Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele din Arad - Discutii generale
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 00:48:55    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad25 18074

T4R-ul utilitar pare putin modificat la usa din mijloc, iar geamurile din spate par mai opace. Iar peste numar, cred ca are ceva abtibild, repet l-am vazut doar noaptea si de realtiv departe, de obicei in jurul orei 1 ajunge in Podgoria, zona unde locuiesc eu.
Dar in Arad exista vreo 7 vagoane utilitare!!!
Cele mai vechi sunt de pe vrema lui Ceausecu, un fel de Timisuri, mai sunt cred ca 2, unul are un fel de macara, iar unul ce seamnaa a rezervoare de apa. Au numerele ceva de genul 001 SI 002. Demult, timn minte ca Aradul avea ceva vagoane de tramvai platforma, care carau pietris cred, de al balastiera Ghiroc, in oras. (inainte de urcarea pe viaductul Ghioroc, se poate observa o linie ce coboara sub pod, in Arad a existat o linie ce intra in curtea unei fabrici de textile, ea fiind demotata curand, insa cea de la Ghioroc mai exista).
Apoi, mai exista 2 utilitare aduse din Germania. Seamana pe tramvaiele Gotha, dar sunt modernizate. Exista unul albastru si unul galben. Cel galben este#1313, cred si scrie pe el" vagon intretinere linie cale", ia rcel albastru nu stiu ce numar poarta, dar pe el cred ca scrie: "vagon intretinere retea contact".
Apoi Gotha-urile sau T2D-urile care nu stiu cate au fost transformate in utilitare. Tin minte ca erau 4 vagoane Gotha sau T2d( nu prea le deoseb esc) cu dubla comanda, toate transformabile in utilitare: #37, #41, #42, #922, si nu #956 cu m am scris mai sus. Poate nici celelalte numere nu sunt exacte, aceste vagoane fiind de mult timp garate in depoul Ghioroc. Dar cel putin unul dintre ele trage sau impinge ceva boghiu de incercare sau asa ceva. Apoi tramvaiele Gotha cu remorca (prob T2D, scuze iar pt confuzie), din care a ramas sigur cel destinat copiilor, unul a fost casat in 2003, iar de restul nu stiu. Cred ca au fost in jur de 4 sau 5 cupluri.
Si in fine, e T4R-ul utilitar, ce mai trebuie descoperit.
Pacat ca nu am o camera digitala sa ma justific, dar o am in vedere... Wink
P.S. Chiar nu stiu ce face CTP-ul cu atatea utilitare. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 00:54:03    Titlul subiectului: 18075

Mai exista si #958, nu mai tineam minte, oricum au fost utilizte foarte putin, erau mici si scartaiau ingrozitor.
Ca sa revin, vagoanele cu dubla comanda sunt Gotha ZT2D( la fel ca si la duwaguri) si cele cu monocomanda sunt T2D si remorciLE B2D? Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 887
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 10:37:35    Titlul subiectului: 18200

quiksilver a scris:
... vagoanele cu dubla comanda sunt Gotha ZT2D( la fel ca si la duwaguri) si cele cu monocomanda sunt T2D si remorciLE B2D? Question

Gotha ET57 are dubla comanda iar T2D este cu monocomanda, si in 2003 erau 3 astfel de vagoane #915, #918 vagoane de calatori si #922 vagon pentru salubizarea caii de rulare.
Exista 2 posibilitati
1 - #922 sa fi fost casat si defapt vagonul motor din poza sa fie sau #915 sau #918.
2 - au dezechipat #922 (caci momentan nu observ nimic special la la vagonul respectiv din poza) iar aparatul de salubrizare l-au montat pe T4R-ul respectiv. Dar voi interoga prietenul meu din Dresden caci el a fost in noiembrie 2005 in ambele depouri poate el a identificat aceste vagoane utilitare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 887
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 19:24:38    Titlul subiectului: 18230

quiksilver a scris:
Demult, tin minte ca Aradul avea ceva vagoane de tramvai platforma, care carau pietris cred, de al balastiera Ghiroc, in oras. (inainte de urcarea pe viaductul Ghioroc, se poate observa o linie ce coboara sub pod, in Arad a existat o linie ce intra in curtea unei fabrici de textile, ea fiind demotata curand, insa cea de la Ghioroc mai exista).
Vagonul pentru transportul pietrisului fotografiat in 2003 in depoul din Ghioroc

