 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UnfathomableDepth

Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 07/Mar/2023 Mesaje: 253 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Sâm 19 Noi 2022 13:20:21 Titlul subiectului: Dorinte sau nemultumiri |
214860 |
|
Tema acestui topic e destul de simpla: dorinte sau nemultumiri relationate transportului in comun din Arad; e libera exprimare, sa ne exprimam zic, insa cu respect si, mai ales in ceea ce priveste nemultumirile, cu mult rationament/logica!
Oricum, am sa incep eu intr-o nota pozitiva si mai precis cu dorintele; acum aici putem posta si lucruricare ni le dorim si nu sunt neaparat realizabile, putina fantezie combinata cu pasiunea noastra pentru tramvaie/trenuri etc.
In orice caz, in mine inca arde profund focul visului ca intr-o zi tramvaiele Timis 2 sa fie din nou construite (...clar, modernizate), insa pastrat mai mult sau mai putin modelul clasic - e ireal cat de reusite au putut fi la urma urmei ca si model concepute. Erau destul de patratoase, insa cu mici detalii care totusi le faceau sa fie atat de frumoase (...asta desi eu una cel putin le-am prins cum ar veni in ultima lor faza de viata, cand deja majoritatea erau invechite, folosite de ani si ani de zile etc.) si tot nu si-au pierdut frumusetea modelului, plus erau printre cele mai incapatoare tramvaie daca nu ma insel? Imi imaginez ce misto ar fi o versiune a cuplurilor Timis 2 putin mai modernizata care sa nu fie nici galagioase, nici friguroase, stabile - un vis de-a dreptul!
O a doua dorinta/vis ar fi ca CTP sa investeasca cat de putin si in acel Timis 2 care a mai ramas de la Ghioroc - stiu ca financiar e dificil mai ales cand sunt inca tramvaie care sunt in circulatie si in care ar trebui sa se investeasca, insa ma dorea sufletul sa il vad pe 31-32 stand acolo in ploaie si zapada ani la rand, nemiscat, neintretinut, distrugandu-se pe zi ce trece tot si tot mai tare! Nu e visul meu sa devin miliardara, insa mi-as fi dorit cateodata ca sa pot/sa fi putut investi si in acest proiect!
Eu inchei aici! Sunt insa curioasa sa citesc si alte opinii/mesaje (...cu speranta, tot pozitive) ce vor urma aici sa speram! _________________ You gave up the fight
You will always be mine
All that's done is forgiven... |
|
Sus |
|
 |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 1091 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 20 Noi 2022 21:47:23 Titlul subiectului: |
214876 |
|
Nu doresc răul nimănui, dar dacă ar fi să am o dorință legată de transportul în comun, în această perioadă, este o schimbare la vârful conducerii CTP. Degeaba vorbim de istorie, vehicule istorice, când totul pare că merge pe cârpeală, economie și mulțumit șefii politici, oricare ar fi ei.
Mi-am mai scris pe aici nemulțumirile și criticile, nu le mai reiau acum. Îmi doresc la CTP, în conducere, oameni profesioniști și PASIONAȚI de domeniu, nu oameni pentru care jobul ăsta e o sinecură oarecare. Aș recruta șefi chiar dintre vatmani, sunt sigur că printre ei sunt și cu studii superioare.
Să sperăm că Timișul 31-32 va mai sta în picioare pe când cineva va avea dorința să fie restaurat. În 2006 s-a restaurat la CTP vechiul ITB 60. Acum, cred că nici poveste de așa ceva. Au vrut să caseze ultimul T4R rămas...Dar poate că cei din conducerea CTP nu fac distincția dintre T4R și T4D, la fel ca majoritatea arădenilor.
