Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Siemens din Oradea
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 25 Aug 2022 20:29:53    Titlul subiectului: 214157

Linia de pe Transilvaniei este dezastru , mai ales intre Corneliu Coposu si Posada. De cand ULF-urile circula exclusiv pe 5/7 au fost deviate de cateva ori la Pod CFR din cauza unor stationari , iar pe Transilvaniei circulau cu 1-5 km/h de teama sa nu deraieze. In Iosia linia este putin mai buna , daca s-ar face un traseu Nufarul-Auchan-Iosia , poate ar circula si ULF.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 14 Noi 2022 13:11:34    Titlul subiectului: 214778

In ultimele zile apar pe retelele de socializare tot mai multe postari cum ca ULF-urile Oradene ar fi fost vandute in Graz si ar urma sa fie expediate la inceputul anului viitor. Din pacate , din ce m-am informat este doar o teapa , iar aceste tramvaie vor mai rugini mult si bine in depou. Un text preluat dintr-o astfel de postare , tradus cu traducatorul paginii.
Styria-Mobile: ȘTIRI DE ULTIMĂ ORĂ!
Tramvaie second hand din Romania pentru Graz:
De câțiva ani, în Graz se discută tramvaie noi - ar trebui să fie 15 bucăți necesare pentru traseul de relief din centru. În 2019 și 2020, două tramvaie au vizitat deja Graz, unul de tip „Flexitate” de Alstom (Bombardier) și unul de tip „Avenio” de Siemens.
Întrucât bugetul orașului Graz se știe că este înfricoșător de strâns, ziarul a devenit surprinzător în ceea ce privește achiziționarea planificată de tramvaie.
Liniile Graz vor primi acum zece tramvaie uzate de tip „ULF” din orașul românesc Oradea. Acest tip de tramvai nu este străin nici în Graz - acum peste 20 de ani, generația predecesoare de acest tip era deja în Graz pentru test de conducere și poate fi folosită fără probleme. Atunci s-a făcut și o achiziție de vehicule, dar a funcționat în favoarea Cityrunner-ului. Apropo, există și numeroase vehicule de acest tip în Viena.
Vehicule semnificativ mai scurte decât vehiculele noi planificate
Cu o lungime de 24 de metri, vehiculele sunt semnificativ mai scurte decât noile vehicule planificate inițial, care ar fi trebuit să arate o lungime de 30 până la 40 de metri. „Lungimea vehiculului ar fi doar semnificativ mai scurtă decât seturile noastre aflate în prezent în exploatare, iar în plus, este planificată utilizarea acestor vehicule în primul rând pe noile linii 16 și 17, care ocolesc centrul orașului în viitor. Ne așteptăm la o frecvență puțin mai scăzută pe aceste linii decât pe celelalte linii care trec peste locul principal, potrivit Consiliului Local Finance Manfred Eber. În plus, el respinge și criticile cumpărării de vehicule învechite. Autovehiculele au aproximativ 15 ani cu anii construcției 2008 și 2009, dar perioada obișnuită de exploatare a tramvaiului este de aproximativ 40-50 de ani. "Dacă vreți, cumpărăm tramvaie care au trecut o treime din viața voastră, chiar și primele noastre variante de piste sunt cam de aceeași vârstă. „În plus, această generație ULF a fost comandată la Viena până în 2017. Deci, tehnic, aceste vehicule sunt de ultimă generație”. Apropo, nici cantitatea mai mică de 10 în loc de 15 seturi nu ar trebui să fie manko mare. Șederile la ateliere vor fi mai eficiente și, dacă va fi nevoie în traficul timpuriu, pe lângă echipamentele Muzeului Tramvaiului Graz, care încă răspund provocărilor actuale. Acestea ar trebui adaptate doar puțin pentru traficul programat. Livrarea trenurilor ULF este așteptată pe 21. În februarie 2023, potrivit purtătorului de cuvânt, compania de transport OTL s-ar putea lipsi deja, pentru că de la livrarea a 20 de vehicule noi „Imperio” în ultimii doi ani, momentan au depășit deja unul. Flotă entuziastă disponibilă.
„Ordinul de tramvai în curs va avea loc apoi doar în următoarea perioadă a consiliului municipal”, execută concludent consilierul municipal Manfred Eber.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 18 Noi 2022 01:03:55    Titlul subiectului: 214843

Păi nu-s chiar așa de vechi. De ce nu mai circulă?
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 18 Noi 2022 03:33:46    Titlul subiectului: 214844

