Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 13:35:44    Titlul subiectului: 218862

ADK a scris:
Apreciez mult deschiderea și fluxul de informații interesante, mă uimesc unele detalii.


Multumesc frumos! Sunt foarte multe detalii la care timp de 20 de ani pur si simplu nu m-am mai gandit deloc, si mi-au disparut din memorie. Revazand pozele si concentrandu-ma pe acea perioada imi amintesc din ce in ce mai multe aspecte din trecutul anilor 2000. Sper sa mai scoatem informatii de genul asta si de la ceilalti colegi ai forumului. Despre Constanta s-a scris mai putin decat despre restul marilor orase romanesti, din cauza faptului ca la Constanta intamplarile astea legate de casari si schimbari sunt cele mai vechi din tara... Majoritatea oraselor au casat masiv in jurul anilor 2006-2008-2010. Si informatiile sunt mai multe. Constanta practic a cam dat tonul casarilor de DAC/Ikarus si tramvaie in 2003-2004, plus ca a dat tonul desfiintarii transportului electric in Romania in 2002-2004.

ADK a scris:
Revenind, auzisem cel puțin de tramvaie că erau mai bune, V3A-urile find sub-denumite "V3A-C", și aparent DeSimon-urile troleibuze păreau mai cochete decât cele bucureștene sau clujene. Cred că prin anii 2000, Mazăre vroia autobuze DeSimon în locul MAZ-urilor, dar Rocar era deja cu un picior în faliment și la câte vroia Mazăre, erau cam peste puterile lor acest număr mai ales dacă le vroiau și ca de "export", așa că s-au mulțumit cu cele 20 de troleibuze și autobuze din Belarus care câteva mai circulă și astăzi.


Acel C din denumirea de V3A-C este initiala orasului Constanta, care simbolizeaza faptul ca tramvaiele constantene au fost pregatite special pentru litoral. Erau alimentate la 600 V CC (curent continuu), fata de 750 V CC cum erau cele din capitala. Dupa Constanta, si alte orase au mai primit varianta V3A in 600 V CC.

La Bucuresti primele generatii de V3A aparusera deja in anii '70 (1971 mai exact), si erau ca design mai invechite, este adevarat.

La Cluj nu au prea circulat mult, fiind mult prea masive pentru sinele de tramvai din oras si pentru curbele aferente. La acea vreme Clujul nu avea infrastructura potrivita unor tramvaie atat de mari. Au fost vandute prin 1993 la Botosani (V3A) si la Iasi (V2A). Abia dupa modernizarea completa a infrastructurii de tramvai din anii 2010-2012, au introdus tramvaie imense precum Pesa Swing si Astra Imperio, care sunt comparabile cu dimensiunile V3A-urilor de odinioara. Stiu destul de bine cum era acum 20 de ani la Cluj in tramvaiele Timis sau Tatra T4R, care se zdruncinau din toate incheieturile si aveai senzatia ca se pot rasturna in orice moment... Sinele erau praf, cam ca si la Constanta, insa traseele erau pline de curbe. La Constanta, tramvaiele aveau trasee lungi si drepte, pe bulevarde foarte largi. De aceea aici s-au potrivit mai bine V3A-urile atunci. Acum, Clujul este la un alt nivel, desigur.

De Simon-urile au fost mai bune datorita caroseriilor din aluminiu care nu mai rugineau ca DAC-urile. Am calatorit si cu cele din Cluj (autobuze si troleibuze), dar si cu cele din Constanta (troleibuzele). Toate mi-au facut o impresie foarte buna. Si s-au mentinut bine daca 5 dintre cele 15 bucati constantene au ajuns sa circule si la Piatra Neamt...

Despre intentia primarului de a colabora cu ROCAR am vorbit detaliat in pagina 11 a topicului. Imi citez mesajul, care iti raspunde perfect la orice nelamurire.