Poate off topic: dacă îmi aduc bine aminte din ce am citit, primele Timișuri au venit, noi, în 1981. Ultimele „reconstruite”, inclusiv capul de serie 1-2, au fost casate în 2008. Deci 27 de ani, deși nu se știe în ce măsură 1-2-ul din 2008 era același cu cel din 1981. Chiar și așa, dacă ar circula, Timișurile nu ar fi cele mai vechi vagoane din parc. Dar dacă peste ele a trecut urât timpul, să ne gândim că GT6-urile 107, 108, 122, 130, 132, 133 sunt în Arad de prin 95-96 și înainte au mai circulat peste 30 de ani în Germania. Și circulă zilnic. Ar mai fi GT4 608 din primul lot ajuns la noi, dar circulă mai rar. |
|
Sus |
|
 |
UnfathomableDepth

Data înscrierii: 12/Apr/2022 Ultima vizita: 07/Mar/2023 Mesaje: 253 Locație: Arad (Romania), Viena (Austria)
|
Trimis: Joi 24 Noi 2022 10:57:48 Titlul subiectului: |
214982 |
|
quiksilver a scris: | Nu doresc răul nimănui, dar dacă ar fi să am o dorință legată de transportul în comun, în această perioadă, este o schimbare la vârful conducerii CTP. Degeaba vorbim de istorie, vehicule istorice, când totul pare că merge pe cârpeală, economie și mulțumit șefii politici, oricare ar fi ei.
Mi-am mai scris pe aici nemulțumirile și criticile, nu le mai reiau acum. Îmi doresc la CTP, în conducere, oameni profesioniști și PASIONAȚI de domeniu, nu oameni pentru care jobul ăsta e o sinecură oarecare. Aș recruta șefi chiar dintre vatmani, sunt sigur că printre ei sunt și cu studii superioare. |
Inteleg! Si ai perfecta dreptate - e greu sa speri la o schimbare in bine sau lucruri pozitive sa se intample cand ''de sus'' de unde porneste totul nu exista organizare sau solutie!
Sa stii ca poate chiar asta e punctul pus pe I, o sursa de unde porneste problema, lipsa pasiunii oamenilor in domeniul unde activeaza - e trist in general ca in lume (...si asta nu doar in Romania) nu se incurajeaza prea tare mai ales tineri sa isi urmeze vocatia, talentul, pasiunea, ci e totul mai mult despre care sunt domeniile unde se castiga mai bine sau sunt mai multe sanse de reusita etc. Pentru rezolvarea unei probleme trebuie sa ne uitam de unde provine aceasta, de la radacina - desigur, mai exista si alte factori negativi posibili care sa duca la situatia unde cineva nu reuseste sa faca pasionat ceva profesional, insa nu ar fi rau dupa cum a fost mentionat o reforma in incinta companiei unde sa fie cineva selectat la conducere cineva cu studii superioare chiar si de prin vatmani - unde ar exista cineva mai dedicat si pasionat si chiar cu experienta/cunostiinta in ceea ce priveste mijloacele de transport in comun decat printre cei care din drag practica aceasta meserie?
Citat: |
Să sperăm că Timișul 31-32 va mai sta în picioare pe când cineva va avea dorința să fie restaurat. În 2006 s-a restaurat la CTP vechiul ITB 60. Acum, cred că nici poveste de așa ceva. Au vrut să caseze ultimul T4R rămas...Dar poate că cei din conducerea CTP nu fac distincția dintre T4R și T4D, la fel ca majoritatea arădenilor. |
E asa de trist sa citesc aceste randuri, sa realizez cata nepasare exista din locul de unde ar trebui sa izvoreasca pasiune, interes, solutie! Cineva dintre pasionati de transport in comun facuse vara trecuta un video cu 31-32 si arata deplorabil - puscase vopseaua dupa el, rugina, total, total neintretinut! Am observat ca este tinut nemiscat, afara sub cerul liber sub ploaie si zapada - am fost asa de trista sa vad aceste lucruri! Daca va continua asa situatia aceasta si nu se va gasi o solutie pentru acesta de minia intretinere si putina miscare din cand in cand din depoul sau chiar in depou macar, il vom pierde si pe 31-32 imi e teama cum s-au casat si mai alte vagoane din depoul Ghioroc sau cum s-a intentionat casarea lui 140!
