Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 14:30:04 Titlul subiectului: |
33399 |
|
De astazi, autobuzele Unisitil de pe traseul 29 vin din nou si cu acte in regula pana in Pd. Ros.
Foarte rar ajunge si cate un NL pe 29:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
49.67 kb |
Vizualizat: |
de 25145 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 20:21:19 Titlul subiectului: |
33416 |
|
Si 44 ajunge acum pana in CUG 2.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 16:27:38 Titlul subiectului: |
33638 |
|
Dacă autobuzele aparțin unei societăți din Bârlad, de ce au numere de Iași?
Autobuzele NAW aparțin de Unistil sau de o societate apropiată Unistil-ului?
MAN-urile au și ele șasiu de O 405?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 18:07:39 Titlul subiectului: |
33647 |
|
Autobuzele au fost aduse recent in tara special pentru Iasi, iar patronul firmei Unistil a dorit inmatricularea lor aici. De ce a preferat asa nu avem de unde sti. In fond, e o firma privata si, cat timp nu incalca vreo lege si vreun contract, e libera sa ia propriile decizii in privinta modului in care isi desfasoara activitatea.
Saptamana trecuta a sosit si al doilea lot de autobuze (NAW). De astazi a fost acoperit si traseul 27 - Tatarasi Sud-Baza 3-Frigorifer-Poitiers-CUG 1-CUG 2.
Cu putina atentie poate fi remarcat un anumit aspect (ma abtin sa-l mentionez, intrucat - din nou - fiind vorba de o firma privata, nu e treaba mea sa ma amestec - si poate a nimanui, cat timp legea si contractul sunt respectate). Ultimul vehicul era pe traseul 29.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.96 kb |
Vizualizat: |
de 26689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.28 kb |
Vizualizat: |
de 26689 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.05 kb |
Vizualizat: |
de 26689 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 18:26:10 Titlul subiectului: 0000000 |
33652 |
|
De remarcat ca este vorba de doua tipuri diferite carosate de NAW (Elvetia) pe sasiuri MB/EvoBus:
Cel din prima imagine, un NAW NL pe baza de sasiu Mercedes-Benz MB O 405 N 2 (de dupa 1994)
Celelalte doua, NAV pe baza de sasiu Mercedes-Benz MB O 405 (1981-1999)
De mentionat ca modelele NAW aveau caroseria identica cu cele "originale" MB, singura diferenta fiind faptul ca aceasta se construia in Elvetia!
NAW este o fosta fabrica de autobuze, mai tarziu de caroserii, din Elvetia... nu are nici o legatura cu Unistil, in afara de faptul ca ei au carosat sasiurile de MB O 405 si MB O 405 N2 elvetiene cumparate de Unistil la mana a 2-a!
Unistil mai are si MAN-uri tot pe standard VOeV2 (MAN 223NL, 223 sau 237 NG) insa cu caroserie originala de la Augsburg!
Firma NAW Nutzfahrzeuge AG a fost desfiintata la inceputul anului 2003; de atunci incoace, singurul carosier elvetian inca in activitate este Hess, care caroseaza DAF si mai ales Volvo (pentru piata interna)!
MB O 405 nu are sasiu cu M.A.N.-ul, insa sunt construite dupa VOV!
VOV (sau VOeV) era asociatia societatilor de transport in comun din orasele germane; aceasta a facut proiecte de autobuze incepand din 1963 pentru autobuze standardizate, care urmau a fi construite in comun de toti producatorii germani!
Acestea au fost:
VOeV 1 (1965):
- Mercedes-Benz O 305 (urban) si O 307 (interurban)
1965-1984
- M.A.N. SL 172 si 192 (urban) si UL (interurban)
1968-1989
- Buessing S12 "Praesident"
1968-1973, cand firma a fost cumparata de M.A.N.
VOeV 2 (1980)
- Mercedes-Benz O 405 (urban) si O 407 (interurban)
1981-1999
- M.A.N. SL 202 (urban) si UL (interurban)
1982-1995
- un Neoplan al caui nume nu mi-l amintesc
VOeV 2 faza 2 (low-floor, 1989)
- Mercedes-Benz O 405 N si N2 (urban) si O 407 N (interurban)
1989-1999
- M.A.N. SL 223 (urban) si UL (interurban)
1990-1998
- si din nou un Neoplan al caui nume nu mi-l amintesc
La urmatoarea schimbare de generatie (1995-97), principiile VOeV nu au mai fost aplicate; asa au aparut Setra S315 UL si NF, MB Citaro, M.A.N. Lion's City si Lion's Regio, etc...
Cu alte cuvinte, O 405 era aproape identic cu M.A.N. SL202, iar O 405 N cu M.A.N. SL 223!
