Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 17 Noi 2005 15:15:46 Titlul subiectului: Vehicule STB (RATB) pe pneuri, de interventii/utilitare |
2345 |
|
Iata aici o masina de interventii surprinsa ieri la intersectia Orhideelor/Giulesti. Masina asta continea un fel de asfalt topit, care era mentinut cald in permanenta (!!) de un foc aprins in partea din spate a masinii, IN masina...
Se reparau niste gropi din asfaltul din jurul liniilor de tramvai.
Sa vi-l arat pe IK-4 Interventii RATB #2451.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
58.39 kb |
Vizualizat: |
de 46899 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.38 kb |
Vizualizat: |
de 42263 ori |
|
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Joi 11 Ian 2007 12:37:59, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Sâm 03 Dec 2005 22:53:04 Titlul subiectului: Troleibuze de marfa/utilitare |
5214 |
|
Prin anii 70 - 80 erau troleibuze tip ROMAN 112E. Erau folosite in special la transportul de materiale intre depouri, depanari si intretinere de retele de contact dar si la tractarea troleibuzelor (si mai rar, a autobuzelor) defectate pe traseu. Un astfel de vehicul e prezent pe galeria foto a RATB. De asemenea, pe distante scurte, se puteau deplasa cu captatorii coborati de pe retea.
Aceste ROMAN se numeau de fapt DAC. Cand erau autobuze erau numite ROMAN, iar ca troleibuze DAC. ROMAN au fost "ucise"in totalitate in 1991 la Buc. Noi, care le-a exploatat pt ultima data pe liniile 87 (azi 65 si 86) si 97.
Troleibuzele de marfa erau si pe baterii. Aveau o autonimie mica, dar bateriile se foloseau pentru a il intoarce (adica sa treaca de pe un sens pe celalalt) sau sa schimbe linia in intersectiile de linii de troleibuz, unde nu se putea datorita lipsei macazelor. (Ex: linia 66 cu liniile 79 si 86). Era unul in Bucuresti care avea si autoscara deasupra (platforma ridicatoare) pt a lucra la retea.
NU aveau motor Diesel auxiliar, ca Renault Berliet PR100.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 04 Dec 2005 10:57:48 Titlul subiectului: |
5241 |
|
In 1985 cand eu aveam cam 6 ani am vazut un astfel de troleibuz insa imi aduc aminte foarte vag...retin doar ca era DAC scurt rosu...
In Bucuresti l-am vazut insa nu mai retin exact unde era...stiu numai ca troleul se deconectase dupa retea...si comutase pe acumulatori...mai retin ca exista retea in Unirii la Universall...se poate sa confund si sa nu am dreptate...
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 16:23:00 Titlul subiectului: |
5502 |
|
Iata aici o masina de interventii Mercedes, RATB 5-17, sa n-o confundati cu 5-24, cea care poate circula si pe linie de tramvai. Nu stiu la ce-i folosita masina asta, insa e ultramoderna, printre altele am vazut ca era dotata si cu laptop.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
37.29 kb |
Vizualizat: |
de 46703 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mar 06 Dec 2005 21:15:39 Titlul subiectului: |
56412 |
|
In anii '80 erau multe Ikarus de interventie, care aveau ceva portocaliu in schema de culoare, dar nu imi mai amintesc exact cum era. Autobuzele aveau prima usa normala, dar primul segment era blocat in stilul autobuzelor din vremea respectiva. Aveau o fereastra, iar restul era modificat. Aveau usa in spate, asa cum probabil au si cele de acum.
Vehicolele de interventie aveau niste numere ciudate, de tipul: 5-24, 3-20 &c.
Si la maxitaxi (ITB), dupa sigla ITB, in loc de numarul lor (care era scris doar in spate si cred ca si la usile din fata, dreapta si stanga), era scris A2-1 sau A1-2. Am mai vazut si la masini de interventie tot asa scris Ax-y, cu x si y numere mici (1-9), iar dedesubt numelele acelea cu 1-23.
Troleibuzul prezentat la http://www.ratb.ro/img/util_22_full.jpg pare mai mult 11
Eu l-am vazut si pe 01 prin '85-'86 la statuia lui Kogalniceanu, spre Opera.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 07 Dec 2005 10:44:11 Titlul subiectului: |
5612 |
|
Un DAC de Interventii-Linii este si acest B-53-FRN, pe care eu l-am vazut si fotografiat in zona Garii de Nord in timpul lucrarilor recente la linia de tramvai. Autobuzul arata incredibil de bine si am avut ocazia nesperata sa pot face si ceva poze de interior.
Asta se pare ca este "fostul" 1895.
Se spune ca se vor (re-)construi 11 astfel de autobuze, din niste DAC-uri mai vechi, deocamdata cica ar fi vreo 2. Nu stiu cine a spus ca vor inlocui IK-4-urile, cred ca sunt doar speculatii. Si sunt mult mai multe IK-4-uri, eu unul cred ca am vazut cel putin vreo 8, dintre care unul este diferit ca forma de celelalte. Nu am poze cu toate, nici cu asta deosebit, si nici cu cel verde inchis care se vede din tren in Autobaza Nordului.
