Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele Astra Imperio
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
rosetti61



Data înscrierii: 03/Iul/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1177
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2022 01:30:09    Titlul subiectului: 215165

Sa fie 3811 - el era atunci in statie, a plecat cu calatori si tot traseul a avut demaraje si incercari de plecari bruste din statii, paralel se declansa clopotul.
_________________
Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie


Ultima modificare efectuată de către rosetti61 la Dum 11 Dec 2022 18:35:38, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Spike



Data înscrierii: 02/Apr/2021
Ultima vizita: 22/Mar/2024
Mesaje: 59
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Dec 2022 10:41:55    Titlul subiectului: 215171

Corectează în loc de 8311 e 3811.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:12:52    Titlul subiectului: 215600

Noile tramvaie Astra Imperio, la munca, pe linia 41. Referitor la discutiile cu puterea nominala a motorului si caietul de sarcini, eu sunt de parere ca a sprijini industira autohtona este una, dar NU trebuie sa fim de acord cu smecheria autohtona. Ce a facut Blidar&comp. este o smecherie, 100% romaneasca.

La prima impresie, tramvaiele sunt bune, se vede tehnologia noua, daca este sa le comparam cu batranele V3A-uri. Acum, eu sunt necunoscator in domeniul tramvaielor noi, dar pun o intrebare. Vom stii sa facem mentenanta, asa cum trebuie la noile tramvaie ? Au fost instruiti oamenii ?



Bucuresti, 9 februarie 001.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  121.57 kb
 Vizualizat:  de 4722 ori

Bucuresti, 9 februarie 001.jpg



Bucuresti, 9 februarie 003.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  97.03 kb
 Vizualizat:  de 4722 ori

Bucuresti, 9 februarie 003.jpg



Bucuresti, 9 februarie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.53 kb
 Vizualizat:  de 4722 ori

Bucuresti, 9 februarie 004.jpg



Bucuresti, 9 februarie 002.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.33 kb
 Vizualizat:  de 4722 ori

Bucuresti, 9 februarie 002.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 09:23:24, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:16:59    Titlul subiectului: 215601

Mai este o problema despre care nu prea s-a vorbit in acest topic. Linia 41 a fost modernizata in 2002. Totusi, nu mai este la aceeasi parametri ca acum 20 de ani. Linia a fost intretinuta, ca la carte, in ultimii ani ?

Am fost ieri cu noul tramvai si, atat pe bulevardul Marasti, dar mai ales dupa Podul Grant, inspre Crangasi, tramvaiele aveau un balans cam mare, stanga-dreapta. Am fost cu tramvaie noi, in Franta, in Montpellier sau Dijon si acolo tramvaiele mergeau foarte lin, nu aveau acest balans. La fel si in Helsinki (Finlanda) sau Praga (Cehia).

Parerea mea ca la tramvaiele noi, infrastructura trebuie sa fie bine intretinuta, in caz contrar s-ar putea defecta inainte de vreme.



Bucuresti, 9 februarie 005.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.6 kb
 Vizualizat:  de 4720 ori

Bucuresti, 9 februarie 005.jpg



Bucuresti, 9 februarie 007.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  131.5 kb
 Vizualizat:  de 4720 ori

Bucuresti, 9 februarie 007.jpg



Bucuresti, 9 februarie 008.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.12 kb
 Vizualizat:  de 4720 ori

Bucuresti, 9 februarie 008.jpg



Bucuresti, 9 februarie 009.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  125.13 kb
 Vizualizat:  de 4720 ori

Bucuresti, 9 februarie 009.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 09:25:11, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:22:23    Titlul subiectului: 215602

Referitor la spatiul interior, stiu ca au fost discutii. Acum, la podeaua 100% coborata, trebuie facuta niste compromisuri. Prin urmare spatiul interior, nu are cum sa fie la fel ca la V3A-uri. in unele zone ale tramvaiului, datorita carcaselor, unele scaune sunt foarte apropiate (zici ca sunt facute pentru pitici).

Acum, cine circula des cu aceste tramvaie, poate sa ne spuna, cum este in orele de varf, comparativ cu V3A-urile ? Ma refer la aglomeratie.

Ca un plus, imi plac scaunele tapitate. Sa vedem cat rezista.



