Subiectul anterior :: Subiectul următor |
Autor |
Mesaj |
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Joi 24 Noi 2005 15:32:37 Titlul subiectului: *Autobuze Leyland |
3723 |
|
Au fost 190 de autobuze [96:285] livrate intre 1967-1969.
UVERTURA
Pe cat a fost Tov.N.C. de dictator pe piata interna (si asta cu incepere din 1975), pe atat a fost de respectat pe piata externa (si asta de la inceput, adica din 1965).
Politica sa independenta si anti-sovietica i-a determinat pe cei din Vest sa inchida ochii (incepand din a doua jumatate a anilor '70) la aproape tot ce a facut la el acasa (pe plan intern).
PARTEA I-a
Prima directiva sovietica (adica a lui Brejnev) postbelica (dupa "Razboiul de Sase Zile" - 1967), a fost ca toate statele comuniste sa rupa relatiile diplomatice cu Israelul.
Singurii doi care au avut curajul sa se opuna politicii sovietice (refuzand sa rupa acele relatii), au fost N.Ceausescu si F.Castro.
Acordul de livrare de autobuze israeliene catre ITB, a fost din ordinul lui N.C., ca sa-i mai dea un "pumn moral" lui Brejnev si la troicuta sa (+Podgorni+Kosigin). Si mai si, la un an dupa asta, dupa ce a venit un protest oficial de la ... Moscova, s-a hotarat ca in primavara lui 1968 sa se deschida expozitia israeliana de la Bucuresti.
PARTEA II-a
Pe data de 21 August 1968, Romania a fost singurul stat comunist care a refuzat sa invadeze Cehoslovacia si sa "curete" Praga de elementele "recalcitrante" (dupa sovietici).
Tovarasii de la Moscova s-au cam enervat, si au vrut sa puna la cale o "a doua Praga" la Bucuresti. Atunci a aparut pentru prima oara (in toate scolile din Romania) "pregatirea pre-militara", cu scopul de a le spune
rusilor ca "pot sa viseze" cai "rosii" pe pereti, dar romanii nu sunt ... beti.
PARTEA III-a
Ca rezultat a acestor acte de "independenta", Nixon a venit in vizita oficiala in Romania in 1969, ca sa-si arate suportul fata de politica "antisovietica" a lui Ceausescu.
F I N A L
Chestia e ca N.C. nu a stiut sa faca deosebirea dintre Brejnev si Gorbaciov, si a considerat ca toti rusii sunt la fel, astfel ca asta l-a cam costat ... "nitel".
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
32.69 kb |
Vizualizat: |
de 48497 ori |
|
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
andrei
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 31/Iul/2016 Mesaje: 144 Locație: Paris (Franta)
|
Trimis: Vin 25 Noi 2005 17:03:08 Titlul subiectului: Amintiri din copilarie, bis |
4045 |
|
Cred ca am mers cu asa-ceva la inceputul anilor 70. Daca imi amintesc eu bine, volanul era fildesiu si cu spitele in cruce.
Cam prin anii 75-76, linia 32 a fost scurtata. Inainte, facea Gara de Nord - Sala Palatului - Natiunile Unite - Pta Cosbus - Parcul Libertatii - Filaret - Belu - Berceni. S-a redus la Natiunile Unite - Berceni, si capatul era in josul Caii Victoriei, la imobilul cu coloane de pe dreapta cum cobori spre Natiunile Unite. Ceea ce inseamna ca linia venea pe Splai pana la imobilul Securitatii, o lua pe o strada laterala la dreapta care il aducea pe linga hotelul Victoria pe Calea Victoriei, si cotea la dreapta catre terminus.
Imi amintesc foarte bine Leylandurile care stationau si fumegau linga coloanele de pe Victoriei. Apoi, s-a hotarat ca intoarcerea sa se faca la podul Mihai Voda (strada de langa Securitate fiind ingusta...)
Iata situl firmei care ne-a constuit aceste vehicule (nu mai sint de mult in productie, evident) : http://www.merkavim.co.il/SiteFiles/1/1/3460.asp
Falizwim, ca tot esti la fata locului : poti cumva sa-i contactezi si sa-i intrebi de niscaiva poze cu modelul vandut ITBului in anii 70 ?
