Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Discutii generale despre transportul in comun din Oradea
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 15 Apr 2023 21:56:16    Titlul subiectului: 216063

Una calda , una rece. Saptamana trecuta un sofer OTL era laudat ca a ajutat un calator beat/bolanv sa se aseze si sa coboare in autobuz. Azi este mare scandal ca un vatman cu o Astra a lasat in statie o persoana in carucior , dupa ce aceasta asteptase destul de mult timp deoarece trecusera doar tramvaie cu podea inalta (KT4Dm).
Articolul despre sofer.
Bihon:
Jos pălăria! Un șofer OTL a primit laude publice pentru omenia cu care a tratat un pasager aflat în dificultate
Berky Attila e un model, ca om și ca șofer OTL
„Foarte rar mai vezi un om sa se comporte atât de civilizat cu un călător!”, a scris un orădean martor la eveniment, într-un grup de socializare.

Un șofer OTL a primit laude publice, luni, pentru un gest de mare omenie și blândețe față de un vârstnic cu evidente probleme.
„Azi în jurul orei 13:30 am fost plăcut surprins de un domn angajat la OTL (șofer) Să va explic și de ce… A urcat un domn din stația de autobuz de la gara centrală, ori în stare de ebrietate ori (cu probleme n.r.) medicale, nu știu… A venit șoferul la el și l-a rugat să ocupe loc, pentru că se legăna foarte tare!
(Șoferul nu a vrut ca domnul cel în cauza să pice sau să se lovească) L-a întrebat unde coboară, omul a spus ca lângă podul de piatră. Când am ajuns în stația de autobuz, a venit șoferul și l-a ajutat pe bărbat sa coboare și să ocupe un loc pe banca din stația de autobuz.
Cu toate cele spuse, jos pălăria pentru șofer, foarte rar mai vezi un om să se comporte atât de civilizat cu un călător! Dacă cumva sunteți pe grup vreau sa vă spun că sunteți un om de milioane!”, a scris Attila Mihai Cristian în grupul „Oradea”. A precizat că e vorba de autobuzul cu numărul 18 ce merge spre spitalul TBC.
OTL ne-a confirmat că șoferul este Berky Attila, „este un model, ca om și angajat”. Are vechime în munca de peste 27 de ani, e angajat al OTL din 2021.

___________________
Articolul despre vatman:
Bihon:
Persoană în scaun cu rotile, lăsată în stația de tramvai, în Oradea

Familia unui orădean cu handicap locomotor reclamă că vatmanul unui tramvai Astra Imperio nu a răspuns apelului de a pune rampa, lăsând bărbatul scaun rulant în stație.

„Rușine Oradea Transport Local! Stăm în stație, familie cu cărucior de copil și scaun cu rotile. Vine un tramvai galben, vechi, nu putem urca. Mai stăm cuminți 10 minute. Iar tramvai vechi. Iar nu putem urca. Trec încă zece minute…ni se luminează ochii. Mult așteptatul tramvai albastru, modern, cu rampa. Se oprește încet in stație, ma uit în ochii vatmanului, îi fac semn politicos să ne deschidă. Ne așezăm la usa cu rampa și așteptăm sa vina să o deschidă. Și așteptăm, și așteptăm și ușile se închid. Bat cu pumnii în ușă, strig, alo, domnu’! Deschide ușa! Și pleacă! Și mai stăm 10 minute, încă un tramvai galben. Și încă 10 minute, încă unul galben… Paste fericit și ție, OTL”, a postat orădeanca Andrea Vasile în grupul de socializare dedicat orădenilor, precizând că e vorba de tramvaiul cu indicativul 320.

Andrea e soția lui Akos Molnar, orădeanul care, în ciuda handicapului, s-a încăpățânat să aibă o viață completă, cu călătorii și aventură.

Bihon.ro a contactat conducerea OTL SA pentru a cere un punct de vedere față de această situație.

„Eu am discutat cu vatmanul, el zice că nu a primit nicio solicitare. Noi o să chemăm în vagon depou și o să verificăm ce s-a întâmplat, pe camerele de supraveghere. Dacă se adeverește ce reclamă orădeanca, vom lua cele mai aspre măsuri. Înțeleg că e neplăcut că circulă rar vagoanele care au podea coborâtă și, dacă a și fost lăsat pe jos, e cu atât mai rău. Nu ne putem permite asemenea gesturi. Rămâne să confimăm reclamația cu înregistrările”, ne-a comunicat directorul tehnic al OTL Cosmin Nicoruț.

