Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Italia, Roma : Autobuze si troleibuze
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Sud
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mie 02 Noi 2005 12:43:17    Titlul subiectului: Italia, Roma : Autobuze si troleibuze 787

1. Mijloace de transport din Roma.
2. Solaris - Ganz Trollino 18. Sint 30 de vehicule care circula de pe 22 August 2005 pe Linia 90 EXPRESS ex autobuz. Sint alimentate cu curent si cu baterii. 10 % din traseu il fac cu betele joase fara curent.
Exista o singura companie de transport public care se chiama ATAC si care functioneaza pe intreaga retea urbana.
Exista o alta companie privata pe nume SITA care are anumite autobuze albastre si care au apaltat traseele extraurbane in afara racordului anular. Culoarea uficiala a ATAC-ului este portocaliu. (intrun timp era verde). Acum de culoare verde sint tramvaiele.
________________________________________________________
In Roma cel putin nu au mai circulat niciodata autobuze Renault. Au fost Iveco, Man, Mercedes, Fiat, Alfaromeo, Bredabus, Lancia etc.
Pentru a vedea poze cu ele, mergeti pe situl uficial al mijloacelor de transport din roma http://www.fotoatac.fotopic.net/ si ai sa vezi foto de arhiva din anii '60.



trollino 18 - deposito -.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  81.08 kb
 Vizualizat:  de 39263 ori

trollino 18 - deposito -.JPG



2.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.38 kb
 Vizualizat:  de 37017 ori

2.jpg




Ultima modificare efectuată de către bonekamp la Sâm 05 Noi 2005 22:41:57, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
TsE



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 02/Oct/2019
Mesaje: 44
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Vin 04 Noi 2005 00:02:42    Titlul subiectului: 960

Au trei sisteme de aer conditionat... Unul este pentru baterii.
Au si conectare radio la Internet. Cam prea sofisticate, totusi.

_________________
TsE
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 07 Noi 2005 23:31:49    Titlul subiectului: 1566

Troleibuz expres?... folosesc o pereche de fire separata?... cat de dese sunt statiile? ce viteza prinde? trece peste incrucisari si macazuri rapid sau incetineste. asa cum se intampla in Bucuresti&co?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mar 15 Noi 2005 20:16:20    Titlul subiectului: 2019

bercenicity a scris:
Troleibuz expres?... folosesc o pereche de fire separata?... cat de dese sunt statiile? ce viteza prinde? trece peste incrucisari si macazuri rapid sau incetineste. asa cum se intampla in Bucuresti&co?
Este singura linie de troleibuz in Roma. Statiile sint circa una fiecare trei normale. Merge cu cca 70 de km/h cred dar nu sint sigur. La macazuri trce foarte rapid sau cel putin normal fare sa incetineasca pentru ca au un sistem particular de incrucisare care ii permite de a nu salta.
O particularitate in roma toate autobuzele EXPRESS si troleibuzul 90 EXPRESS sint articulate.

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 02:07:47    Titlul subiectului: 9637

Am găsit ceva poze pe http://www.trampicturebook.de/tram/europ_sw/italien/rom/pics_obus/2005-10-08-0511-X800.jpg
În ele sunt înfățișate și Solarisurile pe porțiunea fără fire.


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Joi 29 Dec 2005 09:10:02    Titlul subiectului: 9651

Nu prea inteleg care-i ideea de a functiona 10% din traseu pe baterii.
Inteleg, da, sa fie dotate si cu baterii, pentru vreun caz neprevazut, vreo avarie, pentru eventuale manevre, dar asa mi se pare cel putin ciudat sa nu extinda reteaua de troleibuz si pe cei 10% inca neacoperiti... Care-i smecheria?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Vin 07 Iul 2006 03:04:25    Titlul subiectului: 27136

