Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Vin 18 Noi 2005 01:00:27 Titlul subiectului: Macaze |
2469 |
|
Imi explica si mie va rog frumos, cum se schimba macazurile la tramvaie?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 18 Noi 2005 01:42:06 Titlul subiectului: |
2477 |
|
Există un levier metalic, care stă într-un suport, lângă tamponul din față. Acesta este folosit pt. a schimba manual macazele (toate tramvaiele au așa ceva). Și macazele automate pot fi schimbate manual.
Vagoanele care au tamponul acoperit de mască au levierul în interiorul cabinei, în dreapta bordului, într-un suport special.
3. Vatman sprijinindu-se în levier:
Se observă și suportul, aflat lângă tampon, pe partea cu ușile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
64.96 kb |
Vizualizat: |
de 26380 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
62.18 kb |
Vizualizat: |
de 26380 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
133.71 kb |
Vizualizat: |
de 23023 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către Dr2006 la Vin 18 Noi 2005 02:01:07, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 18 Noi 2005 01:48:55 Titlul subiectului: |
2479 |
|
1. Macaz manual:
2. Patina de comandă a macazului de ieșire din capătul P-ța. Presei Libere al liniilor 41 și 42. Acest macaz s-a defectat acum 2 ani. Și a fost lăsat așa, deoarece atunci frecvența de circulație a lui 42 era de 34 de minute (acum este de... 68 de minute) și s-a considerat că nu are rost (42-ul când apare e nevoit să-și schimbe singur macazul...la fel și pe sensul celălalt, unde macazul e...în mijlocul unei intersecții aglomerate). Aceasta deoarece și 41-urile (care vin odată la 3-4 minute) treceau pe sub patina de comandă, și dacă accelerau sub ea, se schimba macazul....iar patina era pusă chiar la ieșirea din stație(și era greu să nu accelerezi sub ea).
3. Și macazul cu pricina:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.09 kb |
Vizualizat: |
de 26377 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.72 kb |
Vizualizat: |
de 23018 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.53 kb |
Vizualizat: |
de 23018 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
sorinvoinea4ratt
Data înscrierii: 26/Dec/2006 Ultima vizita: 07/Iul/2008 Mesaje: 27 Locație: Timisoara
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 14:48:07 Titlul subiectului: *Macaze |
82038 |
|
Aici propun dezbateri legate modurile de actionare a lor, calitati si defecte la sistemele cu macaze in diversele orase.
In Timisoara, din cauza unui macaz nesetat ca lumea, un tramvai a intrat frontal in alt tramvai. Cine ar putea da o explicatie (cum 2 tramvaie s-au ciocnit frontal) este invitatul meu. E vorba de zona Take Ionescu - devierea de pe linia 1/2/5 spre depou.
Orice discutie despre macaze e binevenita. Spor.
http://ratt.stfp.net/DataT/T/j/341-Dp-Dz:1.jpg
Nu inteleg macazele astea... observati ca pe sina din dreapta nu exista parte mobila a sinei, doar pe stanga.
nu cred ca exista doar cate o singura sina corespondenta fiecarei sine cu parte mobila in stanga.
interesant...
Exista sau nu mai multe sine simple corespondente unei singure sine cu limba?
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 15:59:16 Titlul subiectului: |
82048 |
|
Par a fi macazuri cu o singura limba, cum au fost si la Bucuresti intr'o perioada si sigur mai sunt prin depouri sau prin URAC. Probabil erau mai ieftine din cauza ca aveau o singura limba. Sigur erau toate manuale.
sorinvoinea4ratt a scris: | Exista sau nu mai multe sine simple corespondente unei singure sine cu limba? | N'are cum. Ceea ce e ciudat este ca sina cu limba pare a fi putin mai in spatele celeilalte ca pozitie.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 27 Aug 2007 21:00:05 Titlul subiectului: |
82056 |
|
In cazul de fata nu se puteau monta macazuri cu 2 limbi. Se intelege clar de ce.
|
|
Sus |
|
|
dan tm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 24/Mar/2024 Mesaje: 62 Locație: Sag (jud. TM)
|
Trimis: Joi 06 Sep 2007 13:58:35 Titlul subiectului: |
82424 |
|
E simplu, tramvaiul ataca macazul pentru a intra in abatere si, pe cale de consecinta roata din dreapta intra pe sina corespunzatoare.
|
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Mai 2011 14:31:29 Titlul subiectului: MACAZ DESFACUT |
143456 |
|
Macaz la intrarea in Pasajul Victoria.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
118.21 kb |
Vizualizat: |
de 18990 ori |
|
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
EEG
Data înscrierii: 27/Sep/2012 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 414 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 01 Oct 2012 10:57:56 Titlul subiectului: |
159370 |
|
Exemple de macazuri cu o singura limba, care vad ca sunt standard in US.
