Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Tramvaiele TIMIȘ
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 16 Noi 2006 13:16:15    Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ25 38089

Mi-am luat abonament de o zi pe toate liniile cu 4,5 ron luni. Spre surprinderea mea la 10:40 dimineata dinspre zona industriala a venit un Timis, apoi la 12 un GT8 iar la 13:20 cind vroiam sa ma intorc nu a circulat nimic!
Comparind 13-205 cu 35-14 trebuie sa recunosc ca pe 13-205 se simte ca e mai etans, mai ales ca a fost vint afara iar pe 35-14 era mai frig decit afara!
Nu am mai vazut 17-18, ce s-a intimplat cu el, un prieten mi-a spus ca e stricat, se repara sau se taie?

_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2019
Mesaje: 893
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 19 Noi 2006 12:07:48    Titlul subiectului: 38470

marius2 a scris:
Poate cineva sa-mi spuna ce numar de parc are acest TIMIS?
Are cineva un contraargument la afirmatia: acest fost vagon motor este 29?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 19 Noi 2006 12:47:29    Titlul subiectului: 38476

DA! Am mai scris de vreo 2 ori: in 2001 cand am fost in excurise cu clasa, am trecut pe langa vagon si m-am uitat inauntru. Pe peretele despartitor se vedea inscriptia: RECONSTRUIT ASTRA 93. In 2001, singurul Timis reconstruit si casat a fost 186+36.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Noi 2006 09:13:46    Titlul subiectului: 38883

Am aflat sigur, de la srazvi: Vor ramine 3 Timis 2, cele 2 modernizate de suburban (1-2 si 15-16) si 13-205 care a fost reparat de curind. In decembrie vor fi casate mai multe tramvaie din care 3 Timis si vor fi aduse 9 tramvaie pe bani, productie dupa 1990 din Germania
_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 23 Noi 2006 22:25:16    Titlul subiectului: 39007

Ideea de a cupla 13 cu 205, respectiv 35 cu 14 mi se pare un lucru cel puțin bizar. De ce nu se poate cupla 13 cu 14, respectiv 35 cu 205?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 23 Noi 2006 23:40:50    Titlul subiectului: 39012

OAB,am sa incerc sa relatez pe scurt istoria cupalrii timisurilor, sau sa elucidez de ce nu s-a cuplat 13+14 de exemplu.
Cred ca prin 1993, cand au inceput sa modernizeze unele din Timisuri, le-au trimis la modernizat dupa cum se stricau, sau ma rog, nu conta ordinea. Astfel, primele 4 timisuri modernizate au fost, in ordine: 186+36, 226+187, 204+181, 202+219. Aceste vagoane aveau schema originala in dungi pe care o puteti observa intr-o poza in care apare 204+181 mai sus. Vedeti ca deja puteau sa cupleze 186+187 de ex, dar nu au facut-o.
Apoi, au aparut Timisurile albe cu brau rosu. Primul a fost 35+14. Apoi , a urmat cred 218+205, 184+4, 5+6, etc. Aceste cupluri nu au aparut deodata, ci la o distanta cam de 1 an-1 an jumate. Asa ca, probabil, in functie de cum terminau vagoanele de reconstruit, cat aveau de lucru la ele, asa le-au cuplat si le-au trimsi pe traseu. Very Happy
Risc sa dau un pronostic privind Timisurile care vor fi casate:
- 220+211 pt ca nu s-au mai obosit sa il curete de urmele reclamei cu Selgros.
- 224+227, chiar daca are scaune tapitate, tramvaiul e destul de mancat de rugina, mai ales 224, care a avut si un accident urat acum un an si ceva( a fost rasturnat de TIR)
- 184+4, pt ca mi se pare cel mai "nemodernizat" tramvai, adica cel in care s-au facut cele mai putine investitii. Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 24 Noi 2006 23:31:19    Titlul subiectului: 39179

