|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mar 25 Iul 2006 20:13:50 Titlul subiectului: |
28807 |
|
Cupluri T4R+T4R mai sunt doar 3 sau 4: #86+131, #115+116, #171+170. Tatrele de la Ghioroc erau toate cupluri ( #108+92, #93+98, si #152 care era remorca actualului vagon utilitar #153).
Marius se refera probabil la T4D solo, fapt ce era o raritate, pana la venirea ultimului lot de vagoane din Halle, care toate cred circula solo ( 1180, 1179, 1125, 1126, 1127, 1129, poate mai sunt dar nu stiu exact). Mai circula solo #1107, care mai demutl era remorca lui #1046, careia i s-a atasat apoi B4D #215.
Vagoanele din pozele lui Marius au toate remorci B4D, si circula solo doar cand remorcile sunt la reparat.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 22:23:43 Titlul subiectului: Tramvaiele TATRA (T4R si T4D/B4D)17 |
28922 |
|
Azi 26.07.2006 am vazut in depoul UTA scheletul lui tatra T4R 98 nimic nu a mai avut pe el decat pantograful si botul era taiat. Anul viitor in primavara vom avea mai multe tramvaie tatra T4D 9 cupluri din Halle, dar tatra T4D-C si B4D-C, si dupa aceea vor veni mai tarziu si tramvaie DUEWAG (GT8) dar nu stiu din ce oras cred ca din Bielefeld , si atunci vom scapa de timisuri si de tatrele T4R, doar 3 cupluri de timisuri vor ramane (1+2, 15+16, 213+212) si vreo 6 tatre T4R (86+131, 127, 140, 84, 163).
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 23:37:20 Titlul subiectului: |
28952 |
|
Interesant...
Numai ca nu prea am inteles...deci se vor aduce Tatra T4D-C si B4D-C, sau T4D-uri normale. E vreo diferenta? B4d-C au usile alea mai mari, cum e cel cu #200 din ceva poza pusa de Marius2, nu?
Abia astept GT8-urile... , nu ar strica si niste GT4 ex ULm, daca mai exista...
Hm, chiar ca e pacat de Timisuri, mai ales de #17+18 si #224+227, mai ales ca s-au chinuit sa le puna scaune tapitate.
"Secretul" unora dintre acele tatre cred ca il stiu. #86+131 SI #84 sunt vagoane modernizate la Astra in 93 si 94, dar se pare ca acesta nu este un criteriu de "longevitate". Cuplul 86+131 a fost revopsit relativ recent. Despre #84 nu stiu ce sa zic, care ar fi diferenta intre el si #169 de exemplu....
Daar, aici e o chestie foarte interesanta...un lucru ce l-am remarcat de mic...vagoanele #127 si #163 sunt cele mai silentioase tatre existente in Arad. ( T4R) Stiti ca de obicei, zuruie rau ceva sau la boghiu, sau roata freaca acea aparatoare, sau ceva scaun nu este fixat bine in podea...ei bine, acele vagoane merg foarte foarte lin..si de foarte mult timp. Cred ca sunt cele mai reusite vagoane aduse in Arad.
#140 a fost partial modernizat, si el are boghiuri destul de silentioase, s-0a incercat chiar un sistem de deschidere prin butoane a usilor la care s-a renuntat mai apoi...
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 26 Iul 2006 23:42:47 Titlul subiectului: |
28954 |
|
T4D-C și B4D-C, în afară de ușile gen V3A-93 au și chopper
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Joi 27 Iul 2006 22:16:14 Titlul subiectului: |
29034 |
|
Acestea sunt tatrele T4D-C/B4D-C
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.06 kb |
Vizualizat: |
de 20108 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
34.81 kb |
Vizualizat: |
de 20108 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 27 Iul 2006 23:22:23 Titlul subiectului: |
29053 |
|
marius2 a scris: | Acestea sunt tatrele T4D-C/B4D-C |
În prima poză (1167 jpg), avem un tandem T4D-C + T4D-C
În a doua poză(223 jpg) vagonul din spate e, într-adevăr, o remorcă sau e un vagon motor cu pantograful lăsat jos și de aceea nu se vede? Nu de alta întreb, dar partea de sus a vagonului din spate e la fel cu partea de sus a vagonului din față; parcă ar fi un cadru pentru rezistențe, deși, având chopper, nu are nevoie de așa ceva. În cazul tandemelor de T4, vagonul din spate:
-poate rula cu pantograful pe linie; în acest caz, doar comenzile le primește de la vagonul din față, alimentarea cu energie electrică făcându-se "normal"
-poate rula cu pantograful coborât, situație în care vagonul din spate este alimentat printr-un cablu special de la cel din față.