Din cauza starii proaste a liniei in cartierele Iosia (in special intre Calea Aradului si Iosia , dar si pe Calea Aradului pe portiunea spre Biserica Emanuel) si Rogerius (mai ales pe strada Transilvaniei unde linia este si valurita si serpuita), pentru ULF riscul de deraiere este foarte mare cum au roti independente , nu boghiuri. Cat timp se construiesc pasajele in Centrul Civic circulatia tramvaielor este suspendata pe Bulevardul Dimitrie Cantemir , prin Centru si pe la gara , locuri pe unde tramvaiele astea nu ar avea atatea probleme.
Nici anul trecut nu au circulat intre iulie-decembrie din cauza inchiderii Bulevardului Dimitrie Cantemir/Nufarul. Tramvaiele trebuiau manevrate cu spatele , iar din cauza macazurilor extrem de uzate din depou , pe care oricum ULF deraiza zilnic , au preferat sa nu se complice sa le manevreze/repuna pe sine si sa le tina in depou jumatate de an.
Din pacate OTL nu prea a fost in stare sa le ofere o infrastructura decenta la 14 ani dupa ce au fost cumparate , in depou pot intra doar pe doua linii din 12 , singura dotare moderna ar fi hala de mecatronica care mai mult este folosita pe post de adapost pentru tramvaiul de epoca si pentru piese , nu au fost niciodata la Sinteza din cauza liniei si a peroanelor care nu au fost modificate , in Iosia au avut frecvent interzis , mai ales vara cand se dilata linia din cauza caldurii , la fel ocazional si in Rogerius.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 30 Noi 2022 00:06:25    Titlul subiectului: 215046

In ultimele zile toate ULF-urile au fost scoase la o tura de "inviorare" pana in Nufarul , pentru a nu rugini de tot in depou. L-am surprins pe 50 iesind luni dimineata.


OTL 50.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  426.36 kb
 Vizualizat:  de 4533 ori

OTL 50.jpg



ULF.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  206.44 kb
 Vizualizat:  de 4533 ori

ULF.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 19 Dec 2022 22:14:45    Titlul subiectului: 215213

ULF-urile au inceput sa fie scoase din nou la cate o tura de dezmortire pana in delta din Cantemir si inapoi in depou. Azi au iesit in ordine 58 , 50 si 59. Dar 59 in nici un km parcurs a reusit sa deraieze la intoarcerea pe linia sa de garare din depou. S-a incercat repunerea acestuia pe sine aproximativ doua ore. Posibil sa iasa si restul zilele urmatoare (cu pachetul de deraieri corespunzatoare Very Happy ).
1. 58 in depou , ridicat , pregatatit sa iasa.
2. 50 indreptandu-se spre delta din Cantemir (poza din autobuz).
3. 50 manevrand cu spatele pentru a se intoarce spre depou.
4-5. 59 deraiat in depou.



OTL 58.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.56 MB
 Vizualizat:  de 4289 ori

OTL 58.jpg



OTL 50,1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.15 MB
 Vizualizat:  de 4287 ori

OTL 50,1.jpg



OTL 50,2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  234.75 kb
 Vizualizat:  de 4287 ori

OTL 50,2.jpg



OTL 59,1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.02 MB
 Vizualizat:  de 4286 ori

OTL 59,1.jpg



OTL 59,2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  1.16 MB
 Vizualizat:  de 4287 ori

OTL 59,2.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
pelle_elena



Data înscrierii: 18/Iul/2018
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 451

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2023 20:19:36    Titlul subiectului: 215412

ULF 51 parcat în depou. Sper că o să le văd în curând pe traseu! Very Happy


ULF-51.jpg
 Descriere:
ULF 51 parked in front of the tram hall.
 Mărime fișier:  1.75 MB
 Vizualizat:  de 4021 ori

ULF-51.jpg



_________________
https://youtube.com/@flyalltimes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Dum 15 Ian 2023 23:23:13    Titlul subiectului: 215419

Vor circula cand se va relua circulatia tramvaielor pe Dimitrie Cantemir. Deci aia ar insemna pe la finalul anului , daca se termina lucrarile pana atunci dupa cum doreste primaria. Sau poate vor repara Laughing mai repede linia in Rogerius si Iosia sa poata circula pe linia 4.
Saptamana aceasta au iesit din nou pana in Nufarul vreo 3 ULF-uri , chiar daca in noiembrie-decembrie au fost miscate toate , probabil si-a dat seama cineva ca nu este bine sa stea cu anii in depou.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 04/Noi/2023
Mesaje: 1072
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 22 Mar 2023 12:50:25    Titlul subiectului: 215878

Ca să mai reînviu acest topic, voi posta aici evenimentul de azi:
La 8 au ieșit din depou Astra Imperio #313 și ULF #56 pe traseul Depou-Auchan-Emanuel. Astra a intrat pe Primăriei pe sensul normal până în Piața Unirii, ULF a intrat cu spatele pe firul celălalt până la Parc 1 Decembrie. Pe tronsonul de la Emanuel circulația tramvaielor este suspendată din cauza lucrărilor la pasaje rutiere din zona Centrul Civic.



IMG_20230322_082349_resized_20230322_121207817-.jpg
 Descriere:
ULF #56 coming to the scene of Tram EM (with tram traffic closed since last year) for testing the event.
 Mărime fișier:  1.43 MB
 Vizualizat:  de 3259 ori

IMG_20230322_082349_resized_20230322_121207817-.jpg



IMG_20230322_083351_resized_20230322_121209495--.jpg
 Descriere:
Arriving to Piata Unirii came in reverse through a street with one way traffic (except the tram) but on the wrong way line.
 Mărime fișier:  1.76 MB
 Vizualizat:  de 3257 ori

IMG_20230322_083351_resized_20230322_121209495--.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ghermanlucadanny



Data înscrierii: 17/Aug/2020
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 21
Locație: Baia Mare

MesajTrimis: Vin 30 Iun 2023 21:19:14    Titlul subiectului: 216473

Tram EM - 03 Iunie 2023


IMG_3210.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  647.87 kb
 Vizualizat:  de 2446 ori