Bucuresti, 9 februarie 012.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.76 kb
 Vizualizat:  de 4717 ori

Bucuresti, 9 februarie 012.jpg



Bucuresti, 9 februarie 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  96.79 kb
 Vizualizat:  de 4717 ori

Bucuresti, 9 februarie 013.jpg



Bucuresti (m), 9 februarie 004.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.1 kb
 Vizualizat:  de 4717 ori

Bucuresti (m), 9 februarie 004.jpg



Bucuresti, 9 februarie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  105.13 kb
 Vizualizat:  de 4717 ori

Bucuresti, 9 februarie 014.jpg



Bucuresti, 9 februarie 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  135.52 kb
 Vizualizat:  de 4717 ori

Bucuresti, 9 februarie 015.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile


Ultima modificare efectuată de către guest la Vin 10 Feb 2023 12:58:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 09:27:21    Titlul subiectului: 215603

ieri cand am fost cu Astra, pe linia 41, nu am mai vazut controlori. Au fost retrasi de pe tramvaiele noi ? Stiu ca era o echipa de controlori in fiecare tramvai.


Bucuresti, 9 februarie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  110.15 kb
 Vizualizat:  de 4712 ori

Bucuresti, 9 februarie 016.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2023 18:22:11    Titlul subiectului: 215605

Legat de intrebarea cu mentenanta , cel putin cat timp va dura garantia vor fi intretinute de personal al Astra , nu de personal al STB. Din cate stiu , vara trecuta au fost trimisi oameni din orasele in care au fost vandute deja Astre sa instruiasca si personalul din Bucuresti. Locurile din capetele boghiurilor nu sunt tocmai pentru doua persoane , cel putin nu pentru 2 adulti. Cele fix deasupra boghiurilor sunt strict pentru o persoana , peretele poate incurca spatiul la picioare daca cel care sta acolo este mai inalt/plinut. Macar pe suprafata dintre scaun si geam se poate pune un ghiozdan , o plasa etc.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 01:06:46    Titlul subiectului: 215767

Am vazut pe site-ul STB ca vor intra noile tramvaie si pe linia 25.
Dar linia 41 nu este full Astra. Mai sunt si tramvaie clasice.......

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 01 Mar 2023 11:05:53    Titlul subiectului: 215770

Sunt impartite pe loturi. Primele 20 sunt pentru 41 si apartin depoului Alexandria , urmatoarele 12 sunt pentru linia 25 (livrate pana acum 5 bucati) si apartin/vor apartine depoului Militari , urmatoarele 15 bucati vor fi pentru linia 32 si asa mai departe.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 06 Mar 2023 08:16:25    Titlul subiectului: 215798

Mai nou, vad ca ziaristii se documenteaza pentru articole de pe Facebook. Singura informatie demna de luat in seama, din articolul aparut in B365.ro este faptul ca infrastructura de pe traseul liniei 25, nu ar fi peste tot in parametrii normali, fapt pe care l-am constatat si in cazul liniei 41. In rest va las pe voi sa va "delectati" cu articolul. Acesta se gaseste aici.

Citat:
Prima zi cu tramvaie Imperio pe linia 25 din București. “Păcat de ele, că șina e jale în unele locuri!”

De Mărțișor, înainte ca în București să sune (sau nu, depinde de cartier) sirenele „de alarmare a populației”, pe linia de tramvai 25 a început să circule Imperio, vagoanele noi de la Astra Arad care le trag pe dreapta pe altele mai vechi, cum ar fi niște bătrâne Tatra.
Un mijloc de transport în comun nou pe orice traseu STB din București este, negreșit, întotdeauna binevenit.

De azi, așadar, Imperio circulă și pe linia de tramvai 25, care devine, astfel, al doilea traseu STB dotat cu vagoane noi, produse la Astra Arad.

Șeful STB, despre introducerea tramvaielor Imperio pe lina 25

Directorul general al STB, Adrian Criț, spunea că introducerea Imperio pe traseul 25 e parte din procesul de modernizare a serviciilor companiei de transport public București: Introducerea noilor tramvaie Imperio pe linia 25 reprezintă încă un pas important în modernizarea serviciilor prestate și în îmbunătățirea experienței de călătorie pentru pasagerii noștri. Suntem mândri să oferim servicii de calitate și confort pentru toți cei care utilizează mijloacele de transport public în călătoriile lor zilnice. STB S.A. continuă să investească în tehnologie și infrastructură pentru a oferi un transport public local sigur și eficient.

