Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TATRA
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Iun/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 19:04:05    Titlul subiectului: 18490

Vin iarasi sa ma corectez. Stand si revizuindu-mi cunostintele mele de mecanica-meseria mea de baza-si comparandu-le cu cunostintele despre tramvaie iata corectura mea: nu e diferential ci un sistem de angrenaj protejat de acea carcasa care aduce oarecum a diferential. DIFERENTIALUL=prin rolul care-l joaca intr-o transmisie mecanica este dispozitivul care transmite miscarea de rotatie de la motor la roti in turatii diferite in mersul in CURBE. De exemplu la camioane, in curbe, roata interioara curbei are un numar de rotatii mai mic, iar cea din exeterior are mai multe rotatii. Pentru a elimina rigiditatea axului dintr-o bucata care ar face ,ori sa se tarasca roata din exterior avand turatii mai putine,ori sa patineze cea din interior avand turatii mai multe, s-a realizat acest dispozitiv care distribuie miscarea motrice la roti aferenta turatiei lor.in mod diferit, pentru a rula uniform in curbe.
Ori la tramvaie acest lucru nu exista, dat fiind faptul, ca partea aderenta a rotilor de tramvai este putin conica, diametrul mai mic la exterior si mai mare catre buza bandajului. Coroborat cu toleranta marita a ecartamentului sinei in curbe si cu inclinarea terasamentului, face ca in curbe , conicitatea cu diametrul marit sa fie aderenta rotii care ruleaza pe sina exterioara, iar pe sina interioara ruleaza partea aderenta a diametrului mic deci exterior rotii. Pracatic, intr-o curba la DREAPTA, al unui boghiu cu 2 osii, roata din stanga a primei osii aluneca cu buza bandajului pe periferia interioara a sinei din stanga. Iar cea dreapta calca liber cu partea aderenta si cu buza bandajului oarecum departata fata de periferia interioara a sinei din dreapta. Mai departe...Roata din dreapta de aceasta data a celei de-a doua osii, aluneca cu buza bandajului pe periferia interioara a sinei din dreapta, iar roata din stanga a aceleiasi osii, calca liber cu partea aderenta si cu buza bandajului oarecum departata de periferia interioara a sinei din stanga. Coroborat cu frecarea oarecum usoara dintre roata si sina, nu necesita DIFERENTIAL.
Cineva m-a intrebat cineva de ce este arbore cardanic la transmisie la Tatre?
Ca parere a mea, nu stiu daca e corect raspunsul, dar logic cam acesta ar fi in mare raspunsul (pe care i l-am si dat ulterior)..
Motorul nefiind montat FIX pe cadrul boghiului ci pe niste tampoane de cauciuc--care se comprima oarecum in momentul demararii--deci apare o miscare...un ,,joc" intre motor si cadrul boghiului. Pentru a nu rigidiza motorul (pot aparea fisuri) prin fixarea directa pe cadru/longeron s-a creeat astfel o mobilitate intre piesele in miscare. Si atunci ce tip de transmisie e mai potrivit pentru piesele in miscare al caror suporturi au mobilitate limitata intre ele? ARBORELE-CARDANIC! Si-apoi un alt motiv legat de optarea acestui tip de transmisie este faptul ca miscarea se transmite uniform, fara smucituri, fara jocuri mari intre angrenaje iar piesele cele mai solicitate (roti dintate,pinioane,coroane etc) se uzeaza mult mai greu decat daca s-ar fi optat pentru un tip de transmisie prin cuplaje , sau ca exemplu cum ar fi la Timis-2. Ati vazut, cand pleaca din statie unele din ele smucesc. Dovada ca s-a creeat un joc peste limitele admise de standard intre piesele in miscare ale transmisiei.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2006 23:13:30    Titlul subiectului: bfbf 19409

Este o părere mai mult personală, dar nu numai. Per ansamblu, calea de rulare a Oradiei e mult mai bună decât calea de rulare a Clujului care este, efectiv, un dezastru. La Cluj, T4D vibrează foarte tare pe unele tronsoane iar KT4D mai-mai că nu sare de pe linie în unele locuri.
Forma rotunjită a tramvaielor se armonizează cu arhitectura zonei centrale a Oradiei. Cât privește Galațiul, nefiind niciodată în orașul respectiv, nu am cum să mă pronunț, deși am înțeles că, cel puțin KT4D se descurcă mult mai bine ca Timiș 2. În ceea ce privește Aradul se pune problema ecartamentului. Dacă pe o linie de 1435, KT4D leagănă cam tare, ce se va întâmpla pe o linie de 1000? Nu va deraia cam des?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 08:08:25    Titlul subiectului: 19412

