Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Oradea
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 07 Mar 2023 20:27:10    Titlul subiectului: 215802

Sambata si duminica au circulat cate 11 tramvaie pe linia 2(11) intre Nufarul-Auchan-Iosia , bidirectionalul 44 pe linia 1NS intre Pod CFR si Sinteza si 4 autobuze pe linia T8 la o frecventa de aproximativ 15 minute intre Calea Aradului(Pirati)-Bulevardul Decebal-Pod CFR. De asemena si luni dimineata intre orele 8/9-pana dupa 12 tramvaiele au circulat doar pe linia 2(11) si bidirectionalul intre Pod CFR-Sinteza , deoarece a trebuit asfaltata portiunea unde s-a lucrat. Intre Calea Aradului si Pod CFR au fost introduse din nou autobuze pe linia T8. Din pacate la reluarea circulatiei toate tramvaiele de pe 2 au fost redirectionate spre Pod CFR pe linia 4 , astfel aproximativ o ora nu a circulat nimic din/spre Iosia si nimic pe directia Calea Aradului-Nufarul.
S-ar putea ca si in urmatoarele weekenduri sa se circule cu autobuze pe aceasta portiune pana va fi schimbata toata linia cu probleme , deoarece a fost introdusa pe site linia T8 la sectiunea autobuze si a fost reintrodusa linia 2 la sectiunea tramvaie , in forma deviata pe la Auchan.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2023 14:38:18    Titlul subiectului: 215843

Tot nu stiu sa inteleg, ca chiar NIMENI la OTL n-au bagat in seama sa introduca tramvaiele Siemens cand a circulat numai tramvaiele pe linia 2 (11) ca sa fie folosita un pic cu calatori. Inteleg ca nici portiunea in Iosia nu e mai buna, dar cu o limitare de viteza, mai ales fiind in weekend, cand pe portiunea Iosia circula oricum 1-2 persoane, nu cred ca ar fi fost mare problema ca intre acele 4 statii circula tramvaiele cu viteza 10km/h sa zicem. Chiar nici nu ma mir ca aud tot mai multe zvonuri ca chiar vor sa le vanda pe ele, daca nici acuma n-au "chef" sa le scoata pt 1-2 ture. Inteleg ca pentru a le scoate pe traseu ar fi fost necesara o verificare prealabila a tramvaielor, dar e cam ciudata totusi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 13 Mar 2023 15:01:31    Titlul subiectului: 215844

Nu se prea poate , in 2021 au avut minim 3 deraieri intre Aviatorilor-Iosia , apoi au primit interdictie si de atunci au fost acolo doar in caz de devieri. Mai ales cand circula doar 2-ul , nu isi prea permite OTL nici o defectiune , pentru ca asa ar fi paralizata circulatia tuturor tramvaielor pentru ca nu ar putea fi deviate/intoarse nicaieri. La Parcul Ghioceilor se carpeste linia aproape zilnic , curba de pe Lipovei este rea , nu stiu cata linie a fost schimbata in bucla din Iosia dar erau locuri unde partea pe care ruleaza roata era subtire cat degetul. In schimb daca curba de pe Transilvaniei va fi schimbata complet exista sanse sa circule pe linia 4.
Cat despre revizii , de cand stau degeaba au fost introduse pe rand la revizii generale , deci teoretic macar o parte din ele ar fi apte de drum in orice moment.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2023 11:07:38    Titlul subiectului: 215848

Mersi pentru raspunsul prompt. Din pacate se stie de ce nu circula ULFurile, a fost mentiune numai din partea mea, fiindca data trecuta cand au oprit circulatie si in centru, unii au zis ca daca ar fi infintata linia 2, cum au facut acuma cand au facut mentenanta pe Transilvaniei, ar putea baga ULFurile, dar stim cu totii ca calea in oras ar trebui schimbate in intregime, in 2008 cand au cumparat ULFuriile, nu conteaza din ce motiv, cum, etc, dar de atunci n-a fost facuta nici o interventie majora, linia noua stim ca de la prima zi n-a fost dreapta ca sa mearga pe ele nici Tatrele/Astrele cu 50km/h cum ar fi normala intr-un oras normala, si la viteza de 35km/h deja balanseaza tramvaiul pe ea, iar pe Cantemir/Nufarului mare lucru n-au facut, un pic au facut mentenanta pe ea, au ingropat si au zis ca oricum nu se vede calea, oricum e mai buna calea ca exemplu in Rogerius. Nu mi se pare normala la nimeni ca din Rogerius tramvaiul parcurge traseul pana in Nufarul intr-o ora... cu masina, si stand in aglomeratie faci in maxim 30 minute. Cu atate probleme, santiere, nu poti baza ca daca mergi cu tramvai la munca dimineata, dupa masa cand vrei sa mergi acasa o sa circule. Ne mandrim cat de performanta oras suntem, ca cumparam tramvaie/autobuse noi si ca avem tramvaiele cu ceea mai joasa podea, dar tinem in depou ca calea e atat de proasta ca nu putem sa punem in circulatie, vrem sa vindem, dar nimeni nu vrea sa cumpere si e si rusine sa vindem, ca ce vor zice cetatenii ca avem tramvaiele cu podea urcata inca, dar noi vindem tramvaie moderne, deci mai bine tinem in depou.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 14 Mar 2023 14:04:53    Titlul subiectului: 215849

Da , aveti dreptate , din pacate de mai bine de 15 ani nu s-au facut investitii majore in infrastructura de tramvai. In Nufarul doar s-a pus gazon si au fost schmbati stalpii care sustin catenara , doar linia din bucla a fost schimbata in decembrie cand au fost facute macazurile pentru tram-train In rest nu s-a intervenit la calea de rulare , nu inteleg de ce , in maxim 5 ani oricum va trebui schimbata mai ales ca nu a fost proiectata sa fie acoperita cu gazon. In anii 2000 s-au facut acele moderizari fara niciun fel de fonduri , acum cand avem la dispozitie atatea fonduri si Oradea este oricum campioana la atractia de fonduri nu se face nimic si ajungem incet-incet sa avem printre cele mai proaste infrastructuri din provincie.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2023 09:42:56    Titlul subiectului: 215852

E greu de raspuns, fara sa atingi subiectul politic. Ca totul se deduce la partea politica si firmele de casa. "In ultimii ani", tot ce se face in oras e facuta astfel sa putem deconta cat mai multi bani, dar lucrarea sa iese cat mai ieftin, nu conteaza calitatea finala sau cati ani tine, mai punem niste bani la reparare Sad

Vezi linia noua, la "firma de casa" a fost si jumatate de an cand n-ai vazut nici un muncitor pe santier, au venit cei de la Mari-Vila si au facut intr-o luna cat celalalt intr-un an. Nu demult a aparut un articol pe Bihoreanul ca nici pana azi nu e terminata lucrarea si nici nu v-a mai fi...

