|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 11:12:07 Titlul subiectului: |
181268 |
|
Exista vreo intentie sau vreun proiect (inclusiv cu bani europeni sau împrumuturi de la BERD sau din alte surse de finantare), pentru modernizarea si dotarea cu utilaje noi, moderne a celor doua depouri de tramvaie din Iasi ?
Dar si pentru (macar in viitor) de achizitionarea a unor tramvaie noi in Iasi (dupa cum s-a facut la Oradea si Cluj-Napoca) ?
Stiu ca pretul unui tramvai nou ajunge undeva la 3-4 milioane euro (iar pentru Iasi cele mai potrivite mi se par cele tip Siemens-Imperio produse de Astra-Arad pentru ecartament de 1000 mm), stiu ca pentru exploadarea corespunzatoare a unor tramvaie noi trebuie intai asigurate toate conditiile tehnice, umane si materiale (cale de rulare- obiectiv indeplinit in cea mai mare parte, depouri, utilaje si personal calificat), insa cred ca edilii Iasului ar trebui sa se gandeasca ca si iesenii si vizitatorii orasului merita sa circule cu tramvaie noi, iar daca se vrea solutii- inclusiv de finantare- se pot gasi.
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 12:43:29 Titlul subiectului: |
181271 |
|
http://www.ziare.com/ziare-iasi/stiri-actualitate/exclusiv-si-tramvaiele-second-hand-au-devenit-un-lux-5613052
Deocamdata acesta e stadiul si chiar asa sunt probleme.
Cat priveste achizitionarea de tramvaie noi problemele sunt mult mai mari decat pretul in sine(btw exista si tramvaie mai ieftine ce ajung la max. 1,5 mil euro-Pesa sau cele produse in Croatia). Problemele ce le implica intretinerea si exploatarea acestor tramvaie ti le va detaila mult mai bine Radu ,de fapt sunt nenumarate discutii pe forum aici vis a vis de acest subiect.
Nota: Clujul are doar 4 tramvaie noi(Pesa).
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 12:46:58 Titlul subiectului: |
181272 |
|
...si deocamdata se ocupa de intretinere exclusiv echipele PESA. Chiar si elevatoarele sunt aduse de polonezi (desigur, si le vor lua inapoi). Dupa garantie, Dumnezeu cu mila...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 12:52:47 Titlul subiectului: |
181273 |
|
Eu ma intreb daca mai exista vreun oras in lumea asta unde un tramvai nou, modern, sa fi ramas fara pantograf in prima zi de circulatie cu calatori din cauza halului in care e reteaua de contact. Producatorul pantografelor ar fi trebuit sa dea in judecata municipalitatea clujeana pentru prejudiciul de imagine, pentru ca toti ochii s-au indreptat atunci din start catre producator. Ca s-a stabilit ulterior ca reteaua a fost de vina e deja un fapt care nu mai acopera impactul initial al incidentului.
|
|
Sus |
|
|
fl82
Data înscrierii: 18/Sep/2010 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 455 Locație: Husi (jud. VS)
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 14:19:31 Titlul subiectului: |
181276 |
|
La intretinerea tramvaielor noi, ar fi doua aspecte
-cel al utilajelor si dotarilor din depouri, care pot fi importate
-cel al pregatirii personalului de intretinere. Aici nu pot crede ca muncitorii sau inginerii romani ar fi mai prosti decat aia din vest. Daca si ei ar fi platiti, stimulati, verificati si când este cazul sanctionati ca si muncitorii sau inginerii din vest care se ocupa cu intretinerea tramvaielor, atunci ar munci calitativ si ei ca si colegii lor din vest.
La exploadarea unor tramvaie noi, principalul neajuns este ca atunci când se proiecteaza si realizeaza modernizarea/reabilitarea unor linii de tramvai, acest lucru se rezuma de multe ori numai la calea de rulare, fara a se face un proiect integrat, astfel incat sa se modernizeze/reabiliteze intreaga infrastructura de tramvai de pe acel traseu (cale de rulare, linie de contact si stalpi, sisteme de alimentare cu energie electrica si substatii de tractiune, aparate de comanda si semnalizare, macazuri, statii, etc).