Iata apoi si o poza de interior, este frumos amenajat, ofera conditii bune pentru muncitorii transportati, are incalzire comandata electronic si, ca o mare curiozitate, are cabina W.C. . . .ecologic, numai ca e "self-service", adica trebuie golit chiar de ... sofer sau muncitori, ceea ce este destul de scarbos, asa ca soferul a impus ca acest W.C. sa nu mai fie folosit, pentru a preintampina "inmiresmarea" intregului vehicul, acum in cabina respectiva fiind atat W.C.-ul propriu-zis, care nu e folosit, cat si diverse unelte si accesorii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.81 kb |
Vizualizat: |
de 46678 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.13 kb |
Vizualizat: |
de 44891 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.51 kb |
Vizualizat: |
de 44887 ori |
|
Ultima modificare efectuată Catalin Ghita la Joi 28 Dec 2006 09:28:32, modificat de 4 ori în total |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 00:39:23 Titlul subiectului: Ik-4 de interventii in anii 80 |
56471 |
|
In anii 80, ik-4 de interventii erau exact cum a spus Tom (identice cu cele de astazi, doar ca aveau usa din fata originala, cu primul batant blocat). Culoarea lor era portocaliu integral.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 08 Dec 2005 09:45:18 Titlul subiectului: |
5741 |
|
Desi nu e o masina de interventii, va prezint aici un dispozitiv simplu si ingenios pentru realizarea segmentelor de curba pentru liniile de tramvai. Poza este facuta in zona Razoare, in timpul lucrarilor de pe B-dul Timisoara.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.55 kb |
Vizualizat: |
de 45858 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 12 Dec 2005 13:50:23 Titlul subiectului: |
6508 |
|
Smbata trecuta am avut dovada certa ca exista cel putin 2 autobuze DAC de interventii. Erau adoua astfel de autobuze, identice, in bucla de la Gara Basarab. Al doilea este B-88-FRT. Din pacate era foarte aglomerat acolo, in afara celor 2 autobuze erau si vreo 4-5 camioane Roman de interventii plus o multime de muncitori, plus un individ cu o statie de emisie/receptie care se invartea pe acolo. Eu eram cu sotia si nu m-am hazardat sa fac prea multe poze, am facut una singura, dar n-o am la mine acum.
Iata si poza cu spatele lui B-88-FRT.
Se vede langa el ca mai este un autobuz identic, e posibil sa nu fie B-58-FRT, e posibil sa fie un al treilea.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
36.82 kb |
Vizualizat: |
de 45805 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Mar 13 Dec 2005 10:50:50, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 15 Dec 2005 11:52:06 Titlul subiectului: |
7131 |
|
Iata si un KRAZ de interventii al RATB, aici in plina "actiune", tractandu-l pe Ikarus-ul 415 T RATB #5171.
Desi era prin octombrie, era un frig patrunzator, cred ca era primul frig mai sanatos pe anul asta si troleibuzele Ikarus "cadeau" pe rupte...
Probabil au "cedat" diverse echipamente care nu au fost reglate/protejate pentru temperaturi joase, ca altfel nu-mi explic "varful" ala de troleibuze defecte...
Un alt camion al RATB, folosit pentru transportul longrinelor si dalelor de beton inlaturate de pe linia 44 (fosta)...
...si un camion ROMAN, folosit cam in acelasi scop, cam in aceeasi perioada.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.67 kb |
Vizualizat: |
de 45784 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.99 kb |
Vizualizat: |
de 42279 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.64 kb |
Vizualizat: |
de 42279 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 28 Dec 2006 09:32:29, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Joi 15 Dec 2005 11:58:19 Titlul subiectului: |
56767 |
|
Ce fel de autobuz de interventii a fost pana la urma Roman112 2539 ?
El arata ca un autobuz obisnuit, dar nu l-am vazut niciodata cu calatori.
Nu stiu cum arata in interior, n'am putut vedea prin geam daca sunt scaune sau altceva in el.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 16 Dec 2005 10:19:32 Titlul subiectului: |
7396 |
|
... si autobuzele Ikarus (260) se mai strica, nu-i asa?
Si cand se strica, incep sa se creada tramvaie.... Un Ikarus 260 tractat de un camion de interventii mergea chiar pe linia de tramvai de pe Stefan cel Mare...
Iata si un DAF defect in zona Clabucet...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.57 kb |
Vizualizat: |
de 45729 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.43 kb |
Vizualizat: |
de 42277 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 28 Dec 2005 10:17:43 Titlul subiectului: |
9454 |
|
Un Aro 243 al RATB, probabil ca este pentru controlori de trafic, ceva... Un Aro 243 gri sta de obicei, cu oamenii in el, la V.Parvan. Vag imi aduc aminte si de un Aro243 rosu, vazut cam prin aceeasi zona.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.56 kb |
Vizualizat: |
de 45762 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 11 Ian 2007 12:26:58, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Mie 28 Dec 2005 11:21:12 Titlul subiectului: |
57181 |
|
Imi amintesc vag de niste masini Dacia papuc (acoperite) ale RATB. Partea din spate era mai rotunjita si arata mult mai bine decat actualele masini de acest tip.
