|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
UKVZ-KTM-5
Data înscrierii: 16/Dec/2018 Ultima vizita: 30/Noi/2022 Mesaje: 1355 Locație: Bucuresti 2
|
Trimis: Lun 18 Feb 2019 08:36:23 Titlul subiectului: Tramvai fără vatman, sine si pantograf |
199008 |
|
China a lansat un nou tramvai al viitorului, fără șine, vatman și pantograf. Articolul se găsește aici:
https://playtech-ro.cdn.ampproject.org/v/s/playtech.ro/stiri/primul-tramvai-fara-sine-6584/amp?amp_js_v=a2&_gsa=1&usqp=mq331AQCCAE%3D#referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=De%20pe%20%251%24s&share=https%3A%2F%2Fplaytech.ro%2Fstiri%2Fprimul-tramvai-fara-sine-6584
Citat: | China ne surprinde din nou cu o soluție inovatoare de transport a viitorului. Este vorba despre tramvaiul care va circula fără șine și fără vatman. Momentan acest este în probe în Habrin, un oraș din nord-estul Chinei, dar urmează să fie pus în circulație.
Tramvaiul proiectat de specialiștii chinezi folosește tehnologia senzorilor în locul șinelor metalice. Noile vehicule sunt electrice, pe baterii, au o viteză maximă de 70 km/h și pot parcurge 25 de km cu o încărcare de zece minute. Avantajul acestui tramvai este că se poate adapta mai bine la trafic și poate găzdui un număr foarte mare de pasageri.
De asemenea, inventatorii chinezi au dezvoltat un sistem de 20 de ori mai ieftin pe kilometru decât tramvaiul convențional. Astfel, costul unui kilometru va fi de 2,5 milioane de euro, în comparație cu cel de 50 până la 90 de milioane realizate de alte mijloace de transport, cum ar fi metroul.
Autonous Rapid Transit (ART) se adaptează la variațiile solului pe care le-ar face autobuzul. Urmărește șine virtuale, datorită senzorilor și terminalelor instalate de-a lungul circuitului său. Noul tramvai are până la patru vagoane și poate găzdui între 300 și 500 de pasageri.
Acest nou tip de tramvai este alimentat de baterii cu litiu. Are o rază de 40 kilometri, dar se reîncarcă repede. Viteza sa poate atinge 70 kilometri pe oră. Producătorii chinezi testează tramvaiul în această lună pe teren acoperit de zăpadă, iar inaugurarea va avea loc în acest an.
Faza de testare a început încă de pe data 8 mai 2018, în Zhuzhou, în sudul țării, pe o distanță de 12 kilometri. ART este gândit pentru a opera în oraș și oferă municipalităților o soluție „zero zgomot, zero poluare” datorită bateriilor sale cu litiu care se reîncarcă în 30 de secunde în stații sau în zece minute la sfârșitul liniei. |
|
|
Sus |
|
|
vcristian_55
Data înscrierii: 31/Aug/2021 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 5 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Iul 2022 20:49:16 Titlul subiectului: |
213950 |
|
Dar, totuși, ce sens ar avea? E practic un autobuz mai lung și frumos. Fără pantograf și vatman, înțeleg, dar dacă e fără șine, practic nu mai e tramvai. |
|
Sus |
|
|
ASB
Data înscrierii: 04/Sep/2007 Ultima vizita: 25/Apr/2024 Mesaje: 59 Locație: Bacau
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Nu puteți descărca fișiere în acest forum
|
|