Pe Cantemir/Nufarului vazand cum au spart trotuarele si au pus cel mai ieftin fundatie (nisip cu urme de ciment) sau ca in mare parte numai au scos asfaltul vechi si au pus una noua peste fundatia cu crapaturi, nici n-am avut mare sperante ca calea de tramvai v-a fi facuta ca lumea. Da a fost timpul sa fie schimbata in intregime tot portiunea. Cu proiectul cu tuneluri sectorul ramasa pana la parcul 1 Decembrie ar fi putut sa fie schimbata, dar vazand ca nici firma aceea n-a vrut sa schimbe initial calea, langa Oradea Plaza unde au scos linia - ca au pus conductele - au pus inapoi sectiunea aceea de circa 10m initial. Bineinteles deja au schimbat proiectul, au suplimentat pretul, ca "n-au vazut" de la bun inceput ca lipseste legatura Sucevei-Cantemir... Acuma macar acolo sigur o sa fie schimbata calea cu mutarea liniei... Dar comparand pretul cat a costat modernizarea strazii Cantemir/Nufarului si aceeasi firma cu cat a licitat pt sectiunea de autostrada pe A3 - stiind care e lucrare mai sofisticata -, vazand pretul calculat pe kilometru, sa nu zice nimeni ca in acel pret n-au reusit sa pune si refacerea totala a caii...

Si cand au facut tunelul de legatura intre piata si parcarea din Rogerius si au schimbat in curba linia, au avut timp si a schimba pe Transilvaniei, dar pentru aceea "n-au gasit" fond, firma, etc...

Se poate continua, dar chiar n-are rost... Pana nu o sa avem o firma serioasa (de casa) care e expert la calea feroviara si e lasata sa lucreaza si e platita bine (vezi degeaba am avut pe MariVila daca firma celalalta n-a vrut sa ceara ajutor numai la nevoie ca sa nu plateasca din banii lui pe subcontractor) nu prea vad ca v-a fi scoasa la licitatie refacerea caii in oras, vazand ca si acuma au inchiriat strungul mobil ca sa "repara" un pic calea pe Decebal, dar in Centru si pe Magheru unde nici nu circula tramvaie momentan - deci oricum o sa autodegradeaza linia - a fost interesanta initiativa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 19/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2023 11:38:50    Titlul subiectului: 215853

Pacat ca si in Oradea politicul isi baga coada......
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 18 Mar 2023 15:08:28    Titlul subiectului: 215870

Nu neaparat isi baga coada cat nu isi prea da interesul , eu nu stiu sa fi fost macar propuneri de moderizare a liniilor respective si sa fi fost respinse de opozitie. Din partea OTL s-a mai sugerat ca este nevoie de repararea liniilor , dar din partea primariei s-au primit raspunsuri seci cum ca nu sunt fonduri. Este extrem de ciudat ca se fac investitii in drumuri , pasaje , poduri , parcari , parcuri industriale , in aerport (care este oricum cam o cauza moarta avand in vedere apropierea fata de Cluj , Timisoara sau Debretin) si in tot felul de alte proiecte , dar transportul in comun este lasat de izbeliste cand se doreste scoaterea oamenilor din masini.
In alta ordine de idei , azi si maine toata ziua si luni intre 9-13 circulatia tramvaielor intre Calea Aradului-Pod CFR este din nou suspendata deoarece se mai schimba o bucata din curba respectiva. Tramvaiele circula din nou doar pe 2 , iar pe portiunea afectata autobuze pe linia T8.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2023 22:40:02    Titlul subiectului: 216358

Au fost anuntate devierele traseelor afectate de concursul de tramvaie.
OTL: Modificări la traseul liniilor de autobuz în perioada 1 - 4 iunie 2023
Începând de joi, 1 iunie 2023, ora 18:30, până duminică 4 iunie 2023, pentru buna desfășurare a probelor din cadrul Campionatului European al Vatmanilor, ediția a X-a, care vor avea loc în P-ța Unirii, se vor modica traseele pentru următoarele linii de autobuz:
🔵 - linia 12 - ….Em. Gojdu – M.Viteazul – Horea …..
🔴 Stația P-ța Unirii/Ep. Greco-Catolică nu va fi operațională;
🔵 - linia 14 (pe sensul de mers spre Cimitirul Municipal) - …. B-dul Decebal - B. Emanuel – Calea Matei Basarab – Muzeul Țării Crișurilor …..
🔴 Stația P-ța Unirii/Ep. Greco-Catolică nu va fi operațională;
🔴 - linia T3 - Stația P-ța Unirii nu va fi operațională.
🔵 Autobuzele vor ocoli Biserica Sf. Ladislau și vor opri în dreptul Primăriei;
🔵 - linia T7 – traseul va fi scurtat până la stația Emanuil Gojdu.
🔴 Stația P-ța Unirii nu va fi operațională;

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 17 Iun 2023 23:29:18    Titlul subiectului: 216423

Incepand de joi , parcarea aeroportului este partial indisponibila datorita lucrarilor de extindere ale cladirii terminalului 1. Astfel o parte din parcarea ERA Shopping Park a fost rezervata pentru masinile celor care folosesc aeroportul. Au fost introduse curse gratuite cu autobuze OTL intre parcarea ERA si aeroport , cu o frecventa de 20 de minute inainte si dupa zboruri ; linia 28 Emanuil Gojdu-Aeroport a fost desfiintata neoficial incepand de vineri (inca apare pe site si afisajul a ramas setat cu Emanuil Gojdu), noul traseu preluand indicativul 28. Pana acum , in toate cele 3 zile a fost Karsanul 92 pe acest traseu. Oare ce se va intampla cu pasagerii daca ultimul zbor care aterizeaza va avea intarzaiere de peste o ora-doua. De asemena ma gandesc ca este foarte "incapatoare" buburuza atunci cand vine puhoiul de oameni cu bagaje si carucioare.
InfoOradea: Locuri de parcare la ERA pentru pasagerii de la Aeroportul Oradea
Aeroportul din Oradea a încheiat un parteneriat cu centrul comercial ERA Shopping Park pentru a folosi, începând de joi, 15 iunie, 200 de locuri de parcare din cadrul acestuia. Totodată, un alt parteneriat a fost încheiat între Aeroportul din Oradea și compania de transport public local O.T.L., astfel încât să funcționeze o cursă directă de la parcarea ERA până la Aeroport, o dată la 20 de minute, înainte și după un zbor.

Măsura a fost necesară deoarece Terminalul 1 al Aeroportului din Oradea se află într-un proces amplu de extindere, în cadrul unui proiect cu fonduri europene, iar locurile de parcare nu mai pot fi folosite. Aeroportul are în prezent 2 terminale, Terminalul 1 – cel la care se lucrează pentru extindere, și Terminalul 2, mai vechi.

,,Această măsură temporară se impune deoarece numărul locurilor de parcare este limitat din cauza lucrărilor de extindere a terminalului. Rămân disponibile locurile de parcare de la Terminalul 2, dar acestea sunt puține. Ne cerem scuze pentru neplăcerile cauzate și vă asigurăm că se depun eforturi pentru a vă facilita o călătorie cât mai puțin stresantă, în ciuda șantierelor. Mulțumesc directorilor OTL și ERA PARK, Adrian Revnic și Florin Mal, pentru acest parteneriat și susținere”, a declarat Răzvan Horga, directorul Aeroportului din Oradea.

Vă reamintim că pe perioada derulării lucrărilor va fi folosit Terminalul 2, astfel că zborurile nu vor fi afectate.

Pozele cu traseul si orarul sunt preluate din articol , poza cu Karsanul este primita de la Kristof Acs.