IMG_3210.jpeg



IMG_3207.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  610.94 kb
 Vizualizat:  de 2446 ori

IMG_3207.jpeg



IMG_3206.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  612.02 kb
 Vizualizat:  de 2446 ori

IMG_3206.jpeg



IMG_3205.jpeg
 Descriere:
 Mărime fișier:  613.95 kb
 Vizualizat:  de 2446 ori

IMG_3205.jpeg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 17 Aug 2023 14:29:35    Titlul subiectului: 216726

Intrucat in ultimele luni s-au schimbat portiuni de linie de pe strada Transilvaniei si de la intersectia cu strada Lacul Rosu (turnul de apa), joia trecuta ULF-urile 51 si 54 au fost repuse in circulatie , in ultima saptamana circuland doar acestea doua , exclusiv pe linia 4. Azi 54 a deraiat intre Pasajul Dacia si Pod CFR... sa vedem daca vor continua sa mai circule azi sau daca vor mai iesi si maine , desi instinctul imi spune ca nu.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2023 07:14:09    Titlul subiectului: 216728

Era de asteptat sa deraieze una si iar sa nu circule luni buni... Degeaba au schimbat cateva portiune pe Transilvaniei si la Lacu Rosu si restul infrastucturii in oras ar trebui schimbata deja, pentru Siemensurile noastre si linia noua nu e "perfecta", ce mentenanta au facut pe Cantemir/Nufarului nici atata. Si in Centrul Civic se schimba linia unde chiar ne trebuie, in curba la fostul Mecord ca se muta cu 1 banda mai incolo si peste pasajele facute, acele 10-15m. In rest se lasa linia veche care a fost betonat langa Oradea Plaza cand au mutat acolo circulatia auto sau s-a ruginit 2 ani de zile si e veche de aproape 20 de ani. Toata lumea spera ca macar de la fosta Aura pana la podul Dacia v-a fi schimbata linia cu lucrariile cu pasaje, dar fac munca de mantulaia cum au facut pe Cantemir/Nufarului... Si e vorba de circa 300-500m cale duble.

Mandrim ca cumparam tramvaie noi, dar nu zicem ca avem 10 tramvaie care sta in depou de ani buni si am vrut sa le vindem, dar bineinteles nimeni nu vrea sa le cumpara, nici Viena (m-am intrebat pe vatmanii din Viena la Tram Em si s-au confirmat ca si ei au auzit ca a fost contactat Wiener Linien daca nu vor sa le cumpara si au ras ca si ei au destule cheltuieli cu ele si liniile de acolo nu sunt comparabile cu ale noastre...). Cand ieri am vazut ca tramvaiele iar circula numai pe linia 2, fara sa ma informez ce s-a intamplat m-am gandit ca s-a deraiat un Siemens. M-am uitat pe Here is it si a circulat daca nu ma insel 14 Tatra cu 5 Astra in ora de varf. Si tot m-am gandit de ce cumparam tramvaie noi, daca oricum circula in pondere mare cele vechi Rolling Eyes Bine, candva ponderea tramvaielor cu podea joasa o sa fie mai mare, daca mai cumparam 25-40 tramvaie, dar nici dupa aceea nu o sa fie favorizata transportul in comun de catre populatia daca calea nu se schimba, si vazand trendul ca tot anuntam numai pasaje dar proiecte de reabilitare cale de tramvai nu, cu frica ca niciodata nu stii cand iar nu o sa circula tramvaiul fix in intervalul cand oamenii vor sa mearga la munca / acasa si astepti dupa 2 autobuse puse ca inlocuire, care bineinteles circula plin...

Si tot ma gandesc ca in 2008 am mandrit ca avem ceea mai buna cale de tramvaie din tara, si daca tramvaiele respective au cumparat pur si simplu din interes politic, dar acuma avem aproape cel mai rau cale din toata tara...

LE: vad ca au avut curaj dupa deraiarea de ieri si intr-un final au lasat sa iasa si azi 2 Siemens, pe 56 si 58, probabil cu limita de viteja in zonele de risc, dar macar nu ruginesc in depou
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 18 Aug 2023 16:21:10    Titlul subiectului: 216731

