Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Traseele de transport din Oradea
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 11 Ian 2024 00:40:20    Titlul subiectului: 217843

Incepand de luni , 08.01 , liniile 16 si 17 au revenit la traseele de baza , actualizate conform noilor reguli de circulatie din zona Centrului Civic, Celelalte linii din zona inca circula pe traseele deviate. De asemena , trecerea la nivel cu linia de tramvai care facea legatura Maresal Averescu-Emanuil Gojdu a fost desfiintata dupa ce au fost date in exploatare pasajele, astfel autobuzele care au capat la Gojdu sau care merg spre Piata Unirii sunt nevoite sa intoarca la intersectia strazilor General Magheru cu Gheorghe Doja , ocol ce dureaza aproximativ 5 minute.
OTL: Începând de luni, 8 ianuarie 2024, având în vedere finalizarea lucrărilor la pasajele subterane din zona Piața Cetății și reorganizarea traficului auto se vor modifica, în prima etapă, traseele liniilor 16 și 17 de autobuz după cum urmează:

Linia 16
- pe sensul de mers spre Emanuil Gojdu II: Cartierul Tineretului – Calea Clujului – Dragoș Vodă – Mareșal Averescu – Casa de Cultură – Piața Cetății (Mihail Kogălniceanu) – Sinagoga Ortodoxă – Parcul 1 Decembrie – Emanuil Gojdu II (lângă stația de tramvai);
Nu va fi operațională, pentru linia 16, stația Emanuil Gojdu I (lângă Colegiul Emanuil Gojdu).
pe sensul de mers spre Cartierul Tineretului: Emanuil Gojdu II (lângă stația de tramvai) – Poliția Rutieră – Calea Clujului – Dragoș Vodă – Calea Clujului – Cartierul Tineretului.
Având în vedere solicitările primite, venim în sprijinul locuitorilor din Cartierul Tineretului executând cursa cu plecare la ora 17:28, din stația Emanuil Gojdu II, până în Cartierul Tineretului.

Linia 17
pe sensul de mers spre Kaufland Borșului: Gara de Est – Războieni – Muntele Găina – Centrul Civic (ANAF) – Magazinul Crișul – Gara Centrală – Palatul Baroc – Bulevardul Dacia – Kaufland Borșului;
pe sensul de mers spre Gara de Est (rămâne nemodificat): Kaufland Borșului – Bulevardul Dacia – Magazinul Crișul – Poliția Rutieră – Calea Clujului – Seleușului – Gara de Est.



Untitled.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  177.22 kb
 Vizualizat:  de 2221 ori

Untitled.jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 14 Feb 2024 16:55:18    Titlul subiectului: 218223

Incepand de luni se modifica modificarile modificate la traseele de tramvai. Astfel se renunta la sistemul Negru/Rosu ; linia 1N devine 1 , linia 2R devine 2 , linia 1R devine 3 , linia 1NS (Pod CFR-Sinteza) devine 8. Liniile 2N , 3N , 3R , 4N si 4R in forma actuala vor fi desfiintate fiind inlocuite de liniile 4-7. Sper ca OTL sa se pregateasca cu niste frigidere mari pentru luni , cand calatorii nu vor stii ce tramvai unde merge , mai ales in cazul ULF-urilor care nu vor avea afisaje. Laughing
Bihoreanul; Oradea Transport Local anunță modificări semnificative în circulația tramvaielor, pentru a răspunde cerințelor călătorilor
Oradea Transport Local anunță modificări semnificative în circulația tramvaielor, pentru a răspunde cerințelor călătorilor

Oradea Transport Local (OTL) aduce modificări substanțiale în circulația tramvaielor, urmărind să răspundă nevoilor exprimate de călătorii săi fideli. După reluarea circulației cu tramvaie în septembrie anul trecut, am luat în considerare feedbackul și sugestiile primite de la călători și am inițiat un proces de evaluare și optimizare a serviciilor noastre.

În urma unei perioade experimentale, timp în care am colaborat cu o firmă specializată și am analizat îndeaproape nevoile călătorilor noștri, OTL anunță unele modificări semnificative. Aceste schimbări vizează îmbunătățirea calității serviciilor și oferirea unei experiențe de călătorie mai plăcute și mai eficiente.

Începând de luni, 19 februarie 2024, vom implementa următoarele modificări:

1. Optimizarea traseelor: Vom introduce 8 trasee (cu linii directe și linii circulare) pentru a facilita conexiunile între punctele cheie din oraș și reducerea duratei călătoriei.

2. Modificarea intervalului de succedare a tramvaielor: Vom reduce semnificativ perioadele de așteptare în stații, astfel încât sosirile se vor succeda la 3 - 6 minute în orele de vârf din zilele lucrătoare cu școală.

