Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Aug/2024 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mar 14 Mar 2006 15:02:44 Titlul subiectului: |
18407 |
|
Linia Sibiu - Rasinari are la ambele capete triunghiuri de intoarcere.
In primele doua poze apare linia asa cum se vede privita in sensul spre Sibiu.
In ultima poza apare o "ramura" a triunghiului de intoarcere, cea de pe o straduta laturalnica din Rasinari.
La final iata o minunata priveliste nocturna a liniei dintre Cimitir si Garajul/Depoul TurSib. Pacat ca nu a ramas si continuarea acestei linii spre centru si gara. . .
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.98 kb |
Vizualizat: |
de 26715 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
38.85 kb |
Vizualizat: |
de 26715 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
41.49 kb |
Vizualizat: |
de 26715 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
26.9 kb |
Vizualizat: |
de 24337 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mar 14 Mar 2006 23:15:42 Titlul subiectului: |
18451 |
|
asa este...intoarceriile de tramvai sunt in forma de triunghi... iar macazurile sunt facute astfel incat rotiile tramvaiului sa impinga, prin grosimea lor, acele care sunt pozitionate intr o anumita directie de un arc.astfel ca tramvaiul vine dintr o directie si cand se intoarce intra automat pe cealalta directie...oare m ati inteles??)...tramvaiul pe care l ai vazut pe sosea este tramvaiul 721 care este folosit si pt deszapezire...se mai intampla deseori ca anumite masini sa parcheze pe marginea drumului...acolo unde exista si linia de tramvai care face legatura dintre depou si cimitir, de unde incepe traseul de tramvai...de prea multe ori s a intamplat ca vatmanul sa claxoneze de sa i vina rau...si apoi sa plece...cred ca aceasta este si scuza pentru care vatmanul ar folosi-o daca s ar lua directorul tursib de el...defapt vatmanul parcheaza pe carosabil, deoarece locuieste in blocul de vis a vis. radub a scris: | In timpul vizitei la Sibiu nu am mai gasit remorca #307 (ex-#302). A fost casata? Pe data de 18 septembrie 2003 a fost fotografiata de catre Wim van der Ent in garajul Tursib | despre numerotarea de care intrebi, acele numere sunt originale din geneva, tursibul facand in 2002 o renumerotare deoarece numerotarea mijloacelor de transport era mai mult decat haotica...la tramvaie insa nu s a facut nici o numerotare...deci nuerele existau pe tramvaie dinainte sa ajunga in sibiu...307 sa fie vagonul care s a casat??? imi aduc aminte ca exista in fata un vagon care nu mai aveai nimic pe dedesupt...ci era doar sustinut de 2 stativi de fier....apoi a disparut...si asta daca nu ma insel...chiar de curand
|
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 22:59:28 Titlul subiectului: |
21679 |
|
Observ că porțile halei au fost revopsite de curând... de ce nu se revopses și tramvaiele? Par cam mâncate de rugină pe la colțuri (la cel alb ar fi greu, dar nu imposibil, să fie refăcute și desenele).
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 23:06:13 Titlul subiectului: |
21681 |
|
cand a fost primit ca donatie, aceasta a fost una din conditiile puse...nedeteriorarea desenului facut de copii de acolo in urma unei sarbatori, sau asa ceva
|
|
Sus |
|
|
hermann Vizitator
|
Trimis: Vin 28 Apr 2006 23:52:17 Titlul subiectului: |
21697 |
|
Sper ca si in anul asta in perioada Festivalului International de Teatru de la Sibiu tramvaiul sa fie scena unui spectacol splendid.
|
|
Sus |
|
|
sisintea
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Iun/2008 Mesaje: 455 Locație: Medias
|
Trimis: Mie 28 Iun 2006 22:33:34 Titlul subiectului: |
26477 |
|
A patra dimensiune a lumii, timpul, a incremenit aici.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
349.14 kb |
Vizualizat: |
de 26323 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
367.66 kb |
Vizualizat: |
de 26323 ori |
|
Ultima modificare efectuată de către sisintea la Dum 16 Iul 2006 14:17:03, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 10 Aug 2006 15:46:41 Titlul subiectului: hhhhhhhhhhhh |
30553 |
|
Am reușit și noi să facem o plimbare cu ...