Despre tramvaiele Imperio

Câteva caracteristici tehnice ale vagoanelor produse, pentru București, de Astra arad:

-capacitate de transport de 322 călători, dintre care 56 locuri pe scaune;
-podea coborâtă;
-rampă pentru fotolii rulante ale persoanelor cu mobilitate redusă;
-loc special amenajat în salon pentru fotoliile rulante și landourile pentru copii;
-uși duble cu sistem antistrivire a călătorilor;
-sistem de recuperare a energiei la frânare;
-sistem de climatizare;
-sistem de iluminat interior a salonului cu lămpi LED;
-afișaje de traseu exterioare cu LED-uri;
-indicatoare cu LED-uri pentru vizualizare stații;
-monitoare informative LCD;
-monitoare extrawide pentru afișarea traseului și a stațiilor;
-anunțarea vocală a stațiilor în salon;
-stație de amplificare, Radio-CD și microfon;
-WIFI gratuit pentru călători;
-sistem de supraveghere video în interior și exterior;
-sistem ticketing;
-sistem POS de achiziționare a biletului cu cardul direct din tramvai.

Primele tramvaie Imperio au început să circule în București pe 10 decembrie, anul trecut, iar traseul lor inaugural a fost cel al liniei 41, singura pe care au circulat, până azi, vagoanele noi de la Astra.

Linia 25 de tramvai face legătura între CFR Progresul‎ și Depoul Militari) are 35 de stații, cu stație de capăt la CFR Progresul , respectiv Depoul Militari.

Singura mentiune pe care o fac este ca grupul Tramclub de pe Facebook nu este forumul nostru!!

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 05 Apr 2023 07:34:57    Titlul subiectului: 215966

Ieri, doua tramvaie Imperio, de pe linia 41 s-au defectat. Articolul din Buletin de Bucuresti, este de o calitate slaba, dar fiind o sursa de informare, il citez. Acesta se gaseste aici.

Citat:
București|Linia 41, blocată de trei ori într-o zi. Două tramvaie Imperio s-au defectat

Linia de tramvai 41 a fost blocată de două ori marți, 04 aprilie, din cauza unor defecțiuni ale noilor garnituri Imperio, și încă o dată deoarece a căzut un cablu de internet peste tramvai, conform informațiilor transmise de STB.

În zona capătului de linie Ghencea a avut loc prima oprire în trafic, în jurul orei 6:30. Aceasta a fost minoră, durând numai 19 minute, și a fost cauzată de un cablu de internet care a căzut peste tramvai.

A doua blocare a liniei a avut loc pe la 17:15, la Pasajul Grant, pe sensul spre Ghencea. Cauza a fost o defecțiune a tramvaiului, conform informațiilor oferite de STB pe pagina lor de Twitter, iar până la reluarea circulației a fost nevoie de 43 de minute. Intervalul exact de nefuncționalitate a fost 17:16 – 17:59.

Peste două ore, linia 41 a fost blocată din nou, tot din cauza defecțiuniii unui tramvai. De data aceasta reluarea circulației a durat doar 32 de minute, intervalul exact de nefucnționalitate fiind 18:35 – 19:07. De data aceasta, blocajul a avut loc la ieșirea din Pasajul Lujerului.

Conform unor comentarii din spațiul public, blocajele ar fi cauzat aglomerarea liniei de tramvai cu cele care veneau din urmă, dar nu aveau cum să le depășească pe cele blocate.

Pentru preluarea fluxului călătorilor în intervalele în care linia 41 nu a funcționat s-a format linia navetă 641, cu traseul Ghencea – Piața Presei.

Tramvaiele Astra Imperio sunt tramvaiele proaspăt puse în funcțiune în București, mai exact acestea au intrat în circulație în data de 10 decembrie. Asta după ce au stat în depouri de cinci luni din cauza unor semnături ale membrilor comisie de recepție.

Totusi care este cauza defectiunilor ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 13 Apr 2023 20:05:44    Titlul subiectului: 216042

Problema de fond nu este cu substatiile. Ci cu lipsa de creier de la STB. Cei care erau meseriasi, fie s-au pensionat, fie au plecat. Inainte de tramvaie noi, STB-ul are nevoie de un transplant de creier. Asta la toate nivelurile. Nu doar la cel de conducere.

Cei mai tare raspuns de "Stan si Bran" l-a dat directorul STB-ului la intrebarea cu aglomeratia de pe noile tramvaie Laughing

Fac si o analogie. Am avut o masina de spalat mai veche. Mergea fara probleme, chiar daca tensiunea din retea mai varia. Am luat o masina noua, cu N senzori si multe electronica. Cum variaza putin curentul, cum imi da mesaje de eroare. Cam asa si cu tramvaiele noi. Trebuie sa fie infrastructura pusa la punct. Atat sinele cat si alimentarea cu curent. Nu mai zic de mentenanta.