Foto: Nemeth Zoltan-Adam
quiksilver a scris:
Apoi, mai exista 2 utilitare aduse din Germania. Seamana pe tramvaiele Gotha, dar sunt modernizate. Exista unul albastru si unul galben. Cel galben este#1313, cred si scrie pe el" vagon intretinere linie cale", iar acel albastru nu stiu ce numar poarta, dar pe el cred ca scrie: "vagon intretinere retea contact".
Eu zic ca seamana leit cu tramvaiele GT4 nu cu Gotha, doar ca acestea nu sunt articulate, si nu degeaba caci au fost fabricate de constructorul vagoanelor GT4 si anume Esslingen.
... cel albastru este #1309 iar 1313 (cel galben) este un vagon de intretinere a caii de rulare adica un polizor mobil (Schienenschleifwagen).
quiksilver a scris:
Apoi Gotha-urile sau T2D-urile care nu stiu cate au fost transformate in utilitare. Tin minte ca erau 4 vagoane Gotha sau T2d( nu prea le deosebesc) cu dubla comanda, toate transformabile in utilitare: #37, #41, #42, #922, si nu #956 cum am scris mai sus. Poate nici celelalte numere nu sunt exacte, aceste vagoane fiind de mult timp garate in depoul Ghioroc. Dar cel putin unul dintre ele trage sau impinge ceva boghiu de incercare sau asa ceva. Apoi tramvaiele Gotha cu remorca (prob T2D, scuze iar pt confuzie), din care a ramas sigur cel destinat copiilor, unul a fost casat in 2003, iar de restul nu stiu. Cred ca au fost in jur de 4 sau 5 cupluri.
Sa luam pe rand:
#37 Gotha T57 ex Halberstadt 37 dupa 3 ani de servire in regim de calatori in 1998 a fost transformat in vagon de transport intern.
#42 Gotha T57 ex Halberstadt 42 dupa un an de servici in regim de calatori a fost transfomrmat in cap motor pentru plugul de zapada montat pe un truc (quicksilver: ceea ce ai crezut tu un boghiu de incercare). Ambele vagoane se afla (se aflau in 28 dec 2005) in depoul UTA.
#41 a fost casat inainte de 2003
#922 T2D ex Zwickau 922 a fost transformat in vagon de salubrizare a caii de rulare. Momentan se pare sa fi fost dezechipat si transformat in vagon utilitar de transport avand atasat vagonul platforma ex B2D #994.
#958 T57 ex Zwickau 958 Vagon utilitar pentru intretinerea spatiului verde din jurul caii de rulare.
#914+990 T2D+B2D tramvaiul copiilor
quiksilver a scris:
Si in fine, e T4R-ul utilitar, ce mai trebuie descoperit.
Pacat ca nu am o camera digitala sa ma justific, dar o am in vedere... Wink

voi interoga prietenul meu din Dresden caci el a fost in noiembrie 2005 in ambele depouri poate el a identificat aceste vagoane utilitare.
quiksilver a scris:
... Cele mai vechi sunt de pe vrema lui Ceausecu, un fel de Timisuri, mai sunt cred ca 2, unul are un fel de macara, iar unul ce seamnaa a rezervoare de apa. Au numerele ceva de genul 001 SI 002.
Ambele exista si se afla in depoul Micalaca. Data 05.02.2006, vedeti ultima poza
In poza in fata se vede 002 iar in spate, vag, se vede si 001, dar defapt se poate observa si pe poza cu garnitura de tramvai utilitar 922?+994.
001 este vagon utilitar de transport insa toamna se echipeaza si cu lama de dezapezire.
002 este vagon utilitar de deszapzire si are matura rotativa in fata.
Si contrar tuturor parerilor auzite de mine, conform carora: ele ar avea ca baza un Timis...,
voi incerca sa va demonstrez ca aceste vagoane
NU au nici o legatura cu Timisul!!!
Si mie la inceput mi s-a parut ca ar fi un Timis transformat dar pana la urma am descoperit originea lor si doresc sa impart acest punct de vedere si cu voi...
Drept exemplu sa luam vagoanele de dezapezire din Bucuresti #030 #035 si sa le punem cap la cap.
Vagoanele de dezapezire din Bucuresti 030 si 035

