|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
jax
Data înscrierii: 09/Mar/2009 Ultima vizita: 13/Mai/2024 Mesaje: 37 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 07 Iul 2023 10:25:49 Titlul subiectului: |
216539 |
|
Prosoft a scris: | După 20 ani, suntem în top 5 cele mai mari sisteme de troleibuz din lume, cu 31 linii si o flotă de peste 420 troleibuze, dintre care 80% din ele sunt Low Floor.
|
Foarte interesant, nu pot decat sa felicit pe cei care au facut posibile aceste realizari.
Ma întreb, desigur retoric, ce ne-ar trebui in Iasi ca sa readucem troleibuzul pe trasee. |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 07 Iul 2023 11:42:50 Titlul subiectului: |
216540 |
|
O minte luminată la PMI și presiuni din partea CTP. CTP ar trebui să fie instituția care să vină cu soluții pentru problemele transportului public din Iași și să se zbată pentru ca acesta să devină mai bun. |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2023 21:46:51 Titlul subiectului: |
217305 |
|
Sa speram ca vor fi de 18 metri lungime.
Prin 2016 era un master plan sa fie tramvai pe B-dul Socola pana la Gara Socola, deci nu va mai fi.
E bine ca se doreste sa circule pe Splai Bahlui. Ar merge de la Metalurgiei pana in Podu Ros. Cat timp au circulat pe aceasta portiune troleibuzele in anii `90?
https://www.stireadeiasi.ro/stiri-locale/troleibuzele-ar-putea-reveni-pe-strazile-iasului-autoritatile-locale-vor-sa-achizitioneze-40-de-troleibuze-care-nu-depind-suta-la-suta-de-reteaua-fir-contact/
Troleibuzele ar putea reveni pe străzile Iașului! Autoritatile locale vor sa achizitioneze 40 de troleibuze care nu depind sută la sută de rețeaua fir-contact
By Stirea De Iasi Noiembrie 14, 2023
Primăria Municipiului Iași a elaborat documentația tehnică care a fost transmisă la Agenția Fondului de Mediu în ideea de a fi cumpărate 40 de troleibuze, in conditiile in care Iașul are un mare avantaj în comparație cu alte municipii, deoarece există deja o rețea mare de substații de redresare. Cu o singură excepție, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici în comparație cu o rețea complet nouă.
Dincolo de beneficii, reapariția troleibuzelor va conduce către extinderea rețelei de transport. Deocamdată nu e nimic stabilit cu exactitate, însă sunt propuse șapte trasee:
trei trasee noi
trei foste trasee de troleibuz (în prezent operate de autobuze)
și unul care nu a fost niciodată traseu de troleibuz.
Ca și zone pe care acestea vor opera în viitor se discută de:
Bucium
CUG
Tudor Vladimirescu
Marile bulevarde și cele două splaiuri ale râului Bahlui
Ca și scenariu de transport, se vorbește de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, după care rutele de troleibuz se „despart” spre Copou și Păcurari. |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Noi 2023 00:39:32 Titlul subiectului: |
217306 |
|
https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/reapar-troleibuzele--217486324.html (articol din 2020, chipurile nu mai este disponibil)
Citat: | Reapar troleibuzele!
Primaria Iasi a tinut la dospit un proiect vizand reintroducerea troleibuzului in oras * la opt ani de la disparitia totala a acestui mijloc de transport, se doreste achizitia de noi troleibuze * este vorba de masini care dispun si de autonomie, in sensul ca merg pe fir, apoi se decupleaza si continua sa ruleze ca un autobuz * au fost avansate si variante de trasee, vorbindu-se deja de trei rute complet noi
Achizitia celor 32 de tramvaie noi si a autobuzelor electrice nu sunt singurele elemente care vor schimba din temelii transportul public. In urmatorii 20 de ani Iasul va beneficia exclusiv de un transport ecologic intrucat, conform directivelor Uniunii Europe, pana la finele lui 2022, va trebui ca peste jumatate din capacitatile de transport sa fie ecologice, iar pana in 2030, sa avem transport ecologic suta la suta. Deja in Iasi, in fiecare zi, numarul tramvaielor scoase la strada il depaseste pe cel al autobuzelor (136 de vagoane fata de 100 de autobuze, si acelea EURO 6), insa la nivelul municipalitatii se discuta de luni bune de reintroducerea troleibuzului in Iasi. Mai precis, se doreste implementarea de troleibuze care sa nu depinda in totalitate de fire. "Tehnologiile au evoluat. Acum sunt troleibuze cu autonomie, merg pe fir, apoi se decupleaza, continua sa ruleze ca un autobuz si se recupleaza sub cablaj. Totul se face automat, prin computer", spune primarul Mihai Chirica.
