Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Iasi si infrastructura adiacenta
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 12:01:04    Titlul subiectului: 216906

Pe tabla scria: "7 GARA", respectiv "7 COPOU". Am pus la un moment dat un decupaj marit cu tabla unui tramvai fotografiat pe traseul asta in acea scurta perioada.

Da, acela era parcursul lui 36. Ulterior a fost scurtat la Piata Independentei.

Inainte de existenta troleibuzului 47 a existat cativa ani autobuzul 47 - Dacia - Pd. de Piatra - Sos. Nationala - Pd. Ros - Baza 3 - Metalurgie - Tatarasi Sud. Circulau Ikarusuri articulate si erau foarte aglomerate. A devenit apoi 47 barat, pe care Garlea l-a inlocuit cu tramvaiul 11 care exista si in prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 12:05:58    Titlul subiectului: 216907

Sincer, 47b-ul de atunci se preta excelent să fie tramvai, fără să fie dus pe Iorga:

DACIA - PD. DE PIATRĂ - PD. ROȘ - BAZA 3 - METALURGIE - TĂTĂRAȘI NORD.

Apropo de ruta asta, m-am bucurat tare mult într-o zi când 11 a fost deviat pe Splai. Ajungeam mult mai repede din Tătărași în Dacia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 12:36:39    Titlul subiectului: 216908

Radu, ai zis aici (http://tramclub.org/viewtopic.php?p=212481#212481), ceva legat de traseul 6 și 11. Care era ideea, tot un sistem de tip inel?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 12:51:11    Titlul subiectului: 216909

Pai am scris acolo ca Serviciul Exploatare al RATC avea diverse idei de trasee-inel pe vremea directorului Cuza.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 12:53:22    Titlul subiectului: 216910

Sistemul, da, îl știu. Nu știu și traseul, poate îți mai aduci tu aminte.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 13:15:55    Titlul subiectului: 216911

In cazul asta s-ar fi vrut un inel dublu cu traseele care acum sunt 6 si 11: 11 ctual ar fi revenit in Dacia prin Centru, iar 6 s-ar fi intors in Dacia prin Zona Industriala.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 14:24:00    Titlul subiectului: 216912

Sincer, nu e/era o idee rea.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 19 Sep 2023 18:51:12    Titlul subiectului: 216915

Radu Bialus a scris:
Pe tabla scria: "7 GARA", respectiv "7 COPOU". Am pus la un moment dat un decupaj marit cu tabla unui tramvai fotografiat pe traseul asta in acea scurta perioada.

Caut acum ceva pe calculator si am dat peste decupajul cu pricina...



Untitled-2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.24 kb
 Vizualizat:  de 1590 ori

Untitled-2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 20 Sep 2023 12:24:57    Titlul subiectului: 216916

Apropo de 7-le ăsta, nu a fost și un 6 care a mers spre Copou, prin anii '80 și pe care ar fi încercat să bage și Timiș-uri?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 09:51:00    Titlul subiectului: 216973

Daca tot s-a facut vorbire despre legendarul traseu 27 din anii '70-'80, iata in atasament si momentul cand a incetat sa functioneze cu celebrul sau parcurs Tatarasi - Tudor - Podu Ros - Super Copou, intr-un anunt din Flacara Iasului! Motivul a fost darea in exploatare in vara acelui an a liniei de tramvai din Tudor, deservita de traseul 8, Copou - Tudor - Baza 3, moment din care toate zonele principale prin care trecea autobuzul 27 aveau legatura directa spre Copou, respectiv alte legaturi directe intre ele, cu parcurs mai scurt.
Mai mult, observati cum in anii '90 transportul public se afla oarecum sub influenta deprinderilor formate in vremurile bune de pana la mijlocul anilor '80: noul parcurs al lui 27 incepand de la finele lui 1982 ne duce cu gandul ca poate nu a fost intamplatoare stabilizarea parcursului traseului cu acest indicativ, de la un moment dat in anii '90, pe tronsonul Frigorifer - Poitiers - CUG I, pornind tot din Tatarasi!



tr27.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  208.55 kb
 Vizualizat:  de 1307 ori

tr27.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 11:49:03    Titlul subiectului: 216976

Interesant, deci e un fel de 43 de azi, combinat cu 47, tot azi.

