 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 05 Feb 2020 01:02:18 Titlul subiectului: |
205430 |
|
Câteva fotografii vechi, recuperate datorită unui vechi prieten care mi-a ”stocat” câteva dintre fotografiile care le făceam în perioada când stăteam în București. Eu nu am ”ținut” atât de mult la ele, dar se pare că astăzi au ajuns valoroase.
#893 prin primăvara-vara anului 2014, după ce a fost achiziționat în mai 2012 de către un fost angajat al RATB. Am găsit și poza cu salonul, arătând destul de bine. Pe un forum sunt fotografii (dacă o mai fi), tot ale mele, cu el în prima perioadă după achiziționare. Dacă doriți, o să le caut și o să le public, doar să le mai găsesc, că tot ce mai e al meu e rămas ori pe internet ori prin PC-urile celor care le-au salvat (bine ar fi dacă aș găsii și filmulețele cu Ikarusul #44 la Transbus Fetești, cu UDM-urile #2280 și #2291 la Ploiești dar și cu Rocarul #98 etc). Mai înspre final, DAF-ul #743 în depoul Nițu Vasile prin anul 2015 și bordurile autobuzelor #701 și #878 în autobaza Alexandria, tot prin anul 2014 (în aceeași perioadă cu pozele lui #893!).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.41 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.28 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.1 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
123.15 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
112.08 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
150.1 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.67 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.04 kb |
Vizualizat: |
de 9069 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 06 Feb 2020 01:56:17 Titlul subiectului: |
205484 |
|
748 în autobaza Alexandria în toamna anului 2013. Acest autobuz a fost donator de piese de la bun început, find luat din parcul rece al depoului Nițu Vasile prin vara sau toamna anului 2011.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.54 kb |
Vizualizat: |
de 9029 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 06 Feb 2020 21:15:28 Titlul subiectului: |
205507 |
|
893 pe timp de noapte acum câțiva ani, după ce a avut parte de niște cosmetizări în autobaza Alexandria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.88 kb |
Vizualizat: |
de 8991 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 09 Feb 2020 23:46:21 Titlul subiectului: |
205568 |
|
Alte fotografii recuperate cu 893, după cum am spus din prima perioadă când a fost achiziționat pe undeva la sf. lunii mai 2012. Apoi mai târziu a ajuns într-o curte (unde m-am rugat de toată lumea să mă lase să-l fotografiez, de portar, de proprietarul terenului, de proprietarul autobuzului, în final am primit ”aprobare” de peste tot) până să ajungă la stradă în pozele de mai sus... Evident că n-aveam experiența de a fotografia ca în ziua de azi, pozele le făceam cu un Nokia 5230, un nevinovat de clasa a 7'a...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
114.13 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
128.79 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
120.93 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.12 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.83 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.58 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.83 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.25 kb |
Vizualizat: |
de 8934 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Mar 11 Feb 2020 01:57:36 Titlul subiectului: |
205586 |
|
836 alături de alte autobuze retrase în autobaza Militari anului 2013.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.61 kb |
Vizualizat: |
de 8878 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 03 Dec 2020 21:04:21 Titlul subiectului: |
209219 |
|
860 la capăt de drum undeva în Giurgiu.
Mă ”bucur” mult să-l văd ajuns așa după o bătaie de joc ca la carte pentru exercițiile bizare ale celor de la jandarmerie, și nu a faptului că ar fi putut ajunge în colecția unui pasionat dacă RATB cerea un preț decent sau chiar să-l doneze (o glumă bună cei drept)...
Descriere: |
Fotografie preluată de pe un grup de Facebook, din păcate nu mai cunosc autorul. |
|
Mărime fișier: |
124.47 kb |
Vizualizat: |
de 7743 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 27 Ian 2022 20:07:15 Titlul subiectului: |
212425 |
|
Singurele DAF-uri existente și-n anul 2022 mai sunt doar 703 și 870, care sunt păstrate în vederea integrării în viitorul muzeu al transportului bucureștean.
Fotografia cu 703 din acest unghi îmi aduce aminte de anul 2012, când am prins ultimele DAF-uri Hispano Carocerra active și anume 734, 750 și 755 dar și când erau la Ferentari bine mersi...