Eu am fost sigur ca vor deraia in oras in mai putin de o saptamana de la repunerea in circulatie , ma mir ca a durat atat. Very Happy Portiunile de linie schimbate de pe Transilvaniei , Lacul Rosu si curbele de la gara si stadion nu sunt linii noi , sunt linii reciclate , cel mai probabil de la Piata Mare.
Legat de vanzarea ULF-urilor , accea din cate stiu a fost o gluma austrica pe care chiar si austriecii au luat-o de buna , nu am cunostinta sa se fi incercat vanzarea lor , pe siteul OTL nu apare niciun anunt oficial in acest sens , desi ar fi mult mai bine sa incercam sa le vindem Vienei chiar si de piese decat sa le tinem cu anii retrase in depou , sa investim in intretinerea lor si sa blocam frecvent circulatia din cauza lor.
Daca va referiti ca ieri au circulat 14 Tatra si 5 Astra o fi fost din cauza deraierii , au ramas mai multe tramvaie blocate in Rogerius. In mod normal la ora de varf sunt 24-28 de tramvaie , dintre care deobicei sunt 10-14 Astra. De joia trecuta au iesit tot 10-14 tramvaie cu podea coborata , dar evident dintre acestea doua erau ULF-uri.
Nu tin minte ca Oradea sa se fi laudat ca are cea mai moderna infrastructura in 2008 , poate doar cele mai moderne tramvaie. Portiuni precum linia Olosig-Sinteza , Biserica Emanuel-Iosia sau Parcul 1 Decembrie-Nufarul nu au fost moderizate complet din anii 90 sau chiar niciodata de la constructie. Achizitia unor tramvaie atat de scumpe si de fragile cand orasul era o ruina in acea perioada a fost o mare greseala pentru care vom plati ani de zile. Sa ne uitam la orase precum Cluj , Iasi Galati sau Resita care prima data au investit cat de cat in infrastructura , abia apoi au cumparat tramvaie si nu cele mai scumpe de pe piata... De 30 de milioane de euro plus alte cateva milioane investite in mentenanta se puteau cumpara 30 de tramvaie noi in 2008 sau se luau mai putine tramvaie si restul banilor puteau fi investiti in infrastructura , depou , utilaje. Iar din 2008 pana in prezent sigur nu a fost moderizat complet nici o portiune , s-au facut doar moderizari locale , linia din Turbogiratie , strada Independentei , delta de la Emanuel , delta din Cantemir si portiunea de pe Aleea Salca. Ce s-a facut intre Piata Mare si Nufarul nu se poate numi moderizare , linia este aceeasi si eu zic ca in maxim 5 ani va trebui schimbata. Oricum Oradea nu a avut , nu are si nu va avea nici in 50 de ani infrastructura si mentenanta Vienei pentru a face posibila operarea acestor tramvaie in conditii optime. Anult trecut era vorba ca se va moderiza curba de pe Transilvaniei. Dar asta ar fi presupus suspendarea circulatiei tramvaielor cateva luni asa ca nu s-a mai facut , avand in vedere inchiderea olosig-Gara-Cantemir. Lucrarile facute sambata si duminica in ultimele luni sunt mai mult o carpeala decat ceva de durata. Nu inteleg de ce nu se acceseaza fonduri europene pentru moderizarea completa a infrastructurii , avand in vedere ca primaria Oradea este experta in atragerea acestor fonduri pentru drumuri , poduri pasaje. Sau poate se asteapta pana se va termina constructia pasajelor de la Gara , Magazinul Crisul si Tudor Vladimirescu si pana se vor incepe lucrarile pentru tramvaiul spre Bors.
Azi dimineata nu a iesit niciun ULF. 56 , 58 si posibil inca unul (mi s-a spus ca sunt 3 afara), au iesit la schimbul 2 , dupa ora 11.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2023 12:51:01    Titlul subiectului: 216745

Vanzarea tramvaielor a fost "intentionata" la partea primariei, nici directorul OTL-ul n-a fost informat din cate stiu pana nu gasesc cine ar cumpara. Dar fiindca Wiener Linien care are astfel de tramvaie in dotare deja a zis pas la achizitie, nici prea au mai continuat discutiile ca ce vor zice cetatenii ca vrem sa vindem tramvaie moderne, de aceea nici n-au pus "anunt" ca vor sa vinde, oricum si Siemens s-a oprit fabricarea lor dupa terminatea contractului cu Viena ca n-au gasit nici un oras interesanta ca sa cumpara ca nou, cine as cumpara ca si SH. Dar si asa austrienii au inceput gluma cu Graz si toata lumea a luat in serios glumele. Dar repet, intentia de a scapa de ele din pacate au fost adevarate (si da, logic si daca ador tramveiele ULF, pt tramvaiele respective ar fi fost mai bine vandute la un oras care ar face mentenanta ca lumea la ele si sa nu rugineasca in depou). Bolojan chiar tot timpul a fost impotriva achizitionarii, el preferand - cam la totdeauna - sa cumparam tramvaie mai ieftine (si bineinteles atunci nici n-am avut inca fonduri europene pt asa ceva), de aceea au si facut pt tramvaiele noi asa caietul de sarcini ca aproape numai Astra s-a incadrat, ar mai fi fost cam Siemensul cu Avenio, dar fiindca procentul mare la aprobare a fost pretul si oricum si pt Astra echipamentele tot Siemens a livrat nici n-au licitat. Nu e nicio problema ca avem tramvaie de la Astra, ca macar banii pt asamblare a ramas in tara, noi locuri de munca, etc, numai ar fi fost bine ca Astra ar fi cumparat-o de la Siemens licenta pt Avenio si nu in anii 2020-2024 tot construim tramvaie dupa planurile Combinoului (veche de 20 de ani), cu foarte putine scaunuri, la boghiul chiar abia ai loc pt piciori. Chiar sunt interesanta ca tramvaiele bidirectionale ce vor acuma sa cumpere, vor fi cu usi pe ambele parte sau numai pe o parte cum e Tatraul bidirectionala. Daca numai pe o parte, atunci o sa fie interesanta cum o sa circule tramvaiele de ex pe Magheru/Decebal in sensul opus, daca vor fi cu pe ambele parti atunci chiar nu vor fi scaune in tramvai, max 20...

