Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 18 Iun 2006 13:43:36 Titlul subiectului: Tramvaie Gb 2/2 |
25653 |
|
Are cineva mai multe informații despre trambvaiele Gb 2/2 (parcă așa le zicea), primele tramvaie românești de mare capacitate, realizate în anul 1949 la Timișoara? Mai există un asemnea tramvai?Gb2 au fost primele tramvaie de capacitate mare din Ro (1949).
O poză cu un Gb 2/2, făcută în 1976, în Cart. Fabricii (poza e luată de pe site-ul R.A.T.T.).
The Gb 2/2 where an Romanian project, or they where copyed?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
18.62 kb |
Vizualizat: |
de 14162 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
electroputere
Data înscrierii: 19/Ian/2006 Ultima vizita: 03/Iul/2006 Mesaje: 5
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 21:10:08 Titlul subiectului: Some Informations |
25841 |
|
There were 7 Gb 2/2 in Timisoara, 201 - 207. They were built about 4 years:
1950: 201, 202 und 203
1952: 204 und 205
1953: 206
1954: 207
length: 13.200 mm
bride: 2.240 mm
weight: 14.332 kg
seats: 21
capacity alltogether (5 persons / sqm): 121
motor-power: 4 x 25kW
v/max: 50 km/h
Later (some of them) were modernized for pulling two-axle-trailers:
1966: 204 and 206 modernized
1967: 205 modernized
201 and 203: modernized after the year 1969
202 and 207: i don`t know, if they were modernized too
Here another Gb 2/2 picture:
The type Gb 2/2 was in use until the second half of the 1970ies.
nokia2010 a scris: | The Gb 2/2 where an Romanian project, or they where copyed? | Its a very difficult question! In my opinion they seemed to be copied from the "swiss standard car" (former used in Bern, ZĂŒrich, Basel and Geneve, now running in Sibiu and Iasi). But i don`t know exactly...
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mai/2024 Mesaje: 8721 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 22:43:16 Titlul subiectului: |
25868 |
|
Ce ne facem, insa, cu anii de fabricatie? Monografia ITT din 1969 indica 1949 ca fiind anul in care a fost proiectat acest vagon.
Alte cateva caracteristici mentionate in monografia din 1969:
- caroserie metalica portanta, complet sudata;
- inaltimea maxima de la capul sinei la acoperis: 3120 mm;
- inaltimea de la sina la podea: 970 mm;
- distanta intre pivotii boghiurilor: 6200 mm;
- ampatamentul boghiului: 1700 mm;
- suprafata libera la podea: 15400 mp;
- felul comenzii: comanda directa controler tip C cu contacte 9 la pornire si 7 franare reostatica;
- sistem de franare reostatica cu solenoizi si electromagneti pe sina;
- motoare de tractiune de tip M.T. proiectate si executate in atelierele proprii.
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 19 Iun 2006 22:53:23 Titlul subiectului: |
25871 |
|
Some pictures form the archives of Transurb Galati. Used by permission.
Tram 206 in Timisoara (May 1973). Photo by dutch enthusiasts. Unknown author names.
Photos's size and appearance have been reduced due to hosting restrictions.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
52.62 kb |
Vizualizat: |
de 14111 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.93 kb |
Vizualizat: |
de 14109 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|