3. Schimbarea și simplificarea denumirii liniilor: Pentru a veni în ajutorul tuturor călătorilor, vom simplifica și ajusta denumirile liniilor, pentru o mai bună înțelegere a traseelor.

Aceste modificări vor intra în vigoare de luni 19 februarie 2024, odată cu vacanța elevilor, pentru a oferi călătorilor posibilitatea să se acomodeze cu noile trasee. În plus, pentru a ușura acomodarea călătorilor cu noile trasee, în perioada următoare vom reveni cu informări pentru fiecare linie în parte pe canalele noastre de comunicare din mediul online (aplicația OTL Oradea, www.otl.ro, Facebook, Instagram).

Ne dorim să aducem un plus de confort și eficiență călătoriilor dumneavoastră și suntem bucuroși să răspundem nevoilor exprimate de comunitatea noastră. Continuăm să lucrăm pentru a asigura o experiență de călătorie plăcută și sigură pentru toți locuitorii orașului nostru drag.

Pentru mai multe informații și actualizări, vă rugăm să urmăriți paginile noastre de social media și website-ul oficial.

Iată denumirile liniilor și traseele optimizate:

Linia 1: Pod CFR – Olosig – Gara Centrală – Emanuil Gojdu – Piața Unirii – Decebal – Olosig – Pod CFR

Linia 2: Ioșia – Calea Aradului – Piața Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Ioșia

Linia 3: Pod CFR – Olosig – Decebal – Piața Unirii – Emanuil Gojdu – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR

Linia 4: Nufărul – Piața Cetății – Casa de Cultură – Gara Centrală – Olosig – Pod CFR (și retur pe același traseu)

Linia 5: Nufărul – Salca – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Decebal – Olosig – Pod CFR (și retur pe același traseu)

Linia 6: Nufărul – Dimitrie Cantemir – Casa de Cultură – Piața Unirii – Biserica Emanuel – Calea Aradului – Universitate – Ceyrat – Salca – Nufărul

Linia 7: Nufărul – Salca – Ceyrat – Universitate – Calea Aradului – Biserica Emanuel – Piața Unirii – Casa de Cultură – Dimitrie Cantemir – Nufărul

Linia 8: Pod CFR – Sinteza – Pod CFR



ebihoreanul_(10).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.32 kb
 Vizualizat:  de 1994 ori

ebihoreanul_(10).jpg



_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 9897
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2024 08:09:58    Titlul subiectului: 218240

Aceasta schimbare trebuia mai mult popularizata, cu cateva luni inainte, sa se obisnuiasca cu ideea calatorii.

Creste frecventa tramvailelor la 3-6 minute, adica baga mai multe tramvaie pe traseu ?

_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2024 08:49:13    Titlul subiectului: 218242

Pai daca chiar voiau , puteau face schimbarea cand s-a reluat circulatia in tot orasul. Dar aceasta schimbare este una pripita , facuta in urma unui articol scris la misto de presa locala , dupa ce pe pagina OTL au tot fost postate chestionare la care lumea cerea frecvente mai bune.
OTL asa sustine ca va fi mai bine , practic desfiinteaza legaturile Decebal-Olosig-Gara si Piata Cetatii-Piata Unirii-Decebal , legaturi ce erau folosite de peste 20 de ani si pe care toata lumea le stia. Vom vedea cat se vor respecta frecventele , dar oricum sunt destul de sigur ca tot atatea tramvaie vor scoate pe traseu. Si in prezent frecventele declarate nu se prea potriveau cu cele din traseu (ma refer in special la plecarile de la capat), ca pe traseu evident se schimba totul in functie de vatman si tramvai.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Mar/2024
Mesaje: 1120
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2024 10:13:42    Titlul subiectului: 218243

Măcar la Oradea există preocupare pentru îmbunătățirea serviciului de transport.

Recunosc că doar de puțin timp am studiat rețeaua din Oradea. Cred că în actuala configurație ar fi greu de asigurat legături directe între toate punctele. În acest caz e important, pentru călători, ca în punctele de transfer accesul să fie ușor și rapid către cealaltă stație, nu trei treceri de pietoni cu tot atâtea semafoare. La fel, dacă tramvaiul celălalt se ia din aceeași stație să fie evitate trenulețele, ori dacă acestea se formează, să intre ambele tramvaie în stație și să se aștepte până se face schimbul de călători.


Și mai e o problemă legată de lipsa legăturilor directe. A fost foarte bun sistemul, în Arad, cu automatele BCR din vagoane (desființate după implementarea noului sistem de ticketing), care eliberau bilete valabile 60 min. Dar e mai eficient pentru regii să plătești două bilete decât unul. Eu aș fi pentru un sistem în care să ai posibilitatea de a cumpăra un bilet cu valabilitate de 60 min și care să coste o călătorie și jumătate. La Oradea știu că, cel puțin prin sms, introduci și numărul traseului.