El a precizat că, la tramvaiele cu podeaua joasă, la ușa 2 există trapă persoană dizabilități. Acolo există și un buton care, apăsat, obligă vatmanul să coboare trapa.

„Dacă acel buton a fost apăsat, tramvaiul nu pornește decât după ce a fost coborâtă rampa”, susține directorul.

Ulterior, Andrea a revenit cu precizări, insistând că formularea dură inițială de datorează furiei de moment. „În general am o părere foarte bună despre OTL. Aceasta a fost un caz izolat. Toți vatmanii până acum au fost amabili, politicoși, ne-au deschis rampa.

Nu am visat vreodată ca voi putea urca în Oradea în tramvai, să cumpăr un bilet cu telefonul, fără măcar sa ating aparatul. Să vină punctual tramvaiele, să existe aplicație să-ți configurezi traseul șamd. Și să mai și avem tramvaie accesibile! 🦽 Jos pălăria!”, a postat ea, oferind OTL și o sugestie demnă de luat în seamă: „Dar dacă tot există aceste tramvaie moderne, puneți o bifă acolo în aplicație, ♿️, să putem să ne configurăm un traseu. Altfel degeaba sunt accesibile, unele. Nu poate omul să stea cu orele prin stații, poate mai are și de schimbat două tramvaie.
Pe jos e greu, sunt obstacole la tot pasul. Cu taxi și mai greu. Ar fi tare fain să putem circula cu mijloacele de transport în comun.
Paște fericit tuturor!”, a mai transmis orădeanca.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 17 Apr 2023 14:56:12    Titlul subiectului: 216069

Din pacate si eu am 2 astfel de cazuri din trecut, cand am vazut astfel de scene si cu capul meu nu pot sa inteleg oamenii de genul. Ceea ce a facut soferul de autobus ar trebui sa fie un GEST NORMALA, nu cred ca in sarcina soferului/vatmanului e numai atata ca merg intre statii cu vehiculul respectiv si deschid usa sa coboara neamul. In primul rand e un serviciu ce fac, transporta OAMENI, sunt platiti pentru a transforta oamenii, nu saci de nisip. dar cuvantul OMENIREA deja nu prea exista la multi in viata noastra.

Am vazut 2 cazuri, 2 vatman diferita, ambele acum 1-2 ani.
La primul a venit un barbat mai in varsta cu un scaun electric, adica fara insotitor, barbatul a tras de joystick si a mers in fata/spate singur. Cred ca in statia de la piata Rogerius a urcat, a apasat butonul la usa a doua, unde e rampa, usa s-a deschis, vatmanul nu coboara. Usa a inceput sa inchide, barbatul urla ca hai deschide rampa. Asta s-a repetat cam 2-3 ori, a trecut 2 minute, cand urland iese vatmanul ca "nu am zis si data trecuta sa nu mai vad pe tine fara insotitor? nu sunt aici sa tot ies sa deschid pentru tine rampa ca tu vii fara insotitor, ai inteles?". Cu mare tam dam, a dat jos manual rampa, barbatul a urcat fara ajutor pe ea, rampa inapoi, vatmanul tot urla cu barbatul si dupa ce a pornit deja cu tramvaiul din statie. Liniste, la statia din Centrul Civic barbatul apasa butonul dedicat pentru rampa, nu iese vatmanul, vatmanul vrea sa porneasca din statie, barbatul urla spre fata ca "hai deschide rampa, n-am cum sa cobor ca e prea sus" si da, vatmanul tot n-a vrut sa vina, tot a urmat din cabina cu el, timp de 3 minute altceva n-am auzit, cand am cerut sa deschide odata, nu e treaba omului sa aiba insotitor, daca e singur pe lume atunci sa stea toata ziua acasa sau ce? In sfarsit a iesit, a dat jos rampa si tot urla cu el ca "sa nu mai vad pe tine fara insotitor, ai inteles?". Si bineinteles si dupa ce am plecat vatmanul tot injura pana la Oradea Plaza ca nu poate sa intelege nimeni ca nu e treaba lui sa dea jos rampa si noi calatorii am intrebat inapoi ca de ce nu e automata atunci rampa sau de ce e rampa daca nu vrea sa foloseasca? Raspunsul: pai, nici pe avertizarea ca urmeaza statia xy nu prea porneste nici-un coleg, nu e treaba lor. Si da, intradevar aproape daca cunosc 2-3 vatmani care la fiecare statie apasa butonul ca urmeaza statia xy si se aude si normal pe tramvai, in rest toata lumea a dat jos volumul sa nu aude probabil din cauza ca zice si in maghiara si ii deranjeaza.