http://gr-theater.ch/RO/1995.05.21%20Arad%20D38.html
Poza asta luata din linkul postat de MRM in cadrul topicului "Sageata Verde" explica mai multe. Ce ma bucur de existenta ei...
Dupa cum vedeti, undeva in mijloc sunt cateva vagoane modernizate unul dupa altul. Ei, acelea asteptau sa fie cuplate si trimise pe traseu, tocmai ce fusesera modernizate. Deja trimisesera cateva, se observa 35+14( reclama cu elegant si util0, 5+6, 202+219 ( in dungi), 218+205 undeva mai in spate, duap tramvaiul roz ( 222+223), cu reclama "Vand si cumpar", 196+197 cel din fata lui 202+219.
Alte vagoane pe care le pot identifica:
-de 196+197 nu sunt sigur, poate fi si 182+183.
-230+185 in spate(se vede clar)
- pe prima linie langa tren, sunt vagoanele 8 ( remorca)si 228 ( motor) .Am mai amintit de ele pe forum. Se observa dupa ele acele vagoane platforma de transport marfa.
- observati ca 228 e verde si 8 e rosu, chair daca ambele au avut aceeasi reclama. Ei, pe cealalta parte, vagoanele erau vopsite invers. Cealalta rama verde+roz paote fi 7+229, sau poapte fi 25+26, sau 216+217.
- de rama aceea verde+verde nu mai imi aduca aminte
-rama rosu cu albastru este 23+24.
- rama galbena cu dunga albastra cred ca este 180+203.
-rama de langa copac, avand gemuletul de la vagonul motor colorat in rosu-galben-albastru e 192+193.
-Cam atat din pacate, unele nu se vad, iar de altele precum vagonul acela crem+rosu nu mai imi aduc aminte. Poate fi 21+22.

Iata dupa 2 ani, aceeasi sursa:http://gr-theater.ch/RO/1997.09.24%20Ghioroc%20D610-06.html
Deja au aparut primele GT4. Cel cu banda mov e 612 iar in fata lui 570. Mai sunt acolo 613, 575 cred.

Vedeti sirul de Timsuri casate...ele vor forma celebrul cordon de la Vladimirescu, acolo unde au fost duse pana la urma carcasele. Timsul alb cu verde de mai din spate cred e 19+20 ( functional).
Gt-ul din plan apropiat cred ca e 584.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 14:35:25    Titlul subiectului: 39244