Citez un articol de astazi. Se pare ca s-au defectat mai multe tramvaie noi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
EXCLUSIV Grave probleme la rețeaua electrică a infrastructurii de tramvai din București. Șase tramvaie Astra, defectate într-o singură zi din această cauză


Nu mai puțin de șase tramvaie noi Astra Imperio au înregistrat defecțiuni săptămâna trecută, în decurs de câteva ore. Ancheta internă a Societății de Transport București a scos la iveală că problemele nu au apărut din cauza vehiculelor, ci a substațiilor de tracțiune ale rețelei electrice de pe linia 41. Informația a fost dezvăluită în exclusivitate, într-un interviu acordat pentru Mainnews.ro, de directorul general al STB, Adrian Criț, care a precizat că în perioada următoare va fi lansată o procedură pentru achiziția unor noi astfel de componente.

Pe de altă parte, oficialul a dat asigurări că nu vor fi introduse tramvaie Astra pe liniile 40 și 55, așa cum prevede cererea de finanțare europeană, până când nu vor fi finalizate lucrările de modernizare. Noile vehiculele vor fi repartizate pe alte linii.

Întrebat despre aglomerația întâlnită la ore de vârf pe linia 41, Adrian Criț a declarat că, în opinia sa, soluția o reprezintă achiziția de tramvaie cu capacitate mai mare, în acest sens fiind lansată deja o procedură de consultare a pieței.

Redăm partea a treia a interviului acordat de Adrian Criț:

MN: Câte tramvaie Astra Imperio au fost livrate până în acest moment?

AC: În momentul de față sunt în circulație 29 de tramvaie (n.r. – din comanda de 100 de tramvaie). În seara aceasta sau în seara următoare vom face testele de anduranță pentru următoarele două tramvaie. Până la sfârșitul lunii vom finaliza dotarea cu tramvaie a liniei 25 și urmează ca de luna viitoare să punem în circulație pe linia 10. Acest lucru va fi benefic pentru călători. Utilizatorii liniei 25 sunt foarte mulțumiți. Aveau tramvaie de mică capacitate.

MN: Săptămâna trecută au existat mai multe defecțiuni ale tramvaielor Astra. Ați stabilit cauza?

AC: STB administrează rețeaua de tramvai, care cuprinde șinele și rețeaua electrică, inclusiv substațiile electrice de tracțiune. În acea zi s-au produs șase defecțiuni la tramvaiele noi. Acum o să intru într-o zonă mai tehnică. Tramvaiele Astra sunt cu recuperare de energie. Odată recuperată energia, este pompată înapoi în rețea. Din păcate, substațiile noastre electrice, cele vechi, nu știu ce să facă cu acea energie. Așa ne-am trezit în situația, probabil și din cauza umidității, cu tot felul de surprize. De fapt au sărit niște siguranțe de la niște invertoare. Tramvaiul care venea în spatele celui care frâna prelua o tensiune mult mai mare cât cea pentru care a fost proiectat. Concluzia este din păcate una dureroasă pentru noi. Rețeaua noastră, chiar dacă a fost proiectată la 750 volți, furnizează o tensiune în jur de 900 volți. Trebuie să vedem cum putem reduce această tensiune pentru că, din păcate, starea infrastructurii influențează în mod nefavorabil în mod nefavorabil exploatarea de vehicule. Vom lua măsuri în perioada următoare de modificare a substațiilor electrice. Cert este că toate vehiculele beneficiază de protecție și nu se poate întâmpla nimic pentru călători. Dar în acea situație ne-am trezit că în rețea a ajuns să fie, pentru perioade 0,3 secunde, tensiuni și 1.100 de volți.

MN: Problemele acestea sunt toate liniile sau doar pe linia 41?

AC: Linia 41 este o linie modernizată în anul 2002. Sunt și alte linii modernizate. Tehnologia de atunci nu permitea recuperarea energiei electrice de către substații și o fluctuație a tensiunii de ieșire care să țină seama de variația tensiunii de intrare. Aceste substații nu știu întotdeaua ce să facă cu acest surplus de energie. Soluții există și în viitorul apropiat o să vedeți o procedură de achiziție pentru modernizarea acestor substații. Nu vrem să mergem acolo unde costurile să fie foarte mari. Cert este că trebuie să avem niște substații care să fie monitorizate, să putem lua decizii online și să ofere posibilitatea reglării.

MN: În acest moment liniile 40 și 55, pe care ar trebui să fie introduse tramvaie noi, se află într-o stare foarte proastă. Mai este timp ca ele să fie reabilitate până la sosirea noilor tramvaie? În caz contrar, pe ce linii vor fi acestea introduse?

