Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Accidente, incidente, avarii ...
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2023
Mesaje: 9318
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2023 12:11:18    Titlul subiectului: 215866

Asa cum ma asteptam, s-a gasit "Acarul Paun". Nu contest vinovatia mecanicului. Acesta a gresit si trebuie sa suporte rigorile legii. Dar numai el este de vina ? Nu este de vina un intreg sistem ? S-a facut ceva ca sa nu se mai repete in viitor acest accident ? Din cate am vazut nu se face nimic. Intre timp, trenurile deraiaza aproape zilnic. Ieri a fost randul unui vagon, al unui convoi care transporta tehnica militara, se deraieze in jud. Brasov.

Din pacate, cred ca a inceput numaratoarea invera. La cum arata lucrurile in prezent, sunt sanse foarte mari sa avem un accident feroviar cu zeci de victime, asa cum sunt in RD Congo sau Bangladesh. De ce spun asta ? Simplu, fiindca starea cailor ferate romanesti este una deplorabila. Dar mai deplorabila decat infrastructura a ajuns starea materialului uman de la CFR, in special cel de la conducere. Faptul ca au iesit meseriasii la pensie si dupa ei nu prea mai vine nimeni, este o problema grava, de care nimeni nu spune nimic.

Acum, credeti ca a fost un eveniment izolat ca mecanicul a trecut de semaforul rosu ? Sau incepe sa fie o practica mai des intalnita ?

Poate la aceste intrebari ne lumineaza cei care au mai multe tangente cu domeniul feroviar. Eu unul, incerc sa merg din ce in ce mai rar cu trenul in Romania. A ajuns din ce in ce mai putin sigur........

Citez si un articol din Clubul Feroviar. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Mecanicul care a produs accidentul de la Roșiori, reținut și apoi pus sub control judiciar

Mecanicul de locomotivă care a produs accidentul feroviar de la Roșiori din data de 13 martie a fost pus sub măsura controlului judiciar, a anunțat joi seara IPJ Teleorman.

”La data de 16.03.2023, fiind în continuarea cercetărilor în dosarul penal privind accidentul feroviar din data de 13.03.2023, din stația Roșiori Nord, polițiștii din cadrul Biroului județean Poliție Transporturi Teleorman au dispus reținerea suspectului, mecanic de locomotivă al trenului IR 1822, pentru 24 ore. Acesta a fost prezentat Parchetului de pe lângă Judecătoria Roșiori de Vede, cu propunere de punere în mișcare a acțiunii penale, procurorul dispunând măsura preventivă a controlului judiciar, pentru o perioadă de 60 zile, precum și punerea acestuia în libertate”, precizează IPJ Teleorman, citat de Agerpres.

Conform oamenilor legii, mecanicul are 36 de ani și este din localitatea Filiași.

Accidentul feroviar de la Roșiori, produs de mecanicul trenului IR 1822
La primele ore ale dimineții de luni, 13 martie, locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători a lovit un tren de marfă al DB Cargo Romania în stația Roșiori Nord de pe Magistrala 100.

Club Feroviar a dezvăluit în premieră că deraierea trenului de marfă s-a produs în urma coliziunii de către locomotiva celui de călători, în ciuda faptului că oficialii operatorului de stat au negat acest lucru. Ulterior, directorul general al AGIFER, Laurențiu Dumitru, a confirmat cele spuse de noi, precizând că a fost vorba de o coliziune. Apoi, și Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a confirmat oficial că locomotiva trenului de călători a lovit trenul de marfă.