Încă ceva, ar fi interesant dacă am vedea undeva evoluția traseelor de autobuz în anii '80 și '90, cred că este fascinantă.

---

Fără legătură, am început să merg mult cu 30 și 30b. Eu cred că ar face bine cei de la CTP dacă ar face și un tramvai 2 cu parcursul pe Iorga sau ar muta 5 din Dacia spre Canta. Autobuzele merg pline mai tot timpul, în timp ce 5 merge gol, mai ales dacă are ante-mergător un 11.

Sigur, ar fi și o variantă de traseu Copou - Tudor Vladimirescu - Piața Nicolina - Gară - Canta. Așa s-ar lega Piața Nicolina de centru și Copou și s-ar degreva 30/30b de la Piața Nicolina.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 11:54:02    Titlul subiectului: 216978

tramfan a scris:
ar fi interesant dacă am vedea undeva evoluția traseelor de autobuz în anii '80 și '90, cred că este fascinantă.

Subiectul este deosebit de complex, in special in privinta anilor '80, e una dintre temele mele principale de studiu de ani buni si pentru inca alti multi ani buni. E complicat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 12:30:55    Titlul subiectului: 216979

Da, te cred. La tramvaie e simplu, că știm evoluția infrastructurii și acolo modificările au incomparabil mai puține ca cele la autobuze. Idem la trolee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 14:24:36    Titlul subiectului: 216980

Exista dificultati si la tramvaie, dar, da, ceva mai mici decat la autobuze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 13/Iun/2024
Mesaje: 200
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 05 Oct 2023 22:32:49    Titlul subiectului: 217001

Pacat ca la Iasi nu s-a luat decizia de a se lua tramvaie noi bidirectionale in afara de M6D si M8C si sa se renunte la bucle si pe traseu sa se creeze diagonale de intoarcere.
Freiburg, Halle, Berlin renunta la bucle de intoarcere si la cele unidirectionale.
https://en.wikipedia.org/wiki/Trams_in_Freiburg_im_Breisgau
In Romania doar Resita trece la acest sisitem ca o ia de la 0 cu tramvaiul, poate vom vedea la Brasov, Constanta, Sibiu, Botosani (sanse 0) asa ceva, ca mai au planuri de reintroduce a tramvaiului (exeptie Botosani).
Asa s-ar fi renuntat la traseele inelare 1 si 13. In Tatarasi Sud problema se rezolva cu o diagonala din cauza desfiintarii buclei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2023 10:22:04    Titlul subiectului: 217002

Eu cred că sunt și alte metode prin care se poate rezolva problema cu 1/13, de exemplu un rond de tramvai la Abator.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 06 Oct 2023 10:24:46    Titlul subiectului: 217003

Crede-mă, o problemă mai mare e traseul 30 care merge, mai tot timpul, e atât de plin, că nici un fir de praf nu poate intra și care ar avea nevoie de unități în plus la orele de vârf. Idem traseul 28.

Eu sper ca PMI, în loc să ia machete sau jucării de copii, să ia articulate, chiar și SH. Dar să fie articulate pe 28 și 30, într-o primă fază. Și care să vină mai repede, nu la 15 minute unul de altul.