Voi știți mai bine care legături directe sunt mai cerute. Din câte am observat, s-a optat ca liniile 4 și 5 să meargă paralel între cele două capete, nu în X, prin Piața Unirii. Dacă mergeau în X ar fi rămas descoperite legăturile directe din „lateral”.

Bazându-mă pe experiența din Arad, e bine că încă mai sunt, cu excepția tronsonului deservit de linia 2, câte două linii în cazul celor semicirculare. La noi s-au desființat din 2010 liniile 8 și 17, lumea s-a conformat și s-a urcat în mașini (sau vara pe jos, pe Malul Mureșului din Micălaca zona 300 spre centru).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 15 Feb 2024 12:12:46    Titlul subiectului: 218244

Problema cand intr-un oras nu foarte mare , care poate fi parcurs cu bicicleta de la un capat la altul in nici 20-30 de minute sau cu masina in 10 , in conditii de trafic redus , ajungi sa faci cu transportul in comun peste o ora pentru ca trebuie sa schimbi chiar si 3 mijloace de transport , ai "norocul" ca in statia de transfer linia dorita sa iti plece din fata si apoi sa astepti mult si bine dupa altceva. Evident in conditii de ambuteiaj se adauga timp in plus si pentru transportul in comun. Problema nu este de nu se poate , ci de vointa. Linii precum Iosia-Pod CFR nu isi aveau rostul , dar din capetele importante trebuie legaturi spre si dinspre toate zonele pe fiecare breata fiind institutii importante , piete/magazine , scoli etc, infrastructura fiind circulara. De exemplu cat timp nu s-a circulat pe Cantemir , statia Biserica Emanuel era extrem de aglomerata , toata lumea schimband acolo de la autobuz la tramvai sau invers. Deci este destul de evident ca daca acolo era aglomeratie continua trebuie oferita legatura directa , oferita pana acum de liniile 3N/3R. La fel in perioada cand in weekend circulau doar liniile intre Pod CFR -Nufarul si Iosia-Nufarul ajungeam mai repede din Decebal la fara pe jos decat cu tramvaiul. Dupa cum am mai spus in acest topic , transportul trebuie facut cat mai convenabil pentru calatori , nimanui nu ii convine sa schimbe mijloace de transport , sa stea in statii degeaba...ori aceasta masura va alunga oamenii la masini. Am mai propus si aici si la OTL , ideal ar fi undeva la 10 trasee in interiorul orasului , cate 4 din Nufarul respectiv Pod CFR si doua din Iosia , dar ar putea fi si 6 gandite bine , cate doua din fiecare capat.
_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Vin 16 Feb 2024 20:56:42    Titlul subiectului: 218252

Sa nu exageram... totuși Oradea e printre cele mai mari orașe din România... În cam 10 minute, ajungi de la Metro la Podul CFR din Velenta, darămite sa traversezi orașul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 20 Feb 2024 08:09:22    Titlul subiectului: 218295

Eu personal chiar nu inteleg ca fix acuma au renumerotat liniile si au schimbat traseele, de ce n-au facut in decembrie cand au dat drumul la tramvaiele pe Cantemir sau de ce fix acuma, cand teoretic in cateva luni oricum nu o sa circula nici un tramvai pe Decebal ca vor incepe pasajul in intersectia cu Vladimirescu... Inteleg ca au avut o presiuna de la cetateni si mai ales dupa articolul aparut in Bihoreanul, dar "sondajul" asta ce au facut intr-o saptamana si au schimbat chiar fara nicio logica traseele.

Linia 1R si 1N a ramas. Dupa logica mea si presupun ca tuturor oameniilor ar fi, ca daca oricum au renumerotat liniile, de ce n-au primit aceste linii numarul 1 si 2? Fac aceeasi traseu, numai in sens invers. Inteleg ca linia 2 a mers si pana acuma in Iosia si de aceea au vrut sa se lasa acolo linia 2, dar linia 2 in sensul asta e in plus, cum a fost si cand a fost liniile 2R si 2N, au bagat in majoritatea zilei 3 Astra + 1 Tatra sau ceva de genul si ai vazut mergand langa Peta, pe Cantemir aproape goala, 1-4 persoane au mers cu ele... Acuma chiar au bagat 3 linii, care merg pe aceeasi traseu, unde au mers aceste tramvaie goale. Din liniile 2, 6, 7 se poate face 2 linii linistit, sa ramane numai linia 6 si 7, care merge pe aceeasi traseu unde merg acuma, dar la Calea Aradului sa mearga si spre acele 4 statii printre case in capatul Iosiei. Deja avem o linie in minus, linia 2, cu acele 3-5 tramvaie ce circula momentan acolo se poate reinfienta fosta linia 3N, care merge din Nufarul spre Cantemir, Centru, Decebal, Gara, Nufarul, care acuma e in totalitate neacoperita...