Cred ca vagoanele KT4D sunt construite pe acelasi principiu ca si GT4. O grinda care reazema pe cele 2 boghiuri, carcasa vagonului fiind alcatuita din 2 segmente. In curbe, intradevar nu se indoaie precum V2A sau, dar nici drept nu sta. Rolling Eyes
Deci, KT4D-urile se indoaie mai mult in curbe decat GT4 si au un mod diferit de realizare al articulatiei. Practic, articulatia KT4 parca ar avea un boghiu invizibil dedesubt. Rolling Eyes
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 09:10:19    Titlul subiectului: 19413

TATRA a scris:
Cred ca vagoanele KT4D sunt construite pe acelasi principiu ca si GT4. O grinda care reazema pe cele 2 boghiuri, carcasa vagonului fiind alcatuita din 2 segmente. In curbe, intradevar nu se indoaie precum V2A sau, dar nici drept nu sta. Rolling Eyes
articulatia la GT4 si KT4D nu functioneaza e pe acelasi principiu... uite un site unde explica foarte frumos cum functioneaza si cum au evoluat aceste articulatii mai bizare...
http://villamosok.hu/nza/kurz/index_en.html
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 13:27:57    Titlul subiectului: 19439

KT4D pe 1000mm există în Frankfurt-am-Oder, iar ăia nu le vor ține la nesfârșit...cine știe, poate vor ajunge pe la Iași sau Arad.
Și linia din Ploiești e relativ distrusă, însă vatmanii scot sufletul din bietele KT4D-uri... oricum, KT4D este un model mai instabil (datorită lipsei boghiului de sub articulație). Totodată, nu o să vedeți niciodată un KT4D îndoit într-o curbă...sistemul care stă la baza lui îi permite să aibă caroseria aproape dreptă în curbe(bineînțeles...în limita unui anume unghi, pentru a nu lovi vagoanele de pe contrasens).
Pe același site găsim și schema lui KT4:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 14:57:38    Titlul subiectului: 00000000 21452

In 1983, cand s-a deviat traseul de tramvai de pe Uranus pe str. Izvor, tramvaiele vechi de pe linia 20 nu puteau sa urce dealul la Arsenal, asa ca s-au bagat Tatre (imi placeau cel mai mult 3376 si 3320 aveau buzzer pe tensiune nula si erau bine intretinute!
Dupa ce au fost aduse, in 1974, a deraiat unul si a intrat parca intr-o tutungerie, mai stie cineva?
Dupa aceea li s-a bagat limitator de viteza parca la 40 la ora se oprea acceleratia. Din cate imi aduc aminte 3388 nu avea limitator si prindea pe bd. 1 Mai 80 km/h.
Chopperele nu imi plac pentru ca bazaie.
La Praga am mers cu cateva cu chopper si sunt mai leneshe ca cele fara !!
Poate sa-mi spuna cineva ce este cu parghia de langa roata (se trage in afara), la ce foloseste?
La T4R de unde se actioneaza frana cu patina?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 26 Apr 2006 16:42:57    Titlul subiectului: 11111 21461

Vezi la www.tatrabahn.de un site despre (aproape) toate tipurile de Tatre facute vreodata (doar in germana)...
Principalele diferente ar fi ca T3R e mai lat (2.5m) decat T4R (2.2m) si are alte tipuri de motoare (TE 022 vs. TE 022B)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 17:50:26    Titlul subiectului: 21546

Vagoanele Tatra au limitator de viteza pentru 60 km/h, maxim 65. Tatrele din Iasi inca au acest limitator (si T4R si T4D), dar degeaba, ca oricum nu au unde rula cu viteza mai mare de 50 - 55 km/h. O perioada au fost scoase limitatoarele de pe unele vagoane, dar s-a revenit asupra lor.
La vagonele Tatra T4 patina este actionata de un buton afalt pe bordul vagonului sau prin apasarea pana la capat a pedalei de frana.
1. Iata cum sunt pozitionate butoanele de actionare a franei de urgenta la Tatra T4D. Sunt 2 butoane cu inscriptia: Notbremse
2. Iata si pozitionarea butonului de franare in caz de urgenta la T4R. Este ultimul buton din rand.
3. Parghia foloseste la decuplare franelor vagonului cand acesta este impins/remorcat. spre depou, nu si atunci cand circula in regim de remorca (tandemurile din Bucuresti, Arad, etc..), atunci parghiile sunt cuplate. Voi reveni cu ceva date si o schema a modului de functionare al parghiilor.



