Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura, ansamblurile si complexurile feroviare
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2023 10:14:04    Titlul subiectului: 215616

Din acelasi articol de pe Digi24.ro aflam pozitia unor ministri ai transporturilor.
Mie personal, pozitia fostului ministru Berceanu mi s-a parut cea mai corecta. Sa nu uitam ca Berceanu nu este cinstit si a avut afacerile lui (multe, la fel ca si ceilalti), dar ceea ce a spus mi se pare corect 100 %.

Citat:
Foștii miniștri ai Transporturilor dau vina pe lipsa banilor

Ludovic Orban a condus ministerul Transporturilor (2007-2008) și Guvernul României (2019 - 2020). Explicația lui pentru subfinanțarea căii ferate: “România niciodată nu a considerat transportul feroviar ca transport prioritar și totdeauna a alocat puțini bani pentru transportul feroviar. Am să vă dau un exemplu. Spre deosebire de CNAIR, unde, pe lângă veniturile proprii încasate din vignetă și din alte surse, primește și venituri prin transferuri directe de la bugetul de stat pentru asigurarea mentenanței rețelei rutiere, niciodată Ministerul Finanțelor nu a fost de acord să finanțeze mentenanța la calea ferată prin transferuri de la bugetul de stat. Bani europeni există. Iar pe lângă asta ar trebui să existe o suma alocată prin transfer de la bugetul de stat astfel încât să fie finanțate lucrările de mentenanță a rețelei feroviare. E obligatoriu lucrul ăsta și așa e în majoritatea țărilor europene. Transportul feroviar este discriminat în momentul acesta în raport cu transportul rutier, deși transportul feroviar este ecologic, este confortabil, și dacă ai infrastructură de calitate îți asigură și siguranță, și viteză”.

Radu Berceanu a fost la conducerea Ministerului Transporturilor în perioada 2008 - 2010. Și pentru el lipsa banilor e singura explicație pentru situația în care a ajuns azi CFR. “E o singură explicație: banii. Iar banii sunt ăia care se strâng la buget. Și după aia se distribuie. Dacă vrem să reparăm căile ferate, punem bani acolo. Dacă vrem să reparăm altceva punem bani acolo, iar dacă vrem să facem autostrăzi punem bani acolo. Și dacă vrem să mărim salarii și pensii îi punem acolo. E simplu. Eu bănuiesc că toți miniștri Transporturilor au cerut bani pentru calea ferată. Dar nu am obținut. Din banii care erau s-a considerat că sunt alte priorități. E foarte simplu. Nu e nimic foarte complicat în toate lucrurile ăstea. Noi ar trebui să ne gândim să facem mult mai mulți bani și în al doilea rând să strângem taxele și impozitele. Și, după aia, să-i mai punem și la investiții. Noi, cum sunt niște bani, cum mai mărim niște pensii, mai mărim niște salarii, mai angajăm la stat, acolo unde în loc să fie 800.000 trebuie să fie 1.300.000 și bănuiesc că peste un timp vor fi 1.500.000. Și până la urmă toată lumea o să fie angajată la stat. Dacă vrem să trăim ceva mai bine, să știți că nu putem decât făcând investiții. Nu mărind salariile și mărind pensiile pur și simplu pentru că ar fi bine să fie mai bine. E o păcăleală…”.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 14 Feb 2023 10:17:44    Titlul subiectului: 215617

Postez si tabelele din articolul de pe Digi24.ro cu situatia retelui de cale ferata din Romania.

Mai este o problema, despre care nu s-a scris in articol. Lipsa oamenilor calificati. Cei meseriasi, incet, incet, ies la pensie. Oare cei care le iau locul sunt la fel de buni ?

O alta intrebare care imi vine in minte. Care este riscul unui accident feroviar, cu zeci de victime, in Romania ?



Tabel 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  124.47 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Tabel 1.jpg



Tabel 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  248.39 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Tabel 2.jpg



Tabel 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  219.99 kb
 Vizualizat:  de 259 ori

Tabel 3.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community