|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Iul 2016 10:52:00 Titlul subiectului: |
185899 |
|
Citesc in fituica(AKA BZI) un articol despre planuri marete in legatura cu viitorul transportului (si in comun) si a circulatiei in iasi. Acolo se spune:
Planul pune accent pe redeschiderea liniilor de tramvai in zona Podul Ros, Podul de Piatra si in lungul Soselei Nationale, precum si pe o noua legatura de tramvai pana in zona ERA Shopping Center. Pentru viitor se incearca si demararea unui proiect privind linii de tramvai pana la aeroportul din zona Ciric.
Desi suna fantasmagoric(tramvai pana la aeroport) ,sa intelegem ca mai exista sanse pentru pastrarea liniei de pe Splai? Sau pe Sos .Nationala(??!!)
|
|
Sus |
|
|
Cosmin Sandu
Data înscrierii: 14/Mar/2009 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1008 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Iul 2016 12:07:08 Titlul subiectului: |
185900 |
|
EEG a scris: | Desi suna fantasmagoric(tramvai pana la aeroport) ,sa intelegem ca mai exista sanse pentru pastrarea liniei de pe Splai? Sau pe Sos .Nationala(??!!) |
Este vorba de Planul de Mobilitate Urbană Durabilă care prezintă, pentru orizontul 2023-2030, posibilitatea realizării unei linii care să facă legătura între Canta - Șoseaua Națională - bulevardul Socola (documentul complet: http://www.primaria-iasi.ro/content.aspx?item=1964&lang=RO )
În același document este analizată și posibilitatea introducerii tramvaiului spre Aeroport însă este abandonată rapid, optându-se pentru amenajarea unei benzi speciale destinată autobuzelor.
Observ că BZI, din lipsă de subiecte probabil, repune pe tapet cu stil de ”Breiching Niuz” știri mai vechi...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
977.46 kb |
Vizualizat: |
de 12078 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
810.87 kb |
Vizualizat: |
de 12078 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 09 Iul 2016 18:16:31 Titlul subiectului: |
185903 |
|
Strada pietonala doar cu tramvai ar trebui si pe portiunea dintre Palat si Hotel Moldova ,pe langa Biserica Sf. Nicolae Domnesc. Din motive mai mult ca evidente ,mai ales de cand circula mult mai multe tramvaie pe acea portiune.
|
|
Sus |
|
|
MYSU
Data înscrierii: 09/Ian/2008 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 192 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 16 Iul 2016 16:58:12 Titlul subiectului: |
185934 |
|
Da, ai dreptate, dar sant prea multi smecherii cu masini.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8720 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 20 Iul 2016 22:27:00 Titlul subiectului: |
185970 |
|
Astazi s-a implinit primul an fara tramvai pe Splai...
Asa a fost ultima trecere oficiala a tramvaiului pe acest tronson, pe 19 iulie 2015: http://tramclub.org/viewtopic.php?p=180337#180337.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 21 Iul 2016 08:50:14 Titlul subiectului: |
185975 |
|
Judecând la rece, zău dacă nu mi-aș fi dorit mai mult tramvai pe acest tronson decât pe CUG. Dar e strict părerea mea.
Eu, dacă ar fi fost după mine, făceam giratori de tramvai în Podu Roș. Exact cum este în Podu de Piatră. Și aș fi făcut noi legături din CUG către Țesătura și Podu de Piatră.
Dar nu e așa, mașina trebuie să fie stăpâna șoselelor. Mai țineți minte cum spunea Radu acum mulți ani pe aici că ne vom plimba și vom muri de cald în autobuzul 5? Doar zic...[/b][/list]
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 172 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 16 Mar 2018 17:25:22 Titlul subiectului: |
194028 |
|
Acus se implinesc 3 ani de cand nu mai exista tramvai pe acest tronson... De mult s-a transformat in sosea care e calarita de smecheri cu BMW si altii care probabil au sustinut aceasta schimbare in favoarea poluarii! Dar eu am reusit sa calatoresc intr-un univers paralel (photoshop) de unde m-am intors cu aceasta poza:(e prost editata, dar merge).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
184.59 kb |
Vizualizat: |
de 9633 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Iun 2022 10:43:36 Titlul subiectului: |
213601 |
|
Am luat spre ”recitire” acest topic, si mi-a sarit in ochi un mesaj de-al lui Radu, din 2011:
Citat: | Fiti convinsi ca daca dispare linia de pe Splai, cruce si cea de la Tepro la Rond Tutora, iar traseul 5 va deveni traseu de autobuz. 5-ul nu va ajunge in veci sa ruleze in paralel cu 11-le din Dacia si pana la Tepro (ar fi absurd). Nici varianta cu 2-ul pe Iorga nu e mai breaza, fie el pastrat pana in Baza sau dus in locul 5-ului pana la Tutora. Oricum am da-o, desfiintarea liniei de pe Splai genereaza o multime de probleme pe mai multe directii.
