Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Lun 07 Aug 2006 16:48:37 Titlul subiectului: |
63363 |
|
Beneficiul sistemului electronic de taxare ar fi o evidenta mai buna a platitorilor si o actualizare rapida a datelor. In ce masura vor creste incasarile... e greu de spus. Cu sau fara tarifare pe sectiuni sau in interval orar, rau platnicii sunt aceiasi, pomana electorala pentru pensionari ramane in vigoare indiferent de suma pensiei sau varsta pensionarului, iar abonamentele sunt prea ieftine.
Daca nu stiati, STB-ul scotea profit inainte de razboi, drept pentru care avea bani de investitii. Acum traieste subventionat 80% din bugetul local. In anii '30 biletul de tramvai costa 4 lei, iar o paine standard de 1kg la fel. Saracimea si nespalatii nu aveau ce cauta in vehicule. Ia uitati-va pe internet si spuneti-mi in ce tara pe planeta asta pensionarii merg gratis cu tramvaiul?
In fine, e interesant de aflat ce variante de cartele vor fi disponibile: abonament lunar, saptamanal, de o zi (turistic), etc. Pretul calatoriei va creste garantat, undeva intre 1,3-1,5 lei calatoria simpla, 50-55 lei lunar. Costurile normale ar trebui sa fie cam 70-80 lei abonamentul lunar si 2 lei o calatorie simpla (intr-un interval orar dat, 1,5-2 ore). |
|
Sus |
|
|
Catalin Ghita
Data înscrierii: 27/Oct/2005 Ultima vizita: 18/Oct/2023 Mesaje: 6225 Locație: Popesti-Leordeni, Buzau
|
Trimis: Mie 16 Aug 2006 15:14:33 Titlul subiectului: 17z |
63730 |
|
Pentru a determina numărul de vehicule pe o linie trebuie să existe o justificare obiectivă, care ar putea fi numărul de bilete și abonamente vândute pe o linie, cumulată cu numărul de persoane cu facilități. Dar pentru asta ar trebui ca cineva să vrea și să poată cuantifica cumva numărul de călători real plătitori de pe o linie, incluzându-i aici și pe cei cu facilități, să zicem...
Ultima modificare efectuată de către Catalin Ghita la Joi 17 Aug 2006 07:57:13, modificat de 1 dată în total |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Aug 2006 00:09:21 Titlul subiectului: 17gggggg |
63756 |
|
Referitor la sistemul de taxare: chiar va fi conectat la dispeceratul central si se va sti cati calatori platitori sunt inclusiv cei cu facilitati. _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Mar 22 Aug 2006 19:29:39 Titlul subiectului: car |
63884 |
|
Bucurestenii vor folosi, din octombrie, o singura cartela pentru transportul in comun, indiferent daca este vorba de metrou, autobuz, tramvai sau troleibuz.
22 August 2006
Cat priveste costul unei calatorii, primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, sustine ca acesta va fi de 1,1 lei, cat costa in prezent un bilet RATB, si mai mare cu 10 bani decat este o calatorie cu metroul.
Videanu a precizat, totodata, ca gratuitatile pentru pensionari vor fi mentinute in continuare, chiar daca vor costa primaria aproximativ 90 de miliarde de lei.
Videanu promite, de asemenea, ca pe actualele tronsoane vor fi mai multe statii de metrou si, in cel mai scurt timp, vor demara lucrarile si la linia care leaga cartierele Drumul Taberei si Pantelimon.