Și la tramvaie, trebuiau luate încă vreo 18 de 36 de metri, și apoi de 22m.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
cipricherr



Data înscrierii: 25/Iul/2012
Ultima vizita: 09/Oct/2023
Mesaje: 118
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2023 10:51:02    Titlul subiectului: 217016

Traseul 30 se suprapunea candva pe o portiune de 50% cu traseul de tramvai 2.
Traseul de tramvai a fost desfiintat pentru lipsa de calatori.
Atat timp cat exista cale de rulare de tramvaie pe un traseu atat de aglomerat,de ce se favorizeaza suplimentarea cu autobuze?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2023 11:00:56    Titlul subiectului: 217017

Eu chiar aș vedea un 2: CANTA - GARĂ - PD. DE PIATRĂ - PIAȚA NICOLINA - BAZA 3, sau 2: CANTA - GARĂ - PD. DE PIATRĂ - PIAȚA NICOLINA - TG. CUCU - COPOU. Eu zic că ar avea o încărcare foarte bună. Coroborat cu desființarea traseului 5 și suplimentarea lui 11.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2023 11:11:21    Titlul subiectului: 217057

De când merg cu 19/30, am observat că sunt pline ochi după doar 3 stații de la Rond Canta. E clar că trebuie și un tramvai CANTA - ZONA INDUSTRIALĂ prin zona IORGA. Nu mai zic de 30 care la ora 14:00 e atât de plin că abia se mai închd săracele uși de ISUZU.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2023 12:00:30    Titlul subiectului: 217058

Din pacate, tramvaiul nu ar avea o continuare conforma cu solicitarile dupa Piata Nicolina, spre deosebire de autobuzul 30 (autobuzul 19 nu mai zic, are alte puncte de interes). Pur si simplu trebuie autobuze articulate pe 19 si 30 si suplimentari la anumite ore.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2023 12:05:53    Titlul subiectului: 217059

Da, e mare nevoie de articulate și simplimentarea lor la orele de vârf (7-10, 12-17). Mai ales pe 30. Eventual două tramvaie care să meargă între CANTA și DACIA, că dupa stația Pasaj Alexandru cel Bun se ”eliberează” ca prin minune autobuzul dimineața.

Bine, când ai 9 articulate (alea pe hârtie, că nu circulă toate), trebuie să împarți la tot boborul. Că fac scandal, cum fac cu tramvaiele noi, că intră doar pe 9. Deși intră și pe restul traseelor.

Apropo de asta, mai e o problemă cu 20. Merge OK și liber până la stațiile Piața Independenței sau Blocuri Păcurari și, dintr-o dată, se umple. Ar trebui să mai fie un autobuz până la METRO, mai ales după-amiaza. Nu aș suplimenta 20, pentru că ar plimba aer până în Fundație. De acolo se aglomerează.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 8733
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2023 12:12:29    Titlul subiectului: 217060

Sigur, pe langa vehicule mai trebuie si soferi, ca si asta e o problema mare in prezent...

20 era in plan sa fie scurtat, dar n-a mai fost sa fie... Poate mai cercam pe viitor, cine stie...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 15/Iun/2024
Mesaje: 1102
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 18 Oct 2023 12:25:13    Titlul subiectului: 217061

Da, știu că e deficit de șoferi. De aia nici iese lotul de 10 m (discuție auzită în autobuz).

Legat de 20, e clar că e nevoie de autobuz între Tătărași și Păcurari, dar în forma actuală nu e cea mai bună soluție. Eventual duse 30B și 43C până la Metro și 20 lăsat până în Păcurari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trifescu Matei



Data înscrierii: 19/Mar/2018
Ultima vizita: 22/Mai/2024
Mesaje: 50
Locație: Piatra Neamt

MesajTrimis: Joi 19 Oct 2023 19:30:22    Titlul subiectului: 217073

In Iasi traseele sunt foarte lungi, mergi in excursie de la un capat la altul.
Daca traseele de autobuz ar fi scurtate pana la o statie importanta de tramvai, intervalul de succedare ar fi mai mic, intarzierile nu ar fi asa mari si ar putea fi o oarecare predictibilitate.
Ar trebui ca pe principalele axe sa se circule doar cu tramvaie de mare capacitate Pesa, Bozankaya, GT8 si M8C autobuzele sa circule doar pe unde nu este cale de rulare.
De exemplu pe traseul 9 GT4 nu are ce cauta, nici macar ca ranforsare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58  Următoare
Pagina 54 din 58

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community