Descriere: |
Foto: Asociația MetrouUșor |
|
Mărime fișier: |
98.81 kb |
Vizualizat: |
de 4555 ori |

|
Descriere: |
Foto: Asociația MetrouUșor |
|
Mărime fișier: |
102.27 kb |
Vizualizat: |
de 4555 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Mar/2023 Mesaje: 1013 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Ian 2022 12:02:38 Titlul subiectului: |
212443 |
|
Credeam că au rămas mai multe
#870 nu prea arată bine...
Astă noapte am visat "D.A.F." pe 135... cred că era #205 repvopsit și cu alte geamuri și mă miram că a reapărut așa ceva, dar a fost doar un vis.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 24/Ian/2023 Mesaje: 1063 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Ian 2022 12:08:06 Titlul subiectului: |
212444 |
|
Initial au ramas foarte multe dupa retragerea lor. La fel si in cazul Rocar DeSimon... Au stat sute de bucati prin depouri pana in 2018, cand STB a facut curatenie generala in regie si a licitat toate vechiturile ramase pentru companiile de reciclare a fierului vechi...
STB cerea la acel moment un certificat de distrugere pentru fiecare vehicul vandut... Astfel, toti posibilii cumparatori pasionati care si-ar fi dorit sa cumpere ceva de la ei erau descurajati... Si, de fapt si de drept, nici nu te bagau in seama... Daca te duceai sa cumperi ceva de la ei... Totul a fost clar aranjat... Au vrut cu orice pret distrugerea acestor vehicule...
Sa ne bucuram de cele cateva ramase si sa ne concentram pe reconditionarea lor.
Ultima modificare efectuată de către Rocar la Vin 28 Ian 2022 12:10:54, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Mar/2023 Mesaje: 1013 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Ian 2022 12:10:43 Titlul subiectului: |
212445 |
|
Încă un motiv să o urăsc pe Sârmă per vecie.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Vin 28 Ian 2022 21:04:47 Titlul subiectului: |
212449 |
|
mrM a scris: | Credeam că au rămas mai multe
#870 nu prea arată bine...
Astă noapte am visat "D.A.F." pe 135... cred că era #205 repvopsit și cu alte geamuri și mă miram că a reapărut așa ceva, dar a fost doar un vis. |
Păi ce să mai rămână? ultimele DAF-uri au circulat în anul 2012, aproape de anul 2013, și suntem în anul 2022, adică 10 ani mai târziu. Era normal să se taie încă de atunci, dar au rămas încă prin garaje și spre fericirea unora, au mai apucat să le mai fotografieze și-n conservare (spre exemplu eu). Se știa că nu vor mai circula, oricum mai mult ca sigur erau și amortizate deci motivul conservării nu-l prea văd (nu știu cât să cred dacă mai aveau proiecte de RK la unele... deoarece nu s-au mai aplicat din mai multe cauze, normal cică așa au vrut să facă în 2012 cu câteva EABO-urile din Nițu Vasile și când încolo au fost vândute la fier vechi).
870 este într-adevăr într-o stare destul de precară, acum puțini știu că era să fie achiziționat în anul 2012 alături de 893, chiar și de 703 dar și alte DAF-uri însă nu s-a mai întâmplat asta. Și mie îmi pare rău de situația ajunsă, încă mai sper ca cei care le-au luat în scopul reciclării să nu le fi tăiat chiar pe toate. Îmi pare atât de rău că nu au vrut să găsească oameni care să adune piese în scopul depozitării lor într-o magazie în vederea restaurării unor DAF-uri și nu numai, și chiar să și restaureze unul. Dar STB s-a grăbit absurd de repede să scape efectiv de ele, să le distrugă și să nu poată intra decât cine vor ei pe fir.
De DAF-uri am mai ”visat” și eu că circulă, și mi se părea interesant acum 1-2 ani să văd autobuze pe stradă care eu unul le știam retrase în vederea casării în anul 2011.
Rocar a scris: | Initial au ramas foarte multe dupa retragerea lor. La fel si in cazul Rocar DeSimon... Au stat sute de bucati prin depouri pana in 2018, cand STB a facut curatenie generala in regie si a licitat toate vechiturile ramase pentru companiile de reciclare a fierului vechi...