Rocar a scris:
Initial a fost vorba ca vor sa cumpere Rocar De Simon: 35 de troleibuze si 90 de autobuze. Intentie de a ajuta fabrica Rocar a fost la Constanta, atat din partea conducerii orasului si a RATC-ului, cat si din partea soferilor.
Problema era ca s-au stabilit niste intelegeri pe care Rocar nu le-a putut respecta. Desi trebuiau sa ne livreze 125 de vehicule, ne livrasera numai 10. 10 trolee. Tot amanau termenele. Se comunica foarte greu intre Constanta si Bucuresti pe atunci. Rocar intra in faliment si nimeni nu mai garanta pentru ei... Aveau nevoie de bani pentru materiile prime si pentru plata salariatilor. Dar acumulasera asa de multe datorii, ca nimeni nu mai avea incredere sa le acorde alte imprumuturi. Astfel, nu mai primeau materie prima si nu mai aveau din ce sa faca autobuzele... Intr-un tarziu au ajuns cu greu inca 5 trolee, dar nu erau montate complet... Au venit cu unele piese puse deoparte, prin salonul calatorilor. Soferii si mecanicii din autobaze le-au terminat de montat! In situatia aia era Rocar-ul pe atunci... Bazandu-se pe Rocar, ai nostri nu mai investeau in DAC-uri niciun ban si au inceput sa se strice tot mai multe... Si Constanta ramanea fara transport in comun, asteptand sa vina autobuzele de la Rocar, care inca nici nu se aflau in constructie, ca nu aveau cu ce sa le construiasca... Cam astea erau grijile in 2002 la Constanta... Si atunci s-a luat decizia gasirii unui alt furnizor de autobuze... Asa au dat de MAZ-uri, care au venit mult mai repede... Coincidenta de nume MAZ-Mazare poate fi sau nu intamplatoare. Dar, primarul isi dorea initial o intelegere cu Rocar!



ADK a scris:
Cred că garajul ăla cu articulatele necunoscute era un garaj mai secretos cum e(ra) și Ferentari în București, nu știu ce unități există în Constanța (garajul cu articulatele văd pe ăla lipit de cel de tramvaie).


Da, acel garaj cu articulate este in prezent singurul garaj al CT Bus Constanta (fosta RATC). Fostul depou de tramvaie ce se vede lipit de garajul de autobuze a devenit parcul rece al companiei. Restul depourilor au fost desfiintate in preajma anilor 2008-2010. Anume, depoul de la Delfinariu, depoul din Faleza Nord si garajul de sub Podul de Butelii.

Toate depourile au devenit mai pazite si mai secretoase dupa anul 2003 cand hotii de fier vechi dadeau buzna fie noapte, fie zi, prin garajele RATC-ului sa fure fier vechi de pe vehiculele retrase si nu numai. De atunci, nici noi, pasionatii, nu am mai avut acces in niciun depou. Pana prin 2019, cand au inceput sa se mai relaxeze treburile. Totul incepuse cu flota de vapoare din Port... De acolo s-a dat startul jmecheriilor cu fier vechi la Constanta, si dupa a continuat si la RATC, si in alte parti. Poate asa se face o legatura cu Ferentariul, daca ne gandim la hotii de fier vechi... De aceea sa fie si garajul din Ferentari mai bine pazit?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:06:49    Titlul subiectului: 218863

ADK a scris:
Mi-ar face plăcere să legăm o prietenie (măcar de la distanță) să putem discuta pe teme de genul (probabil ai aflat din alte mesaje că sunt copilărit mult cu RATB-ul)


Si mie mi-ar face placere, avem multe de povestit.
Cu RATB-ul nu am circulat asa de mult ca si cu RATC-ul sau RATUC-ul, insa ma pasioneaza transportul din Bucuresti. Inclusiv Metrorex

As mai posta niste fotografii din Constanta de la inceputul anilor '90. 1991, mai exact.

Turistul Ray Wilkinson, cel care a pozat si trenuletul din Parcul Tabacariei, a surprins si cateva cadre cu troleibuzele si tramvaiele constantene in iulie 1991.

In imagine, troleul DAC 117EA 554 la Gara, pe linia 40, incarcandu-se cu pasageri... Fabricat in 1989, era ca nou in 1991. Era cel mai frumos troleu scund al Constantei. In spate alt troleu DAC 117E, fabricat inainte de 1986. Se vede cat de exploatate au fost DAC-urile...

https://garciacalavera.com/tales-of-the-past-unique-photos-of-constanta-tram-and-trolleybus-in-1991/#google_vignette



1991 - CT - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.49 kb
 Vizualizat:  de 685 ori

1991 - CT - 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 694
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:11:12    Titlul subiectului: 218864

Citat:
Poate asa se face o legatura cu Ferentariul, daca ne gandim la hotii de fier vechi... De aceea sa fie si garajul din Ferentari mai bine pazit?