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 19 Sep 2006 17:54:26 Titlul subiectului: |
33794 |
|
Unistil e doar un simplu operator de transport si exploateaza o serie de autobuze achizitionate la mana a doua. Nimic mai mult. De remarcat e un alt aspect, de o cu totul alta natura. Dar, cat timp noul operator prezent in Iasi ne poate ajuta sa scapam de pecinginea numita maxi-taxi si cat timp se incadreaza in lege si in termenii contractului, iar autobuzele sunt in buna stare, putem (ma refer aici la simplii cetateni exasperati de minibusi, filaturi, autovlazi si prodani si al lor stil de a intelege sa faca transport intr-un oras ce se vrea civilizat) accepta si faptul cu pricina, ca un compromis.
Domnul Vasile Puscasu, patronul Unistil, a avut din nou necazuri astazi cu microbuzele apartinand Minibus, autobuzele Unistil de pe traseele 27 si 44 fiind blocate la capetele de linie de la Tatarasi Sud si Piata Dacia. E de admirat faptul ca nu se lasa intimidat si este hotarat sa ajute la reinstaurarea ordinii in transportul public din acest oras.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 20 Sep 2006 11:54:53 Titlul subiectului: |
33882 |
|
De curiozitate: MAN-urile Unistil sunt cumpărate 2nd hand de la Lupeni sau direct de la operatorul german a carui schema de culoare o poarta? NAW-urile Unistilului sunt identice cu unele pe care le-am văzut la Brașov, care încă aveau numere de Harghita. Schema de culoare este aceeași: http://img125.imageshack.us/my.php?image=hr05dzl0020zg.jpg
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
452.04 kb |
Vizualizat: |
de 25102 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 12:48:29 Titlul subiectului: |
34950 |
|
Linia 41 a fost suplimentata de ieri cu 4 autobuze articulate de la Unistil. In perspectiva se are in vedere fie asocierea cu firme private, fie inchirierea de autobuze pentru suplimentari pe traseele foarte aglomerate si pentru acoperirea restului de trasee de autobuz din Planul de transport.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.58 kb |
Vizualizat: |
de 26813 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.14 kb |
Vizualizat: |
de 26813 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.9 kb |
Vizualizat: |
de 26813 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 12:52:55 Titlul subiectului: |
34952 |
|
Unistil a adus inca un articulat de la Barlad, VS-03536, ex-Koeln 605.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.61 kb |
Vizualizat: |
de 26341 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Iun 2007 22:40:43 Titlul subiectului: |
79964 |
|
SC Unistil SRL a achizitionat recent din Germania 10 autobuze/midibuze MAN si Mercedes. 2 dintre ele au sosit deja la Iasi si circula pe traseul 121, celelalte 8 urmand sa fie aduse inainte de inceperea anului scolar.
MAN NM 222:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.07 kb |
Vizualizat: |
de 25268 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.53 kb |
Vizualizat: |
de 25268 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 30 Iun 2007 22:43:39 Titlul subiectului: |
79965 |
|
Mercedes Cito (ex-Regensburg 156), fabricat in 2001, dotat cu instalatie de climatizare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
106.04 kb |
Vizualizat: |
de 25267 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.71 kb |
Vizualizat: |
de 25267 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.43 kb |
Vizualizat: |
de 25267 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 30 Iun 2007 23:55:43 Titlul subiectului: |
79966 |
|
1. Mercedes O 520, cunoscut cu denumirea de Cito se fabrică, din punctul de vedere al lungimii, în 3 variante:
-8m
-9m
-10m
Din câte observ, cel din imagine are 9 m. Are 3 ferestre aproximativ egale ca dimensiuni, la care se adaugă una îngustă, aflată în imediata vecinătate a grilei radiatorului
2. Salonul pasagerilor ajunge până în dreptul grilei radiatorului. Un pasager care se suie în autobuz va vedea în spate un "perete", oarecum similar celui de la Irisbus, cu mențiunea că:
-nu există lunetă
-peretele e "capitonat"
3. Conform celor afirmate pe un alt forum, MB 520 poate fi:
-diesel-electric
-diesel
Suspensia pe spate pare a fi independentă.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 02 Aug 2007 21:37:55 Titlul subiectului: |
80962 |
|
Unistil a adus la Iasi inca un Mercedes O 405. A apartinut TPL (Trasporti Pubblici Luganesi SA) Lugano, Elvetia.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
144.8 kb |
Vizualizat: |
de 25230 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
102.92 kb |
Vizualizat: |
de 25230 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
itb 139
Data înscrierii: 02/Iul/2007 Ultima vizita: 14/Feb/2014 Mesaje: 862 Locație: Bucuresti 1 (Grivita)
|
Trimis: Dum 12 Aug 2007 22:36:10 Titlul subiectului: |
81468 |
|
Care este parcul total al Unistil, mai au in parc acele MAN articulate si ce cutii de viteza au aceste autobuze ale Unistil hidramate sau manuale? Ce autobuze are Unistilul alocate pentru fiecare traseu, pe 29 sunt numai MAN-uri articulate? MAN-urile articulate sunt aglomerate sau circula mai mult goale?
