|
TRAM CLUB ROMANIA Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
|
|
Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 01:35:59 Titlul subiectului: Belgia, Bruxelles |
41166 |
|
Am vizitat Bruxelles-ul si m-am gandit ca vreti sa vedeti niste poze cu mijloacele de transport in comun de acolo.. Incep cu ceva foarte interesant, TramMuseum, care din pacate era inchis. Muzeul tramvaielor era destul de incapator si cred ca gazduia peste 50 de vagoane din ce am vazut prin geam, este deschis doar intre martie si octombrie si am inteles ca se fac si curse cu acele vagoane vechi pe traseele lor originale in zilele de duminica.
linia din apropiere
plafonul unui tramvai
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 01:49:22 Titlul subiectului: |
41167 |
|
Asa arata majoritatea tramvaielor din Bruxelles. Schema galben-albastru este omniprezenta, cu exceptia metroului si a unor autobuze mai moderne. Tramvaiele folosesc foarte mult zone izolate de traficul auto, gen 41 in Bucuresti, parcuri, iar in centru exista statii intregi in tunel, in care tramvaiele devin "premetrouri", evitand astfel aglomeratia si aglomerarea traficului de suprafata. Exista chiar si statii comune cu metroul, cum este cea de la Gara Midi (Zuid), care pe un nivel are tramvaiele si dedesubt metrourile. In unele din aceste statii se poate cobori pe orice parte.
interiorul
un macaz mai special
traseele lipite cu autocolante in interior, pe care sunt detaliate si legaturile cu alte linii. observati cat de multe statii sunt, de regula tramvaiele traverseaza complet orasul pe niste axe N-S, E-V, etc., iar o cursa are in jur de 40-50 de statii!
Ultima modificare efectuată minimal la Joi 14 Dec 2006 03:16:59, modificat de 2 ori în total |
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 02:08:22 Titlul subiectului: |
41168 |
|
Metroul din Bruxelles este destul de urat, dar eficient. Exista 3 magistrale dintre care doua au o parte comuna in zona de mijloc care e si cea mai circulata. Sunt notate 1A, 1B si 2.
Scuze pt. calitatea pozelor, sunt facute cu telefonul.
Panoul care indica pozitia garniturilor pe magistrala respectiva prin ledurile aprinse in dreptul statiei unde s-ar afla trenurile. Astfel iti poti da seama cam cat ai de asteptat, in functie de numarul de statii distanta la care se afla metroul.
Trebuie sa precizez ca statiile de metrou sunt foarte scurte, unele fiind parcurse in 20-30 de secunde. Chiar se poate vedea statia urmatoare daca iti intinzi gatul in tunel. Comparativ, Gorjului-Armata Poporului este un exemplu de statie lunga. Pentru cei care spuneau ca statiile dese sunt o idee proasta, nu e deloc asa, intr-adevar dureaza mai mult stationarea decat mersul, dar poti folosi metroul mult mai convenabil in multe zone.
Adancimea de la peron pana la zona de pasaj subteran, pana la suprafata mai e o scara. Este destul de adanc si destul de denivelat, sunt pante mari pe unele statii.
Accesul e tot cu cartele ca si la noi, dar nu exista bare restrictive ci doar o dunga rosie dupa care daca esti prins fara cartela valabila esti amendat. Cartelele sunt valabile pe toate mijloacele si de suprafata si underground. La tramvaie am uitat sa spun ca validatoarele sunt in dreptul fiecarei perechi de usi (tramvaie bidirectionale).
Schema pentru orbi la intrarea in gura de metrou. Pe peroane exista benzi de directionare a lor constand in niste "galme" de metal.
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 02:18:30 Titlul subiectului: |
41169 |
|
Autobuzele sunt destul de vechi, model VanHool 300 daca nu ma insel. De regula traseele sunt pe niste stradute foarte inguste, cu sens unic si in panta. Exista doar doua validatoare, ambele in fata, pe unde este permisa numai urcarea (gen expresul 783). Pe la mijloc si spate se coboara. Toate mijloacele de suprafata merg pe sistemul anuntului de stop prin apasarea butoanelor, la prima apasare se aprind luminile de la usi si se aude un clopotel la sofer. In statie se face cu mana ca la taxi, altfel nu opresc. Exista locuri speciale pentru caruturi de copii si biciclete.
in schema diferita de culoare (mai noua)
si un Mercedes Citaro sau Conecto nu stiu.. articulat. Acestea apartin companiei Lijn care opereaza liniile preorasenesti, si care este de asemenea prezenta cu vehicule foarte noi si moderne in alte orase din Belgia (Gent de exemplu).
