Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Infrastructura de troleibuz din Cluj-Napoca
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Mar/2024
Mesaje: 1352
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Dum 28 Mai 2023 21:11:45    Titlul subiectului: 216337

Cu alte cuvinte ar fi schimbat capatul de linie al liniei 5 si s-ar fi suprapus cu 8 doar cu capete diferite in centru/gara! O prostie specifica Clujului
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 29 Mai 2023 14:15:21    Titlul subiectului: 216339

Din punctul meu de vedere, linia 8 trebuie desființată și linia 5 prelungită până la Lukoil. Acum are și unde întoarce (deci nu mai există problema asta) și nici nu mai are statut de linie pentru aeroport (fiind înființată linia A1E care intră până la terminale). O altă idee ar fi transformarea liniei 5 în linia 8 și prelungirea liniei express până la gară, chestie cerută de opinia publică în repetate rânduri.

Probabil nu o să se facă nici una, nici alta (pentru că sună mai bine dpdv al marketing-ului să zici că ai electrificat o nouă linie decât să prelungești una existentă), așa că singurul avantaj real la mutarea asta e că o să circule troleibuze (cât de cât) noi, dotate și aspectuoase, față de autobuzul care e pe 8 mai mereu (un Renault Agora S). Asta înseamnă eliberarea unui autobuz, care probabil va continua pe liniile metropolitane unde e permanent deficit de mijloace de transport (de unde și numărul mare de orare efectuate de alte coloane).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei105



Data înscrierii: 03/Iun/2016
Ultima vizita: 24/Mar/2024
Mesaje: 442
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2023 09:20:49    Titlul subiectului: 216340

Citat:
O altă idee ar fi transformarea liniei 5 în linia 8 și prelungirea liniei express până la gară, chestie cerută de opinia publică în repetate rânduri.


Nu a cerut nimeni (sper) transformarea lui 5 in 8, in sensul scurtarii lui in Piața Mihai Viteazu
Chestia ceruta si de bun simt ar fi prelungirea lui A1E pana la autogara, si operarea lui 5 pe traseul gara - Electromontaj.

Prelungirea lui A1E la autogara (NU doar la gara) e necesara, dar nu ar inlocui linia 5. Liniile 5 si A1E s-ar suprapune destul de mult, dar ele au scopuri si caractersitici diferite. Linia 5 e "integrata" cu restul retelei de transport - aceleasi statii, aceleasi tarife, etc, in timp ce linia A1E e o linie express care ar trebui sa asigure legatura rapida dintre autogara, gara si aeroport, nefiind astfel utila calatorilor care au de mers din Marasi pe Horea, de exemplu. Nu e utila nici celorlalti calatori care au bilete si abonamente "normale", pentru ca acestea nu functioneaza pe linia A1E.

Liniile 8 si 4 ar trebui eliminate. Daca in cazul liniilor 5 si A1E are sens suprapunerea din cauza caracteristicilor diferite, in cazul asta nu are sens deloc suprapunerea. Din momentul in care 5-ul ar circula de la gara la Electromontaj, nu e niciun motiv sa mai existe liniile 4 si 8 care sa acopere doar o parte din traseul lui 5. Toate orarele de pe 4 si 8 ar trebui mutate pe 5, ca sa acopere intreaga distanta.

Mai demult linia 4 se folosea doar pentru retrageri de pe 5, insa in prezent exista orare "dedicate" pentru linia 4, care mai mereu se potrivesc sa vina "la pachet" cu linia 5, asa ca mai mereu linia 4 are maxim 10 calatori... Cu linia 8 ar fi si mai trista situatia, pentru ca nici macar nu acopera un segment al liniei 5 la fel de circulat precum o face linia 4.

_________________
Galerie (FB)
Profil Phototrans
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 30 Mai 2023 11:38:16    Titlul subiectului: 216341

Linia 8 a „reînviat” când s-a mutat DRPCIV în clădirea din capătul Someșeniului, ăsta fiind singurul ei scop. Din punctul de vedere al utilității e și așa aproape de zero, însă acum cu infrastructura pregătită pentru linia de troleibuz nu mai are niciun scop. 5-ul trebuie să meargă până la Lukoil și linia 8 trebuie desființată.

