Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Sistemul Automat de Taxare - cardurile Activ si Multiplu
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 27 Oct 2005 15:01:12    Titlul subiectului: Sistemul Automat de Taxare (SAT). Cardurile Activ, Multiplu 55322

1.Primăria și RATB derulează în aceste zile două proceduri pentru fluidizarea, chiar și parțială, a circulației orașului: este vorba despre studiul de management al traficului, dar și de sistemul unic de ticketing, pentru care licitația tocmai s-a încheiat, ambele proiecte fiind cofinanțate de bănci europene de investiții. Primul proiect costă 20,5 milioane euro, din care 17 milioane sunt asigurați de BERD, iar 3,5 milioane prin contribuția municipalității. Europenii cofinanțatori speră ca aplicarea soluțiilor studiului să aducă măcar o reducere a consumului de combustibil și creșterea siguranței circulației rutiere
Sistemul unic de taxare costă 14 milioane de euro și va fi aplicat de la sfârșitul anului 2006, folosindu-se cartelă fără contact atât la metrou, cât și la mijloacele de transport de suprafață. Câștigătorul licitației va asigura și softul necesar pentru ca, la fiecare folosire a cartelei, să fie foarte clară perioada utilizării pe tramvai, troleibuz sau autobuz și, separat, pentru metrou, astfel ca împărțirea banilor între cele două instituții să fie făcută corect. Sistemul, practicat în marile metropole europene, va permite eliminarea liniilor de suprafață care le dublează pe cele de metrou și va duce la creșterea ponderii în utilizarea metroului, față de autobuze. Astfel, deși se va reveni la transbordări între stațiile de metrou și liniile de troleibuz sau tramvai, acestea nu vor mai fi chiar așa de evitate, datorită sistemului unic de taxare. Călătorul va putea folosi cartela pe orice mijloc de transport în comun pentru o oră sau o oră și jumătate de la momentul primei utilizări, după care expiră.


2.Primaria Capitalei va introduce un nou sistem de taxare pentru calatoriile cu mijloacele de transport ale RATB. Calatorii fideli vor beneficia de acces comun pentru transportul cu metroul, dar si pentru transportul de suprafata, pe baza unor cartele speciale. Dupa ce consilierii generali si-au dat acordul pentru introducerea unui nou sistem de taxare pentru mijloacele de transport n comun, Primaria Bucurestiului va schimba actualul concept de validare a biletelor si a cartelelor magnetice, n baza creditului de 7 milioane de euro obtinut de la Banca Europeana de Investitii, la care se adauga alte 7 milioane de euro din bugetul CGMB. Astfel, se are n vedere sa se renunte la tehnologia mixta actuala, cu cartele magnetice si contactless, iar pentru calatorii fideli sa se introduca un alt sistem, simplificat. Noile cartele vor fi fara contact si vor putea fi utilizate pentru toate tipurile de transport din Capitala. Ele sunt asemanatoare titlurilor de transport pe baza de cartela si pot fi rencarcate pentru a fi folosite mai mult timp. Potrivit directorului Directiei Transporturi si Siguranta Circulatiei din cadrul Primariei Capitalei, Gheorghe Udriste, acest tip de cartela ar putea fi extins si pentru plata altor servicii, cu conditia sa fie emis sub forma unor carduri de plata POS. "Probabil vor exista cartele pentru o zi la un pret accesibil de circa un euro atat pentru calatoria cu metroul, cat si pentru transportul cu mijloacele de transport RATB", a mentionat Udriste. Discutiile nu sunt nca definitivate n acest sens, nsa nu va iesi din calcul introducerea cartelelor pentru transportul RATB si Metrorex. Udriste a subliniat ca administratia locala va trebui sa achizitioneze aparate de validare, care sa fie montate si in statiile de metrou. Precizam de asemenea ca prin noul sistem de taxare vor putea fi obtinute date referitoare la managementul traficului, iar reteaua de transport va putea fi dimensionata corect.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Mie 28 Dec 2005 22:02:41    Titlul subiectului: bil 57202

Din nou despre sistemul unic de ticketing in bucuresti, sursa Romania Libera, 28 decembrie 2005
Din luna iulie 2006, bucurestenii vor putea folosi aceeasi cartela pentru a circula cu metroul si mijloacele de transport in comun ale RATB. "Sistemul de ticketing se afla in stadiul de proiectare si au fost deja achizitionate o parte din echipamentele necesare. Contractul a fost semnat in luna iulie a acestui an si urmeaza ca lucrarile sa fie finalizate in semestrul al doilea al lui 2006. Din iulie 2006 se va putea circula cu aceeasi cartela pe mijloacele de transport in comun", a declarat Gheorghe Aron, director general al RATB.
Proiectul consta in achizitia unui sistem automat de taxare pentru mijloacele de transport in comun ale RATB, compatibil cu sistemul de taxare al Metrorex si care are ca scop integrarea tarifara la nivelul municipiului Bucuresti a celor doi operatori de transport in comun: RATB si Metrorex. Noul sistem de taxare este modern, performant si necesita cheltuieli minime de exploatare si intretinere. Principalul beneficiu pentru calatori este ca acestia isi vor reduce cheltuielile de deplasare. In cadrul programului de integrare tarifara se vor realiza puncte intermodale de transport, astfel incat in zonele deficitare reteaua de suprafata sa alimenteze reteaua de subteran. Prin introducerea noului sistem de taxare, municipalitatea vrea sa reduca la sub 10% frauda din transportul in comun, care a ajuns la aproximativ 15% in prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Sâm 14 Ian 2006 01:46:26    Titlul subiectului: 57684