Aeroport-Oradea-ERA-PARK-CURSA-AUTOBUZ-01-1170x550.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.16 MB
 Vizualizat:  de 2525 ori

Aeroport-Oradea-ERA-PARK-CURSA-AUTOBUZ-01-1170x550.png



orar-aeroport-era.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  36.51 kb
 Vizualizat:  de 2525 ori

orar-aeroport-era.png



Orar-era-aeroport.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  33.73 kb
 Vizualizat:  de 2525 ori

Orar-era-aeroport.png



354522219_215653868078061_9130214347854516898_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  347.41 kb
 Vizualizat:  de 2525 ori

354522219_215653868078061_9130214347854516898_n.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2023 10:14:21    Titlul subiectului: 216868

Daca tot au introdus inapoi toate liniile si au infintat linii noi cu desfintarea liniei 8 (si linia 2 care oricum a fost numai temporala via Universitate), clar ar fi fost mai bine sa introduca de acum numere/litere noi pentru toate liniile din oras ca sa obisnuiasca oamenii cu ele. Acuma pana obisnuiasca macar cetatenii orasului, daca se schimba totul o sa reinceapa din nou.

In ultimele 3 zile m-am intalnit peste tot numai cu oameni cei care nu prea au inteles care tramvai spre unde merge, la care a ajutat si mai mult ca vatmanii cateodata uit sa schimba directia spre unde merge, ex din Nufarul merge pe 3R cu inscriptia Olosig-Decebal-Cantemir-Nufarul si bineinteles nimeni nu intelege ca acuma merge spre Decebal sau spre Gara.

Linia 2R si 2N clar ar fi fost mai bine sa primeasca alte litere decat R si N, daca tot tinem cu litere, ca toata lumea asa stie ca intre cele 2 litere diferenta e cum parcurge cercul prin centru, dar liniile 2 nu merg spre Gara si numai prin Piata Unirii, deci teoria cu R si N clar duce oamenii in ceata. (Despre teoria unora ca R vine de la Rogerius si N de la Nufarul nici nu mai vorbesc, se vede clar ca multi habar n-au care tramvai spre unde circula)

Dar linia 4R si 4N ce cauta pe Cantemir, nu intelege nimeni. Pentru fiecare segment are o linie dedicata, pt Rogerius e liniile 1, pt Iosia liniile 2, pt Nufarul-Cantemir liniile 3, dupa logica asta liniile 4 de ce nu circula NUMAI spre Universitate? Daca au bagat liniile 2 sa circula numai prin Piata Unirii, care oricum a fost conectata prin linia 14 cu Universitate, prin linia 4 ar fi conectata Universitatea si cu Gara centrala si cu Rogerius, Nufarul, etc.



4R.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  992.04 kb
 Vizualizat:  de 2182 ori

4R.png



4N.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  991.22 kb
 Vizualizat:  de 2182 ori

4N.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2023 11:43:43    Titlul subiectului: 216869

La Astre si KT-uri vatmanul nu are ce face , traseul este memorat in sistemul Radcom , daca seteaza linia 3R , va aparea automat 3R cu textul salvat pentru aceasta linie. Inainte se arata pentru 3R "Olosig spre Gara" la plecarea din Nufarul , apoi trebuia sa se schimbe automat pe baza GPS-ului undeva in zona Magheru-Gara in "Nufarul spre Decebal" , dar nu functiona tot timpul sau arata invers. Acum daca inteleg bine la plecarea din Nufarul sunt scrise direct punctele pe unde merge , nu stiu daca statiile trebuie sa dispara pe masura ce trece de ele sau nu , dar are mai mare logica , trebuie doar sa stii sa citesti.
La ULF dintre traseele actuale sunt memorate doar 1 si 3 , pe restul se merge cu suprascriere (vatmanul trebuie sa bage cod separat daca vrea sa afiseze ceva dupa numarul liniei , daca nu apare doar linia); pe 1 si 3 ar trebui sa mearga si anunturile in aceste tramvaie. Evident in cazul in care circula pe linia noua nu se pot afisa mesaje de genul "spre Universitate" , "spre Auchan" , "spre Calea Aradului" , deoarece nu exista in memorie.
Majoritatea oradenilor habar nu au de trasee , isi stiu doar liniile lor pe care circula frecvent , daca apare o linie noua sau se modifica un traseu stau toti si se uita si se intreaba unde merge. Daca la batrani mai inteleg , la tineri mi-e rusine ca stau cu telefonul in mana si nu stiu cauta o linie de transport in comun , exista atatea metode. De exemplu am vazut la Magazinul Crisul oameni care se inghesuiau in autobuzul de pe 17 sau T7, cand trecusera pe acolo 29 , 30 si 34 , mult mai goale si cu trasee spre aproximativ aceeasi zona.
Pentru liniile 2N/2R cred ca s-a ales aceasta numerotare pe ideea ca Biserica Emanuel-Parc 1 Decembrie este rosu , iar Parc 1 Decembrie-Biserica Emanuel este negru. Cand s-au anuntat aceste trasee am crezut ca vor fi numerotate invers , rosu sa fie pe exterior , negru pe interior.
Propunerile dumneavoastra cu 4 mi se par mai rele decat traseele actuale , cineva din Nufarul nu ar avea rost sa ia 4R sa ajunga la gara sau in centru pentru ca ar insemna un ocol de vreo 20 de minute. Sa nu mai punem la socoteala si frecventa cu care circula aceste linii , pentru moment de peste 20 de minute in ora de varf. S-a propus pe pagina OTL sa fie infiintate cate doua trasee circulare din Nufarul si doua de la Pod CFR care sa circule pe linia noua , pe Decebal si pe la gara. Sa vedem daca vor lua in seama , cu 2N/2R au cam ascultat.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2023 14:33:35    Titlul subiectului: 216871

Nu vorbesc de Siemensuri, stiu ca au sistem diferita care e folosita si in Viena, la celelelalte stiu ca e memorata in sistemul Radcom, tot asa ca si pana acuma, vatmanul baga in sistem pe care linie merge, merge prin GPS sistemul, da, de ex care statie urmeaza, dar vatmanul cand schimba linia are posibilitatea de a zice in care directie merge, "dus" sau "intors". Chiar data trecuta am vorbit cu un prieten care e vatman, ca a bagat codul invers la Pod CFR, afisea "4 Pod CFR" si bineinteles a mers spre Nufarul (asta a fost cand a circulat tramvaiele numai pe 4 si 8 si venea pe linia 8 ). Chiar a dat jos, s-a uitat la afisul din fata si a bagat celalalt cod care afisea "4 Nufarul". Tot asa ieri la Parc Olosig chiar in curba pe o Tatra vatmanita a pus codul in sistemul Radcom ca sa schimbe afisul din "3N Nufarul-Olosig" pe "3N Olosig-Nufarul". Da stiu, asta ar trebui sa faca automat sistemul dupa GPS, dar cum am vazut nici vatmanii nu se bazeaza pe sistem, stiind ca si OTL tot se gandeste sa schimbe operatorul, stiind problemele cu display, cu validatori etc, nici eu n-as baza pe sistemul aceea Smile Nu de aceea am mentionat ca sa zic ca vatmanii "nu fac datoria" sau ceva de genul, am vrut numai subliniez ca ar fi timpul de a renumerota liniile, chiar n-am vazut alt oras unde sa fie numerotari de genul, ce avem noi Razz