Iar legat de ceea ce s-a intamplat la Cluj-Napoca cu pantograful acelui tramvai, nu inteleg de ce atunci când s-a reabilitat calea de rulare nu s-a reabilitat si reteaua de contact!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 14:58:57 Titlul subiectului: |
181279 |
|
Daca si cu parca... Am ajuns sa-l citez pe Ponta...
Transportul public din Iasi, Cluj, Timisoara, s.a.m.d. are nevoie de sute de milioane de euro pentru remedierea problemelor structurale grave care exista. Nu-ti ajung banii alocati pentru 2014-2020 pe axa corespunzatoare ca sa rezolvi aceste probleme, ca sa nu mai vorbim ca sunt si alte domenii care asteapta astfel de finantari.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 21:34:13 Titlul subiectului: |
181283 |
|
...si iesenii merita cu siguranta niste tramvaie noi.
Sincer, cred ca daca printr-o intamplare extraordinara s-ar achizitiona tramvaie noi, ar fi facute praf in perioada record. Uita-te la starea autobuzelor si tramvaielor cand sunt aduse din afara, chiar si second hand si cum ajung dupa un an. Praf sau mai pe sleau sunt mentinute in stare de functionare, nimic mai mult. Asta sa zicem ca se poate remedia din cadrul ratp-ului, insa ce te faci cu cei care vandalizeaza mijloacele de transport?
Parerea mea este ca ar trebui sa renuntam la vise din astea si sa ne descurcam cu ce avem.
Un pas a fost facut cu reabilitarea caii de rulare, a carosabilului.
Un altul sa fie reabilitarea si extinderea depoului gara si constructia unor hale in Dacia.
Abia dupa, pot fi reconditionate vagoanele existente (gt4-urile mi se par chiar in regula), in sensul aducerii la zi a partii electro mecanice si a interiorului.
Tramvaiul modernizat la Pascani mi s-a parut de prost gust si nu cred ca are rost sa schimbi caroseria unui tramvai doar de dragul aspectului atata timp cat vagoanele gt4 arata bine cu designul lor din 1960. Plus ca pretul reconditionarii ar fi mult mai mic decat in cazul unei modernizari.
O alta schimbare binevenita ar fi autobuzele electrice.
Nu poti sari etapele firesti prin care trebuie sa trecem ca si societate. Am fost la Cluj si tramvaiele alea nu se potrivesc deloc in peisaj. Si culoarea... Nu mai vorbesc de traseele stupide din Cluj...
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 02 Sep 2015 21:47:42 Titlul subiectului: |
181284 |
|
Legat de 302, sa zicem ca partea de caroserie se putea mentine neschimbata ca forma si doar intarita pentru a face fata noilor echipamente (v. modernizarea tramvaielor Seria 4900 de la Milano), insa ce e important la 302 este partea de tractiune, care este moderna, similara tractiunii de pe tramvaiele noi. Iar avantajele sunt foarte mari, cu conditia sa ai cu ce si cu cine sa-l intretii.
Personal (si nu sunt singurul, iar gusturile stim cu totii ca sunt diverse si se respecta) imi place aspectul nou al lui 302, cu unele amendamente (cel mai tare ma deranjeaza custile cu rezistente de la spate, insa alte posibilitati de amplasare a lor nu prea existau; restul sunt aspecte minore).