Dar pur si simplu te uiti la harta noua, avem acele 2 cercuri, si unde vezi mai multe linii? In cercul cu linia nou de langa Peta - Centru - Cantemir si nu in cercul vechi care merge in centrul orasului. Nu stiu, dupa care stiu au vazut, ca oamenii locuiesc in blocurile Prima (bine, cand se muta si autobaza si mai rasara inca vreo 20 de blocuri Prima mai vorbim), la universitate sau la cumparaturi si nu in centrul orasului la scoli sau la locul de munca. Bine, ne trebuie si linia aceea o acoperire buna, cum a fost liniile 4, ca sa ajungi acasa de la evenimente ce tine la Arena sau Universitatea sa aiba o legatura ok, dar nu atatea linii, care practic merg pe aceeasi traseu cu foarte mici modificari.

Stiu, nu poti sa multumesti pe toata lumea, dar acuma chiar au facut si mai multe zone neacoperite fara sa schimbi de 1-2x, care si pt cei care circula cu abonamente e pierdere de timp, cu bilete costa si mai mult si bineinteles si acuma ramane traditia ca pe un segment unde circula mai multe linii in 3 minute vin una dupa celalalt toate tramvaiele si dupa aceea pauza de 10-15min, ex in Centru, deci ai mare sanse ca unde ar trebui sa faci schimbul, ex la parcul 1 Dec, deja tramvaiul a plecat in fata ta si poti sa astepti urmatorul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Mar 20 Feb 2024 21:23:53    Titlul subiectului: 218309

Un aspect totuși pozitiv.
Aplicația funcționează bine. Cu linii, trasee, timpi pana ajunge, orare, inclusiv la liniile metropolitane... aici au un mare plus de la mine, și totul fără cont.
Mai rămâne sa le urce pentru un update și pe google map, unde încă sunt multe lacune.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
macicasan



Data înscrierii: 09/Apr/2008
Ultima vizita: 27/Feb/2024
Mesaje: 302
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2024 07:51:03    Titlul subiectului: 218379

Este, totusi, ridicol, sa ajungi la 8 trasee pe nici 20 km de retea.
Degeaba frecventa cumulata este de 5 minute, daca fiecare un traseu vine la 15-20 min - cine calatoreste dupa nevoi, nu dupa orarele OTL, tot la interschimb ajunge; Propun o retea simplificată, care să implice trasee putine si lungi, operate la frecvente bune si care să ofere cât mai multe legături directe:



424955196_7651917044841007_1466330994587151240_n.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  155.64 kb
 Vizualizat:  de 1451 ori

424955196_7651917044841007_1466330994587151240_n.jpg



_________________
www.macicasanul.com
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Mar 27 Feb 2024 15:22:19    Titlul subiectului: 218401

Traseele propuse, sunt complet aiurea...
Eu zic ca sunt mai ok, asa cum au fost puse de OTL, as mai încerca și unul, 9 - Iosia - Pod CFR - (Sinteza) sau Iosia - Universitate - Piața Unirii - Iosia.
În schimb mai este loc de imbunatatire a frecventelor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Sâm 09 Mar 2024 22:58:12    Titlul subiectului: 218679