Ziua: sambata, 14 ian 2006
...din nou despre sistemul de ticketing...
Primaria Capitalei intentioneaza sa introduca sistemul unic de taxare in luna iunie a.c., cand bucurestenii vor avea posibilitatea sa circule, utilizand un singur bilet, timp de o ora, atat cu mijloacele de transport ale RATB, cat si cu metroul. De asemenea, vor incepe, in sfarsit, lucrarile la parking-ul subteran de la Gara de Nord. Alte doua parcari vor fi construite in Piata Victoriei si Piata Revolutiei, in ultima urmand sa fie plantati si 400 de arbori. Videanu a precizat ca marile proiecte de modernizare a infrastructurii trebuie insotite de planuri complementare pentru modificarea aspectului orasului. Aceasta este una dintre concluziile vizitei pe care edilul-sef a facut-o recent la Paris, in cadrul careia a vizitat expozitia de mobilier urban si dezvoltare urbana.-----
Din ce articole am vazut pana acum, in cel de fata se specifica pt prima oara ca va fi un sistem bazat pe timp... ce e nasol e ca pt a traversa Bucurestiul de la un capat la celalalt nu iti ajunge o ora... (chiar si traseul tramvaiului 5 de exemplu e parcurs in mai mult de o ora)...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mihai565



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 18/Apr/2015
Mesaje: 61
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 11:37:33    Titlul subiectului: 58028

Cartela reincarcabila pe transportul public
Cititoarele „contactless” vor inlocui compostoarele, iar cartelele cu cip vor lua locul biletelor de hartie. In plus, blatistii vor fi scanati de controlori
Din 2007, Capitala va avea un sistem unic de taxare, inclus in proiectul de modernizare al transportului public bucurestean. Cu alte cuvinte, calatorii vor folosi o singura cartela pentru toate mijloacele de transport in comun: metrou, tramvai, troleibuz si autobuz. Valoarea proiectului, care include si inlocuirea a 65 de chioscuri RATB cu unele noi, se ridica la 14 milioane euro. Costul unei unitati de vanzare cu un ghiseu este de 4.150 de euro, iar cel pentru o unitate cu doua ghisee se ridica la 5.200 de euro.
Biletul va deveni un card de acces
Modernizarea sistemului de acces al calatorilor in mijloacele de transport in comun din Capitala presupune inlocuirea compostoarelor cu aparate sofisticate, folosirea unor cartele speciale si o reincarcare a acestora „pe puncte”. Specialistii de la firma care se ocupa de implementarea sistemului computerizat in autobuze, troleibuze, tramvaie si la metrou spun ca bucurestenii vor putea folosi o cartela pentru toate mijloacele, timp de cinci ani. Aceasta este „viata” noului tichet, care, de fapt, arata ca un card de proximitate, identic cu cel de acces intr-o institutie.
Este insa nevoie de reincarcare. „In functie de tipul calatoriei, precum si de statutul persoanei (pensionar, student etc.), vor fi incarcate cu un numar de puncte (calatorii)”, explica un angajat al firmei UTI Group, partenerul municipalitatii in acest proiect.
Validatoarele portocalii
Dupa ce achizitioneaza tichetul, care nu are banda magnetica, ci un cip incorporat, calatorul se urca in masina, unde il introduce in validatoare sau „cititoare contactless”. Aceste aparate vor fi de culoare portocalie si vor avea un butonas pe care-l apesi dupa ce arati cardul, moment in care pe ecran va fi afisat numarul de calatorii disponibile in cont.
„Este un abonament obisnuit: la suma de x lei vei avea un numar de x puncte. Toate datele sunt centralizate, la sfarsit de zi, cand intra autobuzul, tramvaiul, troleibuzul sau metroul in depou”, mai spune specialistul in telecomunicatii.
Card pentru 15 zile
Reprezentantii regiei de transport bucurestene spun ca noile tichete vor putea fi utilizate la inceputul anului viitor. „Pana acum, RATB, UTI si Metrorex au stabilit ca, pentru inceput, sa existe doar cardul pentru 15 zile, pretul lui fiind inca negociat”, a aratat directorul RATB, Gheorghe Aron. El nu a dat amanunte despre costurile unei calatorii insa, dupa toate probabilitatile, pretul acesteia va fi media intre biletul RATB si cartela de metrou.
Adio tichete din hartie
Proiectul municipalitatii, ce astepta de ceva vreme sa fie pus in practica, urmareste imbunatatirea conditiilor de transport in comun prin eliminarea sistemului de taxare existent in acest moment. „Biletele vechi vor mai putea fi folosite o perioada, insa vor fi scoase si vor ramane cardurile”, a spus directorul Directiei Transporturi, Gheorghe Udriste.
Controlorii viitorului
Noul sistem de taxare va revolutiona si modul in care controlorii vor identifica blatistii. Controlorii viitorului nu vor mai cere sec „biletul sau abonamentul la control”, ci se vor apropia discret de calator pentru a-l putea scana cu un dispozitiv special, care va putea citi daca acesta a marcat cartela sau e blatist. „Oamenii nostri vor descoperi de la distanta mica daca cineva a platit sau nu calatoria. Dispozitivul elibereaza si bon, si proces verbal, iar amenda va contine toate datele cartelei”, a explicat Aron.
http://www.evz.ro/bucuresti/?news_id=209828&PHPSESSID=eb52a4d5d9c088653ed603fb72c7eb74
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Tom