Caroseria a fost facuta in Israel, deci: sasiu, motor, mecanica Leyland + caroserie conceputa, fabricata si montata in Israel.
|
|
Sus |
|
|
tudor Vizitator
|
Trimis: Lun 28 Noi 2005 16:19:22 Titlul subiectului: |
4464 |
|
Am inteles ca au fost in circulatie din 1964 pana in 1979. Azi ceva identic ca design insa modernizat evident fabrica turcii la BMC. Leyland am inteles ca sunt azi BMC. Voi stiti ceva?
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 07:45:59 Titlul subiectului: Calde ... de la cuptor |
5384 |
|
Exterior
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.21 kb |
Vizualizat: |
de 46504 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.57 kb |
Vizualizat: |
de 46503 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.76 kb |
Vizualizat: |
de 46503 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
19.19 kb |
Vizualizat: |
de 46503 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 08:06:03 Titlul subiectului: |
5388 |
|
Interioare
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
21.47 kb |
Vizualizat: |
de 46486 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
22.69 kb |
Vizualizat: |
de 46486 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.09 kb |
Vizualizat: |
de 46486 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
23.43 kb |
Vizualizat: |
de 46486 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
27.16 kb |
Vizualizat: |
de 46486 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
29.26 kb |
Vizualizat: |
de 46486 ori |
|
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
30.75 kb |
Vizualizat: |
de 46484 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
Tom
Data înscrierii: 20/Oct/2005 Ultima vizita: 28/Feb/2008 Mesaje: 604 Locație: Bucuresti; Iasi
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 09:31:35 Titlul subiectului: |
5397 |
|
Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ?
|
|
Sus |
|
|
falizwim
Data înscrierii: 18/Oct/2005 Ultima vizita: 01/Aug/2013 Mesaje: 56 Locație: Bucuresti 3 (Labirint+Traian) - Israel
|
Trimis: Lun 05 Dec 2005 12:28:31 Titlul subiectului: |
5408 |
|
Tom a scris: | Exista 2 variante ale acestui autobuz ?
Vad ca in poza de la RATB usa a 2'a este mai larga, in timp ce intr'o poza mica usa a 2'a este mai ingusta.
ITB a avut ambele modele ? | 1) Autobuzul colorat este exemplar paralel al celor care au functionat la Bucuresti, dar facut pentru Israel. Majoritatea autobuzelor pentru Israel au avut numai 2 usi (pentru ca fuctia de incasator o indeplineste soferul).
Diferenta este ca usile de la exemplarul israelian sunt mai ... joase (Vezi spatiul dintre marginea superioara a usilor si acoperis - la cele doua autobuze
2) Autobuzele israeliene de la Bucuresti au venit in 3 loturi. Primul se diferentia de ultimele doua - prin cateva particularitati:
a) Partea frontala superioara avea (numai la la primul lot) rame metalice duble in partile laterale ale numarului de linie.
b) Partea posterioara superioara avea (numai la primul lot) loc pentru numarul de linie.
c) Numai autobuzele din primul lot au avut sistem vizual si sonor de avertizare a soferului pentru a opri in statia urmatoare.
3) Latimea usii de la mijloc a fosi marita la cel de al 3-lea lot.
Primul lot a fost inregistrat ca: 31-B-73xx
Al doilea lot a fost inregistrat ca: 31-B-71xx
Al treilea lot a fost inregistrat ca: 32-B-92xx
Motorul era fabricat in Anglia, si caroseria era asamblata in Israel.
_________________ ENG(tram)=ROM(vai) |
|
Sus |
|
|
mrM
Data înscrierii: 18/Iul/2006 Ultima vizita: 05/Apr/2024 Mesaje: 1023 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mar 24 Ian 2006 14:47:14 Titlul subiectului: |
13692 |
|
"Leyland"-urile astea aveau cutie semiautomată! Era ca la "Saviem" SC10U, numai că nu era pe bord, ci așezată pe un piedestal (turuleț)!
|
|
Sus |
|
|
Dimitrios
Data înscrierii: 31/Iul/2008 Ultima vizita: 10/Oct/2015 Mesaje: 30 Locație: Bucuresti; Ploiesti
|
Trimis: Joi 31 Iul 2008 16:23:18 Titlul subiectului: LEYLAND |
96505 |
|
De varianta cealalta vad ca nu se spune nimic, pentru ca au fost doua modele: Merkavim si Haargaz.