Linia 4 spre Universitate suna mai rea ca ceea actuala din cauza frecventelor cu care a bagat OTL tramvaiele acuma... Chiar sunt 15-20min intre tramvaie, in afara de orele de varf chiar 30 (vezi linia 2R, 2N), dar daca as baga OTL-ul tramvaiele cu o frecventa decenta, cum ar fi normal la tramvaie, nu cred ca ar fi persoana cine ar vrea sa mearga la gara din Nufarul si sa nu mearga cu 3R in loc de 4R via universitate, dar asa ca nu e conectata gara cu universitatea cu nicio linie e si mai naspa, zic eu. De ex astepti 10min la gara dupa 3N, 4N si la Cantemir mai astepti chiar si 30min - daca a plecat fix in fata ta - dupa 2R... Mai bine te duci pe jos, decat sa astepti, chiar cu bagaje... Da, am vazut propuneriile noi de linii, dar stiind ca OTL-ul baga max 35-40 tramvaie in orele de varf in circulatie, daca mai infinteaza 2 linii noi ar insemna o frecventa si mai mare pe toate linii. Si stiind ca de cand au fost cerintele de a reduce cheltuieliile, sunt sanse mici ca sa bage mai multe tramvaie in circulatie. Si mai mult, nici prea au mai multe tramvaie in depou ca sa suplimenteze, 2-3 Astre cam tot timpul vad ca e in reparatie ori cu usa ori dupa ceva tamponare si e trasa pe linia de rezerva timp de 1-2 luni, nici toate Siemensurile nu vor baga clar in circulatie in aceeasi zi, iar din cele 30 de Tatre functionala e cam 26-27 daca mai retin minte, plus mai sunt 2 tramvaie puse ca tramvaie de scoala. Si degeaba cumpara orasul inca 25 Astre in urmatorii 2-3 ani, acele tramvaie sunt destinate pt liniile noi deja in plan si de a incepe casarea Tatrelor galbene, ca degeaba arata "ca nou", totusi au vechime de 40-45 ani... Deci asa zis, OTL-ul trebuie sa calculeze frecventele din flota ce are, iar daca mai infinteaza linii noi, ar insemna clar o frecventa si mai mare, de aceea au desfintat si pe linia 8, ca n-au avut de unde sa mai pune tramvaie in circulatie pt liniile 2R si 2N... De aceea zic, ca in loc sa mai propunem si mai multe linii, ar fi mai bine regandite cele actuale ca sa acopere mai bine tot orasul, degeaba avem linii care in mare parte se suprapune cu o alta linie, daca sunt zone neacoperite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 14 Sep 2023 15:06:06    Titlul subiectului: 216872

Mai multe tramvaie nu se prea pot baga in circulatie , suntem cam la limita cu parcul disponibil. Saptamana asta au circulat cu calatori 211 si 217 , vagoane care in mod normal sunt de scoala. Ce bune ar fi fost acum cateva T4D-B4D , numai a trebuit sa le casam...
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2023 08:12:39    Titlul subiectului: 216874

Fix din acest motiv am zis, ca ar fi mai bine regandite liniile actuale, decat sa mai infintam si mai multe, putem avea si 30 de linii si pe fiecare sa circula una singura tramvai cu frecventa de 1 ora, ca la anumite autobuse... liniile 2R, 2N momentan cu frecventa de 20/30min se circula cam goala si langa depou cand oamenii vad ca nu merge spre Nufarul toata lumea coboara...

3N cu 4N sau 3R cu 4N se cam suprapune, au statii cam comune, numai linia 4 la Olosig mai merge si spre Rogerius prima data si la Emanuel nu merg spre Piata Unirii, merg spre Oradea Arena/Universitate. In rest, e cam o dublura, si chiar merg una dupa celalalt (vazand live si pe HereItIs), in sectiuni comune sunt intre ele maxim o statie in general (3R urmat de 4R sau 4N urmat de 3N, vezi imagiile atasate)

Liniile 4 propusa de mine e lunga, da, dar e acoperita cam toate statiile importante din oras. Spre Iosia intre case oricum nu circula max cateva persoane, pe Cantemir spre 1 Dec in acele 2 statii (Muntele Gaina si Piata Cetatii) sunt cam putine blocuri, de cand e santierul nici la Oradea Plaza nu prea merge nimeni, vazand cum dispare pietele din oras si Piata Mare e lasat sa degradeze acolo cativa ani, pana oamenii se obisnuiasca ca sa nu mai mearga acolo la cumparaturi. Au facut sala polivalenta, unde momentan nu se tine cam nici un eveniment in afara de meciurile de basket. Dar logic ar trebui legat cu tot orasul cu una singura linie ca sa nu mearga oamenii cu masina proprie la evenimente, si din Nufarul si din Rogerius, Decebal si Magheru ar trebui sa poti accesa locatia.

Problema mare in Oradea nu e ca avem cam putine tramvaie dupa casarea Tatrelor T4+B4, mai degraba problema e ca calea e proasta si din acest motiv Siemensurile merg cu maxim 30km/h, Astrele cu 35km/h si frecventa intre tramvaie pe aceeasi linie. Daca ar circula tramvaie cu viteza maxima permisa in oras (50km/h) si ar veni in fiecare 5-7min una, nu cred ca multi ar zice ceva ca face un ocol de 5-10min, daca nu ar trebui sa asteapta dupa tramvai in statie 10-15min in soare sau in frig.

Logic tot orasul am putea momentan acoperii cu 6 linii:
- primele 2 linii ar consta combinatia liniilor 1+3:
1. Nufarul - Cantemir - Gara - Olosig - Pod CFR - Olosig - Decebal - Piata Unirii - Cantemir - Nufarul
2. Nufarul - Cantemir - Piata Unirii - Decebal - Olosig - Pod CFR - Olosig - Gara - Cantemir - Nufarul

- cele propuse ca 4R/4N ieri:
3. Nufarul - Universitate/Oradea Arena - Aradului - Piata Unirii - Gara - Olosig - Pod CFR - Olosig - Decebal - Aradului - Universitate/Oradea Arena - Nufarul
4. Nufarul - Universitate/Oradea Arena - Aradului - Decebal - Olosig - Pod CFR - Olosig - Gara - Piata Unirii - Aradului - Universitate/Oradea Arena - Nufarul

- ceva linii mai logice pt Iosia:
5. Iosia - Aradului - Piata Unirii - Gara - Olosig - Decebal - Aradului - Iosia
6. Iosia - Aradului - Decebal - Olosig - Gara - Piata Unirii - Aradului - Iosia

E o propunere de numai 6 linii si e cam acoperita toate directiile din oras, poti sa ajung din A in B fara schimbare sau cu maxim o schimbare de tramvai. Fiind numai 6 linii si frecventa intre tramvaie ar reduce, deci n-ar trebui sa astepti dupa linia x 15-30 min, numai 6-15min...

Oricum ne uitam, cele 2 cartiere mari in oras e Rogerius cu Decebal si Nufarul, zonele unde sunt si vor fi parcuri industriale e Borsului si acuma se face la capatul Nufarului pe centura. Deci liniile cum e acuma 1 si 3 din punct de vedere a cetateniilor ar trebui unite, in fiecare zi vezi ca oamenii schimba tramvaiele la Parcul 1 Decembrie sau la Parcul Olosig... Deci ar scurta durata de traversare a orasului. Iar liniile langa Universitate ar conecta restul blocuriilor (stiind cate blocuri Prima vor fi mai dezvoltate langa depou) / zone de interest gen Universitate si Oradea Arena cu restul orasului.

