|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iun 2006 16:29:01 Titlul subiectului: |
24156 |
|
Am ajuns la Parcul Expozitiei. Am coborat din tramvai si am mers in parc, pentru a asista la programul artistic pregatit de catre grupul de copii, parte a manifestarilor organizate de catre Primaria Municipiului Iasi:
Tramvaiul si-a continuat drumul, pentru a plimba si alti copii, cu muzica si dulciuri:
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 01 Iun 2006 16:47:06, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iun 2006 16:39:08 Titlul subiectului: 50 |
24157 |
|
Conducerea regiei si sefii de servicii au oferit materiale promotionale celor prezenti:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iun 2006 16:57:23 Titlul subiectului: |
24158 |
|
Copiii prezinta programul artistic pregatit:
Ultima modificare efectuată de către Radu Bialus la Joi 01 Iun 2006 17:04:08, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iun 2006 17:03:43 Titlul subiectului: |
24159 |
|
Ne luam ramas bun:
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Joi 01 Iun 2006 17:20:18 Titlul subiectului: |
24160 |
|
Materiale promotionale pregatite de catre RATP Iasi:
(click pe ultimele doua imagini pentru variantele "full size")
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 02 Iun 2006 07:37:29 Titlul subiectului: |
24183 |
|
Prima initiativa a RATP Iasi (pe atunci RATC), pentru a face o bucurie copiilor de ziua lor, a fost, din cate-mi-aduc aminte in 1997, cand vagonul Tatra T4R #221 a fost vopsit special in galben (braul), albastru in dreptul geamurilor si rosu (partea de jos - aripile). Vagonul a stat cateva ore bune in rondul Agronomie (Copou) asteptand venirea copiilor pentru a desena pe el. Ideea, cred, a fost preluata din Stuttgart, unul din primele vagoane GT4 (ex-Stuttgart) ajunse la Iasi fiind desenat de copii (actualul #310).
Aceasta incercare, din pacate, nu a dat roade deoarece evenimentul nu a fost mediatizat si #221 s-a intors neatins la depoul de la Gara. A circulat in varianta respectiva de culoare pana la retragerea sa din circulatie.
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 06:15:01 Titlul subiectului: |
33380 |
|
Inca doua saptamani si vagonul de epoca AEG #1 va arata ca nou. Pe data de 1 octombrie 2006 va iesi la strada revopsit si cu cateva elemente originale noi, in interior: manere de piele montate pe tavanul acestuia. S-a lucrat din greu la revizia acestui tramvai. Lemnaria interioara a fost lacuita din nou, iar cea exterioara a fost vopsita pentru a rezista la intemperii.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.58 kb |
Vizualizat: |
de 36033 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
40.66 kb |
Vizualizat: |
de 36031 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
47.13 kb |
Vizualizat: |
de 36030 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.06 kb |
Vizualizat: |
de 36029 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 06:19:24 Titlul subiectului: |
33381 |
|
Felicitari domnului inginer Dorian Geba si echipei sale extraordinare!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
42.31 kb |
Vizualizat: |
de 36026 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.74 kb |
Vizualizat: |
de 36025 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
48.47 kb |
Vizualizat: |
de 36024 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
45.35 kb |
Vizualizat: |
de 36023 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
TATRA
Data înscrierii: 04/Dec/2005 Ultima vizita: 02/Noi/2012 Mesaje: 556 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 06:22:46 Titlul subiectului: |
33382 |
|
Ar trebui realizate 4 panouri pe care sa fie lipite afisele, pentru a evita postarea acestora direct pe vagon. Acestea sa fie detasabile.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
46.06 kb |
Vizualizat: |
de 36021 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
44.57 kb |
Vizualizat: |
de 36018 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 15 Sep 2006 09:23:36 Titlul subiectului: |
33389 |
|
In fapt, vagonul a trecut prin RK, operatie care a inceput in data de 28 septembrie. Unele elemente din lemn si tabla au fost inlocuite, componentele din bronz au fost curatate, usile si geamurile au fost complet demontate, iar acolo unde a fost cazul s-a intervenit, au fost introduse elemente exterioare din lemn noi, dar si elemente grafice suplimentare. Lemnaria interioara si bancile au fost si ele demontate, fiecare bucata de lemn fiind in parte slefuita, montata la loc si lacuita. Barele de sustinere de pe peroane au fost infasurate cu sfoara, lanturile metalice de protectie au fost inlocuite cu altele, imbracate in piele. Manerele interioare sunt din lemn, nu din piele. Urmeaza desenarea textului "Tramvaiul electric Jasi" pe peretii exteriori si o revizie a controlerului, a automatului, a grupurilor de rezistente si a trucului.
