Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mie 23 Noi 2005 14:21:26 Titlul subiectului: Irisbus Citelis |
3510 |
|
Iaca ultimul model nascocit de "designerii" francezi, cu menirea de a inlocui modelul Agora : Irisbus Citelis. Fara indoiala ca acest model va fi montat si in Romania, la Astra Bus. Este deja montat de Karosa, in Cehia (aceasta firma monta deja Agora de cand a fuzionat cu Irisbus).
Autobuzul din poze apartine retelei Phebus, din orasul Versailles (la cativa km de Paris). Aceasta retea este exploatata de operatorul Keolis (se vede pe un aptzibild de pe masina), care exploateaza o gramada de alte retele in Franta si aiurea. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Mie 30 Noi 2005 21:11:42 Titlul subiectului: |
4789 |
|
Nu cred ca deosebirile de modelul Agora sunt foarte mari. Pozitionarea radiatorului in stanga spate, existenta ferestrei cu plasa pe capacul motorului sunt la fel cu cele ale Agorei. Dupa cum se vede, motorul este asezat tot teransversal, ca la Agora. Citelis este, insa, mai agresiv decat Agora.
Termenul de remorca nu e chiar potrivit, avand in vedere ca motorul e in spate. Poate ar fi mai corect sa se spuna segmentul A si segmentul B
Aveti idee cum este actionat ventilatorul? Site-urile frantuzesti spun ca modelul Agora are ventilator debreiabil. Din cate vad, dispunerea motorului lui Citelis este ca si cea de la Agora: transversala, cu volantul catre radiator, deci invers dacat ar fi normal. E posibil sa existe doua curele de transmisie, une in "fata" motorului si una in "spatele" lui, cum e cazul Renaultului Gordini, cea din "spate" actionand ventilatorul si pompa de apa? De asemenea, ma intereseaza cu e pozitionata cutia de viteze.
Am citit ca autobuzul Heuliez GX 237 are tractiunea pe axele B, C si D, autobuzul respectiv fiind biarticulat. Oare Irisbusul Citelis de 18 m are tractiune pe axele B si C? Din cele spuse de Andras, rezulta ca solutia transmisiei miscarii de la axa C la axa B ar fi aplicata si la Mercedes. el spune ca a vazut patinand rotile axei B in conditiile in care motorul e in spate. E vorba de un cardan flexibil sau de ceva mult mai complicat, gen 4motion de la VW? |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Joi 01 Dec 2005 15:27:13 Titlul subiectului: Schimbarea la fata |
4923 |
|
Deosebirile cu modelul precedent (Agora) sint exclusiv estetice. Este un Agora retushat, nimic mai mult. Daca partea din spate a fost ameliorata (stopuri rotunde), cea din fata a fost uratita zdravan, cu farurile alea enorme (ma rog... sint subiectiv)
Peste vreo doi ani ar trebui sa apara un autobuz complet nou, deci cu o platforma tehnica si un design absolut originale. Sper sa nu fie o "minune" de genul Citelis sau Cristalis.
- exista in versiune de 18 metri, cu 3 sau 4 usi (una sau 2 usi la remorca)
- gasesc si eu ca este oribil din fata. Se zvoneste ca Irisbus va propune cumparatorilor sa aleaga intre mai multe fete...
Regia Autonoma de Transporturi Paris a luat in primire primul exemplar de vehicul Irisbus Citelis Line, din care a comandat circa 850... Masina se afla la echivalentul parizian al URACului, unde serveste la antrenarea mecanicilor si a soferilor.
Iata citeva poze facute de participanti ai forumului Busparisiens :
http://forum.aceboard.net/5699-1615-42456-0-Azertyo-Kanabelo-presente-Citelis-Line-RATP.htm
Agora Line si Citelis Line exista numai in versiunea 12m. |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Sâm 25 Feb 2006 01:16:23 Titlul subiectului: yntnyny |
16900 |
|
Irisbus Agora de la Police Nationale Francaise
Uneori, autobuzele pot fi intrebuintate de operatori nitzel speciali, pentru transporturi si mai speciale :
Cred ca ati notat si semnatura webmasterului, in mijlocul pozei. Nu, nu e paranoic omul, si nici nu-si bate joc de noi. Imi este sa nu suscite vocatii printre cei de pe forum care fotografiaza vehicule si ne trimit pozele prin mail (unii nu sint departe de asemnea excese).