AC: Nu este timp. Încercăm să discutăm cu finanțatorul. Am luat legătura și cu ADTPBI. Probabil se va ajunge la concluzia ca tramvaiele să fie redirecționate pe alte linii până când vor fi modernizate și acele tronsoane. Din păcate nu au fost ofertanți acolo. Municipalitatea va declanșa o nouă procedură de achiziție.

MN: Deși noile tramvaie au 36 metri, călătorii liniei 41 reclamă aglomerația. Cum le răspundeți?

AC: În consultarea de piață declanșată o să vedeți că sunt trecute și tramvaie cu o lungime mai mare (n.r. – 45 metri). Tentația când sunt vehicule noi este să stai să aștepți vehiculele noi și să nu fie utilizate cele vechi. Pe de altă parte, cererea de transport a crescut foarte mult. Ori rețeaua de transport nu este dimensionată să suporte foarte multe tramvaie de acest tip. Vorbeam de probleme de rețea. Unul dintre factorii care au determinat acea sincopă este legat de faptul că linia 41 nu este foarte lungă și nu dă posibilitatea să fie disipată energie pe o lungime foarte mare. (…) Este nevoie de un număr limitat de vehicule, care să efectueze transportul unui număr mare de călători. Nu putem avea interval de succedare de 1 minut. În condițiile în care se va identifica finanțare, următoarele tramvaie vor fi de capacitate mai mare.

MN: Nu este o problemă și de distribuție a scaunelor?

AC: Sunt niște cerințe de confort, care au fost specificate în caietul de sarcini. Este clar că nu ai unde să le pui pentru că au o lățime, au o lungime. Dacă ne referim la confort, cu toții vrem să avem loc pe scaun. Există situații la ore de vârf în care nu avem loc pe scaun și stăm în picioare.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 21 Apr 2023 11:56:30    Titlul subiectului: 216095

Se pare ca Astrele se defecteaza zilnic. Ma uit pe Facebook pe diferite grupuri de pasionati de transport in comun si vad aproape zilnic stiri cu Astre cazute la datorie. Care o fi cauza ? Stie cineva mai multe detalii ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tfa2003



Data înscrierii: 20/Mar/2006
Ultima vizita: 04/Feb/2024
Mesaje: 59
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2023 18:54:16    Titlul subiectului: Astra Imperio 216117

Dupa ce am inceput sa merg cu Astra pot sa trag o prima concluzie: tramvaiul trebuie reproiectat ca arhitectura interioara si conceptie.

Tramvaiul pare mare, dar faptul ca fiecare sectiune are boghiu + pereti foarte grosi il fac inghesuit la interior. De asta probabil si senzatiile de la ora de varf. Ar fi fost necesare sectiuni suspendate, fara boghiu, pe modelul tramvaiului PESA de exemplu.(se pot vedea pe youtube). Iar articulatia mare (desi tehnic am inteles-o) dă absolut aiurea... Ceva neglijente pe la finisaje. Sa vedem cum se vor comporta in timp.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2023 00:28:27    Titlul subiectului: 216200

Scaunele din dreptul boghiuilor sunt făcute pentru copii. Adică persoane de maxim 10-12 ani. Adică sunt foarte înguste.
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2023 06:51:59    Titlul subiectului: 216202

Referitor la capacitate, exista un plus real fata de V3A-uri ?
Atentie am intrebat real, nu la capacitatea din acte....

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2023 08:52:04    Titlul subiectului: 216316

Tramvaiele noi au ajuns si pe liniile 1&10. Acum citind articolul din ziarul Gandul referitor la mentenanta necorespunzatoare a autobuzelor Otokar (am prezentat articolul si la topicul aferent) am inceput sa am serioase indolieli ca cei de la STB vor fi in stare sa aiba grija de noile tramvaie, dupa ce va expira perioada de garantie. De fapt, cred ca nu vor avea grija de ele nici in perioada de garantie. Tare mi-e teama ca noile tramvaie vor fi un fiasco in capitala.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 06 Iun 2023 22:27:44    Titlul subiectului: 216386

STB a dovedit inca o data ca nu stie ce sa faca cu tramvaiele noi din dotare. Stiu ca o parte din cei care postau la acest topic erau foarte entuziasti. Dar, sa fim realisti, si sa revenim cu picioarele pe pamant. La cum arata situatia in Bucuresti, tramvaiele noi sunt o palarie prea mare pentru capitala. Pe langa infrastructura moderna, este nevoie si de oameni "moderni" pentru aceste tramvaie.