Au fost folosite numeroase documente care la data restaurarii - 1997-1998 - nu erau disponibile.
Am inlocuit afisele de prezentare tehnica a vagonului, iar pentru interior am pregatit doua afise (inramate) cu o scurta istorie a tramvaiului iesean, de la introducere si pana la retragerea vagonului tip Dorogan de pe Sararie.
Vagonul va fi probabil dotat cu dispozitiv GPS si o instalatie de traducere simultana, in dreptul fiecarei banci vor fi disponibile casti, iar celor care vor inchiria tramvaiul le vor fi prezentate in detaliu obiectivele turistice de pe traseu.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
143 kb |
Vizualizat: |
de 35969 ori |
|
Ultima modificare efectuată Radu Bialus la Vin 15 Sep 2006 14:35:59, modificat de 3 ori în total |
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 23:13:50 Titlul subiectului: vvvvvvvv |
35858 |
|
In cadrul Sarbatorilor Iasiului RATP a pregatit o surpriza pentru ieseni si pentru cei care au vizitat orasul in saptamana care tocmai s-a incheiat. Miercuri, vineri si duminica, timp de trei ore, calatorii din tramvaiul de epoca s-au putut delecta pe traseul Targu Cucului-Copou cu un spectacol exceptional pus in scena de catre un grup de actori ai Teatrului National "Vasile Alecsandri" din Iasi. Cap de afis a fost maestrul Petru Ciubotaru.
Ieri a continuat si actiunea ce se doreste a deveni permanenta - "Teatru in tramvai". Ca loc de desfasurare a fost ales de aceasta data vagonul GT4 139.
Cateva imagini din timpul spectacolului desfasurat in tramvaiul de epoca:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
70.82 kb |
Vizualizat: |
de 36735 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.55 kb |
Vizualizat: |
de 36735 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
68.08 kb |
Vizualizat: |
de 36735 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.71 kb |
Vizualizat: |
de 36735 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 15 Oct 2006 23:15:27 Titlul subiectului: |
35859 |
|
Actori si calatori:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.02 kb |
Vizualizat: |
de 36734 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.88 kb |
Vizualizat: |
de 36734 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.1 kb |
Vizualizat: |
de 36734 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.04 kb |
Vizualizat: |
de 36734 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 28 Ian 2007 12:47:43 Titlul subiectului: |
44877 |
|
TATRA a scris: | Ar trebui realizate 4 panouri pe care sa fie lipite afisele, pentru a evita postarea acestora direct pe vagon. Acestea sa fie detasabile. | Eventual cum sunt cele de reclame de la fostele autobuze Saviem? Oricum, deja am inteles ca au fost semnalate obiectii privind modul in care a fost vopsit tramvaiul
radub a scris: | Vagonul va fi probabil dotat cu dispozitiv GPS si o instalatie de traducere simultana, in dreptul fiecarei banci vor fi disponibile casti, iar celor care vor inchiria tramvaiul le vor fi prezentate in detaliu obiectivele turistice de pe traseu. | Probabil ca o astfel de instalatie costa cam vreo 3-4000€. Daca i-ar plati cam 100 RONi<=>30€ de prestatie unui student care sa le traduca turistilor, ar iesi mult mai ieftin si fara sa strice aspectul vagonului. Le-ar ajunge vreo 3-5 studenti la engleza, franceza, germana, italiana si spaniola. In fine, daca ar mai gasi si pentru olandeza si portugheza, daca or veni si din astia sa se plimbe (par'ca au si fost), ar fi super-OK, daca nu, oricum instalatia nu stie limbile astea. Plus ca respectivii studenti ar putea sa se califice astfel si la meseria de ghid, ceea ce i-ar putea avantaja.