Dacă, într-adevăr T4D-C este o tatră modernizată era de așteptat și o schimbare radicală a părții din față. Botul față are exact același aspect agresiv care s-a conturat deja la T2 și s-a definitivat la T3. Trebuie să recunoaștem că Tatrele sunt, pe de o parte tramvaie fiabile, pe de altă parte... grosolane și chiar agresive. E drept că, chopperul va face călătoria mult mai lină. Știe careva dacă Tatrele cu chopper mai scot acele pocnete (însoțite de flame) care apar în zona roților când tramvaiul încetează să mai accelereze?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 27 Iul 2006 23:29:29 Titlul subiectului: |
29055 |
|
După numărul de parc, pare a fi remorcă.
Acele scântei provin de la accelerator.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 28 Iul 2006 13:07:32 Titlul subiectului: |
29089 |
|
223 e sigur remorca. ( dupa nr de parc) In Arad, remorca avand nr de parc cel mai mare este #215, iar T4D-ul cu cel mai mic nr de parc este# 903( nemodernizat). Asa ca, mai mutl ca sigur este o remorca. Acel cadru de pe acoperisul vagonului eu zic ca este doar o reclama.
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 28 Iul 2006 23:50:11 Titlul subiectului: |
29175 |
|
cateva poze cu tramvaie tatra
Descriere: |
1030+1031 statia PRIMARIE |
|
Mărime fișier: |
137.75 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
111.4 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
Descriere: |
1124+175 aradul nou statia traian |
|
Mărime fișier: |
82.84 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
147.83 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 28 Iul 2006 23:54:03 Titlul subiectului: |
29176 |
|
T4D/B4D
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.67 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
Descriere: |
1111+1080 tramvaiul meu preferat |
|
Mărime fișier: |
104.23 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.66 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
124.63 kb |
Vizualizat: |
de 20062 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
marius2
Data înscrierii: 06/Mar/2006 Ultima vizita: 29/Ian/2021 Mesaje: 381 Locație: Arad
|
Trimis: Vin 28 Iul 2006 23:57:07 Titlul subiectului: |
29178 |
|
Cateva tramvaie tatra in depoul UTA
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.59 kb |
Vizualizat: |
de 20060 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.8 kb |
Vizualizat: |
de 20060 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
80.1 kb |
Vizualizat: |
de 20057 ori |
|
Descriere: |
100 revopsit in spatele lui era B4D-ul 209 era in RC (reparatie capitala) |
|
Mărime fișier: |
71.96 kb |
Vizualizat: |
de 20057 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 02:09:29 Titlul subiectului: |
29187 |
|
Credeam ca l-au casat si pe #100
Nu stiu de ce am eu impresia , dar remorcile B4D se strica mai repede decat vagoanele motor T4D...De aceea circula atat de mutl solo unele vagoane. Oricum, remorci modernizate au venti in Arad destul de putine, pe langa 209, mai fiind 199, 194, 173, 174, 171, 173...prin modernizare inteleg vopsea alb-rosie si geamuri mai mici, asa le deosebesc eu.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 15:14:28 Titlul subiectului: |
29200 |
|
Acest tip de ramă, formată din
-T4D
-B4D
de culori diferite mi-a atras atenția în mod special când am fost în Arad. Văzând din lateral ramele respective, prima dată credeam că sunt T4R+B4D, deoarece, pe atunci nu știam deosebirea dintre T4R și T4D.