Info de pe www.evz.ro[/i] |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 07 Sep 2006 16:44:31 Titlul subiectului: |
64277 |
|
Noile taxatoare sunt montate deja pe troleibuzele de scoala. Dar mi se par destul de mari.Sa speram ca vor rezista calatorilor civilizati pe care ii avem |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Sâm 16 Sep 2006 19:27:31 Titlul subiectului: |
64453 |
|
Am vorbit astazi cu cativa domni de la RATB care ne-au asigurat ca acest sistem de taxare nu are nici o sansa sa fie implementat pana la anul cel devreme... Cat timp va exista o singura masina care nu are asa ceva, nu se poate da drumul la sistem. Si cum astia nu au de gand sa puna aparate pe Dac si Saurer, va trebui sa asteptam pana scapa de ele ca sa il putem folosi. Oricum s-a spus ca va exista o perioasda de proba in care angajatii RATB vor putea folosi sistemul, in perioada in care nu este montat pe tot parcul. _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Lun 18 Sep 2006 00:42:45 Titlul subiectului: |
64506 |
|
Iată interiorul unei ,,cutii negre": |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 15:08:02 Titlul subiectului: |
65151 |
|
Uite ca am vazut si acest maret sistem inovator pus in sfarsit intr-o statie de metrou! Mai precis la Tineretului le montau chiar cand i-am vazut eu, si le faceau cateva probe cu niste cartele. Nu-mi dau seama daca mergeau sau nu...Oricum nu cred ca vor pune mai mult de 2-3, fiindca acele chestii inlocuiesc aparatul clasic de scanare, si deci nu va mai putea intra nimeni la metrou...
Partea ciudata era ca pe acele aparate portocalii scris RATB intr-o statie Metrorex . Parca se presupunea ca se va forma AMT. De ce nu le-au inscris asa de pe acum? _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 10 Oct 2006 23:03:12 Titlul subiectului: |
65163 |
|
La nine in autobaza a inceput instructajul pentru noul sistem de taxare, cica pe 16 octombrie se va instala pe 312 313 si 381, noi avind "onoarea" sa testem sistemul... _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
Arhimede
Data înscrierii: 28/Aug/2006 Ultima vizita: 23/Apr/2007 Mesaje: 57
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 22:44:11 Titlul subiectului: |
65179 |
|
Se mai aplica ceva, in exterior, pe cutiile negre? Cat de mare, sper ca nu ca sistemul ala vechi de pe 41 de exp.... _________________ sin(x) < x < tg(x), 0 < x < pi/2 |
|
Sus |
|
|
Dr2006
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 16/Dec/2011 Mesaje: 2182 Locație: Bucuresti 6
|
Trimis: Mie 11 Oct 2006 22:46:48 Titlul subiectului: |
65180 |
|
Se da jos doar capacul din fata și se montează un aparat ceva mai mic decât vechile validatoare elctronice galbene. Aceste cutii negre au fost puse pentru a ascunde electronica noilor validatoare. |
|
Sus |
|
|
metrou.usor
Data înscrierii: 07/Noi/2005 Ultima vizita: 02/Mar/2007 Mesaje: 536 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 13 Oct 2006 21:13:00 Titlul subiectului: taxare12 |
65240 |
|
Sistemul nu va fi pus pe nici un DAC, Rathgeber si Saurer, de fapt din cauza acestor vehicule se intarzie punerea in functiune a sistemului pe tot Bucurestiul. |
|
Sus |
|
|
bercenicity
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2023 Mesaje: 553
|
Trimis: Sâm 14 Oct 2006 12:44:23 Titlul subiectului: |
65252 |
|
Nici nu s-au instalat noile taxatoare ca "baietii" au si rupt un suport... in Ikarusul #638 care mergea pe 102 cutia din spate avea un capac lipsa... Solutia gasita? Au infasurat capacul care a mai ramas si matzele din el cu niste hartia si au prins-o cu banda izolatoare neagra... oh well...
