Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA TRAM CLUB ROMANIA
Comunitatea prietenilor mijloacelor de transport in comun
 
Arhiva video  Biblioteca  Tarife  Harti  Locatii  Retele  Planificator rute  Forumul vechi (2005)  ÎnregistrareÎnregistrare 
MembriMembri  ProfilProfil  CăutareCăutare   Mesaje privateMesaje private   AutentificareAutentificare 
Translate to English
Traduire en français
Traduci in italiano
Übersetzen auf Deutsch
Traducir al español

Maxi-taxi-ul din Targu Mures
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
 
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ
Subiectul anterior :: Subiectul următor  
Autor Mesaj
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Dum 06 Noi 2005 01:01:32    Titlul subiectului: Maxi-taxi-ul din Targu Mures 1209

Vineri am avut si eu prima zi de lucru la noul meu loc de munca. Firma se afla in celalt colt al orasului, asa ca am fost nevoit sa folosesc transportul local. Oh ce frumoasa e viata, ma gandeam eu: linia 6 are statie la 100m de blocul meu si are statie chiar la firma. Problema cu 6-le este urmatoare: neavnd calatori, au scos autobuzul si l-au inlocuit cu maxiuri, dar au si schimbat traseul, astfel el merge pe urmatoarea ruta: Centrofarm - Cutezantei - Fortuna - Super - Dacia - Bul 1918 - Panov - Libertatii - Rovinari - Libertatii - Depozitelor - Mureseni (cei care cunosc orasul stiu ce inseamna). Ei nu sunt calatori??? Cum sa nu fie! Am numarat 41 de persoane pe un maxi-taxi. Va dati seama ce era in masina? O femeie chiar a lesinat din cauza lipesi de aer, a trebuit sa cheme ambulanta!!! In statii au ramas vreo 15-20 de calatori! Cica nu sunt persoane pe ruta 6! Problema e urmatoarea: cei de la Siletina se uita cate bilete se vand pe fiecare cursa. Ei pe cursa cu 41 de persoan s-au vandut 3 bilete, restul aveau abonament. Dar cei care au abonament nu se iau in calcul, pentru ca n-au cum sa stie cand le folosesc. Asa ca la Siletina apare ca au fost 3 calatori numai, si desigur nu are rost un autobuz!
Siletina are momentan 4 ISUZU, care circula pe ruta TG. MURES - LUDUS si TG. MURES - TARNAVENI. Anul viitor se vor mai aduce si altele, pentru inlocuirea maxi-taxiurilor de pe traseele exterioare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 20 Ian 2006 16:02:46    Titlul subiectului: 13183

Astazi maxiul pe care eram a luat foc din senin... Extinctoare nu erau. Noroc cu taximetristi din zona, macar pe ei ii obliga legea sa aiba, ca pe maxi-taxisti nu prea... Am trimis urmatorul mesaj pe adresa reclamatiisiletina@yahoo.com
Citat:
Stimate D-le Truta!
Dupa cum bine stiti, astazi in jurul orei 10:30 pe linia 2b un microbuz Iveco a luat foc. Noroc, ca a fost doar unul micut, dar si asa pericolul exista, deoarece soferul nu avea extintor! Eu tocmai ma aflam pe aceea masina si Doamne fereste ca focul nu s-a extins si nu s-a intamplat vreo nenorocire! Usile sunt blocate, ciocanele de spart geam nu exista, iar, cum am spus si mai sus, extintor nu este!
As dori sa va atrag atentia si asupra noilor autobuze, unde din compartimentul de pasageri extinctoarele au fost scoase, iar marea majoritate a ciocanelor lipseste! Ce s-ar intampla daca in autobuz s-ar face undeva un scurt-circuit? Desigur extintor exista la sofer, dar acesta este inchis in cabina, si pana cand ar ajunge focul deja se extindea!
Va rog sa remediati aceste probleme grave, fiind vorba de siguranta calatorilor.
Va multumesc pentru timpul acordat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 30 Ian 2006 12:28:24    Titlul subiectului: 14386

Iata si o mica istorie a maxi-taxiurilor din Tirgu Mures. Chiar dupa revolutie apar pe traseele scurtate ale autobuzelor niste dubite TV si MERCEDES. Pana in 1991 sunt vro 5-6 maxi-taxiuri, dar in 1995-1996 numarul lor urca rapid, aproape ca nu este traseu de autobuz pe care sa nu fie cate un maxi-taxi inaintea autobuzului. Insa toate circulau ilegal, fara trasee definite, majoritatea avnd doar 2-3 geamuri si scanduri sau banci de lemn. In 1996 in urma unei hotarari al guvernului toate maxi-taxiurile trebuie sa se apartine unei firme. Astfel apar in oras in jur de 50 de firme, practic fiecare sofer cu firma lui. Trasee tot nu aveau, astfel din data de 1 iunie 1998 Primaria Tg. Mures organizeaza prima licitatie pentru ocuparea de noi trasee. Singura conditie este ca firma respectiva sa aiba destule masini pentru o frecventa de min. 5 minute pe fiecare linie. Astfel apar cele doua firme care exsita si astazi, si anume Siletina Impex si Tudortrans. Tudortrans castiga cele mai multe trasee, numerotarea incepe de la 30 pana la 39, astfel el detinea traseelel 30, 30b, 31, 32, 33; iar Siletina Impex avea traseele 40, 41, 42 si 43. Intre timp multe din aceste trasee au fost anulate din cauza nerentabilitatii lor, astfel Tudortrans operaza linia 30, 30b, 32 si 10, iar Siletina Impex nu mai are linia 40 si 42, 41 a devenit 6. Insa revenind la poveste, in anul 1999 Siletina cumpara 20 de autobuze second hand, intrand ilegal pe liniile Transport Local SA. Incepe o lupta intre Siletina Impex si Transport Local. Regula era urmatoare, 2 autobuze de la Transport Local blocheaza in statie un autobuz de la Siletina Impex. Totodata Transp. Local isi cumpara 3 microbuze. In urma unei noi licitatii, Siletina Impex primeste liniile de autobuz 26, 17, 4. Din 1998 pana in anul 2000 nici un maxi-taxi nu circula spre centru, ideea are sa ascundem aceasta jena a orasului. In anul 2000 Transport Local si Siletina impex inrta in asociata numita "ASOCIATIA PENTRU TRANSPORT URBAN", astfel unind parcul auto si liniile. Practic Siletina a primit unda verde pt introducerea maxi-taxiurilor pe toate liniile la care a visat. De mentionat ca Siletina inca avea dubite cu banci de lemn! Si astfel in fiecare luna mai apareau 2-3 maxi-taxiuri pe linii, eliminand astfel autobuzele. In 2002 se ia hotararea de a scoate autobuzele urbane dupa ora 17 si la sfarsit de saptamana din cauza nerentabilitatii lor. Din cauza ca majoritatea maxi-taxiurilor erau foarte uzate, majoritatea avand 20-25 de ani, consiliul local decide ca nici un maxi-taxi care circula pe traseu urban nu poate avea mai mult de 5 ani. Insa si pana si acum erau mai multi operatori la o singura firma, (lucrand cu conventii) astfel din 2003 numai masinile firmei Siletina Impex si Tudortrans puteau sa circule pe liniile urbane. La inceputul anului 2005 am ajuns ca sa avem 8 autobuze pe 3 linii. Restul autobuzelor circulau pe linii suburbane. Din cauza numarului mare de calatori, masinile de pe trasee trebuiau suplimentate, astfel erau cazuri in care pe linia 20 era 30 de dubite, dar si asa nu erau incapatoare. Lumea era nemultumita, mai ales ca s-a majorat si pretul biletelor la 1,30 lei, din cauza pieselor de schimb foarte scumpe pentru autobuze (inexistente). La jumatatea anului insa apar niste autobuze noi (MAZ)-uri, mai precis 24 la numar. Scade enorm circulatia pe strazi, traficul este mai usor din cauza ca nu mai sunt atatea maxi-taxiuri pe trasee (de ex. in locul a 30 de maxi-taxiuri pe linia 20 acum circula 5 autobuze).
Se pare ca sfarsitul dubelor se aproprie, din 1 ianuarie 2006, daca totul merge bine, nu va mai aparea nici un maxi pe traseele urbane. Tot asa vor disparea si taxatoarele de pe autobuze, ele fiind inlocuite cu compostoare automate. Aceste aparate de compostat biletul se afla deja la garaj de aprox. 3-4 luni.
Sper ca tirgumuresenii sa nu mai aiba parte de aceasta jena a orasului ce a tinut 15 ani, si totodata sper ca si in celelalte orase se vor scoate maxiurile in cel mai scurt timp!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
sisintea



