Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Poze si amintiri din Iasiul de altadata
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 10:58:12    Titlul subiectului: 216974

O imagine senzationala cu un ITB si o Tatra pe str. Silvestru, in dreptul celebrei - pentru cei care am trait vremurile acelea - cladiri a dormitoarelor CFR care bloca benzile auto dinspre Gara. A fost demolata in anii '90 (daca imi amintesc corect, inainte de 1995).
Imaginea a fost publicata in editia din 13 martie 1982 a ziarului Flacara Iasului (fotoreporter: Leonid Stratulat) si, daca era din acel an, probabil ca ITB-ul era pe linia 6 (Dacia - Gara - Tg. Cucu) sau linia 7 (Gara - Pd. de Piatra - Pd. Ros - Tutora), iar Tatra pe linia 6.



cfrsilvestru.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  443.57 kb
 Vizualizat:  de 1340 ori

cfrsilvestru.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 11:44:32    Titlul subiectului: 216975

Impresionantă fotografie, mulțumim pentru postarea ei! Dar ce nu văd în poză, este depoul, ci doar un teren viran. Nu era încă finalizat noul depou?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 04 Oct 2023 11:50:52    Titlul subiectului: 216977

Nu are cum sa se vada, e mascat de o cladire perpendiculara pe strada, de langa depou, a IRE-ului de atunci (exista si in prezent acea cladire) si de cladirea dormitoarelor CFR.
Desigur, fotografia este facuta de pe pasajul Alexandru cel Bun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2023 08:44:47    Titlul subiectului: 217024

Pornind de aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=86166#86166

De ce au fost retrase autobuzele Saviem la scindarea Regiei din 2002?

Si inca ceva? Autobuzele DAC, pe ce trasee circulau. Nu imi aduc aminte sa le fi vazut la strada, am vazut doar Saviem si Ikarus.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2023 09:58:57    Titlul subiectului: 217025

La fel ca toate autobuzele, si Saviemurile au fost retrase atunci pentru ca Autobuzul mergea groaznic pe pierdere, intrucat lumea nu urca in autobuze, care nu ofereau nici confort, nici tarifare comuna cu RATEC. Lumea se impartise intre RATEC si dubele private (unii le foloseau de nevoie, neavand alternativa, altii chipurile pentru "confort", desi aveau la dispozitie si rute cu transport electric pe unde aveau nevoie sa mearga). Ca sa supravietuiasca, neexistand sanse sa primeasca autobuze noi, Autobuzul a mers pe varianta dubelor galbene, a caror poveste este si ea, in sine, o istorie intreaga.

Autobuzele Rocar ale sectiei 3 au circulat initial pe trasee exterioare, apoi, cand s-au facut mutarile si au ajuns toate la sectia 1, au circulat la fel cum circulau anterior cele care au fost de la inceput ale sectiei 1: trasee interioare (in general pe 14 si 30) si exterioare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2023 10:56:27    Titlul subiectului: 217026

Eu cred că ”Marele Alb” de Iași, a făcut două mari greșeli:

- A ”legalizat” dubele, în loc să repare linia spre C.U.G., să extindă rețeaua de troleu, și să ia autobuze mai bune, sau să mai ”tragă” de cele existente.
- A ”scindat” regia, ca să nu avem bilete comune și lumea a ales ”dubele”.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 12 Oct 2023 14:35:42    Titlul subiectului: 217027

Intentia a fost de la inceput ca Autobuzul sa fie sortit falimentului, astfel incat transportul auto sa umple burtile celor cu foame mare de bani. Ceva s-a intamplat, insa, iar ustensila de indeplinire a planului nu a functionat in sensul dorit, ci s-a apucat sa faca lucruri scapata de sub control.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Oct 2023 11:30:17    Titlul subiectului: 217029

Am umblat iar la "cutia cu amintiri" legate de transportu public din Iași.

În toamna lui 1999 (nu mai știu exact luna) am fost la cineva care stătea în C.U.G. II, zona Biserica Înălțarea Domnului. Drumul dus a fost cu troleul 43 din Tudor până la Rond C.U.G. I și apoi pe jos.

La întoarcere e o altă poveste. Am ieșit, împreună cu mama și cu gazda să așteptăm tramvaiul 9 în refugiul care încă mai exista (la aproape 2 ani de la scoatarea traseului 9).

După vreun sfert de oră de așteptare, mama a concluzionat că tramvaiul nu mai vine și am luat 9/14 până în Tg. Cucu apoi am așteptam cuminți o dubă (da, circulau și pe atunci dube).

Din ce țin minte, încă mai exista rețea pe acel tronson și refugiile erau la locul lor. Nu mai știu dacă autubozele opreau în refugii, nu cred.