Vagonul 001 din Arad

Asa-i ce asemanare la fata? Uitati-va la geamuri sunt identice. vagonul din Arad mai mult ca sigur pe vremuri avea totasa matura de zapada care a fost dezafectat si cealalta diferenta este in spate, ca are platforma de transport. In documentul de specialitate SB-Atlas 2004 scrie ca aceste vagoane au fost fabricate la Bucuresti, adica de RATB URAC in 1987 (001) si 1989 (002). Conform acestui document la Bucuresti ar exista vagoane utilitare de deszapezire si de transport care poate sunt identice cu cele din Arad. Acele vagoane din Bucuresti au numerele #09, #10, #011, #12, #13, #14, #16-#21 si au fost construite intre 1976-1982, Ele inca existau in septembrie 2003. Le-a vazut cineva in Bucuresti?
Dupa 1982 pana in 1986 URAC a construit doar vagoane de deszapezire bidirectionale #022-#035 cum sunt si cele din poza.
Si mai este inca un tramvai care inca imi da batai de cap si anume tramvaiul de vara din Arad #01 care chiar si in SB-Atlas 2004 scrie ca ar fi un Timis2 modificat... Oare????
Tramvaiul de vara 01 in august 2003

Foto: Nemeth Zoltan-Adam

Foto: Nemeth Zoltan-Adam
Uitati-va atent la poze. Fata tramvaiului de vara 01 este identica cu fata vagoanelor de dezapezire fabricate de URAC... Chiar si accesul vatmanului se face in acelasi mod cu usa glisanta. Observati geamul din spatele vatmanului este identic cu geamul de pe vagonul de dezapezire 001 si 002 din Arad,... ce coincidenta. Daca la baza acestui tramvai de vara ar fi stat un vagon motor Timis s-ar fi pastrat un geam mai mare. Acoperisul totasa iese mult in fata parbrizului caci pe acoperis isi avea locul pantograful si grupurile de rezistente. Nu avea nici un rost sa schimbe fata unui Timis si mai ales accesul vatmanului chiar asa... uitati-va la stergator este o constructie identica cu cel de pe vagoanele de dezapezire, si stim cu totii ca Timisurile au baza stergatorului jos. Eu zic ca acest tramvai a fost la origine tot un vagon de dezapezire cu platforma de transport care a fost adaptat pentru boghiuri de Timis si pe platforma i-a fost construit un cadru si a fost transformat in compatimentul pentru pasageri. E drept ca acest tramvai este mai lung decat vagonul de dezapezire, probabil a fost taiat la mijoc si astfel s-a format scara si usa din mijloc. La Astra se poate face o astfel de modificare. Usile nu sunt de Timis, Nu are lungimea unui vagon Timis. Absolut nici un element comun nu are cu Timisul... eventual pantograful... si boghiurile
Voi ce parere aveti?


