Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Despre intretinerea vehiculelor de transport in comun iesene
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 11 Ian 2024 13:17:33    Titlul subiectului: 217852

Progresul e bun, daca e real. Progresismul insa este o ideologie, o pecingine. N-au nimic in comun cele doua...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 11 Ian 2024 13:46:00    Titlul subiectului: 217853

Eu inca ma gandesc la rusoaicele KTM-5. Cum au reusit sa le faca atat de simple dar in acleasi timp atat de rezistente la temperaturile extrem de scazute din Siberia? https://www.youtube.com/watch?v=ImzWURtd43g
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Cosmin Sandu



Data înscrierii: 14/Mar/2009
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1006
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 11 Ian 2024 18:02:28    Titlul subiectului: 217854

tramfan a scris:
Legat de utilitar, ar fi minunat dacă s-ar mai fi păstrat un BE 4/4, cum e cel de la Salubris, sau chiar cel de la Salubris să fi fost echipat cu un plug în față...


Un vagon de deszăpezire, în Zürich:
https://www.youtube.com/watch?v=9p30IY7oBAo
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 12 Ian 2024 19:00:30    Titlul subiectului: 217856

Am dat peste o poza din care am decupat o portiune in care se vede cam cum ajunsese sasiul maturatoarei 327...
Intr-o asemenea situatie nu prea mai ai ce-i face...



327.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  311.28 kb
 Vizualizat:  de 964 ori

327.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
nenea33



Data înscrierii: 20/Aug/2020
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 46
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2024 08:11:44    Titlul subiectului: 217865

Sursa:transphoto.org


1125800.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  293.04 kb
 Vizualizat:  de 909 ori

1125800.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul MSN Messenger
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2024 11:13:02    Titlul subiectului: 217867

Tabla ca tabla, aia, cu niste costuri, se putea inlocui, dar eu ziceam strict de sasiu, ca daca ala era cum se vede in decupaj, orice discutie e inutila...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 22
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 18:28:42    Titlul subiectului: Tramvaie noi cu roți 'pătrate' 217870

Salutare! Nu știu dacă voi ați observat, dar cel puțin pe traseul Nr 3 de câte ori am mers cu un tramvai nou, fie el bozankaya sau Pesa, toate aveau ceva la roți, era un zgomot asurzitor și vibra ca toți dracii...
Am sunat și scris și un email la CTP dar mi s-a răspuns foarte sec și cu o atitudine ca și cum s-au adresat unui copil de 3 ani... dezamăgitor sincer.
Ah și nu mai zic că: 'ati fost singurul care a sesizat acest defect...' mișto... dacă lumea nu face scandal și se complace așa...nici ei nu vor face nimic ..
Am vorbit la telefon după ceva insistențe chiar cu cineva de la tehnic, responsabil parcă de inspecție dacă nu mă înșel.... După ce i-am explicat simptomele (zgomot puternic și vibrații de-ți sar dinții) și i-am dat și număr de vagoane și l-am invitat să călătorească să se convingă, face insistent că: nu că nu există, tramvaiele ies impecabile la traseu și alte abureli....
N-ai cu cine....eu m-am resemnat...
Păcat de tehnica nouă achiziționată....și de călători


Ultima modificare efectuată de către ionut la Lun 15 Ian 2024 20:12:03, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 19:01:57    Titlul subiectului: 217871

Din motive personale, eu unul nu am apucat sa calatoresc cu noile tramvaie pana acum si nici pe tronsoanele reabilitate dupa 2016 cu vreun tramvai de orice fel, deci nu stiu despre ce poate fi vorba.
Daca ai posibilitatea, inregistreaza video+audio, dar astfel incat sa fie relevante filmarile! Incearca eventual sa determini si niste tipare de manifestare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 22
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 20:19:27    Titlul subiectului: 217872

Radu Bialus a scris:
Din motive personale, eu unul nu am apucat sa calatoresc cu noile tramvaie pana acum si nici pe tronsoanele reabilitate dupa 2016 cu vreun tramvai de orice fel, deci nu stiu despre ce poate fi vorba.
Daca ai posibilitatea, inregistreaza video+audio, dar astfel incat sa fie relevante filmarile! Incearca eventual sa determini si niste tipare de manifestare.


Mereu era cam aglomerat și îmi era oarecum să filmez...dar voi încerca. Eu tind să cred că e de la suprafața de rulare a roților pe șine. Nu sunt expert, nu sunt din domeniu, dar mă pasionează tramvaiele, trenurile la nivel de amator și înțeleg principiile de funcționare și anumite probleme de mecanică imediat și îmi pot da seama și singur de anumite lucruri. Cred că bandaje se numesc? știu că roțile nu sunt pline ca la trenuri, ci compuse din miez să zicem și partea care se uzează și rulează direct pe șine iar între ele tampoane din cauciuc...cred că ei rectifică acele bandaje, încarcă prin sudură, nu știu exact, dar se simte ca și cum nu au finisat perfect acele încărcări de material...Dacă e cineva aici care știe să explice - Vă rog, să intervină - am întrebat și un vatman și se pare că știe de problemă si a zis că abia la anul dacă se face ceva....eu întebasem asta prin vară....
am mai observat problema asta și la vagoane GT4, efectiv oscilează vertical tot vagonul și vezi cum se bâțâie pasagerii în scaune.....zici că mergi cu o mașină din The Flinstones......... Rolling Eyes Shocked
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 20:59:30    Titlul subiectului: 217873