Pe de altă parte, ce s-a întâmplat cu vagoanele motor vopsite în schema de culoara a remorcilor? Au foes casate? Nu s-au adus. M-am uitat cu atenție la numerele de parc, dar nu mi-a fost de prea mare folos; unele numere de parc sunt cele din orașele de baștină. Din câte văd:
-vagonul motor al ramei din poză are număr de Magdeburg
-vagonul din spate sigur nu are număr de tipul 2xxx, cum ar trebui să aibă dacă ar fi venit din Magdeburg
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 15:33:10 Titlul subiectului: |
29201 |
|
1. Cât timp am stat în Arad (nu foarte mult, în zona gării) nu am văzut tandemuri T4+T4 și, ca urmare, credeam că s-a renunțat la acest mod de a cupla tramvaiele (T4+B4 am văzut chiar multe). În Cluj, doar în 2003 am avut asemenea tandeme:
-72+71
-65+64
cu mențiunea că vagonul din spate rula cu pantograful coborât, primind curent printr-un cablu de la vagonul din față
2. Nu înțeleg logica după care s-au "cuplat" cele două vagoane motor. Se vede că vagonul din spate are schema roșu-gri-roșu, schemă de culoare prezentă la unele B4D-uri. Teoretic:
-T4D-ul din spate s-ar fi putut cupla cu B4D-ul din poza de mai sus (au aceeași schemă de culoare
-T4D-ul din față se putea cupla cu T4D-ul din față din poza de mai sus (#1078)
e doar un exemplu. Nu vreau să se creeze impresia că dau sfaturi, dar nu am putut să nu remarc lipsa de unitate în ceea ce privește coloritul ramelor înr-un oraș cu tradiție în ceea ce privește transportul cu tramvaie.
3. Parțial off-topic. Am avut impresia că regia arădeană a achiziționat tot ce i s-a oferit, rezultând o diversitate mai mare de tramvaie decât la:
-Oradea
-Cluj
-Iași
Am fost surprins când am văzut GT8-urile bidirecționale, deoarece... nu văd rostul achiziționării lor. Să fie vreun loc unde este necesară rebrusarea?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 15:40:58 Titlul subiectului: Tramvaiele TATRA (T4R si T4D/B4D)18 |
29203 |
|
1. Se pregătește cuplarea celor 2 vagoane? Din câte știu, T4R nu a fost conceput să tragă remorcă după el
2. Reparația capitală nu se prescurtează RK??? RC nu înseamnă reparație curentă?
3. În privința tandemelor, aș avea două întrebări, cutoate c ăs-a mai dezbătut problema respectivă:
3A. În manualul tehnic al Tatrei T4 se specifică posibilitatea funcționării în tandem sau, văzându-se că se comportă bine în tandem, e utilizat astfel?
3B. O Tatră care circulă solo au în tandem nu poate deraia mai ușor decât una care are remorcă, dată fiind puterea exagerat de mare a motoarelor în raport cu gabaritul vagonului motor?
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 21:59:12 Titlul subiectului: |
29220 |
|
3A. Nu știu...cred totuși că e specializat în manualul tehnic. Și V3A și V2A puteau lucra așa, însă au fost modificate.
3B. O Tatră solo se lagănă mai tare (cel puțin în București...). Mie, dpdv al călătorului mi se pare instabil un T4 singur...
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 22:30:44 Titlul subiectului: |
29228 |
|
IN Arad, exista urmatoarele tipuri de Tatre: T4R ( aduse in anii 70 noi pe atunci), T4D si B4D, acestea din urma aduse toate din Halle.
Cat priveste schema de culori, ea intr-adevar nu este una unitara. Culoarea originala din Halle este alb-rosu, aceasta fiind prezenta si pe autobuzele MAN-MERCEDES aduse tot de acolo. Pe cand existau numai Timisuri si T4R in Arad, Timisurile aveau culoarea originala din fabrica ( acel galben-mustar care este culoarea vehiculelor din TImisoara), la fel ca si Tatrele T4R. Asa ca, Aradul nu are o traditie in ceea ce priveste o schema de culori. In ultima vreme, T4R, si unele TImisuri au fost vopsite in rosu-gri. Ca si o coincidenta, acest rosu-gri este si culoarea unor Tatre nemodernizate aduse din Halle, precum ar fi T4D #1030, 1031, si unele remorci B4D precum #169.
Culorile celorlalte vagoane aduse din diferite orase din Germania, deasemenea nu au fost schimbate. GT8 bidirectionale precum si GT6 bidirectionale au fost folosite de cateva ori cand se mai lucra la linii.
Revendind la tatre, ele intr-adevar sunt cuplate destul de aiurea. In sensul ca, nu cred ca exista o logica. T4D #1078, reclama Porta, asa a venit din Germania. #1077, deasemenea are aceeasi reclama. #1111 are reclama Gelbe Seiten, prezenta si pe #1089. In fine, se stie ca exista 3 tipuri de culpluri de tatre: T4R+T4R, T4D+B4D, T4D+T4D. Motivul pentru care sunt formate si cupluri T4D+T4D, este acela ca nu au fost aduse destule remorci, si atunci nu are rost sa tii in depou unele vagoane.