Ultima modificare efectuată zsizsi la Sâm 11 Mar 2006 20:40:44, modificat de 2 ori în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 20:35:17    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad26 18233

Acele vagoane platforma tin minte ca erau tractate tot de un astfel de vagon platforma-motor, si aveau "garajul" in depoul Micalaca, pe prima linie de la calea ferata ce duce la Timisoara. Tin minte ca le-au mentinut destul de mult acolo, pana prin `93-`94`...oricum nefiind folosite dupa revolutie.
Legat de vagonul de vara 01, cred ca incercarea de a-i gasi originea este sortita esecului, pentru ca eu am circulat cu el( te trage curentul ingrozitor), iar pe una din scari ( cred ca la mijloc) e o placuta pe care scrie "Construit astra 95", spre deosebire vagoanele Timis 2 sau Tatra T4R modernizate al Astra care au o placuta cu "Reconstruit astra 93 sau 94".
Asa ca eu cred ca acest vagon este un fel de struto-camila, un vagon pentru care astra ar putea fi dat in judecata pt copyright si de catre fabrica timisoreana si de cea din Bucuresti. Laughing Boghiurile si motorul sunt de Timis, iar carcasa este cat de cat originala, eventual copiata dupa un vagon utilitar produs la Bucuresti. In interior, scaunele sunt de Timis 2, fapt ce cred eu ca intareste ideea ca a fost gandit ca un fel de Timis 2 mai mult. Deci concluzia privind acest vagon e ca a fost construit la Astra de la 0 ( mai putin motorizarea si boghiurile ce vin de la alt vagon Timis). Si probabil accesul vatmanului se face asa, pt ca vagonul nu are decat 2 usi, iar oricum ar fi avut nevoie de o parte inchisa care sa ascunda circuitele electrice.
Oricum, cheia este in diferenta dintre "construit" si "reconstruit". Very Happy
Pentru ca s-au adus in discutie boghiurile, vreau sa va zic ca pe vagonul de vara sunt boghiuri nemodernizate, pe cand pe toate Timisuriel ramase in circulatie, exista boghiuri modernizate care arata destul de diferit( au chiar si patina). Acestea probabil au fost modernizate la Aris ( fosta Strungul), care acum face boghiuri pt Vagoane Astra Calatori.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Iun/2019
Mesaje: 887
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 20:58:33    Titlul subiectului: 18236

quiksilver a scris:
Legat de vagonul de vara 01, cred ca incercarea de a-i gasi originea este sortita esecului . . . Oricum, cheia este in diferenta dintre "construit" si "reconstruit". Very Happy .

In orice caz macar am reusit sa demonstrez ca acel tramvai de vara nu a fost un Timis... cum multi prsupuneau... si nici vagoanele de dezapezire. Ce n-as da pentru o poza cu 001 sau 002 dinainte de '94, pentru ca eu n-as exclude posibilitatea ca acestea sa fi fost initial de constructie identica cu 030 din Bucuresti, doar ca le-au transformat, in urma transformarii, ramanand doua cabine, din care una au folosit la crearea tramvaiului de vara si astfel se explica forma ei...
quiksilver a scris:

Pentru ca s-au adus in discutie boghiurile, vreau sa va zic ca pe vagonul de vara sunt boghiuri nemodernizate, pe cand pe toate Timisuriel ramase in circulatie, exista boghiuri modernizate care arata destul de diferit( au chiar si patina). Acestea probabil au fost modernizate la Aris ( fosta Strungul), care acum face boghiuri pt Vagoane Astra Calatori.

Si se afla chiar in spatel depoului UTA daca ne uitam dinspre Cocorilor iar dinspre Victoriei se afla in stanga depoului. Le desparte doar str Artileriei (o alee defapt) de unde fac eu poze "spion" deobicei...
Data trecuta am observat ramasitele unei linii industriale care iesea de la Astra traversa Calea Victoriei si intra la Aris, dar acum in directia liniei se afla un zid de parca liniile ar fost puse din greseala acolo. probabil pe vremuri era o poarta acolo. Oricum Aris are legatura la calea ferata pe partea de Vest a fabricii linie, care traverseaza str Cocorilor.