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 02:35:11 Titlul subiectului: |
41170 |
|
Asa arata indicatoarele din statii:
Pe asta este trecut (cu galben) inclusiv traseul temporar de autobuz in cazul unei probleme cu metroul. Nu stiu flamanda, dar pe partea cealalata e acelasi lucru scris in franceza totul e bilingv acolo.
Alta statie, pe care sunt trecute preorasenestile. Ma intreb daca in Romania RATB-ul ar permite altei companii amplasarea liniilor pe statii.
Orarul unei linii. Autobuzele veneau de regula la timp, cu mici fluctuatii de 1-2 min.
Un lucru foarte bun pe care as visa sa-l vad implementat si la noi este marirea parcului cu autobuze suplimentare in orele mai solicitate (7-9, 16-18, unde vedeti notate cu k sau b). Acelea sunt autobuze cu acelasi indicativ (63 in cazul meu), dar care circula numai pe o bucata din traseul normal, un fel de semicursa. Sunt menite sa aduca afluxul de calatori in zona unde pot face legaturi cu altceva sau unde chiar e destinatia.
Panoul cu situatia reala a autobuzelor si timpii in care sunt asteptate sa soseasca in statie.
GPS-ul functioneaza cu succes si aici, si in interiorul autobuzelor unde pe un afisaj apare statia urmatoare si nu se deregleaza niciodata. Nu se anunta sonor, ca la noi, ci doar afisate.
Mai trebuie sa spun ca in fiecare statie exista ditamai harta cu toate traseele si este practic imposibil sa te ratacesti.
O cartela de o calatorie costa 1.5 euro, una de 10 costa 10.5 euro
Eu am folosit o cartela numita 5/10 care iti da dreptul la 5 perioade de cate 24 de ore in decurs de maxim 10 zile. Costa 12 euro si e cea mai avantajoasa pentru un turist.
Taxiurile sunt 2.5 euro pornirea si 1.3 pe kilometru. Un drum normal te duce la 10-15 euro, destul de okay avand in vedere ca ai de ales intre Mercedesuri, Citroenuri, Peugeoturi si in general masini foarte noi si rapide.
Trenurile in Belgia sunt foarte bine puse la punct si foarte folosite, practic oricand ai ajunge in gara vei avea cel putin un tren Intercity in urmatoarea ora in orice directie. Bruxelles-ul are Gara Midi care este uriasa (26 de linii), Centraal si Nord, de astea stiu eu dar sigur mai sunt si altele. Pasaje supra si subterane, nu se intersecteaza DELOC cu soselele. De la Midi pleaca si Thalys (tren de mare viteza) catre Paris, Koln sau Amsterdam, si Eurostar catre Londra. Biletele la astea sunt de la 50 euro in sus, dar la intercityurile normale (care merg cu 120-150 si nu se simte nimic) exista oferte de weekend 7 euro dus-intors spre Oostende de exemplu.
Concluzia este ca, fata de ei, suntem in epoca de piatra. Sigur, avem niste Citaro noi, dar ce conteaza daca stau 45 de minute sa-l astept pe 136 in frig.. fara sa am idee cand va veni, plin evident..
|
|
Sus |
|
|
fantt
Data înscrierii: 01/Noi/2005 Ultima vizita: 12/Ian/2024 Mesaje: 193 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 10:45:53 Titlul subiectului: |
41196 |
|
Ar mai fi de afaugat ca exista si cartele de 1 zi, care costa 4 euro, si care nu trebuiau validate in autobuze sau tramvaie (cel putin ssa mi-au spus soferii), doar la metrou, metrou care circula doar cu 3 vagoane (era simbata), scurte si neaglomerate, ceea ce m-a surprins; despre hartile cu liniile de transport, intr-adevar, sint prin toate statiile, dar nu mi s-a parut asa clare (in sensul ca nu au marcate pe eleanumite locatii), eu am avut nevoie sa intreb alte persoane din statie despre cum sa ajung intr-un anumit punct
|
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Joi 14 Dec 2006 21:17:51 Titlul subiectului: |
41279 |
|
Ai vazut cumva esplanada de acolo ? E capatul lui 52 (al lor). Am vazut ca sunt o multime de linii acolo, dar cam 50% din ele par a fi abandonate.
|
|
Sus |
|
|
minimal
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 30/Ian/2010 Mesaje: 20 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 15 Dec 2006 00:55:17 Titlul subiectului: |
41334 |
|
Da, am mers chiar cu 52 pana la capat pentru a ajunge la Atomium. E un terminal destul de complex, desi e capatul unei singure linii, intr-o zona limitrofa si pustie a orasului. Tramvaiul cu care am ajuns a intrat pe bucla exterioara si s-a intors, deci nu stiu ce e cu restul liniilor, probabil sunt ramase din trecut, sau folosite mai mult vara pe post de depou in aer liber, pentru ca oricum zona era incercuita cu garduri si trebuia sa traversezi autostrada pe o pasarela.
