Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Codificarea troleibuzelor DAC/Rocar
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2006 12:11:52    Titlul subiectului: 1111111 18807

Citat:
dar troleibuzele 117 care au trecut prin modificările amintite la postarea anterioară se apropie mai mult de modelul 217 decât de 117 original
In primul rind, E217 are un bloc electronic care comanda contactoarele! Asta e montat pe peretele cabinei soferului, inspre salon. Cred ca e cea mai importanta modificare adusa. A doua este marirea spatiului util al salonului prin eliminarea lazii de contactoare.
Citat:
La troleibuzele 217, între rezistențe și articulație se găsesc niște cutii, în interiorul cărora, din când în când, mai are loc câte o descărcare electrică însoțită de un pocnet puternic și urmată de oprirea, pentru scurt timp, a troleibuzului
Citat:
a zis cineva mai demult ca respectivele (doua) cutii ar fi disjunctoarele de inalta tensiune...
Da, se pare ca sint disjunctoare (soferii le numesc contactori de linie) si sint intrerupatoarele generale care cupleaza mersul inainte sau inapoi (din deductiile mele dupa mai multe discutii). Interesant e ca in Bucuresti, la modelele E117 modificate apare un singur astfel de intrerupator!
Citat:
Lăzile respective nu apar nici la modelul 317, nici la modelele 117 modificate.
E317 are atit cutia care sta in fata rezistentelor cit si cele doua intrerupatoare, montate in locul fostelor rezistente! Iti atrag atentia ca E317 nu mai are nevoie de rezistente, reglajul facindu-se cu ajutorul chopper-ului.
Citat:
si stie ce reprezinta toate acele cutii de pe acoperis il rog sa o faca
Vezi ce am scris mai sus. Cutia care sta in fata rezistentelor nu stiu ce este dar banuiesc ca e vorba de puntea de diode care face ca, indiferent de polaritatea firelor, troleibuzul sa mearga in acelasi sens fara a actiona inversorul de mers. Cred! Cu prima ocazie voi intreba un sofer.
Citat:
Datele referitoare la 112 UDM sint cele din fisa tehnica, Weeping Eye, si trecute intr-un indrumator al lucratorului din transporturi ce l-am achizitionat. De unde ai scos tu datele alea?
Le am dintr-un prospect de la ROCAR! Si sint convins ca sint bune pentru ca le-am regasit in mai multe locuri si imi confirma masuratorile facute pentru desene. Ai grija ca si alte date citate de OAB difera de ceea ce e scris in prospectul respectiv.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2006 12:47:45    Titlul subiectului: 18808

weeping eye a scris:
Da, se pare ca sint disjunctoare (soferii le numesc contactori de linie) si sint intrerupatoarele generale care cupleaza mersul inainte sau inapoi (din deductiile mele dupa mai multe discutii). Interesant e ca in Bucuresti, la modelele E117 modificate apare un singur astfel de intrerupator!
in bucuresti am vazut ca firul de pe dreapta este comun pe mai multe circuite (i.e. separatorul este pus doar pe firul de pe stanga, sau separatorul de pe firul drept este suntat), dar nu intotdeauna; poate doar pe aria de deservire a unei substatii; firul din dreapta o fi nul-ul, sau masa in schema circuitului de alimentare.. in cazul asta ar fi nevoie de disjunctor doar pt firul stang... just a guess...
aici ar fi interesant de vazut care fir intra in disjunctor... daca e intotdeauna cel din stanga explicatia de mai sus ar fi plauzibila
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
weeping eye



Data înscrierii: 02/Mar/2006
Ultima vizita: 28/Noi/2012
Mesaje: 175
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 20 Mar 2006 17:54:53    Titlul subiectului: 18822

Firul de la marginea strazii (din dreapta) este masa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 23:44:27    Titlul subiectului: 19329

La modelele 217 E și 317 E, pe partea opusă ușilor, între axele A și B se găsesc trei "lăcașuri" (lăzi) a căror parte inferioară se află destul de aproape de asfalt. Fiecare "lăcaș" are o trapă crespunzătoare:
-una mare, aflată lângă roata din stânga față
-una mijlocie, aflată la jumătatea distanței dintre roata din stânga față și cea din stânga mijloc
-una mică, situată nu departe de roata din stânga mijloc, dar distanța dintre trapa mică și roata dublă din stânga e mai mare decât distanța dintre trapa mare și roata din stânga față
1. Ce se găsește în "lăcașul" trapei mari?
2. Ce se găsește în "lăcașul trapei mijlocii? La 317, din câte știu, acolo se află chopperul. Ce componente au fost scoase pentru a face loc chopperului + ventiltoarelor acestuia (cum e la #7440) și unde au fost mutate?
3. Ce se găsește în interiorul lăcașului trapei mici?
4. Ce e găsește în tunelul de lângă articulație (la 317 E)?
5. Unde se găsește chopperul la modelele 412 E și 812 E?
Am observat că la modelele 212 din 1995, trapa mică nu are lăcaș iar la cele din 1996, nici trapa mare nu mai are lăcaș singurul lăcaș rămas fiind cel al trapei mijlocii.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 13:18:01    Titlul subiectului: 21743

