Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Amintiri
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 10:18:46    Titlul subiectului: 219016

Continuam cu pozele din 1998.

Troleibuzul 587 Rocar 217E intrand in Gara pe linia 40. Avea farurile modificate, cum mai aveau si altele pe atunci... Am mai vorbit despre asta in paginile precendente. Uneori, soferii si le schimbau ca o forma de tunning. Si aratau chiar bine.

https://www.flickr.com/photos/66798019@N07/albums/72157651334344913/with/17693519443



1998 - CT - 1587.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  118.52 kb
 Vizualizat:  de 291 ori

1998 - CT - 1587.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
radu



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 24/Apr/2024
Mesaje: 1357
Locație: Sibiu

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 16:07:44    Titlul subiectului: 219017

Oare troleibuzul avea o problema? ca pare cu usile deschise si soferul afara cu usa de sub cabina deschisa
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 17:09:18    Titlul subiectului: 219018

E posibil sa fie o problemă pe la rezistente.
Sau, șoferul făcea o simpla verificare la cap de linie.

Important este pentru șofer și pentru călători că a apucat sa intre în Gară. La fel și în prezent se mai întâmplă uneori... Odată ce traversează, șoferul deschide aici ușile și îi lasă pe călători sa coboare, fără să se mai ducă la peron, adică încă vreo 50-70 m mai in față.

Știu că uneori la trolee șoferii mai făceau mici verificari la cap de linie, chiar daca nu erau probleme tehnice.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
guest



Data înscrierii: 30/Sep/2006
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 9916
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 19:54:18    Titlul subiectului: 219019

DAC-urile din Constanta erau fiabile ?
_________________
Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Vin 12 Apr 2024 20:52:02    Titlul subiectului: 219020

DAC-urile constănțene au fost fiabile, însă nu au avut parte de o infrastructură pe măsură, pe care să își desfășoare activitatea asa cum trebuie... Noroc că aveau suspensii rezistente, la ce drumuri au prins...

Dintre modelele de troleibuz, Rocar DAC 217E au fost cele mai îndrăgite. Fiabile s-au dovedit a fi și Rocar-urile 212E. Este adevărat că cele de tip DAC 117E și 117 EA au avut o viață destul de lungă, mai ales unele fabricate înainte de 1990. Însă cele de după 1991 erau mai avansate din multe puncte de vedere...

In ceea ce privește autobuzele DAC, cele mai fiabile au fost articulatele DAC 117UD din primele generații, din perioada 1979-1983, din cate spuneau angajații RATC la acea vreme... Le regretau mult, fiind de o calitate superioară autobuzelor DAC produse după 1986 și, respectiv, după 1990...

Este adevărat că din unele puncte de vedere pot fi considerate mai bune decât autobuzele moderne. Dar, in multe alte cazuri, nu se pot compara cu noile generații... La nivelul anilor '90, le mai trebuiau scaune moi, tapițate, și instalații de climatizare (cald și rece)...

Troleele DAC într-o țară ca Elveția sau Belgia, in condițiile de acolo, ar fi avut o viață mai lungă decât în România...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 07:00:23    Titlul subiectului: 219034

Aparent, troleul 470 ar fi aici... Crem cu fusta rosie. Este revopsit, el fiind adus in 1984 in alta schema de culori. Aici avea 14 ani, in 1998. Nu stiu in ce masura a mai prins anul 2002, daca mai era in circulatie sau era retras...

Aici era la Gara, doar ca a facut dreapta pe strada Theodor Burada, in loc sa intre in Gara propriu-zisa.

https://phototrans.eu/ - Poza de Klaus Mundt, cel ce a facut inconjurul Romaniei in anii '90, colectand cat mai multe date despre transportul in comun...



1998 - CT - 3.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.92 kb
 Vizualizat:  de 166 ori

1998 - CT - 3.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 07:21:46    Titlul subiectului: 219035

DAC-ul 117E cu numar 473 pe linia 40 tot la Gara, in statie, asteptand calatorii.
La fel ca alte DAC-uri, avea faruri rotunde, si masca fata schimbata.

Fabricat in 1984. Avea 14 ani in 1998, ca si 470 de mai sus.



1998 - CT - 4.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  120.38 kb
 Vizualizat:  de 162 ori

1998 - CT - 4.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 07:53:10    Titlul subiectului: 219036

523 - DAC 117E in schema de culoare a ROCAR-urilor 217E... Dupa ce au venit primele serii de ROCAR 217E, in schema crem cu fusta verde, si au vazut cat sunt de reusite, au vopsit si din vechile DAC-uri in aceeasi schema. La noi au fost multe combinatii de culori, ceea ce diversifica mult parcul RATC. Asa cunosteai mai bine si fiecare masina in parte, plus dupa zgomot... Fiecare DAC avea un sunet aparte.