Oricum, tramvaiul nu e al RATP, este un prototip si probabil ca asa va si ramane (chiar si daca ar intra intr-un final in proprietatea RATP/municipalitatii). O eventuala modernizare a tramvaielor GT 4 din parcul RATP ar necesita si alte elemente, care ar impune realizarea unui alt proiect.
|
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Mar 2017 20:08:27 Titlul subiectului: |
189311 |
|
Din această săptămână, tramvaiele ieșene găzduiesc în caseta luminoasă cu rol informativ un material grafic dedicat sărbătorii Paștelui, conceput de Asociația TRAMCLUB IAȘI și aplicat de CTP Iași cu sprijinul Primăriei Iași.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
359.59 kb |
Vizualizat: |
de 12062 ori |
|
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
Silviu T-S
Data înscrierii: 03/Noi/2007 Ultima vizita: 03/Mai/2024 Mesaje: 1336 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 29 Mai 2017 21:57:49 Titlul subiectului: |
190236 |
|
Tramvaiele ieșene găzduiesc în aceste zile, în caseta luminoasă cu rol informativ, un material grafic dedicat ZILEI COPILULUI, conceput de Asociația TRAMCLUB IAȘI și aplicat de CTP Iași cu sprijinul Primăriei Iași.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
285.29 kb |
Vizualizat: |
de 11575 ori |
|
_________________ ASOCIAȚIA PASIONAȚILOR DE TRANSPORT PUBLIC TRAMCLUB IAȘI |
|
Sus |
|
|
julius
Data înscrierii: 17/Iul/2012 Ultima vizita: 04/Noi/2019 Mesaje: 13 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iun 2017 23:07:43 Titlul subiectului: |
190287 |
|
Modernizarile ,respectiv inlocuirea liniei ,nu se mai fac de mult pe cate un sens. Asa se mai faceau inainte de '89 cand se folsea solutia veche cu linie pe traverse de beton sau chiar lemn si pietris. Acum ,cu procedeele actuale adica cu linie incastrata in beton nu se poate lucra pe cate un sens.
Parerea mea strict personala este ca tramvaiele alea bidirectionale se achizitioneaza pentru ca asta s-a(mai) gasit disponibil. Se gasesc din ce mai greu tramvaie in regim SH pe 1000 mm asa ca e foarte bine ca s-au gasit si alea. Oricum e o solutie mult mai buna decat acele Tatra T3 care erau vanturate prin presa de un anumit nene ca solutie. T3 din Bratislava care au 2,5m latime!
|
|
Sus |
|
|
Justin Diaconu
Data înscrierii: 31/Dec/2021 Ultima vizita: 16/Iul/2023 Mesaje: 63 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 16 Iul 2023 15:13:49 Titlul subiectului: |
216612 |
|
Stie cineva ce este cu acest tramvai si la ce a fost folosit? Stiu doar ca sta in depoul gara de foarte mult timp si am incercat sa aflu mai multe despre el dar nu găsesc nimic.
Poza luată de pe transphoto.org
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
240.92 kb |
Vizualizat: |
de 838 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 16 Iul 2023 16:55:41 Titlul subiectului: |
216613 |
|
E un fost plug de tip GP folosit la Viena pentru deszapezire si transport de materiale.
A apartinut Museumstramway Mariazell (MTM), care l-a preluat in 1990 de la Viena cand a fost scos din exploatare. Provine dintr-un fost vagon de calatori vienez de tip G (care a avut numarul de parc 714), transformat de firma Gräf & Stift, in 1956, in plug de tip GP (cu numarul de parc 6407).
A fost adus la Iasi la inceputul anilor 2000, initial pentru restaurare, ulterior pentru a fi utilizat pentru piese, motoarele fiind preluate pentru restaurarea vagonului vienez de tip K cu numarul de parc 2307, tot pentru MTM.
Se remarca gratie reclamei la napolitanele Manner, una dintre marcile istorice celebre ale Vienei.
- foto 1: vagonul de calatori G 714 in curtea firmei Gräf & Stift, in 1956, in curs de dezmembrare pentru transformare in plugul GP 6407
- foto 2: GP-ul 6413 la MTM, tot cu reclama Manner, pentru a vedea cam cum arata si 6407 (6413 a fost preluat de la Wiener Linien de MTM si dat ulterior la Ploiesti, tot in cadrul unui contract de restaurare de vagoane pentru MTM)
sursa foto: tramwayforum.at
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
579.84 kb |
Vizualizat: |
de 814 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.65 kb |
Vizualizat: |
de 814 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|