Poza de pe site-ul http://www.planitram.be/EN/tourist/ENpict.html, mult mai complet decat orice as fi fotografiat eu.
Edit: am gasit pe acelasi site istoria..
http://www.planitram.be/FR/dossiers/reportages/FRmtub200205.html
terminalul a fost reorganizat asa cu ocazia expozitiei din 1958, atunci cand a fost construit si Atomiumul.
|
|
Sus |
|
|
Ionescu
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Feb/2021 Mesaje: 1204
|
Trimis: Dum 27 Ian 2008 15:03:11 Titlul subiectului: |
87685 |
|
Cateva poze si de la mine.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.81 kb |
Vizualizat: |
de 51491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
56.77 kb |
Vizualizat: |
de 51491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.68 kb |
Vizualizat: |
de 51491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
76.41 kb |
Vizualizat: |
de 51491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
50.43 kb |
Vizualizat: |
de 51491 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
63.68 kb |
Vizualizat: |
de 51491 ori |
|
_________________ GEORGE SCRIPCARU #CONCRET primarul sufletelor noastre--Vorba olteanului: cand ajungi la Brasov, in Romania nu te mai intorci |
|
Sus |
|
|
blood13
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 21/Mar/2018 Mesaje: 110 Locație: Iasi
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 09:42:55 Titlul subiectului: |
114117 |
|
Ceva poze proaspete din Bruxelles.
Sa incepem cu autobuzele.
1. - 2. Van Hool articulat. Va rog sa remarcati ca pentru Romania imaginea pare aproape neverosimila, esplanade pietonale frumos amenajate, autobuze articulate, curate, spatiu verde generos, blocuri simple si curate, dar mai ales o sumedenie de porumbei care dau viata (bine, nu numai ... ) zonei... La noi ii mancau aia care au halit si lebedele si din cauza carora noi, ca popor si tara, am primit un stigmat greu si rusinos prin Europa...
3. - 4. #3166
5. #3541
6. #3954
7. #3955
8. #3957
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.28 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.62 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.71 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
89.49 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.46 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
93.45 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.88 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.86 kb |
Vizualizat: |
de 49998 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 09:48:55 Titlul subiectului: |
114118 |
|
1. #5119
2. #5185
3. - 4. #5191 Iata ca lor nu le e frica de "bau-bau-articulat", folosesc fara complexe autobuze articulate care se descurca de minune in spatii inguste si curbe, fara probleme. La noi cica "nu se poate"... Asa spun toti incapabilii care "nu pot": "nu SE poate"...
5. #8112
6. #8135
7. #8194
8. - 9 . #8479
10. #8526
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.67 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.64 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
65.45 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
73.86 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
94.24 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.85 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.8 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.74 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
84.84 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
82.19 kb |
Vizualizat: |
de 49996 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 09:52:35 Titlul subiectului: |
114119 |
|
1. #8529
2. #8863
3. #9045
4. - 5. #9049
6. #302624
7. #309702
Cred ca se trece la un nou sistem de numaratoare/codificare, cu 6 cifre...
8. Un MAN turistic, etajat, HZN865
9. - 10. Un alt autobuz turistic, YXS133
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
88.18 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.64 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.99 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
99.33 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
85.83 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.74 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
71.16 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.66 kb |
Vizualizat: |
de 49995 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.95 kb |
Vizualizat: |
de 49983 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
95.23 kb |
Vizualizat: |
de 49983 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 16 Iul 2009 10:16:04, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 09:58:43 Titlul subiectului: |
114120 |
|
Am pastrat pentru sfarsitul pozelor cu autobuze o delicatesa, o succesiune de imagini cu un Citaro G - articulat - care a intors fara probleme intr-un spatiu extrem de restrans, practic este vorba de un bulevard cu un spatiu verde in mijloc, ceva de genul Drumul Taberei din Bucuresti, iar autobuzul a intors, trecand de pe un sens pe celalalt. Iata ca se poate!