Avantaje
Surse din Primaria Iasi sustin ca s-a lucrat luni bune la documentatia tehnica trimisa deja la Agentia Fondului de Mediu in ideea de a fi achizitionate 40 astfel de troleibuze, impreuna cu alte 40 de autobuze electrice. Iasul are un mare avantaj comparativ cu alte municipii, in sensul ca exista deja o retea mare de substatii de redresare, care acopera foarte bine orasul. Cu o singura exceptie, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici in comparatie cu o retea complet noua. Interesant este si faptul ca multe orase opteaza pentru troleibuze in defavoarea autobuzului electric, iar unul dintre acestea este Clujul, unde, desi sunt exploatate autobuze electrice, se lucreaza masiv pentru reconectarea retelei de troleibuz care a fost in conservare aproape 20 de ani.
Ce zone sunt vizate
Dincolo de beneficiile asupra sanatatii iesenilor, reaparitia troleibuzelor va conduce catre extinderea retelei de transport. Deocamdata nu e nimic batut in cuie, insa sunt propuse sapte trasee: trei trasee noi, trei foste trasee de troleibuz (in prezent operate de autobuze) si inca unul care nu a fost niciodata traseu de troleibuz (de asemenea, pe care ruleaza autobuzele Isuzu). Ca si zone pe care acestea vor opera in viitor se vorbeste deja de Bucium, Pacurari, CUG, Tudor Vladimirescu, plus marile bulevarde si cele doua Splaiuri. Ca si scenariu de transport, se vorbeste de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, dupa care rutele de troleibuz se "despart" spre Copou si Pacurari.
Scurt istoric
Introdus in Iasi in 1985, intr-un moment in care criza energetica se manifesta pregnant la nivel global, troleibuzul iesean a avut o istorie scurta, de doar 21 de ani. Lipsa de viziune in ceea ce priveste transportul local a primarilor care s-au perindat la conducerea orasului a facut ca, incepand cu 2002, acest mijloc de transport ecologic sa piarda teren in fata operatorilor privati. Paradoxal, si iesenii au contribuit la disparitia troleibuzelor, atat timp cat au preferat ca circule inghesuiti in maxi-taxi pentru simplul fapt ca acestea ajungeau la destinatie mult mai rapid decat o faceau troleibuzele sau tramvaiele
Nici conjunctura nu a fost favorabila dezvoltarii troleibuzului. In 2003, un posibil parteneriat cu Rocar pentru aducerea a 17 troleibuze noi, a fost contestat de alti participanti la licitatie pana in momentul in care firma bucuresteana a intrat in faliment. Astfel, in 2005 apare pentru prima data in discutie varianta renuntarii la troleibuze, din cauza uzurii parcului, a retelei dar si datorita lipsei fondurilor necesare achizitiei de noi astfel de vehicule. Faptul ca, in paralel, municipalitatea a adus in leasing 50 de autobuze MAZ din Belarus a permis inlocuirea troleibuzelor cu noile autobuze. De asemenea, celebrele microbuze Iveco, aduse in perioada 2003-2004 au constituit alternative pentru inlocuirea troleibuzelor. Cele din urma sperante pentru revenirea troleibuzelor pe strazi au inceput sa dispara incepand cu 2006 cand sefii RATP au dat la casat 35 de troleibuze, pentru ca in 2012, sa fie eliminata mare parte din reteaua de fir contact, tot in vederea casarii. Actul care a pus cruce troleibuzului in Iasi este HCL 248 din 31 octombrie 2012, votata de 22 de consilieri locali. |
Mai este un articol aparut zilele astea in Evenimentul pe aceeasi tema. Glume nesarate...
Nu reapare nici un troleibuz la Iasi... Poate doar prin garaj, dar slabe sanse si acolo... |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 1092 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 19 Noi 2023 17:46:04 Titlul subiectului: |
217307 |
|
Nici eu nu cred ca vor mai fi troleibuze la Iasi... Daca era, nu mai luau machetele astea de 10 metri, pe care cand le mangai, dau din coada. |
|
Sus |
|
|
catalind18
Data înscrierii: 29/Iul/2019 Ultima vizita: 02/Mai/2024 Mesaje: 196 Locație: Botosani, Iasi
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|