1. pe linia de lângă gard, deci cel mai aproape de calea ferată se vede
-o remorcă alb cu roșu (8?)
-un vagon motor la care unul din elementele ușii din față pare smuls din țâțâni (228?)
-vagonul "Elegant și Util" (14)
-platformele, stuate în spatele vagonului motor cu ușa smulsă din țâțâni
2). Pe a doua linie nu se vede că s-ar afla ceva. Cel puțin, în poză nu se vede
3. Pe a treia linie se distinge
- o remorcă situată exact în dreptul remorcii 14 care pare a avea o reclamă rotundă între ușile 1 și 2; remorca nu se vede în întregime și, de asemenea, nu se vede dacă remiorca e "singură" sau "cuplată" cu vreun vagon motor
-Un tramvai vopsit în schema alb cu 3 dungi orizontale - negru, roșu, roșu - asemănător, pe undeva, ramei 317-317-347, care constituie unul din avatarurile lui RaduB. Ce tramvai e acela? Se observă că vagonul din față are 2 ferestre pe fiecare element al ușii în timp ce vagonul din spate are o fereastră pe element. Tramvaiul părea bine întreținut
-la o distanță considerabilă de rama vopsită în schema cu 3 dungi orizontale se mai vede oramă formtădin vagon motor verde+ vagon remorcă roșu. Imediat în spatele lui o altă ramă asemănătoare Timișului ieșean 317-317-347 iar în spatele ramei respective, se mai distinge o remorcă; vagonul motor nevăzându-se din cauza unui plop
4. Pe a patra linie:
-o remorcă vopsită roșu cu alastru în partea de sus
-rama 5+6
-o ramă galbenă "palidă"
-o ramă verde închis (sau albastru închis? nu se vede clar) + roșu
5. Pe linia 5 se vede:
-O ramă modernizată cu pantograful situat într-o poziție cel puțin ciudată; ca și cum ar fi fost deformat; e doar o aparență sau rama respectivă a pățit ceva? În rest, pare bine îngrijit
-o ramă formată dintr-un vagon verde (ușa din față deschisă, celelalte închise) + o remorcă al cărei acoperiș e negru; ca și cum ar fi fost dat cu ceva izolator; nu îmi dau seama dacă e vorba de o remorcă alb+roșu sau alb+o altă culoare; doar în jurul ferestrei din față a remorcii se vede ceva alb. E funcțional? Ușa din față deschisă + celelalte uși închise arată ca și cum s-ar pregăti să intre pe traseu
-o ramă vopsită în ocru (culoare intermediară între galben și maro), ca și vehiculele RATB din anii '90 (asemenea relicvei #3713 și a unor EP-uri)
-o ramă modernizată
6. Pe linia 6:
-Ramă Timiș, vopsită în ocru, ruginită, cu fereastra ovală e deasupra parbrizului vopsită și, în plus, se vede clar scripetele pe care era înfășurată una din frânghiile care permitea coborârea pantografului din interiorul cabinei vatmanului. În ciuda aspectului nu tocmai elegant, ușile sunt perfect închise. Posibil să fie funcțional și să facă parte din tramvaiele care urmează (sau au fost deja) modernizate?? Rama respectivă se află chiar în dreptul ramei cu pantograful deformat
-La o distanță considerabilă se află un tramvai la care vagonul din față e vopsit alb cu roșu, cu gemuleț deasupra parbrizului iar vagonul din spate are ceva roz pe lateral; numărul vagonului din spate pare 223 sau ceva din seria respectivă. Culoarea roz pare a fi de la o reclamă
-În spatele lui, la mică distanță, se vede o ramă modernizată
7. pe linia 7:
-O ramă alb cu roșu
-O ramă alb cu roșu așezată invers; Cum mai iese aia din depou?
-O altă ramă așezată față în față cu cea așezată invers
-În spatele acelei rame par a se vedea niște vagoane disparate
8. Pe a opta linie:
-Un Timiș cu tricolor pe gemulețul de deasupra parbrizului din față și far deasupra acelui gemuleț. 192+193. Arată aproape la fel cu 1+2 când nu era modernizat; el mai avea tricolor
-o ramă vopsită în ocru, situată la o distanță considerabilă față de tramvaiul cu tricolor și far
-o ramă la care atât vagonul din față cât și vagonul din spate sunt vopsite în verde închis
9. În spatele copacilor se vede o remorcă de Timiș vopsită în partea de sus în alb
10. În planul cel mai îndepărtat se vede un tramvai galben cu dungi roșii, orientat invers față de celelalte tramvaie; vagonul din față pare a fi 230; remorca nu se vede dacă e 231 sau nu
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 17:08:07    Titlul subiectului: 39259

Voi incerca sa raspund/compltez cate ceva.
Pctele 1 si 2. Confirm numarul vagoanelor si ca pe linia 2 nu se afla nimic.
3. - aceea nu era o reclama ci sigla veche a CTP-ului. In acea vreme CTP-ul era Regia Autonoma de Transport Arad. Am scris mai sus ca probabil acel vagon este 197 sau 183. ( acestea faceau un cuplu cu 196 resp. 182).
- in spate se afla 202+219 (dungi orizontale)
- rama verde+rosu nu o pot identifica, s-ar putea sa fie 7+229, nu sunt sigur. Mi se pare ca disting doi de"2" pe vagonul remorca.
- mai in spate se afla tot o rama cu dungi orizontale, una dintre 226+187 sau 204+181.
- remorca ce se vede printre plopi e probabil 231. Aceasta se vede mai clar intr-o alta poza din acelasi set.
4. - rama 23+24 cred
- in rest nu pot identifica
5.- tot una din ramele 182+183 sau 196+197. Pantograful nu stiu de ce e asa, nu cred sa fi fost defect vagonul.
- in rest nu pot identifica. Rama modernizata din spate are acoperisul alb, ceea ce inseamna ca e tot una cu dungi orizontale. Se mai observa o remorca avand astfel de dungi in spatele lui 230+185 pe ultima linie. Probabil 186+36, sau , ma rog oricare dintre cele 3 variante posibile.
- rama verde pare functionala. Poate fi 216 +217, desi nu sunt sigur.
6. - cred ca e vorba de 180+203.
- in spate, 222+223.
- rama modernizata: 218+205, reclama "vand si cumpar".
7. Acelea erau vag modernizate ce inca nu au fost scoase pe traseu. Printre ele cred, 13+221, 17+18, 31+32. Nu sunt sigur. Tin minte ca primele 2 timsiuri alb-rosii modernizate au fost 35+14 apoi 218+205. Chiar daca eu le-am prezentat ca si cupluri, vagoanele puteau fi acolo separat. Ieseau din depou folosindu-se tot de bucla, insa invers.
- vagonul crem cu dungi rosii nu mai stiu care era. S-ar putea 21+22.
8. Rama cu tricolor-192+103.
- in spate, nu imi pot dea seama.
9 - vezi pct 5 al postarii mele.
10. -acela e 230+185.
Ca fapt divers, mi se par foarte multe Timisuri in depou. Sau a fost duminica, sau imi aduc aminte ca in perioada aceea a fost o greva a vatmanilor, cand au circulat pana dupa-masa doar cateva Timisuri. Tin minte ca au spart greva 186+36, 196+197. Tramvaiele fusesera inlocuite de autobuze pt scurt timp. Nu cred ca pot spune 5 rame pe care sa nu le suspectez ca ar fi in depou in aceasta poza. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2019
Mesaje: 893
Locație: Oradea