Probabil pentru ca nu au putut aduce reteaua pina la Gara Termini. Aceasta linie trece si prin fata unui minister...poate ca nau vrut sa vada fire prin fata lor... Faptul e ca au terminat si de putin timp lucrarile de modernizare a Garii si a peroanelor autobuzelor asa ca poate in viitor lor face.
Oricum, proiectele primariei sint de a mari reteaua de troleibuze cit de curind.
_________________________________________________________
Noile autobuze pe hydrogen nepoluante



iveco hydrogen.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.42 kb
 Vizualizat:  de 39009 ori

iveco hydrogen.JPG



iveco hydrogen2.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.25 kb
 Vizualizat:  de 39008 ori

iveco hydrogen2.JPG



interior iveco.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  62.54 kb
 Vizualizat:  de 39007 ori

interior iveco.JPG



anterior dreapta.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.78 kb
 Vizualizat:  de 39006 ori

anterior dreapta.JPG



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Dum 09 Iul 2006 00:13:56    Titlul subiectului: 27237

Câtâ siguranță în exploatare prezintă alimentarea cu H? Pornirea se poate realiza direct, sau se comută după pornirea motorului de pe motorină pe H?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Dum 23 Iul 2006 16:50:22    Titlul subiectului: 28488

1. - 2. Gara Termini
3. Mercedes Citaro pe linia 64 Stazione Termini - P.zza San Pietro



iveco 5361.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.98 kb
 Vizualizat:  de 38962 ori

iveco 5361.JPG



bredamenarinibus1520.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.13 kb
 Vizualizat:  de 38961 ori

bredamenarinibus1520.JPG



citaro7534_192.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  63.64 kb
 Vizualizat:  de 36991 ori

citaro7534_192.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 09:27:26    Titlul subiectului: 29258

Acele autobuze FIAT sunt același model cu Iveco second-hand din București (adică au aceiași parte tehnică numai că diferă fabricantul), sau doar au aceiași caroserie?
Am găsit un intresant autobuz double-deck (cu imperială):
http://www.fotoatac.fotopic.net/p17345618.html
Se mai păstrează vre-un exemplar?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 21:04:31    Titlul subiectului: 29677

Nu cred ca mai exista. Anumite raritati se pastreaza in museul istoric Atac dar nu stiu daca acest tip de autobuze face parte din aceasta categorie.
Am gasit anumite informazii in internet unde am aflat ca aceste autobuze au caroserie Aerfer VE111 Metropol cu motor Fiat 412-H61 diesel de 11.548 cc cu o putere de 176 Kw. Acum nu stiu daca are aceleasi caracteristici cu Iveco second hand de care zici tu.
Oricum in Italia la momentul actual mai exista numai un singur exemplar cu matricula 2724 casat in 1982 dar refacut ca nou si detinut de ATM Bologna ca model museal.

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2008 15:10:49    Titlul subiectului: minibus electric 92226

Pe linia 116 intre P.zza Farnese si Via Veneto.
Fotografiile sant de la Pzza Sant'Andrea della Valle



Immagine 018.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.35 kb
 Vizualizat:  de 36746 ori

Immagine 018.jpg



Immagine 027.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.07 kb
 Vizualizat:  de 36746 ori

Immagine 027.jpg



Immagine 037.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78 kb
 Vizualizat:  de 36746 ori

Immagine 037.jpg



Immagine 039.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  85.59 kb
 Vizualizat:  de 36746 ori

Immagine 039.jpg



Immagine 038.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.6 kb
 Vizualizat:  de 36746 ori

Immagine 038.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2008 15:22:54    Titlul subiectului: autobuze articulate pe linia 40 Express 92227

...nu imi dau seama care e problema cu numarul scris pe hartie deodata ce tabela electrica functioneaza...


Immagine 015.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  71.04 kb
 Vizualizat:  de 36740 ori

Immagine 015.jpg



Immagine 023.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.98 kb
 Vizualizat:  de 36740 ori

Immagine 023.jpg



Immagine 029.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.64 kb
 Vizualizat:  de 36740 ori

Immagine 029.jpg



Immagine 030.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  64.44 kb
 Vizualizat:  de 36740 ori

Immagine 030.jpg



Immagine 031.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.15 kb
 Vizualizat:  de 36732 ori

Immagine 031.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"