---------------------------------------------------------------------------------
Din poze BS, nepublicate si nepublicabile fara acordul lor, se vede clar ca vagonul 2 este de fapt fostul vagon 1. In lipsa lor va prezint o poza care imi apartine, in care apare ce a mai ramas din vagonul 2 dupa restaurarea celor doua vaogane de epoca. In pozele BS apar ambele vagoane utilitare 1 si 2 intregi si se vede ca vagonul ramas este 2 din poza lor.
In CD023 (tramvaie utilitare in Estul Europei), apare vagonul 1. Acesta avea acoperisul modificat, in timp ce acoperisul vagonului 2 arata ca acesta din poza, ramas dupa restaurarea vagoanelor actuale 1 si 2.
Deci, este clar ca 1 = reconstruit cu componente ramase prin depou, 2 = ex 1, iar, cu voia lui Dumnezeu, a RATP si primariei, 3 (vagonul de Sararie) = ex 2.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
79.14 kb |
Vizualizat: |
de 29573 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Dum 04 Mar 2007 16:47:12 Titlul subiectului: |
77178 |
|
Articol aparut astazi, 4 Martie, in ziarul Jurnalul National:
http://www.jurnalul.ro/articol_73602/un_tramvai_numit_europa.html
"Un tramvai numit Europa
La Iasi ajung vagoane ce nu seamana a nimic si dupa luni de munca ies din depou mandre si stralucitoare ca acum un secol.
Trebuie sa scoti dintr-un maldar de lemne, unele putrezite si amestecate cu diverse mucegaiuri si ciuperci, elementele originale. Cand primesti cate doua-trei containere cu fiare ruginite parca ti-e si frica sa pui mana, spune Dorian Geba, seful sectiei de restaurare a Regiei Autonome de Transport Public Iasi. Aici a fost refacut si "vagonul lui Hitler", de fapt un tramvai ce fusese folosit iarna, la Berlin, pentru deszapezire si care purtase afise de propaganda nazista ce-i faceau reclama führerului si regimului sau. Acum, partenerul austriac al RATP, care este presedintele Federatiei Europene a Muzeelor de Cale Ferata, vrea ca la Iasi sa fie refacut vagonul de promenada al kaiserului Frantz Josef: "Vagonul avea scheletul din stejar si structura din lemn de trandafir. Erau patru fotolii mari, decorate cu capete de leu, imbracate intr-un plus cu ornamentatii extraordinare. Avea incalzire cu sobe din fonta, cu brizbizuri, elemente florale si manere din fildes si multe sisteme de ventilatie pentru a crea confort in interior. Cele patru geamuri mari laterale erau fumurii". Geba a inceput negocierile si este intr-un stadiu avansat privind si restaurarea unui vagon mortuar, seria 2001, tot al lui Frantz Josef.
AUR PE ROTI. Un luxos vagon restaurat la Iasi, ce a implinit 113 ani, circula acum in Viena. Are o ornamentatie extraordinara, realizata cu foita de aur, si poarta stema Austriei – acvila bicefala. Negrul mahonului se impleteste cu albul paltinului, alternand culorile scaunelor, iar furnirul din rachita ruseasca ii da un aer aristocratic. Tramvaiul straluceste pe dinafara, foita din aur protejata de lacul transparent transformandu-l intr-o bijuterie pe sine. Are storuri la geamuri, ce pot fi trase de manerele incarcate de ornamentatii. Curelele de care se tin calatorii sunt din piele, iar toate piesele functionale din vagon – manere de actionare a usilor, elemente de prindere a geamurilor – sunt din bronz, slefuite.
