|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 05 Ian 2022 19:06:17 Titlul subiectului: |
212174 |
|
La capatul de linie Han Dumbrava erau multe troleibuze, aici fiind statie terminala pentru T1, T4 si T4barat! In imagine se vede cum un Volvo ex. Biel este decuplat de la retea pentru a face loc articulatului DAC 117EA cu nr 324 care se incadreaza pe T1! In fata acestuia Rocar. 212E este de asemenea pregatit sa intre in cursa pe T4
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.05 MB |
Vizualizat: |
de 6440 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 05 Ian 2022 19:20:51 Titlul subiectului: |
212175 |
|
Uitându-mă un pic prin topic deși abia acum încep să mă documentez despre situația sibiană din trecut, mi-a părut trist să văd cum acest troleibuz #202 era deja pe sfârșite prin anii 2000, nefind deloc vechi deoarece avea deja sigla Rocar (deci, din 1993 încoace), iar astăzi încă circulă același model în Tg. Jiu (doar că la Tg. Jiu cel mai probabil ăsta este ultimul lor an, dar târgujenii chiar au bătut recordul la menținerea în circulație a autobuzelor DAC/Rocar 112 UDM plus un singur DAC 117UD, și doar Rocar 212/217E în cazul troleibuzelor, bine că ei nu au avut niciodată DAC 112E/117E deoarece rețeaua s-a deschis deja când fabrica devenise ”Rocar”).
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 05 Ian 2022 19:42:09 Titlul subiectului: |
212177 |
|
Intersectiile strazilor Argesului si Dima cu Calea Dumbravii a fost cea mai fascinanta pentru pasionatii de troleibuze, aici racordandu se mai multe trasee de-a lungul vremii: T1, T4, T4barat, T5, T6, T7, T7barat si CS. In anul 2000 mai circulau T1, T4, T4barat si T5!
In prima poza pe T5 troleibuzul DAC 117EA cu nr 328 intr-o stare destul de precara precum si reteaua. Trebuie specificat ca in anul 2002 lipsa firului contact a dus chiar la imrumutul unei role de fir contact de la Medias, in urma unei avarii care a avut loc chiar in aceasta intersectie! Interesant este macazul tip cruce fara poduri (unicat in Romania)- adaptat in depoul Tursib!
In cea de a 2a poza putem distinge reteaua foarte bine pe intreaga zona Dima-Argesului! In plan indepartat troleibuzul DAC 117EA cu nr. 321 care trecuse prin al 2lea RK! Interesante sunt stopurile care nu mai sunt cele originale in partea de jos cele 4 stopuri individuale ci niste stopuri din comert, adaptate!
In plan apropiat Volvo 689 pe T4, troleibuze ce erau pe atunci cele mai atractive in oras!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
772.68 kb |
Vizualizat: |
de 6430 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
618.9 kb |
Vizualizat: |
de 6430 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Mie 05 Ian 2022 20:24:36 Titlul subiectului: |
212181 |
|
Din ce mai citesc și din ce văd, se pare că în Sibiu nu prea au fost apreciate troleibuzele românești și de rețea nu se prea ocupa nimeni. Însă erau mai apreciate troleibuzele străine, înțeleg totuși că erau mai avansate ca tehnologie chiar dacă erau mai vechi. Ca fapt'divers, #328 are penultimul geam de la tractor provenit de la un Roman 112E/DAC România 112E.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 05 Ian 2022 23:27:56 Titlul subiectului: |
212182 |
|
Povestea Sibiului este una aparte: odata cu desfiintarea treptata a tramvaiului s-a dorit inlocuirea acestuia cu un nou mijloc de transport electric mai modern si anume troleibuzul! Inca de la sfarsitul anilor 70 pe cand prim-secretar era Richard Winter, s-a dat sarcina sa se faca studiu de introducere a acestui mijloc de transport. Sub Elena Nae s-a concretizat acest aspect. Pe repede inainnte a fost trimisa o echipa de la IJTLSibiu in tara sa vada toate sistemele de transport. Astfel s-a luat tara "la pas" in 1983 si anume Timisoara, Cluj, Brasov, Bucuresti si Constanta! La acea vreme doar aceste orase aveau implementat acest sistem. S-a ales modelul Brasov mai ales datorita distantei. Astfel in decurs de jumatate de an s-au introdus 2 trasee T1 si T2 cu componente retea model Brasov (inclusiv modelul consolelor). Opinia personala este ca reteaua a fost facuta profesional cu retelisti din Brasov insa mentenanta si intretinerea a fost deficitara de la bun inceput. Apoi extinderea retelei in oras a fost facuta de diverse companii de specialitate cum ar fi Electromontaj Carpati, firma care a proiectat ultimele retele in cartierul Valea Aurie si spre Aeroport, dar si reteaua din Medias! De acolo exista si diferenta de elemente de prindere si anume model Timisoara care folosea cleme mobile de prindere. Dupa revolutie insa, atat lipsa acuta de piese de schimb cat si de macarale si scripeti pt intinderea retelei dar si a specialistilor a dus la o decadere atat a mijloacelor de transport cat si a retelei! Uzura firului contact ducea la ruperea acestuia iar intinderea lui ducea la cedarea in alt loc astfel ca in cele mai multe locuri firele stateau in ghirlanda de la un stalp la altul! Cele mai multe troleibuze vebeau fara sistem de tragatoare sau daca le aveau montate erau de cele mai multe ori demontate pt a evita deraierea captatorilor la viteze mai mari! Doar la Sibiu se inlocuia un element curba pe fir cu o clema pt loc drept, curba nu era ancorata in forma de arc de cerc ci avea niste unghiuri de aproape 45 grade. Finalitatea o stim!