Ultima modificare efectuată de către bonekamp la Sâm 19 Apr 2008 15:38:07, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2008 15:28:34    Titlul subiectului: Mercedes Citaro 92228

tot la Sant'Andrea della Valle


Immagine 014.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  80.03 kb
 Vizualizat:  de 36737 ori

Immagine 014.jpg



Immagine 019.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.89 kb
 Vizualizat:  de 36737 ori

Immagine 019.jpg



Immagine 020.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.33 kb
 Vizualizat:  de 36737 ori

Immagine 020.jpg



Immagine 033.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.46 kb
 Vizualizat:  de 36737 ori

Immagine 033.jpg



Immagine 034.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  70.89 kb
 Vizualizat:  de 36737 ori

Immagine 034.jpg



Immagine 025.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.71 kb
 Vizualizat:  de 36737 ori

Immagine 025.jpg



Immagine 035.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  65.15 kb
 Vizualizat:  de 36736 ori

Immagine 035.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2008 15:33:23    Titlul subiectului: Iveco 92229

Cursor Cityclass combinatie veche de culori


Immagine 021.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  82.62 kb
 Vizualizat:  de 36734 ori

Immagine 021.jpg



Immagine 022.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  74.22 kb
 Vizualizat:  de 36734 ori

Immagine 022.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Sâm 19 Apr 2008 15:37:35    Titlul subiectului: Iveco 92230

Cursor Cityclass noua combinatie de culori


Immagine 013.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  79.57 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 013.jpg



Immagine 016.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  84.27 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 016.jpg



Immagine 017.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  60.47 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 017.jpg



Immagine 024.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  73.45 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 024.jpg



Immagine 026.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  76.31 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 026.jpg



Immagine 028.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.85 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 028.jpg



Immagine 036.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  78.98 kb
 Vizualizat:  de 36733 ori

Immagine 036.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mar 03 Feb 2009 18:00:20    Titlul subiectului: Roma Foto Artistice 105436

ce se mai poate vedea mergand cu mijloacele de transport


Roma - Autobuz la Piazzale Flaminio.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  61.07 kb
 Vizualizat:  de 35742 ori

Roma - Autobuz la Piazzale Flaminio.jpg



Roma - Autobuz la Piazzale Flaminio 02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  56.55 kb
 Vizualizat:  de 35742 ori

Roma - Autobuz la Piazzale Flaminio 02.jpg



Roma - Autobuz la Villa Borghese.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.43 kb
 Vizualizat:  de 35742 ori

Roma - Autobuz la Villa Borghese.jpg



Roma - Autobuz la Villa Borghese 02.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  58.66 kb
 Vizualizat:  de 35742 ori

Roma - Autobuz la Villa Borghese 02.jpg



_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 11:22:58    Titlul subiectului: 105501

Foarte bun Citaro... Vad ca din ce in ce mai multe orase le aduc.
Am vazut ca si RET Rotterdam are Citaro/Connecto noi, tre sa mai sap sa vad...
Exista planuri de extindere a troleibuzului in Roma? Ma astept sa nu... si pe bune!

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
bonekamp



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 29/Ian/2024
Mesaje: 133
Locație: Roma (Italia)

MesajTrimis: Mie 04 Feb 2009 15:56:33    Titlul subiectului: 105526

Deocamdata nu sau mai precis nu in viitorul cel mai apropriat. Oricum Primaria Romei este foarte atenta la poluare. Parcul autobuzelor se reiinoieste cu mare frecventa si de asemeni se utilizeaza mult transportul pe hidrogen. In ceea ce priveste centrul istoric se folosesc minibuze electrice.
Alte amanunte in curind.