MUNCA DE SISIF. Geba spune ca el si lucratorii sai au intrat in Europa nu acum, ci in urma cu 8 ani, datorita restaurarilor. "Cand am participat la un congres, cei care erau acolo si-au facut cruce afland cati oameni se ocupa la noi de restaurarea unui vagon. In alte tari se formeaza echipe de profesori universitari, de doctori". Restaurarea e grea, mai ales ca orice mica abatere inseamna scaderea calitatii, iar beneficiarii sunt foarte pretentiosi. Geba spune ca mari probleme sunt si cu testarea vagoanelor. Ecartamentul liniilor de tramvai din Iasi este de 1.000 de mm, in timp ce acela din Viena are 1.435 mm, asa ca tramvaiele austriece nu pot fi scose pe strazile Iasiului: "Inainte de a trimite vagoanele, le facem un control vizual, dar nu o data, ci de 20 de ori, sa nu scapam nimic care ar implica riscuri. Pana acum, toate cele opt tramvaie pe care le-am facut aici au corespuns." La primul vagon a avut insa o critica referitoare la niste holsuruburi care nu erau suficient de adanc infipte in lemn: "Inspectorul care verifica respectarea adevarului istoric a masurat toate cotele vagonului si a verificat daca holsuruburile cu pricina erau exact ca cele initiale."
1900, REINVENTAT. Pentru a respecta intocmai planurile vagoanelor de acum un secol, este nevoie de piese ce nu se mai fabrica sau care se gasesc foarte greu. "De exemplu, trebuie sa ne ingrijim sa cumparam de acum cherestea de stejar, ca sa se usuce in timp si sa o folosim peste ani. Si asta pentru ca eu nu folosesc lemn uscat fortat, ci natural, cum se facea la 1900." Meseria de restaurare implica si infinit de multa rabdare: "Stai la un holsurub si o ora pana sa-l dai afara, si mai gasesti si un element care este plin de gauri ce trebuie sa le umpli, sa le lipesti, apoi sa slefuiesti pana aduci totul la acelasi nivel. Apoi, fiecare element de lemn e uns cu ulei de in amestecat cu sacaz si impregnat. Straturile de lac se dau cate trei, iar dupa fiecare lacurire se face o slefuire de mare finete, astfel incat, la sfarsit, lacul sa transforme vopseaua intr-o oglinda".
INCEPUTUL. Dorian Geba se lauda cu faptul ca Iasiul este singurul loc din Europa unde se desfasoara, intr-o sectie aparte, restaurarea tramvaielor, si ca treaba se face repede si bine. "In timp ce noi restauram zece vagoane, cei din strainatate daca pun pe picioare doua", spune Geba. Totul a pornit in 1998, cand RATP aniversa un secol de existenta. Angajatii regiei au facut atunci din doua vechi tramvaie de maturat strazile un vagon de epoca cochet. "Sa faci o piesa care nu-i originala inseamna sa realizezi un model din ceara, sa-l torni, apoi sa-l iei cu mana la slefuit fara sa folosesti nici un utilaj. Cele mai dificile sunt baterea niturilor, pentru ca trebuia s-o facem ca in 1900, si realizarea partii din lemn, astfel incat imbinarile, lipite cu clei de oase, si nu cu aracet, sa iasa perfect." Atunci cand se intalneste cu experti in domeniu, inginerul este intrebat de unde gaseste modelele dupa care lucreaza. "Le spun ca trebuie facuta proiectare tehnologica, apoi se realizeaza proiecte pentru fiecare piesa componenta in parte si ca se munceste la sute de desene." De altfel, unul dintre vagoane a fost restaurat doar pe baza unor fotografii de epoca.