MesajTrimis: Sâm 25 Noi 2006 22:13:53    Titlul subiectului: 39286

Sa vad daca pot adauga ceva nou la identificarea vagoanelor din aceasta poza:
http://gr-theater.ch/RO/1997.09.24%20Ghioroc%20D610-06.html
Voi enumera vagoanele de la gard spre interior:
linia1: 191, 8, 228, 03, 05, 01 adica transportoarele care abia se vad
linia3: 224+227
linia4: 184+4, 1+2, 19+20
urmatoarea linie: un Timis urmat de un GT4 imposibil de identificate
urmatoarea linie: 230+185 (galben cu dungi rosii), GT4 si 01 (vagonul de vara)
urmatoarea linie: 002, 200+201, 3 (parca e dat cu grund), 24?, 180+203 (primul fiind remorca 203)
urmatoarea linie (dupa plopi): 186+36


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Dum 26 Noi 2006 09:27:52, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 00:33:23    Titlul subiectului: 39293

Da, Zsizsi are dreptate. 23 se vede mai in spate, cel roz e 222.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Oct/2019
Mesaje: 1618
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 02:34:41    Titlul subiectului: 39300

Referitor la poza din 1997
1. Vagoanele de pe linia 1 par a fi ,efectiv, vandalizate. În legătură cu 228 am o nelămurire. mi se pare mie sau vagonul respectiv nu mai are nici pantograf, nici rezistențe? Dacă nu vedeam colțul din dreapta față, aș fi putut să jur că e o remorcă. Se vede doar o urmă vagă de rezistențe, adică un dreptunghi pe acoperiș. Vagonul 8 încă circula în vara lui 1997, împreună cu 7.
2. Pe linia 2, în dreptul ramei 224+227 se află ceva ce pare a fi un GT. E în partea din dreapta jos a pozei și tramvaiul respectiv pare funcțional.
3. Tramvaiul care nu a putut fi identificat de Zsizsi ori are probleme la suspensia boghiului 4, ori lipsește acel boghiu. Remorca aia nu stă cum trebuie, e câș. Sau numai mi se pare mie? Comparați poziția remorcii ramei 1+2 cu cea a ramei neidentificate, situată în dreptul tramvaiului 1+2, dar puțin mai în spate
4. 230+185 pare a avea "ochelari": faruri rotunde + lăcașuri alungite. Sau e tot o iluzie optică, având în vedere unghiul în care cade lumina? Uitați-vă cu atenție.
5. În planul cel mai îndepărtat, chiar în fața uneia din hale se vede un Timiș alb cu 3 dungi orizontale: 202+219?? E cu botul orientat spre dreapta, ca și cum ar fi ieșit din hală.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2019
Mesaje: 1141
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 12:26:41    Titlul subiectului: 39329