Aici la Gara pe linia 43, preluand calatori. In vara lui 1998. Avea 13 ani, fiind fabricat in 1985.

https://www.flickr.com/photos/66798019@N07/albums/72157651334344913/



1998 - CT - 2jpg.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  103.44 kb
 Vizualizat:  de 157 ori

1998 - CT - 2jpg.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 07:58:00    Titlul subiectului: 219037

Pe 523 l-a prin si Klaus Mund, tot in 1998, tot la Gara, tot pe linia 43. Doar ca l-a pozat din partea usilor.

Remarcam pragurile usilor 2 si 3... Vedem cat sunt de indoite, in comparatie cu pragurile usilor 1 si 4... De unde putem deduce ca fluxul de calatori era concentrat mai mult pe usile 2 si 3...

https://phototrans.eu/



1998 - CT - 7.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  113.84 kb
 Vizualizat:  de 156 ori

1998 - CT - 7.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 08:01:47    Titlul subiectului: 219038

DAC 117E cu numar 509, in stare excelenta, tot la Gara, pe linia 40. Fabricat in 1984. Avea 14 ani.

1998, Klaus Mundt. https://phototrans.eu/



1998 - CT - 5.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  91.47 kb
 Vizualizat:  de 153 ori

1998 - CT - 5.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 08:06:20    Titlul subiectului: 219039

Avem si un scund, 544, dar revopsit. Linia 43, la Gara. La 544 usa a doua era cea mai folosita, vazand pragul curbat... Cred ca fusese vopsit recent... Nu isi mai bateau capul cei de la RATC cu dungi, trinughiuri, detalii estetice ca cele din fabrica...

In 1998, 544 implinea 10 ani.

https://phototrans.eu/



1998 - CT - 8.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  117.27 kb
 Vizualizat:  de 150 ori

1998 - CT - 8.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Rocar



Data înscrierii: 15/Mar/2017
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 1311
Locație: Constanta; Cluj-Napoca

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 08:11:07    Titlul subiectului: 219040

A mai prins si un ROCAR 212E, pe linia 40, la Gara... Pozele lui Klaus Mundt s-au rezumat la perimetrul Garii. Posibil sa mai fi facut si prin oras si inca sa nu le fi postat...

ROCAR 212E cu numar 615. Fabricat in 1996, avea deja 2 ani. Colantat in reclama Foto Express... Ce mai observ, e crapatura din geamul casetei de afisaj al traseului, de sus, in stanga...

https://phototrans.eu/



1998 - CT - 9.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  116.62 kb
 Vizualizat:  de 149 ori

1998 - CT - 9.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
ADK



Data înscrierii: 09/Apr/2019
Ultima vizita: 30/Apr/2024
Mesaje: 701
Locație: Buzau

MesajTrimis: Lun 15 Apr 2024 11:10:00    Titlul subiectului: 219049

Farurile duble s-ar putea să fie de ARO, nu cred că de Dacia 1310 TL(X) cum se mai afirma, păreau mai faine într-adevăr dar mai importantă era utilitatea acestora.

Unii șoferi, dar puțini, care nu-și puteau face rost de faruri duble și vroiau mai multă lumină, decupau bara și mai instalau un set de faruri tot de DAC (mai mult la autobuze și mai mult la cele particulare), dar ca idee. Primele DAC-uri aveau ca fapt-divers proiectoare de ceață rotunde și galbene identice celor de pe camioanele Buceag și/sau SR, păcat că după s-a renunțat la ele (lumina galbenă e mai eficientă pe vreme dificilă, dar o comisie a zis că îs ok și cele albe... dar mie unul nu mi se mai par așa eficiente).

DAC-urile anterior scundelor (adică <1987) se puteau deosebi după prezența semnalizărilor pe colț, a stopurilor dintr-un corp așezare vertical idem Roman 111/112 și cam atât, că după fiecare și le modifica cum vroiau e altă treabă.

În producția comunistă proprie de vehicule dar și puțin după, multe piese erau identice sau ușor adaptabile, deci nu era o bătaie de cap găsirea lor în comparație cu vehiculele importate (care și pe alea le-am "romanizat" cu prima ocazie, gen troleibuzele Saurer bucureștene cu punți AB, stopuri ELBA de DAC cu tot cu modelul de așezare, sau de Ikarus - farurile și jantele pe față trilex, cu toate că Saurer tot trilex aveau dar erau un model diferit și alte mărunțișuri).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul CONSTANȚA Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 12, 13, 14
Pagina 14 din 14

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community