@Macicasan afirmatia ca sunt 20 de km de retea este partial incompleta. Sunt 20 km , masurati intr-o directie. Dar cum toata infrastructura Oradeana este dubla sunt defapt aproximativ 40 km de linie de tramvai.
Traseele propuse mai sus mi se par o aberatie totala , din mai multe motive.
Renuntam la N/R ca nu stie lumea in ce directie merge fiecare , dar punem trasee cu B. Ce inseamna B (retoric vorbind , eu stiu , dar oradenii nu deoarece nu au existat trasee barate)? Traseul spre Sinteza nu prea conteaza cum este numerotat , cata vreme circula vagonul bidirectional este clar ca merge doar intre Pod CFR-Sinteza , iar cand circula Tatre KT4Dm la intoarcerea de la Sinteza oricum se pune afisajul pentru linia pe care este planificat sa plece vagonul de la Pod , ba multi vatmani seteaza direct cand pleaca de la Pod spre Sinteza linia cu care se vor intoarce.
Cu ce deranjeaza ca sunt 8 trasee deoarece si pana sa fie deschisa linia noua si sa se inchida portiuni datorita construirii de pasaje erau 8-9 trasee (1N , 1NS , 1R , 2 , 3N , 3R , 4N , 4R si eventual 8 ). Infrastructura nefolosita se degradeaza , mai ales daca circula si masini pe ea , cu traseele propuse din 5 delte ar fi folosita complet doar una si ar ramane 8 perechi de macazuri necirculate , de ce sa nu fie utilizate?
Ce freceventa ar fi pe traseele propuse? La o frecventa de 5 minute pentru aceeasi linie ar insemna plecari la mai putin de 2 minute de la capetele de linie , deci in special Pod CFR ar deveni supra aglomerat de tramvaie iar pe portiunea Iosia-Calea Aradului nu trebuie tramvaie atat de des incat nu sunt calatori. La o frecventa mai mare de 5 minute , un KT4Dm nu ar face fata pe inelul principal (Centru-Gara-Decebal).
In caz de stationare pe strada Primariei (ceea ce se intampla zilnic), ar fi afectati atat calatorii din zona respectiva , cat si cei care vor sa ajunga in la Gara sau pe Dimitrie Cantemir deoarece toate tramvaiele ar sta blocate si nu ar exista alternative. La fel in caz ca se defecteaza statia de redresare care deserveste strada Primariei toata circulatia tramvaielor ar fi paralizata deoarece statia respectiva deserveste si Bulevardul Decebal si delta de la Biserica Emanuel. Atat cu trasele actuale , dar mai ales cu cele care au existat pana luna trecuta lumea avea alternative si nu erau afectati calatorii de pe 3 portiuni daca se statea intr-un loc. Toate zonele de interes aveau conexiuni , nu trebuiau sa fie facute schimbari cu exceptia celor care doreaau sa ajunga din nordul orasului in Iosia sau celor care calatoreau de la universitate la gara.
Cata vreme a existat linia 8 in forma Iosia-Decebal-Pod-CFR nu prea avea calatori , celelalte linii preluau fluxul de calatori , iar locuitorii din Iosia nu prea au de ce sa ocoleasca orasul doar pentru a ajunge in Rogerius , deci o linie care sa ocoloeasca pe la gara nu ar ajuta cu nimic , in afara ca ar face cursa cu 10 minute mai lunga. La cum este construita Oradea si infrastructura de tramvai cea mai buna solutie sunt trasee circulare , nu trasee care sa lege capete. Este mai bine ca liniile sa fie impartite in 3 "coloane" , cate o coloana pentru fiecare capat principal si care sa deserveasca cate 2-4 linii circulare , cu conexiuni spre zone de interes , pe cand traseele propouse de dumneavoastra anuleaza total legaturi extrem de importante precum Cantemir-Gara , sau Gara-Decebal.
Inainte sa se faca propuneri trebuie intelese nevoile de deplasare ale oradenilor si zonele cele mai populate , trebuie oferite conexiuni directe la zone de interes , nu intre zone fara calatori. Astfel evident toti oradenii trebuie sa aiba acces la Centru fara sa schimbe tramvaiul.
Zonele Nufarul si Rogerius sunt extrem de populate si ambele au piete , magazine importante , scoli , spitale.
Strada Republicii/General Magheru din nou este destul de populata , acolo se afla gara , scoli , spitale , magazine mari si alte instiutii de interes.
Bulevardul Decebal la fel este populat , este o piata , scoli , biserici.
Dimitrie Cantemir are din nou o piata , scoli , zona destul de populata.
Ceyrat-Universitate cartier de blocuri in curs de dezvoltare , universitate , cimitir , supermarketuri.
Cel mai bine cu fost traseele din perioada septembrie 2023-februarie 2024 , trebuia lucrat doar la FRECVENTE , ceea ce se putea rezolva si cu parcul actual , cu stationari mai scurte la capat si cu planificari facute in asa fel incat sa nu se intalneassa toate liniile la prima intersectie. In schimb s-au facut aceste modificari cu frecvente de "5" minute , cand defapt pe inelul principal frecventele intre aceeasi linie depasesc 15 minute , iar tramvaiele de pe linii diferite se nimeresc tot in trenulet si apoi pauza , fara alternative de a lua tramvaiul in directia opusa si a ajunge la fel de repede la destinatia dorita , iar in Nufarul si la Pod CFR stau constant peste 5 tramvaie degeaba.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Regwe



