Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Troleibuzele Irisbus Citelis
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mar 08 Noi 2005 18:25:32    Titlul subiectului: tr 55614

http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z08112005&idx=98
Proiect de hotarare a CGMB
Parcul auto al RATB, completat cu 100 de troleibuze Marti 08 Noiembrie 2005
Parcul auto al Regiei Autonome de Transport Bucuresti va fi completat cu 100 de troleibuze, conform unui proiect de hotarare care va fi discutat in sedinta Consiliului General al Munici-piului Bucuresti din aceasta saptamana. Cele 100 de troleibuze fac parte dintr-un program multianual care se va desfasura pe o perioada de trei ani, incepand cu 2006. "Din datele prezentate de RATB rezulta ca, din cauza uzurii avansate a trei sferturi din parcul inventar de troleibuze, fara un efort de reabilitare a parcului (achizitia in cel mai scurt termen posibil a 100 de troleibuze) capacitatea de transport actuala nu va putea fi nu numai dezvoltata, dar nici macar mentinuta", se arata in expunerea de motive la proiect semnata de primarul Adriean Videanu.
Mentinerea in circulatie a unor troleibuze uzate sau depasite moral determina cheltuieli mari de exploatare, cu influenta directa asupra subventiei ce se asigura de la bugetul CGMB. In acelasi timp, troleibuzele uzate prezinta probleme de siguranta in exploatare si pentru calatori. Parcul de troleibuze ale RATB s-a redus de la 297 de autovehicule in 2003 la 291 in 2004. Din numarul total, 91 de troleibuze au o durata de serviciu depasita si ar trebui casate.
Pentru cumpararea de troleibuze a fost luat in considerare un pret mediu de 230.000 de euro/autovehicul, ceea ce ar insemna un efort bugetar de peste opt milioane RON.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 12:23:42    Titlul subiectului: Agora sau Citelis troleibuz ? 56064

Devine urgent sa fotografiati ultimele troleibuze DAC si Rocar existente... Daca nu as sta la 2 000 de km de Bucuresti...

Iata un articol : http://www.romanialibera.ro/editie/index.php?url=articol&tabel=z08112005&idx=98

Proiect de hotarare a CGMB : parcul auto al RATB, completat cu 100 de troleibuze
Marti 08 Noiembrie 2005

Parcul auto al Regiei Autonome de Transport Bucuresti va fi completat cu 100 de troleibuze, conform unui proiect de hotarare care va fi discutat in sedinta Consiliului General al Munici-piului Bucuresti din aceasta saptamana.

Cele 100 de troleibuze fac parte dintr-un program multianual care se va desfasura pe o perioada de trei ani, incepand cu 2006. "Din datele prezentate de RATB rezulta ca, din cauza uzurii avansate a trei sferturi din parcul inventar de troleibuze, fara un efort de reabilitare a parcului (achizitia in cel mai scurt termen posibil a 100 de troleibuze) capacitatea de transport actuala nu va putea fi nu numai dezvoltata, dar nici macar mentinuta", se arata in expunerea de motive la proiect semnata de primarul Adriean Videanu.

Mentinerea in circulatie a unor troleibuze uzate sau depasite moral determina cheltuieli mari de exploatare, cu influenta directa asupra subventiei ce se asigura de la bugetul CGMB. In acelasi timp, troleibuzele uzate prezinta probleme de siguranta in exploatare si pentru calatori. Parcul de troleibuze ale RATB s-a redus de la 297 de autovehicule in 2003 la 291 in 2004. Din numarul total, 91 de troleibuze au o durata de serviciu depasita si ar trebui casate.

Pentru cumpararea de troleibuze a fost luat in considerare un pret mediu de 230.000 de euro/autovehicul, ceea ce ar insemna un efort bugetar de peste opt milioane RON.


Ma tem ca nu se mai poate face Agora Troleibuz. Piesele sint fabricate in Franta, la Annonay ; acolo, nu se mai fac piese de Agora, ci de Citelis (poza : http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=298 ).

Deci, firmele care faceau Agora (Karosa in Cehia si Astra Bus in Romania) nu mai vor primi elemente de Agora, ci de Citelis. Care Citelis este deja fabricat ca troleibuz de Karosa si Skoda (care au fabricat Agora troleibuz inainte).