Ce s-a intamplat in seara asta, cititi in articolul de mai jos. Concluziile le trageti singuri. Articolul se gaseste aici.

Citat:
București : Motorul unui tramvai nou de la Arad a luat foc la Piața Sudului/STB vorbește doar de o defecțiune

Motorul unui tramvai Imperio cumpărat de la Arad a luat foc, marți pe linia 10 la Piața Sudului. Din imaginile pe care le-a obținut Economedia se observă urmările începutului de incendiu. Pe de altă parte, Societatea de Transport București a comunicat doar că este vorba despre o ,,defecțiune” : ,,Astăzi, 06.06.2023, între17:25-18:23, pe Calea Văcărești, între Stația Pridvorului și Piața Sudului, un tramvai din linia 10 s-a defectat. La fața locului s-au deplasat mai multe echipe de intervenție ale STB SA, care au acționat în vederea reluării circulației. La nivelul STB SA, se va constitui o comisie tehnică împreună cu reprezentanți ai ASTRA Vagoane Arad, în vederea stabilirii cauzelor producerii evenimentului.”

„Suntem încântați că noile tramvaie sunt în serviciul pasagerilor iar numărul acestora este în continuă creștere. Tramvaiele Imperio sunt foarte bine primite de către pasagerii noștri. Aceștia apreciază confortul suplimentar datorită accesibilității, disponibilității mai multor locuri și spațiului dedicat persoanelor cu dizabilități. Acum, la începutul sezonului cald, călătorii beneficiază și de aerul condiționat al vehiculelor noastre. Ca alternativă ecologică la mașina personală, noile tramvaie aduc o contribuție semnificativă la protecția climei”, a declarat Adrian Criț, directorul general al STB pe 20 mai la introducerea tramvaiului Astra Imperio pe linia 10.

Potrivit STB, din totalul de 100 de tramvaie achiziționate, 36 sunt deja prezente pe șinele Bucureștiului, respectiv pe liniile 41, 25 și 10.

Primăria Capitalei a introdus în circulație pe 10 decembrie 2022 primele 15 tramvaie noi cumpărate de la Astra Arad. Tramvaiele moderne, cu o lungime de 36 de metri, au început să circule pe linia 41 între Terminalele Ghencea și Piața Presei Libere, una dintre cele mai aglomerate rute din București. Contractul de 870 de milioane de lei a fost semnat în mai 2021 cu producătorul român Astra Arad asociat cu o formă din China, iar piesele principale sunt livrate de la Siemens Germania, potrivit patronului Astra Valer Blidar. Comanda totală este de 100 de unități care vor fi livrate până în toamna anului 2024.

Sunt primele tramvaie noi pe care PMB le-a achiziționat după Revoluție, a transmis la semnarea protocolului de transfer către Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, viceprimarul Stelian Bujduveanu: „Acest proiect este necesar pentru a putea introduce în trafic tramvaiele recepționate, noi, aduse în Municipiul București de către Compania Astra Arad SA. Cu bucurie o spunem că peste 33 de ani au trecut de la Revoluție încoace și Bucureștiul va avea în sfârșit tramvaie noi care să circule pentru bucureșteni. Felicităm pe toată lumea care a participat la acest demers și să ne vedem mâine pe linia lui 41, cu aceste tramvaie”
.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2023 07:32:15    Titlul subiectului: 216579

Aerul conditionat nu merge in tramvaiele noi. Articolul se gaseste aici.

Citat:
De ce nu funcționează aerul condiționat în tramvaiele noi din București

Absența aerului condiționat în noile tramvaie livrate de compania Astra Vagoane Arad pare o chestiune greu de înțeles. Atât timp cât tramvaiul se deplasează, dar aerul condiționat nu funcționează, majoritatea dintre noi tindem să aruncăm vina pe constructorul de tramvaie! Ceea ce e fals.

Bucureștenii nu vor fi scutiți în această vară de temperaturi caniculare, inclusiv în modernele tramvaie fabricate de Astra Vagoane Călători Arad, însă culpa nu aparține atât producătorului, cât sistemului de alimentare cu energie învechit.