Data înscrierii: 03/Feb/2020
Ultima vizita: 26/Apr/2024
Mesaje: 56

MesajTrimis: Dum 10 Mar 2024 01:28:48    Titlul subiectului: 218685

Zona Ceyrat va avea și mai multe blocuri pe viitor, AutoCrisana și Autobaza actuala OTL vor fi demolate și construite blocuri pe acele terenuri, și în zonele adiacente.
O zona pentru extinderea liniilor de tramvai eu as mai vedea și pe C. Clujului, urmând sa apară mai multe ansambluri de blocuri de la Fostul depozit de Carburant pana lângă Metro plus 2 centre comerciale, unul în zona Cartierului Tineretului, cu un Lidl și unul pe locul la Tiger Amira, mai mare, cu un ansamblu de blocuri cu 8 etaje. Blocuri urmează si prin zona din spate de la Rompetrol.
Totuși nu știu cum ai putea face joncțiunea de la actuala rețea la o legătură pe C. Clujului și mai departe sa treci linia CF... poate un pasaj pentru auto/tramvai pe locul actualei pasarele pietonale din zona Velenta, care oricum va fi demolata în curând (vor construi alta noua)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
rizs



Data înscrierii: 27/Apr/2020
Ultima vizita: 12/Mar/2024
Mesaje: 37
Locație: Oradea

MesajTrimis: Mar 12 Mar 2024 12:46:21    Titlul subiectului: 218745

Si daca in viitor o sa mai faca acolo zeci/sute blocuri prima in zona Ceyrat, MOMENTAN nu necesita nimic ca majoritatea liniilor sa aiba traseul spre acolo... Ce rost are liniilor 2, 6 si 7 care fac cam aceeasi traseu momentan? Si pe 6 si 7 vad in majoritatea cazuriilor cam goale, linia 2 clar e goala, majoritatea merg pana la Cantemir cu ele in cel mai bun caz, unde tot asteapta dupa un tramvai care vine dinspre Cantemir, ca statia pe linia nou au pus langa depou, la circa 500m fata de celalalt statie...

Nu stiu ce problema au avut cu liniile inainte de a modifica acuma drastic, liniile aceea au acoperit destul de bine tot orasul, liniile 2 au fost cam interesanta ca au facut aceeasi cerc, cum face si acuma, numai pe o singura directie...
Singura problema ce a fost cu liniile vechi inainte de schimbari a fost ca tramvaiele au stat destul de mult la capatul liniei si au mers fooooarte foooarte lent. In prima saptamana dupa schimbare am observat ca tramvaiele au inceput sa mearga cu viteza considerabila mai mare, fata de cu cat au mers inainte pt "a econonisii energie", dar dupa saptamana a 2a iar merg cu viteza aceea...

Acuma sunt zone unde nu sunt linii directe, gen Cantemir - Decebal sau Decebal - Gara. Nimic. N-ai cum sa ajung fara sa faci schimb. Dar cercul Centru-Cantemir - linia noua are 3 linii...

Asa, din intamplare, fara sa fac ceva mare stiu, orice, zic o varianta mult mai viabila:

Linia 1: Nufarul - Cantemir - Gara - Olosig - Pod CFR si retur
Linia 2: Nufarul - Cantemir - Centru - Decebal - Olosig - Pod CFR si retur
Linia 3: Nufarul - Universitate - Aradului - Centru - Gara - Olosig - Pod CFR si retur
Linia 4: Nufarul - Universitate - Aradului - Decebal - Olosig - Pod CFR si retur
Linia 5: Iosia - Aradului - Centru - Gara - Olosig - Decebal - Aradului - Iosia
Linia 6: Iosia - Aradului - Decebal - Olosig - Gara - Centru - Aradului - Iosia
+ linia catre Sinteza

E vorba de 6 linii si e acoperita toate directiile, fara sa faci schimburi, si cei care locuiesc intre case in Iosia avand posibilitatea mai mare sa ajunga la destinatie.
Degeaba fac zeci de blocuri Prima in zona Ceyrat, majoritatea oameniilor tot stau in Rogerius si in Nufarul si tot vor sa ajunga undeva in cercul din centru sau in zona EBP din Rogerius si in viitor in EPB din Nufarul.

Daca tot vrea primarul sa faca "benzi dedicate" pe axa Magheru - Republicii, pe Primiariei de ani buni e vorba ca vor sa desfinteze parcariile si sa fie pietonala (numai banii vorbesc, si 8lei/h e binisor pt ei, nu ei stau in tramvai dupa una care nu stie sa parcheze), tot asa si pe Decebal in mare parte se poate face benzi dedicate, tramvaiele in cercul din centru ar putea sa mearga cu viteza normala, fara intreruperi, dupa ce vor fi gata pasajele planificate, dar si pentru asta ar trebui cineva la OTL sa faca un grafic de circulatie mai optimizata, nu ca in centru vin toate tramveiele de pe liniile ce circula acolo intr-un interval de 2 min una dupa celalalt si dupa aceea pauza de 15-20min si nu vine niciuna...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Mie 03 Apr 2024 22:07:23    Titlul subiectului: 218940