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 12 Aug 2007 23:03:11 Titlul subiectului: |
81474 |
|
In prezent au la Iasi 33 de autobuze, dintre care 8 articulate. Vor mai aduce 7 autobuze scurte la toamna, inainte de inceperea anului scolar. Toate au cutii de viteza hidramate.
Repartizarea pe trasee in aceasta perioada o poti vedea la topicul Planificare RATP si Unistil in perioada vacantei de vara. Desigur, in timpul scolii numarul de vehicule de pe fiecare traseu este mai mare.
Autobuzele articulate circula exclusiv pe traseul 29, insa nu toate deodata, fiind prezente pe traseu si autobuze scurte. Traseul 29 este destul de solicitat, insa ar fi alte trasee in oras (desigur, nu ale Unistil) care ar avea nevoie mult mai mare de articulate.
O mare parte a parcului Unistil din Iasi poate fi vazuta la http://iasi.stfp.net/?op=U.
|
|
Sus |
|
|
Tavinho
Data înscrierii: 07/Sep/2007 Ultima vizita: 19/Aug/2013 Mesaje: 206 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 28 Sep 2007 05:40:27 Titlul subiectului: |
83100 |
|
Ce se mai stie de restul autobuzelor promise a fi aduse de Unistil? acele 7-8 midibuze MAN sau Mercedes pentru linia 121.
|
|
Sus |
|
|
guest
Data înscrierii: 30/Sep/2006 Ultima vizita: 14/Sep/2024 Mesaje: 10070 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 22 Oct 2007 18:39:20 Titlul subiectului: |
84202 |
|
In poza 1 un autobuz NAW, in poza doi un autobuz MAN.
Ambele circula pe linia 44.
Articulatele care anul trecut circulau pe linia 41, unde sunt repartizate in prezent ? Pe ce linie ?
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
122.46 kb |
Vizualizat: |
de 24898 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
101.51 kb |
Vizualizat: |
de 24898 ori |
|
_________________ Troleibuzul de pe linia 86 este preferatul meu |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Lun 22 Oct 2007 18:52:53 Titlul subiectului: |
84207 |
|
29, operata de Unistil. Pe 41 au circulat la solicitarea RATP, pentru suplimentare.
|
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Joi 07 Feb 2008 02:03:31 Titlul subiectului: |
88294 |
|
În data de 05.02.2008, după ce mi-am rezolvat o parte a problemelor legate de doctorat, am stat o vreme la începutul Bulevardului Socola, pentru a vedea cam cum stă treaba pe linia 29. Ce am văzut; vreo 3 autobuze standard care s-au succedat la intervale scurte de timp și doar un singur autobuz articulat: 643 care avea o poziție nefirească, fiind lăsat în zona articulației
Asta era undeva în jurul orei 17.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 07 Feb 2008 05:56:03 Titlul subiectului: |
88296 |
|
In perioada vacantelor, Unistil scoate pe 29 in general autobuze scurte.
Ca o veste buna, LTG-ul a iesit recent din nou la strada, dupa aproape un an de stat pe tusa.
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 06 Iun 2008 00:10:43 Titlul subiectului: |
94183 |
|
Unistil a inceput sa elibereze si abonamente pe liniile deservite, la tarife substantial mai mari decat RATP Iasi:
http://www.evenimentul.ro/articol/obiditii-transportului-in-comun.html
Evenimentul a scris: | Din această lună, ieșenii au posibilitatea să-și procure abonamente și pentru traseele deservite de Unistil Bîrlad. Deși prețul biletului este la fel ca la RATP – 1,5 lei/călătorie, abonamentele oferite de operatorul privat sînt mult mai scumpe – între 56 și 80 de lei/linie. "Dacă e să calculăm, la două călătorii pe zi, un abonament pentru 30 de zile ar costa 90 de lei, or noi l-am redus aproape la jumătate. Purtăm negocieri cu municipalitatea ieșeană privind acordarea unor subvenții, astfel încît să mai putem reduce prețul acestor abonamente", ne-a spus dl Vasile Pușcașu, directorul firmei Unistil.