TRAM-WAY. In 1795, in minele de carbune din Scotia, inginerul Tram monta sine metalice pe care sa circule mai usor vagonetele. Sinelor li s-a zis "Tram-way", "sinele lui Tram". In 1832, in New York se folosea "calea lui Tram". Modelul a fost introdus in 1856, la Paris, apoi s-a extins in toata Europa. In 1879, Werner von Siemens a realizat, la Berlin, un vagon cu un motor pus pe patru roti si cu transmisie la acele roti. Alimentarea se facea prin sinele incarcate electric. Numai ca multi cai de la trasuri calcau pe cele doua sine si se electrocutau, iar oamenilor le era frica sa le traverseze. A aparut o stagnare in dezvoltarea tramvaiului electric, pana in 1891, cand un american a realizat pantograful. Primul oras european care l-a introdus a fost Halle din Germania, in 1892. Au urmat Viena si Bucurestiul"
Evident, printre ce scrie acolo e si putina gargara despre un tramvai al lui Hitler, care a circulat la Berlin. De unde Berlin, daca era la Viena? Iar Hitler nu mai folosea tramvaiul de cand avansase de la caporal la comandant suprem. Slava Domnului ca Legiunea si Capitanul se plimbau probabil cu masini, imbracati in hainele acelea din piele, cu palarii si pistoale, precum Paraipan din filmele lui Sergiu Nicolaescu. Altfel, poate ca tramvaiul de epoca din Iasi era astazi tot maturator de zapada, daca mai era.
-----------------------------------------------------------------------
Antena1 spune ca e al lui Hitler, care statea langa vatman (probabil ca era mandru ca sta langa vatman, precum cei de pe forum )
Pe urma: este sau nu este ?
Vagonul din Iasi este 6407 in timp ce acela cu Führerul este (cred)6414 sau 6424. Doar daca la Viena se fac schimbari ca in Romania.
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 05 Mar 2007 03:17:23 Titlul subiectului: |
77196 |
|
De fapt, acel vagon chiar a fost folosit o dată de Adolf Hitler pentru a saluta mulțimea de susținători (dar nu bag mâna în foc că era în Berlin). Acum câțiva ani chiar a fost prezentat la Antena 1 un reportaj despre restaurarea acelui vagon, fiind arătate și imagini din anii '40, cu Hitler în vagon, care stătea în picioare lângă vatman.
Se pune totuși altă întrebare: dacă vagonul restaurat la Iași este, într-adevăr, vagonul din materialul de arhivă diffuzat de Antena 1 sau este doar un vagon de același tip, fără nicio legătură cu Hitler.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Dum 08 Apr 2007 19:24:42 Titlul subiectului: 0000000 |
78174 |
|
In prima zi de Paste, RATP Iasi a oferit din nou momente placute celor care au iesit la plimbare, invitandu-i la o calatorie cu tramvaiul de epoca. Iepurasul a daruit si in acest an oua de ciocolata si bomboane copiilor.
---
Imi cer scuze pentru calitatea imaginii, e extrasa de pe film.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
233.39 kb |
Vizualizat: |
de 29593 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 01 Iun 2007 20:39:10 Titlul subiectului: yyyyyy |
79318 |
|
1 Iunie 2007
Dupa ce si cel mai mic detaliu a fost pus la punct, am plecat spre intalnirea cu cei mici...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
181.02 kb |
Vizualizat: |
de 29384 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
142.33 kb |
Vizualizat: |
de 29384 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 01 Iun 2007 20:47:37 Titlul subiectului: |
79320 |
|
...cu un nou membru in echipa...