STB cerea la acel moment un certificat de distrugere pentru fiecare vehicul vandut... Astfel, toti posibilii cumparatori pasionati care si-ar fi dorit sa cumpere ceva de la ei erau descurajati... Si, de fapt si de drept, nici nu te bagau in seama... Daca te duceai sa cumperi ceva de la ei... Totul a fost clar aranjat... Au vrut cu orice pret distrugerea acestor vehicule...
Sa ne bucuram de cele cateva ramase si sa ne concentram pe reconditionarea lor. |
Nu au fost chiar sute, mai degrabă zeci, oricum curățenia trebuia făcută dar mult mai atent. Da, nu mai aveau ce căuta caroserii ca 1035 și 1270 cel puțin, dar erau atâtea mașini în celelalte garaje mult mai recuperabile...
Atunci îmi explic de ce multe au ajuns cu geamurile sparte, cu semnalizări sparte cu pumnul și tot așa. Nu-mi vine să cred nici acum măgăria asta, eu unul să mă pună cineva să-mi bat joc de o mașină mai ales de un autobuz vechi, e similar ca și cum mi-aș bate joc de propria soție (poate e mult zis, dar cam ceva de genul ar fi).
Doar că cu recondiționarea va fi mai greu, nu cred că STB mai are pe undeva piese de DAF sau de U412. Știam de niște scaune prin autobaza Titan, evident de U412, dar de DAF... acum cine știe, tot ce-i posibil. Ar fi o bucurie să mai existe pe undeva un stoc de piese inclusiv de caroserie (cum ar fi geamurile cel puțin) și de multe altele, poate păstrate și de la DAF-urile casate în perioada 2007-2010. Am o vagă impresie că pe undeva mai există câte ceva, STB a avut mereu stocuri de genul (încă și de Ikarus chiar și de DAC se mai găseau destule prin 2015-16 în autobaza Titan).
|
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 24/Ian/2023 Mesaje: 1063 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Vin 28 Ian 2022 21:59:45 Titlul subiectului: |
212450 |
|
ADK a scris: | Doar că cu recondiționarea va fi mai greu, nu cred că STB mai are pe undeva piese de DAF sau de U412. Știam de niște scaune prin autobaza Titan, evident de U412, dar de DAF... acum cine știe, tot ce-i posibil. Ar fi o bucurie să mai existe pe undeva un stoc de piese inclusiv de caroserie (cum ar fi geamurile cel puțin) și de multe altele, poate păstrate și de la DAF-urile casate în perioada 2007-2010. Am o vagă impresie că pe undeva mai există câte ceva, STB a avut mereu stocuri de genul (încă și de Ikarus chiar și de DAC se mai găseau destule prin 2015-16 în autobaza Titan). |
Chiar si daca nu s-ar mai gasi scaune de exemplu pentru DAF-uri... este suficient sa ai unul singur complet... si sunt, pe cele doua autobuze, daca ne uitam in poze... Se face un fel de matrita dupa scaun si apoi se multiplica. Garnituri, chedere, membrane, se pot lua de pe Ikarusuri-le 415 retrase, sau de pe la tramvaiele casate, sau se pot cumpara si adapta... Tehnologie de reproducere a pieselor ar exista... Tabla gasesti oriunde, trebuie doar prelucrata... Fotoliul soferului, iarasi, il iei de pe Ikarus. Bari de sustinere din interiorul salonului, iarasi se pot lua de pe troleele si tramvaiele casate, si se pot modela dupa dimensiunile DAF-ului/Rocar-ului... Avem posibilitati, fotografii din care sa ne inspiram!
La fel si cu multe alte piese. Butoane, carcase etc.
Geamurile se pot reproduce avand dimensiunile stiute. Se fac la comanda.
Sa nu uitam ca avem de restaurat 4 modele destul de asemanatoare, sa le spunem asa... DAF, Rocar DeSimon, Rocar Autodromo, Ikarus 415T... Toate aceste modele sunt nascute in anii '90... Au multe asemanari, daca ne uitam atent la ele. Putem lua piese de pe multele Ikarus-uri 415 casate! Propun, totodata, si pastrarea unui Ikarus 415T pentru muzeu. Macar unul din prima generatie, 1997!