Din punct de vedere tehnic, mai tot ce s-a pus in Agora va intra in Citelis, fiindca acesta din urma este doar o evolutie estetica.

Deci, daca Astra Bus va livra viitoarele troleibuze bucurestene, aceste vor fi Citelis, cu farurile alea oribile...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 13:32:27    Titlul subiectului: 56066

Pe site-ul irisisbus nu apare ca troleibuz decat Civis si Cristalis, pe site-ul Karosa nu apare nici un troleibuz, iar pe site-ul skoda apar doar troleibuze de-ale lor, fara sa se moentioneze undeva Citelis... hm...
Stie cineva mai multe?
Echipamentul de actionare ar fi asemanator cu cel de pe Ik415T si Agora?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
brado73



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mai/2008
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Joi 24 Noi 2005 14:35:48    Titlul subiectului: 56067

bercenicity a scris:
Pe site-ul irisisbus nu apare ca troleibuz decat Civis si Cristalis, pe site-ul Karosa nu apare nici un troleibuz, iar pe site-ul skoda apar doar troleibuze de-ale lor, fara sa se moentioneze undeva Citelis... hm...
Stie cineva mai multe?
Echipamentul de actionare ar fi asemanator cu cel de pe Ik415T si Agora?
Caroseriile de autobuze se adapteaza si se monteaza pe ele un echipament de actionare produs, de obicei, de alta firma. Modelul Citelis il vei gasi pe site-ul Karosa, dar nu ca troleibuz. Caroseria e aceeasi, dar echipamentul de actionare se monteaza la AstraBus Arad.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 02 Ian 2006 21:28:57    Titlul subiectului: Troleibuzele Irisbus Citelis 10644

Auzisem că se dorește cumpărarea de troleibuze fabricate în România.... și doar Irisbus Citelis se fabrică (adică...se asamblează) în România. Șoferii deja vorbesc că vor avea troleibuze ,,albe ca cele din Cluj". Și cum Agora nu se mai produc, oare ce troleibuze vom avea?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 20:43:49    Titlul subiectului: 10807

De ce echipamentele facute in Tara noastra sunt asa scumpe? Au niste preturi identice cu cele din vest, aproape... De ce? Ma refer la marfa noua nu SH.

De ce insa pretul celor romanesti e asa mare? In plus, eu nu stiu (spre rusinea mea) IK415 au motor de curent continuu sau trifazat alternativ cu invertor de tractiune?
Sus
brado73



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Mai/2008
Mesaje: 5
Locație: Bucuresti 6 (Militari)

MesajTrimis: Mar 03 Ian 2006 20:58:23    Titlul subiectului: 10812

Ik415 au motor de curent continuu si chopper. Cel mai probabil, urmatoarele troleibuze ce vor veni vor avea actionare cu motor asincron si invertor.
Fata de echipamentele similare din afara, pretul celor romanesti e cam la doua treimi, chiar daca sunt facute cu aceleasi componente. Componentele sunt cam toate din afara (IGBTuri cu drivere aferente, DSPuri si procesoare de control) si costa destul de multisor, mai ales cele de putere. Ca sa nu mai vorbim de software-ul necesar. Echipamentele romanesti NU sunt mai scumpe decat cele din afara, dimpotriva; dar nici nu pot fi exagerat de ieftine, tinand cont de tehnologia folosita.
Blocul logic de pe Ik415 nu e romanesc.
Cand s-au facut chopperele de pe Saurer, RATBul nici nu stia ce e aia frana recuperativa, asa ca nici macar n-au solicitat-o.
Ca pana acum RATBul a incercat si echipamente Kiepe si Holec si nu par a fi deosebit de incantati...
O actionare in alternativ costa de 3 ori mai mult decat una in continuu. In al doilea rand, "standardul" de alternativ s-a impus pentru ca nu s-a straduit nimeni sa dezvolte o solutie performanta cu chopper. Nu cred ca la echipamentul de Ik415 sau Agora s-a facut rabat, chiar e mult mai performant decat unele din afara. La Sofia, pe troleibuzele Cobra exista acelasi echipament de pe Agorele clujene (si a fost ales in detrimentul unor Siemens si Kiepe) si merg de 3 ani fara nici un fel de problema. Poti sa spui ce probleme ai intalnit la echipamentele de tractiune romanesti incat sa le cataloghezi atat de proaste? Chiar as fi curios sa aflu...
Echipamentul de actionare ar fi asemanator cu cel de pe Agora, integral, sau IK415, fara controllerul de la Ganz Ansaldo.
La Agora s-a pus controller romanesc si mult mai performant. Eventual, poate se va dori motor de tractiune asincron, asa ca si echipamentul va fi altul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Lun 01 Mai 2006 21:03:29    Titlul subiectului: ir 60169