Data înscrierii: 20/Oct/2005
Ultima vizita: 28/Feb/2008
Mesaje: 604
Locație: Bucuresti; Iasi

MesajTrimis: Joi 26 Ian 2006 11:49:18    Titlul subiectului: 58029

Cine garanteaza ca in afara de aparatele de validat, scannerele controlorilor si alte aparate vor fi doar "read-only" pentru cartela in cauza ? Daca acesti controlori vor continua cu apucaturile actuale modificand continutul unei cartele ? Pe de alta parte, cat de "crackuibil" este acest sistem, in conditiile in care existau pe vremuri anunturi de genul: "incarcam cartele telefonice" ?
Cum vor arata abonamentele ? Intreb asta pentru ca nu ma incanta ideea ca poza (daca e cazul) sau datele personale din cartela asta SF sa-mi fie scanate si refolosite. Atunci chiar ca voi prefera exclusiv automobilul.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 27 Feb 2006 09:33:06    Titlul subiectului: 58723

Ziua,
SOCIAL - Joi, 23 februarie 2006
Bilet unic pentru metrou si RATB
De la 1 iulie, bucurestenii vor circula cu un singur tichet, valabil o ora, pe orice mijloc de transport public * Investitia de 14 milioane de euro este suportata de bugetul Capitalei si dintr-un credit acordat de BEI in 2000 * Anul acesta, CGMB a alocat inca 300.000 de euro pentru 65 de cabine de vanzare a biletelor
Primaria Capitalei pregateste introducerea sistemului unic de taxare pentru RATB si Metrorex, astfel incat bucurestenii sa poata calatori, din aceasta vara, cu un singur tichet valabil o ora, pe orice mijloc de transport in comun de suprafata - tramvai, autobuz sau troleibuz - precum si pe cel subteran - metroul. Unificarea celor doua sisteme de transport in Bucuresti se va produce, astfel, la 16 ani dupa ce acestea au apartinut unor institutii diferite, Ministerului Transporturilor si Primariei municipiului Bucuresti. Investitia, in valoare de 14 milioane de euro, este un proiect al fostului primar general, Traian Basescu, autorul creditului extern obtinut in acest scop de la Banca Europeana de Investitii (BEI).
Contractul de finantare incheiat cu BEI in anul 2000 a fost aprobat de Guvern abia un an mai tarziu, prin Legea 490/2001, iar acordul de imprumut subsidiar a fost semnat in 2002. Municipalitatea a parcurs, de atunci, toate termenele procedurale specifice programelor cu finantare europeana. Autoritatile s-au plans mereu ca principala problema pentru finalizarea acestor proiecte sunt procedurile lungi, de pana la doi ani, premergatoare inceperii lucrarilor, ele presupunand intocmirea studiului de fezabilitate si organizarea licitatiei. Cu chiu cu vai, pana in toamna anului trecut au fost incheiate contractele de consultanta - in valoare de 307.000 de euro - si de executie - in valoare de 12,4 milioane de euro. Suma totala va fi suportata in parti egale de BEI si din alocatii de la bugetul local.
5000 de euro chioscul de bilete
Conducerea municipalitatii a incercat, anul trecut, sa ceara fonduri suplimentare in cadrul acordului de imprumut cu BEI, pentru achizitionarea de noi chioscuri de vanzare a biletelor de calatorie. Investitia de peste 300.000 de euro, "gandita" de edili si de conducerea RATB pe ultima suta de metri inaintea datei de tragera a ultimelor fonduri de la banca externa - 15 septembrie 2005, nu a fost acceptata de reprezentantii BEI. Acestia si-au motivat refuzul prin faptul ca documentatia tehnica si licitatia nu a fost finalizata pana la data ultimei trageri. In aceste conditii, Primaria Capitalei a ramas unic finantator al acestei investitii de ultim moment.
Consiliul General al Municipiului Bucuresti a alocat 311.750 euro din bugetul pe anul 2006 pentru achizitionarea a 65 de cabine de vanzare a biletelor si abonamentelor. Suma se adauga celor 6,4 milioane de euro reprezentand cofinantarea sistemului integrat de taxare, dar conducerea municipalitatii considera ca aceasta achizitie nu va duce la depasireacelor 7 milioane de euro (fara TVA si fara taxe), cat reprezinta partea Primariei Capitalei din acordul de imprumut.
In functie de zona unde vor fi amplasate, de suprafata si posibilitatile de amenajare in interior, vor fi doua tipuri de unitati de vanzare: 25 de centre cu un singur ghiseu - costul estimativ al unei unitati fiind de 4150 de euro - si 40 de centre cu doua ghisee, la pretul de 5200 euro/buc.. Asemenea costuri sunt justificate de edili prin necesitatea achizitionarii unor chioscurilor de bilete care sa fie asigurate din punct de vedere al securizarii, atat in timpul programului de lucru cat si noaptea, tinand tinand cont de valorile mari cu care se opereaza si de echipamentele cu care vor fi dotate. Centrele de bilete-abonamente vor fi dotate cu mobilier adecvat, conectare RDS si circuit separat de 220V-50Hz cu impamantare separata.
Primarul general Adriean Videanu planuieste sa pastreze in centrul Bucurestiului numai metroul si unele linii de troleibuze ca mijloace de transport public, iar autobuzele si tramvaiele sa fie redistribuite catre periferia orasului. Aceasta masura vizeaza, in primul rand, reducerea poluarii, dar si redistribuirea vehiculelor de transport in asa fel incat sa beneficieze de ele si cetatenii din zonele periferice ale orasului. "Este anormal ca in unele zone ale Bucurestiului sa existe trei tipuri de transport in comun, iar in altele nici una. Sistemul de trafic al RATB trebuie regandit, iar studiul de management al traficului va da solutiile viabile", a declarat Videanu, precizand ca eliminarea unor trasee ale RATB in centrul orasului se va produce numai acolo unde exista alternative de transport.
Magda SEVERIN
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 22:35:55    Titlul subiectului: * Noul sistem de taxare 59074