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 21/Iun/2008
Mesaje: 455
Locație: Medias

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2006 12:34:57    Titlul subiectului: 15374

"Microbuzele, sicrie pe roți
În Mureș, peste 150 de operatori de transport, proprietari de microbuze, câștigă zilnic pariul cu moartea l Cu toate că legislația prevede transportarea unui număr de pasageri egal cu numărul de locuri, microbuzele din județ sunt supraaglomerate l În mod miraculos, microbuzele nu au fost încă implicate în accidente de circulație grave l La Sibiu, transportul cu microbuze este aproape inexistent sau este practicat de către firme din afara județului l Autoturismele maxi-taxi vor ieși din uz, pentru că sunt nesigure și nu pun la dispoziție confortul cerut de normele europene l Parcurile auto nu pot fi înnoite peste noapte, date fiind costurile de achiziționare a autobuzelor.
România și Turcia sunt singurele țări europene în care transportul public de persoane continuă să se efectueze cu microbuze. În ultimii ani, microbuzele s-au dovedit adevărate sicrie pe roți: conform statisticilor Poliției Rutiere, numărul accidentelor în care au fost implicate maxi-taxiuri a crescut simțitor. În ciuda acestui fapt, lipsa mijloacelor financiare nu a permis nici legiuitorilor, nici guvernanților să dispună măsuri drastice, pentru a interzice transportul cu aceste mașini.
Nu fac accidente, dar sunt nesigure
În Mureș, transportul public de persoane este dominat covârșitor de operatori de transport care dețin microbuze. Zeci de firme, dintre care unele au în proprietate un singur vehicul, s-au înghesuit vara trecută să obțină o licență de traseu, chiar în cele mai îndepărtate cătune din județ. Șeful Autorității Rutiere Române, Agenția Mureș, Alexandru Lupa, spune că, totuși, multe trasee nu sunt încă acoperite, întrucât programul de transport a fost conceput potrivit vechilor trasee ITA, care nu mai corespund n?ilor realități demografice.
În ultimii ani, cu precădere în perioada guvernării anterioare, traseele au rămas neacoperite, pe fondul favorizării anumitor operatori de transport. Aceștia au luat parte la licitații doar ca să prindă trasee, fără a dispune de parcul auto corespunzător. Aceștia vindeau ulterior traseele altor operatori fără proptele politice. Principala problemă a fost aceea că nu găseau întotdeauna clienți, motiv pentru care o parte din trasee au rămas descoperite.
Aceaste practici au fost stopate începând de anul trecut, când afaceriștilor cu trasee nu le-a mai fost aprobată suplimentarea de curse. De altfel, conform noii legislații, această operațiune este avizată doar în condițiile în care este justificată prin numărul de bilete vândute. Suplimentarea se aprobă doar cu 50 la sută din totalul cursele existente.
Mulți, dar puțini buni
Dacă s-ar realiza o statistică, Mureșul ar câștiga probabil unul din locurile fruntașe în top 10, la numărul de microbuze care deservesc transportul de persoane, urban și intrajudețean.
În Târgu Mureș sau Luduș, Siletina predomină transportul local urban, cu microbuze, iar în județ situația este similară. Din 129 de operatori de transport, înscriși în lista Inspectoratului General pentru Tehnologia Informației (autoritatea responsabilă cu organizarea licitațiilor pentru licențele de traseu), majoritatea efectuează transport cu microbuze și dețin un parc auto (ne referim la cel legal) de peste 150 de maxi-taxi. Mai puțin de jumătate dintre aceștia sunt proprietari de autobuze. Printre tran?portatori figurează majoritatea firmelor care efectuează curse externe: Ballotrans, Royal GTS, Inter Tours, Lavinia Timex, fostele regii de utilități, binecunoscutele comunale Apă Termic Transport la Sighișoara, RAGCL la Reghin sau succesoarele fostelor IRTA, precum Cambus, la Sighișoara, sau TAR la Târnăveni. O categorie aparte în rândul posesorilor de autobuze o reprezintă firmele care apar drept operatori, dar care dețin câte un autobuz pentru transportul angajaților, cum sunt Bere Mureș SA, COMAT Mu?eș, Consig, Contranscom Bența, Top Electro etc.
Operând o scădere, înțelegem de ce trasee precum Târgu Mureș - Târnăveni, Târgu Mureș - Sighișoara, Târgu Mureș - Iernut - Luduș sau Târgu Mureș - Reghin sunt deservite doar de microbuze, fie că aparțin Siletina, Autostop, Niraj Prodcom, Atlas Trans etc.
Nu ar fi nimic de comentat împotriva acestui stil de transport care s-a impus aici, dacă nu ar exista statistici reci care arată că sub 40 la sută din microbuzele care rulează pe șoselele noastre se conformează standardelor. Restul reprezintă, așa cum spuneam, sicrie pe roți.
Cu eventuala excepție a operatorilor de pe ruta Târgu Mureș - Reghin, la o raită cu microbuzul prin județ, la anumite ore, se poate constata cum, pentru 100 de mii de lei în plus pe cursă, șoferii preferă să se delecteze cu priveliștea sardelelor umane, în ciuda faptului că transportul pasagerilor în picioare este interzis.
Apoi, foarte puține vehicule de acest gen sunt dotate cu centuri de siguranță și foarte puține au scaunele bine fixate în podea. Asta, în condițiile în care, să nu omitem acest fapt, multe dintre microbuze reprezintă foste dube de marfă, adaptate aproximativ transportului de călători. Acestea ar fi doar câteva din neregulile vizibile cu ochiul liber în ceea ce privește siguranța transportului.