253.19.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  47.69 kb
 Vizualizat:  de 16363 ori

253.19.JPG



2-dsc04999_799.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  38.3 kb
 Vizualizat:  de 15333 ori

2-dsc04999_799.jpg



3-253.5_659.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  42.92 kb
 Vizualizat:  de 15333 ori

3-253.5_659.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 18:27:03    Titlul subiectului: 000000 21549

Mai demult pe linia 35 de la primul boghiu al primului vagon iesea un fum ca si cum ar arde hartie sub boghiu...vatmanul a decuplat acea maneta si fumul a disparut imediat. Ce se intampla?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 18:47:42    Titlul subiectului: 21551

HORIA a scris:
Dupa ce au fost aduse, in 1974, a deraiat unul si a intrat parca intr-o tutungerie, mai stie cineva?
Dupa aceea li s-a bagat limitator de viteza parca la 40 la ora se oprea acceleratia. Din cate imi aduc aminte 3388 nu avea limitator si prindea pe bd. 1 Mai 80 km/h.
Tatrele din București nu (mai) au limitator.
metrouusor a scris:
Mai demult pe linia 35 de la primul boghiu al primului vagon iesa un fum ca si cum ar arde hartie sub boghiu...vatmanul a decuplat acea maneta si fumul a disparut imediat.Ce se intampla ?
Am pățit și eu ceva asemănător...în 35, după ce a trecut de intersecția cu Romanicierilor, mergând spre Gară. Vatmanul a coborât foarte liniștit cu levierul în mână și a ridicat pârghia sus amintită.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Joi 27 Apr 2006 19:47:27    Titlul subiectului: 21553

De obicei miroase a ferodou ars, in cazul in care sabotii franei mecanice se blocheaza pe tamburul de franare aflat pe axul motorului de tractiune. Fiecare parghie, odata ce a fost deblocata siguranta, marcata cu rosu in fotografia de mai sus, elibereaza sabotii de pe tambur. In cutia respectiva se afla o bobina electrica, in interiorul careia se afla un miez metalic. La apasarea pedalei de acceleratie miezul respectiv urca, deblocand frana mecanica. La franare, dupa ce sistemul electrodinamic si-a facut treaba, adica sub 5 km/h, intra in actiune franarea mecanica unde, miezul metalic coboara facand ca sabotii sa preseze pe tambur. Bobinele functioneaza la 24 V cc, fiind alimentate de generator.
La indepartarea sigurantei (cand dau vatmanii parghiile afara), miezul metalic va fi blocat in partea superioara a bobinei, astfel sabotii vor ramane indepartati fata de tamburul de franare.
Iata o schema a sistemului de transmisie la vagoanele Tatra.
2. Cam asa ar arata o sectiune longitudinala prin boghiu, ptr a vedea bobina si sistemul de franare mecanic. Inca nu am aflat exact cum arata sistemul de parghii, dar modul in care lucreaza l-am explicat.



1.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  35.69 kb
 Vizualizat:  de 16394 ori

1.JPG



2_178.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.11 kb
 Vizualizat:  de 15338 ori

2_178.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
HORIA



Data înscrierii: 26/Apr/2006
Ultima vizita: 16/Aug/2023
Mesaje: 141
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 28 Apr 2006 12:41:41    Titlul subiectului: 21592

Pe vremea cand pe linia lui 20 erau T4R prin dreptul Parcului Bazilescu a ramas blocata remorca unui tandem (pe accelerare), vatmanul nu a putut opri vagoanele care au deraiat la curba de intoarcere la Laromet.
Pe vremea aceea acolo intorcea 97, vagoanele au intrat fiecare in cate un troleibuz care stationau la capat.
Vagoanele tamponate in fatza au stat o vreme la intrarea in Dep.Buc.Noi
A fost nasol ca din primul vagon nu se poate decupla electric al doilea.
Remorca l-a impins pe primul vagon care avea pantograful lasat.
Tatra, stii ca atunci cand pedala de frana e blocata in fund, acceleratia nu functioneaza?
1. E adevarat ca T4R au motoare de metrou? Asa am auzit.
2. Ce e maneta aia din stanga jos, de langa butonul care schimba mersul inainte si inapoi?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Sâm 27 Mai 2006 18:42:16    Titlul subiectului: 23764

Normal...sunt aplicate patinele pe linie si este posibil ca acceleratia sa fie total anulata pentru a nu forta motoarele.
La eliberarea pedalei de frana sabotii nu se departeaza de tamburul de franare, ei ramanand pe pozitia infranat pana la actionarea pedalei de acceleratie. Deci, in momentul in care se apasa pana la fund pedala de frana, cele 2 sisteme de franare (mecanica si patinele) intra in actiune, asta sub 5 km/h, ca pana atunci actioneaza electrodinamica. In cazuri de urgenta se apasa butonul franei de urgenta si patinele cad imediat pe sina, vagonul oprindu-se cam in 8-10 metri, la o viteza de 50 km/h.
1. Nu. Tatrele nu au motoare de metrou.
2. Maneta din stanga jos, de langa butonul de schimbare a sensului de mers, este pentru eliberarea nisipului la osii, tragandu-se de ea in cazul patinajului. In rest vatmanii stau cu piciorul pe ea Rolling Eyes
Nu am o alta fotografie deocamdata, dar cred ca despre maneta din fotografie e vorba, ca alta nu este.



