Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sfarsitul troleibuzului la Iasi
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
jax



Data înscrierii: 09/Mar/2009
Ultima vizita: 25/Apr/2024
Mesaje: 37
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2023 10:25:49    Titlul subiectului: 216539

Prosoft a scris:
După 20 ani, suntem în top 5 cele mai mari sisteme de troleibuz din lume, cu 31 linii si o flotă de peste 420 troleibuze, dintre care 80% din ele sunt Low Floor.


Foarte interesant, nu pot decat sa felicit pe cei care au facut posibile aceste realizari.
Ma întreb, desigur retoric, ce ne-ar trebui in Iasi ca sa readucem troleibuzul pe trasee.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2023 11:42:50    Titlul subiectului: 216540

O minte luminată la PMI și presiuni din partea CTP. CTP ar trebui să fie instituția care să vină cu soluții pentru problemele transportului public din Iași și să se zbată pentru ca acesta să devină mai bun.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Sâm 18 Noi 2023 21:46:51    Titlul subiectului: 217305

Sa speram ca vor fi de 18 metri lungime.
Prin 2016 era un master plan sa fie tramvai pe B-dul Socola pana la Gara Socola, deci nu va mai fi.
E bine ca se doreste sa circule pe Splai Bahlui. Ar merge de la Metalurgiei pana in Podu Ros. Cat timp au circulat pe aceasta portiune troleibuzele in anii `90?

https://www.stireadeiasi.ro/stiri-locale/troleibuzele-ar-putea-reveni-pe-strazile-iasului-autoritatile-locale-vor-sa-achizitioneze-40-de-troleibuze-care-nu-depind-suta-la-suta-de-reteaua-fir-contact/

Troleibuzele ar putea reveni pe străzile Iașului! Autoritatile locale vor sa achizitioneze 40 de troleibuze care nu depind sută la sută de rețeaua fir-contact
By Stirea De Iasi Noiembrie 14, 2023

Primăria Municipiului Iași a elaborat documentația tehnică care a fost transmisă la Agenția Fondului de Mediu în ideea de a fi cumpărate 40 de troleibuze, in conditiile in care Iașul are un mare avantaj în comparație cu alte municipii, deoarece există deja o rețea mare de substații de redresare. Cu o singură excepție, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici în comparație cu o rețea complet nouă.

Dincolo de beneficii, reapariția troleibuzelor va conduce către extinderea rețelei de transport. Deocamdată nu e nimic stabilit cu exactitate, însă sunt propuse șapte trasee:

trei trasee noi
trei foste trasee de troleibuz (în prezent operate de autobuze)
și unul care nu a fost niciodată traseu de troleibuz.
Ca și zone pe care acestea vor opera în viitor se discută de:

Bucium
CUG
Tudor Vladimirescu
Marile bulevarde și cele două splaiuri ale râului Bahlui
Ca și scenariu de transport, se vorbește de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, după care rutele de troleibuz se „despart” spre Copou și Păcurari.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 8714
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Noi 2023 00:39:32    Titlul subiectului: 217306

https://www.ziarulevenimentul.ro/stiri/moldova/reapar-troleibuzele--217486324.html (articol din 2020, chipurile nu mai este disponibil)
Citat:
Reapar troleibuzele!

Primaria Iasi a tinut la dospit un proiect vizand reintroducerea troleibuzului in oras * la opt ani de la disparitia totala a acestui mijloc de transport, se doreste achizitia de noi troleibuze * este vorba de masini care dispun si de autonomie, in sensul ca merg pe fir, apoi se decupleaza si continua sa ruleze ca un autobuz * au fost avansate si variante de trasee, vorbindu-se deja de trei rute complet noi

Achizitia celor 32 de tramvaie noi si a autobuzelor electrice nu sunt singurele elemente care vor schimba din temelii transportul public. In urmatorii 20 de ani Iasul va beneficia exclusiv de un transport ecologic intrucat, conform directivelor Uniunii Europe, pana la finele lui 2022, va trebui ca peste jumatate din capacitatile de transport sa fie ecologice, iar pana in 2030, sa avem transport ecologic suta la suta. Deja in Iasi, in fiecare zi, numarul tramvaielor scoase la strada il depaseste pe cel al autobuzelor (136 de vagoane fata de 100 de autobuze, si acelea EURO 6), insa la nivelul municipalitatii se discuta de luni bune de reintroducerea troleibuzului in Iasi. Mai precis, se doreste implementarea de troleibuze care sa nu depinda in totalitate de fire. "Tehnologiile au evoluat. Acum sunt troleibuze cu autonomie, merg pe fir, apoi se decupleaza, continua sa ruleze ca un autobuz si se recupleaza sub cablaj. Totul se face automat, prin computer", spune primarul Mihai Chirica.