Citat: |
Poate off topic: dacă îmi aduc bine aminte din ce am citit, primele Timișuri au venit, noi, în 1981. Ultimele „reconstruite”, inclusiv capul de serie 1-2, au fost casate în 2008. Deci 27 de ani, deși nu se știe în ce măsură 1-2-ul din 2008 era același cu cel din 1981. Chiar și așa, dacă ar circula, Timișurile nu ar fi cele mai vechi vagoane din parc. Dar dacă peste ele a trecut urât timpul, să ne gândim că GT6-urile 107, 108, 122, 130, 132, 133 sunt în Arad de prin 95-96 și înainte au mai circulat peste 30 de ani în Germania. Și circulă zilnic. Ar mai fi GT4 608 din primul lot ajuns la noi, dar circulă mai rar. |
Am ramas asa de surprinsa cand dupa ce am mai crescut si am inceput sa am acces la Internet si sa mai ma documentez, am aflat ca de fapt tramvaiele Timis 2 nu erau atat de vechi precum bunica mea si oameni de rand se plangeau ca sunt doar pentru faptul ca cel mai probabil din cauza constructiei lor mai putin calitativa, timpul ''nu a trecut'' cu bine peste ele comparativ exact cu alte vagoane nemtesti! Sau poate pana la sosirea vagoanelor din Germania, acestea si Tatrele au fost folosite pana la refuz, nu au fost probabil nici intretinute cum trebuie (...imi amintesc ca erau Timisuri care circulau cu usiile deschise si iarna, fiind defecte de pilda) si chiar si asta ar fi putut duce la ''imbatranirea'' lor prematura!
Nu stiu exact cum se numea firma care s-a ocupat de constructia Timis 2, insa visez cum ar fi daca firma aceea (...precum a facut-o si Dacia cu Renault) s-ar parteneria cu o alta firma cu buget mai gros si ar relua modelul Timis 2, insa construit 100% calitativ, rezistent, modern - sau chiar pe cont propiu daca ar exista resursele necesare! Modelul insine de tramvai a fost genial, plus au fost tramvaie incapatoare, practice, cu suficiente locuri de stat; in Viena de pilda actual, o noua serie de metrou va fi curand lansata si au facut ca acesta sa fie mai incapator, insa cu un pret destul de ridicat si au taiat drastic din locurile de stat ale vagoanelor - tramvaiele Timis 2 erau combinatia perfecta si din acest punct de vedere! Ii amintesc ca unii dintre calatori stateau chiar si pe ''dulapul'' remorcilor Timis 2 cand tramvaiul era arhi plin, deci se gasea loc pentru toata lumea!
Am avut noroc ca noi macar le-am prins in ultima jumatatea din viata lor inca in circulatie si mie una cel putin, mi-au facut copilaria un timp mai frumos si cald! _________________ You gave up the fight
You will always be mine
All that's done is forgiven... |
|
Sus |
|
 |
Manni

Data înscrierii: 16/Dec/2007 Ultima vizita: 27/Ian/2023 Mesaje: 38 Locație: Innsbruck (Austria)
|
Trimis: Vin 27 Ian 2023 18:01:12 Titlul subiectului: |
215492 |
|
As I have been member of the local tram museum in Innsbruck for a while and been involved into tram car refurbishment: unfortunately, if the paint already cracks then chances are high that the bodies of the cars in question are already irreparably damaged by oxidation, and so are installations under the panel sheets. Depending on if water has already found its way into the cabin (through cracks and rust holes), the cars might also already be damaged on the inside.
This happens to basically every vehicle that is left outside for years with no roof (plastic covers make it even worse), in areas that are not deserts.
However, good news is that with enough effort such verhicles can be rebuilt on their steel superstructure and bogies to shine like new. The superstructure will, like bogies, axles and wheels and all other massive steel parts, even keep intact when burned. Electric motors and window glass can also be saved in most cases. But everything that is like panel sheet, wood, fabric, rubber, thin wiring and such will most likely need to be replaced.
I keep my fingers crossed that these pieces of technical history can be saved! _________________ _______________________________________
www.strassenbahn.tk |
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|