Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei105

Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 438 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 07 Dec 2022 12:29:12 Titlul subiectului: |
215141 |
|
Citat: | ar merge aceeasi linie cu terminale diferite, cum se practica in tarile cu apa calda! 5 PIATA MIHAI VITEAZU sau 5 GARA |
Și care ar fi scopul limitării unor orare în piața Mihai Viteazu?
Limitările de genul acesta au sens atunci când există o secțiune mult mai puțin utilizată a liniei care nu are nevoie să fie străbătută de toate orarele (cum sunt, de exemplu, L-urile de Emerson, care merg până la Emerson doar atunci când e nevoie, pentru că în rest ar căra aer între capătul de pe Muncii și Emerson).
Dar la linia 5 chestia asta nu se aplică. Dacă 5-ul s-ar goli din centru și ar rămâne troleibuzul gol spre gară, poate ar fi avut sens scurtarea unor orare în piața Mihai Viteazu, dar nu se întâmplă așa ceva. Gara e o destinație importantă a liniei 5, nu una înainte de care se golește tot troleibuzul, fără să mai meargă nimeni spre gară, cum ar fi dacă toate orarele de pe liniile de pe Muncii ar ajunge la Emerson.
Așa că nu are nici un rost să avem unele orare care merg în piața Mihai Viteazu și unele care merg la gară, doar așa, de dragul de a le avea. Ideal ar fi să fie cât mai simplu de folosit transportul public, nu plin de excepții, scurtări, lungiri, ramificații și complicații pentru câteva orare ale diferitelor linii, doar așa, de amorul artei, fără a fi de folos pentru nimeni de fapt.
În plus, studiind ce se întâmplă în Gheorgheni la retragerile de pe 25 artă exact cât de "ușor" de înțeles ar fi acea separație între 5 - Gară și 5 - Piața Mihai Viteazu. În ciuda afișajului diferit (25R - se retrage la garaj) și a anunțurilor audio (troleibuzul se retrage la garaj - ultima stație de debarcare este Valeriu Bologa) în aproape fiecare 25R rămân călători care cred că troleibuzul își va continua traseul normal pe strada Unirii și Titulescu, deși nu e o chestie nouă cu care lumea încă nu s-a obișnuit, ci e o chestie neclară pentru călătorii respectivi.
Exact la fel s-ar întâmpla și în acel 5 - Piața Mihai Viteazu. Ar fi plin de călători care se vor trezi în piața Mihai Viteazu, când ei de fapt ar fi avut treabă la gară. Poate unii și-ar mai pierde și trenul. Aceia nu cred că se vor mai baza la fel de tare pe transportul public data viitoare. Vor chema un taxi.
Înspre asta vrem să împingem transportul public? Neîncredere și confuzie? Rețeaua de transport public a Clujului e oricum mult prea complicată și neînțeleasă de călătorii "de rând", nu cred că e cazul să o complicăm și mai tare.
Citat: | În opinia mea cel mai simplu ar fi legarea rețelei lui 5, de cea a lui 8 și să ai o singură linie de troleibuze între Electromontaj și Gară la o frecvență de 10 minute, sau chiar mai des dacă e cazul. |
Asta e varianta ideală pentru toată povestea cu 4, 5 și 8. E cea mai ușor de înțeles și simplu de folosit. Nu doar că e o singură linie în loc de trei de reținut (și verificat orare) pentru publicul călător, dar acoperă toate destinațiile liniilor 4, 5 și 8 fără tot felul de excepții, scurtări și devieri ale unor anumite orare, și poate avea o frecvență previzibilă și constantă pentru că dispare efortul intercalării diferitelor linii pe tronsonul comun așa încât să vină la intervale egale, nu unul după altul și apoi pauză...
Citat: | In benzinarie este imposibil sa mai faci intoarceri de articulate in siguranta |
Bucla respectivă NU e "în" benzinărie! Este o buclă dedicată, mare, largă a cărei parte carosabilă are aproximativ zece metri lățime. E arhisuficient. Da, are în interior o benzinărie, dar aceea a fost construită pe fostul spațiu gol din interiorul buclei. Bucla aceea a existat înaintea benzinăriei și a fost folosită și înainte pentru întoarcerea troleibuzelor articulate. E mai lată decât ce oferă alte bucle de întoarcere, cum ar fi cea de la Disp. Unirii...
|
|
Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Mar/2023 Mesaje: 1325 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 07 Dec 2022 18:06:12 Titlul subiectului: |
215143 |
|
Ai uitat de 6 si 7 sau de 2 si 9! care s la fel niste trasee care se surapun 80%-100%
|
|
Sus |
|
 |
andrei105

Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 438 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 07 Dec 2022 19:02:14 Titlul subiectului: |
215144 |
|
Discuția pornise de la rețeaua pentru 5 și 8.
Altfel, da, sunt foarte multe trasee care pot fi unite, eliminate, modificate etc ca să îmbunătățească rețeaua de transport public, dar asta cred că e puțin off-topic
|
|
Sus |
|
 |
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 02/Feb/2023 Mesaje: 253 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 07 Dec 2022 21:49:57 Titlul subiectului: |
215146 |
|
E mai greu sa confuzi 2 cu 9, cu unul e troleu, celalalt e autobuz, plus macar vezi, ca numarul difera. Bine, 7le nu stiu cat de util e in forma asta.
Perla era 36le, care avea vreo 3 versiuni la un moment dat...sa ghicesti pt. tine care e mai bun.
Bucla pt. 8 e destul de larga, si din cate vad, a fost si reasfaltata recent (pozele de maps sunt din vara lui 2022). Probabil ar fi mai usor sa mearga pana la pod, sa intoarca acolo, dar si aici e destul de mult loc. Nu prea inteleg de ce nu au pus 5ul din start aici. De cand si DRPCIV e aici, ar fi mai multa lumea pe un 5 Electromontaj-Gara, cu un program normal, nu cum are 8ul acuma.
|
|
Sus |
|
 |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 19/Mar/2023 Mesaje: 1325 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 07 Dec 2022 22:57:43 Titlul subiectului: |
215147 |
|
Nu e vorba de asfaltarea buclei, ci de traficul intrerupt de un articulat in acel loc! Pe carosabil e linie dubla continuua, cert e ca daca nu era asa circulat sunt convins ca lasau o romaneasca intrerupta! Discutam prea mult de niste trasee fantasmagorice, inghetate in timp, de cand era nenea asta director copil! Ma mira faptul ca BOC nu vede ca i depasit, el se imprejoara de oameni tineri cu viziune....la CTP a inlemnit 14 le si 23ul! Ironii la ceas de seara!
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 736 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 08 Dec 2022 04:12:03 Titlul subiectului: |
215148 |
|
Ieșirea din capătul de la cug e mult mai periculoasă decât intrarea în bucla de la electromontaj. La cug, troleibuzele și autobuzele trebuie să treacă peste 4 benzi, după ce se asigură că e liber din ambele direcții. Aici e linie întreruptă. Troleibuzele pot să iasă din buclă după 10 secunde sau după 2 minute, în funcție de trafic. Și blocatul drumului durează mult, de către troleibuzele articulate, fiind piese de rețea în curbă destul de ascuțită și încrucișarea cu linia de tramvai.
Să nu mai zic de capătul lui M31 în Baciu, unde autobuzul blochează E81 ca să dea cu spatele în capăt. Aceste manevre erau făcute ilegal, fiind linie continuă, până recent, când a apărut linie discontinuă.
Deci dacă s-ar vrea, s-ar putea face și aici linie discontinuă.
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
 |
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 808 Locație: Galati
|
Trimis: Joi 08 Dec 2022 13:12:55 Titlul subiectului: |
215149 |
|
Pana la urma,care sunt motivele razgandirii?
|
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Mar/2023 Mesaje: 970 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 08 Dec 2022 19:53:34 Titlul subiectului: |
215156 |
|
Eu am trimis o sesizare la CTP…deci in maxim 30 de zile aflam )
|
|
Sus |
|
 |
deprodio
Data înscrierii: 08/Iun/2007 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 808 Locație: Galati
|
Trimis: Vin 09 Dec 2022 13:47:34 Titlul subiectului: |
215161 |
|
Ok
|
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Mar/2023 Mesaje: 970 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 06 Ian 2023 22:43:10 Titlul subiectului: |
215322 |
|
A sosit și răspunsul. Sincer am sentimente mixte...nu știu dacă să fiu dezgustat, să mă simt luat de prost sau să râd.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
254.26 kb |
Vizualizat: |
de 1874 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
darius 23
Data înscrierii: 25/Iul/2011 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 736 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 26 Ian 2023 19:07:29 Titlul subiectului: |
215489 |
|
Robert a scris: | Nu vor. Le-am trimis o cerere prin care i-am intrebat de ce lipsesc din Social Media complet. Raspuns: suntem o instutie serioasa ce trebuie sa comunicam intr-un mod mai sobru. |
Surprize, surprize, ia uite cine și-a făcut pagină de facebook.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100089334603892
_________________ Galeria foto personala cu vehicule de transport public din tara: https://www.facebook.com/vehiculetransportro/ |
|
Sus |
|
 |
Robert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 19/Mar/2023 Mesaje: 970 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 26 Ian 2023 20:13:28 Titlul subiectului: |
215490 |
|
Hopa…nu mai sunt sobrii. 😀
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 1793 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Lun 30 Ian 2023 01:08:03 Titlul subiectului: |
215517 |
|
1. Patina de comanda de la intrarea din depoul Gheorgheni.
2. Din aceeasi zona , un separator.
3. In unele statii am observat ca deasupra alveolei sunt amplasate boxe prin care este difuzat un post de radio al CTP , am auzit ca se difuzeaza stiri , informatii despre plecari/sosiri si muzica.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
993.4 kb |
Vizualizat: |
de 1373 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.21 MB |
Vizualizat: |
de 1373 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
446.86 kb |
Vizualizat: |
de 1373 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber |
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 1793 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 02 Feb 2023 16:39:53 Titlul subiectului: |
215546 |
|
Referitor la ce s-a postat mai sus ca CTP si-a facut in sfarsit pagina de Facebook , acum este disponibila in sfarsit si urmarirea live a vehiculelor. Imi place ca se poate vedea inclusiv viteza vehiculului la momentul respectiv. Bun venit in secolul XXI. Nu inteleg ce reprezinta linia "Acum: -XXXX secunde" , de cat timp a plecat de la capatul de linie?
PS: vad ca la ora 16-17 sunt in total 17 tramvaie afara (3 pe 100 , 5 pe 101 , 8 pe 102 si unul pe 102L), eu stiam ca ies maxim 12 in total. Din 17 tramvaie doar o Pesa apare afara , 84 , restul sunt Astre.
La troleibuze daca am numarat bine sunt 61 in total distribuite astfel: 6 pe 1 , unul pe 2 , 6 pe 3 , doua pe 4 , 6 pe 5 , 15 pe 6 , 5 pe 7 , doua pe 10 , 4 pe 14 , unul pe 23 si 13 pe 25.
Linkul unde pot fi urmarite vehiculele , trebuie selectata linia si turul: https://ctpcj.ro/index.php/ro/?fbclid=IwAR2yR45g1jeIG9TA9yrMRozoolw4tVaxnjnFNB4Sht-Zjia5Pi1_OOEcRKw .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
180.77 kb |
Vizualizat: |
de 1127 ori |