Da stiu, e o utopie la noi sa fie infintate linii logice, ca stim cu totii ca OTL-ul e bagat ca restul administratii sub ADP Oradea sa genereze profit. Deci pentru ei e mai bine sa fie cat mai multe bilete compostate si sa cumpere cat mai multi abonament, fix din acest motiv nu se introduca biletul valabil 1h. Dar fiindca liniile nu sunt atractive cu frecventele cat trebuie sa asteapta, mai bine toata lumea circula cu masina... Asta ar trebui sa decide "cineva", mai bine mai multe oameni care plateste mai putin si e multumita cu serviciile oferite sau mai putine oameni care plateste mai mult. Daca chiar vrem sa atragem oamenii spre transportul in comun, cu linii dedicate ex pe Magheru, clar spre prima versiuna ar trebui sa mearga OTL-ul...



Screenshot 2023-09-15 084831.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  152.85 kb
 Vizualizat:  de 2096 ori

Screenshot 2023-09-15 084831.png



Screenshot 2023-09-15 084909.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  142.59 kb
 Vizualizat:  de 2096 ori

Screenshot 2023-09-15 084909.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 15 Sep 2023 13:42:03    Titlul subiectului: 216877

Pot sa fie si doua trasee de tramvai care sa acopere toata Oradea (Nufarul-Cantenir-Centru-Decebal-Pod CFR si retur respectiv Nufarul-Universitate-Iosia-Centru-Gara-Pod CFR si retur), ca tot ar fi nevoie de 35-40 de tramvaie pentru oferirea unei frecvente decente. Si cum am mai spus , calatorul nu prea cred ca vrea tramvai care sa faca ocolul orasului de doua ori pentru a ajunge la destinatie , ci vrea tramvai cat mai direct fara schimbari , intre locul de unde pleaca si locul unde are de ajuns. Sunt convins ca sub 10% din totalul calatorilor care locuiesc intre Aleea Salca si Nufarul sau in Rogerius merg cu tramvaiul pana in celalat capat , doar exista cam toate facilitatile necesare in jumatatea lor de oras , iar cei care o fac probabil lucreaza in zona industriala , deci un tramvai din Nufarul ar trebui sa mearga pana la Sinteza , nu pana la Pod. Cum Oradea este destul de circulara si la fel si infrastructura de tramvai este formata din doua cercuri mici , care formeaza unul mare trebuie oferite legaturi directe si cat mai rapide intre cele mai aglomerate statii/zone , Centru , Gara , Magazinul Crisul , Piata Decebal/Mare/Rogerius , Biserica Emanuel , Casa de cultura/Emanuil Gojdu , Calea Aradului , Universitate Cantemir , nu tramvaie care sa faca orasul doar de dragul de a-l face. Pe vremea cand circulau doar 4N si 4R in weekend nu imi convenea de exemplu ca din Decebal sa iau tramvaiul spre gara , pentru ca trebuia sa schimb si pana veneau ambele vehicule ajungeam pe jos. Mai degraba ar fi nevoie de o reconfigurare a retelei de autobuz , care in ultimii ani s-a cam dezvoltat fara cap , multe linii suprapunandu-se peste 90% din traseu cu tramvaiul sau peste 50% cu alte linii de autobuz. Autobuzele ar trebui sa faca legatura intre liniile de tramvai si cartierele fara acest mijloc de transport , nu sa se suprapuna cu acestea. Traseele de tramvai din Oradea nu au cum sa fie facute fara sa se suprapuna pe portiuni , deoarece infrastructura este configurata in acest fel. Nu putem face ca si Clujul de exemplu , sa avem o singura linie intre doua capete sau doua linii care se intalnesc la jumatatea traseului si care au doar o statie comuna (gara). Cat priveste frecventele , acestea pot fi eficientizate , depinde doar de OTL si dispecerii sai. Degeaba scoatem 40 de tramvaie daca in Nufarul si la Pod stau minim cate 5 sau chiar 10 tramvaie , iar in Iosia din 4 tramvaie cat sunt in total pe 2 , doua stau la capat. In forma propusa de mine cu 4 trasee din fiecare capat s-ar putea asigura o frecventa de 8 minute pentru fiecare linie , ceea ce eu zic ca ar fi decent (plecari la 2 minute din capat , intre trasee diferite). Astfel si numarul oamenilor care vor sa mearga intr-o anumita directie ar fi mai bine definit , fiecare avand mai multe optiuni pentru a ajunge la destinatia dorita. O alta masura care s-ar putea aplica in situatia actuala ar fi ca in Nufarul si la Pod sa stea cate unul-doi vatmani fara tramvai si sa il schimbe pe primul care ajunge , cum se practica in Viena de exemplu. Astfel tramvaiul ar merge continuu , iar vatmanul ar apuca sa isi faca pauza. Sau sa fie dublate cele doua bucle si o data la cateva curse fiecare vatman sa aiba o pauza mai lunga , iar in rest doar cateva minute cat sa mearga la toaleta , sa bea o cafea etc.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Patrick



Data înscrierii: 05/Noi/2018
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 59
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 16 Sep 2023 11:54:40    Titlul subiectului: 216882

Parerea mea, actualele trasee 1,2,3 si culorile aferente ar fi suficiente pentru reteaua orasului. E o prostie sa bagi 100 de linii cu frecvente proaste pentru a avea tramvai direct din orice directie spre oricare alta. Solutia, parerea mea, ar fi biletele de o ora, o ora jumatate etc. cu schimburi nelimitate asa cum se practica si in alte orase europene. Asa cele 3x2 linii ar putea circula mai des, tramvaiele ar putea fi impartite dupa nevoie etc. Ar trebui pe viitor ca OTL sa isi faca un plan de distribuire a vagoanelor dupa cerintele liniilor. Dupa aceste cateva zile, eu cred ca pe liniile 2N/R ar fi suficiente tramvaie de 18m, in timp ce pe liniile 1N/R si 3N/R categoric este nevoie de tramvaie de 24/27m.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2023 16:35:21    Titlul subiectului: 216902

Chiar va multumesc la cei de la OTL, ca au modificat, incepand de maine liniile 4, ca sa mearga exclusiv spre Universitate/Oradea Arena. In weekend s-a vazut clar ca lipsesc pe aceea portiune tramvaiele care au mers pana acuma pe Cantemir, dupa meciurile de basket ai asteptat si 20-25 min ca sa vine un tramvai si daca a venit, a venit o Tatra, iar pe 2R/2N au venit Astre, bineinteles goala, abia cu 2-5 calatori pe ea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 18 Sep 2023 18:42:06    Titlul subiectului: 216903