Cazul celalalt a fost cam asemanatoara, macar el nu a injurat, dar a avut si insotitor baiatul, dar de 2 ori au apasat pe buton pana a iesit vatmanul sa dea jos rampa cu "mare bucurie". La coborare cand am vazut ca vrea sa coboare am mers eu sa ajut "ca sa nu enervam inutil pe vatman" sa iese sa dea jos rampa...

Sau sunt si cazuri cand ma duc la vatman ca din 6 validatoare numai 1 singura funtioneaza, nu se poate restarta sistemul sau sa zica la depou sa verifice cand iese, raspunsuriile sunt totdeauna "pai si ce sa fac cu ele? in depou n-au verificat". Bine, si cine a lasat afara tramvaiul asa? nici-un raspuns...

In ultima vreme chiar drastic s-a prabusit calitatea serviciilor oferite la OTL si comportamentul personajelor incepe sa fie cat mai rau. Si asta zis asa, ca cunosc personal cam jumatatea vatmaniilor si si pe mine cateodata ma mira cum comporta cu oamenii in unele cazuri.



Despre faptul ca nici nu e gand la OTL sa faca ceva sincron cu tramvaiele, cum au facut si in Debretin acuma cateva ani pe linia 1, ca vine un tramvai cu podea joasa, una cu podea, una joasa, etc. La noi random vine 2-6 Tatra, vine 2-3 Astra, iar 4-6 Tatra. Daca acuma, cand circula numai pe 2 linii tramvaiele nu se poate face ceva ordine, gen 2 Tatra, 1 Astra, 2 Tatra, 1 Astra...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Lun 17 Apr 2023 15:50:11    Titlul subiectului: 216070

Discutia despre vatmanii care vor/nu vor sa coboare sa deschida rampa este lunga. Am auzit de vatmani care dau rampa "defecta" si se fac ca apasa un buton in cabina sa demonstreze ca este asa , cand defapt toate ramplele sunt manuale si trebuie sa le deschida cu ranga. Culmea tot dintre acei vatmani sunt care nu ar lucra cu Tatra , ca vor confort. Cat despre deschiderea rampei , este datoria vatmanului nu a calatorului , nu vad ce legatura are ca persoana este insotita sau nu. In Oradea nu am prins persoana cu dizabilitati , in schimb am vazut in Cluj un caz asemantator. O persoana cu un carucior din acela cu joystick i-a facut semn vatmanului , acesta nu a coborat , cand persoana a vazut ca incep sa se inchdia usile a dat sa se urce , dar a ramas suspendat pe rampa. Intr-un final vatmanul a coborat scarbit si a dat sa impinga caruciorul , dar pana atunci reusise sa urce. Apoi a intrebat calatorul unde coboara si a venit si i-a deschis rampa. Despre evenimentul de la Ceyrat sunt cateva lucruri dubioase , daca au apasat butonul de carucior , unii vatmani spun ca acolo se poate urca si fara rampa deoarece podeaua este la nivelul peronului si nu ramane nici distanta foarte mare si au fost cazuri cand in aceeasi statie caruciorul era deja in tramvai pana vatmanul a dat sa mearga sa deschida rampa din proprie initiativa. De asemenea si daca butonul de carucior este apasat , multi vatmani dezactiveaza din instinct comanda deoarece sunt calatori care nu stiu ce buton trebuie apasat pentru deschiderea usii , mai ales la KT-uri.
In Anglia am vazut tot timpul ca soferii coboara sa deschida rampa pentru persoane in carucior daca vor sa urce in autobuz , ba am vazut si soferi care au coborat sa ajute nevazatori si le-au dat indicatii.
La validatoare nu prea au ce face conducatorii sau mecanicii OTL daca acestea nu functioneaza la resetari. Este problema de la Radcom , la fel cum unele tramvaie circula cu foaia in geam sau unele autobuze nu apar. Dar in general din ce am vazut controlorii sunt intelegatori , daca scaneaza cu telefonul abonamentul si acesta apare ca valabil dar nevalidat pentru ca valdiatoarele nu functioneaza. Anuturile nu prea sunt pornite deoarece , din cate stiu , nu s-au facut inregistrari pentru statiile de pe linia noua si nu stiu daca au fost oricum setate in Astra pentru linia 4 , am auzit doar in 8.
Cat despre scaderea calitatii serviciilor , sunt mai mutle probleme , oamenii angajati pe pile , sefii care nu iau masuri de teama sa nu ramana fara personal etc.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mar 18 Apr 2023 22:09:06    Titlul subiectului: 216080