Este nevoie de utilaje destinate rectificarii bandajelor. Trebuie achizitionate.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 22
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 21:09:35    Titlul subiectului: 217874

Radu Bialus a scris:
Este nevoie de utilaje destinate rectificarii bandajelor. Trebuie achizitionate.

sunt sigur că trebuie noi, dar totuși până acum cumva le-au refăcut la cele vechi atâția ani...
Și am observat problema asta doar la tramvaiele de pe traseul 3, asta e puțin curios...celelalte tramvaie noi în care am circulat pe traseul 9, 13, 1 și restul nu am observat și tind să cred că pleacă din depoul unde sunt parcate tramvaiele de pe traseul 3...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Mrnokia



Data înscrierii: 16/Mai/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 169
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 22:00:35    Titlul subiectului: 217875

Stiu ca la depoul Dacia era o instalatie de rectificare pentru GT4. Sper ca nu au duso la fier vechi si o sa o reinstaleze la gara sau alt undeva. Si poate zic o boroboata dar nu pot fi date jos rotile la astea noi si strunjite ? Smile)
Iar la trenuri in cate stiu rotile nu sunt dintr-o bucata, ci au bandaje instalate prin pesare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 15 Ian 2024 23:33:33    Titlul subiectului: 217876

In prima instanta s-au intors invers boghiurile. Apoi fiecare echipa (poloneza, turca) s-a descurcat cumva (ei se ocupa in garantie). Insa este nevoie de o solutie eficienta pe termen lung, probabil se va rezolva.

Legat de instalatia de rectificat din Dacia, teoretic se va reamplasa cumva la Gara. Practic nu sunt chiar atat de convins, raman sceptic pana voi vedea si voi face atunci o cruce mare.

Sigur ca se poate face rectificare roata cu roata, dar ideal este sa lucrezi cu intregul boghiu simultan, ca sa obtii un rezultat uniform.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 22
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2024 00:13:07    Titlul subiectului: 217877

Mrnokia a scris:
Stiu ca la depoul Dacia era o instalatie de rectificare pentru GT4. Sper ca nu au duso la fier vechi si o sa o reinstaleze la gara sau alt undeva. Si poate zic o boroboata dar nu pot fi date jos rotile la astea noi si strunjite ? Smile)
Iar la trenuri in cate stiu rotile nu sunt dintr-o bucata, ci au bandaje instalate prin pesare.

ah ok acum că zici da doar că nu se vede... neavând tampoane din cauciuc ca la cele de tramvai. Dacă îmi amintesc bine, a fost prin anii 2000 un accident al unui tren ICE din Germania, care avea roți din 2 bucăți și cumva din cauza vitezei bandajul a crăpat, a perforat podeaua și a străpuns letal o persoană...a fost un caz și în România similar dar cu o bucată de șină, neletal din fericire Smile
Scuze de deviere de la subiect.

Dar da, mă gândesc că dacă vatmanii ar semnala defectele astea după ce ajung în depou, chiar dacă nu au altă soluție, nu ar putea da roata sau roțile afectate și să le refacă? îmi imaginez că poate durează mai mult...dar totuși menții un nivel minim de calitate...zic și eu... adică...nu poți circula cu tramvaiele în așa hal, eu nu exagerez, dar să vezi cum fac capetele pasagerilor sus jos de la vibrații...și toate carenele din compartiment nu vor rezista mult așa...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2024 07:10:25    Titlul subiectului: 217878

Daca te referi la accidentul de la Valea Calugareasca, a fost letal.

Interventiile la bandaje cred ca se fac numai la reviziile planificate (sigur, exceptand situatiile speciale). De altfel, si prin Vest auzi cate un tranca-tranca.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ionut



Data înscrierii: 29/Dec/2010
Ultima vizita: 26/Mar/2024
Mesaje: 22
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 16 Ian 2024 18:13:47    Titlul subiectului: 217879

Am înțeles, nu știam...🥺 Sau poate știam de altul.

Înseamnă că de asta a zis vatmanul că abia la anul se repară, probabil se referea la reviziile planificate...până atunci...tranca tranca..
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mar 23 Ian 2024 23:12:00    Titlul subiectului: 217947

Radu Bialus a scris:
327 a fost taiat in 2022. Mai sunt plugurile 333 si 341, insa si ele se afla pe lista de casari.

Uitasem ca 341 a fost si el taiat in 2022, odata cu 327. Ma uitam acum printre poze si l-am regasit bucatit...
Asadar, dintre pluguri, mai este numai 333.
Utilitarul 344 cred ca e si el taiat, ca-l vad intr-o poza in cardul pentru masacrat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community