Operatorii de transport păcătuiesc și prin nerespectarea altor norme, care țin de respectarea caietului de sarcini, la care au aderat odată cu adjudecarea licenței de traseu. Potrivit șefului ARR Mureș, Alexandru Lupa, șoferii trebuie să aibă la bord licența de traseu și caietul de sarcini, unde sunt prevăzute traseul, stațiile și orarul. Se pare însă că abia 70 la sută din transportatorii mureșeni se supun acestor prevederi legale.
Mai multe societăți de transport au fost sancționate la începutul acestui an, pentru nerespectaarea orarului și, implicit, a numărului de curse stipulat în caietul de sarcinii. Păcătoșii în ale punctualității rutiere, în urma raportărilor din teritoriu, au fost ATLAS TRANS SRL, CONICSIM TRANS SRL, GICA IMPEX SRL, HARTMANN PRODCOM SRL Târgu Mureș, ROMEX. Aceste firme au primit avertizări din partea Comisiei CEMT, alcătuită din directorii generali ai DGITR, ARR și RAR.
Scump și prost
Dacă situația nu este strălucitoare la capitolele siguranță, confort și disciplină, ea este în schimb aproape fabuloasă în ceea ce privește prețurile de lux, pe care le plătim pentru a călători ca vitele, pentru a ne balansa în toate direcțiile, cu șoferi aflați parcă la raliu, sau de a tremura de frig prin stații.
În ceea ce privește prețurile biletelor, Târgu Mureșul are o poziție fruntașă, înregistrând 13 mii de lei pentru o călătorie. Mai mult, din luna aprilie, prețul biletului va crește la 15 mii de lei pentru o călătorie. La Reghin, transportul în comun este asigurat încă de autobuzele RAGCL, prețul unui bilet fiind de 10 mii de lei/călătorie. Conducerea RAGCL semnalează însă suficiente neajunsuri, între care rutele scurte, costurile ridicate și, în consecință, lipsa călătorilor. Mai ales pe timpul verii, reghinenii preferă să se deplaseze pe jos sau cu bicicleta sau apelează la autoturismele proprii. Veniturile obținute nu acoperă însă cheltuielile RAGCL, cu toate că și Consiliul Local subvenționează o parte a acestui serviciu.
La Târnăveni, transportul a fost preluat de Siletina, dar și aici există nemulțumiri. În timp ce autobuzele circulă cu puțini călători, locuitorii din Târnăveni preferă să se asocieze și să circule cu taxiuri. Prețul unui bilet este de 11.500 de lei/călătorie, așa că este mai rentabil și mai comod să se circule cu taxiul.
La Iernut, Primăria deține câteva maxi-taxiuri, cu care asigură câteva rute în Iernut și satele din vecinătate, în condiții care lasă, însă, de dorit. Primăria refuză să scoată la licitație aceste linii (Iernut-Deag, Iernut-Sfântu Gheorghe și Iernut-Oarba de Mureș), în ciuda faptului că transportul generează un deficit de sute de milioane, sub forma subvențiilor acordate.
La Luduș, transportul în comun a fost preluat tot de către firma Siletina. Aceasta asigură câteva linii, inclusiv cele din satele aflate în vecinătatea Ludușului, la cel mult 20 de km (Roșiori, Sânger sau Papiu Ilarian).
Garda, bufonul șoferilor
Nesigure, generatoare de disconfort, microbuzele reprezintă și un prilej zilnic de evaziune fiscală: de multe ori, șoferii preferă să își însușească banii din bilete și să nu le elibereze. Această operațiune se efectuează fie pe cont propriu, fie la înțelegere cu patronii.
Controalele financiare executate de Garda Financiară în colaborare cu Poliția nu îi prea sperie nici pe șoferi, nici patronii firmelor de transport în comun. Sancțiunile aplicate șoferilor prinși că nu au tăiat bilete sunt derizorii: 50 RON sau 25 RON, în cazul în care achită amenda în termen de 48 de ore.
Potrivit lui Iuănel Guțiu, comisar-șef de divizie la Garda Financiară, în cadrul unei singure acțiuni, doar câțiva șoferi ajung să fie amendați, întrucât conducătorii de maxi-taxi aflați pe traseu se anunță între ei, chiar dacă aparțin de firme concurente.
Comisarii noștri fac controale și la sediu, dar nu am găsit foarte mari nereguli. În general, nu se respectă legea contabilității, evidența contabilă. Pe traseu, însă, șoferii găsiți cu neconcordanțe între foaia de parcurs și biletele eliberate sunt sancționați, dar prea puțini, pentru că șoferii se anunță între ei, a recunoscut Guțiu.
Pe viitor, controale la sânge
Toate aceste nereguli au fost trecute cu vederea de legislativul României și de către guvernele care s-au succedat în perioada postdecembristă. Această situație s-a perpetuat fie din cauza anumitor interese economice (uneori grupuri serioase de aleși patronează asemenea firme), fie din cauza revoltelor sociale pe care le-ar fi declanșat adoptarea unei prevederi, care să limiteze sau chiar să interzică transportul cu microbuze.
Accidentul din decembrie anul trecut, când peste 10 persoane și-au pierdut viața la Slobozia într-un accident de microbuz, i-a alertat însă pe guvernanți. După 16 ani, aceștia s-au aplecat mai serios asupra cadrului legislativ care reglementează activitatea de transport persoane în regim maxi-taxi.
După luarea de atitudine a primului-ministru, Călin Popescu Tăriceanu, a fost rândul ministrului Administrației și Internelor, Vasile Blaga, să ia poziție. Acesta din urmă a ordonat poliției controale la sânge și i-a sugerat ministrului Transportului o revizuire a modului de acordare a licențelor pentru transportul de persoane cu microbuze. Legislația a fost modificată, de fapt, anterior producerii tragicului eveniment de la Slobozia, ceea ce creează cadrul legal pentru pedepsirea contravenienților.
