Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei11

Data înscrierii: 10/Feb/2009 Ultima vizita: 30/Mar/2023 Mesaje: 1863 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 21 Aug 2014 21:00:14 Titlul subiectului: |
174377 |
|
Sigur le mai gasesti vreo 5 - 6 ani minim pe magistrala 4 ( GdN - Basarab - Parc Bazilescu ).
Nu stiu daca mai sunt pe M 3 ( Militari - Anghel Saligny ) si mai gasesti o IVA naveta intre statiile Republica si Pantelimon.
Dar recomandarea mea este sa incerci pe M 4.
|
|
Sus |
|
 |
riciu
Data înscrierii: 05/Feb/2011 Ultima vizita: 20/Sep/2021 Mesaje: 36 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 04 Mai 2015 19:13:11 Titlul subiectului: |
178929 |
|
Pe M3 s-au scos ramele IVA. Sau... daca mai e vreo una, e foarte rara, eu nu am mai vazut IVA pe M3 de cateva luni de zile.
|
|
Sus |
|
 |
luk777
Data înscrierii: 01/Iun/2015 Ultima vizita: 24/Mar/2023 Mesaje: 86 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 13 Iun 2015 09:45:41 Titlul subiectului: |
179588 |
|
Matei Voineag a scris: | Azi in jurul orei 19:55 in statia Eroilor, la linia 3 (cea catre Pantelimon) era o garnitura IVA care nu avea pasageri inauntru. Dupa ceva timp a pornit, dar in sensul invers (catre Industriilor/Dristor 2). Cand a ajuns la macaz a luat-o spre Industriilor. La parbriz era pusa o hartie pe care scria "Eroilor", deci era de pe M3 (Eroilor-Industriilor). Probabil se ducea la Depoul Industriilor.
Ma intreb ce s-o fi intamplat cu acea garnitura, mai ales ca pleca de la linia 3 care apartine Magistralei 1 (Pantelimon-Dristor 2)?
Probabil s-a defectat pe drum si a trebuit dusa in depou pentru reparatii sau au mutat-o dintr-un/o depou/remiza de pe M1 in alt/a depou/remiza de pe M3. Poate se defectase si au reparat-o in Depoul Ciurel si acum au mutat-o pe M3.
PS: Aproape in fiecare weekend vad o IVA care circula fara pasageri pe M1. Probabil o muta dintr-un depou in altul.
De cele mai multe ori o vad intre Piata Unirii-Eroilor, dar am vazut-o si pe la Semanatoarea.  |
|
|
Sus |
|
 |
PaulIP

Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 9318 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 16 Noi 2015 08:38:39 Titlul subiectului: |
182499 |
|
S-a revenit la un ssitem mai vechi, acum mai multi ani, unul din trenuri intorcea la Pantelimon, alte doua la Republica.
Referitor la IVA, postez un articol de pe economica.net
Citat: | 15 trenuri vechi ale Metrorex au fost modernizate de Alstom
Lucrările s-au întins pe trei ani și au vizat îmbunătățirea performanțelor de exploatare și extinderea duratei de viață ale trenurilor vechi IVA Arad. Fotografiile atașate vă prezintă aspectul comparat al trenurilor, înainte și după modernizare
Timp de trei ani, în perioada octombrie 2011 – martie 2014, Alstom a efectuat lucrări de modernizare la 15 trenuri IVA Arad din parcul Metrorex. Modernizarea ramelor a făcut parte din contractul multianual de mentenanță pe care francezii îl au cu Metrorex, astfel încât Regia nu a fost tarifată suplimentar pentru aceste lucrări. „Obiectivul principal a fost fiabilizarea, mentenabilitatea, tratarea uzurii morale acumulate în timp și asigurarea posibilităților de procurare ritmică de piese de schimb și material. Cu aceasta ocazie, au fost rezolvate circa 80% din problemele cronice de operare ale ramelor Astra. ”, potrivit Alstom.
Mai precis, lucrările au fost împărțite în două etape: îmbunătățirea performanțelor de exploatare și extinderea duratei de viață. Partea de exploatare a presupus înlocuirea elementelor pneumatice și
electrice cu soluții moderne disponibile pentru aplicații feroviare, înlocuirea convertizorului rotativ pentru servicii auxiliare cu convertizor static de fabricație nouă, înlocuirea instalației de preparare a aerului comprimat pentru frână, acționare uși și suspensie secundară cu compresor nou, dotat cu separator de ulei și instalație de dezumidificare. În plus, aparatajul de frâne(instalația de pe cutia vagonului) a fost schimbat cu totul iar controlerele de mers și frână au fost înlocuite cu un sistem de comandă format din automat programabil și contactoare reostatice.
Cât privește extinderea duratei de viață, lucrările s-au limitat la înlocuirea cablajului de înaltă tensiune și înlocuirea conductelor de aer comprimat; optimizarea și uniformizarea traseelor pneumatice.
„Principalele beneficii obținute sunt îmbunătățirea fiabilității în exploatare, prin reducerea
substanțială a numarului de defectări în serviciu, fiabilitate crescută, prin adoptarea soluției moderne de alimentare a serviciilor auxiliare de la un convertizor static(eliminarea subansamblurilor în mișcare), fiabilitate și siguranță crescută a sistemului de frânare. S-a îmbunătățit și calitatea aerului comprimat, ceea ce conduce la protejarea circuitelor și a aparatajului de aer. Materialele utilizate pentru execuția lucrărilor corespund normelor europene referitoare la emisiile toxice, fum și combustie și nu conțin azbest. Pentru lucrările de fiabilizare efectuate, Alstom Romania a obținut certificatului de omologare, conform OMT 290/2000”, spun francezii.
Lucrările de modernizare nu au presupus și schimbarea fațadei exterioare. Alstom a propus Metrorex o machetă funcțională, însă această opțiune a fost exclusă din start. De altfel, acest lucru este vizibil și din pozele atașate. Se observă că aproape toate instalațiile din trenul de rulare sunt noi, în timp ce aspectul exterior al trenului este același.
Exteriorul trenurilor nu a fost schimbat pentru că acest lucru presupunea ca Metrorex să cheltuie bani. Pentru că schimbarea fațadei nu este prinsă în contractul de mentenanță, lucrările ar fi presupus costuri pentru Metrorex, lucru pe care Regia nu a dorit să și-l asume.
Cele 15 trenuri IVA modernizate sunt folosite, în prezent, pe Magistrala 4 Gara de Nord – Parc Bazilescu și pe M3 Anghel Saligny – Preciziei.
Metrorex are în exploatare 44 de trenuri Bombardier, 16 CAF și 24 de trenuri IVA Arad. Mentenanța întregului parc de material rulant al Metrorex este asigurată de concernul francez Alstom, până în 2019.
Cu trenurile de la metrou circulă zilnic 600.000 de pasageri. |
Nu inteleg un lucru totusi. Cate IVE mai circula pe M4 ?
_________________ Linia 86 de troleibuze, este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Catalin Ghita

Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 27/Mar/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
|
Sus |
|
 |
BodoMinea

Data înscrierii: 13/Dec/2015 Ultima vizita: 30/Ian/2017 Mesaje: 3 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 08 Ian 2016 00:39:25 Titlul subiectului: |
183194 |
|
Aparent toți operatorii caută clienți pentru trenuri întregi. Am văzut că și CFR promova ceva de genul, și RATB cu tramvaiele (și la aceștia din urmă chiar era surprinzător de ieftin ).
Cât despre IVE, confirm că la momentul ăsta le mai găsim doar pe M4... Au dispărut total de pe M1,2,3 (nu mai e nici pendula / naveta Republica - Pantelimon - totuși am mai întâlnit IVA fără călători la GDN1, poate venea de la depou Ciurel și urma să intre pe M4). M-am plimbat cu REM117 și ce pot să zic - de excepție.
Dacă e cineva nostalgic și vrea să vadă niște IVE... Playlist Youtube cu creații proprii găsiți aici, inclusiv cu cea rătăcită făcând manevre pe M1. (care apropo, a plecat în direcția din care a venit - nimic ciudat)
|
|
Sus |
|
 |
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 95 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Oct 2017 18:11:16 Titlul subiectului: |
192237 |
|
De ce nu este pusa in circulatie rama IVA modernizata de Alstom? Practic degeaba au modernizat-o ca nu o foloseste si nu o admira nimeni.
Clar nu putea concura cu un produs de generatie noua. Dar puteau sa o lase, sa fie unicat.
|
|
Sus |
|
 |
lenta1