OAB a scris:
-Un tramvai vopsit în schema alb cu 3 dungi orizontale - negru, roșu, roșu - asemănător, pe undeva, ramei 317-317-347
Daca vrei sa-l compari cu ceva din Iasi, acela este timisul 318+318. Toate celelalte aveau partea cu ferestrele intr'o culoare inchisa, un fel de albastru foarte inchis, ca in avatarul lui Radub.
O intrebare: vagonul 3 mai exista ? Dupa cum stiu de el era un fel de fantoma.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2019
Mesaje: 893
Locație: Oradea

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 19:58:06    Titlul subiectului: Tramvaiele TIMIȘ50 39379

Zgârcănștein a scris:
Utilitarul 01 a devenit așa-numitul tramvai de vară (Malagamba), modernizat aici la Arad
Poti cumva argumenta că într-adevăr "vagonul de vară" #01 provine din transportorul #01 și nu din #02 sau #04? 100% că nu.
01 de vară a fost construit în 1995 dintr-un transportor iar 01 transportorul încă în 1999 exista Menționez că nu i-a fost schimbat numărul de parc...


Ultima modificare efectuată de către zsizsi la Lun 27 Noi 2006 15:27:59, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Dum 26 Noi 2006 21:22:42    Titlul subiectului: 39403

Cred ca este vorba de transportorul 03. Asa imi aduc aminte ca mi-a spus cineva. In Arad mai exista si 01 si 02, unul cu macara si unul cu ceva alb...in fine. Cred ca este vorba de mecanicul de pe Gotha #37 cu care am vorbit cand m-am intors de la Ghioroc cu ocazia centenarului sagetii. Imi spunea ca vagonul de vara este un utilitar pe care au montat un cadru de fier facut la Astra.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zsizsi



Data înscrierii: 31/Oct/2005
Ultima vizita: 19/Noi/2019
Mesaje: 893
Locație: Oradea

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 15:30:00    Titlul subiectului: 39475

Păi, problema este că și 03 încă exista în 1999 împreună cu 05. Erau inșirate cu fața către hală pe linia de lângă gard.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 21:58:21    Titlul subiectului: 39528

Pei eu m-am referit la utilitarul 03, asa cum mai exista 01 si 02 acum...sau sunt aceleasi vagoane? Embarassed
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Trix



Data înscrierii: 02/Aug/2006
Ultima vizita: 19/Noi/2019
Mesaje: 1141
Locație: Bucuresti-Metropolitan; Iasi

MesajTrimis: Lun 27 Noi 2006 23:02:59    Titlul subiectului: 39534

Iar eu ma refeream la vagonul Timis cu nr.3 Stiu ca era galben si arata cam urat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adyf117



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Sep/2012
Mesaje: 54
Locație: Arad

MesajTrimis: Mar 12 Dec 2006 21:23:20    Titlul subiectului: TIMISURI 41002

Pachanga a scris:
as dori sa-mi explice cineva o mare nedumerire: de ce un Timis urca asa incet viaductul spre/dinspre Micalaca(sau Gradiste) iar celelalte tramvaie nu au probleme de acest gen?