Da, liniile ce au folosit pentru reparatii au fost deja reciclate sau au ramas din sinele ce au cumparat pentru linia noua ce merge la Peta. Cand au reparat in intersectiile Ciheiului, Nojoridului acolo clar am vazut cu ochii mei ca au pus sinele ce au tinut langa Prima Ceyrat in curba pe un trailer si au dus acolo si au pus acolo acele mici bucati, de aceea tot am zis, ca reabilitatea ce au facut pe Cantemir/Nufarului a fost una de mantuiala, nimic mult Sad Un pic au indreptat si au pus gazon peste si la receptie au zis ca sunt cale noi, numai pe Cantemir de aceea e ruginita linia "ca momentan nu circula tramvaiul"... Da da, nici acuma langa Oradea Plaza nu se schimba calea, acuma 2 saptamani am intrebat pe un muncitor langa fosta Aura si au zis ca vor sa mute numai calea veche cu o banda spre cladire, de aceea n-au scos numai pietrele dintre sine. Cat a costat si reabilitarea Cantemir/Nufarului (4milioane de euro per kilometru, mai mult ca constructia unului autostrada per kilometru) si pasajele, sa nu zice nimeni ca in banii aceea nu au putut schimba tot calea de la Nufarul pana in Centrul Civic si n-am avea treaba cu el 20 de ani, dar nah...

Cu fraza ca "in 2008 am avut una din cele mai bune cale din tara" ma refeream la primarul intermediara cine a semnat contractul cu Siemens si a zis ca de aceea cumparam Ulf si nu Combino (nu din cauza ca sa avem tramvaiele inainte de alegeri ca sa avem cu ce mandrii si Siemens a reusit sa livreze primele 3 tramvaie numai asa ca au livrat pur si simplu tramvaiele gata facut pt Viena) ca infrastructura in oras e atat de bun ca "permitem" tramvaie ca ULF-urile. Dar chiar am stat bine cu linia 3 unde au circulat primata data, ca in anii 2000 in mare parte a fost schimbata calea pe Decebal, Republicii, Olimpiadei si in Cantemir/Nufarul cand au schimbat liniile seata (da, atunci au stiut sa schimbe linii si seara...), Dar de atunci au trecut 15-20 ani si intretinerea liniei nu a mai fost importanta, au schimbat acolo unde ai mentionati si tu, unde au deraiat cel mai mult tramvaiele, mai ales macazele. Dar fiindca nu avem firme de casa care stie sa faca reabilitate de cale, vezi si linia noua daca nu venea MariVila, Abed Nego nu stiu cand si cu ce calitate s-ar fi terminat-o....
Dar da, m-am referit fix la orase gen Cluj, Iasi sau Galati, ca ei au reabilitat calea pentru a cumpara tramvaie noi, chiar si pe Timisoara multi critica ca au cumparat de la turci, dar eu cand am calatorit cu ele pe linii proaste tot au mers cu o viteaza constanta peste 40km/h, iar la noi si tramvaiele Astra sunt limitate prin soft la 35-37km/h, deci nici nu-i mirare ca Siemensurile nici n-au vrut sa le scoate pe traseu... Si da, chiar daca suntem "campioni" de a atrage fonduri europene, reabilitatea liniilor nu vor fi importante, ca e munca mai greoi, nu ca si pus un strat de beton si peste asfalt si nu vede nimeni cat de gros e statul folosit, vezi linia noua care au facut de la 0, cu viteza melcului, pe malul Petei unde nimeni n-a deranjat pe ei, cu o intarziere cu mult de 1 an si tot n-a iesit "lin"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 21 Aug 2023 21:16:08    Titlul subiectului: 216746

Daca ULF a costat 3 milioane de euro in 2008 , in prezent cu inflatie si toate scupirile de preturi ar fi peste 5 lejer ; nici un oras precum Viena nu ar da atiaia bani pe el. Viena a cumparat Flexity. In anii 2000 ULF a fost in probe sau pentru prezentari in Berlin , Dresden , Munchen sau Graz , dar evident niciunul din aceste orase nu le-a cumparat deoarece nu se potriveau infrastructurii lor (in Dresden eviden nu au putut circula din cauza ecartamnetului diferit , dar in restul oraselor panourile portalelor au trebuit demontate pentru a putea intra in refugii). Ba la momentul cand Oradea a facut aceasta achizitie se zvonea ca dorea si Braila asa tramvaie. Very Happy In Braila ar fi insemnat inchiderea retelei de transport cu aceasta achizitie , daca noi nu suntem in stare sa le mentinem si sa le scoatem pe traseu.
Tramvaiele noi bidirectionale vor fi Astra mai mult ca sigur. Din cate stiu vor fi cu usi doar pe o parte , nu ar avea de ce sa le foloseasca pe Magheru ca si tramvaie bidirectionale. Din cate stiu vor fi folosite spre Sinteza in locul lui 44 , posibil spre aeroport cand va fi facuta linia. Nu prea ar avea rost sa aibe usi pe ambele parti deoarece cu exceptia depoului , in configuratia actuala a retelei , nicaieri in oras nu se poate trece de pe un sens pe altul.
Stiu ca inelul Gara-Piata Unirii-Decebal a fost moderizat in anii 2000 , dar mare mentenanta nu s-a facut de atunci, s-a imprumutat de doua ori un polizor care sa slefuiasca linia , o data prin anii 2010 si o data la sfarsitul anului trecut. Pe Parc 1 Decembrie-Nufarul eu stiu ca s-a schimbat doar curba o data la cativa ani si macazurile la depou , la fel o data la cativa ani. Anul trecut au schimbat stalpii si catenara , dar linia a ramas acceasi cu exceptia trecerilor la nivel si cu exceptia buclei. Cum nu a fost proiectata din start sa fie inierbata eu zic ca in maxim 5 ani va trebui schimbata complet.
Linia intre Olosig si Pod CFR ma asteptam sa o repare inca din 2016 cand a fost inchisa pentru construirea pasajului pietonal de la Piata Rogerius. Dar nu s-a facut nimic , nici macar o burare. La fel se putea moderiza si linia din Iosia cat timp a fost inchisa Piata Unirii ,in 2015.
Din punctul meu de vedere OTL ar fi trebuit sa converteasca unul-doua T4D in tramvaie de mentinut infrastructura , polizat , gresat eventual stropit. Daca ar fi dupa mine toata partea de linie pe unde circula si masini ar trebui polizata o data pe an , la fel toata infrastructura separata de trafic ar trebui burata o data pe an. Astfel calea ar rezista mmult mai mult. Si nu stiu ce s-a intamplat cu utilajul de burat , care era oricum folosit foarte rar , ultima data era parcat pe platoul de la Catedrala , in fata locomotivei electrice , dar de cand se lucreaza a disparut. Nu este nici la Pod CFR , nici la Sinteza , nici la Biserica Emanuel si am intrebat cunostinte din OTL si nu este nici in depou. Doar daca nu o fi in garaj , altfel cred ca a fost cast.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 22 Aug 2023 21:06:42    Titlul subiectului: 216749