4-le, ce să zic. Poți spune că funcționează ca un supliment, să mai degajeze linia 5, pe un tronson destul de circulat (cum ai zis și tu). Având în vedere că CTP dă pe afară de troleibuze și n-are ce face cu ele ( Laughing ), e okay câte un Citelis scurt care să se plimbe toată ziua pe 4. Sau, pe aceeași logică, s-ar putea desființa linia 4 și folosi linia 8 (care să întoarcă în Mihai Viteazu). În orice caz, toate cele 3 linii sunt inutile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2023 12:55:28    Titlul subiectului: 216348

Am folosit ieri-dimineata linia A1E. Cateva pareri personale: in forma actuala mi se pare cam inutila , cursa pe care am ales-o pornea conform orarului cu 3 minute inainte de linia 5 , iar pe cand m-am dat jos in Piata Mihai Viteazul troleibuzul astepta deja la semafor , chiar daca autobuzul nu a oprit in nicio statie. De asemena , am fost singurul calator , toti s-au dus la troleibuz , poate din cazua ca inca nu stie lumea , in terminalul de sosiri internationale nu am vazut niciun fel de reclama despre aceasta linie , iar autobuzul statea "pitit" undeva in dreptul iesirii din parcare. Autobuzul ar fi mers gol daca nu as fi vrut sa vad cum merge Solarisul electric pentru ca nu am fost niciodata. Pentru moment aceste autobuze ar putea fi folosite pe alte trasee , nu vad rostul ca doua autobuze Solaris electrice sa circule 99% pe sub catenara , goale , cu plecari aproape simultane cu linia 5. Ar fi mai bine daca linia 5 ar circula non-stop asa cum am mai propus , mai ales ca au fost reactivate din troleibuzele de 12 metri , sau daca linia A1E ar circula noaptea , cat nu circula 5-ul. Singura parte utila a liniei A1E este ca intra in terminal , dar si asta s-ar putea face si cu niste troleibuze de 12 metri cu autonomie sau prin construirea catenarei prin terminal , evident articulate nu stiu daca s-ar incadra.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
BusFan



Data înscrierii: 18/Iul/2012
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 318
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2023 14:32:05    Titlul subiectului: 216350

Sunt mai multe aspecte care fac din linia A1E o linie necesară și utilă.

În primul rând, vorbim de confort. Linia 5 e o linie de cartier, care deservește zeci de mii de oameni și care se nimerește să treacă pe la aeroport. În consecință, este supra-populată și inutilă pentru majoritatea turiștilor și locuitorilor care aterizează în Cluj. Dacă aeroportul era undeva la mama naibii (cum e în multe orașe din Europa), n-am mai fi avut discuția asta.

În al doilea rând, vorbim despre ideea de linie express. Sigur, nu o să facă 10 minute când 5-ul face 30, dar ideea de a nu opri în stații decât la cerere face ca linia să se miște simțitor mai rapid. Nu știu ce șofer ai prins tu; eu am mers de câteva ori cu A1E și șoferii au depășit numeroase autobuze (inclusiv de pe linia dedicată), lucru care nu ar fi fost posibil cu troleibuzul 5.

În al treilea rând, linia ajunge până la terminale, ceea ce e din nou un plus semnificativ. Sper să nu vină cineva cu textul „nu poți să faci 5 minute pe jos?”, n-are nicio legătură cu treaba asta. E o chestie de confort și civilizație, nu de comoditate. Că se putea face și cu troleibuz sunt de acord, dar a se citi prima idee încă o dată pentru a nu intra din nou în discuția asta.