L-am prins la prima cursă, la 5 AM.
Din păcate, datorită faptului că tensiunea și intensitatea scad foarte mult până la Rășinări, pe alocuri tramvaiul merge cu luminile stinse
La Rășinari vagonul se umple până la refuz:
Vedere din față:
La întoarcere, la capătul de la Cimitir:
Din față - stânga:
Unul dintre boghiuri... observați saboții (nu am mai văzut tramvaie cu așa ceva):
Interiorul:
|
|
Sus |
|
|
mihail75
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Apr/2023 Mesaje: 43 Locație: Iasi
|
Trimis: Mie 13 Sep 2006 10:19:59 Titlul subiectului: |
33230 |
|
in august, mergind de la sibiu la cisnadioara-cisnadie am avut ocazia sa vad si eu tramvaiul din rasinari. am fost placut impresionat; linia are un traseu pitoresc (aproape la fel ca alta linie, pe care o stiu din copilarie, Braila-Lacu Sarat) si ar fi mare pacat sa se desfiinteze. in partea de la capatul sibiului mi s-a parut ca linia e bine intretinuta, parea chiar renovata, insa poate ma insel. fiind ora 8 dimineata chiar am vazut un tramvai pe traseu. de cite ori mai merge pe zi? are calatori? primaria sibiului ce parere are de traseu?
mersi
|
|
Sus |
|
|
only Vizitator
|
Trimis: Joi 30 Noi 2006 15:26:46 Titlul subiectului: |
39854 |
|
Tramvaiul va reveni în oraș
Tramvaiul sibian a fost unul din simbolurile care deosebeau românii de restul lumii în perioada marii uniri, în perioada în care făceam diferența prin inovație, nu prin încercarea de a ajunge din urmă civilizația Vestului. Sibiul a avut în 1905 al doilea tramvai electric din Europa, tramvai “exliat” acum pe linia externă, către Rășinari. Tramvaiul ar putea reveni în marele oraș în jur de 2012, după cum promite conducerea Tursib.
Omnibusul, prima variantă de tramvai introdusă la Sibiu, nu era un mijloc de transport foarte eficient. Putea fi depășit la pas, atunci când urca pe strada General Magheru. Dar era spectaculos pentru acea vreme. Nu era tras de cai, mergea singur și atrăgea privirile celor din jur. Omnibusul, prima variantă a tramvaiului, avea roți de lemn, dar era dotat cu un motor electric. Făcea mult zgomot, nu era stabil și, după cum arată arhivele, a provocat destule accidente. Omnibusul a fost înlocuit rapid de tramvaiul electric.
Primul traseu al tramvaiului făcea legătura între gară și parcul Sub Arini. Linia a fost extinsă ulterior, în mai multe direcții și a ajuns la pădurea Dumbrava, în 1915. În perioada războiului, 1914-1917, se construiește ultima prelungire a traseului tramvaiului: Sibiu-Rășinari, singura porțiune care mai funcționează azi.
Tramvai în 2012
Există mai multe idei pentru revitalizarea transportului cu tramvai în interiorul orașului Sibiu. Tramvaiul este dorit din nou ca mijloc de transport optim pe rute periferice, gen Valea Aurie – Zona Industrială, dar și ca un simbol turistic. Tramvaie moderne și tramvaie pitorești sr putea circula din nou în Sibiu, peste mai mulți ani. Poate că autoritățile vor opta pentru varianta practică a tramvaiului, transport de persoane. Poate că vor ajunge la concluzia că tramvaie vechi, refăcute după modelul locomotivelor cu aburi, pot traversa din nou zona istorică, adăugând un plus de autenticitate locurilor. Printr-o scrisoare deschisă, asociația Transira a amintit conducerii Turisb despre un proiect de reintroducere a tramvaiului în Sibiu. Directorul Tursib, Adrian Popa, consideră însă că tramvaiul nu este un proiect aplicabil prea curând dar a precizat că proiectul este supus analizei. Adrian Popa a declarat însă că cel mai probabil în 2012, tramvaiul ar putea circula din nou în oraș. “Acest proiect implică niște costuri foarte mari și lucrări de amploare și cred că va putea fi realizat abia după 2012, după ce Sibiul va lua amploare”, arată directorul Tursib, care admite că tramvaiul este un mijloc de transport nelipsit dintr-un oraș mare, cu pretenții.