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Joi 16 Mar 2006 19:35:36, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iul/2019
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 22:41:19    Titlul subiectului: 18503

La http://www.tram-info.de/sms/Galerie.html gasiti cateva fotografii extrem de interesante - prin prisma vagoanelor prezentate - din timpul transportului catre Arad, din 1999.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 21:07:01    Titlul subiectului: 18539

Interesante poze. Nu-mi aduc aminte de Gt6 #240 portocaliu, probabil la-u vopsit de al inceput in galben si albastru.
Cat despre vagonul de vara, dezbaterea din pctul meu de vedere ramane deschisa, desi cred ca cu tarie in "originalitatea" vagonului.
As dori sa intreb daca considerati ca T4D-urile aduse sunt o investitie profitabila, in sensul ca am vazut ca apar cam aceleasi probleme..rugina avansata, in interior langa geamuri. Nu am pus aceasta intrebare la topicul despre tatre a aceastui forum, pt ca as dori sa ma refer in primul rand al cele aradene. Eu prefer Duwagurile...Ex B4D #194, cu care am fost ultiam data. Si plus de asta, TOATE vagoanele T4D sI B4D au geamurlie zgariate cu cheia, semn ca in ultimii ani din Gemania sia-u facut treaba mai mult prin periferii... Confused
P.S. Se mai si strica, am vazut cuplul #1087-#161 tras din spate cum ar veni, semn ca s-a defectat pe undeva pe relatia Vladimirescu-Ghioroc... Very Happy Sunt ok si aceste vagoane, dar parca DUwag sunt mai reusite Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Czech



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Iul/2019
Mesaje: 7988
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 21:30:58    Titlul subiectului: 18544

Povestea cu zgarieturile de pe geamuri e o caracteristica generala a vagoanelor ex-HAVAG Halle. Tatrele si GT4-urile aduse de acolo in Iasi prezinta aceleasi urme de "civilizatie". Peste tot exista uscaturi...
Cat priveste vagoanele T4D ex-Halle, revizorii RATP Iasi afirma ca le-au creat incomparabil mai putine probleme decat vagoanele T4R. In rest, totul depinde de grija cu care sunt intretinute.
O parte dintre vagoanele T4D aduse in Arad au trecut printr-o "modernizare", in fapt o operatie estetica. Sunt curios cum se prezinta acestea fata de cele neatinse de "estetician" (MGB Mittenwalde).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Iul/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2006 09:38:58    Titlul subiectului: 18736

Eu cred ca tramvaiele timis trebuie toate casate in afara de cuplul 1-2
pt ca sunt niste conserve, iarna frig vara este bine Twisted Evil . Si sa mai aducem tramvaie T4D/B4D sau T4D-C/B4D-C ar fi nemaipomenit. Razz
Toate duwag-urile (GT6 si GT8) trebuie vopsite in stilul EVAG adica galben+albastru pt ca asa cum sunt fiecare este un stil de culoare si arata tiganesc (urat) Daca le-ati (C.T.P.) vopsi pe toate duwag-urile in stilul EVAG ar arata foarte frumos, sa nu mai zic ca acest stil este elegant. Wink



evag1852.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.95 kb
 Vizualizat:  de 14713 ori

evag1852.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2006 10:49:33    Titlul subiectului: 18742

Si cu #15-#16, cum sa ramana?
In afara de GT8 #1859 ( Phatasialand, reclama cu care a venit din germania) si GT8Z #1751( Kenvelo), si GT8Z #1760( Pletl), toate GT8-urile pastreaza aceeasi schema de culori, galben cu albastru. Tramvaiele Gt6 au fost aduse probabil din alt oras. Oricum, culorile variaza in f de reclame.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Iul/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2006 12:47:04    Titlul subiectului: 18748

ma refer la toate GT6, GT6Z, GT8 si GT8Z fara reclama
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 19 Mar 2006 15:28:05    Titlul subiectului: 18761