În 2001, când am parcurs din nou acea zonă, rețeaua era la locul ei, dar măcazele din Podu Roș spre C.U.G. fuseseră scoase și linia era îngropată câțiva metri de la ieșirea din Rond. Probabil că ”cineva” a vrut să se asigure că nu mai scapă vreun tramvai pe acolo.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 13 Oct 2023 11:52:26    Titlul subiectului: 217030

Autobuzele nu opreau la peroane.
Macazurile de pe pod au fost scoase in 2000, cand a fost reabilitata linia de pe str. Palat (a fost inclus si podul).
Reteaua din Nicolina/CUG a fost scoasa cand s-au pus troleibuzele, in 2002.
Linia de tramvai a fost asfaltata dupa rondul din Podu Ros, pe o bucata din str. Nicolina, iar peroanele de acolo demolate, pentru a se face loc masinilor sa stea pe n-spe randuri inainte de a intra in rond dinspre CUG, respectiv sa intre pe n-spe randuri dinspre pod catre pasaj, ca sa elibereze mai repede intersectia.
Sansele de a reveni tramvaiul in CUG au fost foarte mici pana in ultima clipa. Norocul a facut ca pana la urma sa se alinieze planetele (a fost un moment de ala precum cele unice din Univers).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Oct 2023 09:54:01    Titlul subiectului: 217048

@Radu Bialus, ai zis tu la un moment dat pe topicul despre reabilitarea liniei Triumf - Agronomie ca Simirad a vrut scoaterea tronsonului Podu Ros - Podu de Piatra, dar nu a mai apucat si ai zis ca motivul era diferit fata de cel a scoterii tronsonului din Copou.

Din ce tin eu minte, era vorba ca voia sa faca un bulevard cu troleu, dar nu mai stiu care era motivul...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Oct 2023 11:21:31    Titlul subiectului: 217050

Da, spunea ca pune troleibuz in loc.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Oct 2023 12:14:46    Titlul subiectului: 217051

Și motivul care era? Aceiași placă obosită cu mașinile și locurile de parcare? Nu de alta, dar bulevardul ăla e aproape gol.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Oct 2023 12:19:18    Titlul subiectului: 217053

Cel real?! Nu-i placeau tramvaiele... Pe cele oficiale nu le mai tin minte, dar erau din gama stiuta de bla-bla-uri...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 17 Oct 2023 12:23:36    Titlul subiectului: 217054

Da, era mare fan al troleelor, mai ales alea ”bine întreținute” și care circulau goale, cu un ”Mic Alb” în față, ticsit de călători.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2023 22:49:28    Titlul subiectului: 217393

https://www.youtube.com/watch?v=pKOGmyShZUQ

Mă uit la imaginile astea, zici că-s ieri, deși au trecut 16 ani. Ce avem noi aici?

- Tramvaie Tatra T4R și T4D.
- Autobuze Ikarus.
- Linia de tramvai de pe Splai.
- Tramvaie ST7/8.

Toate sunt astăzi amintiri, deși puteau fi realitate.

- Tatrele reabilitate, la fel și ST-urile.
- Idem linia de Splai.
- Ikarus-urile la muzeu.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 30 Noi 2023 23:43:58    Titlul subiectului: 217394

Gaza inainte de bombardamente Iasu de atunci...

Dupa pufait l-am recunoscut pe 322 inainte de a intoarce nenea neamtu camera sa se vada...
Oale si ulcele toate...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 1054
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2023 00:21:18    Titlul subiectului: 217395

Compresor de Timis? Asa pare dupa sunet...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 188
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 01 Dec 2023 10:01:38    Titlul subiectului: 217397

Asa era compresor de timis
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 157
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2023 21:07:26    Titlul subiectului: 217399

Mulțumesc pentru faptul că ai distribuit aici acest videoclip. Smile
Pocnetele alea care se aud la tatre în rond sunt cumva contactoare?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 03 Dec 2023 22:23:06    Titlul subiectului: 217400

https://oborudow.ru/en/brake-system/tatra-t3-osobennosti-konstrukcii-i-foto-istoriya-marki-tatra-elektrooborudovanie-tramvaya-tatra-3/
Cauta "relay"...

La T4R cred ca era pozitionat in spate si la T4D in fata.

Ceva asemanator cred ca a fost facut local pentru Timisuri si V2A-uri.