Primele aduse au fost Merkavim dupa care Haargaz. Haargaz au avut un design mai reusit decat Merkavim, erau mai estetice.
_________________ pasionat de tot ce inseamna miscare |
|
Sus |
|
|
COSTACHE MIHAIL
Data înscrierii: 01/Feb/2009 Ultima vizita: 12/Mar/2024 Mesaje: 350 Locație: Bucuresti 2 (Tei)
|
Trimis: Joi 15 Oct 2009 15:16:16 Titlul subiectului: |
118470 |
|
Un Leyland pozat din spate, din filmul artistic romanesc, Pentru ca se iubesc!
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
149.55 kb |
Vizualizat: |
de 43862 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 19 Aug 2010 18:49:40 Titlul subiectului: |
132120 |
|
Două Leyland-uri ale ITB, în ianuarie 1969, după o ninsoare zdravănă (extras dintr-un film de actualități, realizat în România, păstrat în arhiva British Pathe)
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
53.63 kb |
Vizualizat: |
de 41943 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 17 Ian 2013 23:16:35 Titlul subiectului: leyland |
161715 |
|
Leyland pe linia inelara 33, ocolind o GAZ Volga a Militiei.
(secventa din BD in actiune (min 12))
Am mers cu un astfel de autobuz pe cand deservea linia 44 (Piata Unirii-Danubiana).Imi amintesc de motorul care torcea super, dar si de podeaua aceea de lemn extrem de striata.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
57.24 kb |
Vizualizat: |
de 36227 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2013 01:27:46 Titlul subiectului: |
161726 |
|
Eu țin minte foarte bine că erau două modele la București: unele - cu ușa de mijloc din patru panouri, celălalt - cu ușa de la mijloc numai din două panouri, și mai îngustă. Mai erau desigur și alte diferențe, dar nu mi le pot aminti cu precizie. Dimensiunea totală și aspectul de ansamblu (așa, ca "linie", ca estetică...) a ambelor modele era același.
Nu cred că cele două modele se numeau "Ha'argaz" și "Merkavim", cred că e o confuzie sau o pură supoziție. "Ha'argaz merkavim" era numele complet al fabricantului, al uzinei, mă rog...Țin minte că scria pe ele, vizibil: "Ha'argaz Merkavim Tel Aviv Israel"...
Excelentă "captura" postată de tfa2003 ! ! !
Poate cineva identifica locul ?!? (îmi pare familiar, dar nu pot să-mi dau seama exact unde este, probabil că undeva mai degrabă prin jumătatea de sud a orașului, autobuzul e pe linia, faimoasă, celebră, "clasică", circulară, 33, care străbătea diferite zone pe la Vitan, Timpuri Noi, parcul Libertății (Carol), Gramont, Rahovei, Puișor etc., din care mari porțiuni au fost între timp complet transformate, demolate, reconstruite etc. probabil că pe-acolo pe undeva...)
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2013 02:29:34 Titlul subiectului: |
161727 |
|
Este pe Calea Rahovei, langa Palatul Bragadiru.
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2013 18:47:25 Titlul subiectului: leyland |
161741 |
|
Captura refacuta.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
72.17 kb |
Vizualizat: |
de 36021 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Sâm 19 Ian 2013 20:58:50 Titlul subiectului: |
161743 |
|
Da, exact, așa e, acum îl recunosc și eu: palatul Bragadiru...
|
|
Sus |
|
|
radu
Data înscrierii: 24/Oct/2005 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1361 Locație: Sibiu
|
Trimis: Dum 20 Ian 2013 01:18:20 Titlul subiectului: |
161749 |
|
Imi poti spune exact din care BD e facuta captura si la ce minut? Sunt curios cum arata zona atunci din filmare. Cand vad pe google maps ce trist arata azi locul...