După 1 iulie, controalele vor fi foarte stricte, ne-a asigurat șeful ARR. Acesta îi avertizează atât pe operatori, cât și pe șoferi că fiecare abatere gravă reglementată de Legea nr. 109 și de Normele nr. 1987 (ambele adoptate anul trecut) îi poate costa licența.
Pericolul vine din alte județe
Județul Sibiu beneficiază de o infrastructură rutieră relativ bine dezvoltată în ceea ce privește dotarea firmelor care asigură transportul intrajudețean. În timp ce în alte județe, navetiștii călătoresc cu microbuzele, în județul Sibiu, cei mai mulți au parte de autobuze.
Singurele trasee pe care mai circulă regulat microbuze cu autorizații din partea ARR sunt Sibiu - Porumbacul de Sus, Sibiu - Avrig, Sibiu - Sebeșul de Sus și Agnita - Țeline.
Numărul călătorilor este relativ redus, astfel încât de foarte puține ori lumea stă în picioare în microbuze. Am avut controale destule și nu am găsit supraîncărcări. Ideea este că firmele sibiene nu fac transport interjudețean, ceea ce le permite să depisteze rapid. Dacă există un flux mai mare de pasageri, pot folosi autoturismele de rezervă, spune Viorel Grecu, șeful ARR, agenția Sibiu.
Controale puține
Deși călătorii nu se plâng de condițiile de transport din județ, polițiștii susțin că lucrurile nu sunt, întotdeauna, în regulă. Legea este, încă, permisivă. Noi putem opri un microbuz numai pentru a-l controla pentru comportamentul în trafic. Nu îi putem verifica nici licența, nici dacă respectă toate regulile. Sunt niște aspecte legislative care cred că ar mai trebui puțin ajustate, iar acest lucru se va face, declară Lucian Tarnu, inspectorul șef adjunct al IPJ Sibiu.
Prin urmare, polițiștii sibieni nu pot efectua prea multe controale asupra transportatorilor din Sibiu. Singura zonă cu probleme a fost Bradu - Avrig, unde, în anii trecuți, s-a înregistrat o serie de accidente tragice, în care au fost implicate și microbuze. Am curățat marginea drumului de copaci, am făcut un fel de denivelări marcate pe carosabil, iar din 2004 nu mai avem nici un fel de accident în acea zonă, declară Lucian Tarnu.
Neregulile sunt la alții
Transportatorii locali nu dețin licențe de transport și în afara județului. Județul Sibiu este tranzitat de microbuzele unor societăți din alte zone ale țării. Polițiștii se plâng că nu au dreptul să le controleze la acte, iar reprezentanții agenției județene ARR susțin că microbuzele nu sunt din curtea lor. Iar acestea sunt singurele tipuri de autoturisme care circulă burdușite din plin. Tocmai acum am dat aproape 200.000 de lei de la Cluj-Napoca. Chiar de acolo am venit în picioare. Nu am primit nic? bilet, iar tot drumul a fost înghesuială. Dacă vreau acum să mă duc să reclam la OPC, de exemplu, nu am ce reclama, pentru că microbuzul respectiv nu avea nici un nume de firmă pe el, spune Ioan Sabău, un sibian care a călătorit cu unul dintre microbuzele morții.
De altfel, ultimul accident grav din Sibiu, în care a fost implicat un microbuz, a avut în prim plan tot o firmă de transport din afara județului. În octombrie 2004, două persoane au decedat, iar alte cinci au fost rănite, după ce un microbuz s-a răsturnat în șanț, în urma coliziunii cu un Matiz, care venea din sens opus. Microbuzul aparținea unei firme clujene și transporta șapte persoane.
Modificări legislative
Modificările legii sunt clare și sunt în beneficiul călătorilor, susțin autoritățile. Pentru cursele care depășesc 200 de kilometri vor fi interzise microbuzele, conform noilor reglementări, spune Viorel Grecu. Microbuzele vor fi interzise pe rutele mai lungi de 200 de kilometri. Cu timpul, pentru astfel de rute nu vor mai fi acordate licențe decât transportatorilor care folosesc cel puțin autobuze de o stea.
Totuși, ținând cont că microbuzele care depășesc 13 locuri sunt clasificate drept autobuze, nu suntem siguri că disconfortul și nesiguranța transportului vor dispărea.
Acordul INTERBUS
România a semnat Acordul INTERBUS (Acordul privind transportul internațional de călători cu autocarul și autobuzul). În urma încheierii acestui acord, în 2000, transportul public de călători efectuat cu microbuze a fost interzis în toată Europa. Teoretic, și în Romania.
Acordul a fost ratificat de România abia doi ani mai târziu, când a fost emisă Legea 439, din 27 iunie 2002. Guvernanții au dat apoi o serie de instrucțiuni, care dădeau sfaturi transportatorilor care părăseau spațiul românesc, dar care nu pomeneau nimic despre obligativitatea folosirii autobuzelor (pentru distanțe relativ mici, maxim 200 de kilometri) sau autocarelor, pentru călătoriile mai lungi.
Nici adoptarea Ordonanței de Urgență nr. 109 din 14/07/2005 nu a adus îmbunătățiri, nefiind specificată obligativitatea folosirii autobuzelor sau autocarelor, cum prevede Acordul INTERBUS. Asta, în ciuda faptului că, în motivarea Ordonanței, se spune că această reglementare are un caracter urgent, având în vedere respectarea termenului de aderare a României la structurile Uniunii Europene, asigurarea condițiilor egale de desfășurare a acti-vită-ții operatorilor de transport rutier români și străini pe ter?toriul României, precum și sancționarea nediscriminatorie în mod eficient a celor care nu respectă condițiile referitoare la accesul la activitatea de transport rutier, așa cum sunt acestea prevăzute de reglementările europene.
Probabil, tergiversările executivului sunt legate de imposibilitatea de a impune anumite condiții restrictive, atâta vreme cât nu există autobuze care să acopere traseele."