Cateva modificari de trasee de autobuz din ultima perioada:
Incepand cu 26 februarie linia 10 a fost re-re-re-...-remodificata. A revenit la capatul si traseul pe care le avea inainte de inceperea construirii pasajelor din Centrul Civic , anume are din nou capatul la Complex Seleusului , iar pe sensul spre Iosia merge din nou pe strazile Seleusului si Maresal Averescu , singura diferenta este ca acum ocoloeste Parcul 1 Decembrie.
In urma cererii unor locuitori din cartierul Episcopia , linia 11 a fost prelungita pana la Parcul 1 Decembrie (Liceul Emanuil Gojdu). Din punctul meu de vedere este o modificare destul de inutila. Gara este oricum statie de transbordare pentru cei care vin in oras cu autobuzele din nordul judetuluii si pentru cei care vin cu trenul ; de la Gojdu oricum trebuie sa ia alt tramvai sau autobuz pentru a ajunge in locurile dorite , iar cu traseele originale de tramvaie erau legaturi de la gara spre toate zonele importante ale orasului , in afara de universitate ; autobuzul se suprapune pe o distanta de 2 km/sens cu tramvaiul ; orarele pe sensul spre Episcopia au ramas neschimbate , deci la Gojdu soferii nu mai au pauza si pentru orice minut pierdut pe portiunea Episcopia-Gojdu-Gara se acumuleaza intarzaiere si pe portiunea Gara-Episcopia. Traseul putea fi modificat sa opreasca la Piata Rogerius suplimentat cu cate un autobuz pentru a oferi frecvente mai bune , extins pana la Gojdu dar sa mearga prin zone pe unde nu circula tramvaiul sau extins in Piata Unirii , in Nufarul , Decebal si ar fi fost mai util.
Liniile 13 , 15 si 722 au din nou capatul la Piata Cetatii.
Link pentru modificarille linilor 10 , 11 , 13 , 15 si 722: https://www.facebook.com/OradeaTransportLocalSA/videos/388823150438225/ .

Incepand de luni , 1 aprilie , toate cursele liniei 16 au capatul in Cartierul Tineretului , pana acum erau doar cateva curse la oraele de varf cu acel capat , iar majoritatea curselor aveau capatul la Romeur (Electrometal).
Linia 32 a fost prelungita pana la Gara de Est.
Link pentru modificarile liniilor 16 si 32: https://www.facebook.com/OradeaTransportLocalSA/videos/1033206141701792/ .

Chiar daca in urma cu aproape doua luni linile de tramvai cu culori au fost renumerotate primind indicative fara culoare si oficial , liniile 3N/3R au fost desfiintate , neprimind indicative noi, acestea circula inca , neoficial. In timpul saptamanii , primele doua plecari din Nufarul sunt pe 3N respectiv 3R , la fel cum era si inainte de marea restructurare a transportului cu tramvaie. Nu inteleg de ce sunt aceste curse la 4:30 dimineata. Chiar daca se doreste doar ca sinele sa fie mentinute curate si macazurile functionale , ar fi mult mai utile cateva curse pe 3N/3R in orele de varf , deoarece atat pe portiunea Olosig-Biserica Emanuel cat si pe portiunea Olosig-Gara-Parc 1 Decembrie frecventele sunt mult mai proaste fata de cum erau inainte de restructurare. PS la Tatre si Astre au ramas in memoriile afisajelor si traseele cu N/R) , iar la Siemensuri sunt doar trasele cu N/R (daca se seteaza numar gol nu apare capatul , trebuie pusa suprascriere si nu functioneaza nici anuntarea vocala), deci nu este problema afisarea acestor trasee.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Patrick



Data înscrierii: 05/Noi/2018
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 59
Locație: Oradea

MesajTrimis: Joi 04 Apr 2024 08:26:15    Titlul subiectului: Linia 11 218942

Nu știu când ai fost ultima dată pe teren pentru a putea comenta situația liniei 11. În calitate de „client fidel” al traseului, îți pot confirma faptul că fiabilitatea acestuia a crescut odată cu modificarea adusă, fiind utilizat inclusiv de persoanele care locuiesc în zona bld. Ștefan cel Mare pentru a ajunge în zona centrală a orașului. Pe lângă asta, numărul de elevi care folosesc autobuzul a crescut și în zona Episcopia, odată cu implementarea noului traseu durata călătoriei fiind convenabilă. Se pierdea mult timp la transbordare, de multe ori chiar și dimineața la ora de vârf, când am așteptat și 10-12 minute după tramvai.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tcm