Iata niste poze cu interiorul lui Irisbus Citelis. Pentru mai multe poze intrati pe : http://www.transira.ro/forum/viewtopic.php?t=320&start=15&sid=e7177107ece4df17d865f409248e94fe sau
http://suceava.stfp.net/?ttx=Ax[url] Astept un raspuns.[/url]



RF_img8_4255_103[1].jpg
 Descriere:
IrisBus Citelis IVECO
 Mărime fișier:  13.32 kb
 Vizualizat:  de 53675 ori

RF_img8_4255_103[1].jpg


Sus
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 08 Mai 2006 08:49:00    Titlul subiectului: 60341

Romania Libera, 2006-05-08

Licitatie pentru 100 de troleibuze

Bucurestenii vor calatori cu 100 de troleibuze noi, pentru achizitionarea carora RATB va organiza o licitatie anuntata in cursul acestei saptamani in presa interna si internationala. Troleibuzele vor avea podeaua coborata pe toata lungimea autovehiculului. "Documentele pentru intocmirea si prezentarea ofertei se pot cumpara de la sediul RATB, la un pret de 700 RON, termenul-limita de depunere a ofertelor fiind 15 iunie 2006", a declarat directorul general al RATB, Gheorghe Aron. Deschiderea ofertelor se va face in sedinta publica la sediul municipalitatii tot pe 15 iunie. Noile mijloace trebuie sa indeplineasca anumite cerinte tehnice, si anume: podea complet coborata, facilitati pentru persoanele cu handicap, sa respecte conditiile de mediu impuse de legislatie, sa prezinte siguranta in exploatare si un grad ridicat de confort. Fondurile necesare acestui proiect sunt asigurate de la bugetul local, pretul unui astfel de troleibuz fiind in jur de 220.000-230.000 de euro. Achizitionarea unor noi mijloace de transport in comun este necesara in conditiile in care 70% din troleibuzele care circula prin Capitala au norma de viata depasita.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Vin 16 Iun 2006 08:41:10    Titlul subiectului: 61208

Romania Libera,

Se innoieste parcul RATB

100 de troleibuze noi, dotate cu camere de supraveghere Vineri 16 Iunie 2006

Spre sfarsitul acestui an, vor intra pe trasee primele troleibuze noi din seria de 100 care urmeaza sa fie achizitionate de RATB. Ieri a avut loc deschiderea ofertelor la licitatia organizata pentru desemnarea firmei care va livra troleibuzele.
Dintre cele noua firme care au cumparat caietul de sarcini, numai doua au prezentat ofertele la termenul stabilit. Este vorba despre Astra Bus, a carei oferta a fost de 92 de milioane RON fara TVA, si Solaris Bus, cu 121 de milioane RON fara TVA. Valoarea estimata de municipalitate pentru achizitia celor 100 de troleibuze a fost de 96 de milioane RON fara TVA.
Castigatoarea oficiala va fi cunoscuta peste cateva zile, dupa expirarea termenului pentru contestatii.

Noile troleibuze vor avea podeaua coborata pentru accesul facil al calatorilor si vor fi dotate cu o rampa pentru persoanele cu dizabilitati si o suspensie controlata electronic. Salonul troleibuzelor va fi realizat din materiale rezistente la vandalism, stiut fiind ca RATB are pierderi importante in fiecare an din cauza calatorilor care distrug tot ce le iese in cale. Materialele din care sunt realizate troleibuzele vor fi usor de curatat pentru a se realiza o intretinere cat mai buna a lor. Autovehiculele vor fi dotate cu un computer care va afisa la bord toate defectiunile. De asemenea, informatiile vor putea fi descarcate la garaj si se vor lua mai usor deciziile privind desfasurarea activitatii. Fiecare troleibuz va avea o camera de supraveghere pentru salon astfel incat soferul sa vada ce fac calatorii. Aceasta este necesara pentru a se preveni actele de vandalism soldate cu distrugerea pieselor componente.
"Primele troleibuze vrem sa le avem la sfarsitul acestui an si sa le putem introduce pe noua linie care se va realiza intre Piata Sudului si Piata Unirii. Urmeaza sa scoatem la licitatie aceasta lucrare si sa o finalizam pana la sfarsitul anului", a declarat Gh. Aron, directorul general al RATB.

