 |
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 11:15:06 Titlul subiectului: |
141854 |
|
Am promis că pot ajunge acolo unde amintirile stau ascunse, adică în arhivă . Tot ce am găsit, puteți vedea, legat de transportul din Reșița.
Sper să vă facă plăcere
1956
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
304.21 kb |
Vizualizat: |
de 21436 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.69 kb |
Vizualizat: |
de 21436 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
298.82 kb |
Vizualizat: |
de 21436 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 11:16:10 Titlul subiectului: |
141855 |
|
1958-1959
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
305.27 kb |
Vizualizat: |
de 21435 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
294.67 kb |
Vizualizat: |
de 21435 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
317.94 kb |
Vizualizat: |
de 21435 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 11:17:25 Titlul subiectului: |
141856 |
|
1961
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
231.83 kb |
Vizualizat: |
de 21434 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
248.75 kb |
Vizualizat: |
de 21434 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
218.26 kb |
Vizualizat: |
de 21434 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
239.66 kb |
Vizualizat: |
de 21434 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 11:18:39 Titlul subiectului: |
141858 |
|
1964
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.89 kb |
Vizualizat: |
de 21432 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
198.68 kb |
Vizualizat: |
de 21432 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
289.29 kb |
Vizualizat: |
de 21432 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
275.33 kb |
Vizualizat: |
de 21432 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Mar/2023 Mesaje: 1013 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 29 Mar 2011 23:38:46 Titlul subiectului: |
141885 |
|
1) Mă întreb ce marcă o fi autobuzul care apare în prima poză și în poza 9 ?(cea cu garajul). Pare a fi ceva sovietic
2) Văd că s-a încetățenit printre unele persoane denumirea incorectă Ziss. E Z.I.S. (З.И.С) = Zavod Imeni Stalin (Fabrica numită Stalin). După 1956 s-a numit Z.I.L. (Zavod Imenin Liha(t)cheva). Noi cunoaștem mai mult frigiderele "Z.I.L."
Diselectrobuzele erau "Z.I.S." 154, iar autobuzele 155. Un "Z.I.S."-155, care a fost car de televizune se află în garajul "Electrica" - garajul aflat în fosta Centrală Diesel-Electrică (C.D.E.) Filaret, de vis-a-vis de Muz. Tehnic "Dimitrie Leonida" din Parcul Carol (Libertății) din București. E într-o stare proastă și deocamdată nu mai au restauratori
Un Z.I.S./Z.I.L.-154 "în acțiune": http://www.youtube.com/watch?v=lCYPOZ8EKOQ
3) Ce prost arătau autobuzele în anii '50
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
Ker0seN

Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2023 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Mie 30 Mar 2011 03:54:45 Titlul subiectului: |
141888 |
|
Superb!
Mii de multumiri! Poze exceptionale, de colectie, ce altfel s-ar fi pierdut, probabil, intr-un final.
Pacat ca lipseste o perioada destul de interesanta ('70-'99), dar ne bucuram enorm de aceste poze. Cel putin eu .
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Mie 30 Mar 2011 11:33:57 Titlul subiectului: |
141900 |
|
mrM a scris: | 1) Mă întreb ce marcă o fi autobuzul care apare în prima poză și în poza 9 ?(cea cu garajul). Pare a fi ceva sovietic. | Nu sunt un specialist în autobuze, nu am pe cine să mai întreb, pentru că probabil cei ce le-au condus, de mult nu mai sunt. mrM a scris: | 2) Văd că s-a încetățenit printre unele persoane denumirea incorectă Ziss. E Z.I.S. (З.И.С) = Zavod Imeni Stalin (Fabrica numită Stalin). După 1956 s-a numit Z.I.L. (Zavod Imenin Liha(t)cheva). Noi cunoaștem mai mult frigiderele "Z.I.L." | Fotografia este datată 1956 , iar adnotarea de pe spatele ei era electrobuz Ziss 155, în necunoașterea mea am respectat-o. mrM a scris: | Diselectrobuzele erau "Z.I.S." 154, iar autobuzele 155. Un "Z.I.S."-155, care a fost car de televizune se află în garajul "Electrica" - garajul aflat în fosta Centrală Diesel-Electrică (C.D.E.) Filaret, de vis-a-vis de Muz. Tehnic "Dimitrie Leonida" din Parcul Carol (Libertății) din București. E într-o stare proastă și deocamdată nu mai au restauratori. | Ar fi interesantă o discuție vis a vis de aceste autobuze.Probabil față de germani , noi românii am reușit să ștergem orice urmă sovietică și asta pentru că așa-i românul, renunță la amintiri, chiar și tehnice doar pentru că fac parte dintr-o altă epocă; păcat !!
Cred că dacă acum mulți ani tehnica arăta foarte bine, acest fapt se datorează și oamenilor. Era un cult, o mândrie a șoferului ca mașina lui să fie îngrijită. Îmi amintesc că am avut un vecin, nea Vidrilă, era șofer pe o cisternă SR Bucegi. Vreau să vă spun că arăta țiplă, deși în față avea o plăcuță pe care scria numărul de kilometrii parcurși și nu puțini!
Șoferia nu însemna doar urcatul la volan..... Ker0seN a scris: | Superb!
Mii de multumiri! Poze exceptionale, de colectie, ce altfel s-ar fi pierdut, probabil, intr-un final. Pacat ca lipseste o perioada destul de interesanta ('70-'99), dar ne bucuram enorm de aceste poze. Cel putin eu . | Le ofer cu drag oricărui interesat , pentru arhiva personală . Când timpul îmi va permite am să încerc să văd dacă perioada despre care vorbești se mai găsește rătăcită pe undeva, mă refer la perioada autobuzelor trecute pe gaz, de care nici Reșița nu a scăpat.
Am făcut o ultimă verificare prin toate materialele existente, multe realizări imortalizate, dar nimic despre autobuzele din perioada '70-'89!
Am găsit un album excepțional despre construcția căii de rulare tramvai, dar din nefericire fotografiile sunt lipite, e muncă de chinez bătrân ... poate într-o zi....
Am mai descoperit ceva autobuze, sper să vă placă
P.S. - despre ultimul autobuz înclin să cred că notarea din album este eronată, e vorba de un MAZ(MAЗ) .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
259.76 kb |
Vizualizat: |
de 21359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
284.18 kb |
Vizualizat: |
de 21359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
229.02 kb |
Vizualizat: |
de 21359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
244.28 kb |
Vizualizat: |
de 21359 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
290.31 kb |
Vizualizat: |
de 21359 ori |

|
Ultima modificare efectuată de către hunter buses la Mie 30 Mar 2011 20:08:03, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
 |
Ker0seN

Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2023 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Mie 30 Mar 2011 18:06:36 Titlul subiectului: |
141919 |
|
Ce faine sunt!
Mociurul vad ca era o zona importanta a orasului pe vremea aceea. Mi se pare mie sau in locul indicativului de traseu este intotdeauna scris numarul de parc? Mai observ ca pe vremea TV-urilor se afisa traseul si pe lateral, dar numarul de parc era tot in locul indicativului traseului .
Care era statia "Bradisor"? Mai exista sub alt nume? Observati ca si pe vremea aceea soferii de autobuze "trageau" vehiculul mult mai aproape de bordura ca acum .
Am vazut cum se chinuie batranii sa se urce de la nivelul carosabilului, de aia m-am gandit ca la noi nu se apropie prea mult de borduri, ca in alte orase, ba chiar uneori nici nu se mai baga in alveola, si nu doar cand nu pot intra din cauza masinilor parcate .
Exceptionale poze, inca o data multumiri si ma bucur ca nu se vor pierde!
Cu perioada, chiar ma refeream pana in '99, nu doar '89, ca am avut exemplare diverse si in acea perioada. Dar intr-adevar '70-'89 ar fi cea mai interesanta. Probabil nu s-a update-uit arhiva pe vremea aia. Nu facea nimeni poze sau... cine stie?
P.S. In poza cu ultimul autobuz, #9, in dreapta lui, catre cer, se vede cumva un "semn zburator?" )
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Mie 30 Mar 2011 19:55:22 Titlul subiectului: |
141927 |
|
Ker0seN a scris: | Ce faine sunt! |
Mă bucur că vă fac o plăcere , că pot să ajung la surse .
Ker0seN a scris: | Mociurul vad ca era o zona importanta a orasului pe vremea aceea. Mi se pare mie sau in locul indicativului de traseu este intotdeauna scris numarul de parc? Mai observ ca pe vremea TV-urilor se afisa traseul si pe lateral, dar numarul de parc era tot in locul indicativului traseului . |
În 1956 , orașul se termina în zona Mociurului , dacă mă gândesc bine eu am mai prins acel cap de linie . Deservea zona turnătoriei UCMR , Aglomeratorul , I.C.M.M.R-ul .
Nu garantez că numărul de parc nu venea predefinit din fabricație . Sigur este că traseul era afișat în două locuri : în față dreapta , era un suport standard , un "U" dintr-un profil "U" din aluminiu în care se introducea plăcuța de traseu , și un același suport era la ușa din spate , în spatele scaunului postului taxatoarei .
Ker0seN a scris: | Care era statia "Bradisor"? Mai exista sub alt nume? |
Stația Brădișor a dispărut cred de ceva vreme . Era dispusă în Stavila , sau mai simplu explicat dacă veneai dinspre Baraj Secu la ieșirea din Lend după calea ferată faci la dreapta înspre oraș , nu ? exact în vîrful pantei era o stație , ce cred că de mult a fost și dispecerat . Era importantă pentru că deservea angajații ce lucrau la fabrica de șamotă și depozitul de fier vechi al CSR . Era foarte cocheta , gen sală de așteptare CFR , cu bănci lăcuite din fontă , și un punct alimentar micuț . Am găsit fotografii cu fostele stații de autobuz , acum...dar odată ne ocupăm și de ele .
Ker0seN a scris: | Observati ca si pe vremea aceea soferii de autobuze "trageau" vehiculul mult mai aproape de bordura ca acum .
Am vazut cum se chinuie batranii sa se urce de la nivelul carosabilului, de aia m-am gandit ca la noi nu se apropie prea mult de borduri, ca in alte orase, ba chiar uneori nici nu se mai baga in alveola, si nu doar cand nu pot intra din cauza masinilor parcate . |
E adevărat că și autobuzele erau foarte înalte . Alveolele sunt o soluție românească , ba mai mult , mulți dintre cei ce le-au construit nu au înțeles care este utilitatea lor . Acțiuni gen "bordura" au un scop , altul decât optimizarea condițiilor de urcare/coborâre . Probabil soluția benzii de circulație a autobuzelor va rămâne încă multă vreme un vis , cu atât mai mult că sunt orașe care din cauza lățimii reduse a străzilor nu vor beneficia niciodată de un asemenea "gadget" .
Ker0seN a scris: | Exceptionale poze, inca o data multumiri si ma bucur ca nu se vor pierde!
Cu perioada, chiar ma refeream pana in '99, nu doar '89, ca am avut exemplare diverse si in acea perioada. Dar intr-adevar '70-'89 ar fi cea mai interesanta. Probabil nu s-a update-uit arhiva pe vremea aia. Nu facea nimeni poze sau... cine stie?  |
Nu s-a mai avut în vedere evidențierea în albumele realizărilor societății transportul , ci alte activități , gen construcția de locuințe , ateliere de producție ,etc . Cred că transportul pentru ei era considerat ca o activitate ce mergea fără probleme , exista o bună organizare , oameni instruiți ca în armată și un parc adecvat . Vorbeam cu un mai vechi inginer și-și amintea că înainte de 1989 , când Reșița avea ceva mai mult de 100.000 de locuitori , dimineața se ieșea cu 50 de autobuze ce circulau supra încărcate ...amintiri !!
Ker0seN a scris: | P.S. In poza cu ultimul autobuz, #9, in dreapta lui, catre cer, se vede cumva un "semn zburator?" ) |
Da pare a fi un semn de interdicție gen banner , sau mai știi , poate e zmeu ....
|
|
Sus |
|
 |
mrM

Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 04/Mar/2023 Mesaje: 1013 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 30 Mar 2011 20:51:09 Titlul subiectului: |
141936 |
|
Acel autobuz "M.T.Z." cred că e defapt "M.T.D. (Mao Tze-Dun)" (denumire dată în anii '50 Uzinelor "Vulcan" din București - acolo erau asamblate).
_________________ I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da). |
|
Sus |
|
 |
Ker0seN

Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2023 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Mie 30 Mar 2011 20:54:26 Titlul subiectului: |
141938 |
|
Am intrebat de statia "Bradisor" pentru ca din poze imi cam batea a ceva cunoscut. Mai exista si acum aceasta statie, dar e doar o cladire parasita pe dreapta drumului la care de fiecare data cand treceam pe acolo imi ziceam "Parca ar fi o statie, dar e prea mare si complicata pentru a fi fost de autobuz... oare ce o fost aici?" . E pe partea stanga imediat dupa bucla tramvaiului din Stavila, nu?
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Joi 31 Mar 2011 06:35:16 Titlul subiectului: |
141952 |
|
mrM a scris: | Acel autobuz "M.T.Z." cred că e defapt "M.T.D. (Mao Tze-Dun)" (denumire dată în anii '50 Uzinelor "Vulcan" din București - acolo erau asamblate). | Nu pot decât să fiu de acord că e posibil . Privind atent autobuzul pare a avea un design specific chinezesc , păstrat în ani o perioadă destul de lungă neschimbat; mă refer la grila radiatorului. Mă bucur că vi-am dat motive de dezbatere Ker0seN a scris: | Am intrebat de statia "Bradisor" pentru ca din poze imi cam batea a ceva cunoscut. Mai exista si acum aceasta statie, dar e doar o cladire parasita pe dreapta drumului la care de fiecare data cand treceam pe acolo imi ziceam "Parca ar fi o statie, dar e prea mare si complicata pentru a fi fost de autobuz... oare ce o fost aici?" . E pe partea stanga imediat dupa bucla tramvaiului din Stavila, nu? | Te-ai orientat "ezact". Am promis și mă voi ține de cuvânt, odată voi posta și stațiile de autobuz ale trecutului, atâtea câte sunt imortalizate.
|
|
Sus |
|
 |
Eminescu23

Data înscrierii: 25/Ian/2008 Ultima vizita: 22/Sep/2019 Mesaje: 38 Locație: Resita
|
Trimis: Joi 31 Mar 2011 07:31:30 Titlul subiectului: Statii |
141953 |
|
Dacă mai știu eu bine stația "Brădișor" este pe strada Văliugului cum se urcă spre Secu - Văliug - Semenic.
Stația de care zici nu stiu sigur cum se numea, dar era sigur si prin 2005 - 2006 pentru că știu că opream cu autobuzul acolo pentru a prelua călătorii care lucrau în zona aceea cu hala care este lângă aceea statie.
|
|
Sus |
|
 |
hunter buses

Data înscrierii: 22/Mar/2011 Ultima vizita: 04/Iun/2012 Mesaje: 46 Locație: Resita
|
Trimis: Joi 31 Mar 2011 09:01:08 Titlul subiectului: Re: Statii |
141958 |
|
Eronat !! Stația se numea Brădișor, așa cum se numea și un punct de alimentație publică, birt, din apropiere.
Ne pierdem însă în amănunte absolut neesențiale scopului topicului.
|
|
Sus |
|
 |
Ker0seN

Data înscrierii: 22/Dec/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2023 Mesaje: 112 Locație: Resita; Timisoara
|
Trimis: Dum 29 Noi 2015 20:19:20 Titlul subiectului: |
182668 |
|
Inca ma uit la pozele astea si ma bucur de ele. Ce s-a mai intamplat cu arhiva PRESCOMului? S-a pierdut, asa-i?
_________________ Timis 2, Timis 2 hai de ne du si pe noi! I LOVE TIMIS2. |
|
Sus |
|
 |
ADK

Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 20/Mar/2023 Mesaje: 576 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 09 Feb 2023 00:14:32 Titlul subiectului: |
215588 |
|
Ceva mai "recent".
Foto: Oswalt Ruzicska
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.53 kb |
Vizualizat: |
de 416 ori |

|
|
|
Sus |
|
 |
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|