Poate ne spune mai multe MYSU.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
MYSU



Data înscrierii: 09/Ian/2008
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 188
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2023 07:56:04    Titlul subiectului: 217401

Da era contactorul LS la vag.T4R era pozitionat in spate la T4D in fata laTimis si V2A in fata deasupra pe vag.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2023 12:12:31    Titlul subiectului: 217402

Pare ca dintre Timisuri, cele de la Gara au fost primele pe care s-a montat asa ceva, intr-adevar, in partea din fata, probabil din 1991 sau 1992 (cel mai probabil 1992, din ce vad prin poze).
E posibil ca la celelalte tramvaie in afara Tatrelor (care aveau aceasta dotare din fabricatie) povestea asta sa fi inceput local totusi din Dacia, odata cu realizarea ITB-M-urilor (uitasem ca si ele au avut, dar mi-am reamintit parcurgand azi fotografiile).
La V2A se pare ca montarea a inceput odata cu 352, care cred ca a fost singurul care a avut cutia asta in fata. 351 nu a avut initial, apoi i-a fost pusa in spate, iar de la 353 incolo au avut din start in spate. E curios ca apare la un moment dat, prin 2002, o poza cu 363 avand cutia in fata, dar montata intr-un cadru precum aveau celelalte la spate, iar intr-o poza din 1996 o are montata in spate (in 2002 pare a fi acelasi vagon, nu altul renumerotat). 350 nu a avut niciodata.
352 si in prezent are cutia la locul ei de la inceput, in fata: http://iasi.stfp.net/?ttx=T2&veh=356&all=Y
316 dupa modernizare vad ca a avut si el cutia in fata.
Maturatorile si 344, in fata.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 04 Dec 2023 22:38:47    Titlul subiectului: 217415

Am gasit acum, intr-un set de poze din vara lui 1990, Timisuri de la depoul de la Gara avand deja acea cutie uriasa (nu varianta devenita standard pe Timis si V2A) pe acoperis, in fata. Cele din Dacia nu aveau atunci.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 05 Dec 2023 11:14:38    Titlul subiectului: 217420

Tot legat de subiect: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=113422&113422 (v. mesajele lui arthurarad si smilex).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 25/Feb/2024
Mesaje: 8680
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 08 Dec 2023 09:26:55    Titlul subiectului: 217478

In grupul "Iasi (fotografii vechi)" a pus cineva azi o poza din 1992 cu un tren ITB vechi vagon motor cu vagon remorca, iar altcineva a comentat:
Citat:
Wow, în 92 nu mai circulau ITB-uri, poate doar demo, deși nu cred

Am documentat pe scurt un raspuns, caci se impunea, asa ca, pentru a nu se pierde in noianul de mesaje si comentarii de acolo, scriu si aici raspunsul meu:

La inceputul anului 1992 sunt consemnate in inventar 15 trenuri ITB vagon motor + vagon remorca, cu 11 dintre vagoanele motor apte de circulatie, 4 vagoane motor imobilizate cu defecte si 15 remorci apte de circulatie.
Detin seturi de fotografii de la pasionati straini in care apar trenuri ITB in serviciu normal, cu calatori, astfel:
- in fotografii din 8 si 9 mai 1992 apar 5 trenuri fotografiate pe traseul 2;
- intr-o fotografie de pe 9 mai 1992 apare, pe langa restul tramvaielor mentionate mai sus, unul dintre trenurile fotografiate pe 8 mai de data asta pe traseul 5 (probabil venea de la depoul Dacia si se ducea in Tutora, iar de acolo intra pe 2);
- se observa ca unele dinre vagoane au numerele de parc modificate;
- in fotografii din 15 septembrie 1992 apar 4 trenuri in circulatie prin oras pe traseul 2 si un tren (vagonul motor din imagine, dar cu alta remorca) in depoul Dacia, pregatindu-se sa iasa la strada, cu tabla pentru traseul 5 (probabil tot pe principiul de mai sus);
- tot in fotografii din 15 septembrie 1992 apar 2 trenuri retrase din circulatie, in curs de dezechipare, in depoul Dacia;
- aproape toate vagoanele (mai ales remorci) fotografiate in septembrie au numerele de parc modificate (unele apartinand altor vehicule care circulau in mai - nu am investigat, dar probabil ca se pot face unele corespondente intre numere);
- inventarele din 1993 nu mai mentioneaza existenta vreunui vagon motor sau remorca ITB (fizic, insa, se pare ca mai existau unele in depou, descompletate; probabil ca nu existau fonduri pentru taierea lor, desi in acte probabil ca erau casate);
- in caietul Blickpunkt Strassenbahn 1/94, la pagina 238, se mentioneaza ca ultimele tramvaie nemodernizate cu doua axe au fost scoase din functiune la inceputul anului 1993 (informatie furnizata probabil de personalul depoului Dacia);
- in fotografii din 28 august 1996 apar in depoul Dacia, printre foarte multe dintre ITB-M-urile retrase si deja descompletate (!), si doua remorci vechi partial descompletate si afectate si mai mult de trecerea celor cca. 4 ani de la retragerea din circulatie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 23, 24, 25
Pagina 25 din 25

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community