Da, este mai complicat sa reproduci niste piese. Ar fi fost mult mai logic sa fi pastrat piese de pe mai multe autobuze, mai ieftin, mai usor de restaurat...
Si mai simplu era daca pastrau unele autobuze aflate in stare mai buna decat astea doua DAF-uri si saracul DeSimon...
Si, ceva si mai logic daca vrem sa continuam discutia, as fi pastrat intr-o hala cate un exemplar din fiecare autobuz/troleu/tramvai care au circulat in capitala... Si erau in stare perfecta, neatinse in prezent.
Solutii logice erau suficiente... Dar atata gandim, atata facem!
Sa fi fost eu in punctul de decizie... Nu am fi ajuns in situatia asta penibila de acum...
Dar suntem in situatia in care suntem... Ne lovim de zeci de ani de aceeasi problema... Oameni incapabili, fara viziune, care ajung factori de decizie. Si, dupa cum putem vedea, transportul in comun e dezastruos, iar patrimoniul auto istoric e aproape complet distrus.
Dar nu e totul pierdut!
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 29 Ian 2022 09:31:36 Titlul subiectului: |
212453 |
|
Bucureștiul ar fi avut cel mai exemplar muzeu dintre toate orașele europene dacă s-ar fi păstrat câte un exponat din fiecare, nu mai zic câte prototipuri au venit la ITB (la Barcelona cum s-a putut? observați că autobuzele sunt mai mult de 99% originale, cel puțin aparent, iar cel mai vechi este din 1928. La noi cel mai vechi autobuz e de prin '70 din câte știu, vreo 2 TV20R'uri (și unul în compania unui privat), bine troleibuz știu că este un FBW din 1959 la Timișoara ex. Sibiu, apoi singurul Saurer fabricat un an mai târziu).
Dar la noi a fost comunismul care nu le-a păsat de așa ceva însă nici cu democrația n-am făcut mare lucru, când încă mai existau o droaie de exemplare în toate colțurile țării. La noi abia mai găsești câteva autobuze Roman și alea 111, TV20R și mai puțin, cred că TV20U nici nu mai există. Au mai rămas doar câteva DAC-uri, la fel și Ikarusuri, câteva regii au dorit însă păstrarea unor vehicule dar s-au împiedicat mai târziu de unii care nu le-a păsat nicidecum, și așa au reușit doar vreo 3 companii câte ceva dar puteau fi mai mulți. Din păcate, la București cam singurul muzeu existent nu sunt decât câteva tramvaie... autobuze și troleibuze, nu am mari speranțe sincer (cele oprite sunt doar cum am zis, de Asociația MetrouUșor).
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Sâm 05 Feb 2022 23:12:46 Titlul subiectului: |
212508 |
|
Așa arăta 703 în 2014 sau 2015 față de cum arată în 2021/2022. Normal că era greu de ținut așa, cum să nu se abțină unii să-l distrugă dacă aparent pentru *TB/PMB erau niște avantaje...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.78 kb |
Vizualizat: |
de 4219 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Mar/2023 Mesaje: 1013 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 08 Mar 2022 02:36:07 Titlul subiectului: |
212651 |
|
Da' cu caroserie "EL.VO." de ce nu au păstrat?
@ ADK : poate aveam baftă și nu tăiau așa de multe ... dar au...
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Mar 08 Mar 2022 12:59:18 Titlul subiectului: |
212652 |
|
Alea sunt tăiate toate de prin 2012 cu excepția lui 760 (care l-au tăiat prin 2018-19), deși de ăla rămăsese mai mult șasiul de el.