De cand creste in timp valoarea unor produse second?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 23 Aug 2023 09:46:42    Titlul subiectului: 216750

ULF-urile au costat circa 2.7 milioane de euro, fiindca stim cu totii, au dat o gramada de bani, numai sa avem cu ce mandrii la alegeriile locare, in mod normal, cu un contract normala cum ar fi fost facuta, cu asteptare dupa livrare cum a fost si la Astre, ar fi costat-o in jur de 2 milioane de euro, totusi vorbim de versiunea scurta, cel 24m... Si da, pretul tramvaiului nu creste, scade si daca n-ar fi fost folosita nicio zi, cum zice si Robert. Au deja vechime de 15 ani totusi, deci au vechime peste jumatatea pt care au fost fabricata. Vezi, Tatrele KT4Dm au vechime de 40 ani, in asa fel ca in anii 2000, cand au avut 20 de ani nemtii au facut "mentenanta" la ele in asa fel ca teoretic au facut din ele tramvaie noi, cam nici o piesa n-au lasat original. Stiind ca si Viena a renuntat la ele, preferand Flexity si cum ai descris si tu, Siemens a incercat sa vinde si pt alte orase, au fost in teste dar nimeni n-a vrut sa cumpere nici cand au fost oferite ca nou, asa SH, stiind ca si la noi au stat cam 2 ani in depou, nu poti sa ceri nici cum dupa un tramvai nici 1 mil de euro... E trist, dar asta e realitatea. Au fost zvonuri ca Viena ar vrea sa vinde pt Oradea tramvaiele SH cand incep ei sa scoata din uz ale lor, nu ca ei vor sa cumpara inapoi ale noastre Smile

Nu numai tramvaiele bidirectionale vor fi Astra, toata cele 9+16 vor fi Astra, 100%. Deja caietul de sarcini e facuta sa poate participa numai Astra, cu conditiile de "sa fie intre 24-28m, cu boghiu la fiecare segment si daca se poate sa avem in dotare deja astfel de tramvaie sa fie mai usor mentenanta", cum a fost facuta si licitatiile pt autobusele cumparate SH si totdeauna a participat numai aceeasi firma. Nu e nicio problema cu asta, numai cu "marketingul" facut ca vrem sa cumparam tramvaie bidirectionale ca si acuma au plans multi ca din 10 linii circula numai 2 (practic circula numai o linie, linia 8 e cam inutila ca intre case in Iosia circula cam goala tot timpul...). Si da, se poate rezolva relativ simplu sa circula tramvaiul si acuma pe Magheru, in anii 2000 au putut rezolva cand a fost inchisa pe Olimpiadei cu un delta in intersectia cu Stefan. Cu tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parti e si mai simplu, in Budapesta nu o singura data am vazut macaze temporare unde tramvaiele au schimbat linia si au mers inapoi pe firul celalalt. Vezi de ex poza: https://villamosok.hu/balazs/palya/jaszai.jpg