In regiunea pariziana, Politia Nationala utilizeaza cateva Renault SC10R (identice celor din Cluj, Piatra Neamt...), modelul cu 2 usi. Servesc de centru de comandament si de interogare mobil, cu prilejul raziilor si altor operatiuni speciale. Sint vopsite exact ca si Irisbusul Agora S din poza, si au amenajari speciale (ventilatie, geamuri opace, compartiment pt detinerea arestatilor, etc).
Singurul exemplu de care imi amintesc nu este chiar cel mai stralucit, si l-am vazut la televizor. Intr-o seara, s-a facut o ditamai razia intr-un cartier unde se exerseaza in mod intensiv o meserie considerata ca fiind cea mai veche din lume. Politia s-a deplasat cu zeci de masini, dube, si autobuze ale sale. Meseriasele ridicate au fost interogate in autobuzul care servea de birou mobil, dupa care o parte dintre ele au fost transferate in autobuzele servind transportului.
Autobuzele politiei sint foarte greu de prins pe strada, trebuie sa ai mare noroc ca sa apuci sa le fotografiezi. Cind sint parcate frumos, inseamna ca este o operatiune in curs, si ar fi instare sa ma ia pe sus daca ma apuc sa fotografiez... |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 13 Mai 2006 10:50:15 Titlul subiectului: |
22902 |
|
1. Prin dispunerea longitudinală a motorului (citez: Motorisation
Iveco Cursor 8, 245 ou 289 ch ; implantation longitudinale.
) a fost mărită luneta, a fost mutat centrul de greutate mai în față (de unde rezultă un comportament mai bun în curbe) dar... pasagerii care vor sta în picioare în spate, vor fi cam înghesuiți. Așa va fi sau e doar o iluzie optică din cauza unghiului în care e făcută poza? În plus, când se va uza, va polua mai tare decât autobuzele cu motor transversal. Cel puțin, pe forum s-a spus că motoarele orizontale au tendința de a polua mai tare ca cele verticale.
2. Modificarea privind toată partea din spate a autobuzului a fost efectuată la URAC-ul parizian sau așa au venit din fabrică? Nu de alta întreb, dar:
-Citelis adus la Suceava are motorul așezat transversal, ca la Agora în timp ce acesta are motorul dispus longitudinal (în condițiile în care motorul e tot Iveco Cursor, ca la Agora și Citelisul cu motor transversal)
-Autobuzul se află la URAC-ul parizian; dacă e nou și nu i s-au făcut modificări, ce caută acolo? |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Lun 22 Mai 2006 17:42:26 Titlul subiectului: |
23380 |
|
URACul Parizian se numeste "Atelierele Centrale". Nu are exact aceeasi folosinta ca si URACul nostru, fiindca serveste numai la reparatiile dupa accidente sau defectiuni grave, nu si la rebuild de vehicule iesite din uz. Tot acolo se mai evalueaza si masinile prezentate la licitiatii, se experimenteaza diferite dispozitive (precum filtrul de particule pentru esapamente, motor adaptat pt combustibili diferiti, etc).
Acest Citelis Line este primul vehicul de acest tip si model livrat la Paris, drept care va petrece citeva luni la A.C., pentru ca soferii si mecanicii de la autobaze vor veni sa se familiarizeze cu masina. Speram ca in toamna sa inceapa livrarea celorlalte Citelis Line, si sa le vedem in sfarsit pe trasee...