Primăria și STB trebuie să modernizeze stațiile de tracțiune

Tramvaiele funcționează la tensiuni de 750 volți curent continuu, care însă se poate încadra într-o plajă de -20% – +30% adică undeva între 600 și 1000 de volți curent continuu. Limitele pot fi ajustate din software-ul tramvaielor, însă desigur într-o anumită măsură. Orice valoare în afara acestor valori este interpretată de echipamentele de la bordul tramvaielor ca posibilă defecțiune și, în consecință, aceste echipamente decuplează în vederea protejării funcționarea unor părți ale asamblului. De regulă, tracțiunea este funcția ce este decuplată ultima, în timp ce sistemele de climatizare sunt oprite, mai ales în cazul în care tensiunile sunt mici. Ideea potrivit căreia instalația de aer condiționat a unui tramvai consumă puțin curent și nu ar trebui să fie afectată e falsă. Climatizarea ajunge să consume chiar o cantitate de energie egală cu cea de tracțiune. Un tramvai are o putere de până la 84 kW pe climatizare folosită pentru cele două instalații de climatizare, fiecare cu câte două compresoare, fără a vorbi și de cea din cabina vatmanului. În plus, la ieșirea pe traseu, tramvaiele trebuie să aibă efectuată o preclimatizare, adică să plece cu o temperatură intermediară între cea existentă (atunci când instalația nu e pornită) și cea din traseu, cu călători în salon.

Cât de mult coboară climatizarea temperatura interioară?

Instalațiile de climatizare sunt și acestea proiectate pentru a respecta standardele europene. Există formule matematice care fac legătura între temperatura de afară și cea din interior. Dacă afară sunt 35 de grade Celsius, în tramvai nu vor fi niciodată 15 grade Cesius. În cazul în care temperatura exterioară este de 35 grade Celsius (peste limita de 17,5 grade Celsius), formula de calcul a temperaturii din salon cere o temperatură interioară de 26 de grade. Un rol important îl joacă și dezumidificarea aerului, element important pentru asigurarea unei senzații de confort la călători. Însă furnizorii de tramvaie sunt dezorientați de cerințele absurde ale celor care fac documentația de licitație. Aceasta, de exemplu, nu cere, cum ar fi normal, respectarea standardelor europene în domeniu ci ajung să impună unele valori și cerințe care se bat cap în cap cu standardele europene.

Tensiuni ce coboară la 350 de volți

Odată explicate aceste lucruri, vom spune că tensiunile din rețeaua STB sunt departe de a respecta cerințele de alimentare. STB are aproximativ 80 de substații, majoritatea aflate în aceeași stare ca în anii 1960 când au vost realizate, în care curentul e transformat de la 20 kV la 750 V curent continuu, fără a fi însă stabilizat. Stabilizarea permite menținerea unei tensiuni constante, indiferent de numărul și consumul utilizatorilor. Acest curent este livrat atât tramvaielor, cât și troleibuzelor. În exploatare, din cauza lipsei echipamentelor de stabilizare, apar variații mari ale tensiunilor. Frânarea concomitentă a mai multor tramvaie aflate pe aceeași stație de alimentare duce la o creștere necontrolată a tensiunilor, la peste 1000 de volți, căci stațiile nu au posibilitatea preluării energiei recuperate la frânarea tramvaielor. După cum arată grafice obținute în exploatare, energia recuperată poate ajunge la o treime din energia consumată de un tramvai, respectiv 1.062 kW la un consum de 3.834 kW.

Deseori, tensiunile scad în jurul valorilor de 500 de volți, iar protecțiile sistemelor decuplează instalațiile de climatizare. O decuplare repetată este interpretată ca o avarie în sistem. După mai multe astfel de avarii devine necesară resetarea softului tramvaielor, ceea ce duce și la ștergerea memoriei EPROM (tip de memorie nevolatilă). Măsurători ale tensiunilor de alimentare au indicat chiar valori de sub 350 de volți CC în exploatare pentru perioade de ordinul a 10 secunde în anumite conjuncturi. Specialiști consultați de Club Feroviar au explicat că nu s-au manifestat în depouri, unde tensiunile sunt constante, ci doar pe traseu, unde apar fluctuațiile de tensiune.

Chiar nu puteau moderniza sistemul de alimentare cu bani de la PNRR sau alte fonduri europene ?
Foarte tare, iau tramvaie noi, dar sistemul de alimentare electric nu este adus la standardele noi Laughing Laughing

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2023 09:07:17    Titlul subiectului: 216582