Legături între cartiere periferice
Pe de alt parte, arhitectul șef al municipiului, Szabolcs Guttmann, susținea, la începutul anului, că varianta introducerii tramvaiuluo pe rute periferice ar fi o soluție bună. "Pentru transportul în comun intern, e de dorit și o linie de cale ferată gen tramvai periurban, care să lege tramvaiul Sibiu-Rășinari de Valea Săpunului, până la intersecția cu calea ferată existentă. O bifurcație care să ajungă spre zona Industrială Vest. Beneficiul ar fi legarea cartierelor Valea Aurie, Hipodrom, Vasile Aaron cu Piața Gării și distribuirea spre Zona Industrială Vest, unde va fi cel mai mare flux de oameni", susține Guttmann.
Cert este că, deși ideile au fost lansate, motivul principal invocat când vine vorba de amânarea punerii în aplicare a ideilor este lipsa banilor. Până la apariția acestora, nostalgicii se pot întoarce în istorie cu tramvaiul care încă merge legănat între Sibiu și comuna filozofilor, Rășinari.
Ziarul de Sibiu
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 30 Noi 2006 16:04:44 Titlul subiectului: |
39857 |
|
Ma indoiesc ca actuala administratie locala si conducere Tursib chiar vor sa faca ceva; mai degraba cred ca se arunca in discutie tema asta pentru a merge inainte cu desfiintarea troleibuzelor cu prom,isiunea ca nu se stie cind in viitor vor fi tramvaie care vor fi tot ecologcige; iar lipsa banilor nu cred ca este un motiv real, mai degraba incompetenta admministratiei de a genera proeicte care sa obtina finantare; daca acum citiva ani tinea scuza cu lipsa banilor, acum a devenit evident ca asta e doar un pretext pentru a masca dezinteresul sau incompetenta celor care ar trebui sa faca proiecte de infrastructura pentru a obtine banii necesari; eu sint sceptic si mai degraba cred ca va fi desfiintat transportul cu troleibuzul decit ca va fi reintrodus tramvaiul...
|
|
Sus |
|
|
stfp
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 22/Mar/2024 Mesaje: 1759 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Joi 21 Dec 2006 14:51:16 Titlul subiectului: Linia de tramvai spre Rasinari a fost operata diesel in '50? |
41824 |
|
A tramfan from the UK asked me the question below - has anyone more info on this? Topic replies in English, please.
I visited Sibiu with a German group in 2004.The line from Dumbrava to Rasanari was said to have been diesel worked from 1948 to 1951. Do you have any details of the vehicles used and are there any pictures of them?
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 23 Dec 2006 12:18:34 Titlul subiectului: |
41954 |
|
The years 1948-1951 are perfectly right.durring this perriod there were only diesel trams. The peasents from Rasinari needed a tram but the costs were to high, so they introduced a diesel tram.I don t know exactly the trams and I cannot say exactly if there are fotos.More pictures under www.hermannstadt.lx.ro section HISTORICAL TRAMS.If you have questions anymore please write us
|
|
Sus |
|
|
chirila_alex
Data înscrierii: 21/Mar/2007 Ultima vizita: 04/Iun/2011 Mesaje: 69 Locație: Constanta
|
Trimis: Joi 29 Mar 2007 21:55:06 Titlul subiectului: |
77969 |
|
991 la geneva pre luata de pe http://www.railfaneurope.net
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
127.75 kb |
Vizualizat: |
de 24881 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Radu Bialus
Data înscrierii: 22/Oct/2005 Ultima vizita: 20/Sep/2024 Mesaje: 8753 Locație: Iasi
|
Trimis: Mar 12 Iun 2007 20:36:48 Titlul subiectului: |
79480 |
|
Marti, 12 iunie, TVR 1, 23:15 - Tram Story: Impresionanta poveste a tramvaiului de la Rășinari - Sibiu și pasiunea celui care îl conduce de mulți ani, fără a se plictisi niciodată.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iul 2007 23:02:44 Titlul subiectului: |
80178 |
|
O furtuna devastatoare a distrus mare parte din reteaua de tramvai, si asa subrezita.Console indoite, cablu rupt si cazut la pamant pe mai multe sute de metri, burti de cablu pe mai multi km, un tramvai prins pe traseu in timpul vijeliei ce a avut loc in jurul orei 7 dimineata.Paraca venea apocalipsa.Traiesc in sibiu de 28 de ani dar asa ceva nu am avut si cred ca este cel mai devastator 'ravagiu' ce a putut exista pe reteaua de tramvai de la existenta ei.