OTL a percutat destul de rapid si a schimbat pe site designul iconitelor tramvaielor Astra. Astfel acestea apar cu simbol cu carucior , in loc de tramvai. La autobuze nu am vazut schimbari probabil deoarece doar Mercedesurile Conecto sunt inacesibile carucioarelor. In poza atasata tramvaiul din partea de jos a imaginii este Astra (316) , restul sunt KT-uri (224 , 210 , 229 si 219).
Din pacate la numarul de tramvaie cu podea coborata au percutat invers proportional , adica au scos mai putine Astre decat deobicei. Daca in mod normal la orele de varf si chiar si in afara lor sunt 10-13 afara , azi au fost doar 7 Imperio la ora de varf , in rest 18 KT-uri. Mi se pare rusinos sa circule aproape de 3 ori mai multe KT-uri decat tramvaie moderne , de capacitate mare , cu podea joasa , mai ales la necesarul de tramvaie actual si la aglmoeratia din Tatre cand tot parcul ar putea fi asigurat doar cu Astra si ULF , mai ales in afara orelor de varf. Pentru asta , din partea mea merita toate reclamatiile din lume.
Edit: miercuri au fost actualizate iconitele si la autobuze , Mercedesurile Conecto apar cu semnul de carucior taiat , fiind singurele autobuze inaccesibile. In stanga pozei este Man-ul 181 , in dreapta Conectoul 127.



Untitled.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  178.73 kb
 Vizualizat:  de 1447 ori

Untitled.jpg



1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  173.97 kb
 Vizualizat:  de 1403 ori

1.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2023 11:56:49    Titlul subiectului: 216082

Mult m-am gandit daca mai scriu sau nu... Am mai scris un comentariu, dar am sters-o, ca nu vreau nimanui rau...

Problemele generale la OTL ar putea rezolva relativ usor, cu niste modificari de mentalitate... Directorul sau cineva mai jos, sef de tura, cineva ar trebui sa tine o sedinta sa explica oameniilor ca au si ei responsabilitate cu jobul lor, intelege toata lumea ca sunt si eu frustrati de oameni prosti, cu traficul, cu salariul mizerabil, dar tot ar trebui sa fim om, ei presteaza un serviciu intr-un final, cum in vest e normal ca vatmanul coboara sa ajuta pe oameni in carucior, chiar si pe tramvaie cu podea. Chiar daca omul nu a apasat butonul corespunsator, care nu face altceva, numai nu inchide automat usa dupa 5 sec cand senzorul nu simte miscare in usa, tot vatmanul trebuie sa apasa butonul de accept ca se poate inchide usa, deci si daca apasa omul butonul sau nu, vatmanul ar trebui sa sesiseze daca cel cu carucior a urcat/coborat din tramvai sau nu. Si la cazul din weekend, vezi in statie o tata in carucior cu copilul tot in carucior, si daca n-a apasat butonul, mi se pare normala sa intrebi ca trebuie sa ajuti pe el, macar in difuzorul exterior, tramvaiul e dotat cu microfon, nu cred ca cerem mult cu asta, numai sa intrebe ca "vreti ajutor, vreti sa urcati sau asteptati pe cineva?" si vede din reactia omului din oglinda daca are nevoie de ajutor sau nu. Vorbim de o statie unde circula momentan una singura linie, clar n-a asteptat dupa un alt tramvai care circula pe alta linie. Cum informaticianul angajat la OTL acuma a modificat pe harta sa afiseze vehicule cu podea joasa, tot asa cand am sesizat ca sunt probleme cu validatoarele, nu se valideaza bilete din portofelul electronic, au raspuns prompt ca au trimis mai departe catre Radcom si au rezolvat in mare parte problema. Tot asa, intelegem ca nu e datoria vatmanului/OTL-ului ca nu functioneaza sistemul, dar ei platesc pentru un serviciu la firma respectiva, ei ar trebui sa streseze pe ei sa rezolve probleme. Cunosc mentalitatea firmelor din IT, daca nu sunt stresati de client, ei nu vor autosesiza si baga bani de a rezolva o eroare daca clientul "e multumit". Si da, de multe ori controlorii sunt intelegatori, dar nu e datoria lor si nici n-au cum sa verifice ca eu am vrut sa validez un bilet, dar n-a mers validatorul. Tot asa cu POSuri fara hartie, cu SMS ca primesc cateodata raspuns dupa 5 ore, au raspuns de la OTL ca stiu si ei de probleme si de aceea au implementat si pe 24pay. Si nu, nu mi se pare normala ca implementam zeci de solutii ca niciuna nu functioneaza cum trebuie, ar trebui stresati responsabilii sa faca datoria lor sa functioneaza ce e implementata deja.
Tot asa cu anuntarea vocala care statie urmeaza, e facuta sa zice si pe linia 4, la statii noi, unde nu exista resursa tot ar trebui sa zice macar partea de "Va rugam sa validati cardurile si biletele de calatorie". Fara sa dau vina nimanui, dar cine e in general pe #315 lasa sa zica sistemul statiile, ca pe ea nu deranjeaza, dar in majoritatea Astrelor e pusa pe mute ca ori pe vatman derajeaza ori pe calatori. Si pe tema asta ar putea face o sedinta si sa decide directorul/primaria ca renuntam la partea maghiara sau schimbam cu engleza, dar mi se pare interesanta ca in 2023 nu se foloseste ca tot suntem cu gandul ca nu vrem sa auzim o anumita limba. Vrem sa fim un oras turistic, dar ii rusine de limba minoritatii. Sa se schimbe atunci in engleza, dar oriunde ma duc in Ungaria, Debretin, Budapeste peste tot zice si in engleza urmatoarea statie, ca pt ei e normala ca se gandesc si la turisti/studenti straini.