Am o intrebare: codificarea troleibuzelor x17E scurtate ca x12E este oficiala ? Mi se pare ciudat ca un troleibuz sa-si schimbe denumirea in acest mod. Pentru acest lucru cred ca necesita si o omologare.
Cred ca mai buna denumire pentru ele ar fi DAC/Rocar 117ES sau 217ES, cu S de la "scurtat".
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 14:29:44    Titlul subiectului: 21747

ManAndCat a scris:
Am o intrebare: codificarea troleibuzelor x17E scurtate ca x12E este oficiala ? Mi se pare ciudat ca un troleibuz sa-si schimbe denumirea in acest mod. Pentru acest lucru cred ca necesita si o omologare.
Cred ca mai buna denumire pentru ele ar fi DAC/Rocar 117ES sau 217ES, cu S de la "scurtat".
Conform manualului tehnic, (termenul aparține fostului user Claudiu), numărul cuprinde
-seria
-lungimea aproximativă exprimată în metri
deci, un troleibuz scurtat ar trebui, implicit, să aibă fie cifra 11, fie cifra 12. pe de altă parte, tot Claudiu mi-a spus, tot pe forumul vechi, că să nu încerc să înțeleg sistemul de codificare Rocar, pentru că este inconsecvent. Exemplul cel mai tipic îl constituie seria 3, unde
-modelul 312 are o caroserie inspirată din cea a Simonului, modelului 111 RDT-M
-modelul 317 care are, de fapt, o caroserie de 217
dar, la ambele modele, propulsia este asemănătoare; amândouă a chopper
O altă "enigmă" este codificarea modelului troleibuzului biarticulat. A existat așa ceva? Dacă da, care era codul? Voi deschide un topic legat de "Mega"
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 16:51:25    Titlul subiectului: 21759

OK, conform manualului tehnic asa este, dar RATB scurteaza dupa manualul tehnic ? De ce unele scurtate au un geam dupa ultima usa si altele nu ? De ce unele au cutia cu contacte in fata si altele in spate &c ? In manualul tehnic scrie ca prin scurtare se modifica tipul ? Este interesant de vazut ce tip are un vehicul scurtat in evidentele RATB. Pentru autobuze scurtate, problema e mai mare, pentru ca ele sunt inscrise si la Politie.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 17:21:50    Titlul subiectului: 21760

Așa arată statisticile RATB privitoare la troleibuze:
DAC 217 E 30 28 -6.67
DAC 212 ECS 4 4 0.00
DAC 117 EA 13 9 -30.77
DAC 317 E 1 1 0.00
SAURER 17 17 0.00
DAC 312 E 2 2 0.00
ROCAR 512 E 9 9 0.00
ASTRA 415 T 200 200 0.00
ROCAR 412 EA 2 2 0.00
ROCAR 812 EA 1 1 0.00
DAC 112 E 8 8 0.00
TOTAL 287 281 -2.09
Prima cifră indică numărul vehiculelor existente în 2004, a doua numărul vehiculelor existente în 2005 iar ultima cifră (cea cu zecimale) diferența exprimată în procente. Se observă că apare DAC 112 în condițiile în care Romanuri (numite, nu știu de ce, tot DAC) nu mai existau demult. Deci conform site-ului oficial al RATB codificarea indică lungimea
Pe undeva, e și logic. De ce să spui ce tip de vehicul a fost în loc să spui ce tip de vehicul e în prezent?
Am mai atras atenția asupra troleibuzelor de tipul lui 7342. Dragoș susține sus și tare că respectivele ar fi fost de la bun început așa. Cert este că modelul 212 din Cluj, Baia mare, Constanța și Iași nu are deloc caracteristicile respective. În primul rând, tunelul este între ferestrele 2 și 3, nu în spate. În al doilea rând, nu sunt scunde. Să zicem căar fi fost refuzate de la export (că au fost destule exemplare refuzate), dar, și atunci, de ce are trapele de pe partea opusă ușilor identice cu cele ale autobuzelor 112 UDM? În plus, să se fi fabricat "scunde" pentru export?
Cu privire la autobuze, știu sigur că la Cluj s-a efectuat o astfel de scurtare. E vorba de (fostul) autobuz 32-CJ-907 care era un IK 280 cu 4 uși adus din Germania. La un moment dat, am văzut un Ikarus 260 cu numărul de înmatriculare amintit mai sus, dar vopsit în altă schemăde culoare. L-am întrebat pe șofer dacă autobuzul respectiv a fost articulat și mi-a spus că da. Deosebirea față de un IK 260 "original" o constituia absența ușii III. În rest... sudura abia dacă era vizibilă. Deci, dacă "trebuie" se fac scurtări.
Problema e alta. La scurtări se pune un șasiu nou sau se sudează bucățile de șasiu provenide de la "tractor" + cele ale spatelui "remorcii"? Dacă se sudează șasiul, ce siguranță mai prezintă troleibuzul respectiv? Dacă se rupe șasiul?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Sâm 29 Apr 2006 19:04:37    Titlul subiectului: 21765