E posibil, dar și din alte motive interne. Când începusem să ies pe teren pentru fotografierea mijloacelor de transport în comun în vara anului 2012, din 2013 punctasem și autobazele și depourile bucureștene, iar în ciuda faptului că în Ferentari intrasem de sute de ori (taică-miu lucrând șofer acolo până în 2011), nu am fost lăsat sub nicio formă în comparație cu alte unități (unde mai că puteam să intru ca la mine acasă, adică atât de slab erau păzite și nu știam unde să-l caut pe gardian să-mi de-a voie să merg la director să-mi spun intențiile), în ciudă că descrisesem situația cât mai multă, abia cu greu în vara lui 2014 după ce m-am rugat de cineva din direcție, am putut să pășesc cam pentru ultima dată în acel garaj (de unde și puținele poze cu Ikarusurile 260.50 și unicul IK4 de intervenții, toate retrase atunci, DAF-urile apărute ulterior erau într-o hală închisă iar acea cisternă SR era adusă dintr-un alt garaj, unde și acolo stătuseră încuiat).

Dar în fine, făcusem un off-topic. Știam că la V3A-C acel "C" e de la oraș, deși inițial crezusem că era de la "Clasic", Totuși mă uitasem pe street-view la garajul cu pricina, cele mai vechi capturi datând din toamna lui 2011 parcă, se văd 212E-urile și 412E-urile aranjate cum erau articulatele misterioase, evident deja retrase pe atunci. Nu știu când s-o fi casat 212E-urile, dar 5 dintre 412E-uri au fost reactivate pentru Piatra Neamț, probabil astea s-au mai putut și poate cu piese de la celelalte dacă șoarecii erau și sunt o problemă în autobaza constănțeană. Restul casărilor le știu prin 2020, când ultimele 2 DAC-uri au ajuns la Iași (în 2020 la Timișoara și Cluj se începuseră casarea idioată a mijloacelor istorice, știu că au existat petiții care se opuneau acestor măsuri, dar la Cluj nu a fost nicio șansă, nici nu mai știu dacă au ceva, troleibuzele 117E, 312E și 412E am înțeles că sigur nu mai sunt, cred că nici autobuzul DeSimon cu acel Renault SC10U).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:40:29    Titlul subiectului: 218865

Troleele Rocar 212E, ultimele 5 bucati, impreuna cu gresorul 406 (prototipul unicat DAC 112E din anul 1980 care a circulat cu pasageri pana in 1989, si a devenit gresor in 1989) plus un DAC 112UDM (CT-03-KKU), au fost retrase din circulatie definitiv in 2010. In 2011 putem spune ca s-a produs casarea in acte, iar in 2013 casarea fizica.

Astfel, in ianuarie 2011 vedem troleele proaspat retrase in decembrie 2010. !5 De Simon, 5 212E si gresorul 112E.
In stanga, avem tramvaiele V3A si KT4D retrase in anul 2008.



2011 - CT - Satelit ian.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  298.49 kb
 Vizualizat:  de 666 ori

2011 - CT - Satelit ian.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:43:19    Titlul subiectului: 218866

In februarie 2012 mai erau Tatre KT4D, dar V3A-C nu se mai vad...
Deduc ca le-au casat in 2011 pe toate.



2012 - CT - Satelit feb.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  337.39 kb
 Vizualizat:  de 664 ori

2012 - CT - Satelit feb.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:48:14    Titlul subiectului: 218867

In iulie 2012 nu mai era nici urma de tramvai in depoul de tramvaie... Deci toate au fost casate pana in iulie 2012.

La Rocar-uri:
Din 15 De Simon-uri mai erau doar 11, deci 4 fusesera deja duse la Piatra Neamt.
Mai erau 5 trolee 212E, ungatorul 112E si un 112UDM (cu numar CT-03-KKU) retrase.

Printre MAZ-uri mai distingem ultimele doua DAC-uri 112 udm ramase in circulatie. DXT si DXU, ajunse in 2020 la Iasi la muzeu.

Autocarul albastru era parcat acolo in dreptul DAC-urilor ca sa nu se mai vada vechiturile din afara depoului, sa nu mai starneasca atentia hotilor de fier vechi.