Că linia e nouă și nu știe lumea, probabil. Google Maps te trimite la linia 5, că nu știe de linia express (am înțeles că se va face curând un update major la Maps, să folosească datele GSP de pe vehicule și API-ul pus la dispoziție de Tranzy). Dacă nici în aeroport nu sunt niște afișe (suficient de mari) care să indice exact unde e autobuzul și care e scopul lui, va mai dura până să fie folosit la capacitatea lui. Eu am nimerit o dată să iau A1E după ce a aterizat un zbor din Germania, cu care a venit un grup organizat. Văzând autobuzul în stație, s-au urcat toți și s-au apucat să își ia bilete cu cardul. A fost plin autobuzul.

Plasamentul autobuzului și mie mi se pare puțin prost, în sensul în care majoritatea zborurilor vin din extern, iar autobuzul oprește după poarta de sosiri interne. Plasarea lui între cele 2 porți de ieșire (interne și externe) ar fi fost mai oportună, dar e chestie de câțiva metri distanță deci nimic grav.

În rest, poate în unele cazuri autobuzul nu se sincronizează cu zborurile (ceea ce e destul de complicat, având în vedere că există și decalaje), însă nu e neapărat o problemă având în vedere că aeroportul din Cluj are zeci de zboruri zilnic. CTP și-a făcut treaba destul de okay aici: în autobuze au pus anunțuri audio în engleză pentru turiști, au afișat un cod QR în stație (și în mijloacele de transport) care îți oferă toate informațiile despre mecanismul liniei, oferă plata cu cardul bancar direct în autobuz fără bătaie de cap și plasează pe linie niște autobuze electrice elegante și confortabile, pentru a oferi o primă impresie civilizată celor care pășesc în oraș. Ceea ce lipsește într-adevăr este orarul non-stop, care ar acoperi cursele de noapte. Probabil aia o fi fost „concesia” până când linia va începe să devină profitabilă pe timp de zi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1950
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 31 Mai 2023 22:33:26    Titlul subiectului: 216357

1. Din punctul meu de vedere grosul calatorilor este cam pana pe la IRA , dupa acea statie de cate ori am fost troleibuzul s-a golit sunstantial.
2. Soferul a mers destul de tare , as zice ca a tinut constant cam 50 km/h. Ma gandesc ca troleibuzul a oprit in toate statiile de pe parcurs , deci acel sofer o fi fost mai vitezoman poate fiind destul de gol drumul.
3. Eu am mers pana in statia de troleibuz , am deschis aplicatia Hereitis sa ma uit sa vad unde este troleibuzul si ce altceva mai este prin zona si atunci am vazut ca aparea A1E in aeroport. Stiam de aceasta linie dar nu ma uitasem la orare si nu eram sigur unde in terminal opreste. Din statia de troleibuz pana la autobuz nu cred ca am facut un minut. Autobuzul nu se prea vede din drum , este ascuns de garduri , reclame , cabina oamenilor de securitate etc. Iar cei care ies din terminal se uita fie la taxiuri , fie in drum spre iesire , nu se uita in dreapta dupa un auobuz. Ar trebui sa opreasca undeva in zona unde asteapta si taxiurile , loc este suficient.
Nu am pretentia sa fie sincronizate niciuna dintre liniile 5 sau A1E cu zborurile , in general oricum sunt cam sub 10 calatori/zbor care folosesc transportul in comun , in rest ii duce/aduce cineva sau merg cu taxiul. Pe timp de noapte un orar de 30-60 minute ar fi ok indiferent de mijlocul de transport ales.
Cat despre eleganta vehicului , atat troleibuzele cat si autobuzele electrice Solaris ofera cam acelasi grad de confort si civilizatie , poate troleibuzele sunt putin mai silentioase , ambele sunt destul de noi , spatioase la interior , chiar daca nu exista spatii dedicate bagajelor sunt destule locuri unde pot fi lasate valize zau ghiozdane fara sa incurce alti calatori. Doar troleibuzele Astra/Iveco mi s-au parut cam inghesuite si neprimitoare la interior.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 08:10:50    Titlul subiectului: 216364

Țin minte începuturile liniei 45, care circula mai mult goală...lumea spunea că nimeni nu va pleca din Zorilor la Iulius Mall prin Bună Ziua.
Iată că după câțiva ani 45 este linia care va primi Solarisuri electrice articulate și este plină mai tot timpul.