Vom vedea cat succes va avea o linie pe care doar semicursa va dura 50-60 minute. In mod ideal cu aceasta modificare ar trebui adaugate si cateva tramvaie in plus , in practica vor fi frecvente mai proaste pe celelalte linii. Pentru cei care nu au inteles contextul , incepand de maine , 19.09 liniiile 4N si 4R vor fi modificate pentru a avea si turul si returul pe la Universitate.
OTL: Anunț important pentru călătorii cu tramvaiul! 🚋
Dragi călători,
Vă aducem la cunoștință că, începând din data de 19 septembrie 2023, vor avea loc modificări ale traseelor liniilor de tramvai 4N și 4R, pentru a asigura o experiență de călătorie mai eficientă și mai convenabilă.
👉 Linia 4N va avea următoarele modificări de traseu:
Nufărul – Cantemir – Universitate – Poliția de Frontieră – B-dul Decebal – Parc Olosig – Pod CFR – Parc Olosig – Gara Centrală – Piața Unirii – Poliția de Frontieră – Universitate - Cantemir – Nufărul.
👉 Linia 4R va parcurge următorul traseu:
Nufărul – Cantemir – Universitate - Poliția de Frontieră – Piața Unirii – Gara Centrală – Parc Olosig – Pod CFR – Parc Olosig – b-dul Decebal – Poliția de Frontieră – Universitate – Cantemir – Nufărul.
Aceste modificări au fost implementate pentru a îmbunătăți conectivitatea și accesibilitatea în oraș, astfel încât să puteți ajunge mai ușor la destinațiile dvs. preferate.
Vă rugăm să fiți atenți și să vă actualizați programul de călătorie în concordanță cu noile trasee. Echipa noastră de transport public este aici pentru a vă ajuta și pentru a asigura o călătorie fără probleme.
Mulțumim pentru înțelegere și vă dorim o călătorie plăcută cu tramvaiul!

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 09:05:13    Titlul subiectului: 216904

Eu tot nu inteleg logica ta, ca o cursa asa lunga nu poate sa aiba succes. Exemplul bun a fost fix linia 4 cand numai linia respectiva a circulat. Tot timpul a fost folosita de la Rogerius pana la Nufarul, cu ocolire spre Auchan, decat sa coboara oamenii la Emanuel ca sa ia autobusul T3 pe motiv ca aceea nu face ocolire. Sunt foarte putine calatori, care o sa circula de la un capat pana la celalalt, deci sa traverseze orasul in 45-50min, cam atat dureaza cursa de la Pod CFR pana in Nufarul si cum am vazut chiar ieri, un tramvai care venea pe 4R a mers inapoi pe 1N, deci vatmanul in sine are la fiecare capat o pauza de 10min pana asteapta pe cei din fata si nici nu merge inapoi neaparat pe unde a venit, chiar a fost un Siemens, cel mai sensibil la calea de rulare. Si da, tot ramanem acolo ca din cauza caii de rulare dureaza 50min cursa. Din Nufarul pana la Calea Aradului o Astra merge cu viteza 30-35km/h, pe Decebal, Primariei sau pe Magheru rar merge cu 30km/h si daca nu e aglomeratie, ca calea nu permite mai mult. Pe Olimpiadei clar merge mai incet, sunt cativa vatmani care merge si acolo cu peste 30, dar majoritatea nu, cum si pe Coposu in general merg cu o medie de 25km/h. Iar pe Transilvaniei si pe Dacia pana la capat chiar nici cu 20km/h nu merg unii. Vezi liniile 2R/N, 95% e indepedenta de traficul auto, circula la frecventa de 20-30min si aproape nimeni nu le foloseste si si asa face o tura in circa 45min. Din punctul meu de vedere mai bine bag inca 2 tramvaie pe o linie unde circula oamenii, decat pe liniile actuale 2, unde mai baga si Astre ca sa aiba si linia respectiva tramvaie cu podea joasa si sa curcula la capacitate de 10%.

Cel mai bun ex ar fi Debretinul, unde sunt numai 2 linii de tramvai, au 18 CAF si 10 tramvaie vechi, cei care sunt folosite numai in orele de varf pe linia 1, dar si asa circula tramvaiul pe ambele linii la o frecventa de 5-6min in orele de varf. Acolo chiar merg tramvaiele cu o medie de 40-45km/h, unde calea permite cu 50, iar o tura de la Gara - Universitate - Gara face in medie in 36min. Si oamenii folosesc tramvaiele, totdeauna e plin 50%, si sunt cu gandul ca daca am pierdut una vine urmatorul in cateva minute.

Daca la noi, pe linia nou facuta circula tramvaiele cu 35km/h ca si la viteza aceea deja incepe tramvaiul sa balanseze, restul caii clar ne trebuie schimbate, atunci nu linia respectiva e problema ca o tura de la un capat la celalalt dureaza 40-50min ci calea. Pe linia nou, intre delta cu Aviatorilor si cu Cantemir tramvaiul pargurge in general in 15min, ca atat permite calea, semafoarele nu sunt sincronizate sa aiba verde pana ajunge acolo fara franare/oprire, chiar la universitare nici nu mai functioneaza semaforul si bineinteles ca sa consume tramvaiul mai putina energie. Daca tramvaiul ar merge cu 50km/h intre statii, semafoarele ar fi sincronizate mai bine, numai acolo ar injumatatii timpul, ocolul aceea ar fi numai de 7-10min max. Acuma cat astepti dupa un tramvai in general? Min tot atatea. Si astepti in statie pe soare/frig, nu in tramvai care teoretic are clima/incalzire. Ca si calator pe mine ma intereseaza sa pot sa ma duc din punctul A in B cu cat mai putine schimburi in conditii mai civilizata. Cei care din Rogerius vor sa ajunga in Nufarul mai bine facand ocolul aceea cu o singura tramvai via Decebal, decat sa astepte pe soare la Parcul 1Dec sau Olosig tot atatea sau chiar mai mult. Rar sunt oamenii care parcurge tot linia oricum, deci pe mine ma intereseaza sa ajung de la Gara la Universitate fara schimburi, sau de la Rogerius/Nufarul in Auchan sau la Oradea Arena, fiindca degeaba au linii dedicate pe 20, 21 daca si acele autobuse circula cu frecventa de 60-90min. Iar repet, cursa in sine e intre cele 2 capete, vatmanul are pauza pe ambele capete, deci nicicum nu dureaza cursa mai mult, decat ar face o cursa pe 1N de ex si bineinteles numai pensionarii fac o cursa pe 1N, restul calatoriilor circula numai intre anumite statii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 18:07:31    Titlul subiectului: 216914

Logica mea este ca nimanui nu ii convine sa strabata Oradea in minim o ora cu transportul in comun , mai ales daca trebuie sa schimbe doua , 3 mijloace de transport cand frecventa este de 20 de minute si iti pleaca mijlocul de transport din fata si nu ai alta alternativa fara schimbare , cand cu masina sau cu bicicleta aceeasi distanta se poate face in 20-30 de minute , te preiau si te lasa unde vrei , nu au orar de plecare. Eu vreau atragerea oamenilor care folosesc masina la transportul in comun , prin frecvente bune , legaturi directe si cat mai rapide , nu alungara celor care inca folosesc OTL-ul. Traseul Nufarul-Universitate-Centru-Gara-Pod are aproximativ 13 kilometri , in timp traseul Nufarul-Cantemir-Gara-Pod are cam 7 , Nufarul-Cantemir-Centru-Decebal-Pod cam 8 si Nufarul-Universitate-Decebal-Pod cam 10 kilometri. Aceasta dubla ocolore si legatura intre cele doua capete tocmai nu are nici un rol cum putini parcurg traseul complet , de aceea vreau cate doua trasee circulare din capetele respective. In plus , in caz de accident sau defectiune nu ramane alta alternativa disponibila si va fi problema asigurarea liniilor din capat.
Nicaieri in lume nu cred ca exista un traseu de tramvai care pornind din sud-estul orasului si mergand spre nord-vest sa faca ocoluri de kilometri spre vest , apoi spre est , apoi iar spre vest ; peste tot sunt fie trasee circulare fie trasee cat mai directe intre doua capete. Vorbesc zilnic cu aproximativ 10 pasionati oradeni , cu exceptia unuia , tuturor ni se pare cea mai mare aberatie aceasta configuratie. Si cel care nu se imoptriveste traseului este doar partial de acord cu el , in sensul ca apreciaza legatura gara-universitate , nu vede rostul intregii distante.
Despre ce limitari la tramvaie vorbiti? Doar ULF sunt limitate la 35 sau 37 km/h , in rest Astrele sunt limitate la 45 sau 50 , iar KT-urile nu au limita. Fiecare vatman circula cum vrea si cum considera ca isi tine timpii de parcurs , care sunt aceeasi indiferent ca este ora 7:30 sau 23. Am calatorit cu vatman care pe linie dreapta , libera se taraia cu KT asa de incet ca il depaseam pe jos si am calatorit cu vatmani care scoteau untul si din ULF.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2023 13:33:43    Titlul subiectului: 216918