DSC05001.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  37.9 kb
 Vizualizat:  de 17279 ori

DSC05001.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Iun/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 06:27:00    Titlul subiectului: 24806

Sunt curios...la cate tramvaie KT-4D din Romania exista sistem de avertizare la trecerea acestora cu pantograful peste separatori sau incrucisari cu liniile de troleibuz? La noi in Galati cand un KT-4D trece peste separatori se aude o sonerie care scoate un zgomot de intensitate mica, dar se aude oricum. Si absolut toate vagoanele KT-4D din parcul Transurb-GL au asa ceva. In schimb la Tatre au numai un bec de semnalizare in bord care se aprinde.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 08:46:13    Titlul subiectului: 101 24810

Majoritatea troleibuzelor din Bucuresti au o sonerie care face zgomote cand trece peste incrucisari sau macaze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 10:01:23    Titlul subiectului: 24812

Manimal a scris:
Majoritatea troleibuzelor din Bucuresti au o sonerie care face zgomote cand trece peste incrucisari sau macaze.
La incrucisarile Troleibuz-Tramvai nu o sa auzi nici un semnal sonor al troleibuzului. Se aude doar cind troleibuzul sau tramvaiul trece peste macaz sau incrucisare unde el are intrerupere de curent.
Toate troleibuzele DAC cu care am circulat (si au fost multe) aveau semnalul sonor prezent la orice intrerupere de curent. Imaginatia soferului ar putea fi luata in seama doar la reglarea potentiometrului.
Soneria aceea este element constructiv al troleibuzului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 10 Iun 2006 11:29:18    Titlul subiectului: 24820

Unele Tatre T4R din București au niște sonerii care scot un bâzâit lung la trecerea pe separator.
În București niciun Dac nu mai are sonerie... cu câteva excepții la care soneria e ori de Ikarus 415T, ori altfel...
Bineînțeles că această sonerie depinde și de imaginația șoferului... de exemplu, în București, numai Ikarus 415T au această sonerie din fabrică, la tramvaie și la troleibuze Dac fiecare șofer și-a montat propriul dispozitiv de avertizare.
Sunt părți din construcție, dar se pot scoate.
În afară de unele troleibuze Ikarus 415T și câteva tramvaie Tatra, niciun vehicul RATB electrci NU (mai) ARE SONERIE DE AVERTIZARE LA SĂRIREA CAPTATORILOR SAU A PANTOGRAFULUI. Atât la troleibuze, cât și la tramvaie, în momentul când nu mai e tensiune din diverse motive (oprire de curent, sărire a captatorilor etc) motorul nu mai trage și șoferul/vatmanul își dă seama că ceva nu e în regulă și atunci se uită la captatori/pantograf.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 11 Iun 2006 07:27:39    Titlul subiectului: 24903

Soneria de avertizare a intreruperii curentului de pe retea este parte constructiva a mijloacelor de transport in comun electrice. Cu toate ca au oglinzi orientate spre pantograf/captatori, vatamanul sau soferul trebuie sa fie atent la trafic, deoarece are o responsabilitate foarte mare fata de calatorii din vehicul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Iun/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Dum 11 Iun 2006 11:11:05    Titlul subiectului: 24921

E imposibil de crezut,..ce minte bolnava poate demonta sistemele de Daca nu au avertizare sonora, in mod sigur au avertizare luminoasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 11 Iun 2006 23:59:17    Titlul subiectului: 24990

Acele sonerii se pot deconecta de la un simplu buton aflat la bord. In cazurile cand troleibuzul sau tranvaiul este tractat, nu are tensiune in retea, este in reparatii, la trecerea prin periile de spalare (unde are tensiune mai mica) si ori care alte situatii voite cand se deconecteaza de la retea, soneria este declupata deoarece devine suparatoare
Suneria este parte intagranta a vehiculului,dar se poate deconecta
Toti soferii sau vatmanii la orele de conducere pe cere le au nu le mai trebuie neaparat sonerie
Si la sarirea captatorilor se aude un zgomot foarte puternic la care soferul sa fie mort si tot lar auzi