Pozele sunt de pe reteaua San Francisco MUNI.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
350.02 kb |
Vizualizat: |
de 16407 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
458.99 kb |
Vizualizat: |
de 16407 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
basil
Data înscrierii: 08/Noi/2012 Ultima vizita: 24/Dec/2012 Mesaje: 2
|
Trimis: Joi 08 Noi 2012 21:18:42 Titlul subiectului: |
160351 |
|
Salut, as dori sa stiu si eu unde si mai ales cum se realizeaza macazele. Intr-una din imaginile de mai sus apare un depou cu un caroiaj superb de lunii care se intesecteaza, toate se abat frumos catre dreapta.
Mi se pare ceva greu se realizat, de la masuratori pina la montare si functionare perfecta.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 28 Apr 2016 09:41:06 Titlul subiectului: |
184867 |
|
Daca vreti sa vedeti ceva ce eu nu am mai vazut pana acum, priviti aceasta poza a unui macaz din Manchester!
In zona incrucisarii, buzele rotilor urca pur si simplu pe ciuperca sinelor liniei "directe" !
Tare sau ce? In felul asta linia "directa" e continua, se poate circula cu viteza sporita si nu mai este afectat nici confortul calatorilor!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.86 kb |
Vizualizat: |
de 12259 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
28.72 kb |
Vizualizat: |
de 12259 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
HORIA
Data înscrierii: 26/Apr/2006 Ultima vizita: 16/Aug/2023 Mesaje: 141 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 28 Apr 2016 12:35:57 Titlul subiectului: MACAZE |
184870 |
|
Eu cred ca acest macaz nu mai este folosit, dovadă că la cel de pe sensul opus linia este intreruptă. Modificarea a fost făcută ulterior, tocmai pentru a proteja rotile de canalul din șină.
În anii '70, când a fost sistată circulația tramvaielor pe Bd. Nicolae Titulescu, la intersecția cu Dr. Felix toate incrucișările (X-urile de la macaze (patru la număr) au fost umplute cu sudură pe crestăturile spre Titulescu. Un alt caz a fost în anii '80, în fața pasajului Basarab, pe Calea Griviței. O perioadă, tramvaiele au ocolit zona Gării de Nord, deoarece Calea Griviței era săpată pentru metrou. Vorbesc de macazul de direcționare a tramvaielor către Calea Griviței - spre Podul Grant, care la încrucișare nu avea practicată o crestătură pe sensul către Gară. Când s-a reluat circulația pe Calea Griviței în zona Gării de Nord,tramvaiele nu mai făceau dreapta spre Grant, ci stânga spre Gară iar nimeni nu a mai făcut acea crestătură in X-ul macazului, iar când tramvaiul o lua la stânga ca să intre pe Calea Griviței - spre Gara de Nord se simțea un oarecare disconfort. După câteva luni de circulație, șanțul a început să se creeze singur... Deci, dacă macazul din imagine ar fi fost folosit pe abătută, ar fi apărut urme ( zgârieturi ) pe linia dreaptă.
_________________ R.I.P. 20 |
|
Sus |
|
|
zsizsi
Data înscrierii: 31/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Noi/2023 Mesaje: 1072 Locație: Oradea
|
Trimis: Sâm 20 Aug 2016 13:04:19 Titlul subiectului: |
186204 |
|
Am observat un macaz de iesire ciudat pentru viziunea mea pragmatica cu macaze conventionale. Locatia este Olomouc, Cehia "Grand-Unionul" din Nam. Hrdinu. Macazul aflat in prima poza este pozitionat intre sensuri, doar greutatea vagonului forteaza prin indoire limba catre calea de rulare, care revine pe aceasta pozitie. Macazul dinvpoza 2 are limba din dreapta (dpdv al nostru nu al sensului de circulatie pe macaz) lipita de calea de rulare cealalta fiind iarasi vfoarte aproape de calea de rulare si tramvaiele nu deraieaza pt ca aceste limbi fiind lingi sunt flexibilitate ridicata la indoire.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.08 MB |
Vizualizat: |
de 11295 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
141.23 kb |
Vizualizat: |
de 11292 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|