Conditii mai bune de transport

Introducerea noilor troleibuze pe liniile RATB este necesara deoarece din cele 270 de troleibuze aproape 80 au norma de casare mult depasita, iar 90% din celelalte au amortizarea realizata. Troleibuzele vechi vor fi retrase din circulatie pe masura ce vor fi introduse cele noi. Calatorii vor avea astfel conditii mai bune de deplasare.
RATB va mai organiza o licitatie pentru achizitionarea a 50 de tramvaie care le vor inlocui pe cele foarte vechi. In ceea ce priveste autobuzele, RATB a semnat deja un contract pentru achizitionarea a 500 de autobuze noi marca Mercedes, din care primele au intrat deja in circulatie pe liniile 131 si 601. In cursul acestui an, urmeaza sa fie aduse 400 de autobuze noi, iar anul viitor, restul pana la 500. RATB s-a mai dotat cu 40 de autobuze IVECO primite ca donatie de la Primaria din Milano.
Daca vor exista fonduri suplimentare de la bugetul local, regia va putea achizitiona mai multe autovehicule decat si-a programat. Noile mijloace trebuie sa indeplineasca anumite cerinte tehnice, si anume: podea coborata, facilitati pentru persoanele cu handicap, sa respecte conditiile de mediu impuse de legislatie, sa prezinte siguranta in exploatare si un grad ridicat de confort.

Grad de uzura de 82%

Autovehiculele de pe actualele linii RATB de transport in comun asigura doar 80% din cererea de transport existenta in prezent in Capitala. Conducerea RATB a anuntat ca va rezolva problema prin dotarea regiei cu noi mijloace de transport. In prezent, in Bucuresti circula 1.480 de autovehicule RATB, dintre care 395 de tramvaie, 240 de troleibuze si 845 de autobuze. Gradul mediu de uzura este de 82%. Pe masura introducerii in exploatare a noilor mijloace de transport vor fi retrase treptat din circulatie cele uzate, iar costurile se vor reduce. De asemenea, se va mari capacitatea de transport, vor creste incasarile si se vor imbunatati conditiile de transport.

Comapct, 2006-06-16
Vom avea 100 de troleibuze noi

Achizitii Dupa ce a cumparat 500 de autobuze Mercedes, Primaria Generala se pregateste sa mai achizitioneze 100 de troleibuze. Desi caietele de sarcini au fost cumparate de noua firme, doar doua au depus ieri oferta. ASTRA BUS S.R.L. a oferit 92.003.600 RON (fara TVA), iar SOLARIS BUS a venit cu pretul de 121.381.765 RON (fara TVA) troleibuzul. Licitatia se face pentru transport urban cu podea complet coborata pe toata lungimea vehiculului. Principalul criteriu a fost raportul calitate/pret. Firma care va furniza autovehiculele pentru RATB va fi stabilita dupa o perioada de deliberari estimata la doua luni.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
augustin



Data înscrierii: 04/Iun/2006
Ultima vizita: 16/Iul/2006
Mesaje: 11
Locație: Baicoi (jud. PH)