Eu sincer le prefer asa. Daca ar fi o schema de culori preferata, ar fi cea alb-rosie de pe GT6z Cool . Oricum, vopsite in mod diferit, tramvaiele capata personalitate. Vezi cele 3 vagoane GT6 aduse din Wurzburg ( #271, #274, #276), cel cu Expo Arad( fost bmw cred sau in orice caz ceva marca de automobile, galben-negru), cel cu Uddo Lermann (acum vopsit alb-albastru), si tramvaiul cu inimioare, ramas inca asa.
Au progresat si firmele de publicitate, asa ca au aparut bannere mult mai reusite, vezi GT4 # 09 ( pan pro), si daca iti amintesti Gt4 #07( fluidix), acum casat.( am amintit de el intr-un post mai demult). Asa ca sincer nu sunt pentru o schema de culori unica a tramvaielor intr-un oras, un exemplu fiind Timisoara unde acea culoare maro-mustar imi aduce aminte de Timisurile in zilele lor de glorie. Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 24 Mar 2006 08:30:19    Titlul subiectului: 18984

Faine poze iarasi..
#200-#201, cred a aavut cam aceeasi soarta, la Comb Chimic , adica, oricum,numerele tramvaielor nu se vedeau de pe sosea, trebuia sa mergi pana acolo, se distingea doar vopseaua, galbena pt cele cu Camel, si alb-rosu sau alb-verde pt Colgate-Palmolive. Serios ca nu mai situ anul exact, eram destul de mic...Oricum, tin mijnte ca 201 scotea un zgomot foare suparator, un geam nu era fixat bine si tremura, si parca zgaria cineva cu unghiile pe tabla Laughing
#130 nu as baga mana in foc, ca ar fi fost cu 132 pe-atunci, inainte de reconstruire. Mai repede cu 131, dar nu sunt sigur. Nu mi-l amintesc pe 132 inainte de 1994 cand a fost modernizat.
#19-#20, a fost cred, un tramvai Camel. A supravietuit casarii de care vorbeam mai sus, l-au vopsit in alb-albastru paremi-se si l-au taiat nush cand...prin 97-98 cred...
Si #1-2 a fost un tramvai Camel. Si nu arata mai bine, dpdv al carcasei nici dupa vopsire....Nu stiu ce i-au facut ca acuam arata destul de bine, poate e o carcasa cu totul noua.( #1-2 fiind acum unul din Timisurile modificate pt traseul Arad-Ghioroc, fara usile din mijloc) Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 25 Apr 2006 12:06:55    Titlul subiectului: 21323

Am vazut azi o imagine foarte interesanta. Very Happy S-a mai vorbit aici de utilitare, si am amintit de cele 2 utilitare primite de la nemti, unul galben si unul albastru. Ei bine, azi cel galben ( 1313-vagon intretinere linie cale) impingea un fel de boghiu de Duewag amenajat ca o remorca de automobil, cu 2 scaune pe care erau 2 insi care udau sau imprastiau ceva lichid pe sine. Nu stiu sigur in ce stare de agregare era acea substanta, poate era ceva gaz, se vedea ca un spray cu jetul destul de gros, poate ceva ierbicid... Very Happy
Scuze pt modul neprofesionist de relatare a evenimentului si pt lipsa de imagini. Sper sa imi iasa o " combinatie" a.i. sa-mi iau ceva aparat de foto digital prin mai... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Iun/2019
Mesaje: 1617
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 11 Mai 2006 23:19:19    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad58 22818