Dac 212ECS au chopper, ceea ce Dac 212 din celelalte orașe NU au.
Cert e că la Dac 317E, de exemplu, chopperul se încălzește foarte tare.
#7440 există în forma inițială, articulat:
http://transportbucuresti.trei.ro/troleibuze/Tr_Dac317E.htm
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
dexter23



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 20/Mar/2023
Mesaje: 144
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 01:03:32    Titlul subiectului: 21791

carui fapt se datoreaza incalzirea chopper-ului? nu ar trebui sa fie facut astfel incat sa nu se supraincalzeasca?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 08:48:07    Titlul subiectului: 21799

dexter23 a scris:
carui fapt se datoreaza incalzirea chopper-ului? nu ar trebui sa fie facut astfel incat sa nu se supraincalzeasca?
Ar trebui sa aiba un sistem de racire. La 3001 era cu freon. La un moment dat, au vazut ceva care curgea de acolo si au scurs totul, crezand ca e apa. Pentru ca afara era frig, nu s'a intamplat nimic, dar cand a venit caldura s'a ars chopperul, scotand tramvaiul din circulatie o perioada. Asa spune legenda Smile
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Radu Bialus



Data înscrierii: 22/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Mar/2024
Mesaje: 8706
Locație: Iasi

MesajTrimis: Dum 30 Apr 2006 11:27:54    Titlul subiectului: 21810

Wow, credeam ca doar intr-un singur loc in tara s-a practicat operatiunea asta (in celalalt caz - victima a fost un 312E, scos si el din circuit o buna perioada de timp - nu e legenda).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Mar 02 Mai 2006 16:04:32    Titlul subiectului: 21971

Sa o luam metodic. Prima generatie ROCAR 217 E, circula in paralel cu 117 E. In poza avem pionierul troleibuzelor 217 E, pt. Kiev. Acest tip de troleibuze a circulat, in numar mare, in Timisoara. Mai tirziu au aparut troleibuzele DAC 217 E, mai "prietenoase" (diferenta vizibila la usi, chiar si geamuri), pt. inceput cu o dunga verde pe fond crem.
ROCAR 217 E, mai modern:



bus 0108.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.24 kb
 Vizualizat:  de 22484 ori

bus 0108.JPG



bus 0106.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  95.05 kb
 Vizualizat:  de 22483 ori

bus 0106.JPG



027_110.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  108.62 kb
 Vizualizat:  de 21050 ori

027_110.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Lun 04 Sep 2006 11:38:46    Titlul subiectului: 0000000000 32620

Citat:
Dac 112E (ex-117EA)
Chestia asta mă enervează, un DAC 117 nu se transformă prin scurtare într-un DAC 112, ci într-un DAC 117 scurtat. Nu se poate pune semn de egalitate între un DAC 112 de fabrică și un DAC 117 scurtat. Cred că tot SBAtlas a băgat strâmba asta cu 112-ex117, așa cum a fost și cu V2B/V3B, pe care noi le-am luat ca atare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 04 Sep 2006 15:15:39    Titlul subiectului: 32644

Și totuși, un Dac 117 scurtat nu poți să-l mai consideri 117... având în vedere că a ajuns cam ca un 112E.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 04 Sep 2006 16:33:03    Titlul subiectului: 32654