MesajTrimis: Dum 25 Iun 2006 13:21:39    Titlul subiectului: tb 61548

Licitatie pentru troleibuze noi in Capitala
Marti, 20 Iunie 2006 -
Municipalitatea Bucureștiului va achizitiona o suta de troleibuze noi, la licitatia organizata, joi, 15 iunie, la sediul Primariei Capitalei prezentandu-se doua firme din cele noua care au cumparat caietul de sarcini, a declarat directorul regiei bucureștene de transport, Gheorghe Aron. Astra Bus SRL (Romania) și Solaris Bus (Polonia) sunt firmele care au prezentat ofertele la licitatia organizata de municipalitate pentru achizitia troleibuzelor. Astra a prezentat o oferta de 92.003.600 de lei (fara TVA) pentru cele o suta de troleibuze, in timp ce pretul de fabricatie al mijloacelor de transport Solaris Bus este de 121.381.765 de lei (fara TVA). Potrivit caietului de sarcini, troleibuzele trebuie sa aiba puntea joasa și sa fie dotate cu rampe de acces pentru persoanele cu dizabilitati. De asemenea, mijloacele de transport trebuie sa fie dotate cu camere de supraveghere, iar motorul trebuie sa fie computerizat. „Caștigatorul licitatiei va fi anuntat in doua-trei saptamani. (...) Primele troleibuze noi vor circula in București undeva la sfarșitul anului“, a precizat directorul RATB, Gheorghe Aron. Primaria Municipiului București a achizitionat, la sfarșitul anului trecut, 500 de autobuze Mercedes. Cele 500 de autobuze au costat 94 de milioane de euro, potrivit contractului incheiat de municipalitate cu reprezentantul Mercedes Benz. Comisia de licitatie a municipalitatii a decis ca firma Evo Bus GmbH (reprezentant Mercedes Benz) sa fie desemnata caștigatoare in fata societatii Iris Bus (dealer Iveco), principalul criteriu de departajare fiind pretul, avand in vedere ca ofertele tehnice erau relativ asemanatoare. Evo Bus GmbH, reprezentantul Mercedes Benz, a prezentat o oferta in care valoarea autobuzelor achizitionate in rate (341 milioane de lei) era egala cu cea a mașinilor care ar fi fost luate in leasing. Reprezentanta Iveco ceruse 385 de milioane de lei pentru autobuze livrate cu plata in rate și 421 de milioane de lei pentru cele in leasing. (Sursa: Mediafax)
http://www.cargomagazin.com/modules.php?op=modload&name=News&file=article&sid=260
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 15 Iul 2006 08:47:29    Titlul subiectului: 62126

Primaria cumpara 100 de troleibuze
Regia Autonoma de Transport Bucuresti va decide saptamana viitoare cine va fi furnizorul celor 100 de troleibuze noi pentru Capitala. Reprezentantii municipalitatii au de ales intre oferta de 92 de milioane de lei noi a firmei Astra Bus si oferta de 121 de milioane de lei noi a firmei Solaris Bus, ambele fara TVA.
Sursa:Libertatea
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Dum 16 Iul 2006 22:35:14    Titlul subiectului: ngfnff 27780

Pana la sfarsitul anului vin decat 10. In 2007-40 de bucati iar in 2008-50.Cel putin asa dorea RATB-ul cand a facut licitatia:

Natura și cantitatea produselor ce se vor achiziționa: codul CPSA 3410.24 - alte autovehicule speciale. Troleibuz pentru transport urban, cu podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului - 100 bucăți.

Se acceptă oferta completă. Nu se acceptă oferte alternative.

Data limită de livrare a produselor: 10 troleibuze până la data de 31.12.2006 (Lot 2006), 40 troleibuze până în anul 2007 (Lot 2007) și 50 bucăți troleibuze până în anul 2008 (Lot 2008).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Joi 27 Iul 2006 23:57:01    Titlul subiectului: astra 62783

Noul troleibuz al Bucurestiului !
Evenimentul Zilei
28-07-2006
RATB achizitioneaza troleibuze cu camere video
Alte 100 de troleibuze vor circula, din octombrie anul acesta, pe strazile din Capitala. Achizitionate ieri de Primaria Municipiului Bucuresti de la SC Astra Bus Arad, vehiculele au costat peste 90.000.000 RON.
Toate troleibuzele vor fi livrate pana in 2008, primele 10 urmand a fi livrate in trimestrul IV al anului in curs. Pe langa capacitatea de transport de 104 pasageri, vehiculele sunt dotate cu podea coborata, rampa de acces pentru persoanele cu dizabilitati, computer de bord, instalatie de supraveghere video, sistem automat de taxare si instalatie de numarare a calatorilor.
Durata de viata este de 15 ani, iar garantia este valabila pe o perioada de 3 ani.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Vin 22 Dec 2006 13:25:33    Titlul subiectului: * Troleibuze Irisbus Citelis in Bucuresti 68381

