina ține de trenul de marfă, la care trei vagoane deraiaseră, iar trenul de călători frânase pentru a nu se produce o ciocnire.

Dar o ciocnire chiar s-a produs, iar acest lucru a fost confirmat și explicat și de CFR Infrastructură după ora 13, explicația fiind că mecanicul trenului IR 1822, care urma să intre în stație la altă linie, a depășit semnalul de intrare în stație, care era deja în poziția oprire (pe culoarea roșie) și a tamponat ultimul vagon al garniturii de marfă, aflată în mers pentru garare.

Trenul DB Schenker ducea mașini Ford Puma de la fabrica din Craiova, către portul Constanța și parcursese aproximativ 110 km, având încă 330 km până în port. Trenul IR 1822 plecase duminică la ora 18.04 din Arad, rulase zece ore pe 504 km și mai avea 100 de km până la destinație. Trenul trebuia să staționeze la Roșiori Nord de la 3.59 la 4.01.

Câteva lucruri sunt clare: trenul CFR Călători NU avea ce căuta pe aceeași linie cu trenul marfar care ducea mașini Ford și, chiar dacă intrase din greșeală pe aceeași linie, ar fi trebuit să oprească la timp, pentru a nu se produce un impact.

Nu se știe, iar asta va stabili ancheta, dacă instalația autostop din calea de rulare a frânat trenul de călători, sau mecanicul a frânat. Cel mai probabil, frâna de urgență a fost acționată automat.

Trebuie spus că regulile pe calea ferată sunt ca la armată, se știe clar pe ce linie este fiecare tren și cât timp trebuie să stea „la semnal” și foarte rar se întâmplă, chiar și în România, ca două trenuri să se ciocnească, la acest lucru contribuind și numeroasele limitări de viteză care fac ca parcursul să dureze mult.

De multe ori, când mergeți cu trenul, puteți observa că oprește „în câmp” sau într-o gară, pentru a aștepta să treacă alt tren, eventual de rang superior. Trenurile se așteaptă unul pe altul pentru ca fiecare să treacă în deplină siguranță și există și sistemele automate de avertizare și frânare. Depășirea semnalului pe roșu este o abatere gravă și se întâmplă foarte, foarte rar.

Deși lucrurile s-au petrecut după cum le-am relatat, la orele 11 părea foarte puțin probabil că s-a petrecut o ciocnire, iar lumea se întreba de ce au deraiat vagoanele cu mașini Ford.

O ciocnire violentă

Au apărut însă informații pe surse ce indicau faptul că trenurile s-au ciocnit. După ora 11, publicația Club Feroviar scria, citând surse din industrie, că deraierea de la Roșiori s-ar fi produs din cauza CFR Călători, fiindcă, la ora 3:55, locomotiva trenului IR 1822 a depășit semnalul de intrare în stație, aflat pe culoarea roșie.

Surse din domeniul feroviar, consultate de HotNews.ro, au confirmat că a existat impact și că cele trei vagoane cu mașini care au deraiat au făcut-o din cauza trenului de călători care a izbit trenul de marfă cu mașini, tren care se gara pe una dintre liniile din stația Roșiori Nord.

Confirmarea oficială a venit după ora 12:00, când directorul AGIFER, Agenția de investigare feroviară română, a confirmat că a existat tamponare între cele două trenuri. „Trenul 1822 al CFR Călători, la intrarea în stația Roșiori Nord, a trecut peste un semnal care indica oprire”, a spus, pentru Radio România Actualități, Laurențiu Dumitru.

AGIFER va face o anchetă detaliată și va dura ceva timp până când vor fi comunicate rezultatele oficiale. Circulația feroviară a fost afectată pe magistrala 100, au fost întârzieri mari, însă, din cauza unei probleme de soft, de câteva zile nu mai sunt afișate întârzierile trenurilor în timp real pe portalul Infofer și pe aplicația CFR Călători.

O lipsă de comunicare revoltătoare la CFR Călători

Așadar, la cazul Roșiori, lucrurile stau cu totul diferit: instituțiile au dat informații incomplete, iar Ministerul Transporturilor nu a spus încă nimic. Dintre toate companiile din domeniul feroviar, cea mai slabă comunicare este la CFR Călători care răspunde târziu și rar oferă detalii despre întârzieri și probleme.

Despre tăcerea CFR Călători a vorbit și Alin Șerbănescu, purtător de cuvânt al CNAIR și al ministrului Transporturilor. El a acuzat CFR Călători că „tace” în ceea ce privește accidentul feroviar de luni dimineață. „Acolo a fost o eroare umană. Practic, locomotiva, sau trenul accelerat, a trecut pe roșu. Noroc că au acționat sistemele automate de frânare și nu s-a produs o tragedie”, a spus reprezentantul MT, la emisiunea „News Pass” de la B1 TV.

Întrebat de ce tace MT de câteva ore, oficialul a afirmat: „Nu tace Ministerul Transporturilor, tace CFR Călători! Practic, tace CFR Călători. În afară de acel comunicat, nu a mai dat nimic după aia – și este o tradiție la CFR Călători să tacă”.

„Și acum ar fi trebuit, tocmai că s-a întâmplat ceva, să iasă și să vorbească, cum face și CNAIR, de altfel, unde eu sunt purtător de cuvânt. Fiecare companie are o structură de comunicare (…). Nu este normal ca o companie care are o structură de comunicare să tacă ore întregi”, a adăugat Alin Șerbănescu.