Ca de fiecare data, micutii au fost receptivi si s-au bucurat, alaturi de parinti, de ceea ce le-am pregatit.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
132.46 kb |
Vizualizat: |
de 29086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.46 kb |
Vizualizat: |
de 29086 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.23 kb |
Vizualizat: |
de 29086 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Vin 14 Sep 2007 09:01:10 Titlul subiectului: |
82739 |
|
. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.42 kb |
Vizualizat: |
de 29039 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
11.56 kb |
Vizualizat: |
de 29039 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.56 kb |
Vizualizat: |
de 29039 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
25.36 kb |
Vizualizat: |
de 29039 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 14 Sep 2007 15:28:19 Titlul subiectului: |
82778 |
|
In imaginile de mai sus apare tipul de vagon ramas in amintirile iesenilor sub numele de "vagonul de Sararie". In fapt, este vorba despre vechile vagoane AEG de la inceputurile tramvaiului in Iasi, trecute prin 3 modificari in lunga lor viata: in jurul anului 1913 au fost inchise peroanele, la finele anilor '20 inginerul Huhulea face prima transformare radicala, iar intre 1933 si 1935 inginerul Dorogan da forma finala a vagonului care va ramane in istorie sub numele de "vagonul de Sararie". Acest tip de vagon a circulat pana la inceputul anilor '70. In prezent, in cadrul Compartimentului Restaurari de la RATP Iasi, se lucreaza la construirea unui astfel de tramvai. Din pacate, vechea linie de Sararie ramane ingropata sub asfalt...
In prima imagine: vagonul Dorogan pe linia 3, la capatul de la Abator. Se remarca pantograful din lemn, aspect ce se va regasi si la vagonul aflat acum in constructie.
In a doua imagine: vagonul de Sararie la capatul de sus al liniei 4.
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Sep 2007 17:54:19 Titlul subiectului: |
82964 |
|
Astazi ne-am luat ramas bun de la vagonul K 2307, cel de-al 9-lea restaurat pentru partenerul austriac si cea de-a 11-a minune iesita din mainile echipei de restaurari de la RATP Iasi (sef compartiment - ing. Dorian Geba).
Povestea aducerii acestui vagon in Iasi si principalele repere in timp le puteti afla citind materialele de pe prima pagina a acestui topic.
Va prezint in continuare cateva imagini infatisandu-l in ziua sosirii la Iasi, 29 noiembrie 2005, si in cea de inceput a lungului drum spre casa, din nou mandru, asa cum era la inceput, in 1913.
23 noiembrie 2005, inceputul aventurii, incarcarea in Austria:
(foto: Roman Sieber, tramways.at)
Dupa nici o saptamana, pe 29 noiembrie, vagonul ajungea la Vama Iasi:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
201.69 kb |
Vizualizat: |
de 29493 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Sep 2007 18:01:13 Titlul subiectului: |
82966 |
|
21 septembrie 2007: mandru si pregatit de revenirea acasa, la Viena:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
139.23 kb |
Vizualizat: |
de 29490 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
116.35 kb |
Vizualizat: |
de 29490 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.14 kb |
Vizualizat: |
de 29490 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Vin 21 Sep 2007 18:08:44 Titlul subiectului: |
82969 |
|
Tristetea ne copleseste: ultimele minute la Iasi.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
130.56 kb |
Vizualizat: |
de 29487 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
108.91 kb |
Vizualizat: |
de 29487 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
109.66 kb |
Vizualizat: |
de 29487 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 13:27:14 Titlul subiectului: |
86083 |
|
Ne reintalnim la Viena, in Atelierele Centrale (Zentralwerkstätte) ale Wiener Linien.
Ultimele pregatiri inainte de receptia vagonului:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.21 kb |
Vizualizat: |
de 28980 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
107.79 kb |
Vizualizat: |
de 28980 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 12/Mai/2024 Mesaje: 8716 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 26 Dec 2007 13:29:13 Titlul subiectului: |
86084 |
|
Gata de predare:
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
175.16 kb |
Vizualizat: |
de 28979 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|