Cred ca tot pentru controlori de trafic erau.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 10 Ian 2006 16:34:55 Titlul subiectului: |
11712 |
|
Iata un autobuz de interventii al RATB in 2 usi.
Observati si sigla "veche" a RATB . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.18 kb |
Vizualizat: |
de 45697 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
35.43 kb |
Vizualizat: |
de 45697 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 15 Ian 2006 02:26:06 Titlul subiectului: |
12405 |
|
Am reușit să dibuiesc și eu Ik4 #027, cel cu față de Ikarus 280... Din păcate, la partea din față, mi-a intrat o dubă în cadru
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 17 Ian 2006 16:03:34 Titlul subiectului: 004 |
57824 |
|
Fata e de Ikarus in mod cert.
Dragos (Dr2005) l-a vazut acum cateva zile pe cand cara . . . .un mort si era prin Drumul Taberei.
Nu ma asteptam ca RATB sa posede si dric-uri. . .
Iata si un IK-4 de Interventii al RATB peste care am dat cand am fost la Piata Presei in cautarea lui V3A #288.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.79 kb |
Vizualizat: |
de 44149 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
39.84 kb |
Vizualizat: |
de 42277 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 17:22:16 Titlul subiectului: 03 |
58107 |
|
Voi ati vazut pe la RATB o masina de recuperare adevarata? Adica una cu macara si troliu pentru masini ratsurnate, dispozitiv de remorcat autobuze cu suspendarea puntii fata, tot tacamul.
Ca eu numai Roman, Tatra , Kraz cu stanga am vazut.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Dum 29 Ian 2006 20:10:10 Titlul subiectului: |
58108 |
|
Erau vreo 6 ROMAN utilitare/de marfa. Unul din ele avea si platforma ridicatoare pentru interventii la retea. Unele ROMAN utilitare le mai vedeai tractand o remorca. Se mai foloseau si la remorcat troleibuze si mai rar autobuze defecte.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Lun 30 Ian 2006 09:30:26 Titlul subiectului: 5555555 |
14364 |
|
Vinerea trecuta, ca bonus de ziua mea, am dat de un IK-4 Interventii al RATB, #255.
Statea cumintel parcat undeva in dreptul IDM Basarab. I-am putut face poze in voie, insa ma supara soarele excesiv, care m-a impiedicat sa fac poze din chiar toate pozitiile din care as fi dorit.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
43.07 kb |
Vizualizat: |
de 43820 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 22:37:35 Titlul subiectului: |
14825 |
|
Nu inteleg dece unele autobuze IK4 de interventie au numarul scris pe ele si altele nu. Inainte nu avea nici unul. In loc de numar, dupa sigla ITB erau niste coduri ciudate de genul A1-30 sau asa ceva, asa cum mai au acum masinile de interventie care nu sunt modificate din autobuze.
Daca ar scrie numerele poate am intelege si noi de ce nu apare 99, 206 (asta cred ca era Roman) si altele.
IK4, in vremurile lui bune si varianta de interventii ITB.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
3.09 kb |
Vizualizat: |
de 42286 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
2.66 kb |
Vizualizat: |
de 42286 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 03 Feb 2006 22:50:11 Titlul subiectului: |
14830 |
|
Nici Dac-urile modificate pentru intervenții nu au numere de parc. Sunt recunoscute după numărul de înmatriculare.
|
|
Sus |
|
|
1689
Data înscrierii: 23/Ian/2006 Ultima vizita: 19/Mar/2009 Mesaje: 87 Locație: (Germania)
|
Trimis: Lun 13 Feb 2006 10:49:36 Titlul subiectului: |
15614 |
|
Tom, autobuzele de interventii IK4 sint toate foste autobuze normale care au fost modificate prin eliminarea usilor 2 si 3 si a majoritatii geamurilor. Partea din spate a fost sectionata si inlocuita cu o usa de acces.
|
|
Sus |
|
|
aztec
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Dec/2019 Mesaje: 85 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 03 Mar 2006 22:40:12 Titlul subiectului: UNIMOG-urile RATB-ului.. caut informatii |
58896 |
|
Stiti ceva despre UNIMOG-urile care le avea RATB-ul?
Sunt masinile acelea utilitare mai micute 4x4 care mai ajutau cu cate ceva... stiti ceva de ele, la ce autobaza sau unde sunt, daca mai sunt?
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 04 Mar 2006 10:00:14 Titlul subiectului: |
58908 |
|
Eu am vazut in ultimele 3 luni cel putin trei bucati diferite. Doua din ele le gasesti pozate la http://ratb.stfp.net/?ttx=Xn. Unul era in mers pe Sos. Viilor, altul la intersectia Viilor/Istrate; oamenii din el faceau ceva la macazul tramvaiului (parca ungeau?).
|
|
Sus |
|
|
|