Am vazut astazi pe Rocar De Simon #1000 de pe 178 trei corpuri de plastic plasate pe barele de sustinere, in preajma usilor, fiecare avand dimensiunile de aproximativ 20x30x7 cm. Nu au nici un conector, gaura sau orice altceva care sa indice scopul lor; or fi suporti pentru viitorul sistem de taxare bazat pe timp? Iata cum arata unul:
Stie careva cu exactitate la ce folosesc?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
PSC



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 29/Oct/2020
Mesaje: 129
Locație: Bucuresti 2 (Colentina)

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 16:01:52    Titlul subiectului: Este vorba despre noul sistem de validare automată 59338

Acele cutii negre conțin niște senzori care depistează, autentifică și validează simultan noile cartele de călătorie pentru mijloacele de transport în comun din București: tramvai, troleibuz, autobuz ȘI metrou. În momentul în care călătorul se urcă în autovehicul, inevitabil trece prin fața acestor senzori, cu cartela de călătorie în buzunar sau în geantă/poșetă. Senzorii detectează prezența cartelei, verifică dacă este valabilă și, în caz afirmativ, permite accesul călătorului în vehicul. În caz contrar, călătorul nu va fi lăsat să urce în autovehicul. Încă nu știu cum arată acest mijloc de împiedicare, dar fiți sigur că el există, am frunzărit proiectul timp de 10 secunde și vă confirm că există.
Aceasta este doar prima fază, cea experimentală.
În faza a doua, atunci când noul sistem de validatoare (așa se numesc acele cutii) va funcționa full option, astfel de validatoare se vor găsi amplasate și în stații. Astfel, călătorul care ajunge în stație fără cartelă la el sau cu cartelă expirată, nu va fi lăsat nici măcar să stea în stație.
Iar în caz de vandalizare a validatoarelor, acestea emit un semnal de avertizare către cea mai apropiată secție de poliție, polițistul știind exact în ce stație și la ce moment de timp s-a produs vandalizarea.
Evident, toate aceste date sunt în proiect. Proiectul este în curs de implementare. Deocamdată, cutiile sunt simple obiecte decorative. Cât % din proiect va funcționa în realitate, vom vedea...
Am participat personal la instalarea respectivelor cutiuțe pe autobuzul #1105. Am văzut cum arată componentele din interior...
Raza de acțiune a senzorilor este comparabilă cu cea a unui telefon mobil cu Bluetooth-ul activat. Am impresia că nici măcar obstacolele metalice nu pot împiedica citirea cartelelor de către senzorii din cutie, dar aici nu mă pronunț, fiindcă nu știu. Normal, însă, așa ar trebui să fie.
Încă ceva: călătorul nu va mai fi nevoit să scoată cartela din buzunar/geantă/poșetă, de acum. Este de ajuns să o aibă la el. Vor dispărea astfel și controlorii de bilete. Dealtfel, acesta este motivul implementării acestor tehnologii moderne în RATB: dispariția cât mai multor posturi umane. Este mult mai ușor să ai grijă de astfel de echipamente, decât de niște salariați. Validatoarele nu intră niciodată în concediu medical și nici nu se învoiesc de la serviciu, de exemplu.
Acest sistem va funcționa numai pe liniile centrale din București.
Dealtfel, te întristez puțin: RATB nu va mai avea, în următorul interval de timp, decât linii în zone sigure. Există o politică în acest sens în Consiliul de Administrație, însă nu știu cât succes va avea. Dar fii sigur că, odată cu transformarea RATB în AMT (Autoritatea Metropolitană de Transport) și cu apariția operatorului privat de transport, RATB/AMT va desființa linii gen 102 și 139.