La Bucuresti nu, ca sunt mintile mai incuiate, actioneaza asupra efectelor in loc sa elimine CAUZELE!
Cica e aglomerat, sunt masini parcate etc, deci nu aducem articulate; pai nu mai bine aplicati legea impotriva alora care n-o respecta? E, e greu, trebuie sa te misti pe teren, e complicat...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.45 kb |
Vizualizat: |
de 49993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
91.22 kb |
Vizualizat: |
de 49993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.49 kb |
Vizualizat: |
de 49993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
69.93 kb |
Vizualizat: |
de 49993 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.79 kb |
Vizualizat: |
de 49993 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:03:37 Titlul subiectului: |
114121 |
|
Sa trecem acum si la cateva tramvaie:
1. - 5. #2025
6. #2033
7. - 8. #2043
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.62 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
86.19 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
77.47 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.52 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.03 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
105.8 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
54.38 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
83.87 kb |
Vizualizat: |
de 49990 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:10:36 Titlul subiectului: |
114122 |
|
1. #7711
2. #7712
3. #7785
4. - 5. #7795
6. - 7. #7923
8. #7935
9. #7954
Priviti afisajele multicolore ale acestor tramvaie si treceti peste ideea ca e vorba doar de estetica:
Legea nr. 448 din 18 decembrie 2006
"Art. 63. - (1) Pentru a facilita accesul neingradit al persoanelor cu handicap la transport si calatorie, pana la 31 decembrie 2010, autoritatile administratiei publice locale au obligatia sa ia masuri pentru:
. . . .
d) imprimarea cu caractere mari si in culori contrastante a rutelor si a indicativelor mijloacelor de transport in comun."
Singura diferenta intre ei si noi e ca legea se aplica... Atat doar...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
90.28 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
98.88 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.17 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
100.16 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
92.09 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
75.45 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.12 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.51 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
104.38 kb |
Vizualizat: |
de 49987 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 16 Iul 2009 10:21:07 Titlul subiectului: |
114123 |
|
1. Un indicator care arata respectul si prioritatea fata de transportul public, sub orice forma ar fi el. Evident, nu exista porcarii gen "maxi-taxi" si alte facaturi.
2. Reteaua de tramvai, afectata de lucrari masive la un pasaj denivelat. Ca o paranteza, Belgia a fost o surpriza neplacuta printre toate tarile vizitate, incomparabil mai murdara, mai plina de daramaturi, de case paraginite, de cersetori etc. Erau multe din elementele (nedorite) pe care le intalnesti si in Romania si-ti dadeau o senzatie neplacuta de "acasa"...
3. - 5. Accesul la o statie de metrou, din nou senzatia de "acasa", cu vesnicii cersetori tuciurii...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
174.94 kb |
Vizualizat: |
de 49982 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
78.91 kb |
Vizualizat: |
de 49982 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
81.57 kb |
Vizualizat: |
de 49982 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
74.23 kb |
Vizualizat: |
de 49982 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
61.19 kb |
Vizualizat: |
de 49982 ori |
|
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 664 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 07 Oct 2009 20:12:36 Titlul subiectului: |
118141 |
|
Eu am stat in Bruxel, de fapt intro suburbie numita Jesuz Eik vreo 3 luni (in perioada in care s-a deschis o noua statie de metrou in iulie-septembrie 2006 si anume Clemenceau. La fel ca si in Malta, pe traseele interurbane/preorasenesti, trebuie sa apesi la semnal ca sa opreasca soferul, daca esti jos trebuie sa ii faci cu mana, altfel nu opreste. Sunt 2 operatori cel mai mare este De Lijn care opereaza si in alte orase. Celuilalt nu i-am retinut numele. In acest moment Metroul bruxelez este complet modificat si chiar nu mai este functional. Din liniile:
1A: Herman Debroux - Roi Baudoiun
1B: Stokkel - Erasmus
2 : Simonis - Clemenceau
Au fost schimbate si renumerotate astfel:
1: Stokkel - Gare de l'Ouest
2: Simonis (Leopold 2 deasupra) - Simonis (Elisabeth dedesubt) e linie circulara dar nu ca cea a Moscovei, ci ca cea de la Bucuresti Pantelimon - Dristor 2, doar sa zicem ca exemplu Dristor 1 - Dristor 2, si una din cele 2 sa fie deasupra celeilalte. Magistrala 2 este folosita pentru a ajuta magistrala 6. Circula pe sub ringul mic (fosta centura a orasului)
5: Herman Debroux - Erasmus (eu coboram la Herman si luam autobuzu catre Jesuz Eik)
6: Roi Baudouin - Simonis (Leopold 2 deasupra) - Simonis (Elisabeth dedesubt).