Dupoa cum am mai spus, Tatre solo sunt in special T4r-urile ramase, ( exceptie #86+131, #115+116, #171+170, dc mai exista)+ cateva T4D-uri venite ultima data. Intr-adevar, se simte ca o T4D este mai stabila atunci cand trage un B4D, decat atunci cand merge solo, sau in tandem cu alt T4D. Chiar ieri am fost cu #1046+215, in 1046, si se simtea cum "trage", dar se descurca excelent. Tandemurile T4R+T4R, intotdeauna au avut si vagonul 2 conectat la retea.
Cat despre puterea Tatrelor, nu situ ce sa zic, deoarece pe podul Micalaca, la urcare, o tatra T4R solo, se forteaza destul de tare, adica dupa sunet iti dai seama ca vagonul in conditii de "campie" ar prinde o viteza destul de mare...
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 22:53:20 Titlul subiectului: Tramvaiele TATRA (T4R si T4D/B4D)20 |
29232 |
|
1. Când pantograful se depărtează de linie (fie și pentru câteva momente) se stinge lumina în interior? T4D-urile din Cluj, când au venit din Magdeburg, aveau hiba respectivă, hibă care a fost remediată
2. La Tatrele cu chopper se mai aude pocnetul acela (super) enervant de la accelerator? Pocnetul respectiv apare când tramvaiul încetează să mai accelereze. Dacă nu îl auzi atunci, înamnă că nu exită deloc.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 22:59:17 Titlul subiectului: |
29233 |
|
Hm, intrebarea 1, sincer nu stiu, nu mai tin minte.
La 2, nu am fost niciodata cu Tatre cu chopper, insa am vazut aici pe forum la sectiuena Tramvaie, topicul TRamvaie Tatra iN Romania, o discutie despre chopper. In aArad inca nu au fost aduse vagoane cu chopper.
Si o rectificare la topicul de mai sus. Tatrele T4R aduse in anii 70, si-au pastrat deasemena culoarea originala din fabrica ( rosu sau visiniu+crem). Aceste culori cred ca le puteti vedea si la tatrele din Iasi.
|
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 23:02:28 Titlul subiectului: |
29234 |
|
Există Tatra bidirecțional la Arad?
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 29 Iul 2006 23:45:44 Titlul subiectului: |
29236 |
|
Citat: | Tatrele T4R aduse in anii 70, si-au pastrat deasemena culoarea originala din fabrica ( rosu sau visiniu+crem). Aceste culori cred ca le puteti vedea si la tatrele din Iasi. | Am remarcat și eu culoarea originală și chiar m-am mirat că s-a păstrat (încă) acel vișiniu caracteristic.
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 09:15:29 Titlul subiectului: |
29256 |
|
Nu exista tatra bidirectionala in Arad, exista doar 3 vagoane (2 T4D, 1 B4D), cu usi pe amandoua partile...poate alea pot fi considerate asa. Este vorba de cuplul T4D+T4D 1030+1031, si de remorca #150, trasa de #1069.
Culoarea visinie cred ca a fost pastrata doar pe #117, si 118, eu ma refeream la faptul ca de cand au fost aduse, pana recent aceasta era culoarea tatrelor. Acum, sunt vopsite in rosu+gri majoritatea.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 20:27:44 Titlul subiectului: |
29280 |
|
Acele vagoane cu uși pe ambele părți (fie ele T4D, B4D, ZGT8, ZT4D etc) se pot cupla hack-en-hack, adică pate în spate, rezultând un tramvai bidirecțional
|
|
Sus |
|
|
quiksilver
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 1121 Locație: Arad
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 20:58:12 Titlul subiectului: |
29283 |
|
Ok, dar atunci nu ar insemna sa "traga" doar un vagon? Tin minte ca am mai intrebat asa ceva pe undeva pe forum. Nu cred ca o T4D poate merge cu aceeasi viteza si cu spatele...nu stiu
|
|
Sus |
|
|
The_Kid
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Iun/2022 Mesaje: 149
|
Trimis: Dum 30 Iul 2006 21:16:23 Titlul subiectului: |
29284 |
|
Pai care este problema ca trage numai unul ?
Din cate stiu si la cele ce sunt cuplate si sunt ambele vagoane motor trage tot numai ala din fata.
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|