Cristina CORNEA
Ligia VORO
Traian DELEANU
Articole aparute in Ziarul de Sibiu si Ziarul de Mures, 06.02.2006
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Vin 10 Feb 2006 20:55:09    Titlul subiectului: 15400

Mare prostie cu aceste microbuze maxi-taxi. Cand merg in Targu Mures le folosesc si pe langa faptul ca biletul este 1,30 RON (destul de scump) mai am sansa de a merge in picioare sau cocarjat ca sa vad cand vine statia unde trebuie sa cobor. Siletina avea inainte niste autobuze second hand jalnice Setra. Acum au inlocuit cu MAZ dar deocamdata legea este facuta de aceste dube. Rusine pentru acest oras frumos cu oameni minunati!
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 20 Feb 2006 18:32:59    Titlul subiectului: ergrergreg 16470

In Targu Mures exista practic doua firme care se ocupa de transportul urban cu autobuze: SC. TRANSPORT LOCAL SA. si SC. SILETINA IMPEX SRL. Transport Local S.A. are ca principal actionar Primaria Tg. Mures, iar Siletina este o firma privata. In urma unor neintelegeri pe termen lung, s-a ajuns la concuzia sa se faca o asociate. Vezi: http://www.siletina.ro/asociere.html In urma acestei asocieri practic Siletina a obtinut drum liber pe toate liniile de transport in oras, si cum nu prea avea masini ce sa circula a apelat la alte operatori privati, al care pur si simplu s-a dat in chirie un anume traseu. Autobuzele SETRA, STEYR, DAC, IKARUS, MAZ si FBW apartin SC. TRANPORT LOCAL S.A. iar autobuzele de tip VOLVO, NEOPLAN & MERCEDES apartin SC. SILETINA IMEX SRL. Si cum nimeni nu prea s-a ocupat de intretinerea autobuzeleor, acestea au inceut sa dispara treptat de pe trasee, astfel anul trecut circulau autobuze doar pe 2 linii urbane, si acestea in numar total de 4.
In rest de la 10 pana la 30 de dube pe o linie, care pur si simplu erau pline pana la refuz (va imaginati ce bani ies din acest joc?). Nu numai ca erau multe dube pe strazi, dar si mergeau cu viteza melcului (20-30 km/h) astfel incurcand foarte mult circulatia. Deci nu numai calatorii erau enervati de aceste minunatii, dar si ceilalti soferi.
___________________________________________________________
Astazi erau sa bata calatori soferul de maxi-taxi! Pur si simplu lumea s-a saturat de ele. In statii este afisata un interval de 10-10 minute pe linia 6, in timp ce astia vin in 20-25 de minute. Ei, nu numai ca nu vin la timp, dar mai sunt si supra aglomerate, si cum asta nu ar fi de ajuns, merg cu viteza melcului. Ei, asa am ajuns la cearta demn de filme Laughing ERA SI TIMPUL! Iata niste poze nu prea reusite, le-am facut cu telefonul Embarassed
Ca sa vedeti cat de incarcata era duba, eu stateam pe un scaun langa geam, iar tipul este pur si simplu pe capul unui alt calator. Shocked
Cer scuze pentru calitatea proasta, dar este facuta cu telefon mobil, dimineata la 7, deci era aproape intuneric. Noroc cu night shot! Cool
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 28 Feb 2006 23:52:32    Titlul subiectului: 11111111 17227

Ca in fiecare zi, si astazi am stat inghetat in statie, asteptand o duba/un autobuz ca sa ajung acasa, etc. Insa astazi mi s-a umplut paharul! Am asteptat 40 de minute!!! Pe trasee? Numai dube, nici urma de autobuze! Pe nici o linie din zona garii nu am vazut vreun autobuz! NICI UNUL. Asa ca m-am dus la sediul firmei, acesta fiind cam la 15 min pe jos. M-am dus sa fac o reclamatie. Ajungand acolo, surpriza, garajul plin cu autobuze Evil or Very Mad Nu am stat sa admir privelistea, intru in cladire. Exista un gemulet pe care scrie RECLAMATII. Ma adresez cucoanei care sta acolo. Se uita foarte ciudat la mine, de ce sunt eu revoltat? Ma trimite la dispecerat. Dispecerat: iarasi un gemulet, inauntru o doamna in varsta, stampileaza foi de parcurs de o viteza de nedescris. Iarasi povestesc problemea mea... Ea da din umeri, n-are ce sa faca, nu au numai masini mici (dube), duc lipsa de autobuze, calatorii sunt multi, asta e. Bine bine, dar totusi eu m-am saturat sa tot stau 30-40 de minute in statie, sa faca ceva. Daca nu au masini mari, sa puna doua dube de odata, ca tot ar fi pline. Nu, ca nu se poate, ca nici din alea nu au Shocked , si daca vreau, desi nu are rostul, sa fac o reclamatie in scris, si poate ca primesc raspuns! Shocked Shocked Shocked
Va zic eu ce o sa fac, o sa dau o reclamatie in scris, si daca in termenul legal de 15 zile lucratoare nu mi se rezolva problema, ii dau in judecata!
AM PORNIT JIHADUL IMPOTRIVA DUBELOR Twisted Evil Ca sa vedeti cu ce trebuia sa vin acasa, va pun si niste poze:

Linia 18

Linia 18

Linia 44

Please wait

Linia 17

Locul unde nu sunt autobuze
De mentionat, faptul ca in timpul orei de varf din zona industriala nu circula nici un autobuz, in timp ce, dupa ora 18 iarasi apar pe trasee, circuland chiar pana la ora 23 (am venit odata singur intr-un autobuz la ora 22:15). In timpul orelor de varf autobuzele pe linii urbane sunt retrase frumos in garaj, unde soferii fumeaza, stau de vorba, cu alte cuvinte SIESTA.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anodin



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2012
Mesaje: 7
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 10 Mar 2006 21:03:57    Titlul subiectului: 25 18125

De ce sunt mentinute microbuzele in circulatie? Pentru ca unele apartin unora!! Chiar nu v-ati bagat capul sub apa sa vedeti si partea ascunsa a ice-bergului? Nu fiti naivi domnilor!I nteresele sunt la nivel mare! De altfel din cate informatii am eu se pare ca microbuzele se vor elimina din transportul de persoane in regim regulat. Si daca va mai aduceti aminte in TG.M. s-a discutat la un moment dat despre posibilitatea introducerii de troleibuze, care nu numai ar fi mai ieftine, la bilet, dar ar fi si nepoluante. Si cum orasul acesta este plin de emanatii de esapament, ar fi o solutie buna, mai ales acum cand se insista asa de tare pe protectia mediului si au iesit si normele de aplicare a legii.
In privinta aglomeratiei din microbuze de vina suntem noi calatorii! Cati dintre dvs.i-au atras atentia soferului sa mearga la scoala si sa invete sa numere cati calatori are voie sa ia in microbuz. De ce nu faceti galagie sa nu supraincarce masina? Reglementarile in domeniu sunt foarte clare! Dar daca va convine sa calatoriti precum sardelele...
Ca spune soferul 'ca mai este loc', sunt povesti! Eu am fost nevoit sa merg la Iernut saptamana trecuta vineri si pentru ca la un moment dat din cauza supraincarcarii, m-am trezit (eu stind pe scaun) cu un fund in fata, i-am atras atentia soferului, dupa ce i-am luat datele de identificare, afisate la bord, ca daca mai ia calatori si nu isi respecta capacitatea de transport am sa-l reclam unde trebuie! Sa vedeti cum nu a mai luat pe nimeni pana nu a ajuns la nr. de calatori admis pe microbuz. Pai la un moment dat strigau oamenii din spate ca daca mai incarca, ei o sa cada prin usa din spate. Se pare ca nici politistii nu stiu sa numere, pt ca la Sanpaul (o localitate intermediara) unde mai stau la control, nu iau nici o masura. Doar daca nu cumva isi primesc cotizatia pentru asta...oricum eu mai tolerez sa calatoresc in astfel de conditii. Acelasi lucru este valabil si in maxi taxi in Tg.M.
Dupa cum spuneam, reglementarile UE specifica clar ca transportul prin servicii regulate, inclusiv cel interurban se face doar cu autobuze. Deci este o chestiune de timp pana se vor elimina microbuzele. De altfel in TG.M. multi posesori de astfel de masini au inceput sa-si caute clienti pt.a le vinde. Aceste masini vor mai fi folosite doar pt anumite tipuri de transport (excursii,etc.) Eu daca as fi primar as opta pt. introducerea troleibuzelor in oras! Am scris si motivele care m-ar face sa aleg aceasta varianta in alt articol.
Ca nu se dau bilete este alta mancare de peste, dar eu cred ca e doar un caz izolat, deoarece riscul unei amenzi pe care nu o primeste doar soferul ci si calatorul, nu merita acest gest.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Kappa