|
Ei bine, dupa 11 ani, 5 dubleaza 11 in proportie de 90%. Sa speram totusi, ca acest procent sa scada si sa le vina mintea la cap celor din PMI.
|
|
Sus |
|
|
TheTigerBeast
Data înscrierii: 18/Mai/2017 Ultima vizita: 27/Mar/2024 Mesaje: 689 Locație: Bucuresti Sector 6
|
Trimis: Mar 07 Iun 2022 11:18:31 Titlul subiectului: |
213602 |
|
tramfan a scris: | Am luat spre ”recitire” acest topic, si mi-a sarit in ochi un mesaj de-al lui Radu, din 2011:
Citat: | Fiti convinsi ca daca dispare linia de pe Splai, cruce si cea de la Tepro la Rond Tutora, iar traseul 5 va deveni traseu de autobuz. 5-ul nu va ajunge in veci sa ruleze in paralel cu 11-le din Dacia si pana la Tepro (ar fi absurd). Nici varianta cu 2-ul pe Iorga nu e mai breaza, fie el pastrat pana in Baza sau dus in locul 5-ului pana la Tutora. Oricum am da-o, desfiintarea liniei de pe Splai genereaza o multime de probleme pe mai multe directii.
|
Ei bine, dupa 11 ani, 5 dubleaza 11 in proportie de 90%. Sa speram totusi, ca acest procent sa scada si sa le vina mintea la cap celor din PMI. |
PMI, vreti sa scada? Bagati linie inapoi pe Splai!
_________________ Asculta Radio TheTigerBeast @192kbps!
http://r.thetigerbeast.ovh |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Iun 2022 11:23:38 Titlul subiectului: |
213603 |
|
Ideea e ca linia aia e utila din mai multe puncte de vedere:
- Un tramvai care se strica in Podu Ros, sau in Nicolina, poate fi dus mai usor la Depoul de la Gara sau chiar cel din Dacia.
- Studentii din Dacia si Canta vor avea legatura directa si rapida cu facultatile de pe Splai.
- Podu Ros are legatura ecologica si rapida cu zona Garii.
|
|
Sus |
|
|
yeeeeman
Data înscrierii: 05/Oct/2012 Ultima vizita: 08/Mar/2024 Mesaje: 391 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Iun 2022 12:29:02 Titlul subiectului: |
213604 |
|
Cateva observatii personale:
- linia 5 pe linia 11 mi se pare complet inutila; am vazut cateva tramvaie 5 ieri si...erau goale; si nu cred ca e o chestiune de obisnuinta, ca dupa ceva timp va fi folosit, ci pur si simplu e inutil din cauza ca doar va imparti numarul de calatori care circulau cu 11 inainte, pe doua linii acum, 5 si 11;
- pe splai exista masini cel mai des in zona cladirii PNL, la intrare in intersectia din Pod Ros. In rest, sunt relativ putine masini pe restul de drum de la intersectia cu podul de piatra pana in podu ros.
- totodata, strada paralela cu splaiul, cea cu sens unic este si ea, relativ libera mai tot timpul. nu zic ca este un lucru rau, ca s-a linistit zona aia si cred ca ar trebui sa ramana asa;
- cred ca problema cea mai mare cu linia de pe splai este intrarea tramvaiului in intersectie, insa si aceasta problema este usor rezolvabila cu solutia care se foloseste deja in Pod Ros si anume, la sosirea unui tramvai in intersectie, semafoarele trec automat pe rosu (unii soferi inca nu sunt obisnuiti cu treaba asta si taie calea tramvaiului);
- sper ca daca se va construi o supratraversare in pod ros, sa se ia in calcul atunci si reintroducerea liniei pe splai, fiindca cine vrea sa ajunga in Pod Ros, la facultati, la Palas, in fine, in zona respectiva, nu va lua niciodata 11 sau 5 ci va prefera sa faca un traseu mai lung cu 28; asadar, un tramvai 5 este necesar;
_________________ UCENIC IN ALE TRAMVAIELOR |
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 07 Iun 2022 12:46:48 Titlul subiectului: |
213606 |
|
Ieri am ramas surprins cand m-am suit in 5 si era plin, la fel ca 11. Am crezut ca datorita afisajului de la M8 (care era mai sters) lumea a crezut ca e 11. Nu, nu era asa.
Pana la Piata Nicolina, a fost la fel de plin cat e 11-le. Veneau elevii de la scolile si liceele din Alexandru/Galata. Dupa, s-a mai golit treptat, spre Baza 3. Iar dupa Tepro, a plimbat destul de mult aer. Dar trebuie tinut cont ca era prima zi.