Cred că, din cauza ecartamentului îngust, Timișurile se leagănă cam tare (cel puțin, la intrarea în curba de lângă gară se putea oserva bine fenomenul). La GT4, GT6 și GT8, nu am observat legănarea respectivă.
Dacă judecăm logic, e normal ca Timișurile și tatrele să legene; tramvaiele respective au fost concepute pentru ecartament normal în timp ce, în Arad, ecartamentul e îngust. Nu același lucru se poate spune despre GT-uri care au fost gândite pentru linie îngustă. Cu tatrele, situația este mai delicată: tracțiunea integrală, coroborată cuabsența remorcii le fac foarte nărăvașe. pentru comparație: T4D+B4D merge mult mai lin decât T4R (+T4R). Stabilitatea GT-urilor a fost remarcată și de niște cunoștințe de-ale mele. Bucurați-vă că nu aveți KT4D și sper să nu-i vină nimănui ideea de a aduce astfel de tramvaie. Ar fi un dezastru. pe lângă faptul că au trcțiune integrală și nu au remorcă, maiau și articulație fără să existe boghiu sub ea. De altfel, KT4D pe 1000 mm au existat într-un singur oraș din Germania unde... s-au bucurat de o populariate imensă Shocked Shocked deși mulți dintre noi știm cât e de instabil. Chiar și pe o linie normală, cum apare o neregularitate pe linie, poți să cazi dacă nu te ții de bară.
Și totuși, absența boghiului sub articulație continuă la unele Tatre mai noi. De exemplu, vagonul biarticulat K8 (după indicativul K8 mai vin ceva litere) la care segmentul B se sprigină doar în cele două articulații. ca să fiu mai clar
-Segmentul A are 3 osii (grupate 2+1, ultima fiind aproape de articulația I, dar nu sub ea)
-Segmentul B nu are nici o osie, sprijinindu-se doar pe articulații și cred că are podea joasă
-Segmentul C are 1+2 osii, prima fiind în imediata vecinătate a articulației II, dar nu sub ea)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 12 Mai 2006 21:42:30    Titlul subiectului: 22881

Da, TImisurile 1+2 si 15+16 au fost aproape reconstruite. Cat despre leganat, asa este...unele mai si scutura. Si tatrele se leagana destul de serios, chiar T4D. Am auzit zvonuri despre o tatra rastrunata in bucla din P-ta Romana acum cativa ani buni. Si un TImis rasturant la coborarea de pe pod inspre Aradu-Nou , prin 90... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 08:12:07    Titlul subiectului: 23406

quiksilver a scris:
Da, TImisurile 1+2 si 15+16 au fost aproape reconstruite. Cat despre leganat, asa este...unele mai si scutura. Si tatrele se leagana destul de serios, chiar T4D. Am auzit zvonuri despre o tatra rastrunata in bucla din P-ta Romana acum cativa ani buni. Si un TImis rasturant la coborarea de pe pod inspre Aradu-Nou , prin 90...
Cred ca confuzi deraierea cu rasturnarea Confused . Singurul tramvai ce s-a rasturnat a fost pe linia 10, un Timis in care a intrat un camion Wink
Problema scuturatului e la toate tramvaiele din Arad, fie Timis,Tatra, GT8, GT6, GT4 sau Gotha, toate scutura din cauza starii foarte proasta a liniei Evil or Very Mad
Apropo de Timisuri, mi se par mult mai galagioase si mai incomode decit cele din Cluj Rolling Eyes

_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 23 Mai 2006 11:29:05    Titlul subiectului: 23414

Da, vagonul #224 ( Timis vagon motor) s-a rastrurnat acum vre-un an la iesirea din Arad. Celelalte exemple erau foarte foarte vechi...de care nu sunt sigur. Calea de rulare trebuie si va fi imbunatatita. Oricum,daca prinzi o tatra T4R destul de aglomerata ( de T4d nu sunt sigur), si persoanele mai "grasute" stau pe o parte a vagonului, vei putea observa o tatra inclinata serios pe acea parte. Asa l-am vazut azi pe #85. Laughing Tin minte ca eram odata la capat la Billa in Micalaca in tatra t4r #121. Erau cativa oameni inauntru, vagonul era destul de inclinat spre stanga. Apoi , a urcat cineva si s-a echilibrat balanta, vagonul inclinandu-se in celalalta parte. Cred ca tatrele sunt cele mai instabile... Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 13:50:50    Titlul subiectului: Tramvaie din Arad55 25803

Un GT8 pare mai stabil, desi ieri cind am revenit in oras pe linia 3 era o struto-camila, in loc de GT8 erau GT4 Confused , totusi am vazut un singur GT8.

Tatra T4R sint foarte vechi, ma mir ca mai merg, ca se inclina in toate partile nu e de mirare la cit se trage de ele.