2012 - CT - Satelit iulie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  358.05 kb
 Vizualizat:  de 663 ori

2012 - CT - Satelit iulie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:50:19    Titlul subiectului: 218868

In ianuarie 2013 mai erau doar 10 trolee De Simon, al 11-lea plecase si el la Piatra in totalul de 5 trolee cumparate de Piatra Neamt din Constanta.


2013 - CT - Satelit ianuarie.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  319.51 kb
 Vizualizat:  de 662 ori

2013 - CT - Satelit ianuarie.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 14:52:39    Titlul subiectului: 218869

In cele din urma, in mai 2013 nu mai erau DAC-urile la gard, deci fusesera casate intre ianuarie si mai 2013. 6 troleibuze DAC scurte si un autobuz scurt.
Cei de la Targu Jiu au venit sa isi ia piese de pe cele 7 DAC-uri casate pentru DAC-urile lor.



2013 - CT - Satelit mai.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  212.43 kb
 Vizualizat:  de 661 ori

2013 - CT - Satelit mai.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 25 Mar 2024 15:33:55    Titlul subiectului: 218870

ADK a scris:
Restul casărilor le știu prin 2020, când ultimele 2 DAC-uri au ajuns la Iași (în 2020 la Timișoara și Cluj se începuseră casarea idioată a mijloacelor istorice, știu că au existat petiții care se opuneau acestor măsuri, dar la Cluj nu a fost nicio șansă, nici nu mai știu dacă au ceva, troleibuzele 117E, 312E și 412E am înțeles că sigur nu mai sunt, cred că nici autobuzul DeSimon cu acel Renault SC10U).


La Timisoara a fost oprita initiativa de casare a oricaror mijloace istorice de transport, ele fiind si incluse in Patrimoniul Cultural.

La Cluj stim cam ce s-a intamplat, nu se doreste un muzeu al transporturilor pe acolo din pacate. Ce mai au ar merita vandute sau donate muzeelor din Timisoara sau Iasi.

Despre casarile constantene am creat un topic special in care am vorbit despre evenimentele de dupa 2017 mai ales (Regasim aici: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=17415).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2024 12:40:44    Titlul subiectului: 218877

Revin cu inca o amintire interesanta.

Dupa cum bine stim multi dintre noi, autobuzele DAC erau greu de pornit in sezonul rece. Si nu doar autobuzele DAC, ci aproape toate autovehiculele care se alimentau cu motorina construite in perioada aia a anilor '60-'70-'80. Pentru ca trebuie sa recunoastem, autobuzele si camioanele DAC/ROMAN, precum si IKARUS, masinile ARO si altele de genul, chiar daca s-au construit pana spre 2000, erau facute cu tehnologia anilor '60-'70. Deci le putem considera masini ale anilor '70.

Si cum aveau probleme la pornirea la rece, masinile astea erau ajutate sa porneasca fie cu o torta aprinsa, fie cu foc de tabara pe dedesubtul sasiului.

Problema este ca se mai intamplau si accidente.

Asa au patit cu un autobuz DAC 112 UDM scund in anul 2001... Un sofer a incercat prin depou sa porneasca autobuzul dimineata cu flacara, a facut focul sub DAC, si flacara a ajuns sub rezervorul de motorina... Si autobuzul a explodat... Soferul a ajuns la spital, DAC-ul a ars complet, ramanand numai componentele metalice din el (scheletul, caroseria, componente din motor, barele si cadrele de la scaune). Initial, autobuzul era rosu, cum v-am aratat o poza cu un DAC 112 UDM pe pagina 10 a topicului. In urma incendiului, vopseaua a ars si in cateva luni, tabla a ruginit complet, autobuzul capatand culoarea ruginie maronie, de la distanta dand impresia ca asa era schema lui de culoare... Pun din nou poza cu autobuzul rosu ca sa ne facem o idee despre cel incendiat accidental. Asa arata initial.

Din 2001 pana in aprilie 2003 autobuzul cu pricina a stat la depoul Delfinariu, printre troleibuze.
In aprilie 2003 el a dat startul casarilor la Constanta... Pot spune ca DAC-ul incendiat a fost adus la gard inspre Soveja, alaturi de un troleibuz DAC 117EA scund rosu, posibil 554 cel din poza de sus (o mai pun inca o data). Soferii remarcau ca troleibuzul asta a avut vopseaua originala din anii '80, pana la casarea din aprilie 2003. Citez: "Este cel mai frumos troleu pe care l-am avut, din generatia scundelor... Si a avut o vopsea foarte buna, de calitate... A tinut atata timp, din anii '80, iar vopselele astea din comert ne tin 3-4 ani...".