|
_________________ https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber |
|
Sus |
|
 |
lapgellert
Data înscrierii: 26/Iun/2015 Ultima vizita: 02/Feb/2023 Mesaje: 253 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 02 Feb 2023 20:03:14 Titlul subiectului: |
215548 |
|
O sa fie foarte util.
Am verificat si eu , dar la mine nu mai apare cu foarte multe secunde la Acum. Cred ca din cand se blocheaza.
|
|
Sus |
|
 |
andrei105

Data înscrierii: 03/Iun/2016 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 438 Locație: Cluj-Napoca
|
Trimis: Joi 02 Feb 2023 23:21:35 Titlul subiectului: |
215549 |
|
Actualizarea poziției nu se face în timp real. Timpul respectiv indică câte secunde au trecut de când vehiculul s-a aflat în poziția indicată.
Harta este foarte bine venită. Sper că pe viitor vor fi adăugate și alte informații, eventual sub forma unor iconițe, precum:
♿ - vehicul dotat cu podea coborâtă
🚲 - vehicul dotat cu suport pentru biciclete
|
|
Sus |
|
 |
luca_ioan

Data înscrierii: 16/Iul/2019 Ultima vizita: 10/Feb/2023 Mesaje: 120 Locație: Cluj-Napoca, Ploiesti
|
Trimis: Joi 02 Feb 2023 23:31:28 Titlul subiectului: |
215550 |
|
După o scurtă analiză a codului sursă se pare că există cadrul pentru acele două informații. Nu e clar dacă și când vor fi implementate.
|
|
Sus |
|
 |
tcm

Data înscrierii: 05/Mai/2014 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 1793 Locație: Oradea; Leeds (UK)
|
Trimis: Joi 02 Feb 2023 23:51:42 Titlul subiectului: |
215551 |
|
In Oradea vehiculele cu podea coborata sunt afisate doar pe panourile din statii , nu si in aplicatii. In Cluj nu prea vad rostul , flota de tramvaie si troleibuze find 100% cu podea coborata iar la autobuze majoritatea dintrea acesta fiind la fel.
Cred ca numarul mare de secunde care imi apare este datorat fusului orar , dar vehiculele apar in miscare constant. Este evident ca nu se actualizeaza in fiecare secunda , depinde de furizorul serviciilor , la Radcom actualizarea se face undeva la 10-15 secunde daca nu ma insel.
_________________ https://www.youtube.com/channel/UC9AoWh60Fu2TbFBxc3_lx_Q?view_as=subscriber |
|
Sus |
|
 |
BusFan
Data înscrierii: 18/Iul/2012 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 306 Locație: Cluj
|
Trimis: Vin 03 Feb 2023 13:24:09 Titlul subiectului: |
215554 |
|
Au spus în comunicatul de lansare că actualizarea se face la 20 de secunde.
Legat de tramvaie, am observat că de ceva timp circulă mult mai des decât circulau înainte. Vin intercalate 100, 101, 102 și 102L astfel încât timpul de așteptare în stații este mai redus.
|
|
Sus |
|
 |
|