_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Iul/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 22:35:09    Titlul subiectului: 25866

Acea poza nu cred ca a fost facuta ieri( asa am inteles din exprimare Smile ), pt ca dac aimi dau eu seama bine, aceala este GT8 #264 ( reclama Mobelstadtt Ruck, sau asa ceva). Ei bine, de vreo 2 saptamani acel vagon este vopsit in galben, si cu o dunga gri in partea inferioara( reclama este demontata). Intr-adevar, mai rar se vad GT4 pe linia 3, ultima data l-am vazut pe #13 ex Ulm. Foarte rar mai circula pe 3 si cupluri GT4+GT4 ( aceste trenuri avand cea mai mare cap de transport din Arad, iar linia 3 este cea mai importanta). In alta ordine de idei, Gt4-urile tin de depoul Micalaca, iar linia 3 e deservita in special de depoul UTA.
Am o intrebare...daca va uitati pe pozele lui Sisintea, la GT8Z #1755, vedeti ca are un fel de lada pe acoperis, chair in fata. Ce paote fi acolo? Tramvaiele GT8 , Gt6, Gt4 au fost dotate cu sistem gprs. ( au un fel clopot tot in fata tramvaiului pe acoperis). Poate fi tot ceva de genul asta? Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 14 Iul 2006 08:02:27    Titlul subiectului: 27391

Omida isi are domiciliul in Ghioroc la sfirsit de saptamina si dupamasa pina a doua zi dimineata, deci daca doriti s-o pozati, acolo e si mai dati o raita pe la depoul de sageata verde ca am fost zilele trecute, ar fi o idee de weekend, eventual putem organiza ceva Wink
Revenind la curiozitati, am vazut ca se taie atit Timis cit si Tatra la metalcomp, mai multe camioane cu carcase din acestea am vazut prin Vlaicu. Apoi cica se reface linia 3 cu infrastructura cu tot de anul acesta Shocked , probabil in purul stil mioritic va fi un haos total

_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 14/Iul/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 14:49:55    Titlul subiectului: 28784

Si 1755 avea acel numit clopot care este de fapt AV2 (automat). Acel automat a luat foc si a fost inlocuit cu acea lada care este LS cum au tatrele dar la ele cred ca este sub vagon.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 25 Aug 2006 19:08:51    Titlul subiectului: 31820

Am si eu o mica intrebare...ce tramvaie sunt acestea, cand au circulat, mai exista pe undeva ascunse prin depourile CTP(Chiar si distruse)?Eventual niste date tehnice despre ele.
Tramvaiele:
http://www.autoarad.lx.ro/arad1973/imagepages/image1.html
http://www.autoarad.lx.ro/arad1973/imagepages/image16.html
http://www.autoarad.lx.ro/arad1973/imagepages/image17.html
Pozele sunt facute de catre Hans Orlemans si apartin Transurb-Galati
Multumesc

_________________


Ultima modificare efectuată de către tyco la Vin 25 Aug 2006 21:48:44, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tyco



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 07/Aug/2013
Mesaje: 40
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 28 Aug 2006 12:11:17    Titlul subiectului: Sageata Verde"60 31975

Multumita Sagetii verzi am reusit sa intram si in depoul din Micalaca si sa facem poze. Iata cateva dintre cele mai interesante:
Tramvaie de mentenanta:



PICT0030.jpg
 Descriere:
tramvai pentru verificarea catenarei
 Mărime fișier:  179.49 kb
 Vizualizat:  de 15042 ori

PICT0030.jpg



PICT0031.jpg
 Descriere:
tramvai pentru mentenanta liniei
 Mărime fișier:  169.35 kb
 Vizualizat:  de 15042 ori

PICT0031.jpg



PICT0039.jpg
 Descriere:
bordul tramvaiului de mentenanta a liniei
 Mărime fișier:  98.54 kb
 Vizualizat:  de 15042 ori

PICT0039.jpg



PICT0041.jpg
 Descriere:
bordul tramvaiului de verificare a catenarei
 Mărime fișier:  177.66 kb
 Vizualizat:  de 15042 ori

PICT0041.jpg



_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 2 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community