Asadar, in aprilie 2003 primele DAC-uri casate la Delfinariu au fost autobuzul scund incendiat in 2001 si troleibuzul din imagine, 554... Remarc faptul ca la casare, troleul avea aceeasi schema de culoare ca in poza, insa era destul de matuit... Nu mai stralucea ca la inceput.



2002 - CT - 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  59.29 kb
 Vizualizat:  de 607 ori

2002 - CT - 3.jpg



1991 - CT - 1.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.49 kb
 Vizualizat:  de 607 ori

1991 - CT - 1.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2024 15:14:20    Titlul subiectului: 218883

554 era "Frumosul Urat" al RATC-ului. In 2003 in pragul casarii avea ceva rugina in zona geamurilor, si pe sub ornamentul de deasupra geamurilor, care fusese scos inainte de casare. Troleul era inactiv de vreo 2 ani din ce spuneau oamenii pe acolo... Nu era singurul troleu inactiv. Aveau cateva bucati care de prin 2000 nu au mai iesit la traseu, din pricina unor defectiuni mai mari sau mai mici. La casare, primele au fost date cele inactive...

La momentul vizitei mele la depou cand au inceput casarile, 554 era intreg, cu cateva ornamente lipsa. Interiorul insa era in curs de demontare. Scosesera cateva scaune din el, si ceva melamina.
Autobuzul care luase foc in 2001 era, insa, taiat aproape complet, cam pe jumatate... Adica partea cu usi si geamuri disparuse complet, ramanand din el numai un metru pe inaltime. Nici nu mai recunosteam caroseria ramasa, nu mai aducea cu DAC-ul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mar 26 Mar 2024 17:40:28    Titlul subiectului: 218884

Tot legat de 554...

A fost vopsit într-o nuanță deosebită la acea vreme... Știu de la oamenii din RATC că vopseaua ar fi fost destinată unor mașini pentru export. Și cu ce le-a rămas, au vopsit troleul asta special pentru litoral, să avem cu ce ne mândri vara când vin turiștii.

Vopseaua fiind de calitate superioara, a rezistat 14 ani pe troleibuz, fără să mai fie nevoie de vreo revopsire, cum era în cazul altor DAC-uri.

Troleul a circulat ani buni pe linia 40. Am impresia că la casare am vorbit chiar cu unul din șoferii lui 554... Mi-a spus că un turist străin pe la inceputul anilor '90 a fost extrem de impresionat de acest troleibuz și l-a fotografiat color. Ceea ce era o raritate pe atunci... A făcut schimb de adrese poștale cu turistul respectiv și i-a trimis fotografii prin poștă...

Acest șofer a fost mutat in anul 2000 pe un alt troleibuz. De ce? Am spus mai sus că în 2000 troleul 554 s-a defectat și a fost retras în depoul de la Delfinariu. Împreună cu altele care nu mai doreau să le repare. După 2000 nu prea mai reparau ce li se strica. Se mergea pe ideea modernizării flotei de transport.
Șoferul mutat pe alt troleu purta în parbriz poza asta roșie cu 554... Și se mandrea peste tot că a fost titular 11 ani pe el...

După ce au văzut că acest troleu roșu impresionează pe toată lumea, șefii de prin RATC au decis să vopsească in roșu multe autobuze DAC 112. Și au vopsit vreo 20, așa cum îl vedem pe 9018 mai sus.
Însă nu au nimerit aceeași culoare. Nu mai aveau de unde și au luat ceva ieftin din comerț. După care vă puteți uita cum le-a ieșit:))
Râdeau șoferii prin depou de șefii respectivi, că s-au zgârcit la vopsele și au făcut treabă de mântuială.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 27 Mar 2024 08:12:03    Titlul subiectului: 218885

Acel incendiu a avut 2 posibile cauze: neatentia soferului si/sau ceva scurgeri/fisuri ale circuitului de alimentare care au condus la prelingerea picaturilor de motorina in exteriorul furtunaselor si a rezervorului. La contactul cu flacara, a explodat.