De asemenea reteaua de troleibuz a fost rupta destul de urat in hanul dumbrava.A fost sectionata si lipseste pe o distanta de aprox 100m.Ea sta sa cada si atarna provizoriu, in mod special in intoarcerea de la hanul dumbrava.
La cat sunt de vechi atat reteaua de troleibuz dar mai ales cea de tramvai combinate cu incompetenta celor din conducerea tursib nu m ar mira sa se renunte la ele.Ca troleibuzul nu va mai intoarce in han ci la cimitir(provizori-cum fac acum) nu ar fi o tragedie, dar tramvaiul s ar putea sa fie terminat.
iata urmarile
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
341.73 kb |
Vizualizat: |
de 24573 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
509.5 kb |
Vizualizat: |
de 24573 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
206.03 kb |
Vizualizat: |
de 24573 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Lun 09 Iul 2007 23:07:25 Titlul subiectului: |
80179 |
|
iata si "depanarea"
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
166.96 kb |
Vizualizat: |
de 24571 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
427.98 kb |
Vizualizat: |
de 24571 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
409.7 kb |
Vizualizat: |
de 24571 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Impiegatul
Data înscrierii: 10/Apr/2007 Ultima vizita: 25/Aug/2024 Mesaje: 186 Locație: Bucuresti 6 (Crangasi) & 5 (Rahova)
|
Trimis: Mar 10 Iul 2007 23:07:59 Titlul subiectului: |
80217 |
|
Ce carucior turn interesant! Ce obarsie are? Seamana putin cu primele carucioare folosite la CFR. Si cum este adus in pozitie, prin motor propriu sau tractare?
O alta intrebare: tramvaiele acestea nu au semnalizare in spate? In fata au si parca am vazut si semnalizare laterala dar in spate? Macar o lampa simpla rosie...
_________________ Du-ma acasa mai tramvai... |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 11 Iul 2007 00:00:59 Titlul subiectului: |
80219 |
|
Păi...de obicei este împins de un tramvai până unde e avariată rețeaua (între Sibiu și Rășinari nu există separatoare... alimentarea se face din depou, unde e unicul separator, atât de vechi încât se coboară pantograful). Dar când nu e tramvai... e împins manual, deși bănuiesc că l-au adus în mașina de intervenție și l-au pus pe linie acolo, nu l-au împins de la Sibiu.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 11 Iul 2007 12:41:27 Titlul subiectului: |
80239 |
|
acel vagon depanare este foarte greu si a fost adus pe linie din garaj.exact cum spui dragos, reteaua este pusa sub tensiune din garaj, astfel ca acel vagon este adus de catre tramvai pana in locul unde este avariata reteaua, apoi impins de catre 2-3 persoane.