Da, se poate rezolva, daca e intentie. Cum au facut si macaze temporare de ex cand au schimbat linia langa Piata Mare, unde au circulat tramvaie pe un fir cu asteptare la semafor. Dar momentan cam totul se face chiar "intentionat" sa costa cat mai putin, fara macar sa incercam sa minimalizam disconfortul, toate lucrariile fac acele 2-4 firme cu aceeasi 20 oameni in tot oras, aceeasi muncitor azi e aici, maine la celalalt santier. Nu incercam sa terminam o lucrare si dupa aceea sa inceapa una nou, facem totul in aceeasi timp, sa fie cat mai mare deranjul, ca totul se deduce la marketing. Si marketingul negativ e tot un marketing, la alegeri multi numai atata vor zice ca vezi asta cat a facut pt oras, care e adevarata, numai s-ar fi putut face un pic mar ordonat. Pe Cantemir de cand ar putea sa circula tramvaiele, daca firma respectiva ar fi facut-o datoria cum a fost semnat contractul? La pajasul langa Piata Mare nici acuma abia vezi miscare, langa fosta Retro Pizza chiar saptaman asta au inceput numai pasajul, cand primarul a zis deja minim 3 termene cand vor circula tramvaie pe Cantemir. Da, acuma putem zice ca POATE chiar o sa circula tramvaiul incepand de 1 octombrie, dar numai daca firma se ia in serios sa termine macar, dar vazand cum misca si acuma langa Piata mare cu linia, in curba au pus linia, de atunci iar pauza.
Sau sa nu zice nimeni, ca la OTL chiar nimeni n-a gandit ca autobusul T7 ar trebui sa faca cercul de la Olosig pana la Emanuel sa fie tot cercul rezolvata cu o linie, sa fie disconfortul creat cat mai mica. Tot zic de exemple din Ungaria, ca pe aceea tot vad, dar in Budapesta sau in Debretin cand fac ceva mentenanta la linia de tramvai sau cum au facut la metroul M3, au pus destule autobuse inlocuitoare si biletul compostat a fost valida pe tot traseul liniei care e inlocuita. La noi ca sa ajungi dintr-o zona in celalalta trebuie sa schimbi 2-3 vehicule, de fiecare data bineinteles bilet nou. Si autobusele circula la interval de 10-15m... Bineinteles ca toata lumea merge cu masina sau pe jos si asa aglomeram si mai bine orasul.

Da, tot ce ai descris ca au avut timp sa schimbe liniile de ex in Rogerius cand au facut pasajul langa piata sau in Iosia cu Piata Unirii, e asa. Dar ai vazut tu in oras un proiect care "baga in seama" un alt proiect in zona? Schimbarea liniilor dupa anii 2010 niciodata n-a fost o prioritara, ca nu avem firma de casa care se ocupa cu cale de rulare, de betonat si asfalta e mult mai simplu, decat sa pui linii paralele care e si lin. Dar repet, cam niciodata n-am vazut in oras un proiect care a fost facut cu cap, care a fost gandita ca proiectul asta facuta ce mai influenteaza, unde ar putea fi probleme, etc. Vezi pasajul pe Magheru, multi au zis ca hey, si dinspre Libertatii cum faci stanga spre Magheru, spre aquapark, etc? Si chiar au raspuns cei de la primaria ironic ca se poate intoarce in Centrul Civic in "turbogiratia", da pt care deja a fost in derulare proiectul ca vrem sa schimbam cu pasaje. Sau "fostul" Sucevei de cati ani e in vorba ca vor sa largeasca la 4 benzi? Iar giratia si pasajul langa Piata Mare e cu o singura banda pe sens si "au uitat" breteaua intre Sucevei si Cantemir, acuma au dat in seama ca sa suplimenteasca termenul si pretul. Sau strada Ceyrat cu 4 benzi, si acuma fac gardul vis a vis de cimitir fix langa trotuar la scoala ce au facut acuma sau langa depou chiar la sensul giratoriu unde apare liniile de tramvai pe o parte au lasat pe un privat sa faca o clinica peste drum. Chiar as putea zice ca pun pariu, cand vor sa faca pasajele langa Crisul si langa Gara, restul liniei pe Magheru, Republicii si Olimpiadei nu o sa fie in plan sa fie schimbata in aceeasi timp Sad

De mentenanta dupa proiecte chiar nu prea putem vorbii. Si aia costa. Cam dupa fiecare lucrare facuta tot vezi oameni pe social media / OCR ca plange ca nu e intretinuta. Gazonul pe linia noua si in Cantemir/Nufarului e intretinuta ca sa aiba cu ce mandrii acuma ca ce bine arata. Fix de aceea au ales fix pe Cantemir/Nufarului ca acolo a fost cel mai bun linia de tramvai, au pus numai gazon peste si toata lumea zice acuma ca vao ce frumos arata dupa "modernizare". Da, peste cativa ani linia sub gazon o sa fie tot asa nasola, cum e acuma in Rogerius sau in Iosia si iar tinem Siemensurile in depou, dar atragem alte fonduri din nou pentru a rezolva.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2023 01:11:42    Titlul subiectului: 216780