Citelis Line este un vehicul diferit de Citelis 12 (vizibil la Suceava) ; Line (urmasul lui Agora Line) este periurban, cu motor longitudinal, in timp ce 12 (urmasul lui Agora S) este urban cu motor transversal. Este si o diferenta la cutia de viteze automatica intre Line si 12 : treptele sint reglate diferit. Paris si Lyon au ales sa utilizeze Line pe trasee urbane fiindca doresc o motorizare mai vioaie decit cea disponibila pe Citelis 12. Line este disponibil in versiunea 12 metri cu 2 usi (Paris) si 3 usi (Lyon). |
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 23 Mai 2006 15:50:27 Titlul subiectului: |
23433 |
|
nu cred ca se pune problema inchesuirii pasagerilor; din ce am vazut in autobuzele din Paris, nu prea exista aglomeratie (adica numarul calatorilor in picioare nu prea il depaseste pe cel al celor care stau jos decit foarte foarte rar, si doar pe anuite linii; acolo de baza este metroul si RER-ul; ar fi bine daca si RATB ar calcula gradul de incarcare dupa aceleasi standare; linia PC1 de autobuz, care va fi transformasta in tramvai, nu pare nici pe departe atit de aglomerata cit sint la n noi majoritatea liniilor, si totusi ei au ajuns la concluzia ca ar trebui tramvaie, pentru ca autobuzele articulate nu mai fac fata; daca ne-am raporta la acelasi standard, cred ca jumatate din liniile de autobuz ar trebui transformate in tramvaie la noi, iar cealalta jumatate dotate cu vehicule articulate; oricum si autobuzele care circula acum in Paris sint mult peste ce avem nioi , cel putinca si confort |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 10:50:11 Titlul subiectului: |
23809 |
|
@ fantt : inseamna ca nu te-ai uitat la autobuze in orele de vîrf pariziene (7h30 - 9h30 si 17h30 - 19h30) ! Unele linii sint complet suprasolicitate si este un calvar sa te intorci acasa cu ele. PC1 este linia de autobuz cea mai incarcata din Paris intra-muros. Uneori vezi cite doua articulate pline unul dupa altul.. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 15:35:18 Titlul subiectului: |
23818 |
|
Comparați spatele lui Citelis Line 12 cu spatele acestui autobuz:
Este un GX 417, care derivă din Volvo 7000 A
Tot pentru comparație, uitați-vă aici::
Este un O 530 G
Din fericire, nu are "dulap", cum are O 530 G:
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 17:55:36 Titlul subiectului: |
23827 |
|
Eu nu inteleg ce ai tu cu dulapurile. Eu sunt de parere ca e o metoda eleganta de a asigura atat podeaua joasa cat si acces usor la componentele motorului.
"URACul Parizian se numeste "Atelierele Centrale"" pai AC din Urac tot de la Atelierele centrale vine. |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 19:05:18 Titlul subiectului: |
23833 |
|
einstein1984 a scris: | Eu nu inteleg ce ai tu cu dulapurile. Eu sunt de parere ca e o metoda eleganta de a asigura atat podeaua joasa cat si acces usor la componentele motorului. | Soluție (relativ) elegantă vezi aici:
Ceea ce spui este o soluție PRACTICĂ, dar nu elegantă.
Într-un autobuz de felul celui de mai sus încap lejer 100 pasageri iar, cu mici eforturi, 110.
O soluție elegantă de împăcare a:
-motorului longitudinal cu
-podeaua joasă 100 %
o vezi aici:
Este interiorul unui Citelis Line
Deci, se poate face autobuz cu podea joasă 100 % fără a avea
-"pereți" care aproape că ajung la plafon (vezi Irisbus Agora / Citelis)
-"toalete" (vezi LIAZ, MAZ, Solaris, unele modele de Neoplan, O 530 G etc) |
|
Sus |
|
|
dm
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 04/Apr/2024 Mesaje: 819
|
Trimis: Dum 28 Mai 2006 21:28:00 Titlul subiectului: |
23848 |
|
Woow. Pana acum asta mi se pare cea mai normala solutie. Interiorul arata ca si sum ar fi un autobuz normal! |
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Aug 2006 12:14:26 Titlul subiectului: 00000000 |
31470 |
|
OAB a scris: | Aveti idee cum este actionat ventilatorul? Site-urile frantuzesti spun ca modelul Agora are ventilator debreiabil. Din cate vad, dispunerea motorului lui Citelis este ca si cea de la Agora: transversala, cu volantul catre radiator, deci invers dacat ar fi normal. E posibil sa existe doua curele de transmisie, une in "fata" motorului si una in "spatele" lui, cum e cazul Renaultului Gordini, cea din "spate" actionand ventilatorul si pompa de apa? De asemenea, ma intereseaza cu e pozitionata cutia de viteze. | Aici te pot lamuri eu.Ventilatorul este actionat hidraulic la fel ca la mertane fara a avea curea de transmisie, cureaua care actioneaza alternatorul si restul se afla pe partea opusa ventilatorului care este pozitionat mai sus fata de motor de fapt sub ventilator se afla cutia de viteze ,in partea stinga cum te uiti in directia de mers ,avind puntea spate cu planetare inegale,cardanul fiind mult spre stinga _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 01:55:33 Titlul subiectului: |
32481 |
|
O poza cu Irisbus Agora.
