Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Asemanare intre autobuze germane

 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 15:39:01    Titlul subiectului: Asemanare intre autobuze germane 33974

Pentru a evita pe viitor confuzii de genul care apar frecvent pe acest forum, mai ales intre autobuze Mercedes Benz si M.A.N. produse in ultimii 35 de ani!
In anii 1960, toate autobuzele urbane germane au fost construite dupa standarde VOV.
VOV (sau VOeV, sau V D Oe V, Verband Deutsche Oeffentliche Verkehr Betriebe) era asociatia societatilor de transport in comun din orasele germane; aceasta a facut proiecte de autobuze incepand din 1963 pentru autobuze standardizate, care urmau a fi construite in comun de toti producatorii germani!
acestea au fost de trei tipuri:
VOeV 1, in anii '60, VOeV 2, la inceputul anilor '80 si care a evoluat zece ani mai tarziu prin aparitia autobuzelor Niederflur (Low-floor)
VOeV 1 (1965):
- Mercedes-Benz O 305 (urban) si O 307 (interurban)
1965-1984
- M.A.N. SL 172 si 192 (urban) si UL (interurban)
1968-1989
- Buessing S12 "Praesident"
1968-1973, cand firma a fost cumparata de M.A.N.
- un Ikarus produs in 1974 pentru Hamburg, dupa VOeV 1, in 12 exemplare, si care s-a numit Ikarus 12H
VOeV 2 (1980)
- Mercedes-Benz O 405 (urban) si O 407 (interurban)
1981-1999
- M.A.N. SL 202 (urban) si UL (interurban)
1982-1995
- un Neoplan al caui nume nu mi-l amintesc
de remarcat ca autobuzele VOeV2 nu puteau primi decat pneuri 70% in prima faza; modificarea pentru pneuri 100% s-a facut abia prin 1985
VOeV 2 faza 2 (low-floor, 1989)
- Mercedes-Benz O 405 N si N2 (urban, N2 aparut abia in 1994, cu geamuri laterale mari in fata) si O 407 N (interurban)
1989-1999
- M.A.N. SL 223 (urban) si UL (interurban)
1990-1998
- si din nou un Neoplan al caui nume nu mi-l amintesc
asa se explica de ce M.A.N. SL223 seamana mult cu MB O 405 N2, de ce SL 202 este aproape identic cu O 405 s.a.m.d. ...
la urmatoarea schimbare de generatie (1995-97), principiile VOeV nu au mai fost aplicate; asa au aparut Setra S315 UL si NF, MB Citaro, M.A.N. Lion's City si Lion's Regio, etc...
asa se explica si de ce la autobuzele Unistil Barlad care circula la Iasi multi n-au inteles de ce NAW-urile pe sasiu de MB O 405 si MB O 405 N2 seamana asa de mult cu M.A.N.-urile; au aparut confuzii si in presa!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 16:29:03    Titlul subiectului: 33977

Vorbești de acest Ikarus?Pe site-ul buszok.freeweb.hu apare ca Ikarus 190:



@ Horia. Nu ai amintit SG 220:

Prezintă asemănări cu O 305 G
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Joi 21 Sep 2006 16:39:20    Titlul subiectului: 33978

exact de acest Ikarus este vorba!
nu au avut o viata prea indelungata, disparand de la Hamburger Hochbahn chiar inainte de aparitia primelor doua prototipuri VOeV2 in 1980!
este ciudat, ca desi Ikarusurile erau recunoscute ca fiind fiabile, incercarea de a respecta standardele germane din epoca a esuat...
interesant de asemenea ca in literatura vestica apare ca Ikarus 12H; numele de Ikarus 190 mi se pare mai adaptat si mai conform cu practica celor de la Ikarus!
bineinteles, si pe VOeV 1, si pe 2 si NG au existat autobuze articulate!
atat Mercedes-Benz O 305 G, cat si O 405 G si O 405 GN au avut echivalentul lor la M.A.N.!
este vorba de inaltimea profilului!
la autobuzele si autocarele interurbane germane echipate cu jenti de 21,5 se practicau in anii 1980 doua inaltimi de profiluri: cele inalte (100%) si cele joase (70%)
astfel, dupa VOeV 2, autobuzele M.A.N. SL202 si MB O 405 erau considerate Low-Floor daca aveau pneuri de 70%, distanta intre planseu si sol fiind astfel mai mica de 20 cm; cu pneuri 100% inaltimea la planseu depasea 25 cm!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2006 16:37:08    Titlul subiectului: 34365