_________________
Munca în exces duce la deces!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
mirciulina



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 21/Apr/2009
Mesaje: 30
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 16:49:42    Titlul subiectului: 59345

Prin concediile mele in Germania si Austria am mers cu mijloacele de transport in comun de pe acolo si, crede-ma, erau aceiasi banali controlori, cam cu aceeasi frecventa ca si la noi... si veneau si iti bagau legitimatia in fata si trebuia sa le arati biletul... deci ma indoiesc serios ca noi romanii sa descoperim roata si sa devenim lideri la ceva...
Controlorii vor ramine - in mod sigur. Wink
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 27 Mar 2006 17:10:49    Titlul subiectului: Re: Este vorba despre noul sistem de validare automată 59350

PSC a scris:
Acele cutii negre conțin niște senzori care depistează, autentifică și validează simultan noile cartele de călătorie pentru mijloacele de transport în comun din București: tramvai, troleibuz, autobuz ȘI metrou
Pare foarte rezonabil si e o banuiala logica.
PSC a scris:
În momentul în care călătorul se urcă în autovehicul, inevitabil trece prin fața acestor senzori, cu cartela de călătorie în buzunar sau în geantă/poșetă. Senzorii detectează prezența cartelei, verifică dacă este valabilă și, în caz afirmativ, permite accesul călătorului în vehicul.
Iarasi pare rezonabil, cu o exceptie: In toate sistemele similare pe care le cunosc eu (OysterCard la Londra, ChicagoCard la Chicago, sistemul din Hong Kong) calatorul trebuie sa apropie cardul la cativa centimetri de cititor. Personal nu cred in varianta cu validat din poseta.
PSC a scris:
În caz contrar, călătorul nu va fi lăsat să urce în autovehicul. Încă nu știu cum arată acest mijloc de împiedicare, dar fiți sigur că el există
Aici mi se pare ca incepe SF-ul. Bine, depinde ce inseamna 'impiedicat'. Daca este un tiuit sau o voce inregistrata, de acord. Mecanic? No way.
Varianta pe care o spui tu are o hiba logica: Sistemul descris de tine nu are cum sa stie cata lume s-a urcat. Acceptand teoria ta cu cititul cartelei de la 2m (pe care, repet, eu personal NU o inghit) sa zicem ca citiorul automat sesizeaza ca in statia X s-au urcat Y cartele. Buuun.... dar cati oameni? Cum ii numaram? Impingand SF-ul mai departe, sa zicem ca-i numaram cumva. Ok, sunt Y+2. Care sunt aia fara?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
dan tm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 08/Mar/2024
Mesaje: 62
Locație: Sag (jud. TM)

MesajTrimis: Mar 28 Mar 2006 16:38:03    Titlul subiectului: 59376

Cum o sa impiedice urcatul in autobuz? Si cine va verifica pasagerii sa vada care e fara bilet daca se desfiinteaza controlorii? soferul? Cam aberant...
Ce se va intimpla daca doi calatori urca unul linga altul, le citeste cartela la amindoi? Dar daca urca un elev? Aici la Timisoara elevii pina in clasa a IV -a circula gratis. Sistemul asta cum ii va cunoaste, li se vor da cartele?
Cum vor fi oprit accesul in statii al celor fara cartela? E o afirmatie absolut aberanta, statia nu este proprietatea privata a RAT, in multe sint chioscuri de ziare, si uneori mai stai cu cineva de vorba pina vine tramvaiul, chiar daca nu te urci, iar altele sint pur si simplu pe trotuar si treci printre cei care asteapta in statie. Statiile vor consta din niste custi? Si iar intrebarea cine va controla pe cei care totusi intra in cusca fara bilet?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
jad