Timisurile urca incet Viaductul Micalaca (si din Gradiste) pentru ca nu mai au in actionarea electrica a motoarelor circuitul "paralel", existand doar circuitul serie si serie-paralel.
Informatia am primit-o de la vatmanul care le-a condus pe vremea desfiintarii acestui mod de legare a motoarelor, cand am fost cu Gotha 37 impreuna cu srazvi la sarbatoarea celor 100 de ani a "Sagetii Verzi" din luna Octombrie a acestui an (actualmente acest vatman conduce vagonul GT8 nr. 264 si "Tramvaiul lui Mos Craciun" - Depou UTA).
Inaintea desfiintarii acestui circuit de putere, un Timis putea urca fara probleme cu actionarea a unui singur boghiu motor (in circuit paralel) viaductul de la Micalaca.
O perioada buna a anilor '90 un Timis nu putea urca viaductul cu plecare din statia Polivalenta, de pe loc, tot din acest motiv, pleca de pe loc din jurul actualei statii de benzinarie "MOL". Nu o data am vazut cand a urcat aproape treisferturi din pod apoi a dat inapoi (mai departe de la locul pornirii de pe loc) pentru a mai incerca inca o data abordarea viaductului cu succes.
Actualmente merge (urca) datorita modernizarii instalatiei electrice de putere a acestora la "ASTRA" Vagoane Calatori, dar tot in circuit serie-paralel.
Nu nu numai suspensiile intervin in acest caz (modul de reglare a acestora) ci si diametrul rotilor:
In aceste zile se pot vedea in Arad:
- vagonul Timis 17-18 - roti vagon motor mari (proaspat rebandajate), iar la remorca roti mici, rezulta remorca mai joasa decat vagonul motor;
- vagonul Timis 15-16 la fel;
- vagonul Timis 184-4 invers, remorca este mai inalta ca si vagonul motor.
Toate aceste aspecte se pot modifica in functie de rotile si osiile pe care le au la dispozitie in Depou la momentul respectiv sau in functie de ce decid revizorii la RT (revizie tehnica care se efectueaza la 3000 de km parcursi, indiferent de tipul de vagon, cand este necesara sau nu schimbarea rotilor, respectiv a osiilor).
Totodata rotile vagonului motor se uzeaza mai repede decat cele ale unui vagon remorca, deoarece vagonul motor demareaza si franeaza la pornirea, respectiv intrarea in statii, pecand vagonul remorca este folosit numai la franarea pentru stationarea in statii sau in cazul franarii de urgenta (cu sau fara patinele magnetice puse in functie).
In nici un caz nu intervine predominant, in aceasta chestiune, seria si anul de fabricatie a vagonului.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Pachanga



Data înscrierii: 18/Feb/2006
Ultima vizita: 23/Mai/2008
Mesaje: 69
Locație: Arad

MesajTrimis: Mie 27 Dec 2006 09:26:28    Titlul subiectului: 42127

adyf117 a scris:
Timisurile urca incet Viaductul Micalaca (si din Gradiste) pentru ca nu mai au in actionarea electrica a motoarelor circuitul "paralel", existand doar circuitul serie si serie-paralel.
Pai cind a fost scos circuitul paralel ca la inceput am crezut ca la modernizare, dar apoi mi-am dat seama ca era o necesitate modernizarea facuta prin '92-'95 tocmai pentru modernizarea instalatiei electrice.
Oricum in curind vom ramine fara Timisuri si nici dorul n-o sa led ducem, mai ales zilele acestea friguroase

_________________
Still standing
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2006 00:34:23    Titlul subiectului: 42165

Ady117, tii minte care a fost acel Timis care nu urca viaductul Micalaca? L-au casat de mult? Si chestia asta se intampla de fiecare data, sau in functie de cat era de plin tramvaiul?
Imaginati-va un tramvai care ajunge in statie, apoi da inapoi cativa metri pt a lua avant ca sa urce viaductul... Laughing . Ma gandesc ca din cauza asta "isi incepea urcarea" din dreptul statiei Mol, sa prinda ceva viteza pentru a aborda rampa... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adyf117



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Sep/2012
Mesaje: 54
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2006 21:44:26    Titlul subiectului: 42232

Imi pare rau, dar nu te pot ajuta nici cu numarul de vagon si nici cu perioada casarii acestuia.
Sunt nascut in 1979, iar in acea perioada de tranzitie de la IJTL Arad la RAT Arad, respectiv a anilor de tranzitie a Revolutiei, nu numai Timisurile (nu numai unul, singur, ci mai multe) ci si Tatrele au avut de furca cu rampa podului de la Micalaca din cauza starii tehnice pe care au avut-o.
Au fost chiar accidente pe aceasta tema, cand o Tatra dubla, "a patit ceva" in timpul urcarii podului si ramanand fara frane a "dat cu spatele" lovind vagonul aflat in statie. La Tatre nu am vazut fenomenul "coborarii" ca si la Timisuri.
Din aceasta cauza o buna perioada a anilor '90 daca exista vreun vagon in statia Polivalenta, cele ce il urmau se opreau in dreptul Liceului "Iuliu Maniu" de astazi in scopul evitarii accidentelor de acest gen.
Sa stii ca acest fenomen nu a fost in functie de numarul de calatori din vagoane, ci in mod aleatoriu, "pe care dintre vagoane a picat norocul".
Chiar eu am patit-o cu un Timis - aproape gol - care a abordat de 2 ori podul de la Micalaca, dar sa stii ca nu au dat in spate din statie, ci au abordat podul din pozitie de repaus, daca s-a putut, iar daca nu, dupa urcarea de aproape treisferturi a podului, au dat cu "spatele" mai departe de statie pentru as lua o anumita viteza necesara abordarii podulului. Mai vreau ca sa mentionez faptul ca nu exista pe acea vreme traficul infernal de la Polivalenta, era mult mai lejer, asa ca se putea efectua o asemenea manevra, dar bineinteles cu riscuri.