A sosit deja primul troleibuz Astra/Irisbus-Citelis. Sa vedem si niste date tehnice:

Firmele producatoare ale echipamentelor si componentelor sunt:
-Irisbus din Lyon, Franta, pt. caroseria echipata;
-ACTIA din Touluse, Franta, pt. multiplexajele vehiculului;
-ICPE-SAERP Bucuresti, pt.microprocesorul de tractiune, variatorul de tensiune continua, filtrele de retea si convertorul static al serviciilor auxiliare;
-ICPE Bucuresti, pt. intrerupatorul automat ultrarapid;
-IME Bucuresti, pt. motorul electric de tractiune;
-Hubner und Suhner Germania, pt. conductoarele instalatiei de forta;
-Microelectrica Italia, Schaltbau Germania, pt. contactoarele din instalatia de forta;
-Thoreb Suedia, pt. calculatorul de achizitie si transmitere a datelor si alte componente electronice;
-Hanover Anglia, pt. indicatorul de traseu;
-alte firme interne si externe pt. unele echipamente.

Caracteristici tehnice:
-Lungime totala 12000 mm;
-Inaltime de la sol( cu captatorii trasi la lira) 3545 mm;
-Latime 2500 mm;
-Ecartament fata, spate 2049/1869 mm;
-Ampatament 6120;
-Consola fata, spate, 2710/3160;
-Garda la sol 300 mm;
-Panta maxima 18%;
-Unghiul de atac, degajare 7 grade;
-Coborare podea vehicul inclinat fata, spate 136/156 mm;
-Inaltimea podelei de la nivel sol in interior 360 mm;
-Inaltimea interioara a salonului 2250 mm;
-Deschiderea libera a usilor 1350 mm;
-Suprafata utila calatori in picioare 9,25 m/patrat;
-Masa proprie 12110+/- 3% kg.;
-Masa totala autorizata 19500 kg.;
-Maxim tehnica admisibila pe axa fata, spate 7245/12600 kg.;
-Sarcina utila( la 104 calatori cu 8 calatori/m-patrat) 7072 kg.;
-Puterea nominala instalata pt. tractiune 150 kw;
-Partile de rezistenta ale vehiculului( sasiu, carcasa, traverse) sunt executate din otel.

Caracteristici tehnice dinamice:
-Viteza maxima admisa in functionare(limitata de microprocesor) 55 km/h;
-Acceleratie medie admisa la demaraj 1,1 m/s-patrat, pt. vehicul gol si 0,9 m/s-patrat, incarcat;
-Deceleratia franei electrice 1,1 m/s-patrat, pt. vehicul gol si 0,9 m/s-patrat, incarcat;
-Deceleratia de urgenta minim garantata 5 m/s-patrat;
-Franare electrica recuperativa/reostatica - pana la viteza de 5 km/h;
-Rampa maxima la sarcina nominala 12%;
-Sistem antipatinare - antiblocare ABS, ASR( control electronic, tractiune si franare).
Iată acum și ceva poze cu el Smile
Interiorul nu l-am putut poza pentru ca era incuiat fiind inca in proprietatea Astra Bus.
Au instalatie de supraveghere video si instalatie de numarare a calatorilor, exista 2 camere video externe si 2 interne. Cele externe se vad la capatul ramei acoperisului in spate si langa prinderea oglinzii in fata. Interiorul este la fel cu camera in fata si in spate. Instalatia de numarare a calatorilor este instalata cu SAT.
Are geamuri mari culisante ca la Bucur LF.
Rampa este MANUALA.
Evidența sosirii troleibuzelor Irisbus - updatata permanent:
5301 : 21 Decembrie 2006
5302 : 9(?) Ianuarie 2007
5303 : 27-29(?) Decembrie 2006
5304 : 27-29(?) Decembrie 2006
Iata-l Smile



RF_DSC03187.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  261.57 kb
 Vizualizat:  de 55527 ori

RF_DSC03187.JPG



RF_DSC03180.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  226.42 kb
 Vizualizat:  de 55525 ori

RF_DSC03180.JPG



RF_DSC03185.JPG
 Descriere:
 Mărime fișier:  187.55 kb
 Vizualizat:  de 55523 ori

RF_DSC03185.JPG


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Vin 22 Dec 2006 14:12:56    Titlul subiectului: * Troleibuzele Irisbus Citelis 41893