Deasemeni sunt 2 sectiuni de tramvai numit premetro: anume: Diamant - Boileau pe unde circula tramvaiele 23, 24 si 25 si o sectiune mai mare intre Gara de Nord si Albert pe care circula mai multe tramvaie.
De notat ca inainte de reorganizare la Beekkant Metrourile de pe fosta L1A schimbau sensu (rebrusau), Ajungeai mai repede la capatul fostei L1A daca schimbai metroul la Arts-Loi si apoi la Simonis din nou, era mai scurt si prindeai metrourile din fata ta, toate statiile au nume in Franceza si in Flamanda, peste tot sunt placute bilingve!, sunt 2 rute de tramvai rapid suburbane, 39 si 44, statiile metroului sunt relativ apropiate, circa 400 de metri, daca te uiti prin tunel vezi cateva statii inainte.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
nippynoya
Data înscrierii: 16/Feb/2010 Ultima vizita: 18/Feb/2010 Mesaje: 1 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 16 Feb 2010 01:54:24 Titlul subiectului: |
123741 |
|
Am ramas fascinat de infrastructura de transport in comun a Bruxelles-ului.
Nu-mi venea sa cred cat este de bine deservit orasul, de catre toate mijloacele de transport, care aveau o legatura logica si comoda intre ele.
Ma refer in special la trenuri (vreo 5 gari subterane), metrouri si si tramvaie (pre-metrouri).
Din aceasta perspectiva, pot sa zic ca sunt indragostit de Bruxelles si abia astept sa-l mai vizitez odata.
|
|
Sus |
|
|
un adi
Data înscrierii: 08/Ian/2010 Ultima vizita: 25/Mar/2010 Mesaje: 9 Locație: Louvain-la-Neuve (Belgia)
|
Trimis: Joi 18 Mar 2010 01:56:11 Titlul subiectului: |
124750 |
|
BaditaStefanGalati a scris: | Sunt 2 operatori cel mai mare este De Lijn care opereaza si in alte orase. Celuilalt nu i-am retinut numele. | Operatorul principal din Bruxelles este STIB, un fel de RATB al lor, dar exista si trasee suburbane sau chiar interurbane, operate de societatile regionale TEC (din Valonia) si De Lijn (din Flandra). Practic, toate traseele TEC/DeLijn cu plecare din Bruxelles ajung in afara regiunii capitalei. Spre exemplu, linia 358 pleaca de la gara Bruxelles Nord si merge pana la Louvain, capitala provinciei Brabantul Flamand. De Lijn si TEC opereaza toate liniile de autobuz din Flandra, respectiv Valonia. In zona urbana a Bruxelles-ului, multe titluri de transport ale STIB sunt valabile si pe TEC, De Lijn sau chiar SNCB (caile ferate).
Da, intr-adevar, transportul in comun din Belgia este foarte bine pus la punct, iar cel din Bruxelles cu atat mai mult. Eu am reusit sa ajung dintr-un capat al orasului in celalalt folosindu-ma pur si simplu de harta transportului in comun, pe care am primit-o gratuit la un ghiseu STIB. Tare sunt curios daca in Bucuresti va exista vreodata o harta a RATB care sa te ajute efectiv sa ajungi unde ai nevoie, fara sa intrebi 5 persoane in prealabil.
|
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Joi 25 Mar 2010 14:58:23 Titlul subiectului: |
125042 |
|
http://www.rombel.com/stiri-belgia/53616-transportul-public-las-de-dorit.html
"Transportul public lasă de dorit
Miercuri, 17 Martie 2010 22:03
BRUXELLES- In comparație cu alte orașe europene importante , calitatea transportului public din Bruxelles este "mediocra". Concluzia a fost trasă în urma unei anchete făcute de FIA ( Federația Internațională a Automobilelor) în câteva orașe europene. Experti din cadrul Universității Stuttgart au evaluat calitatea transportului public din 23 de orașe din Europa. Evaluarea s-a făcut cu ajutorul unui website, iar criteriile luate în considerare au fost : timpul călătoriei, conexiunile cu alte mijloace de transport și informațiile disponibile despre bilete și tarife.