Data înscrierii: 24/Mar/2006
Ultima vizita: 27/Noi/2020
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 1 (Ion Mihalache)

MesajTrimis: Mie 29 Mar 2006 12:10:18    Titlul subiectului: taxare02 59391

Eu cred ca se vor face controale tot prin metoda clasica. In plus, prin acest sistem vor fi avantajate calatoriile cu abonament sau cumpararea de credite in numar mai mare care vor fi mai ieftine, similar cu cartelele de metrou. In plus, aceste cartele sunt reutilizabile si reincarcabile precum SIM-urile prepay de GSM si pot fi utilizate pentru acces si plata si in alte locatii cu care se pot incheia colaborari.
Ca principiu de functionare sunt identice cu cardurile de acces care exista in firme, spitale,etc. sau cu "timbrele" antifurt din magazine.
E un sistem foarte bun; prin posibilitatile de raportare se poate dimensiona corect necesarul de transport intre puncte diferite ale retelei, pe zile, ore, etc, se poate estima frauda etc. Forta sistemului sta in soft.
Este pacat ca nu s-a reusit implementarea sistemului "orar" in 1997-98 cand s-au montat compostoarele galbene pe unele V3A si Astra dar de data asta e vorba de un sistem mult mai modern si fiabil; suntem totusi in 2006. Si astfel avem sansa de a avea ceva mai modern tocmai pentru ca n-am avut nimic inainte.
Si pentru cei care spun ca e scump. 14 mil. euro inseamna cam 4 tramvaie noi, moderne sau cam 10-12 km cale simpla de linie de tramvai modernizata. Si care se vor face si astea.
Se vor monta aparate pe toate vehiculele de pe liniile urbane. Pana acum nu s-au montat decat pe unele vehicule, probabil pentru teste. La metrou se vor monta "senzorii" pe portile de acces existente, in paralel cu sistemul actual.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
citaro



Data înscrierii: 18/Apr/2006
Ultima vizita: 08/Apr/2007
Mesaje: 116
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Lun 24 Apr 2006 00:59:37    Titlul subiectului: 60041

Cutiile ale pe care le-ati vazut voi sunt doar niste capace, ca sa nu umble baietii curiosi la cablare, aparatele vor arata foarte diferit si cartela va trebui trecuta prin fata aparatului si nu te va opri nimic sa urci in vehicul, doar ca sistemul va fi conectat la niste senzori care numara calatorii care urca si coboara si prin sistem GPS va trimite la dispecer unde se face blatul si se va trimite controlul cu politia, validatoarele se vor bloca din dispecerat ca sa nu mai poate fi validate cartele dupa ce ai vazut controlul...
Cand se urca controlul din statii va fi lasat un interval de timp ca sa poata taxa toti ce sau urcat din acea statie, dupa aceea controlorul va putea bloca aparatele si va trece la "fapte".
Despre aparatele de taxare am vazut cum functioneaza si am vorbit si cu cei care le montau, cand ne-a explicat seful de garaj toate detaliile.
Despre GPS, la vehiculele care au momtat cablajul pentru noul sistem de taxare, daca va uitati atent la acoperis, deasupra soferului, veti vedea antena GPS, iar cele noi vin cu GPS-ul montat de fabrica
Daca se strica, se scoate vehiculul din traseu la cel mai mic semn de nefunctionare, din locul unde s-a sefectat, se dau calatorii jos si se merge la garaj. Cel putin teoretic
Se pare ca nu este disponibil deocamdata softul necesar pentru citirea cartelelor, se spune ca din toamna va fi implementat, ramane de vazut.
Ceva și cu aparatele de taxere:
http://www.libertatea.ro/index.php?section=articole&screen=stire&sid=151754

_________________
NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 12 Iun 2006 21:32:24    Titlul subiectului: bb 61101