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Dum 20 Ian 2013 23:58:38 Titlul subiectului: |
161782 |
|
BD intra in alerta - Hotul de caini, de la minutul 13.02; putin mai inainte, pe la minutul 12 cand vorbeste la teleofonul public in spate se vede un tramvai.
http://www.youtube.com/watch?v=uhZH3ZEnz4M
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
nbirna
Data înscrierii: 12/Mai/2010 Ultima vizita: 21/Sep/2023 Mesaje: 97 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Lun 21 Ian 2013 21:09:15 Titlul subiectului: Autobuze Leyland |
161799 |
|
Atașez o "binecunoscută" (pentru cei mai în vârstă...) "vedere" (carte poștală ilustrată) de epocă, de prin anii 70, pe care se vede și un Leyland de pe linia 33 (sau poate 32 ? că și 32 trecea, parcă, pe acolo, și avea tot Leylanduri...), alături de un "midi"-autocar de-al ONT-ului (probabil un model de FIAT, nu-mi dau seama exact...). Autobuzul nu se vede foarte bine, dar așa, pentru atmosfera de epocă...
Cred că totuși e 33, fiindcă 32, pe atunci, ocolea parcul pe partea dreaptă, urcând către Viilor etc., nu avea ce căuta chiar în fața intrării principale, în vreme ce 33 avea stație chiar acolo...
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
87.75 kb |
Vizualizat: |
de 35921 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
tfa2003
Data înscrierii: 20/Mar/2006 Ultima vizita: 30/Apr/2024 Mesaje: 60 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Joi 24 Ian 2013 22:42:35 Titlul subiectului: leyland |
161880 |
|
... si daca urmariti secventele urmatoare trecerii autobuzului (discutia dintre Toma Caragiu si Dem Radulescu) in plan foarte indepartat pare ca o masina depanare intervine la un Leyland defect...
|
|
Sus |
|
|
rosetti61
Data înscrierii: 03/Iul/2006 Ultima vizita: 11/Mai/2024 Mesaje: 1178 Locație: Bucuresti 6 (Militari)
|
Trimis: Lun 28 Ian 2013 19:44:02 Titlul subiectului: |
162055 |
|
Un Leyland cu usa ingusta la mijloc (din Rautaciosul adolescent).
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
67.55 kb |
Vizualizat: |
de 35710 ori |
|
_________________ Hans Oerlemans si minunatele lui tramvaie |
|
Sus |
|
|
RATB904
Data înscrierii: 21/Sep/2015 Ultima vizita: 08/Oct/2023 Mesaje: 93 Locație: Bucuresti, Sect. 2 (Obor)
|
Trimis: Joi 22 Oct 2015 21:22:55 Titlul subiectului: |
182222 |
|
Leyland Merkavim la Universitate
sursa: altmarius.ning.com
|
|
Sus |
|
|
PaulIP
Data înscrierii: 12/Aug/2011 Ultima vizita: 22/Feb/2023 Mesaje: 490 Locație: Bucuresti, Sector 6 (Ghencea)
|
Trimis: Mie 02 Dec 2015 20:11:29 Titlul subiectului: |
182698 |
|
Care sunt dimensiunile acestui tip de autobuz? M-ar interesa in principal lungimea, latimea si ampatamentul, dar daca as sti si lungimile consolelor fata si spate sau numarul de locuri pe scaune ar fi excelent.
Totodata, cum aratau ornamentele cromate ale partii frontale superioare? Nu am gasit poze care sa le exemplifice...
_________________ Proiect OMSI "Rocar De Simon" - https://www.facebook.com/pg/roomsicorner/posts/?ref=page_internal |
|
Sus |
|
|
Acier
Data înscrierii: 15/Feb/2006 Ultima vizita: 08/Mai/2024 Mesaje: 367 Locație: Bucuresti 3 - Vitan
|
Trimis: Mar 29 Aug 2017 16:33:18 Titlul subiectului: |
191504 |
|
Iata o poza cu emblema.
Stiu doar doua cote: ampatament 6100mm si latime 2500mm.
Descriere: |
|
Mărime fișier: |
293.92 kb |
Vizualizat: |
de 25201 ori |
|
|
|
Sus |
|
|
anndrey
Data înscrierii: 04/Apr/2008 Ultima vizita: 27/Iun/2022 Mesaje: 94 Locație: Bucuresti
|
Trimis: Mie 01 Noi 2017 18:39:30 Titlul subiectului: |
192259 |
|
Aceste autobuze aveau caldura in cabina soferului si in salon?
|
|
Sus |
|
|
|