Data înscrierii: 03/Noi/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2011
Mesaje: 124
Locație: Brasov

MesajTrimis: Sâm 11 Mar 2006 18:10:50    Titlul subiectului: 18229

Cunosc prea bine acest mod de transport din Mures. Consider ca uneori intentionat le umplu pana la refuz pentru a nu mai rupe bilete, dar totusi bani sa ii incaseze. Eu cel putin am patit-o.
In Targu Mures transportul local este scump (1,30 RON) si defectuos (dube supraincarcate).
De asemenea mai este o practica intalnita in multe orase, la dube. Calatorul la coborare lasa biletul pe bord si ulterior acesta este revandut. Avantaj soferul!
Cand vom scapa de aceasta ciuma numita DUBE?
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
mrM



Data înscrierii: 18/Iul/2006
Ultima vizita: 16/Mar/2024
Mesaje: 1023
Locație: Bucuresti

MesajTrimis: Dum 12 Mar 2006 21:13:24    Titlul subiectului: 18304

Ar trebui bombardat Guvernul cu reclamații ca să scăpăm odată pentru totdeauna de aceste cutii de conserve!
_________________
I love Swiss stuff.
Ștefan tel. 0720.930.536 h 10.00-23.00 Fără beep-uri! (SMS da).
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger Codul MSN Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 15 Mar 2006 18:36:18    Titlul subiectului: 18489

- Cam de o luna se dau bilete pe toate dubele, deoarece politia a efectuat un control riguros;
- Dupa ce m-am dus la garaj sa fac reclamatia, a aparut un autobuz pe lina 17, care ajunge fix la ora in care ajung eu in statia Wink
- In zona unde lucrez s-a introdus o linie noua, linia 11, pe care circula doar autobuze, tocmai pentru a reduce aglomeratia de pe dube Shocked
Cu alte cuvinte, totusi am obtinut ceva cu reclamatia.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
andrei



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 31/Iul/2016
Mesaje: 144
Locație: Paris (Franta)

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 01:09:51    Titlul subiectului: 18510

anodin a scris:
Dupa cum spuneam, reglementarile UE specifica clar ca transportul prin servicii regulate, inclusiv cel interurban se face doar cu autobuze. Deci este o chestiune de timp pana se vor elimina microbuzele.
Atentie la o nuanta : Europa permite transportul in comun cu microbuze, cu conditia ca acestea sa aiba podea joasa si sa fie accesibile persoanelor in fotoliu rulant. Iata ce vehicule au fost cumparate de firma de transport in comun din Paris, pentru linii de cartier care circula pe strazile laturalnice :
http://raw.atpic.com/137493
http://raw.atpic.com/137490
In ziua de azi, exista 2 linii de cartier la Paris ; prima este deservita, provizoriu, de dube Mercedes Sprinter iar a doua este deservita de microbuzele Gruau pe care le-ati admirat mai sus.
Mai pe sleau, dubagii astia vor trebui sa-si lase in plata Domnului vehiculele actuale si sa se converteasca ori la midibuze, ori la microbuze de genul celor din poze.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
anodin



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 01/Apr/2012
Mesaje: 7
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 16 Mar 2006 21:25:38    Titlul subiectului: Transport civilizat nu gluma 18543

Ce am vrut eu sa spun, Andrei, este ca microbuzele care circula la noi, adica din dube de marfa transformate pt. persoane vor disparea! Mini-busurile pe care le-ai prezentat, arata excelent si cred ca nu poti sa le compari sub nici un aspect cu dubele de la noi. Cred ca esti de acord cu mine ca astfel de masini respecta toate normele in vigoare, cu conditia sa nu le incarci peste capacitate. Din cate mi s-a povestit in unele tari se sta la rand in statie, civilizat, si fiecare urca si pleaca in ordinea sosirii, nefiind permisa calatoria tip sardina. Peste 20(?) de ani probabil ca si noi vom ajunge acolo. Apropo, de ce crezi Andras ca primaria TG.M. achizitioneaza asa frenetic autobuze? Pentru ca s-a saturat lumea de "sardele" si daca nu misca nimic in acest domeniu, isi vor pierde scaunele! De altfel parerea mea este ca s-au miscat cam tarziu, iar lumea nu uita ca unii au anumite interese.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mar 14 Noi 2006 22:07:45    Titlul subiectului: 37949

VA rog sa-mi explicati logica prin care se scot autobuzele de pe linia 43 dupa ora 17. Am primit explicatii "oficiale" de la un sofer de maxi-taxi, care era si el enervat de conditiile de lucru. Autobuzele se scot, pt. ca nu sunt destui soferi pt. 2 schimburi. Ok, mi se pare plauzabila, mai ales ca pe siteul Siletina este anuntat cu rosu anuntul pt. soferi de categoria D. Dar de ce se plimba pe unele linii autobuze goale, in timp ce pe linii solicitate sunt doar dube. Am stat 20 de minute in frig si in ploaie, ca sa vina asta. Si dupa inca vro 15 minute de asteptari m-am suit intr-un taxi... De ce nu faceam asa din prima Rolling Eyes


Kép(5).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  77.17 kb
 Vizualizat:  de 42264 ori

Kép(5).jpg



Kép(4).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  69.59 kb
 Vizualizat:  de 42264 ori

Kép(4).jpg



Kép(3).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  66.85 kb
 Vizualizat:  de 42264 ori