Inteles! Doar ca respectivul numar se numeste serie, si nu trebuie urmat de semnul de procent. E o modalitate de a exprima inaltimea umarului anvelopei (profilul e repezentat de totalitatea canalelor, pavelelor si lamelelor de pe banda de rulare).
Mai simpla era folosirea unor anvelope si jante de 20" (troleibuzele Ikarus 415folosesc asa ceva).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2006 16:53:56    Titlul subiectului: 34373

am inteles! doar ca in germana se folosesc expresiile "70 prozent" sau "100 prozent"; de fapt, este ca la pneuri de autoturisme; de exemplu, la masina mea am 225/65 R 15 (ciudata masura... cred ca e singura de acest tip cu jenti pe 15... Embarassed ) ; acel "65" inseamna ca inaltimea profilului este de 65% din latime, deci din 225mm; germanii ar spune "65 prozent"!
de aceea uneori, prin Elvetia sau Austria, iarna, vezi MB 405 sau Graef & Stift echivalente cu capacele rotilor din spate scoase, ca daca au pneuri de 100 nu mai pot pune lanturi fara sa dea peste capac! Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Mar 26 Sep 2006 21:20:28    Titlul subiectului: 34395

@ Horia:
1. Ziceai că VOV 2 se referă la generația O 405 (G). Un MAN SG 263,înrudit îndeaproape cu SL 223, arată așa:

pe când un O 405 G arată în felul următor:

Designul MAN pare mai modern. E doar o aparență?
2. Designul MAN SG 263 are un design care îl apropie mai degrabă de Agora decât de O 405 G. Un 405 G:

Un MAN SG 263:
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mie 27 Sep 2006 10:02:11    Titlul subiectului: 34426

Agora 12 cunosc si eu foarte bine, ca doar le vad zilnic pe aici prin Mulhouse, la concurenta libera cu MB O 405N1, cu Heuillez GX 317 si 117 si mai vechile PR100 si R312! Laughing
ce spuneam este exact; M.A.N. SG 263 unguresc din imaginea ta este de fapt un MANAS fabricat in Turcia (echivalentul M.A.N. de "autobuz ieftin, precum MB O 345 si 345G); se bazeaza si ele pe VOV 2, numai ca sunt fabricate in a doua parte a anilor 1990!
cu alte cuvinte, este un M.A.N. SG dupa VOV 2 cu "botul" refacut dupa moda vremii pentru a ramane atractiv la vanzare; la fel si MB O 345 G care il are la baza tot pe MB O 405 G!
este vorba de autobuze clasice, fiabile, care cu putina "cosmetizare" fac fata si azi in tari mai sarace si nu numai! la noi, alaturi, in Breisgau, la SBG, mai nou au aparut pe langa S 315 NF si UL si Citaro U si Conecto U, care sunt tot pe baza O 345 si O 405!
nu uita ca Agora este facut in mare parte din mase plastice (spre disperarea soferilor si a calatorilor... nu-ti doresc sa parcurgi mai mult de 2 km intr-un Agora de un an vechime, ca ramai fara urechi, cel putin la noi in Mulhouse! MB O 405 au ajuns la doua milioane de km si nu fac asemenea zgomote! )
autobuzele VOV 2 erau inca construite pe materiale clasice; bunaoara, la MB O 405 si M.A.N. SL 202 pana si capacele laterale ale plafonului sunt din metal!
de fapt, pe aici toata lumea stie ca dupa PR 100 cei de la Renault VI au renuntat la masini facute sa dureze... e mai bine sa faci autobuze care tin 8-10 ani si sa vinzi de doua ori mai mult decat unele care tin 20-25!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Apr/2024
Mesaje: 312
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 27 Sep 2006 14:30:08    Titlul subiectului: 34432

Pai mai bine un autobuz nou la 8 ani decat unul tapan de 15 ani. Avantaj si pentru calatori, si o tendinta raspandita in toate ramurile industriei moderne.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Horia Radulescu



Data înscrierii: 28/Iul/2006
Ultima vizita: 20/Mar/2024
Mesaje: 83
Locație: Mulhouse (Franta)

MesajTrimis: Mie 27 Sep 2006 16:30:50    Titlul subiectului: 34437

...asta e discutabil...
daca continuam pe exemplul SBG (Suedbadenbus GmbH) din Breisgau, toti soferii si multi calatori care merg acum cu Conecto U sau chiar Citaro U regreta Setra S315 UL si regreta si mai mult "tancurile" de Setra S215UL / 215R care speriau muntii! Laughing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Autobuze Ora este GMT + 2 ore
Pagina 1 din 1

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community