Nu sunt foarte sigur dacă e adevărat sau nu, când au venit Mercedesurile practic vechile autobuze le-au cam băgat la programul ”Rabla”, de aia nu s-au putut vinde majoritatea dintre ele. Sau dacă vroiai unul, trebuia să scoți mai mulți bani decât făcea. Cele păstrate după 2012 au fost din cauza unor nereguli mari privind casarea multora din ele, și până s-au mai liniștit apele au mai zăcut prin ogrăzile RATB-ului ceva ani, iar ultimele probabil din niște motive știute doar de *TB, le-au făcut acte de distrugere ca să fie vândute doar celor care vroiau ei. Eventual dacă de la remat se vindea unei persoane fizice (dacă se putea, că am auzit multe povești triste cum că nu se putea nici de acolo), să nu mai răspundă PMP/STB. Ei așa o să facă și cu Mercedesurile, deja unele din ele au ajuns în parcul rece de la Alexandria.
Transbus Fetești nu a făcut așa. E adevărat că au dat și rematurilor să mănânce, dar le-au dat mașinile mai proaste, care erau ajunse deja mijloace fixe. Alea mai bune pe care le-au considerat ei (și pe care și noi putem confirma) le-au vândut pasionaților, și cu ceva efort cei drept se mai pot circula cu ele, DAC-ul circulă, nu știu Ikarusul #66 dacă proprietarul are suficient capital să-l mai facă apt, însă să sperăm că vom avea o veste bună. Cât despre DAF-uri, nu știu dacă #703 cel puțin va mai fi vreodată ce a fost, dacă se bagă URAC-ul în el am ceva speranțe că-l pot face (păcat că nu au fost de acord cei de sus să se apuce și de alte mașini vechi, dar aici intervine și UE că e București e capitală europeană, că alea sunt jafuri, ei și Mercedes Euro 3 le văd deja cu dispreț), însă mă tem că URAC se pricepe mai mult doar la tramvaie, că ei nici pe 5105 nu au reușit să-i mai dea de cap (așa spun ei). Oricum autobuzele nu le faci să le mai bagi vreodată în circulație, ci doar pentru plimbări ocazionale (dacă se mai pot și înmatricula vreodată). Chiar nu-mi vine să cred dacă aș mai putea circula vreodată cu un astfel de autobuz...
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Dum 15 Mai 2022 16:03:38 Titlul subiectului: |
213102 |
|
Un Castrosua la Arcul de Triumf prin anii 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
185.64 kb |
Vizualizat: |
de 2316 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Lun 16 Mai 2022 11:21:42 Titlul subiectului: |
213150 |
|
710 prin anii 2000.
Sursa: (din cartea unui prieten) Transportului Public de Suprafață din București/arhiva RATB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
167.7 kb |
Vizualizat: |
de 2290 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 05/Feb/2023 Mesaje: 64 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 31 Mai 2022 14:52:50 Titlul subiectului: Autobuzele din Bucuresti - Autobuze DAF |
213425 |
|
Pentru fanii autobuzelor DAF și nu numai, postez acest video
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0
Vizionare plăcută!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 01 Feb 2023 15:43:22 Titlul subiectului: |
215531 |
|
Ca un recensământ oficial al tuturor autobuzelor DAF și ex. RATB rămase, lista ar suna în felul următor:
DAF Hispano Carocerra (1): 703 (retras în anul 2011 și păstrat de vechiul RATB până în anul 2019, când se dorea reciclarea acestuia însă Asociația MetrouUșor s-a opus și cu mari convingeri autobuzul a fost păstrat, find conservat în continuare de actualul STB în autobaza Giurgiului și e posibil ca în acest an să fie recondiționat).
DAF Castrosua (4): 781(? a fost retras și vândut în anul 2008 în Câmpina, jud. Prahova), 835 (retras și vândut în anul 2011 pentru transportul elevilor din comuna Brezoaele din jud. Dâmbovița, nu cunosc anul retragerii ulterioare însă autobuzul există 99% în continuare pe post de magazie), 849(? a fost retras și vândut în anul 2011 către operatorul DLS, a fost retras ulterior sigur și posibil și casat), 860 (retras în anul 2012 și vândut în 2013 către MAI, autobuzul a fost complet distrus probabil în urma unui exerciții într-o bază din orașul Giurgiu), 869(? aceeași poveste ca a lui 849), 870 (aceeași poveste ca a lui 703), 874(? aceeași poveste ca a lui 849) și 893 (a fost retras în 2010(?) și vândut în 2012 unde a circulat ocazional, ulterior a fost vândut din nou ca autobuz de școala de șoferi în Huși jud. Vaslui iar autobuzul încă circula anul trecut în decembrie).