Timpul va decide dacă A1E este/va fi o cursă profitabilă. Oricum scopul CTP este de a oferi mobilitate, nu neaparat profitabilitate. Acum că liniile sunt cum sunt, acolo mai este loc de îmbunătățire cu siguranță, dar A1E este o cursă necesară mai ales pentru cei ce ajung noaptea și nu vor să plătească 70 de lei pe o cursă cu taxiul de câțiva km, preferând să meargă cu autobuzul până în Centru.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Andrei Andras



Data înscrierii: 30/Noi/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 378

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 11:23:48    Titlul subiectului: 216365

O fi solicitată linia 45, dar nu are treabă cu electricele articulate.


0.png
 Descriere:
 Mărime fișier:  25.15 kb
 Vizualizat:  de 1310 ori

0.png


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Feb/2024
Mesaje: 258
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 12:48:20    Titlul subiectului: 216366

Fain, ca 45ul e cam plin aproape tot timpul.
Singurul lucru la care pot sa ma gandesc ca nu incape un autobuz articulat pe Fagului.

Oare au modificat ceva la A1E?.
Ieri asteptam 30ul la Prezan, si A1E a deschis usile si acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 185

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 13:16:09    Titlul subiectului: 216367

Robert a scris:
Țin minte începuturile liniei 45, care circula mai mult goală...lumea spunea că nimeni nu va pleca din Zorilor la Iulius Mall prin Bună Ziua.


Este și normal ca ceva nou introdus(cum e o linie de autobuz) să aibă o perioadă de început mai slabă, până când lumea se obișnuiește cu ea și până se reglează lucrurile spre forma cea mai bună. Ce face linia 45 este să completeze transportul public din zona Bună Ziua operat de linia 21. Ar putea s-o facă mult mai bine dacă orarele de la linia 45 nu ar fi așa prost făcute, întrucât aproape de fiecare dată, în special în weekend, 21 și 45 vin aproape în același timp, la intervale de 5-7 minute unul de altul, ca apoi să fie pustiu și deșert vreo 25-30 de minute când iară vine un 45 și un 21 în tandem.

Revenind la linia A1E, am folosit-o de nevoie până acum de câteva ori. Ce îmi place este că au introdus stațiile de la Regională și Mareșal Prezan în itinerariu, ceea ce o face mult mai utilă în virtutea conectivității(de oriunde ai veni, ai acces la A1E fără să te duci musai în PMV). Ce nu îmi place este indicativul complicat și aiurea. A1E este un indicativ demn de CTP Cluj și ale lui 46, 46B, 46S, 46L, M41L și alte serii de șasiu pe post de număr la bus. În primul rând se confundă cu liniile de elevi, precum 25E și 46BE(altă abominație în denumire), iar apoi pentru că o astfel de linie putea să aibă un nume ușor de intuit pentru potențialii călători, pe modelul Berlin(TXL - Tegel Express Linie) am fi putut avea CLX, prescurtat de la CLJ(codul IATA al aeroportului din Cluj) și X de la express, internațional utilizat pentru linii express.

Ce oprește lumea din a folosi A1E? În primul rând lipsa de informare. CTP Ar fi trebuit să bată monedă pe tema A1E, cu panouri de informare în aeroport și campanii pe social media, pentru popularizarea serviciului. Acum, dacă vii la Cluj cu avionul, nu ai nicăieri un semn sau un afiș care să îți spună că în aeroport vine un autobuz la ușa terminalului, și ai doar o stație de bus dosită mai la vale, cu un indicator de stație clasic și un program mai mult pentru șoferi decât pentru călători, cu adnotări și steluțe pentru când/cine se retrage la ce oră. Mai mult, dacă ieși din aeroport când pleacă RATA de la terminal, până te dumirești când vine următorul, te resemnezi și târâi valizele până la troleu sau, dacă te lasă buzunarul, te urci într-un taxi. LA fel, dacă te numeri printre norocoșii care aterizează în orașul smart noaptea, ești condamnat la a fi amendat de taximetriști, pentru că noaptea A1E nu circulă. Dacă noaptea nu circulă, dacă ziua circulă prost și oricum nu prea ai de unde să afli de el, și să vrei și ai toate motivele să nu te folosești de A1E.