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 23:09:34    Titlul subiectului: 25056

Niciodata nu te poti baza 100% pe intuitie si pe faptul ca ai nu stiu cate ore de conducere la activ. Elementele de avertizare fac vehiculul mai sigur si eliminarea acestora poate duce le evenimente neplacute atat pentru conducator, cat si pentru calatori.
Daca tot vorbim despre siguranta vehiculelor (de transport in cazul de fata), si a participantilor la trafic, sa coboram putin sub botul unei Tatra T4R, apoi sub un T4D, sa vedem cum arata si eventual cum functioneaza "Salvarea" la aceste vagoane.
Sa incepem cu Tatra T4R: "Salvarea" este alcatuita din palpator si cos. In momentul in care palpatorul atinge un obstacol, acesta elibereaza cosul, care cade brusc pe linie., impiedicand astfel ca obstacolul sa ajunga sub rotile vagonului. Retragerea cosului si repunerea lui pe pozitie se face din cabina vatmanului, cu ajutorul unei parghii aflate pe podea, in dreapta scaunului. La iesirea din depou se verifica "Salvarea".
2. In cazul Tatrelor T4D: au o lama inclinata spre partea fara usi a vagonului, obstacolul fiind astfel impins in afara gabaritului tramvaiului.
3. Prinderea lamei la T4D-uri



DSC06684.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  44.27 kb
 Vizualizat:  de 17380 ori

DSC06684.JPG



212.2_167.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  49.12 kb
 Vizualizat:  de 15343 ori

212.2_167.jpg



dsc06791_107.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.19 kb
 Vizualizat:  de 15343 ori

dsc06791_107.jpg




Ultima modificare efectuată de către TATRA la Lun 12 Iun 2006 23:19:34, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Sergabi28



Data înscrierii: 11/Ian/2007
Ultima vizita: 14/Iun/2024
Mesaje: 314
Locație: Galati

MesajTrimis: Mar 13 Iun 2006 10:01:59    Titlul subiectului: 25088

Eheeee...deci numai la Tatra T4-x au avut asa ceva. Tatra T3R in nici un caz. De fapt este si generatie inferioara celor T4. Ok. Cos aveau si ITB-V5X si V-XA, dar oare ele coborau sau erau fixate?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
TATRA



Data înscrierii: 04/Dec/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2012
Mesaje: 556
Locație: Iasi

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 19:38:12    Titlul subiectului: 25269

In cazult ITB-urilor nu ma pronunt, deoarece nu stiu. V2A-urile din Iasi insa, aveau "Salvarea" ca a Tatrelor, tot cu palpator si cos mobil. Diferenta intre cele de Tatra si V2A era urmatoarea: cele de Tatra erau facute numai din teava, iar cele de la V2A-uri erau din sipci de lemn montate pe schelet metalic, in rest acelasi principiu de functionare.
Iata si manerul parghiei de repozitionare al cosului de salvare la Tatra T4R. Fotografie facuta in Tatra T4R #262, printre ultimele care mai alearga in Iasi.
Observ un lucru ciudat, hmmm...sa fie oare asa? Rolling Eyes Unde sunt toti palavragii atunci cand se discuta lucruri serioase Question Question Question
Tatrele bucureștene sunt exact aceleasi vagoane ca in Iasi, numai ca au boghiurile pe 1435, așa ca au aceleasi caracteristici tehnice.



DSC07310.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  48.57 kb
 Vizualizat:  de 17264 ori

DSC07310.JPG




Ultima modificare efectuată de către TATRA la Mie 14 Iun 2006 22:14:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 14 Iun 2006 20:13:06    Titlul subiectului: 25273

Așa arată coșul la T4R-urile bucureștene:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 15 Iun 2006 00:07:45    Titlul subiectului: 0000000 25317

Aș dori să știu cum pot deosebi un T3 de un T4. La prima vedere, T3 seamănă foarte mult cu T4R.
Un T3 din fosta URSS. Se observă fereastra pătrată, corespunzătoare numărului de linie. Designul seamănă mult cu T4R

O ciudățenie: KT6

Este low-floor la segmentul din mijloc.
T3D

Nu vi se pare că seamănă mult cu T4D? E drept că tramvaiele din imagine nu au acele decupaje din dreptul boghiurilor iar ferestrele sunt schimbate, dar în rest... nu se prea văd diferențe. Are careva ochi agerisă vadă diferențe majore între T3D și T4D?
Tot T3D:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tramvaie Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 9, 10, 11  Următoare
Pagina 6 din 11

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community