Data înscrierii: 09/Dec/2013 Ultima vizita: 27/Mar/2023 Mesaje: 550 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 31 Oct 2017 21:25:15 Titlul subiectului: |
192240 |
|
Nu mai exista. A fost casată la sfârșitul anului 2014.
Acea IVA modernizată oricum nu putea să circule, era doar un prototip/machetă, după ce Metrorex a spus că e prea mare costul unei modernizări pentru un lot mai mare, cei de la Alstom și-au luat tot de pe ea.
A fost un proiect mort din naștere, nu avea cum să concureze cu un produs nou.
_________________ Iubesc autobuzele si troleibuzele MAZ  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 9318 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 01 Iun 2020 19:48:39 Titlul subiectului: |
207400 |
|
Cand am vazut o IVA, azi, pe M3, m-au incercat doua sentimente contradictorii. Unul de bucurie, fiindca am calatorit cu trenul copilariei si adolescentei mele, dar si un sentiment de mare tristete cand am vazut in ce hal au putut sa isi bata joc unii de ele.......
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
219.01 kb |
Vizualizat: |
de 6370 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
190.76 kb |
Vizualizat: |
de 6370 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
153.76 kb |
Vizualizat: |
de 6370 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze, este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 24/Ian/2023 Mesaje: 1063 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Dum 13 Noi 2022 09:33:30 Titlul subiectului: |
214715 |
|
Asa sunt toate ramele IVA pe care le-am mai vazut... Pictate artizanal.
Si de circulat, circula pe M4.
|
|
Sus |
|
 |
V3A-93
Data înscrierii: 24/Feb/2018 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 71 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 15 Noi 2022 21:01:19 Titlul subiectului: |
214790 |
|
Rocar a scris: |
Si de circulat, circula pe M4. |
Ocazional, chiar si pe M3
|
|
Sus |
|
 |
Rocar

Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 24/Ian/2023 Mesaje: 1063 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mar 10 Ian 2023 16:53:10 Titlul subiectului: |
215362 |
|
Rama IVA pe M3 sensul de mers spre Preciziei.
|
|
Sus |
|
 |
TheTigerBeast

Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 09/Mar/2023 Mesaje: 665 Locație: Bucuresti Sector 3
|
Trimis: Sâm 21 Ian 2023 14:08:44 Titlul subiectului: |
215466 |
|
010 si-a facut abonament pe M3. Circula destul de des, cam odata pe saptamana sa zic asa.
Poate scapa din greseala si un CAF pe M3
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
261.81 kb |
Vizualizat: |
de 2087 ori |

|
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @320/256kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 9318 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Ian 2023 13:51:39 Titlul subiectului: |
215477 |
|
Se mai defecteaza un Bombardier si baga o IVA in locul lui. Fac naveta zilnic pe ruta Dristor-Anghel Saligny, si vad din cand in cand IVA la treaba
_________________ Linia 86 de troleibuze, este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 9318 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 20 Feb 2023 11:10:55 Titlul subiectului: |
215693 |
|
Si astazi dimineata, la ora 6:24, la Dristor 1, am vazut o IVA pe linia de Anghel Saligny-Preciziei. De mult timp nu am vazut o IVA dimineata pe aceasta magistrala.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
287.5 kb |
Vizualizat: |
de 1335 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
304.95 kb |
Vizualizat: |
de 1335 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze, este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 9318 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Feb 2023 16:01:38 Titlul subiectului: |
215750 |
|
Se pare ca circula zilnic rama IVA pe M3. Nu stiu care sunt cauzele, s-a defectat una din ramele Bombardier de pe aceasta magistrala sau o fi fost relocata pe M5 (Drumul Taberei) ?
Cert este ca IVA in ultima saptamaan IVA este prezenta toata ziua la traseu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.68 kb |
Vizualizat: |
de 1053 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.57 kb |
Vizualizat: |
de 1053 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.13 kb |
Vizualizat: |
de 1053 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.73 kb |
Vizualizat: |
de 1053 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze, este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
guest

Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 29/Mar/2023 Mesaje: 9318 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 26 Feb 2023 16:04:23 Titlul subiectului: |
215751 |
|
La Piata Unirii 1 a fost si o haza haioasa. Rama IVA nu pleca din statie spre Izvor. Motivul ? Una dintre usi parea ca nu se inchide bine, brcul din dreptul usii ramanea aprins. A venit ajutorul de mecanic (poza 2), a verificat usa, dar nimic. Apoi, s-a trecut la faza urmatoare, ajutorul de mecanic a dat de vreo trei ori cu piciorul in usa, in speranta ca se va inchide bine. In cele din urma s-a urcat in metrou si a inchis-o manual, ramanand langa usa. Dupa 5 minute de stationat la Piata Unirii 1, batrana rama IVA a plecat spre Izvor.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.96 kb |
Vizualizat: |
de 1052 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
97.08 kb |
Vizualizat: |
de 1052 ori |

|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.99 kb |
Vizualizat: |
de 1052 ori |

|
_________________ Linia 86 de troleibuze, este preferata mea  |
|
Sus |
|
 |
|