Ma gandesc ca ar fi mai bune niste taxatoare dintr-o bucata, turnate, din metal , doar asa sa reziste |
|
Sus |
|
|
Trix
Data înscrierii: 02/Aug/2006 Ultima vizita: 04/Noi/2020 Mesaje: 1194
|
Trimis: Sâm 14 Oct 2006 13:40:55 Titlul subiectului: |
65259 |
|
Probabil ca deja a inceput campania de documentare privind functionarea sistemului, pentru solutiile alternative. In scurt timp vor aparea in camine anunturi de genul "Incarcam cartele RATB tel. 07... sau camera xx". |
|
Sus |
|
|
DAF
Data înscrierii: 26/Mai/2006 Ultima vizita: 01/Dec/2007 Mesaje: 167 Locație: Bucuresti 2 (D-na Ghica)
|
Trimis: Vin 20 Oct 2006 20:12:42 Titlul subiectului: |
65419 |
|
#740 va fi primul autobuz de la Pipera care va avea functional sistemul nou de taxare. Momentan masina este defecta cu regulatorul de tensiune, dar va fi folositea in garaj pt. probe. _________________
|
|
Sus |
|
|
Kaleun
Data înscrierii: 20/Dec/2005 Ultima vizita: 08/Apr/2024 Mesaje: 312 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 23 Oct 2006 18:50:02 Titlul subiectului: |
65451 |
|
2 turnicheti din fiecare statie din metrou au noul sistem. De parca nu era destula inghesuiala si asa! |
|
Sus |
|
|
ANTENA
Data înscrierii: 29/Sep/2006 Ultima vizita: 20/Mar/2007 Mesaje: 52
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 00:01:36 Titlul subiectului: |
65957 |
|
Cartela unica pentru transport ar putea veni in zece zile
"Portofelul electronic" nu va scumpi insa biletele nici la metrou, nici la RATB.
Bucurestenii vor putea folosi cartelele unice pentru transportul in comun incepand cu data de 20 noiembrie, promite Alexandru Taflaru, seful Directiei de Infrastructura a Metrorex.
O problema care ar putea duce insa la intarzierea introducerii acestora este legata de obtinerea unei aprobari din partea Ministerului Finantelor. „Sunt chestiuni care tin de fiscalizarea echipamentelor, nu mai depind de noi”, spune Stefan Iordache, responsabil cu implementarea noului sistem la nivelul Regiei Autonome de Transport Bucuresti (RATB).
Dupa rezolvarea problemei, noile instrumente - care urmeaza sa functioneze in paralel cu actualele bilete si abonamente - vor putea fi achizitionate de la centrele specializate ale RATB.
„Vom pleca de la un portofel electronic, pe care calatorul il poate incarca cu o anumita suma, pana in 40 de lei noi. Instrumentul functioneaza in sistem „contactless” - doar se apropie de aparat si acesta isi ia suma pentru acces. Intr-un mijloc de transport RATB, suma va fi corespunzatoare unui bilet pentru autobuz sau tramvai - 1,1 lei noi, iar la Metrorex i se va opri suma pentru o calatorie cu metroul - 1 leu nou”, explica Taflaru. Noile aparate, instalate in toate statiile de metrou si in cateva mijloace de suprafata, au fost deja testate.
Colaborare „aproape frateasca”
In privinta abonamentelor lunare comune, Taflaru precizeaza ca data de la care acestea sunt valabile urmeaza sa fie aleasa de client, in momentul cumpararii. Abonamentele vor fi valabile atat pentru una, doua sau trei linii RATB, cat si pentru calatorii nelimitate cu metroul. Dupa o luna si jumatate, oferta se va extinde prin introducerea reducerilor pentru elevi si studenti.
Investitia, suportata de Banca Europeana de Investitii si statul roman, are valoarea totala de 12,8 milioane de euro. „RATB este titularul acestei investitii, insa Banca Europeana a pus conditia ca sistemul sa fie integrat”, a precizat Taflaru. Acesta a mai spus ca ieri, la o intalnire dintre reprezentantii celor doua regii in care s-a discutat despre noua cartela, colaborarea a fost „aproape frateasca”. |
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 10:59:26 Titlul subiectului: |
65963 |
|
Vor exista atît abonamente - mult mai flexibile cît și cartele cu număr fixat de călătorii.