13 oameni au fost răniți, dintre care patru au avut nevoie de îngrijiri spitalicești, nimeni nefiind însă în stare gravă.

Sursa foto: HotNews via Antena 3



image-2023-03-13-26137603-41-accident-feroviar-teleorman.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.35 kb
 Vizualizat:  de 3311 ori

image-2023-03-13-26137603-41-accident-feroviar-teleorman.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2024
Mesaje: 10156
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2023 09:30:26    Titlul subiectului: 215847

Un art articol referitor la acest subiect in Buletin de Bucuresti.

Sursa poze: ISU Teleorman, via Buletin de Bucuresti.

Citat:
Agenția de Investigații Feroviare: „A fost o ciocnire violentă între cele două trenuri”. CFR Călători anunță deraierea trenului de marfă

Informații noi privind accidentul feroviar petrecut, în această dimineață, schimbă total dinamica incidentului. Cele două garnituri s-au izbit violent în realitate, iar mecanicul trenului de călători nu a frânat. Trenul Inter regio care circula pe ruta Arad-București Nord a depășit semnalul Oprire și sistemul de frânare automat a intrat în funcțiune, a declarat Laurențiu Dumitru, directorul Agenției de Investigare Feroviară Română (AGIFER), pentru Digi 24. Patru oameni din trenul de călători au ajuns la spital

„Nu vorbim de ipoteze. Putem spune ce s-a întâmplat. La ora 3.55 un tren de călători care circula pe ruta Arad-București Nord, la intrarea în stația Roșiori Nord, a ajuns din urmă un tren de marfă încărcat cu mașini Ford. În urma acestei ajungeri din urmă și tamponări violente fiind deraiate ultimele trei vagoane din trenul de marfă”, a declarat Laurențiu Dumitru, directorul Agenției de Investigare Feroviară Română, care cercetează cauzele accidentului produs luni dimineața, 13 martie.

Laurențiu Dumitru a mai spus că mecanicul trenului de pasageri a trecut pe semnalul roșu de cale ferată.

În tren, se aflau 280 de persoane. 12 călători au fost răniți, dintre care 4 transportați la spital și 8 nu au necesitat acest lucru, însă au fost asistați medical la fața locului.

Dintre cele 4 victime, un bărbat de cca. 46 de ani și o femeie de aprox. 30 de ani au fost transportate la UPU Alexandria, cu traumatisme la nivelul membrelor și capului, conștiente și cooperante, iar alte două persoane, un bărbat de cca. 59 de ani și o femeie de aprox. 61 de ani au fost transportate la Spitalul Municipal din Roșiorii de Vede, cu traumatisme la nivelul membrelor, potrivit ISU Teleorman.


Acuzații grave după accidentul feroviar

Se pare că mecanicul de locomotivă nu ar fi tras frâna de mână la timp, fiind activată frâna automată.

„Trenul a fost frânat de inductor, îmi spun colegii că impiegatul ar fi comunicat mecanicului de locomotivă că semnalul este pe roșu.

A fost o frânare automată, autorizările acolo sunt pe banda rulantă. Nu știu cine și cum, dar va trebui să explice de trenurile respective, că nu te joci cu viața călătorilor”, a declarat liderul Federației Sindicatelor Transportatorilor Feroviari, Rodrigo Maxim, la Antena 3 CNN.

Liderul sindicaliștilor a mai spus că mecanicul trenului ar fi avut puțină experiență, de circa doi ani, și nu a stat pe rute principale, ci pe secții secundare.

Reacția CFR Călători

Comunicatul dat de CFR Călători nu face referire directă la incident, ci la faptul că circulația feroviară e perturbată după deraierea unui tren de marfă.

Abia în al doilea paragraf amintește de accidentul în care a fost implicat și un tren care îi aparține, plin de călători.

„Din primele informații, trei pasageri din trenul IR 1822, Arad – București Nord, aflat în spatele trenului de marfă deraiat, în momentul frânării de urgență a trenului s-au lovit, aceștia fiind preluați de echipajele medicale pentru acordarea de îngrijiri.



336082983_165688139616719_2749603497074142262_n-900x507.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  127.14 kb
 Vizualizat:  de 3308 ori

336082983_165688139616719_2749603497074142262_n-900x507.jpg



image-2023-03-13-26137603-41-accident-feroviar-teleorman.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.8 kb
 Vizualizat:  de 3308 ori

image-2023-03-13-26137603-41-accident-feroviar-teleorman.jpg



WhatsApp-Image-2023-03-13-at-12.23.54-900x675.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  134.45 kb
 Vizualizat:  de 3308 ori

WhatsApp-Image-2023-03-13-at-12.23.54-900x675.jpeg



WhatsApp-Image-2023-03-13-at-12.22.29-1-675x900.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.11 kb
 Vizualizat:  de 3308 ori

WhatsApp-Image-2023-03-13-at-12.22.29-1-675x900.jpeg



WhatsApp-Image-2023-03-13-at-12.22.31-675x900.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.12 kb
 Vizualizat:  de 3308 ori

WhatsApp-Image-2023-03-13-at-12.22.31-675x900.jpeg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 6 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community