Tot asa, degeaba avem tramvaie moderne, cu podea joasa, daca tot scot cu majoritate pe tramvaiele Tatra ca sa faca economie. Chiar pe harta ce au publicat cei de la OTL se vede ca in capat la Nufarul a fost una singura Astra cu 3 Tatra. Macar in timpul zilei ar putea baga linistit cam jumi-juma, avem momentan numai 2 linii, nu trebuie atata tramvaie pe traseu ca nu se poate rezolva.

Da, multe lucruri s-ar putea imbunatatii, dar trebuie si o mica schimbare in mentalitate a angajatiilor, nu tot timpul sa aratam la "clienti" ca ei sunt prosti.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2023 12:24:10    Titlul subiectului: 216083

Comentariul este binevenit si nu cred ca face rau nimanui. Trebuie o schimbare majora de mentalitate, la toate nivelurile, pentru a avea un transport in comun de calitate. Este drept, schimbarea de mentalitate ar trebui sa fie in toate domeniile.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 19 Apr 2023 12:49:29    Titlul subiectului: 216084

Se stie ca Radcom nu este cea mai buna companie , sunt probleme si in alte orase. Firma este sunata doar de la tramvaie de sute de ori in fiecare luna pentru rezolvarea problemelor cu afisaje , validatoare etc. In ultimul an s-a discutat intern de mai multe ori ca s-ar dori la renuntarea contractului cu ei.
La inchiderea usilor vatmanul nu trebuie sa faca nimic , el da doar comanda de blocare/deblocare , usa se deschide daca este apasat butonul si se inchide dupa cateva secunde automat. La apasarea butonului de carucior vatmanul trebuie sa apese un buton pentru anularea comenzii, asta evident daca nu deschide usile manual , ca am vazut ca sunt si vatmani care prefera sa deschida/inchida usile manual. La KT-uri de multe ori butonul de anulare a comenzii usii de carucior este blocat cu o bucata de hartie sau carton pentru ca multi calatori apasa crezand ca acela este butonul de deschidere a usii sau copii se tot joaca apasand butonul si nu lasa usile sa se inchida.
Nu cred ca este problema cu limba maghiara , desi ar fi importante anunturile in engleza. La tramvaie nu mai sunt titulari(mandatari) de cand este noul director , fiecare vatman primeste ce tramvai se nimereste. Singura parte de "titularizare" este ca unii primesc doar anumite modele , adica sunt unii care conduc doar Tatra , altii care conduc doar Astra. Schimbarea trebuie sa vina in primul rand de sus , nu de jos , degeaba se tin sedinte daca sefii si directorii nu au autoritate si le este frica de angajatii cu gura mare sau cu pile.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3
Pagina 3 din 3

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community