Ce aș propune eu? În primul rând ce s-a enunțat și până acum de mai multe ori, prelungirea programului pe toată perioada nopții, pentru cursele care aterizează la Cluj după ora 22. Pe lângă asta aș veni cu încă un autobuz(sau poate două) cu orare pe verde care să completeze orarul în acele momente în care aterizează mai multe curse în același timp sau la intervale scurte între ele, pentru a crește capacitatea și a mări frecvența(ca în exemplul de mai sus, când ieși din aeroport fix când pleacă și busul). Cadența de 30 de minute este bună pe sensul spre aeroport, dar sunt situații când autobuzul pleacă din aeroport gol înainte ca din aeroport să iasă hoardele disperate să cucerească Clujul, și toată lumea are de pierdut.

O altă propunere ar fi tarifarea: CTP are și așa un plan tarifar complicat și dovedit a fi mult mai scump în comparație cu alte orașe. By far cea mai bună soluție ar fi adoptarea biletului standard de 3 lei pentru A1E, dar și opțiunea bilet de 6 lei poate fi avantajoasă dacă acel bilet de 6 lei ar fi unul valabil o oră pe toate liniile, ca tu fie să poți pleca de acasă(să zicem din Mănăștur cu un 25 până la Regionala CFR) și să te poți urca cu același bilet de 6 lei valabil o oră și în A1E(o să Expectorez cu sânge dacă mai scriu odată indicativul ăsta), fie să te urci în RATA de la aeroport și cu același bilet să te urci într-un alt bus să ajungi acasă.

_________________
Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Matei Melinte



Data înscrierii: 09/Oct/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 185

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 13:26:22    Titlul subiectului: 216368

lapgellert a scris:
Fain, ca 45ul e cam plin aproape tot timpul.
Singurul lucru la care pot sa ma gandesc ca nu incape un autobuz articulat pe Fagului.


Așa cum 21 articulat face curba de pe Becaș pe Fagului, așa poate merge și un articulat în linie dreaptă pe 45 pe Fagului. Sunt niște orare pe 45 care au articulată, în special dimineața.

_________________
Traffic Engineering - UT Cluj
Volunteer Paramedic
Tramclub Iasi
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
lapgellert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 19/Feb/2024
Mesaje: 258
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 15:41:09    Titlul subiectului: 216369

Am mai vazut si eu in weekend Solarisuri articulate pe 45, credeam ca e rezerva.
Mai mult am pus intrebarea din cauza virajului de pe poza.
Ar fi nevoie de un 45 articulat. Sunt foarte faine Solarisurile silentioase, electrice, dar e mai mica, decat un Mercedes Benz diesel. Si 45ul e plin de foarte multe ori.



Fagului.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  153.35 kb
 Vizualizat:  de 1274 ori

Fagului.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Robert



Data înscrierii: 26/Iun/2015
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 1026
Locație: Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 03 Iun 2023 17:40:14    Titlul subiectului: 216370

Nu apare nici o linie de Florești și vor fi articulate electrice și acolo. Poate nu primele 18, dar cu siguranță din restul vor intra pe 45...exact cum acum intră articulate pe 45. Da...de trenulețul din weekend format din 21 și 45 nu mai zic nimic, un obicei prost al CTP-ului.

În rest perfect de acord cu tot ce a spus colegul despre A1E...poate au în plan și a doua linie A2E de asta au pus o cifră Smile Oricum vor fi cu siguranță ajustări și sunt convins că linia va deveni non-stop...așteptăm, că CTP a mai promis din vară ceva lini de noapte.....
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CLUJ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Pagina 20 din 20

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community