Geamurile troleibuzului se deschid toate, cu exceptia primului geam din partea dreapta.
La autobuz Irisbus Citelis geamurile se deschid, tragandu-le in jos, ele avand un arc, iar suprafata geamului este destul de mica.
In schimb, la troleibuz geamurile sunt culisante, avand o suprafata mare pentru aerisire pe timp de vara.
Scaunele difera fata de autobuz, ele find de plastic. Cred ca asa le-a comandat Ratb-ul.
Exista la fel ca la autobuz 4 scaune confortabile tapitate asezate pe rotile din fata.
Spatele arata foarte bine, chiar imi place aceasta solutie proiectata de cei de la Irisbus. Spatele vazut prin interior are o forma simetrica, iar la troleibuzele cu dulap geamul din spate e injumatatit, o solutie foarte urata.
S-a rezolvat problema dulapilor din interior, astfel troleibuzul nu mai are dulapuri. Deobicei calatorii privesc in fata in timpul mersului, asa ca nu stiu daca se va uita cineva in spate. Oricum se vede cerul pe geamul din spate.
Puterea Motorului este de 150 kw, ceea ce inseamna 203 cai-putere, iar motorul este TN96 A.
Scrie in fisa tehnica.

_________________
MAGNUM
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Sâm 23 Dec 2006 00:41:52    Titlul subiectului: 68410

Din poze se observa ca are acelasi tip de instalatie de A/C ca si #893.Si bineinteles doar la sofer. Evil or Very Mad
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Kaleun



Data înscrierii: 20/Dec/2005
Ultima vizita: 08/Mai/2023
Mesaje: 311
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Sâm 23 Dec 2006 09:22:27    Titlul subiectului: 68413

Rotile sunt de 20 inch, ca la Ikarus, sau nu vad eu bine?
Pacat ca actionare nu e AC, cu inverter.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 01:00:07    Titlul subiectului: 68432

metrou.usor a scris:
Rampa este MANUALA.
Daca tot e manuala, macar lamuriti-ma trapa se trage in jurul unei balamae ca la Citaro si Maz, sau culiseaza dintr-un locas sub podea sau ceva de genul?
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 01:02:41    Titlul subiectului: 0000000 41990


1. Se observă că orificiul de aerisire de formă pătrată este obturat cu o placă. Cred că obturarea s-a făcut ulterior; la Cluj (e drept că circulă Agore, dar să nu uităm că Citelis = Agoră cosmetizată), orificiul respectiv a fost obturat la peste un an de la darea în folosință a lor. Înainte de obturare, puteai vedea - dacă erai aproape - niște semne care indicau pericolul de electrocutare, specificându-se și tensiunea: 750 V. De asemenea, și grila din stânga spate e obturată.
2. Obsev ceva ciudat la Irisbusul din imagine: are doar o lampă albă pentru mersul înapoi, nu două, cum cred ca ar fi normal

Ceea ce se vede în poză constituie un aspect mai puțin plăcut întâlnit atât la Citelis, cât și la Agora. Este vorba de acea "treaptă", inestetică, situată sub scaunele din spate stânga. Motivul acestei trepte este următorul:
-caroseria, la fel cu cea a autobuzului, a fost gândită cu un compartiment pentru un motor cu cilindri în linie așezat pertical și transversal
-motorul de tracțiune este așezat longitudinal, lungimea motorului fiind mai mare decât lățimea compartimentului, motiv pentru care o parte a motorului "intră" în salonul pasagerilor, făcând necesară "treapta" de sub scaunele din plastic. Dacă motorul ar fi fost așezat transversal, probabil că ar fi încăput în compartiment, dar și transmisia ar fi necesitat un angrenaj conic (mai complicat de realizat, dar nu imposibil; autobuzul din care derivă troleibuzul din imagine are așa ceva)
Și mai e ceva... claxonul. Dacă RATB nu a comandat Citelisurile cu claxon electric, va fi cam nasol. Vehiculul e omologat cu un claxon care, efectiv, te asurzește
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Magnum



Data înscrierii: 13/Mar/2007
Ultima vizita: 07/Feb/2021
Mesaje: 149
Locație: Suceava

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 02:06:30    Titlul subiectului: 42002