_________________
"sono le nostre scelte che caratterizzano il nostro destino"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 02 Sep 2010 22:51:14    Titlul subiectului: 132845

Acele microbuze (minibuze) electrice, utilizate la Roma (dar și în alte orașe italiene) sunt ceva foarte bun, pe lângă faptul că sunt nepoluante, sunt puțin ancombrante, ajută la evitarea congestionării traficului și sunt vehicolul ideal pentru a menține un transport public regulat pe străzi relativ înguste, aglomerate, unde "cererea" de transport public este relativ puțin importantă (sunt puțini călători potențiali, iar autobuzele mari ar circula mai degrabă goale, deci ar "consuma spațiu", ocupând o suprafață mare de carosabil...), dar, TOTUȘI, necesar (acei puțini doritori de transport public, pe acele itinerarii, atâția câți sunt, au și ei dreptul, nu-i așa, să recurgă la un mijloc de transport...). Ar fi foarte utile și la București, de pildă, pe unele trasee din centru, dar nu pe marile bulevarde, ci pe străzi mai înguste, unde traficul autobuzelor grele e imposibil, dar unde ar fi totuși nevoie de un mijloc de transport (mă gândesc la zone precum vechiul "centru istoric", cu Lipscanii, etc., ori la zone din jurul Pieței Amzei, ori din cartierele din jurul străzilor Batiștei, Maria Rosetti, Armenească, și altele asemenea...). La București, s-a renunțat la maxi-taxi, sub cuvânt că ar congestiona traficul (argument, de altfel, cu totul îndoielnic, pentru că dacă cei circa zece călători ai unui maxi-taxi ar lua fiecare taxiuri obișnuite ori ar recurge la mașina personală, ar ocupa mult mai mult spațiu pe carosabil decât un microbuz...). Oare nu ar fi bine ca în locul fostelor "maxi-taxi"-uri, să se recurgă și la noi la asemenea microautobuze nepoluante, după model italienesc ? Le-am văzut "la lucru", la ele acasă, și pot depune mărturie că treaba merge strună, că sunt un mijloc de transport comod și foarte "prietenos".


Minibuz italian (Roma) (3).JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  700.1 kb
 Vizualizat:  de 32622 ori

Minibuz italian (Roma) (3).JPG



3-minibuz_italian_roma_993.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  102.82 kb
 Vizualizat:  de 32592 ori

3-minibuz_italian_roma_993.jpg



4-minibuz_italian_roma_4_113.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  92.58 kb
 Vizualizat:  de 32592 ori

4-minibuz_italian_roma_4_113.jpg



5-minibuz_italian_roma_5_175.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  68.62 kb
 Vizualizat:  de 32592 ori

5-minibuz_italian_roma_5_175.jpg



6--minibuz_italian_roma_6_247.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  93.63 kb
 Vizualizat:  de 32592 ori

6--minibuz_italian_roma_6_247.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Lun 13 Sep 2010 18:08:18    Titlul subiectului: 133330

Cel mai mult la transportul de suprafata imi plac liniile expres: 30, 40, 50 etc. Sunt foarte rapide si au trasee foarte bune. Problema cu liniile expres este ca nu (mai) sunt deservite de autobuze articulate. Sunt mai tot timpul ticsite cu turisti, care sunt si singurii care fac bilet Very Happy.
Am inteles ca traseele cu 2 cifre sunt in principal pentru centrul Romei si zonele rezidentiale aferente lui, iar cele cu 3 cifre, leaga diferite zone, carora le corespunde prima cifra. Numarul traseelor este foarte ridicat, practic tot orasul este un furnicar de autobuze.
Pe zonele deluroase sunt folosite in principal midibuze care merg destul de des si sunt in general pline.
Cea mai interesanta experienta am avut-o cu linia de noapte N1, care face traseul lineei A de metrou (Battistini-Anagnina), in care nu m-am putut urca nici dupa 4 masini. Se merge cu usile deschise, si din cauza aglomeratiei se anuleaza multe din curse... E plin mai ales cu cei ce muncesc de noapte in turism.
Starea parcului auto este bunicica, dar e de inteles la cat muncesc acele masini. Se merge destul de repede si pe foarte multa piatra cubica. Avand in vedere ca starea drumurilor e mai proasta decat in Bucuresti, uzura creste destul de serios.
Ca un mic fapt, nu am vazut sa vorbiti despre autobuzele MAN cu 2 usi de pe traseele mai marginase...