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Mie 11 Iul 2007 16:51:30 Titlul subiectului: |
80255 |
|
primaria sibiu are o parere buna dar nu investeste nimic in acea linie...ea este tinuta in viata de catre Tursib care nu renunta la tramvaie pentru ca ele inca sunt bune...dar din pacate ele nu leaga centrul comunei ...acestea intorc in marginea satului...tramvaiul mai merge in regim de satelit, pentru ca el a fost inlocuit de autobuzul Sibiu-Rasinari care merge pana in centrul Rasinariului, mai exact de la 5 la 9 si de la 1 la 4, iar sambata si duminica si de la 6 la 10 seara.mai multe la www.tursib.ro
__________________________________
Salvarea tramvaiului prin turism
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
450.21 kb |
Vizualizat: |
de 24524 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
361.73 kb |
Vizualizat: |
de 24524 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
287.77 kb |
Vizualizat: |
de 24524 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
275.81 kb |
Vizualizat: |
de 24524 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
390.92 kb |
Vizualizat: |
de 24524 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Joi 12 Iul 2007 20:42:11 Titlul subiectului: |
80298 |
|
Taiau la greu vagonul de tramvai 302, nu ca acesta ar fi fost stricat dar ocupa spatiu si nu se mai folosea, pt ca tramvaiul nu mai circula de cativa ani buni cu remorca si atunci conducerea s a gandit sa l topeasca.Ma durea sufletul
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
318.5 kb |
Vizualizat: |
de 24607 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
308.1 kb |
Vizualizat: |
de 24607 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Mattis
Data înscrierii: 07/Apr/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2015 Mesaje: 21 Locație: (Germania)
|
Trimis: Vin 13 Iul 2007 23:04:24 Titlul subiectului: Tramvaiele din Rasinari (in germana / in deutsche Sprache) |
80318 |
|
Sehr ich richtigt das die Oberleitungen der Straßenbahn nach Rasinari abgebaut werden?!?
Was ist da los????
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Sâm 14 Iul 2007 21:17:32 Titlul subiectului: |
80329 |
|
Vor 3 Wochen war ein grosser Sturm und Baeume sind abgerissen und die Oberleitung kilometerweise zerstoert.Was du siehst sind die sanierungsarbeiten bei der Oberleitung mit einem Wagon aus dem vorrigen Jahrhundert.Falls du uns besuchst sag bescheid
|
|
Sus |
|
|
Mattis
Data înscrierii: 07/Apr/2006 Ultima vizita: 24/Iun/2015 Mesaje: 21 Locație: (Germania)
|
Trimis: Sâm 14 Iul 2007 23:29:56 Titlul subiectului: Wagenpark Straßenbahn Hermanstadt |
80333 |
|
>> Vor 3 Wochen war ein grosser Sturm und Baeume sind abgerissen und die Oberleitung kilometerweise zerstoert.
Sehr kritisch!
>> Was du siehst sind die sanierungsarbeiten bei der Oberleitung mit einem Wagon aus dem vorrigen Jahrhundert.
Nun wie alles in Hermanstadt wenig geeignet eine richtige Instandhaltung zu machen ...
Hoffen wir das man bald wieder fahren kann!
>> Falls du uns besuchst sag bescheid
Nun ich habe dies ursprünglich geplant, wird aber erstmal nichts ...
Noch eine Frage zu den Straßenbahnwagen. Welche sind noch vorhanden /bzw. im Einsatz?
712 (991) seit Jahren abgestellt
721, 724, 727 einsatzfähig?
302 +2007
306 seit jahren abgestellt, Umkleideraum
307 +2004?
315 einsatzfähig
Wird überaupt noch mit Beiwagen gefahren?
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 13/Sep/2024 Mesaje: 1380 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 15 Iul 2007 20:49:16 Titlul subiectului: |
80342 |
|
721 ist orange und ist einsatzfaehig
724 wurde in diesem Fruehling weiss zusammen mit Wagon 315(wenn ich mich taeusche)
727 funktionsfaehig faehrt aber nicht, da er probleme bei der Raeder hat.
302 ist vor 4 Tagen hat man den Wagon geschnitten (siehe Bilder)
306 ist als Vergnuegungswagon ueberhaupt nicht benutzt.
307 ist auch weg
315 hat weisse bekleidung und wir nehmlich nur bei den Theaterstueck benutzt, am sonsten wegen kleine Personenanzahl faehrt nur noch die Bahn allein ohne Wagons und dass nur zu Stosszeiten, am sonsten fahert ein Bus bis im Dorfzentrum von Rasinari.
...du siehst Wagon 302 dass frueher 307 war (glaube ich).Im Hintergrund noch Bahn 991(weiss) und 727 das nicht faehrt noch funktionsfaehig ist(9.07.07)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
318.5 kb |
Vizualizat: |
de 24410 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|