Soferul respectiv era stiut ca fiind mai neatent in unele privinte, era tanar pe atunci, el activeaza si in prezent ca sofer pe autobuzele CT Bus. In loc sa foloseasca o torta cu flacara mica, a facut foc de tabara sub autobuz... Deci cauzele posibile sunt doua, dar se inclina mai mult spre vinovatia soferului. Despre el nu am sa detaliez alte aspecte, nici nu il cunosc, si nu vreau sa ii creez probleme.


Acest incident a grabit in mod accelerat retragerea autobuzelor DAC si Ikarus de la Constanta. Pe langa toate celelalte probleme pe care le mai faceau. Bine, sfarsitul lor venea oricum, insa probabil dupa 2005, ca in majoritatea oraselor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Mie 27 Mar 2024 08:24:01    Titlul subiectului: 218886

Un alt aspect legat de 554. Acel rosu era venit de la ROMAN Brasov, fusesera vopsite niste cabine de camion pentru export. ROCAR si ROMAN colaborau mult, faceau schimb de piese si de alte treburi.

Soferul sau de pana in anul 2000 a fost special chemat de acasa pentru casare... Soferii pe vremea aceea isi casau propriile masini... Ceea ce era foarte suparator pentru multi dintre ei. Acesta a refuzat sa contribuie la distrugerea troleului sau pe care ani de zile l-a condus si l-a iubit... A plecat dezamagit, spunand ca nu vrea sa asiste la taierea DAC-ului. Aproape plangea.

In prezent, cand se caseaza, autobuzele sunt tractate la REMAT de catre masinile de interventie si casarea o fac cei de acolo. Nu mai sunt implicati soferii. Si din motive psihologice, dar si din motive de siguranta. Multi dintre ei se raneau in timpul casarilor.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 9880
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Mar 2024 10:57:46    Titlul subiectului: 218887

Din pozele ultimelor postari observ un flux mare de calatori. Era si alta capacitate de transport, mult mai mare ca in prezent. Erau troleibuze articulate si tramvaie. Este drept ca lumea nu avea asa de multe masini, ca in prezent.
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Joi 28 Mar 2024 08:24:12    Titlul subiectului: 218890

Este adevarat ca in perioada respectiva transportul in comun era mult mai utilizat ca in prezent. Si drumurile erau mai proaste. Deci, uzura era mai mare pe vehicule atunci.

Permisul de conducere il luau cei care aveau masina in familie sau care stiau clar ca au nevoie de o masina. Acum, permisul se ia de la 18-19 ani ca o normalitate. Parcul auto in tara a crescut de 4 ori in ultimii 30 de ani.

In imagine, avem Gara aglomerata in plin sezon estival. La ce turisti aveam, cred ca si daca dublau numarul troleelor, tot aglomerate ar fi fost.

Imi place ca s-a creat aceasta linie estivala cu autobuzele etajate in ultimii 17 ani, care sunt tot rosii, precum troleul 554. Un oras precum Constanta trebuie sa aiba linie estivala cu mijloace de transport specifice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2024 11:57:15    Titlul subiectului: 218894

Un alt aspect pe care l-am prins in 2002. Tot la Garajul de troleibuze de la Delfinariu.

Se dorea la Constanta modelul Rocar Autodromo. Mi-au aratat si o poza cu el, cu autobuzul care circula in Bucuresti.

Au sunat la fabrica Rocar, insa cei de acolo le-au raspuns ca nu se mai fabrica Autodromo, si ca ne vor trimite Rocar De Simon, echipate special pentru litoral.


Prototipurile mai ciudate sau modelele iesite din comun, cum au fost troleele DAC scurte produse la finalul anilor 80, Rocar-ul 317E, Autodromo si Rocar 512E le-au tinut in Bucuresti... De regula, in tara trimiteau modele consacrate. Timisoara a avut cateva modele deosebite, refuzate la export, si Constanta a mai avut multe prototipuri si modele bune, interesante... Cam astea erau orasele cu ROCAR-uri deosebite. Bucuresti, Constanta si Timisoara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2024 12:05:48    Titlul subiectului: 218895

Cei de la Rocar aveau un fel de intelegere cu unele regii de transport de prin tara. Astfel, metalul obtinut din casari era trimis inapoi la fabrica pe post de materie prima. Era un fel de a se ajuta reciproc regia de transport cu fabrica...

