|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 03 Dec 2019 19:42:29 Titlul subiectului: |
204266 |
|
Fostul director la Metrorex, drept la replica. Ii ia la misto atat pe ziaristi cat si pe cei de la DNA. Articolul se gaseste aici.
Citat: | Fost director al metroului ia peste picior DNA-ul lui Kovesi în dosarul licitației trucate pentru vagoanele de metrou: ”Declarații nu am mai dat (sâc, oare de ce?)”
ce?)” Instrumentat în 2014-2015 de DNA, cazul de corupție cu valoare de 300 de milioane de euro a înregistrat doar două condamnări fără suspendare. După ce Libertatea a publicat stenograme, probe și piste pe care procurorii nu le-au urmat, Gabriel Sburlan, director în Metrorex și unul dintre cei cercetați și absolviți de către DNA, a trimis un drept la replică redacției.
Gabriel Sburlan a fost director general al Metrorex și era director de exploatare al metroului în perioada licitației, care a avut loc în toamna lui 2014 – primăvara lui 2015. El este și astăzi șef de birou al Metrorex. Sburlan a făcut parte din comisia de licitație care a acordat contractul către firma spaniolă CAF.
Conform unei decizii judecătorești definitive dată în 2017 de Curtea de Apel București, care a condamnat cu suspendare doi inculpați, aceea a fost o licitație trucată, în valoare de 1,5 miliarde de euro. De altfel, licitația a fost anulată.
Licitația s-a reluat în 2019, iar firma spaniolă CAF, ai căror directori Jose-Mari Muguruza și Jon Huete au fost înregistrați ca beneficiari ai scurgerilor de informații și ai celorlalte aranjamente, participă din nou la ea. Într-un drept la replică pentru Libertatea, pe care-l publicăm integral la finalul articolului, Gabriel Sburlan ironizează ideea jurnaliștilor de a oferi publicului date despre acest caz. ”Chiar și acum la 5 ani de la aceste eveniment, tot la stadiul de acuzații pompoase ați rămas și chiar va ofticati ca unii dintre noi care au fost cercetați de DNA-ul dnei Kovesi (activitate a DNA-ului pe care o apreciați la un moment dat, probabil în cazul meu a fost o scăpare), nu am fost comdamnați, nu am facut închisoare, nu am luat șpaga de care tot s-a trambițat.”
”După vizita de acasă domnii anchetatori (foarte amabili de altfel) m-au invitat și la DNA ptr a mi se aduce la cunoștință motivele pentru care sunt suspect și pentru a da declarații. Declarații nu am mai dat (sâc, oare de ce?) nici atunci, nici după, nici până în ziua de astăzi, sper sa nu dau acum după acest drept la replică”, spune directorul Sburlan. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CiprianTRB
Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Vin 29 Mai 2020 10:01:52 Titlul subiectului: |
207344 |
|
Se pare ca astazi a fost selectat câștigătorul.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.66 kb |
Vizualizat: |
de 2183 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
CiprianTRB
Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Vin 29 Mai 2020 11:05:51 Titlul subiectului: |
207345 |
|
Citat: | BREAKING. Noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5 ar putea fi livrate de Alstom
Oferta acceptată de Metrorex este cea a Alstom Transport Franța cu subcontractor Altom Transport România, pentru 5% din contract. Concluzia apare în raportul procedurii semnat în data de 29 mai, potrivit informațiilor deținute în exclusivitate de Club Feroviar.
Noile trenuri de metrou pentru Magistrala 5 vor fi livrate de Alstom
Pe scurt lucrurile au stat astfel: Rușii de la Metrowagonmash au fost excluși căci nu au prezentat și oferta tehnică, spaniolii de la CAF și asocierea sino-română CRRC – Astra Vagoane au foste excluși deoarece propunerea lor tehnică depășea sarcina maximă admisă pe osie, cerută de Metrorex, iar coreenii de la Hyundai Rotem au fost deasemenea excluși deoarece au prezentat o ofertă care deasemenea nu corespundea la partea de încărcare a trenului cu călători (ținta finală urmărită de ei fiind tot încadrarea în sarcina maximă pe osie cerută).
Alstom a cerut un pret de 103,24 milioane euro, fără TVA, adică 94,3% din valoarea estimată. |
https://clubferoviar.ro/breaking-noile-trenuri-de-metrou-pentru-magistrala-5-vor-fi-livrate-de-alstom/
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 29 Mai 2020 12:03:25 Titlul subiectului: |
207346 |
|
La CAF chiar nu inteleg, cum poate sa depaseasca sarcina maxima admisa pe osie. Doar avem CAF-uri pe M2. Difera M2 de M5 ca si infrastructura ?
Alta chestie, mi se pare cam aiurea sa avem un parc asa variat. am avea Bombardier, CAF, Alstom plus ceva IVE. Din punct de vedere al mentenantei este cam aiurea si inseamna cheltuieli in plus.
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
CiprianTRB
Data înscrierii: 03/Mar/2019 Ultima vizita: 11/Mai/2021 Mesaje: 89 Locație: Bucuresti, Sector 6 - Militari
|
Trimis: Vin 29 Mai 2020 12:29:33 Titlul subiectului: |
207347 |
|
Eu zic ca e un avantaj, având în vedere ca mentenanta trenurilor de metrou este asigurata de Alstom.
|
|
Sus |
|
|
Rocar
Data înscrierii: 15/Mar/2017 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1325 Locație: Constanta; Cluj-Napoca
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 09/Mai/2024 Mesaje: 9929 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 25 Apr 2024 00:04:58 Titlul subiectului: |
219129 |
|
Prima a sosit zilele astea. Articolul se gaseste aici
Citat: | Primul metrou Alstom din Brazilia este în București. Trenul „Giurgiu” ajunge miercuri în depoul Metrorex
Primul tren de metrou construit de Alstom în Brazilia se află deja în București, în depoul Deutsche Bahn (compania feroviară germană), care se află în Berceni, lângă depoul Metrorex. Trenul „Giurgiu” va ajunge miercuri în depoul Metrorex, gata asamblat. Mihai Barbu, președintele Consiliului de Administrație (CA) Metrorex, a declarat că, de pe data de 14 mai, 20 de mecanici vor face instructajul pentru noile trenuri.
„De pe data de 14 mai, 20 de mecanici și 10 tehnicieni vor fi instruiți de Alstom, timp de o lună, pentru a putea conduce noile trenuri. După aceea va începe rodajul primului tren”, a precizat Mihai Barbu. Între timp, al doilea tren Alstom a plecat din Brazilia spre România și ar putea ajunge în București în jurul datei de 18 mai. Noile metrouri cumpărate de Metrorex vor circula pe Magistrala Drumul Taberei Noile vagoane, care vor ajunge în România cu foarte mare întârziere, ar urma să intre în circulație anul acesta, pe Magistrala Drumul Taberei. Fiecare tren are șase vagoane, 114 metri lungime și o capacitate de 1.200 de pasageri. Alstom ar fi trebuit să livreze prima garnitură către Metrorex, din cele 13 rame, în iunie 2023. Acestea vor ajunge cu o întârziere foarte mare. Metrorex și Alstom au semnat în 2020 contractul pentru cele 13 trenuri de metrou, care vor fi introduse pe Magistrala 5. |
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|