Cam toate articulatele au inaltari dinalea.
Este o teava care leaga inaltarile. Nu stiu ce rol are.
Ultima modificare efectuată de către Magnum la Sâm 02 Sep 2006 01:57:22, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
OAB
Data înscrierii: 25/Noi/2005 Ultima vizita: 10/Mai/2022 Mesaje: 1621 Locație: Cluj
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 02:00:03 Titlul subiectului: |
32484 |
|
soferul de autobuz a scris: | Aici te pot lamuri eu.Ventilatorul este actionat hidraulic la fel ca la mertane fara a avea curea de transmisie, cureaua care actioneaza alternatorul si restul se afla pe partea opusa ventilatorului care este pozitionat mai sus fata de motor de fapt sub ventilator se afla cutia de viteze ,in partea stinga cum te uiti in directia de mers ,avind puntea spate cu planetare inegale,cardanul fiind mult spre stinga | Înțeleg sistemul; între timp am văzut "pe viu" cum stă treaba, dar ai putea să îmi spui ce anume declanșează pornirea lui? Altfel spus:
-e comandat de un termostat?
sau
-merge tot timpul, dar cu turație variabilă, în funcție de temperatura motorului?
la ce folosesc acele "supraînălțări" ale caroseriei din zona articulației? Văd că atât segmentul 1 cât și segmentul 2 au acele "supraînălțări".
Între cele două înălțări se află o bară. ca urmare, cred că acesta e dispozitivul care împiedică ruperea articulației. Să nu uităm că irisbus Agora 18 e un autobuz de tip 6x2, cu tracțiune pe axa C și, ca urmare, dacă nu ar exista un dispozitiv de rigidizare a articulației, aceasta s-ar face praf |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Sâm 02 Sep 2006 02:04:46 Titlul subiectului: |
32485 |
|
Acele umflături de pe Irisbus articulat ar putea doar să fie niște capace care să mascheze sistemul care șine articulația. Ca să vă faceți o idee, ar putea fi vorba de ceva de genul ăsta (poza prezintă un burduf de Dac 117UD pe care se vede suportul deasupra):
|
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Dum 03 Sep 2006 11:12:23 Titlul subiectului: |
32559 |
|
OAB a scris: | Înțeleg sistemul; între timp am văzut "pe viu" cum stă treaba, dar ai putea să îmi spui ce anume declanșează pornirea lui? Altfel spus:
-e comandat de un termostat?
sau
-merge tot timpul, dar cu turație variabilă, în funcție de temperatura motorului? | Sigur ca are termostat de pornire dar totusi se invirte la o turatie foarte mica nu sta total nemiscat _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Magnum
Data înscrierii: 13/Mar/2007 Ultima vizita: 07/Feb/2021 Mesaje: 149 Locație: Suceava
|
Trimis: Mie 04 Oct 2006 21:52:10 Titlul subiectului: 111111 |
34928 |
|
Autobuzele Irisbus Citelis sunt foarte silentioase. Stiu asta pentru ca merg de ceva timp in ele si concluzia este ca sunt niste autobuze foarte bune. In autobuz este foarte liniste si nu se aud zgomote de panouri de plastic sau altceva. Se aude foarte incet zgomotul motorului (daca stai in spate, iar daca stai in fata nu auzi nimic) si zgomotul radioului. |
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Joi 05 Oct 2006 09:55:54 Titlul subiectului: |
34947 |
|
Am mers cu Citelis articulat (ca autobuz) in Strasbourg... cel de la CTS avea mai putin de un an SI TOATE PLASTICELE SCARTAIAU la fel ca amaratele alea de Agore sau R312!