PS Troleibuzul 328 era scund, deci si geamurile provin de la un 117EA. Intr adevar acela nu e cel original, dar nu mi aduc aminte sa fi avut 112 EA adica scunde scurte (nici autobuze, ca troleibuze sigur nu)
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
Trimis: Mie 05 Ian 2022 23:34:25 Titlul subiectului: |
212183 |
|
Daca facem o analiza mai atenta pe forumuri, observam ca Sibiul a urmat trendul de la acea vreme in Romania... Ma refer la perioada anilor 2006-2008... Atunci in multe orase Dac-urile erau scoase din uz, fie ele autobuze, fie troleibuze... Ca exemplu, enumeram Sibiul, Mediasul, Bucurestiul, Brasovul, Timisoara, Iasiul etc. Aceasta perioada coincide cu aderarea Romaniei la UE. Oarecum, explicabil ceea ce s-a intamplat. Dar... Au fost foarte multe troleibuze marca Rocar, mai ales din modele ceva mai noi, 217E, 212E, care inca erau in stare buna, chiar foarte buna, dpdv tehnic sau estetic, care ar mai fi putut circula niste ani buni, pana prin 2012-2015 fara probleme...
Necesitau intretinere corespunzatoare, si o mica investitie in ceea ce priveste confortul... Tapitarea scaunelor, asigurarea aerului conditionat, precum si niste afisaje electronice. Atat si nimic mai mult.
|
|
Sus |
|
|
ADK
Data înscrierii: 09/Apr/2019 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 702 Locație: Buzau
|
Trimis: Joi 06 Ian 2022 01:14:40 Titlul subiectului: |
212187 |
|
Poate că este adevărat că autobuzele/troleibuzele românești erau depășite și trebuia investit puțin și în confort, dar nu cred că a fost bine să se facă poluare punând flexul pe un lucru încă bun ca să facă loc la ceva cică mai bun. Da, tai o mașină care era irecuperabilă din multe puncte de vedere, dar nu una care mai putea circula mult și bine că așa a bătut din picior UE... Să dispară majoritatea ca să vină plasticele cu ”condiții” iar persoanele cu dizabilități să poată folosii transportul în comun, care de regulă îl folosesc o dată pe an. Țări proprii ca Rusia și Ucraina au mai ales prin zonele rurale Ikarus la greu, și sunt menținute exemplar de bine. Pe mine mă supără personal și astăzi să văd că o țară tradițională ca România, ce lua urmele țărilor sovietice, astăzi a schimbat macazul și doar câteva fotografii sau prea puține locuri mai amintesc că țara asta nu a fost condusă dintotdeauna dinafară... Că până la urmă, transportul public tot o chestiune politică este, cu toate că ne limităm discuțiile referitoare doar la transportul în sine dar n'avem cum să nu facem și paranteze.
Ca fapt'divers, dl. Ing. Radu Mândreanu care era la depoul Nițu Vasile din București acum ceva ani buni, le-ar fi menținut sigur pe 7440 și 7447 prin experiența dânsului și astăzi în circulație dacă nu exista UE să facă legea și ordinea la noi iar transportul în comun să nu mai semene cu ce a fost înainte. Da, tai o mașină care este irecuperabilă, dar nu ce s-a întâmplat în 2007-2008 când în București au fost tăiate DAC'uri și Ikarusuri la greu practic noi... Cu toate că, și PMP/RATB și'a băgat picioarele în ele sigur, recent am auzit că și UDAN-urile ar mai fi circulat dacă nu așteptau ei să-și facă norma de casare, deci, are legătură și cu democrația asta înțeleasă de fiecare cum a vrut...
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 09 Apr 2022 22:47:58 Titlul subiectului: |
212864 |
|
...o poza superba pe care am gasit-o pe facebook/althermannstadt in fotos und ansichtskarten. Biserica Minoritilor, dar si cooperativa Igiena se pot vedea de-a lungul strazii 9 Mai. Pe aceasta strada se incadra troleibuzul in traseul T1 sau T2 pana prin 1988 cand se monteaza cale dubla de retea. Curba aceasta mi se parea cea mai stransa din Sibiu
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.88 kb |
Vizualizat: |
de 5892 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 22 Apr 2022 17:00:08 Titlul subiectului: Judetul Sibiu |
212954 |
|
O prezentare foto cu autobuze si troleibuze vechi(1958-2012) din România:
https://www.youtube.com/watch?v=vj0igOBAZU0&t=34s
Vizionare plăcută!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
Hermannstadt63
Data înscrierii: 27/Mar/2021 Ultima vizita: 02/Sep/2023 Mesaje: 81 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 20 Noi 2022 17:22:11 Titlul subiectului: Oldies but Goldies |
214873 |
|
Imagini alb-negru și color realizate în 1968 și în care apar autobuze TV 2U, TV 2R, precum și tramvaie ITBV56 pe ecartament metric: https://www.youtube.com/watch?v=tb6FVZxvySc
Enjoy!
_________________ Cornel Misinger |
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 21 Dec 2023 23:11:31 Titlul subiectului: |
217655 |
|
O poza interesanta datata 23.05.1984, adica nici un an de cand s a dat in folosinta reteaua de troleibuz in Sibiu. O poza cu un grup de turisti care se afla in fata magazinului Dumbrava! In fundal, obositul (pe atunci) Hotel Bulevard (2*) si impozanta Cazarma 90! Pentru cine are ochi buni, poate distinge chiar si un DAC117E culoare albastra, distingandu se atat culoarea cat si panoul de sigurante de pe cabina, protejat de nasca aceea de plasa! O poza valoroasa pentru nostalgicii sibieni Foto Bo Gyllenberg
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.77 kb |
Vizualizat: |
de 4539 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|