Eu ma refeream la 5 milioane pretul unui tramvai nou , daca am inteles bine fusese pusa intrebarea de ce nu cumparam ULF noi in loc de Astra. Pe rablele noastre OTL ar trebui sa fie multumit daca ar lua 500.000 de euro pe bucata in caz ca le-ar vinde ca si tramvaie functionale (asta evident presupunand ca se aplica aproximativ acelasi procent de devalorizare ca si pentru niste masini vechi de 15 ani) , sau 100.000 de mii vandute ca si tramvaie de piese. Dar ce oras ar fi atat de nebun sa plateasca atatia bani pe ceva despre care nu se stie cat de buna mentenanta a avut , care a stat cu anii in depou , care este pretentios la infrastructura si cand in ultimii ani se dau gratis tramvaie functionale care vor putea circula ani de zile fara mentenanta majora? Si sa nu uitam ca OTL a incercat sa vanda T4D cu 20.000 de euro bucata , cand ei le-au luat cu vreo 15 mii si le-au mai si exploatat din plin minim 10 ani.
Este clar ca vor fi Astra toate tramvaiele , din nou , daca am inteles bine s-a intrebat doar despre cele bidirectionale. Avand in vedere ca toate caietele de sarcini specifica o anumita lungime si o anumita configuratie pe care doar Siemens/Astra o ofera si ca Siemens pare ca a renuntat cel putin in Romania la a participa la licitatii pentru a face loc Astra cine altcineva sa vanda? Evident exista aspecte pozitive si aspecte negative ca vom luia doar Astre , la pozitive ar intra mentenanta mai ieftina , la negatie probleme cu livrarea pieselor , probleme ce nu tin neaparat de Astra , ci mai degraba de Siemens si furnizorii/partenarii sai. Si nu , nu mi se pare normal ca proiectele sa fie facute cu dedicatii cum ar fi pretul cel mai mic sau strict lungimea x si y boghiuri, ca este vorba de achizitii de vehicule , ca este vorba despre constructii , dar daca legea permite astfel de manevre sau nu verifica nimeni , eu n-am ce sa fac. Evident ca ar trebui alese firme serioase care livreaza la timp , care nu tin vehicule noi retrase cu lunile pentru un geam spart , care lucreaza cu zeci/sute de muncitori pentru a finaliza lucrarile in cateva luni , nu in ani de zile cui 5 "Dorei".
O fi fost facuta delta la gara cand s-a moderizat strada Olimpiadei sau or fi mers tramvaiele la Piata Mare pe un fir cand s-a facut moderizarea precedenta a zonei , dar din nou un tramvai cu usi pe ambele parti nu si-ar avea rostul nici pentru astfel de cazuri. Si sa fim sinceri , s-ar fi putut aplica aceeasi metoda , cu circulatie pe un fir sau delta temporara si la construirea pasajelor Magheru , sau de la Piata acum , dar nu s-a vrut. Si nu prea cred ca se va vrea nici pentru pasajele care vor urma sa fie construite , este mai simplu sa se cumpere cateva autobuze second-hand la pret de fier vechi , de care tragem pana crapa , dacat sa se fie facuta temporar o portiune de 100 de metri de linie de tramvai pana se construieste pasajul.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2023 08:09:01    Titlul subiectului: 216781

Eu ma refeream la comunicatul dat de primar / primaria: https://www.oradea.ro/stiri-oradea/a-fost-lansata-achizi-539-ia-a-noua-tramvaie-finan-539-ate-prin-pnrr-din-care-trei-sunt-bidirec-539-ionale

„Din cele nouă tramvaie destinate transportului urban de călători în municipiul Oradea, trei vor bidirecționale, iar șase unidirecționale. Eficiența tramvaielor bidirecționale este una evidentă și o vom vedea mai ales atunci când se efectuează lucrări în anumite zone ale orașului. Astfel, acestea vor putea deservi transportul public, nemaifiind necesară oprirea circulației tramvaielor pe acele tronsoane."

Da, cum face si acuma OTL, mai bine cumpara niste autobuse SH la pret de nimic si baga la interval de 10-15 min sa inlocuiasca tramvaiul, decat sa bage tramvai pe sectorul afectat si pune un macaz ca sa schimba tramvaiul directia. Cu tramvaie bidirectionale cu usi pe ambele parte am putea rezolva cum fac in vest (vezi poza deja atasata in mesajul anterior), dar fix pentru asta am scris ca si asta mi se pare numai un comunicat de marketing, cum au atras bani pentru "parcare P+R", despre care toata lumea stie ca nu e vorba acolo de nicio parcare P+R, pur si simplu se muta parcarea care a fost pe sol in jurul catedralei in subsol, nu ca vor fi parcari in plus, in final vor fi mai putine in zona, dar pentru a atrage bani a fost buna denumirea pentru ce vrem atragem bani. Clar cu tramvaiele bidirectionale vor sa schimbe pe Tratra #44 si eventual a se folosi ca prim "tram train", dar e mai usor de a atrage bani ca vrem bidirectionale ca sa putem garanta circulatia tramvaielor in timpul santierelor. Cu 3 tramvaie? Ar fi cam tot asa, ca ar circula 3 tramvaie pe directia Olosig - Gara - Podul Dacia si la Olosig tot trebuie sa schimbi tramvaiul, deci esti tot acolo ca acuma cu autobuse... Pentru a garanta o linie normala gen Nufarul - Peta - Aradului - Decebal - Gara, ne trebuie in jur de 10 tramvaie bidirectionale... Repet nu e problema ca cumparam tramvaie noi, bidirectionale, etc etc, marketingul ce se face tot timpul ca ioaii ce bine o sa fie proiectul respectiv daca facem, dar numai facem comunicari ca credem ca toata lumea e atat de prost ca nu se vede ce e in spatele la aceste achizitii/proiecte.

Si din partea mea, eu am terminat, ca clar nu e rost sa discutam tema, ca mentalitatea oricum nu se schimbam aici, iar oricum e mare OFF topic tema.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Pagina 13 din 13

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community