In Bruxelles , trasportul public a fost catalogat drept mediocru. Capitala belgiana are un scor decent în ceea ce priveste prețurile , disponibilitate și accesul la informația digitala în trenuri, tramvaie și metrou. Insa la capitolul conexiuni ale cartiereler înconjuratoare cu centrul oarșului, calitatea scade deja.
Conform anchetei, la mai mult de jumătate din stații, lipsește informația legată de hărți și rute , precum și despre timpul călătoriei dintre două stații. De asemenea informațiile despte stațiile de autobuz lipesc destul de des. In plus, orarele afișate pe site-uri sunt greu de înțeles și inflexibile.
Conform Touring, o organizație de transport belgiană care a colaborat în cadrul anchetei , rezultatul nu face cinste unei capitale europene. Acestia susțin că "Un transport public eficient este crucial pentru un trafic de calitate". " Mulți funcționari, navetiști, precum și oameni de afaceri se confruntă cu lipsa de informații adecvate despre opțiunile și rutele de transport ". Orașul german München este catalogat drept orașul cu cel mai bun transport public din Europa. Ljubljana și Zagreb au cele mai slabe rezultate.
De Standaard"
Si eu am ramas cu o impresie generala proasta despre Bruxelles, in majoritatea timpului am avut senzatia neplacuta ca ma aflu in zone periferice ale Bucuresti-ului... iar in unele zone, dupa aspectul general al cladirilor si al "faunei" umane, aveam senzatia ca sunt chiar in Rahova...
_________________ Harta traseelor autobuzelor Transbus Buzau.
http://harti.tramclub.org/buzau-apr13.pdf |
|
Sus |
|
|
un adi
Data înscrierii: 08/Ian/2010 Ultima vizita: 25/Mar/2010 Mesaje: 9 Locație: Louvain-la-Neuve (Belgia)
|
Trimis: Joi 25 Mar 2010 16:45:25 Titlul subiectului: |
125043 |
|
Ok, pai daca e de gasit nod in papura, vom avea intotdeauna material de barfa. Sondajul acela a luat in calcul si Bucurestiul? Sunt convins ca a noastra capitala sta excelent la capitolul conexiuni si mai ales la orare. Ce sa mai vorbim de timpul dintre statii, care se respecta cu sfintenie la orice ora din zi si din noapte...
Fireste, gusturile nu se discuta, dar eu de cate ori am folosit pana acum transportul in comun din Belgia, am facut-o fara sa intreb lumea de pe strada. Site-urile companiilor, cat si indicatoarele din statii, m-au dus intotdeauna acolo unde am avut nevoie.
Cat despre cladiri si fauna, e bine de stiut ca o tara, fie ea si una mica, e formata din mai mult decat capitala ei.
|
|
Sus |
|
|
BaditaStefanGalati
Data înscrierii: 25/Feb/2008 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 664 Locație: Galati
|
Trimis: Mie 15 Dec 2010 23:23:55 Titlul subiectului: |
137561 |
|
minimal a scris: | Da, am mers chiar cu 52 pana la capat pentru a ajunge la Atomium. E un terminal destul de complex, desi e capatul unei singure linii, intr-o zona limitrofa si pustie a orasului | Terminalul din statia de metrou Haezel este complex deoarece liniile din mijloc deservesc tramvaiele bidirectionale, acolo in timpul orelor de varf se formeaza grupuri imense de oameni, turisti, lucratori la stadion, etc. Acolo este Atomul, Cinema Bruxelles, Stadionul Anderlecht (o statie mai la capat spre Roui Boudejwin) etc.
_________________ https://linktr.ee/rsbadita (totul într-un singur loc)
MIE-MI PASĂ DE GALAȚI! VOUĂ? |
|
Sus |
|
|
costy92
Data înscrierii: 01/Sep/2010 Ultima vizita: 25/Dec/2022 Mesaje: 109 Locație: Bucuresti
|
|
Sus |
|
|
MIXIX
Data înscrierii: 03/Mar/2010 Ultima vizita: 03/Apr/2024 Mesaje: 83 Locație: Iasi
|
Trimis: Sâm 29 Iun 2013 15:30:31 Titlul subiectului: Muzeul tramvaiului Bruxelles |
165433 |
|
Muzeul tramvaiului Bruxelles. Din pacate, am ajuns la el cind era inchis. Pozele sint facute cu telefonul prin geam.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.22 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.16 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.49 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.5 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.2 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.1 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
1.45 MB |
Vizualizat: |
de 39540 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
|
|
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum Nu puteți vota în chestionarele din acest forum Nu puteți atașa fișiere în acest forum Puteți descărca fișiere în acest forum
|
|