Kép(3).jpg



Kép(2).jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  67.48 kb
 Vizualizat:  de 42264 ori

Kép(2).jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Ian/2024
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 13 Ian 2007 13:52:46    Titlul subiectului: 33333333 43593

As vrea sa zic si eu cateva cuvinte despre transportul local cu aceste "maxi-taxi"-uri. Nu stiu de ce-i "maxi", si de ce-i "taxi", dar de ce nu se pot inlocui aceste mijloace de transport cu autobuze? Si nu inteleg de ce in Weekend circula doar pe linia 23 autobuze??? Probabil interesele pentru a mentine aceste vehicule in circulatie sunt mult mai mari si duc mai departe decat se vede. Altfel nu-mi explic aceasta tiganiada care tine de peste 6 ani de cand consiliul local a facut cea mai mare greseala istorica, votand cu ochii inchisi si cu diferite interese asocierea cu o firma privata care ne-a oferit cel mai scump transport din Romania si cel mai prost, din acel moment transportul local facandu-se in marea majoritate cu aceste dube nenorocite. Pretul unei calatorii 1.5 Ron plus impozitele pe care le platim la primarie si primim in schimb acest transport ticalos. Sper ca acum cu cele 20 de MAZ-uri venite in dec. 2006 toate dubele de pe traseele principale sa fie inlocuite cu autobuze. SI IN WEEKEND!!!!
Sint totusi curios cum vor disparea, ca vor dispare cit de curind din transportul regulat atit urban cit si cel interurban, asta e cert. Dar mai este o firma careia consiliul local i-a dat acceptul pt asemenea activitate si anume Tudor trans care opereaza traseele 10, 30, 30b, 32, asta din cite vad ce e scris pe dube, n-am urmarit in mod special acest lucru. Si aceasta firma opereaza de vreo citiva ani, la fel ca Siletina, cu aceleasi conditii de transport (dube). Pe vremuri, probabil ca sa nu iasa scandal mai mare, li s-a acordat autorizatie de transport. Si cind te gindesti citi s-au batut pt. aceste autorziatii care au avut autobuze second-hand, dar bune si in final am ramas cu dubele..., dar soarele rasare si laTg-Mures si speram sa avem cit mai urgent un transport decent, civilizat.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Mie 31 Ian 2007 18:55:16    Titlul subiectului: 55132

In mod normal, si TudorTrans ar trebuii sa cumpere autobuze. Au deja un autobuz pt. ruta Tg. Mures - Miercurea Nirajului. Probabil ca si ei vor fi nevoiti sa cumpere ceva midibuze (BMC sau cine stie). Eu m-as bucura Laughing
Iata un rapuns la o intrebare mai veche: de ce nu se transfera soferii de maxi-taxi pe autobuze?
Aztazi, dupa 25 de minute asteptari pe Damb, in sfarsit a aparut o duba pe 43, supra incarcat, dar am zis ca nu ma intereseaza, urc, ca mor de frig. Ei soferul deja i-a lasat nervii, era destul de nevors datorita conditiilor de lucru. Langa (pe) el statea un prieten de al lui, si discutau pe tema dubelor. La un momendat, prietenul ii sugereaza sa traca mai bine pe autobuz, macar acolo poate sta linistit in cambina. Ei raspunsul soferului m-a si surprins, dar macar s-a adeverit banuiala mea: nu poate trece pe autobuz pt. ca nu are cat. D Exclamation Exclamation Exclamation Exclamation Shocked Laughing Cu late cuvinte, fia are doar categoaria B, fie are si categoria C, dar in nici un caz nu are dreptul sa conduca un vehicul de 16 (39) locuri cu un astfel de permis. Iar ce m-a surprins si mai mult, a spus, ca nici un sofer de maxi-taxi nu are categoria D facuta.
Ori eu nu stiu ceva, ori este o ilegalitate uriasa aici. Maxi-taxiurile sunt categoria D1, categorie care se obtine prin examenul pentru categoria D, nu Question
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
OAB



Data înscrierii: 25/Noi/2005
Ultima vizita: 10/Mai/2022
Mesaje: 1621
Locație: Cluj

MesajTrimis: Joi 01 Feb 2007 11:39:35    Titlul subiectului: 75007

Dubele au numere de parc? Am văzut două Sprinter-uri în imediata vecinătate a intersecției de la Podul Garibaldi din Cluj. Chiar prin fața mea au trecut:
-#201 (numărul de înmatriculare - care era de Mureș - avea combinația de litere KTV)
-#202 (tot cu număr de Mureș, prima literă a numărului fiind, însă R)
Cunoaște careva Merțanele respective?
Unde credeți că mergeau dubele? La barul Pulp Fiction aflat în zonă; localul respectiv este un "Rai al Dubelor" dat fiind faptul că, de acolo se fac plecări către Ungaria.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat Codul Yahoo Messenger
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Joi 01 Feb 2007 14:26:50    Titlul subiectului: 75018

Da, dubele au numere de parc, pentru ca municipalitatea le-a obligat sa puna. Insa multe dube au reclame, si astfel numarul de parc nu se vede...
Exista si in strainatate microbuze pentru transport urban, insa acestea au usi automate, si arata a micro-buz, nu a furgoneta taiata cu flexul, si puse scaune de autocar si etc. Se pare ca IVECO-urile vor ramane, cel putin acelea cu usi automate.
Numai sistemul de taxare ar trebui schimbat, in asa fel nu am sta 5 minute in statie, vanand calatorii... Evil or Very Mad
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Ian/2024
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Joi 01 Feb 2007 22:11:05    Titlul subiectului: 000000 75086

Am vazut asta seara un midibuz pe linia 12 ceva care, ca gabarit, aducea cu dimensiunile unui autobuz de marime standard,d ar era cam la 9 metri doua usi, una in fata, alta in mijloc, din cite doua segmente usi gen MAZ, iar pe spate avea rotile chiar in capat, probabil motorul este intre usa din mijlocul vehicolului si capatul autobuzului, astfel axa spate fiind probabil indreptata spre fata, dar foarte ciudat rotile din spate erau in capatul din spate, in rest este ceva ce arata excelent care ar putea inlocui cu succes dubele. Si cred ca era secon pt ca avea numere de Mures si ceva reclame germane pe ea. Era Mercedes.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Vin 02 Feb 2007 09:32:14    Titlul subiectului: 75129

Este vorba de Mercedes Cito, l-am vazut si astazi, si era cat pe ce sa-l fotografiez Smile . Circula in regim de maxi-taxi, adica biletul se ia de la soferl, la urcare. Are motorul in stanga spate, exact ca la MAZ. Eu zic ca arata excelent, si daca vor sa inlocuiasca dubele cu asa ceva, foarte bine! Sa aduca cat mai multe.
Este vorba despre avest model:
Varianta cu motorul pe dreapta:

Sursa> www.jenskleemann.de
Un lucru interesant la Cito, reprezinta motorul: are un motor diesel-electric montat pe axa din spate. Un motor diesel de 4 cilindiri actioneaza un generator, care furnizeaza energie electrica la un motor electric.
Deja ma tem, ce se va intampla in cazul in care se defecteaza acest Cito. Mecanicii sunt experti la DAC, nu la aceste bijuterii. Rolling Eyes


Ultima modificare efectuată de către dm la Vin 02 Feb 2007 10:35:21, modificat de 1 dată în total
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Ian/2024
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 09 Feb 2007 18:51:27    Titlul subiectului: Prostia ce se cheama maxi-taxi 75679

Cineva care are carnet de conducere cat. B poate sa faca scoala si examen pt cat D1 ceea ce inseamna ca poate sa conduca autov. cu max. 16 locuri +1 (al soferului), dupa ce a dat examen, dar nu poate conduce un autovehicol cu mai multe locuri. Cineva care are carnet cat D are voie sa conduca insa si autovehicolele cu 16+1 locuri. Sint ferm convins ca o buna parte din soferii de pe dube de la noi au si cat D! Categoria D se poate obtine doar dupa o anumita vechime la cat C, dupa scoala separat si dupa examen. De-asta au aparut atitita dubagii pt ca carnetul pt D1 era relativ usor de obtinut.
Nu stiu ce ar putea insemna, dar pe site-u l Siletinei a aparut un anunt prin care isi vinde dubele: SPRINTER, IVECO!!Se cumpara altele (doamne fereste!) sau se mai iau niste MAZ-uri, lucru de care am auzit...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
tomi_ms



Data înscrierii: 28/Ian/2007
Ultima vizita: 04/Dec/2021
Mesaje: 404
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Vin 09 Feb 2007 19:16:29    Titlul subiectului: 75682

Ar fi excelent sa scapam de dube, si sa se mai aduca niste autobuze. Dar ma intreb: cine mai cumpara dubele astea? Pentru ca au fost intretinute doar atat sa poata circula, dar sa aiba grija de ele...nici pe departe. Nu stiu cine ar cumpara un microbuz la care jumatate din partea mecanica trebuie inlocuita, iar din interior toate scaunele afara si cateva zile bune de facut curatenie, lipit plasticul rupt, etc.
Mi-e teama ca vor gasi gaurile din lege in asa fel incat sa tina macar o parte din dube in circulatie. Sper ca nu, dar dat fiind ca traim in tara tuturor posibilitatilor...
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
zoli_gido



Data înscrierii: 12/Ian/2007
Ultima vizita: 31/Ian/2024
Mesaje: 30
Locație: Targu Mures

MesajTrimis: Sâm 10 Feb 2007 19:35:23    Titlul subiectului: 1 75732

Daca pe vremea fostului primar Fodor in loc sa se arunce banii in vint pt.un asa zis studiu de imbinare a transportului de autobuze cu maxi-taxi, studiu facut de firma Veltona din Timisoara, s-ar fi facut studiu de fezabilitate si proiect pt troleu ce s-ar fi intimplat? Va spun ca nimeni nu are cunostinta ca acel studiu s-ar fi implementat. Banii nostri aruncati in vint! A fost o alta prostie mare a momentului, oricum lucrurile au luat o intorsatura dupa o cu totul alta grila de interese. Propunere: de miine numai autobuze!!!!... si daca Asocierea pt transp. local nu poate asigura cu autobuze, sa fie scoase la licitatie astfel: fratilor participa in primul rind cei care detin autobuze corespunzatoare.
Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2007 17:14:44    Titlul subiectului: 555555 76269

Iata acel Cito, despre care vorbeam. Are A/C, este intr-o stare impecabila, si vor sa faca sa mearga si afisajul Laughing Nu apartine Siletinei ci este proprietatea unui particular.
Un lucru interesant este interiorul: este 100% low-floor. Aici nu ma refer doar la lungimea podelei, ci la toata suprafata podelei (in sfarsit!). In spate este un perete, care chiar daca poate fi enervant, mi se pare mai estetic decat la MAZ.



P1010200.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  194.08 kb
 Vizualizat:  de 41320 ori

P1010200.jpg



P1010198.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  174.12 kb
 Vizualizat:  de 41320 ori

P1010198.jpg



P1010199_.jpg
 Descriere:
 Mărime fișier:  217.38 kb
 Vizualizat:  de 41320 ori

P1010199_.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
dm



Data înscrierii: 18/Oct/2005
Ultima vizita: 27/Mar/2024
Mesaje: 819

MesajTrimis: Lun 19 Feb 2007 17:23:58    Titlul subiectului: 88888888 76270

Daca tot se folosesc dubele, de ce nu pot avea statii comune cu autobuzele? Chestia asta era ok, daca aveau alte numere de linii dar trasee suprapuse cu autobuzele. Insa nu pot sa inteleg, de ce un maxi-taxi de pe linia 20 opreste in alt loc decat autobuzul de pe linia 20?
___________________________________________________
Iata un lucru vazut de mai multe ori in Tg. Mures:
Vine un autobuz, care lasa in fata un maxi-taxi de pe un traseu comun. Acest lucru s-a intamplat si astazi. Venea un autobuz pe linia 17, care "s-a ascuns" intainte de statie, si a lasat sa intre in statie un maxi-taxi. Duba a plecat, autobuzul a mai stat un pic, dupa care intrat in statie, unde iarasi a asteptat 3-4 minute, pentru a face un avans considerabil dubei.



P1010196.jpg
 Descriere:
Duba de pe linia 44.
 Mărime fișier:  175.94 kb
 Vizualizat:  de 41628 ori

P1010196.jpg



P1010197 copy.jpg
 Descriere:
Si autobuzul ascuns...
 Mărime fișier:  269.53 kb
 Vizualizat:  de 41628 ori

P1010197 copy.jpg


Sus
Vezi profilul utilizatorului Trimite mesaj privat
Afișează mesajele pentru a le previzualiza:   
Crează un subiect nou   Răspunde la subiect    Pagina de start a forumului TRAM CLUB ROMANIA -> Judetul MUREȘ Ora este GMT + 2 ore
Du-te la pagina 1, 2  Următoare
Pagina 1 din 2

 
Mergi direct la:  
Nu puteți crea un subiect nou în acest forum
Nu puteți răspunde în subiectele acestui forum
Nu puteți modifica mesajele proprii din acest forum
Nu puteți șterge mesajele proprii din acest forum
Nu puteți vota în chestionarele din acest forum
Puteți atașa fișiere în acest forum
Puteți descărca fișiere în acest forum



Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Varianta în limba română: Romanian phpBB online community