Cu stima adyf117.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
quiksilver



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Noi/2019
Mesaje: 981
Locație: Arad

MesajTrimis: Joi 28 Dec 2006 23:38:02    Titlul subiectului: 42241

Intr-adevar, imi mai amintesc ca uneori tramvaiele opreau foarte departe de statia de la Polivalenta, daca in fata lor se afla un alt vagon. Eu stiam de o remorca de Timis care s-a desprins de vagonul motor si a luat-o la vale, lovind tramvaiul din ce se afla jos in statie. Bine ca acum tramvaiele nu mai au astfel de probleme, desi Timisurile urca cu max 10km/ora viaductul.
In alta ordine de idei, intr-adevar acum nu ar putea fi facuta acea manevra datorita traficului. Cateodata incurca si macazul de la Polivalenta, mai ales cand nu e acolo acel "om de serviciu" cu ranga...cei de la CTP ar trebui sa se gandeasca la achizitionarea unor macaze electrice. Stiu ca treaba asta ar trebui sa o scriu pe forumul CTP-ului, insa acela nu merge... Very Happy
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
adyf117



Data înscrierii: 21/Noi/2006
Ultima vizita: 28/Sep/2012
Mesaje: 54
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2006 00:50:17    Titlul subiectului: 42243

In zilele de astazi aceasta manevra cu tramvaiele in general nu ar fi posibila, deoarece ar fi rezultate grave din punct de vedere al oamenilor raniti (atat in tramvai cat si in masinile lovite in timpul coborarii cu spatele - Doamne Fereste ca sa se intample asa ceva), iar in ceea ce priveste macazul respectiv nu are nici o influenta la "faza" coborarii de pe pod, deoarece se "face" automat, sub greutatea oricarui boghiu, atat a vagonului remorca cat si sub cea a vagonului motor.
In ceea ce priveste "stirea" ca un Timis si-a pierdut remorca, s-a petrecut in portiunea de intrare in statia Uta (sens de mers dinspre oras spre Fat-Frumos), rupandu-se boltul de la cupla unuia dintre vagoane (mami a mers la servici cu acel vagon ginionist - in timpul anilor ' 90), ti-o confirm, dar nu pe pod, ca ar fi fost cu consecinte inimaginabile, nu contest ca s-ar fi intamplat si varianta prezentata de tine.
Eu abia astept modernizarea Tronsonului incepand de la Fat-Frumos pana la Dacia Service - Aradul Nou (inclusiv Centru) - sosea si calea ferate de tramvai - ca sa vad in sfarsit macaze automate ca in Timisoara, pentru ca m-am saturat ca tot timpul sa le schimb - nu numai eu.
Sa stii ca a fost preconizat in aceasta toamna, dar nu s-a realizat, instalarea un macaz automat in statia Polivalenta - sens spre Micalaca, respectiv zona 300 - .
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
marius2



Data înscrierii: 06/Mar/2006
Ultima vizita: 10/Noi/2019
Mesaje: 381
Locație: Arad

MesajTrimis: Vin 29 Dec 2006 11:51:00    Titlul subiectului: 42246

O poza cu timisul 186+36 cea de langa el este fosta vatmanita. Poza este facuta prin 1995/1996.


186+36.jpg
 Descriere:
186+36
 Mărime fișier:  70.55 kb
 Vizualizat:  de 10585 ori

186+36.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul ARAD Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina Anterioară  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Următoare
Pagina 3 din 10

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community