Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Irisbus Citelis
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1357
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Mie 06 Mar 2024 22:00:33    Titlul subiectului: 218624

In apropiere de Piata Romana Wink cred ca e loterie. anumite componente se incing si se mai intampla si astfel de incidente! Au si citelisurile metehnele lor. Intr adevar Ikarusurile sunt mai robuste
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 08 Mar 2024 20:30:10    Titlul subiectului: 218662

Se pare ca totul ar fi pornit de la o aeroterma. Articolul se gaseste aici

Citat:
De ce s-ar fi aprins ca o torță troleibuzul de pe linia 96, zilele trecute, în zona Depoului Alexandria din București | Surse

Au apărut noi detalii în cazul troleibuzului de pe linia 96 care a luat foc la începutul săptămânii. Surse STB au declarat pentru Gândul care ar putea fi cauza incendiului.

În urmă cu patru ani, un troleibuz de același tip a ars ca o torță în centrul Bucureștiului.

Care ar putea fi cauza incidentului

Surse STB au declarat pentru Gândul care este posibila cauză a incendiului care a izbucnit și a făcut praf un troleibuz care circula pe linia 96.

Aeroterma de bord ar fi cea care a pornit focul, însă nu este exclusă nici eroarea umană, respectiv o neglijență a șoferului.

Sursele Gândul spun că în momentul în care aeroterma de bord ar fi început să scoată fum, aceasta ar fi trebuit să fie oprită: " fost vorba de o eroare a echipamentului electric, combinată cu o eroare a șoferului. Întrebarea se pune dacă șoferul a coborât din vehicul, cu troleul pe fir. Dacă a coborât, și s-a bazat pe faptul că lipsește puțin, atunci este o eroare. Ce a declanșat incendiul este aeroterma de bord, care este alimentată la 750 de volți. În mod normal, ea, când a început să scoată fum, trebuia oprită, sau să se tragă captatorii de la rețea."

Reamintim faptul că marți, 5 martie 2024, un troleibuz Astra Irisbus Citelis 12T a ars ca o torță în zona depoului Alexandria. În zona respectivă s-a creat un fum negru.

Liniile STB 96, 226 și 227 au fost blocate în zona respectivă, iar motivul transmis inițial de Societate a fost „o defecțiune tehnică”.

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 165
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 10:42:19    Titlul subiectului: 218666

Sa inteleg, deci, ca aeroterma nu avea protectie la supraincalzire si nici la scurt-circuit!? Rolling Eyes
_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 12:29:24    Titlul subiectului: 218670

Aerotermele știam că merg la 380v, nu tocmai la 750v, adică tensiunea de alimentare din rețea. Ori este o eroare în articol, ori o informare personal greșită...

Deci cumva ca în cazul lui 5241 prin anul 2015, doar că la Ikarus au fost pe fază și nu a apucat focul să se extindă, însă după stingere era prin cabină peste tot numai spumă albă de la extinctor... A fost ulterior refăcut, după ce a rămas aproape fără bord. Nu știu dacă mai sunt pe undeva pozele, de fapt nu știu dacă au ajuns vreodată pe internet.

Plus că ulterior s-a umblat la aerotermele tuturor troleibuzelor din depou, astfel că la multe care băgau căldură tip saună (5141 mai era un exemplu), ulterior băgau mai mult rece decât cald. Greșeala multora este că opreau aeroterma fără să o răcească întâi, lucru ce nu se face mai ales când totul e electric.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 13:38:18    Titlul subiectului: 218672

Dar nu exista niste proceduri interne, referitoare la aeroterme ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 22:06:23    Titlul subiectului: 218678

Normal orice vehicul trebuie să fie conform din fabrică până la casare, deci indirect aerotermele nu trebuiau modificate.

Oricum nu știu de ce au exagerat cu reglajul, eu personal nici nu pot să stau într-o mașină dacă este foooarte cald, oricât de frig ar fi afară...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 00:36:00    Titlul subiectului: 218684

Aeroterma este o componenta consumabila la o mașină. Te poți aștepta să o înlocuiești o data cel puțin pe durata vieții unei mașini. Aeroterma e un electromotor cu elice. Se poate înfunda sau coroda.

Iar troleele astea au destui ani de exploatare.

Daca într-adevăr a fost de la aeroterma problema, ar trebui verificate și înlocuite aerotermele (daca situația impune) la toate celelalte troleibuze de acest model. Și aș arunca o privire și la autobuzele vechi.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 16:01:35    Titlul subiectului: 218691

La autobuze aerotermele funcționează cu ajutorul apei din instalația de răcire (mă rog, antigelul), dacă motorul nu este cald nu ai nici căldură, astfel că să ia foc șansele sunt foarte minime. Dar la troleibuze aerotermele funcționează cu rezistențe care se încălzesc (gen feonul de păr) cu ventilatoare (asemeni autobuzelor) care împing căldura creată, iar pentru asta au nevoie doar de curent (și nu orice curent slab) și dacă îți bagi mâna pe acolo să bage mai cald că "nu are ce să se întâmple"... cam ai zice o prostie, mai ales dacă o să funcționeze fără pauze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
CLAXON



Data înscrierii: 09/Noi/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 165
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 16:53:02    Titlul subiectului: 218692

Eu de aceea am intrebat, cum este posibil sa ia foc daca sunt prevazute cu protectie la supraincalzire si scurtcircuit
_________________
611
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 17:46:26    Titlul subiectului: 218693

Protectia aceea poate ceda la o mașină veche. De multe ori este vorba de niste relee de protecție care trebuiesc înlocuite.

Inclusiv la mașini și autobuze acea aeroterma se poate înfunda sau rugini și nu se mai învârte cum trebuie. De aici ai și probleme electrice. Mergând ani de zile așa, in timp mai deteriorezi și ceva pe instalația electrică. Poți să ai probleme pe urmă și cu releele .

Apoi da, daca au mai și umblat la reglajul ei, la troleu, iarăși e un factor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 18:00:02    Titlul subiectului: 218694

E clara treaba, mentenanta este egala cu zero
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 1310
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 19:33:36    Titlul subiectului: 218700

Așa cred și eu... Nu se prea tine cont de aspectele astea. Că nu sunt fonduri suficiente, că nu e interes... Motive ar fi.

Am spus și pe alt topic ideea asta: La noi se merge pe aceeași idee ca in urma cu 25 de ani... Merge orice. Autobuzele și troleibuzele moderne sunt tratate exact ca DAC-urile. Pe DAC-uri mergea orice, că erau simple și rudimentare... Construite din ciocan și nicovala. Pe vehiculele moderne nu mai merge orice. Că nu mai sunt DAC-uri.

Troleele astea au 17 ani, dar nu vor rezista probabil încă 10, precum IKARUS 415T.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 20:48:00    Titlul subiectului: 218702

Ma intrec ce se vor intampla cu noile troleibuze dupa ce va expira garantia de la producator daca cei de la STB au aceasta mentalitate.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Pagina 7 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community