Cand mai sunau la Rocar, cei din garajul de troleibuze (responsabilii) erau rugati sa trimita la Bucuresti fierul din DAC-urile ce urmeaza a fi casate. Si, astfel, am avea si o reducere din pretul noilor troleibuze.


Tot din setul de poze facut de Ray Wilkinson in 1991, mai avem un DAC scund pe linia 40, gablen crem de data asta, 551... La fel ca si 554, 551 era impecabil.



1991 - CT - 2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  90.03 kb
 Vizualizat:  de 334 ori

1991 - CT - 2.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1355
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 29 Mar 2024 22:37:18    Titlul subiectului: 218901

Pe ce bulevard este facuta poza? vad ca acel model de prindere ere destul de raspandit si in Constanta (credeam ca doar in Timisoara si Medias total si Sibiu partial U=U
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Sâm 30 Mar 2024 17:52:18    Titlul subiectului: 218904

Poza este facuta pe Bd. Ferdinand, undeva inspre Gara.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 09:38:12    Titlul subiectului: 219011

Sunt bucuros ca am dat de niste poze pe care le cautam de mai mult timp...

Eu le voi posta aici, cu eventualele precizari...

Constanta a fost un oras frumos si ma bucur ca am prins si eu ultimii ani ai Constantei clasice, sa spunem asa... Constanta simpla, cu multi copaci, cu transport electric, cu statiunea Mamaia mai degajata, fara sutele de cluburi si hoteluri construite la gramada una intr-una...

Adevarat e ca si acum este frumos, insa daca nu prindeam anii 2000, nu aveam in prezent un termen de comparatie... Mi-a placut si atunci, imi place si acum...

Avem niste poze din 1998, facute de Stefan Holtge, de pe Flickr.
https://www.flickr.com/photos/66798019@N07/albums/72157651334344913/

V3A-C 132 pe linia 101 la Gara. Proaspat vopsit in schema RATB. Chestiunea e ca dupa un timp aratau tot mai rau in schema asta de culoare, dupa anii 2000... Diversitatea culorilor din anii astia 1995-2000 a fost cea mai frumoasa.



1998 - CT - 10.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  130.29 kb
 Vizualizat:  de 54 ori

1998 - CT - 10.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 09:41:26    Titlul subiectului: 219012

V3A-C 133 pe 100 la Santierul Naval Constanta. 1998. Reclame la jaluzele erau prin tot orasul, pe toate gardurile.


1998 - CT - 13.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.86 kb
 Vizualizat:  de 53 ori

1998 - CT - 13.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 09:45:39    Titlul subiectului: 219013

La Gara, pe linia 104, tramvaiul 141, in 1998.
In spate, doua trolee DAC, cel in reclama Bingo pare a fi 590...



1998 - CT - 20.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  138.87 kb
 Vizualizat:  de 51 ori

1998 - CT - 20.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 09:54:46    Titlul subiectului: 219014

Tramvaiul 125 pe linia 102 in 1998, pregatindu-se sa urce Podul de la Butelii.

Pe stanga vedem ARO si camionete TV, pentru carat marfuri... Erau un fel de taxiuri... Cand aveai nevoie de o camioneta sa iti cari mobila de exemplu, te duceai pe Dezrobirii sa vezi daca vreun sofer este disponibil... Chestia e ca trebuia sa te duci personal acolo sa ii cauti, ca nu aveau telefoane mobile. Mergeai la risc... Tot orasul stia de ei... Acolo era statia lor de taxi...

Pe urma au mai aparut si Dacii 1310 Papuc, multe cu motorul de 1.9 Diesel de la Renault, in zona Delfinariu, in acelasi scop... Faceau taxi pentru marfuri. Dar asta dupa anul 2000.



1998 - CT - 12.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  122.88 kb
 Vizualizat:  de 49 ori

1998 - CT - 12.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 17/Apr/2024
Mesaje: 1307
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 10:14:21    Titlul subiectului: 219015

128 si cu 150 la cap de linie, in 1998.


1998 - CT - 16.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  172.63 kb
 Vizualizat:  de 46 ori

1998 - CT - 16.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... , 12, 13, 14  Următoare
Pagina 13 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community