Firma bîrlădeană s-a asociat cu RATP în februarie anul trecut, cînd a preluat șapte trasee: 27 (CUG II – Tătărași Sud), 29 (Tomești – Podu Roș), 44 (Piața Dacia – CUG II), 121 (Dacia – Tătărași Sud), 6 (Dacia – Breazu), 18 (Păcurari – Tătărași Sud) și 19 (Canta – CUG I). În urmă cu două luni, traseul 19 a fost preluat de RATP, Unistil rămînînd doar cu șase. Ieșenii care doresc să achiziționeze un abonament pe o linie de la Unistil trebuie să plătească 80 de lei dacă este vorba despre traseul 29, și 56 de lei pentru celelalte. Un abonament Unistil pe două linii costă 95 de lei, iar unul pe trei linii – 120. "Abonamentul pe traseul 29 este mai scump deoarece foarte multe persoane din Tomești beneficiază de tot felul de gratuități pentru care noi nu primim nici un ban. Acum ne-au cerut și abonamente, dar nu putem să le oferim un preț mai mic, deoarece nu ne-am scoate nici măcar cheltuiala cu motorina", a adăugat dl Pușcașu. |
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Dum 08 Iun 2008 22:52:55 Titlul subiectului: |
94275 |
|
Tarifele mai mari ale Unistil conduc la frictiuni cu Primaria:
http://www.evenimentul.ro/articol/abonamentele-unistil-aprind-spiritele-la-primarie.html
Evenimentul a scris: |
Prețul abonamentelor eliberate de Unistil i-a nemulțumit și pe șefii municipalității ieșene. Primarul Gheorghe Nichita l‑a amenințat public pe Vasile Pușcașu, patronul firmei Unistil, că, dacă nu se va alinia la oferta RATP, va fi scos de pe trasee: "În cadrul Consiliului Local s-a decis implementarea în Iași a unui sistem de transport public integrat. În acest sens, i‑am impus operatorului să elibereze abonamente la prețul practicat de RATP. Acest lucru nu s‑a întîmplat, drept pentru care, dacă în această săptămînă nu se conformează, vor zbura din oraș. Nu avem nevoie la Iași de costuri diferite la abonamente". Pentru a lămuri lucrurile, primarul i‑a invitat pe reprezentanții Unistil la discuții cu privire la costurile abonamentelor și subvențiile pe care le poate oferi municipalitatea. "Pe mine nu m‑a anunțat nimeni despre o astfel de decizie! Trebuia să discutăm toate aceste lucruri și să se puncteze clar cum și cît. După ce Consiliul Local îmi va comunica oficial care vor fi prețurile și cine va suporta costurile, ne vom conforma fără discuție", a arătat dl Pușcașu.
Pentru ca abonamentele să coste mai puțin, Primăria ar trebui să acorde subvenții care să acopere diferența dintre prețul real și cel de vînzare. La ora actuală, Primăria nu subvenționează nici măcar abonamentele eliberate de RATP, fapt care aduce regiei pierderi semnificative. Menționăm că un abonament RATP pe o linie costă 31 de lei, în timp ce la Unistil sumele sînt cuprinse între 56 și 80 de lei, în funcție de traseu. |
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 01 Oct 2008 09:11:13 Titlul subiectului: |
99036 |
|
Ziarele de astazi anunta intentia Unistil de a achizitiona autobuze din Viena. Este vorba, probabil, despre autobuze Gräf/Steyr NL 205 M12, pe GPL (povestile cu MAN si Mercedes care apar in articole sunt doar... povesti).
Fotografii si informatii
Ca parere personala, consider ca este o alegere potrivita pentru relieful din Iasi, iar autobuzele se prezinta in stare buna (sigur, m-as astepta la investitii din partea operatorului privat pentru achizitia de vehicule noi).
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 01 Oct 2008 09:53:55 Titlul subiectului: |
99042 |
|
"Apar din nou autobuze pe gaz.
Unistil vrea sa aduca la Iasi autobuze care sa functioneze pe gaz. Vasile Puscasu, patronul Unistil, a afirmat ca are in vedere achizitionarea unor astfel de mijloace de transport de la operatorul din Viena.
"Am reusit astfel sa facem economie de combustibil. Din calculele noastre, am iesi mai ieftin cu 20% decit in prezent", a declarat Puscasu. Acesta a specificat ca autobuzele sint de tip MAN si Mercedes si indeplinesc normele de poluare Euro 3 si Euro 4.
Pretul unui mijloc de transport care are o capacitate totala de 90 locuri este de aproximativ 30.000 euro.
Conducerea Unistil a specificat ca are in vederea achizitionarea unui numar cuprins intre 4 si 10 autobuze, in functie de modalitatea de plata acceptata de furnizor."
http://ziaruldeiasi.ro/cms/site/z_is/news/apar_din_nou_autobuze_pe_gaz_163696.html
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
mariooo
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 1331 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 05 Noi 2008 10:20:23 Titlul subiectului: |
100599 |
|
Au mai aparut doua autobuze la UNISTIL la IASI, dar in nici un caz pe gaz:
1. 1313
2. 6 adus de la Barlad
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.01 kb |
Vizualizat: |
de 23448 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.59 kb |
Vizualizat: |
de 23447 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|