Data înscrierii: 05/Mai/2014
Ultima vizita: 27/Apr/2024
Mesaje: 1959
Locație: Oradea; Leeds (UK)

MesajTrimis: Joi 04 Apr 2024 22:33:38    Titlul subiectului: 218954

Da , in forma actuala aceasta modificare este absolut inutila pentru grosul calatorilor , este utila pentru nisa extrem de restransa , anume locuitori ai Episcopiei care au treaba in zona Magazinului Crisul sau care invata la liceul Gojdu. Cine are de mers de la gara spre Parcul 1 Decembrie nu va sta 20-30 de minute dupa un 11 , normal va lua tramvaiul care vine mult mai des. Iar cine are de mers din Centrul Civic spre Magazinul Crisul/gara/Stefan cel Mare are tramvaie si 9 trasee de autobuz (13 , 38 si 722 pana la Crisul , 17 pana la gara si 29 , 30 , 32 , 34 si 39 pana pe Stefan cel Mare) , nu va sta fix dupa 11. Cine vine din Episcopia si vrea sa mearga in Nufarul oricum va trebui sa coboare , sa mearga pe jos pana la tramvai , nu il va lasa autobuzul in usa tramvaiului. Iar locuitroii din Stefan cel Mare prefera sa mearga pe jos pana la cea mai apropiata statie de tramvai din Rogerius decat sa stea 20-30 de minute dupa 11. Nu are nici un folos extindera , nu deserveste o zona nedesrvita de transportul in comun , nu sunt frecvente mai bune , cele "10" minute pierdute in statie la gara pentru asteptarea tramvaiului se transforma in 5 minute de mers pe jos pana la cea mai apropiata statie de tramvai (respectand regulile de traversare pentru pietoni si semafoarele)+ inca cateva minute bune de asteptat dupa tramvai pentru a ajunge in zone de interes , sau mers pe jos minim 10-15 minute pana la Primarie , Piata Cetatii etc. De cand exista acest traseu spre Episcopia nu a fost deranjat nimeni sa se dea jos la gara sa schimbe tramvaiul si doar in prezent transportul in comun nu este nici de departe la fel de solicitat precum era in urma cu 20-30 de ani , dar abia acum s-a gasit o mana de oameni sa ceara la fiecare postare a OTL-ului prelungirea acelei linii , neavand in cunostinta nici macar cate linii circula in cartierul lor. Daca a fost prelungit 11 ar fi logic sa fie prelungite si liniile 18 , 22 , 35 , 721 , care sunt folosite ca si alternative la 11 , cursele judetene si de ce nu si trenurile pana la Gojdu ca nu se poate sta cateva minute in statie la gara.
Era mai de folos daca 11 mergea pana la Piata Rogerius astfel locuitorii Episcopiei si din Stefan cel Mare aveau acces direct la o zona de interes major cu toate facilitatile necesare , transfer la tramvaie care merg in tot orasul.
Prelungirea pana la Gojdu se putea sa deserveasca populatia de pe strazi nedeservite de transportul in comun , cu zone de interes , nu dubland tramvaiul. De exemplu putea merge pe Roman Ciorogariu pentru a desevi elevii liceului Mihai Eminescu , zona extrem de aglomerata si cu cele mai apropiate statii la peste 20 de minute de mers pe jos. Sau putea intra pe strazile George Enescu-Parcul Traian-Iosif Vulcan cu intoarcere in Piata Unirii-Parcul 1 Decembrie , pentru a deservi elevii scolii Oltea Doamna si locuitorii strazilor respective , care au de mers o distanta destul de lunga pana la cele mai apropiate statii de transport in comun , chiar daca locuiesc in zona centrala a orasului.

_________________
https://www.youtube.com/@tcm_tatra/videos
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Patrick



Data înscrierii: 05/Noi/2018
Ultima vizita: 15/Apr/2024
Mesaje: 59
Locație: Oradea

MesajTrimis: Vin 05 Apr 2024 07:53:38    Titlul subiectului: 218958

Grosul fiind pensionarii? Grosul în cazul acestei linii în cursul săptămânii sunt elevii. Fiind un cartier cu multi locuitori maghiari, această modificare asigura o legatura mult mai buna cu scolile maghiare din zona centrala, dar si cu scolile mentionate de tine, care acum au acces rapid spre cartierul Episcopia. Pentru Piata Rogerius, solutia ar putea fi modificarea graficului liniei 22, prin eliminarea pauzei la gara, asigurand o legatura rapida. Nu inteleg ce te nemultumeste atat de tare la actuala configuratie a liniei 11, atata timp cat nu ai fost sa vezi cum stau lucrurile.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul BIHOR Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Pagina 9 din 9

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community