Avantaje

Surse din Primaria Iasi sustin ca s-a lucrat luni bune la documentatia tehnica trimisa deja la Agentia Fondului de Mediu in ideea de a fi achizitionate 40 astfel de troleibuze, impreuna cu alte 40 de autobuze electrice. Iasul are un mare avantaj comparativ cu alte municipii, in sensul ca exista deja o retea mare de substatii de redresare, care acopera foarte bine orasul. Cu o singura exceptie, acestea sunt comune tramvai-troleibuz, deci viitoarea lor modernizare va genera costuri mult mai mici in comparatie cu o retea complet noua. Interesant este si faptul ca multe orase opteaza pentru troleibuze in defavoarea autobuzului electric, iar unul dintre acestea este Clujul, unde, desi sunt exploatate autobuze electrice, se lucreaza masiv pentru reconectarea retelei de troleibuz care a fost in conservare aproape 20 de ani.

Ce zone sunt vizate

Dincolo de beneficiile asupra sanatatii iesenilor, reaparitia troleibuzelor va conduce catre extinderea retelei de transport. Deocamdata nu e nimic batut in cuie, insa sunt propuse sapte trasee: trei trasee noi, trei foste trasee de troleibuz (in prezent operate de autobuze) si inca unul care nu a fost niciodata traseu de troleibuz (de asemenea, pe care ruleaza autobuzele Isuzu). Ca si zone pe care acestea vor opera in viitor se vorbeste deja de Bucium, Pacurari, CUG, Tudor Vladimirescu, plus marile bulevarde si cele doua Splaiuri. Ca si scenariu de transport, se vorbeste de tranzitarea zonei Tudor Vladimirescu, dupa care rutele de troleibuz se "despart" spre Copou si Pacurari.

Scurt istoric

Introdus in Iasi in 1985, intr-un moment in care criza energetica se manifesta pregnant la nivel global, troleibuzul iesean a avut o istorie scurta, de doar 21 de ani. Lipsa de viziune in ceea ce priveste transportul local a primarilor care s-au perindat la conducerea orasului a facut ca, incepand cu 2002, acest mijloc de transport ecologic sa piarda teren in fata operatorilor privati. Paradoxal, si iesenii au contribuit la disparitia troleibuzelor, atat timp cat au preferat ca circule inghesuiti in maxi-taxi pentru simplul fapt ca acestea ajungeau la destinatie mult mai rapid decat o faceau troleibuzele sau tramvaiele

Nici conjunctura nu a fost favorabila dezvoltarii troleibuzului. In 2003, un posibil parteneriat cu Rocar pentru aducerea a 17 troleibuze noi, a fost contestat de alti participanti la licitatie pana in momentul in care firma bucuresteana a intrat in faliment. Astfel, in 2005 apare pentru prima data in discutie varianta renuntarii la troleibuze, din cauza uzurii parcului, a retelei dar si datorita lipsei fondurilor necesare achizitiei de noi astfel de vehicule. Faptul ca, in paralel, municipalitatea a adus in leasing 50 de autobuze MAZ din Belarus a permis inlocuirea troleibuzelor cu noile autobuze. De asemenea, celebrele microbuze Iveco, aduse in perioada 2003-2004 au constituit alternative pentru inlocuirea troleibuzelor. Cele din urma sperante pentru revenirea troleibuzelor pe strazi au inceput sa dispara incepand cu 2006 cand sefii RATP au dat la casat 35 de troleibuze, pentru ca in 2012, sa fie eliminata mare parte din reteaua de fir contact, tot in vederea casarii. Actul care a pus cruce troleibuzului in Iasi este HCL 248 din 31 octombrie 2012, votata de 22 de consilieri locali.

Mai este un articol aparut zilele astea in Evenimentul pe aceeasi tema. Glume nesarate...
Nu reapare nici un troleibuz la Iasi... Poate doar prin garaj, dar slabe sanse si acolo...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tramfan



Data înscrierii: 13/Ian/2011
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1091
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 19 Noi 2023 17:46:04    Titlul subiectului: 217307

Nici eu nu cred ca vor mai fi troleibuze la Iasi... Daca era, nu mai luau machetele astea de 10 metri, pe care cand le mangai, dau din coada.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
catalind18



Data înscrierii: 29/Iul/2019
Ultima vizita: 14/Mar/2024
Mesaje: 195
Locație: Botosani, Iasi

MesajTrimis: Joi 08 Feb 2024 01:41:17    Titlul subiectului: 218135

https://www.youtube.com/watch?v=cRF8sz5HC6U
https://www.youtube.com/watch?v=2ajVWiINfy4
Acest mijloc de transport ATB care are 30 m ar putea fi mai ideal decat troleibuzul. E un autobuz electric bidirectional, dar ei zic ca e mai confortabil decat autobuzul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul IAȘI Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4
Pagina 4 din 4

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community