Romania Libera,
Din luna septembrie
Biletul RATB va fi inlocuit cu un card Marti 13 Iunie 2006
Calatorii care folosesc transportul public in comun vor putea utiliza, incepand din luna septembrie, un card in locul biletului, dupa cum au anuntat responsabilii de la Serviciul Comercial Marketing al RATB. Regia va implementa un nou sistem de taxare, care va oferi utilizatorilor o modalitate diferita de procurare a titlurilor de transport, de plata a calatoriei si de validare. Prin implementarea sistemului automat de taxare, RATB renunta la clasica metoda de plata a calatoriei, bazata pe bilete si abonamente de hartie, adoptand o maniera moderna, sigura si flexibila, dupa cum au afirmat responsabilii regiei. Noua metoda are la baza tehnologia cardurilor inteligente fara contact - contactless smart cards. Cardul ofera libertate de miscare, posesorul avand posibilitatea de a incarca pe acelasi suport orice titlu de calatorie din oferta RATB, cat si cea a Metrorex.
RATB doreste sa atraga pe viitor un segment mai mare de utilizatori ai acestor carduri prin activarea unor aplicatii de tip portofel electronic si de identificare (card de acces).
Cardurile vor avea o durata de utilizare de patru ani. Incepand din luna septembrie a.c. si pana in februarie 2007, vor fi puse in circulatie 600.000 de carduri. Firmele interesate sa-si faca reclama pe carduri vor putea participa la o licitatie care va fi organizata de RATB la sfarsitul lunii iunie. Regia va mai organiza o licitatie pentru achizitionarea cardurilor, dupa cum a afirmat Gh. Aron, directorul general al RATB. In prezent, sunt asteptate validatoarele pentru carduri care vor fi instalate in mijloacele de transport in comun. Dupa ce regia va intra in posesia cardurilor care vor fi scoase apoi la vanzare la chioscurile la care acum se vand biletele, va fi organizata o campanie de informare. Calatorii vor fi instruiti cum sa manevreze cardurile si care sunt avantajele acestora. La inceput, cardurile vor circula in paralel cu biletele si abonamentele clasice.
Municipalitatea are in desfasurare, in prezent, un proiect de introducere a sistemului de ticketing prin intermediul caruia calatorii vor putea merge cu aceeasi cartela atat cu mijloacele RATB, cat si cu metroul. Proiectul consta in achizitia unui sistem automat de taxare pentru mijloacele de transport in comun ale RATB, compatibil cu sistemul de taxare al Metrorex si care are ca scop integrarea tarifara la nivelul Bucurestiului a celor doi operatori de transport in comun: RATB si Metrorex. Noul sistem de taxare necesita cheltuieli minime de exploatare si intretinere. Principalul beneficiu pentru calatori este ca acestia isi vor reduce cheltuielile de deplasare. Prin introducerea noului sistem de taxare, municipalitatea vrea sa reduca la sub 10% frauda din transportul in comun, care a ajuns la aproximativ 15% in prezent.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
RobertC



Data înscrierii: 29/Mai/2006
Ultima vizita: 26/Iul/2009
Mesaje: 178
Locație: Bucuresti 4 (Obregia)

MesajTrimis: Lun 19 Iun 2006 11:15:12    Titlul subiectului: 61343

Iata si anuntul de licitatie al spatiului publicitar de pe noile cartele din PVC
_________________
Degeaba se schimba parcul de vehicule, daca numarul lor scade Sad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
qwerty



Data înscrierii: 27/Oct/2005
Ultima vizita: 23/Feb/2023
Mesaje: 55
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 16:19:48    Titlul subiectului: 61656

Cutiile alea gri care s-au montat pe masini sunt suporturile pe care vor fi prinse aparatele noi de taxat. Acestea vor necesita doar trecerea cartelei prin fata lor. Insa nu se va putea controla prin GPS unde se face blatul si cati oameni sunt in autobuz sau altele astfel...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
metrou.usor



Data înscrierii: 07/Noi/2005
Ultima vizita: 02/Mar/2007
Mesaje: 536
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Mie 28 Iun 2006 17:47:05    Titlul subiectului: rrrr 61669

Azi a am vazut o cutie albastra destul de mare (cam cat un modem extern) in spatele displayului pentru sistemul de taxare pe un troleibuz de pe 86. Era conectat si banuiesc ca este sistemul GPS, incerc sa aflu mai multe zilele astea.

CLARIFICARE IN LEGATURA CU ACEST SISTEM:
Observati imaginea, puteti observa aparatul de taxat montat pe suportul (incercuit cu rosu) care in cazul asta este mai deschis la culoare fiind pe Citaro 4100, care este de testare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
bercenicity



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2023
Mesaje: 553

MesajTrimis: Lun 03 Iul 2006 09:18:34    Titlul subiectului: 61856

Libertatea, 2006-07-03
Apare biletul unic metrou-RATB!
Biletul unic metrou-RATB intra in probe. Acesta va fi sub forma de cartela magnetica. “In aceasta saptamana vor incepe probele pe anumite rute ale RATB si anumite statii de metrou cu biletul unic. In functie de rezultate vom stabili cand introducem sistemul”, a declarat Gheorghe Udriste, sef al Departamentului Transporturi din Primaria Capitalei
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
Manimal



Data înscrierii: 19/Oct/2005
Ultima vizita: 30/Apr/2008
Mesaje: 92
Locație: Bucuresti 5

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 23:02:22    Titlul subiectului: taxare10 62642

Validatoarele astea o sa ocupe spatiu pretios din autobuz, dar sa speram ca scapam de "clantzul" infect al taxatoarelor de acum, care sunt de pre vremea lui Ceausescu...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Dr2006



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 16/Dec/2011
Mesaje: 2182
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Lun 24 Iul 2006 23:25:14    Titlul subiectului: 62646