Pai acum cateva luni spuneau ca raman ciuveiele blidaresti intepenite ca statiile de redresare is proaste si nu stiu ce sa faca cu atata curent cat vine in valuri spre ele de la metropolitanele recuperatoare. Pe logica asta, acum, cand duduie conditionatu, inseamna ca metropolitanele ar trebui sa suga valul ala de curent din recuperari, in loc sa-l trimita la boss, la statiile de redresare, deci nu sa-i ceara bossului curent mai mult. Nu mai stiu cum sa se incurce in explicatii ca nu cumva sa atenteze la perfectiunea imperialelor. Doar, na, se pregateste noua transa, de 250 si lumea tre sa fie convinsa ca tre sa ceara perfectiunea romaneasca de la Arad. Deja in studiul lui peste se zice clar: atatea din gama de cutare metri, atatea din gama de cutare metri si atatea din gama de cutare metri, desigur, toate gamele alea fiind fix lungimile imperiale cu x, y, z module. Adica, pe fata...
Revenind la curent si statii de redresare. Eu ma intreb cum de fac fata statiile de redresare de la Iasi la atatea tramvaie noi, mai ales prin Centru, unde se intalnesc gramezi pe o aceeasi sectiune de retea. N-a murit nici o statie de redresare din cauza lor, nici cand nu duduia nica in ele, nici cand duduia caldura, nici cand duduie aerele.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 11 Iul 2023 12:17:26    Titlul subiectului: 216584

Inseamna ca sunt tramvaiele proaste si bucurestenii au fost, din nou, pacaliti.....
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 09 Noi 2023 22:11:43    Titlul subiectului: 217258

Am fost cu noul tramvai pe linia 21 si ieri si azi.
Ieri ploua si am observat o chestie. Pana sa se opreasca tramvaiul in statie sau la semafor, vatmanul frana de trei ori !!!

Nu stiu daca era din cauza ploii sau, pur si simplu, vatmanul nu stia sa conduca acest tip de tramvai.

Azi am fost iar cu tramvaiul nou pe 21, si nu au mai fost problemele de ieri. Tramvaiul mergea „ceas”.

Voi ati mai patit ca tramvaiul sa franeze de cateva ori, pana sa se opreasca de tot ?



Bucuresti, 7 noiembrie 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.22 kb
 Vizualizat:  de 693 ori

Bucuresti, 7 noiembrie 016.jpg



Bucuresti, 7 noiembrie 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  109.25 kb
 Vizualizat:  de 693 ori

Bucuresti, 7 noiembrie 017.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 11 Noi 2023 15:45:23    Titlul subiectului: 217264

Pe linia 41, chiar si noile tramvaie nu fac fata in orele de varf. La statia Crangasi (sens spre Lujerului) nu toti calatorii au incaput in tramvai. Asta si pentru ca organizarea interioara a noilor tramvaie este cam aiurea. Mai bine reduceau numarul de scaune, dar puteau incapea doua randuri de calatori in picioare, pe culoar. Asa, calatorii se inghesuie mai mult in spatiul din zona usilor.
Unde incap peste 300 de calatori in noile tramvaie, zau daca stiu......



2Bucuresti, 7 noiembrie 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.1 kb
 Vizualizat:  de 615 ori

2Bucuresti, 7 noiembrie 014.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Noi 2023 20:39:03    Titlul subiectului: 217268

Nu mai circula tramvaiele noi pe linia 32 ?

Articolul se gaseste aici

Citat:
Minunea n-a durat trei zile, e drept – a durat trei luni

Mizerii pentru Rahova.

Minunea n-a durat trei zile, e drept – a durat trei luni.

Fiindcă atîta ne-a fost porția noastră, a rahovenilor, de mers civilizat cu tramvaiul.

Ne-au lăsat aproape de tot fără tramvaiele noi, alea frumoase, mari, curate și confortabile. Ne-au trimis la loc jeguri, ruginituri – tot ce e mai mizer în transportul public bucureștean.

Nu pot să zic că vin prost – mai ales atunci cînd n-ai nevoie de ele – ci doar că iar își bat joc de noi.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 9823
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 05 Dec 2023 21:40:15    Titlul subiectului: 217435

Articolul a fost o minciuna. Tramvaiele circula si pe linia 32.

Referitor la noile tramvaie, primarele ND, se lauda (cum o faceau comunistii odinioara) ca graficul de livrari este in avans (ultimele 5 tramvaie au fost livrate mai repede decat era planuit). Revenim la cincinale si depasiri de plan ?

Cred ca ar trebui sa se acorde o atentie si mai mare instruirii vatmanilor. Pot spune ca nu toti vatmanii stiu sa conduca aceste tramvaie.

De asemenea, degeaba ai tramvaie noi, daca stau blocate in intersectii, in orele de varf.

In poza care o postez este un contrast frapant. Un tramvai nou, pe linia 21, pe o strada unde casele stau sa cada (Calea Mosilor veche).....



20231204_142737.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  179.72 kb
 Vizualizat:  de 302 ori

20231204_142737.jpg



_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaiele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Următoare
Pagina 7 din 8

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community