Fix de aceea, data trecuta cand am mentionat liniile ca si sugestie a fost acolo si Pod CFR - Gara - Cantemir - Nufarul, linia care strabate tot orasul cel mai repede. Da, totul se reduca la frecventa la care vine urmatorul, cum am scris si pana acuma. Calea in oras oricum nu se schimba in totalitate in urmatorii 10 ani ca sa circula tramvaiele mai repede, mai multe tramvaie nu vor baga in trafic, deci ramane varianta sa fie cat mai putine linii ca sa reduca frecventa intre tramvaie. Chiar ieri am parcurs cu 4N de la Dacia pasaj pana la Lotus orasul via gara si tramvaiul a parcurs acest traseu in 42minute, deci sa zicem ca tot traseul a facut in 45-47min. Da, am mers cu 4N, fiindca am vazut in aplicatia HereItIs ca intervalul intre tramvaie e undeva la 7-10min (era in jurul orei 19, ca sa fiu cat mai punctuala), deci am stiut clar ca ajung mai repede si asa, decat sa mai astept. Peste tot in fiecare statie au intrebat oamenii ca "merge spre Nufarul?" la care prompt am raspuns ca da, numai face ocol spre Auchan, la care majoritatea au zis ca nu-i intereseaza, numai sa ajunga in Nufarul, deja a asteptat in statie peste 10 min, etc. Da, au fost cativa care a coborat la parc cu speranta ca ajunge mai repede in Nufarul cu schimb, dar majoritatea a ramas pe tramvai si chiar au facut ocolul. Chiar in centru a urcat un domn cine a vorbit probabil cu sotia sa pe telefon pe tot parcursul pana am coborat si tot a zis, chiar cand a urcat in centru ca din sens opus n-a venit nici un tramvai de 10min care sa mearga spre Nufarul, la Emanuel tot a zis la telefon ca nici acuma nu vine nimic dinspre Decebal, la universitate chiar a zis propozitia "chiar e buna linia asta, ajungi mai repede in Nufarul decat prin Cantemir, deja suntem la Universitate si abia am urcat acuma 8min". Si da, am ajuns mai repede la Lotus asa, decat sa merg cu 1N+3N/3R de la parc, vazand cum circula tramvaiele in app, pana a ajuns la parc tramvaiul pe linia 1 deja a plecat ambele de le linia 3... Da, putem zice ca e caz izolata, dar stiind frecventele cu care circula tramvaiele in oras, chiar nu e. Si asta o sa ramane permanent, putem zice orice, frecventele nu o sa reduca cei de la OTL dupa ce fostul primar dupa ultima greva a facut economii cu liniile, nu numai la tramvaie, vezi fenomenul asta si la autobuse, degeaba au cumparat autobuse noi si si mai multe SH, au cumparat numai pentru a reinnoi parcul si sa faca liniile "expres" pt firmele cei care plateste pt linia respectiva (liniile 30-39) si pt liniile noi spre sate. In rest aproape pe fiecare linie frecventa e mai proasta decat cum a fost acuma 5-6 ani. Sincer, pentru cine e mai bine acuma sa circula cu transport in comun fata de masina proprie daca permite? Vorbim de persoane cine nu permite o masina sau are timp sa parcurge orasul mai lent sau e fan transportui in comun.

Chiar si in Cluj au facut una singura linie cand n-au avut destule tramvaie pt o frecventa decenta, daca bine tin minte. Dar nu stiu clar, poate a fost cand au refacut linia, deci nu vreau sa zic prostii.

Dar vezi Budapesta, cu cele mai lungi tramvaie din lume (CAF cu 9 module si Combinourile de la Siemens) merg pe liniile cele mai lungi si frencventata din oras, pe liniile 4-6 circula Combinourile la o frecventa de circa 4min si totdeauna e plina sau linia 1, care in ultimii ani tot au lungit spre Buda. Ambele linii sunt cerculare, sunt variante muuult mai simple de a ajunge din punctul A in B (chiar metrouri), dar traficul acestor linii combate cu traficul metrouriilor. Asta nu inseamna ca linia e parcursa cu aceeasi persoane, calatorii se schimba, dar punctele importante sunt acoperita cu o singura linie, nu trebuie sa faci zeci de schimburi.

Da, ar fi bine cat mai multe variante in oras, bineinteles cu o frecventa buna si daca se poate sa fie si tramvai cu podea joasa, dar undeva trebuie sa facem un compromis, sa satisfacem cat mai multi clienti, cei care platesc dupa un serviciu si degeaba ai mai multe linii daca astepti dupa un tramvai 10-30min, mai bine faci chiar un ocol dar esti in miscare. Si da, vor fi totdeauna nemultumiti, gen acuma cateva pensionari din casele din cartierul Iosia care plange dupa linia 8 cu care a mers la piata rogerius si acuma trebuie sa faca schimbare, dar tramvaiele aceea chiar au mers aproape goala tot timpul, cum si acuma tramvaiele pe 2R si 2N e circulata intre Calea Aradului (de unde incep blocurile efectiv...) - centru si pana la Cantemir, unde oamenii tot coboara ca sa asteapta un tramvai care merge spre Nufarul. Deci in locul acelor tramvaie ar fi mai bine suplimentate alte linii, dar nu poti lasa pe Iosia fara tramvai, deci iar compromisuri. Plus ca statia dupa curba spre depou au pus langa depou pe motiv ca langa podul peste Peta "n-au avut loc", cum nu, cand pentru parcari de domiciliu au avut, in fine, dar degeaba vii cu 2R pana la Cantemir si vine un tramvai pe linia 4, nu opreste acolo, deci esti cam nevoita sa astepti dupa liniile 3 sa vine, ca sa faci schimbul, degeaba ar venii ambele tramvaie pe linia 4 intre timp, 95% dintre calatori nu o sa verifice in aplicatie tot timpul unde sunt tramvaiele ca sa vada care schimb e mai bine pt ei, iar panourile in statii ori nu functioneaza ori afiseaza 4min cand deja vezi pe tramvai, faza cu schimburi clar n-au cum sa informeze calatorii, pe Astre ar putea afisa ca in care statie cu care linie poate sa faca schimburi si cand ajunge acolo vehicului respectiv, chiar am vazut sugestia asta propusa pt OTL, dupa modelul ce e in Budapesta, dar cum functioneaza si acuma afisajele cu sistemul Radcom, mai bine nu merg in detaliu de ce nu...

