Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Achizitie 40 tramvaie noi în perioada 2019-2022
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
TheTigerBeast



Data înscrierii: 18/Mai/2017
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 689
Locație: Bucuresti Sector 6

MesajTrimis: Mie 21 Apr 2021 10:11:45    Titlul subiectului: 210237

Instanța obligă STB să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani

Curtea de Apel București a decis marți, definitiv, că Societatea de Transport București trebuie să cumpere tramvaiele Electroputere VFU Pașcani, companie care a câștigat anul trecut licitația organizată de societatea de transport de suprafață din Capitală.

Însă pe 31 decembrie 2020, când toată lumea se pregătea de revelion, s-a dat o lovitură de teatru: licitația a fost anulată de directorul general al STB de la vremea respectivă, Mihai Petcu. Decizia de anulare a licitației, luată în ultima zi a anului trecut, la ora 16,30, a fost ținută la secret atât de Primărie, cât și de conducerea STB, ea fiind dezvăluită de Club Feroviar.

Apoi, la finele lunii februarie 2021, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația depusă de Electroputere VFU Pașcani și a dispus reluarea procedurii. ”Admite contestația și dispune remedierea” – aceasta este concluzia Deciziei nr. 359 pronunțată de Completul C5 al CNSC vineri, 19 februarie 2021, în Dosarul nr. 75, în care contestatar este Electroputere VFU Pașcani, iar autoritatea contractantă – Societatea de Transport București. Mai pe românește, continuarea procedurii înseamnă semnarea contractului pentru tramvaiele de la Electroputere VFU Pașcani.

Acum, Curtea de Apel București a respins recursul STB și a obligat astfel societatea să cumpere tramvaiele.

Sursa: Club Feroviar

_________________
Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1271
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2023 16:23:27    Titlul subiectului: 215304

In urma neconcordantelor din anii trecuti, se pare ca s-au recalculat intentiile asupra achizitiei de tramvaie de 18 metri, modelul fiind considerat prea mic pentru nevoile bucurestenilor. Societatea se indreapta spre modele de peste 36 de metri lungine.

https://www.economica.net/directorul-general-al-stb-anunta-ca-pe-viitor-s-ar-putea-achizitiona-tramvaie-chiar-mai-lungi-de-36-de-metri_637457.html

Citat:
Directorul general al STB anunță că pe viitor s-ar putea achiziționa tramvaie chiar mai lungi de 36 de metri
Directorul general al Societății de Transport București (STB), Adrian Criț, a anunțat, joi, că, pe viitor, ar putea fi luată în calcul varianta achiziționării unor tramvaie chiar mai lungi decât cele de 36 de metri, având în vedere gradul mare de încărcare a vehiculelor actuale.

Directorul general al STB anunță că pe viitor s-ar putea achiziționa tramvaie chiar mai lungi de 36 de metri
El a fost întrebat, în cadrul unei conferințe de presă susținute la sediul Primăriei Capitalei, ce se va întâmpla cu achiziția celor 40 de tramvaie de la firma Electroputere VFU Pașcani.

„Pe de o parte, se pune problema de oportunitate a acestei achiziții, în condițiile în care aceste tramvaie nu satisfac nevoia de transport din metropola unde locuim cu toții. Observăm ceea ce se întâmplă cu tramvaiele furnizate în ultimele trei luni de către Astra Vagoane Călători și nu știu dacă nu cumva se pune problema ca pe anumite linii, pe viitor, să achiziționăm chiar tramvaie cu o dimensiune mai mare de 36 de metri. E o discuție pe care din punct de vedere tehnic am avut-o cu colegii mei de la exploatare. Gradul de încărcare la aceste tramvaie care sunt cu capacitate mare deja e unul foarte mare”, a explicat directorul STB.

El a menționat că, în anumite perioade ale zilei, tramvaiele au gradul patru de încărcare, în condițiile în care gradul cinci reprezintă valoarea maximă.

„Ne dorim ca utilizatorii transportului public să beneficieze de cele mai bune condiții. Or, acest lucru trebuie să ducă și la confortul lor. Drept urmare, un spațiu mai mare pe care trebuie să îl aibă la dispoziție, pe lângă celelalte condiții tehnice. Avem modelul de la Budapesta, unde un tramvai cu șase corpuri circulă foarte bine. Modele de acest gen pot fi implementate. Sunt modele care sunt implementate în Franța”, a precizat Criț.


Potrivit acestuia, tramvaiele de 18 metri ale Electroputere Pașcani nu răspund „necesităților” municipiului București.

„S-a acordat finanțare la începutul anului 2018, printr-o hotărâre de Consiliu General al Municipiului București. Acea finanțare a fost retrasă în perioada anterioară venirii domnului primar la conducerea municipalității. Deci, nu a fost retrasă de către municipalitate, începând cu anul 2020, a fost retrasă înainte. Și se mai pune și problema finanțării, pentru că ceea ce încercăm cu toții în momentul de față este să utilizăm la maximum fondurile existente de la Uniunea Europeană sau alte fonduri de la Administrația Fondului de Mediu și nu să creăm o gaură în bugetul STB”, a transmis directorul general al societății.

Andrei Criț a adăugat că există o hotărâre a instanței prin care i se cere să continue procedura de achiziție, dar legea îi interzice să semneze un contract fără a avea asigurată sursa de finanțare.

„Tramvaiele de 18 metri sunt tramvaiele Tatra, ca să vă dau un exemplu. Credeți că acele tramvaie satisfac nevoia de transport a Municipiului București? Noi am încercat să anulăm acea procedură. Instanța deocamdată a decis altceva. O să vedem ce putem face astfel încât să respectăm legea, pentru că eu, ca director general, sunt pus în două situații. Pe de o parte, să respect hotărârea instanței, care îmi spune să continui procedura de achiziție, iar, pe de altă parte, legea îmi interzice să semnez un contract fără a avea asigurată sursa de finanțare. Drept urmare, aleg varianta favorabilă bucureștenilor. Și mi-o asum”, a afirmat el.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1004
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2023 17:48:29    Titlul subiectului: 215308

Citat:
„Tramvaiele de 18 metri sunt tramvaiele Tatra, ca să vă dau un exemplu."

Tramvaiele Tatra au 15 metri.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community