Da...dar alea ceaușiste sunt macar mai multe. Închipuiți-vă un De Simon sau Mertzan care vine la orele de vârf în P-ța. Romană și are doar 3 validatoare... toate locurile pe scaune vor fi ocupate de blatiști, deoarece și abonamentele vor trebui validate (inclusiv cele pt. pensionari, veterani de război ș.a categorii care merg gratis), iar călătorii cinstiți vor face coadă la validatoare...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului
bogdan_buc



Data înscrierii: 04/Ian/2006
Ultima vizita: 12/Dec/2013
Mesaje: 279
Locație: Bucuresti 3 (Vitan)

MesajTrimis: Mar 25 Iul 2006 21:46:37    Titlul subiectului: 62694

Teoretic ar trebui sa mai fie un aparat la nivelul unui scaun cu rotile pentru cei hanicapati, dar logica tipic Ratbista imi spune ca nu se va intampla asa, din moment ce e nevoie de un aparat pentru o singura persoana in tot tramvaiul. Nu prea ar avea rost... La fel si la Mertzane si Autodromouri.
_________________
Urasc vremurile astea Mad (si nu ma refer neaparat la oras...)
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Liviu1983



Data înscrierii: 06/Iun/2006
Ultima vizita: 29/Feb/2024
Mesaje: 72
Locație: Bucuresti 4

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 01:03:17    Titlul subiectului: Pareri despre viitorul sistem de taxare 62846

Am auzit că RATB-ul doreste ca odata cu introducerea noului sistem de taxare pretul unei calatorii sa varieze in functie de linie si distanta. Astfel acele linii-dublura, care la prima vedere par inutile, vor avea mai multi calatori pentru ca o calatorie ar costa mai putin decat cea pe linia pe care o dubleaza. Spre exemplu, linia 313, care are dublura 73. Dupa introducerea sistemului, pretul calatoriei pe 73 ar fi mult mai mic decat cel de pe 313, iar calatorii care fac naveta intre cartier si Sudului si folosesc 313, care vine mai des, ar prefera astfel sa foloseasca si 73.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
fantt



Data înscrierii: 01/Noi/2005
Ultima vizita: 12/Ian/2024
Mesaje: 193
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 30 Iul 2006 23:28:07    Titlul subiectului: 62876

Cred ca afirmatia este falsa; tariful va fi in functie de distanta si nu de traseul folosit, deci chiar daca folosesti 73 sau 313, daca parcurgi aceasi distanta, tariful va fi acelasi, si asa si este normal.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
bogdan71



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 17/Mai/2019
Mesaje: 234
Locație: Bucuresti 3

MesajTrimis: Lun 31 Iul 2006 09:57:33    Titlul subiectului: 62888

Afirmația privind tarifarea în funcție de distanță este FALSĂ. Acest sistem se practică în Vest prin definirea de ZONE. Prețul unui bilet este egal cu numărul de zone parcurse x tariful per zonă. Spre exemplu, dacă tariful de zonă este 0,5 Euro și mergi 3 zone, biletul costă 1,5 Euro.
Cel puțin într-o primă fază, la RATB nu se va face tarifare zonală. În schimb, este foarte ușor să se definească prețuri pentru fiecare linie în parte. Adică 73 să coste 0,5 RON, iar 313 1,1 RON. Nu cred însă că va scădea tariful pe liniile scurte. Se pot defini însă condiții de TRANSFER GRATUIT de pe o linie pe alta, în limita unui anumit interval rezonabil de timp (15-30 de minute). Adică merg cu 73 pînă la Piața Sudului, iar de acolo pot lua gratis 313 sau 381 pînă la Piața Unirii, dacă transferul se face în acel interval. Transferul gratuit se va practica în mod cert pentru cazuri cum sunt liniile temporare gen 627, 644 sau 645.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
stfp



Data înscrierii: 24/Oct/2005
Ultima vizita: 15/Mar/2024
Mesaje: 1759
Locație: Bucuresti 6

MesajTrimis: Mar 01 Aug 2006 11:05:32    Titlul subiectului: 62992

Mie mi se pare foarte putin probabila introducerea sistemului bazat pe zone. Desi este intr-adevar folosit extensiv in restul Europei, in acele cazuri unde se aplica este vorba de arii mult mai extinse decat un oras - sa zicem echivalentul unui judet de la noi.
In schimb, sper din toata inima ca se va renunta la sistemul un bilet = o calatorie neintrerupta cu un mijloc de transport. Cel mai normal (si cel mai folosit in lumea larga) este biletul valabil un anumit interval de timp (60 sau 90 de minute) si in intervalul asta sa poti face 1, 2 sau nelimitate (depinde de hotararea celor care implementeaza) transferuri gratuite.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Vizitează site-ul autorului Adresa AIM Codul Yahoo Messenger
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Tarife, bilete, validatoare Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2, 3 ... 19, 20, 21  Următoare
Pagina 1 din 21

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Nu puteți atașa fișiere în acest forum
Nu puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community