Exemple de viitoare abonamente:
- toate liniile urbane;
- 1 sau 2 linii urbane;
- 1 linie urbană + 1 preorășenească;
- toate liniile urbane + 1 preorășenească;
- 1 linie expres + toate liniile urbane.
Stabilirea combinațiilor acceptabile și a prețurilor e la latitudinea RATB.
Va exista se pare și un abonament comun(linii urbane + Metrorex). Nu am idee cît o să coste.
Portofelul electronic permite încărcarea unei sume de bani, cu care se poate merge pe absolut orice mijloc de transport în comun(linie urbană, preorășenească, expres, metrou) - urmînd să se scadă costul fiecărei călătorii efectuate. Teoretic, apariția lui ar trebui să elimine treptat cardurile de călătorii(urmașul actualelor bilete). Practic, cardurile cu număr fixat de călătorii s-ar putea să supraviețuiască dacă se vor da discount-uri la număr mai mare de călătorii cumpărate(de exemplu, dacă iau 2 călătorii, mă costă 1.10 RON călătoria - iar dacă iau 10, mă costă numai 0.80 RON) |
|
Sus |
|
|
florin
Data înscrierii: 16/Iul/2006 Ultima vizita: 30/Iun/2023 Mesaje: 79 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Vin 10 Noi 2006 12:30:30 Titlul subiectului: |
65977 |
|
Ar fi interesant de exemplu să îți poți face abonament pe 2 linii cu care mergi la servici/școală, dar să poți să îl folosești și pe post de bilet când mergi cu alte linii. |
|
Sus |
|
|
valentin07
Data înscrierii: 27/Sep/2006 Ultima vizita: 10/Noi/2009 Mesaje: 28 Locație: Bragadiru (jud. IF)
|
Trimis: Mie 15 Noi 2006 22:22:07 Titlul subiectului: |
66273 |
|
In garajul Alexandria exista deja 2 Ikarusuri, #387 si #396, care au noile validatoare montate. In scurt timp vor monta pe toate masinile si am mai auzit ca au inceput sa "cartografieze" preorasenestile. Oare sa le pregateasca pt gps? |
|
Sus |
|
|
citaro
Data înscrierii: 18/Apr/2006 Ultima vizita: 08/Apr/2007 Mesaje: 116 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 01:27:46 Titlul subiectului: taxare15 |
66428 |
|
De seara au inceput sa puna validatoarele la Obregia, absolut toate autobuzele vor avea montate validatoarele, dar nu vor fi conectate, ci vor fi doar mobilier, sa vada cum rezista. _________________ NU SUNTEM PERFECTI SUNTEM OAMENI |
|
Sus |
|
|
power322
Data înscrierii: 20/Iun/2006 Ultima vizita: 04/Mai/2014 Mesaje: 200
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 14:38:52 Titlul subiectului: |
66449 |
|
Cardul unic de transport în comun va putea fi folosit de la sfârșitul luni
Municipalitatea va pune în funcțiune, până la sfârșitul lunii noiembrie, sistemul automat de taxare a călătorilor în transportul în comun, respectiv cardul electronic unic de tarifare la metrou și în mașinile RATB.
"Între 25 și 30 noiembrie, vom demara prima fază a acestui proiect, adică utilizarea cardurilor unice în locul abonamentelor de metrou și de RATB. La început, ele vor putea fi folosite pe toate magistralele de metrou și pe liniile de RATB 312, 313 și 381", a declarat directorul general al Regiei Autonome de Transport București, Gheorghe Aron, cu ocazia simulării utilizării sistemului unic de taxare.
Aron a anunțat că tariful pentru noul abonament va reprezenta suma celor două abonamente, respectiv de metrou și RATB, în funcție de fiecare tip de abonament. Cardurile electronice vor putea fi achiziționate, inițial, doar din centrele de abonamente RATB din Berceni, adică ruta celor trei autobuze în care sistemul va fi implementat pentru început.