La troleibuzul Irisbus Citelis din Bucuresti unde se gasesc aerotermele?
De exemplu la Autobuz Irisbus Citelis in Suceava sunt 2 aeroterme, care sunt situate, una in fata intre usa I si usa a II-a pe partea dreapta si cealalta fiind situata pe partea stanga, in spate, sub penultimul scaun.
Asa arata dispunerea scaunelor in troleibuz.
Numar de locuri: 29

Perechile urmatoare de scaune sunt spate-n spate:

1-3
2-4
18-22
19-23
20-24
21-25


iar urmatoarele perechi de scaune sunt fata-n fata:

5-8
7-9
22-26
23-27


iar urmatoarele scaune sunt cu vederea spre spate:

3
4
5
6
7
22
23
24
25



RF_irisbus_citelis_bucuresti_958.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  53.92 kb
 Vizualizat:  de 54917 ori

RF_irisbus_citelis_bucuresti_958.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Codul Yahoo Messenger
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 09:30:08    Titlul subiectului: 68442

OAB a scris:
Irisbusul din imagine are doar o lampă albă pentru mersul înapoi, nu două, cum ar fi normal
Asa sunt proiectate toate masinile, daca te uiti la orice masila are o lampa de mers inapoi si una rosie, aceea este mai puternica si se foloseste in cazul mersului prin ceata deasa.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
DAF



Data înscrierii: 26/Mai/2006
Ultima vizita: 01/Dec/2007
Mesaje: 167
Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 11:29:37    Titlul subiectului: 68448

Si CITARO are o singura lampa de mers inapoi si una de ceata
_________________
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
tudor
Vizitator






MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 11:41:42    Titlul subiectului: 42021

O singura lampa pentru mersul inapoi au toate autobuzele si troleibuzele Irisbus Citelis din lume, asa a fost proiectat.
Multe autoturisme au 1 singura lampa pentru mersul inapoi, cea de-a 2 lampa fiind utilizata ca stop de frana.
Legislatia prevede
1. Un far pentru mersul inapoi, cu rol dublu: semnalizarea mersului inapoi si iluminarea sensului de mers, pentru ca in intuneric soferul sa vada totusi ceva. La autovehicule mari, acest al doilea sens se pierde, pentru ca oricum soferul nu vede in spate.
2. Un stop de ceata. La masinile care au loc pentru doua stopuri de ceata, se aprinde doar unul, de obicei cel din stanga. Autovehiculele mai destepte, cu computer de bord, il aprind doar pe cel din stanga, si daca se stanga arde, computerul il aprinde automat pe cel din dreapta. Motivul e simplu: nu e de dorit confuzia intre stopul de ceata si cel de frana.

Odata cu intrarea in UE, omologarile de model in transporturi se fac la nivel UE. Exceptie fac vehiculele de tractiune feroviara, care au nevoie de omologari nationale din cauza diferentelor intre sistemele de siguranta circulatiei.

Modelul Citelis este deja omologat in UE, implicit de la 1 ianuarie este omologat si in Romania. Dar sunt convins ca modelul Citelis este deja omologat si de RAR.
Sus
castrosua



Data înscrierii: 24/Noi/2006
Ultima vizita: 24/Feb/2024
Mesaje: 945
Locație: New York (SUA)

MesajTrimis: Dum 24 Dec 2006 18:31:04    Titlul subiectului: 42036

Legat de dimensiunea jantei, nu este de 20 de toli...
Ca regula (pentru UE si SUA la fel) janta in diametre intregi (19, 20, 22) sunt cu camera, cele cu decimala (19.5, 22.5) sunt tubeless...
la DAC cauciucul e 275R20 (275mm latimea anvelopei) R20 janta 20 toli, cauciuc cu camera si janta e 8.25x20 latimexdiametru in toli
la Astre cauciucul de 275/70R22.5 (275mm latime cauciuc, 70- 70% din latime care semnifica balonajul, inaltimea, de la janta la asfalt, R22.5 diametru jantei, si tubeless) si janta 7.5x22.5, latimexdiametru
combinatii se pot face intre aproape orice latime de cauciuc si janta, atat timp cat diametrul e la fel...

_________________
https://www.bitchute.com/channel/dac_dynasty/
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Troleibuzele din Bucuresti Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Următoare
Pagina 1 din 7

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community