Catalin Ghita a scris:
. . . un DAC 117 nu se transformă prin scurtare într-un DAC 112, ci într-un DAC 117 scurtat.
1. În felul tău ai dreptate, dar atunci sistemul de codificare conform căruia
-prima cifră indică seria
-a doua și a treia lungimea în metri
ar deveni un nonsens. Gândește-te că cineva, care consultă SB Atlas află despre un troleibuz că e 117 iar când îl vede în realitate, constată că e standard
2. Scopul scurtării a fost acela de a-l aduce la dimensiunea standard, deci, să se comporte ca un troleibuz standard
3. Având în vedere că un 112 rezultat din scurtare nu e totuna cu un 112 "din născare", cea mai bună codificare ar fi 112 ES sau 112 ESC
4. Desigur, când ar vedea 112 ESC mulți s-ar gândila chopper. De aceea precizez faptul că acele troleibuze caracterizate 212 ECS ar trebui să fie 312 ECS ,deoarece variatorul apare începând cu seria 3, nu cu seria 2. Dacă troleibuzele respective au și bloc logic (tipic seriei 2), cred că e mai importantă prezența chopperuluidecât a blocului logic. Că, din punctul de vedere al caroseriei, "fantomele" se apropie mai mult de seria 2, asta e perfect adevărat, dar, așa cum în cazul modelului 317 nu s-a ținut cont de caroserie, așa putea să nu se țină cont nici aici.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Catalin Ghita



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Oct/2023
Mesaje: 6225
Locație: Popesti-Leordeni, Buzau

MesajTrimis: Mar 05 Sep 2006 08:18:00    Titlul subiectului: 32701

OAB a scris:
3. Având în vedere că un 112 rezultat din scurtare nu e totuna cu un 112 "din născare", cea mai bună codificare ar fi 112 ES sau 112 ESC
Păi cumva trebuie făcută referirea că este un DAC 112 non-standard, unul provenit din DAC117 scurtat. Mie mi se pare mai corectă referirea la modelul inițial, dar merge și varianta cu 112 ESx.
OAB a scris:
. . .așa cum în cazul modelului 317 nu s-a ținut cont de caroserie, așa putea să nu se țină cont nici aici.
La DAC 317 din București s-a ținut cont de caroserie, e diferită atât de 117 cât și de 217. Nu știu ce-i cu DAC-urile 317 din Timișoara, am senzația că denumirea nu este dată de fabrica Rocar...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 05 Sep 2006 12:27:40    Titlul subiectului: 32718

Citat:
e diferită atât de 117 cât și de 217.
În mod normal, 317 ar fi trebuit să arate ca un 312, dar articulat. În realitate:
-din punctul de vedere al caroseriei, 317 este un derivat al lui 217; dacă transformăm, mental, un 312 într-un vehicul articulat, ar ieși cu totul altceva (și, trebuie să recunosc că ar ieși ceva care, din punct de vedere estetic, ar fi considerabil mai urât ca 217)
-din punctul de vedere al propulsiei diferă substanțial
Unul din motivele diferenței mari dintre caroseria 312 și cea 317 ar putea fi designul de Simonului:
-312 e inspirat din de Simon, având în vedere că seria 4 (de Simon-ul) a apărut înaintea seriei 3 sau concomitent cu ea
-317 nu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 05 Sep 2006 13:25:23    Titlul subiectului: 32724

Dac 317E din Timișoara arată la fel ca cele din București.... dar se pare că ele au fost Dac 217 modificate. Dar acum, caroseria arată exact ca cea a lui #7440.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 03 Oct 2006 15:03:23    Titlul subiectului: Modele de troleibuze 34788

- "T.V." 2E
- "T.V" 20E
- "Dac" 112 cu caroserie de "Roman" 112; a existat un prototip care avea farurile dreptunghiulare, precum cele de la "M.A.N."
- "Dac" 117E/117EA
- "Dac" 112
- "Dac" 217E
- "Dac" 212 (există unele ECS)
- "Dac" 317E/317EA
- "Dac" 318E (a fost unicat - era un tandem, dar n-a dat rezultate corespunzătoare așa că l-au tăiat)
- "Rocar" 312E
- "Rocar" 512E
- "Rocar" "de Simon" E412
- "Rocar" "Autodromo" E812 (unicat)
De notat că troleibuzele T12, "T.V." 2EA și "Dac" 122E (biarticulatul) fuseseră realizate/modificate de către I.T.B
De notat că majoritatea troleibuzelor "Dac" 112E din Bucrești sunt scurtate troleibuze din troleibuze "Dac" 117E.

_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Lun 09 Oct 2006 22:01:27    Titlul subiectului: 35289

Un troleibuz T12, modificat la URAC din autobuz Renault. Acționarea celor două roți motoare se făcea independent; fiecare roată din spate era antrenată, printr-un cardan, de câte un motor

Poza e luată de pe site-ul RATB
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuze Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2
Pagina 2 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community