Până la sfârșitul anului, toate mașinile RATB vor fi dotate cu aparatura necesară citirii acestor carduri, care vor putea fi achiziționate din toate centrele de abonamente RATB.
"Sperăm ca a două fază a proiectului, respectiv posibilitatea de a folosi cardul nu doar ca abonament, să fie implementată în șase luni. Până atunci, noul sistem va funcționa în paralel cu cel vechi", a precizat primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, adăugând că, zilele următoare, se așteaptă avizul Ministerului Finanțelor Publice pentru punerea în funcțiune a acestui sistem.
www.realitatea.net |
|
Sus |
|
|
bogdan71
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 17/Mai/2019 Mesaje: 234 Locație: Bucuresti 3
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 20:05:05 Titlul subiectului: |
66460 |
|
Două sfaturi utile la validarea noilor carduri de călătorie:
Mesajul afișat de validator în stările comerciale este "Apropiați cardul". Pentru a reduce riscul de erori la citire/scriere, eu ating cardul de validator și îl țin pînă cînd apare mesajul "Călătorie plăcută" - sau mesajul de eroare, dacă nu am niciun titlu valabil(de exemplu, dacă abonamentul a expirat sau nu e pe linia curentă - iar la portofel, dacă am rămas cu sold 0).
Referitor la traseele comune.
Dacă am abonament valabil pe linia 300 și vreau să merg cu tramvaiul 20 de la Piața Victoriei la Domenii, apăs butonul 2(DREPT) al validatorului înainte să validez. Apropii cardul cît LED-ul butonului este aprins(3 secunde). O să-mi spună că am validat PE PROPRIA RĂSPUNDERE. Cu alte cuvinte, dacă vine controlorul și vede că abonamentul meu NU e pe o linie cu traseu comun, sunt bun de plată.
În fine, dacă abia de pe 25 noiembrie se va începe testarea "pe bune", înseamnă că urmează să se activeze mai multe stații de metrou - și posibil mai multe linii RATB. În plus, nu știu nici dacă centrele de abonamente sunt pregătite să emită noile carduri. Poate că se dorește activarea mai multor centre, pe lîngă cel din Strada Halelor, inaugurat astăzi. |
|
Sus |
|
|
ratbmetrou
Data înscrierii: 01/Iul/2006 Ultima vizita: 25/Iul/2010 Mesaje: 175 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 20:25:09 Titlul subiectului: |
66466 |
|
Pe http://card.ratb.ro se mentioneaza ca se doreste atragerea pe viitor a inca 6 operatori de transport in comun, pe langa RATB si Metrorex. Care or fi aia? |
|
Sus |
|
|
bogdan_buc
Data înscrierii: 04/Ian/2006 Ultima vizita: 12/Dec/2013 Mesaje: 279 Locație: Bucuresti 3 (Vitan)
|
Trimis: Sâm 18 Noi 2006 20:30:44 Titlul subiectului: |
66468 |
|
Asta am zis si eu, ca trebuie bagati bani intr-o campanie serioasa de informare, ca va creste spectaculos nivelul blatului din cauza neinformarii populatiei. Ar trebui facut un reportaj la stiri ceva, dar unul serios, in care sa se explica clar si in detaliu cum functioenaza totul. Nici noi astia de pe forum nu stim inca, dar barem restul oamenilor, si totusi sistemul se lanseaza in cateva zile
Ar fi bine sa puna in televizoarele alea din Ikarusuri niste instructiuni de folosire cand le va veni timpul ...
Oricum se presupune ca acele aparate ar trebui sa aiba pe ele sau in preajma lor, undeva in autobuz montat, ceva pe care sa scrie instructiunile de utilizare, sa nu se scarpine omul in cap si se incerce sa bage cartela in vreo fanta pe care o vede libera in aparat _________________ Urasc vremurile astea (si nu ma refer neaparat la oras...) |
|
Sus |
|
|
|