Faza cu inbunatatiri am putea continua pana la infinit, nemultumiti tot timpul vor fi, e bine directia ce face acuma OTL ca a inceput sa asculta opinia cetateniilor, sunt multe puncte din oras ce am putea uni cu linii, OTLul e cine trebuie sa decide dupa sugestii si statisticiile acumulate ce linii sunt rentabil, daca oricum trebuie oamenii sa valideze abonamentele, ei au statisticile de unde spre unde circula oamenii, unde fac schimburi, deci am sperante mari ca intr-un final vor ramane la cateva linii des circulate, chiar si dupa o eventuala extensie a actualei retea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2023 23:26:05    Titlul subiectului: 216920

Degeaba tot insistati cu reducerea numarului de trasee sa se imbunataseasca frecventa , poate s-ar imbunatati intre punctele dumneavoastra de interes , nu neaparat intre puncte aglomerate si s-ar face mai mare aglomeratie in tramvaie , asa cum se intampla la Biserica Emanuel si la Parcul Olosig cata vreme au circulat T3 si T7. Nu lungimea traseul este problema , ci modul in care un traseu parcurge distanta intre doua puncte. Ca daca o linie merge cu ocolisuri , in zig-zaguri asa cum sunt liniile 4N si 4R acum , va face dublu timpului fata de o linie care merge direct sau care deviaza doar o data , intr-o directie.
Am verificat in HereItIs intervalul mentionat de dumneavoastra si in nici un caz 4N nu a ajuns inaintea 3N-ului in Nufarul. Cazul in care era distanta cea mai mare intre ele: 4N era la Olosig , primul 3N dupa el era la Podul Decebal ;
4N era la gara , 3N intre Bulevardul Dacia-Olosig ;
4N era la Gojdu , 3N intre gara si Cirsul (de aici 4N incepe sa piarda teren).
4N era la Biserica Emanuel , 3N era trecut de Casa de Cultura ;
4N era la Auchan , 3N era deja la statia Dimitrie Cantemir ;
4N era la depou , 3N ajunsese de minute bune in Nufarul.
In cazul in care 3N a trecut imediat dupa 4N la Olosig , atunci cand 3N ajunse deja la Dimitrie Cantemir , 4N era abia la Pirati , deci 3N ajunsese in Nufarul , iar 4N nu era nici la Universitate.
Aveti dreptate la partea cu asteptatul dupa 3R peste 10 minute in centru , dar asta pentru ca in intervalul 17-19 frecventa este de 11 minute , iar dupa ora 19 intervalul declarat de plecari de la capat pentru linia 3 este de 13 minute , deci dupa 60% din traseu parcurs sunt mari sanse ca vor fi 15-20 de minute intre tramvaiele aceleasi linii. Nu sunt de acord cu asemena frecvente , dar asta s-ar intampla la fel sau chiar mai rau si daca ar fi mai putine linii cu frecvente "mai bune" , pentru ca s-ar pierde timp atat in prima statie de imbarcare cat si in statia de transfer. Ar trebui retrase mai putine tramvaie dupa ora 16 , astfel s-ar rezolva problema. Dar in prezent dupa ora 16 incep sa se retraga constant , marindu-se implicit si frecventele. Depinzand de dispecer , un vatman care ajunge la Pod la ora 16 si care are program pana la 17 nu va mai fi trimis la o inca tura pe linia 1 , pentru ca ar insemna sa ajunga inapoi pe la 16:45 si sa plece abia la 17 de acolo , ajungand la depou dupa 17:30. Va fi trimis fie pe 4 , urmand ca din Nufarul sa se retraga oricum , fie va fi trimis direct la depou , fara a mai merge pana in Nufarul.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 15 Oct 2023 15:50:13    Titlul subiectului: 217036

Incepand de luni vor fi infiintate doua noi linii de autobuz , una urbana si una metropolitana. Linia 12V va avea traseul cuprins intre Scaoala Dimitrie Cantemir si statia Razboieni(Bunexim) , pentru a facilita accesul elevilor din zona Velenta.
OTL: Anunț important pentru locuitorii cartierului Velența! 🚌
Dragi prieteni,
Suntem bucuroși să vă aducem vești excelente pentru comunitatea noastră. Începând cu data de 16 octombrie 2023, ne-am angajat să îmbunătățim transportul școlar pentru elevii din cartierul Velența care învață la școlile de pe străzile Muntele Găina și Sextil Pușcariu. Cu mândrie, vă prezentăm linia de autobuz 12V!
🚌 Linia de autobuz 12V 🚌
Această nouă linie de autobuz va circula între stațiile Războieni și Școala Dimitrie Cantemir, cu o oprire importantă în stația Muntele Găina. Linia de autobuz 12V va funcționa de luni până vineri, în zilele cu școală, pentru a asigura transportul sigur și eficient al elevilor.
🕒 Orarele de plecare 🕒
7:15
7:30
7:45
Cu aceste plecări regulate, elevii vor ajunge la școală în timp util și se vor putea bucura de o experiență de învățare mai ușoară și mai confortabilă.
Asigurăm familiile din cartierul Velența că siguranța și binele copiilor noștri sunt o prioritate pentru noi.
Așteptăm cu nerăbdare să vedem cum această nouă linie de autobuz va facilita viața elevilor și a familiilor din cartierul nostru. Vă rugăm să distribuiți această veste tuturor celor care ar putea beneficia de această inovație în transportul școlar.
Cu drag,
Echipa OTL


Despre cea de-a doua linie nu am vazut nici un anunt in presa sau pe site-ul OTL. Aceasta va avea indicativul 517 si va fi o combinatie intre liniile 515 si 516 , avand traseul Autogara Nufarul-Hidiselu de Jos-Hidiselu de Sus-Santelec-Hidiselu de Sus-Mierlau-Sumugiu. Poza este preluata de pe pagina Primarei Comunei Hidiselu de Sus .



387855130_730056445827768_8534858584017809553_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.39 kb
 Vizualizat:  de 953 ori

387855130_730056445827768_8534858584017809553_n.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 18/Apr/2024
Mesaje: 1957
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 23 Noi 2023 23:44:14    Titlul subiectului: 217327

Liniile 20 si 21(N) vor fi desfiintate in sfarsit incepand de sambata.
OTL: Anunț Important - Modificări la Traseele Autobuzelor! 🚍
Dragă comunitate,
Vrem să vă informăm despre niște schimbări importante care vor afecta traseele autobuzelor începând din 25 noiembrie 2023.
Începând de sâmbătă, liniile de autobuz 20 și 21 vor fi desființate. Dar, nu vă faceți griji, avem soluții pregătite pentru voi! 🌟
Deoarece traseele acestor două linii sunt deja acoperite de cele ale liniilor de autobuz 19 și 23, precum și de liniile de tramvai 2N și 4N, vă rugăm să le utilizați pe acestea pentru a ajunge la destinația dorită. 🗺️
Suntem aici pentru a vă asigura că călătoriile voastre sunt cât mai ușoare și eficiente posibil! Mulțumim pentru înțelegere și pentru că alegeți să călătoriți cu noi.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Următoare
Pagina 8 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community