_________________
Linia 86 de troleibuze, este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 29/Mar/2023
Mesaje: 9318
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2023 08:11:20    Titlul subiectului: 215897

Inevitabilul s-a produs. Dupa trei decenii de subfinantare si de angajat incompetenti in functiile de conducere, CFR-ul a ajuns in "moarte clinica". Din pacate accidentele din ultimele doua saptamani nu sunt o surpriza. Sunt o consecinta fireasca a dezastrului de la CFR. Toata clasa politica, indiferent de numele partidului, este raspunzatoare. Dar la fel de raspunzatori sunt angajatii CFR-ului, in frunte cu liderii sindicali, care au asistat, indiferenti, la distugerea CFR-ului. Nici societatea civila nu este scutita de vina. Eu unul nu am vazut reactii din partea societatii civile referitor la situatia in care a ajuns CFR-ul.

Ce s-a intamplat zilele trecute la Galati este doar inceputul. Daca nu se iau masuri radicale se poate intampla alt accident, cu consecinte si mai mari (zeci de morti sau raniti). Marele noroc la Galati a fost faptul ca in primul vagon (in care a intrat locomotiva cu viteza mare) era un singur calator. Din pacate conductoarea trenului a decedat in urma acestui accident.

Reactia autoritatilor este una foarte tardiva. In ritmul asta nu stiu cat va mai putea sa opereze CFR-ul trenurile de calatori. Pur si simplu, majoritatea locomotivelor sunt prea vechi ca sa opereze in siguranta.

Postez un articol referitor la acest subiect. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Toate locomotivele de tipul celei implicate în accidentul din Galați vor fi verificate. Mecanicii de tren urmează să fie reevaluați

După accidentul feroviar de la Galați, în care a murit o persoană, conducerea societății de transport feroviar de călători a decis ca toate locomotivele din țară, de tipul celei implicate în accident, să fie verficate amănunțit. Garniturile la care vor fi descoperite probleme tehnice vor fi retrase din circulație. Totodată, de luna viitoare, toți mecanicii de tren urmează să fie reevaluați.

Locomotiva implicată în accidentul feroviar din Galați avea o vechime de peste 30 de ani, dar era cu toate reviziile la zi.
Ultima revizie tehnică a fost făcută cu două săptămâni în urmă.

Ancheta preliminară la locul accidentului a arătat că nu a fost vorba despre o eroare umană și că totul s-a întâmplat din cauza unei defecțiuni la sistemul de accelerare al locomotivei.

Din acest motiv, reprezentanții societății naționale de transport feroviar de călători au decis că toate locomotivele de acest tip din țară vor fi verificate. Această directivă a ajuns în regionalele din 7 județe și din București. Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a cerut verificări și măsuri urgente din partea CFR Călători, în urma accidentului feroviar produs sâmbătă în Gara Galați. „În urma incidentului din această seară din Gara Galați, până la clarificarea cauzelor producerii acestuia și, având în vedere că este al doilea accident feroviar produs într-un timp foarte scurt, am decis următoarele: - să solicit CFR Călători să demareze urgent o verificare tehnică a materialului rulant feroviar aflat în uz. - de altfel, în urma incidentului de la Teleorman, am dispus reexaminarea tuturor mecanicilor de locomotivă începând cu luna aprilie. În calitate de ministru al Transporturilor al Infrastructurii consider că prioritatea CFR Călători este, în primul rând, siguranța călătorilor”, a spus Sorin Grindeanu. Directorul General al CFR Călători, Traian Preoteasa, a transmis duminică că își va asuma „acțiunea sau inacțiunea” oricărui angajat al companiei, constatată de către organele de cercetare, după accidentul produs sâmbătă seara în stația Galați, dar nu și „subfinanțarea cronică a sistemului feroviar” din ultimii 30 de ani.

Sursa foto: Digi24 (via Inquam Photos / Ovidiu Iordachi).



MzBlMzI2MDAxZjQwZTE0OThlNjA1YmU5Ng==.thumb.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  114.69 kb
 Vizualizat:  de 38 ori

MzBlMzI2MDAxZjQwZTE0OThlNjA1YmU5Ng==.thumb.jpg



_________________
Linia 86 de troleibuze, este preferata mea Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Trenuri Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community