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2011 16:17:14    Titlul subiectului: 138953

Stie cineva unde se pot gasi informatii despre minibuzele electrice care circula in Roma? Ce tehnologie folosesc etc. Am mers de curind cu ele si sunt foarte comode si destul de rapide pe drumurile fara inclinatii. Au si foarte multa autonomie. Cred ca sunt viitorul transportului electric!
_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
nbirna



Data înscrierii: 12/Mai/2010
Ultima vizita: 21/Sep/2023
Mesaje: 97
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 18 Ian 2011 21:37:26    Titlul subiectului: 138958

Sunt prezentate, pe acest link, câteva tipuri de vehicule (informația e sumară, dar totuși...):

http://www.ceiuni.it/cives/VeicoliC.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Sâm 14 Mai 2011 15:00:12    Titlul subiectului: 143578

Sursa La Reppublica via Hotnews:

http://www.hotnews.ro/stiri-international-8621312-video-sofer-autobuz-din-roma-conduce-coatele-timp-foloseste-doua-telefoane-mobile.htm


Citat:
Un sofer de autobuz din Roma conduce cu coatele, in timp ce foloseste doua telefoane mobile
de I.R. HotNews.ro
Vineri, 13 mai 2011, 16:02 Actualitate | Internațional

Guvernatorul regiunii din jurul Romei a cerut sanctiuni impotriva unui sofer de autobuz care a fost filmat in timp ce folosea doua telefoane mobile la volan si conducea cu coatele, relateaza BBC.

Clipul a fost postat pe site-ul cotidianului La Repubblica.

Folosirea unui telefon mobil la volan este ilegala in Italia.

Guvernatorul din Lazio a catalogat gestul soferului drept "inacceptabil si necugetat" si a cerut ca acesta sa fie concediat.

"Oamenii care sunt responsabili pentru siguranta altora nu trebuie sa se comporte astfel", a spus ea.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Ionescu



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 11/Feb/2021
Mesaje: 1204

MesajTrimis: Joi 02 Iun 2011 01:51:34    Titlul subiectului: 144218

Trebuie sa fac o precizare: stirea de mai sus ar trebui mutata pe topicul de transport extraurban al Romei, pentru ca soferul era pe COTRALul care face legatura intre capul de metrou Linea A, Anagnina si aeroportul Ciampino.
In alta ordine de idei, transportul roman merge destul de bine si fara mari ifose si pretentii. Chiar daca autobuzele sunt destul de uzate si tocite din cauza pietrei cubice si a asfaltului cam nasol de pe strazile Romei, murdarele, chiar daca parcatul in statii e sport local si prezent pretutindeni, fara nici un fel de pedepsire, chiar daca parcatul anapoda incurca de multe ori traficul pe bulevarde, totul decurge cu o normalitate de invidiat, fara plinsete si urlete, fara lamentari permanente ca aerul conditionat nu merge, sau ca zdrangane nu stiu ce, fara a se considera careva blestemat sau lovit de soarta, fara a face nazuri ca Iveco sau Citaro nu sunt de nasul caesarienilor, sau ca nu stiu cate afisaje nu merg cum trebuie. Nu mai zic de frecventele care de multe ori, din cauze precizate mai sus devin total anapoda. E un oras istoric, aglomerat, amestecat, care traieste si care nu are timp sa se piarda in detalii.
Din pacate, singura problema serioasa, recenta, sunt frecventele greve ale transportului roman (metrou+troleu+tramvai+autobuz) care paralizeaza efectiv orasul. Cand spun frecvente, spun ca ele se intampla cam la doua saptamini, moment in care este un haos de nedescris care afecteaza nu numai viata celor ce lucreaza, dar mai ales viata principalilor investitori permanenti care tin orasul in mers, i.e., turistii! Cerintele grevistilor sunt mereu aceleasi: salarii mai mari, plata corecta a drepturilor salariale, conditii mai bune de munca, etc. Evident (unde am mai vazut io asta?) totul are si o latura politica teapana, sindicatele fiind ale stangii avida de putere dupa 20 ani de stat pe tusa.
Oricum, din Europa extraromaneasca, dupa mine Roma are cel mai ieftin transport public. Daca gresesc, cu bucurie astept corectura.

_________________
GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Europa de Sud Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community