Azi, in a doua zi, am 5 din Baza 3, venind cu 13 pana acolo. Tramvaiul a venit aproape gol din Tutora si a ramas cam asa, pana am coborat.
---
Ieri am fost un pic si cu 8, care era plin, de nu aveai loc pe scaun. Probabil ca era si faptul ca era un tramvai nou si voia lumea sa-l vada.
Oricum, ne spune Radu mai bine daca socoteala din birouri s-a potrivit cu cea din teren. E de vazut si cata lume e in statia de tramvai din Podu Ros spre Tesatura. Ca 29 pleca plin ochi in jur de 2.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 26 Feb 2024 12:35:15 Titlul subiectului: |
218368 |
|
La anul se fac 10 ani de când a fost desființată linia de tramvai de pe Splai, ca să se facă ”bulevard” pentru mașini. O decizie excelentă! E plin bulevardul ăla d e mașini. Bine, mașini parcate.
Altfel, era bun azi un soi de 21, între C.U.G. - Pd. Roș și Canta/Dacia și un traseu de retragere pentru tramvaiele din C.U.G. - Zona Industrială. Să nu mai zic de 5-ul de azi, care e o glumă sinistră.
De asemenea, meritam și un giratoriu în Pd. Roș, care schimba complet fața TP din Iași și care crea noi legături, atât de necesar într-un oraș sufocat de poluare ca al nostru. Copou - Pd. Roș - Dacia, e primul exemplu care îmi vine în minte.
|
|
Sus |
|
|
Mrnokia
Data înscrierii: 16/Mai/2017 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 172 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 27 Feb 2024 18:13:23 Titlul subiectului: |
218407 |
|
Ce să ceri de la imbecilii ăștia de la conducere? Ei vor să aibă pe unde să își plimbe căruțele de lux.
|
|
Sus |
|
|
tramfan
Data înscrierii: 13/Ian/2011 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 1094 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 08 Mar 2024 11:28:06 Titlul subiectului: |
218659 |
|
Știi cum e, interesu' poartă fesu'. Dacă reabilitările liniilor de tramvai din Iași se făcea ”cu cap”, nu doar în scopuri electorale și erau refăcute toate sistemele de tip ”Delta” din Iași, azi aveam o rețea de tramvaie chiar faină.
Uite câteva exemple în care aceste sisteme ”Delta” erau bune + linia de pe Splai:
1. Accesul de la Depoul Gara spre C.U.G., care acum se face prin Centru. Cu linia de pe splai și giratoriu în Pd. Roș se făcea super ușor și rapid accesul la depou. De fapt, la ambele depouri. De asemenea, se putea face un traseul C.U.G. - Dacia, sau C.U.G. - Gara.
2. Nu mai aveam abominația asta cu 5 și 11 pe N. Iorga. Aveam un 5: Dacia - Splai - Țuțora
și un 2: Canta - Gara - N. Iorga - Baza 3 care complementa de minune 30-ul, mai ales la orele de vârf. Un 30 complet electric, cu un tramvai în tandem erau perfecte.
3. Dacă aveam sistem ”Delta” la Țesătura, nu mai cobora lumea din 1, ca să aștepte 11, ci puteam avea un traseu Dacia - N. Iorga - Țesătura - Pd. Roș - Tg. Cucu - Copou. Eu cred că ar fi mers de minune, mai ales că zona N. Iorga nu este legată de Centru.
4. În același spirit, puteam avea un tramvai care să plece din Dacia - Pd. Roș - Tg. Cucu - Copou, că nici zona Splai nu este legată de Centru. Cred că ar fi fost destui călători, că uite așa legi și Dacia de Splai fără să te mai bagi prin Galata - Mircea.
5. Legam Tătărași de zona C.U.G. cu tramvaiul, așa cum era 15 pe vremuri. Cred că ar fi avut ceva căutare.
6. Ducem 13 prin Tătărași Nord spre Țuțora și rezolvăm problema dublei schimbări pentru cei care vin din Tomești.
---
Bonus, o chestie pe care o observ zilnic, e nevoie de un traseu de tramvai care să meargă din Dancu prin Baza 3 spre zona Iorga. Sunt mulți oameni care schimbă la 2 băieți tramvaiul și coboară din 11/1 să ia 3 și nu sunt puțini. Ar merge de minune un 4 Dancu - Baza 3 - Piața Nicolina - Pd. de Piatră.
Concomitent, toate autobuzele metropolitane opresc în Rond Dancu, nu mai intră în oraș.
Sigur, astea sunt vise și nu se vor realiza niciodată, într-un oraș care favorizează mașinile.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|