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Mar/2023 Mesaje: 1013 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 05 Feb 2023 06:41:15 Titlul subiectului: |
215564 |
|
Poate printr-o minune #893 va ajunge într-un muzeu.
Am rămas uimit când am văzut poze cu el... căci îmi pierdusem speranța că vor mai exista.
Păcat că nu există vreunul recondiționat. La cât au suferit săracele, autobuze bune au fost.
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 31/Mar/2023 Mesaje: 582 Locație: Buzau
|
Trimis: Lun 06 Feb 2023 02:30:27 Titlul subiectului: |
215571 |
|
893 a avut norocul vieții lui datorită d-lui "Jan" (același cu IK4-urile de pe strada Tudor Gociu, când cel roșu încă mai era până prin 2013 iar cel verde nu știu pe unde a mai ajuns), care l-a achiziționat în mai 2012 inițial cu scopul de a fi transformat în autobuz vestiar, plan însă neîndeplinit din cauza actualelor reglementări R.A.R.
Încă multe autobuze ar mai fi putut circula, dar PMB și RATB nu au vrut în principiu dar și niște legi din partea UE legate de poluare, lipsa podelei coborâte pentru persoanele cu dizabilități și lipsa altor condiții cum ar fi aerul condiționat, cel puțin la transportul public mai ales în orașele mari (da, astea au fost respectate însă salariul minim pe economie nu-i nici astăzi cf. UE). Prin 2006-8 legile nu-ți permiteau ca persoană fizică (deci fără firmă) să cumperi autobuze, după erau problemă prețurile, cam mari pentru aceste vehicule (în 2008 un Ikarus 260 costa peste 20.000 lei iar un DAF peste 30.000) urmând lipsa depozitării, al interesului și al costurilor ulterioare greu de suportat. Eu unul mă jur (vorbă românească) că m-aș fi "înhămat" într-o astfel de inițiativă chiar dacă m-am săturat de aceeași întrebare de la toată lumea (cu care am vorbit și am considerat că îmi sunt prieteni, deși mi-am dat seama ulterior că unii nu aveam de ce discuta această treabă), că "ce faci cu el".
Majoritatea spun că această achiziție ar fi fost una obscură, neprofitabilă cu nimic, dar în general aceste vorbe erau venite doar de la oameni ieftini, veniți pe lume doar să le facă altora case mari. Obscure sunt apartamente în centrul orașului când la margine casele sunt foarte ieftine, și mașinile noi care majoritatea se deprecieră foarte repede în scurt timp, nu că îmi cumpăram un autobuz vintage salvat de la topit care puțin azi, puțin mâine, poate îi dădeam strălucirea de altădată și de ce nu, organizam niște expediții sau închirieri că poate o să se caute. Acest lucru aveam de gând cu un fost Ikarus bucureștean, însă licitat într-o perioadă prost pregătită pentru mine, dar salvat de către un coleg care o să-i fiu mult timp dator măcar pentru intenție dacă nu și cu altele referitoare la întreținerea acestui vehicul unic în felul său, care are nevoie de o conservare cât mai bună.
Tot el cu niște colegi, s-au luptat pentru păstrarea a diverse vehicule în actualul STB la fel unice (autobuzele DAF 703 și 870, Rocarul de Simon 1270 precum și troleibuzul 7459, Rocarul Autodromo 98 precum și troleibuzul 7460, tramvaiul V2A-2S 4042 dar și alte vehicule). Din păcate niște acțiuni necesare ar fi fost poate mai bine venite mai devreme, când se puteau salva (intuiesc) autobuze DAF și Rocar de Simon într-o stare mult mai bună decât cele anterior menționate, care doar au scăpat de casare. Însă mai puteam avea DAF Hess și Berkhoff, Ikarus 256 și 260, unicul DAC 112 UDM 2556 (în 2 uși cei drept), Iveco, Saviem, IK4 și poate deși structural erau distruse, unicul Roman 112UD din lume și cel mai vechi DAC 117UD din țară. Nu au fost să fie, PMB și STB le-au vrut la fier vechi și din păcate au reușit.
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|