de ce oare soferii de la SOLEA, compania de transport din Mulhouse (care nu sunt titulari), se bat sa iasa pe MB O 405 N1 si O 405 GN din 1990-91, care au trecut toate de 1 200 000km, unele chiar de 1 500 000km si care merg fara sa le auzi si "evita" Agora si R312?
de ce oare SOLEA a ales Heuillez GX 317 in loc de Citelis 12?
e clar ca nu mai se fac in ziua de azi masini la fel de trainice precum o Setra S215 SL insa Citelis / Agora sunt la extrema opusa!
cumparati din Franta, oameni buni... va veti blestema zilele...
(spune un expatriat in Alsacia de zece ani de zile; pentru cei care nu stiu, Alsacia este o provincie germanica devenita franceza in secolul XVIII si cu o istorie framantata intre cele 2 tari) |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Mar 24 Oct 2006 15:12:33 Titlul subiectului: |
36325 |
|
Acesta est un Citelis Line climatizat... Cele de la Paris vor avea doar ventilatie refrigerata : au pe acoperis, in loc de climatizor, 5 sau 6 domuri protejand ventilatoarele. Sistemul este valabil mai mult in afara orelor de virf. |
|
Sus |
|
|
valentin07
Data înscrierii: 27/Sep/2006 Ultima vizita: 10/Noi/2009 Mesaje: 28 Locație: Bragadiru (jud. IF)
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 10:17:46 Titlul subiectului: |
36724 |
|
Am vazut ca de cateva luni Atlassib Rahova are niste autobuze interurbane Irisbus cu motor de Iveco. Are cineva idee unde sunt fabricate si daca mai exista in tara noastra astfel de modele? Mi se par destul de bune si arata bine.Din cate am auzit au cam toate facilitatile de la sisteme de siguranta pana la are conditionat. |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 10:54:25 Titlul subiectului: |
36727 |
|
Irisbus fabrica autobuze si autocare in Franta, Italia si Cehia ; in momentul de fata sint motorizate numai de Iveco. Nu stii cum se cheama modelul pe care l-ai vazut ? |
|
Sus |
|
|
alin
Data înscrierii: 09/Noi/2005 Ultima vizita: 19/Noi/2017 Mesaje: 176 Locație: Brasov
|
Trimis: Joi 02 Noi 2006 13:37:53 Titlul subiectului: |
36733 |
|
valentin07 a scris: | Am vazut ca de cateva luni Atlassib Rahova are niste autobuze interurbane Irisbus cu motor de Iveco. Are cineva idee unde sunt fabricate si daca mai exista in tara noastra astfel de modele? Mi se par destul de bune si arata bine.Din cate am auzit au cam toate facilitatile de la sisteme de siguranta pana la are conditionat. | Cauta pe google Irisbus Axer( sau Karosa Axer) si vezi daca este modelul cautat de tine. |
|
Sus |
|
|
Horia Radulescu
Data înscrierii: 28/Iul/2006 Ultima vizita: 06/Mai/2024 Mesaje: 83 Locație: Mulhouse (Franta)
|
Trimis: Dum 05 Noi 2006 20:49:19 Titlul subiectului: |
37168 |
|
este vorba de vechile Skoda Karosa remotorizate cu Iveco Cursor si vandute ieftin ca braga de Irisbus...
un fel de echivalent de MAZ... aici se rade de ele, nu se folosesc decat la transport scolar, la concurenta libera cu MB Conecto U (MB O 345 U) |
|
Sus |
|
|
|